Ingen som har byggt på B-110 ännu ?
kraftig prisskillnad från hemsidan (USD199.00 ) och den den svenska försäljaren (3999:-)
Va!! 2495 kr brukar dom ju kosta!!
http://www.icd.se/in...products_id=889
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell tråd - Popcorn Hour A-110/B-110 *
Startad av
Kanelbulle
, Aug 05 2008 08:43
2236 svar till detta ämne
13 relaterade trådar
Postad 28 November 2008 - 13:59
Va!! 2495 kr brukar dom ju kosta!! http://www.icd.se/in...products_id=889 Postad 28 November 2008 - 16:07
Det var kameraexperten som tog 3999:- Ingen som har köpt utomlands och byggt ? Postad 28 November 2008 - 17:00
Tack! Det löste mitt problem! visste inte att man va tvungen att ha den på hdmi! Fan va gött, nu är jag glad igen Postad 29 November 2008 - 01:29
Har letat men kan ha missat det... Hur tar man bort resp lägger till filer på en extern Hd (Mybook)? Just nu står det bara att den e skrivskyddad eller nått.. Får ju upp båda diskarna på datorn men kan bara ladda ner till den interna hd:n Har sett massa coola moviejukeboxar,finns det även till musik? länka gärna ,)
Mvh Stefan Postad 29 November 2008 - 03:27
Idag var jag och köpte en pch a-110.
Jag hade på prisjakt sett att lägsta pris var 2789:-. Men när jag stod i Kjell & Company-butiken i Partille och såg att priset var 2495:-... Gôtt mos! Alltså 300 kronor billigare än jag räknat med Förutom mediaspelaren köpte jag två kablar och en scartadapter: En st S-video-kabel, 55 :- http://www.kjell.com...00000,675500000 En st kabel 2xRCA-2xRCA ha/ha, 39:- http://www.kjell.com...00000,516000000 En st Scartadapter HQ, 99:- http://www.kjell.com...00000,474500000 Jag har stoppat in en 1TB Samsung Spinpoint F1 HD103UJ som jag köpt på inet.se som hade fraktfritt för sweclockers besökare via en annons: https://www.inet.se/...ockers/6101343/ Hårddisken kostar i butik 1195:- men med fraktfritt onlinepris hos inet.se betalade jag nu i veckan 1094:- vilket känns som ett bra pris. Med de två kablarna och adaptern gick det väldigt lätt att få bild i min gamla tjock-TV Centrum Aries 400 http://www.netonnet....SectionTopOffer Nätverk var inga problem. Mitt vista x64 ultimate accepterade utan protest pah-110. Jag anslöt via ethernetkabel. Att streama eller att spela upp från interna hårddisken gick utan problem. Det tar dock ett tag att flytta filer från min stationära dator till pah:ns interna disk, trots en bra router D-link DIR-655
Gl_m_inte_skyddsplasten.jpg 291.64K
3 Antal nerladdningarJag vill tipsa om att ta bort skyddsplasten på framsidan. Den var repig som 17 och det tog en stund innan jag fick loss den. Den satt rätt svårt fast... Sen blev det blankt och fint igen
R_d_str_mbrytare.jpg 163.22K
2 Antal nerladdningarNån stans i forumet hade jag sett bilder på lådor som inte hade röd strömbrytare på baksidan och att folk ville ha denna nya röda strömbrytaren, så det blev ännu en glad överraskning när jag såg att jag fått en ny version. Ny firmware och installerat myihome. Har inte haft nåt problem med att det hänger sig eller kraschar. Summa summarum så E jag väldigt nöjd! Postad 29 November 2008 - 12:49
Tack för det tipset. Då kanske det blir att åka ut dit och handla en idag. Har ju varit lite trist med att priserna gått uppåt på mycket senaste veckorna.
Kommer dock peta in en WD GP 1TB istället och till att börja med bara spela upp på datorskärmen så det får väl bli nån HDMI till DVI kabel också. Blir nog att köpa tv efter jul, men tänka fylla denna med filemr så man har lite att göra mellan julbestyren under jul när man drar till släkten och då är det trevligt om man fått allt att funka. Postad 30 November 2008 - 09:42
A-110 (med en intern hdd) Jag lyckades för en stund att få kontakt med PCH via den tvistade TP-kabeln. Jag orkade inte fortsätta leta i vad det var som gjorde att det plötsligt fungerade, utan jag testade istället att installera den direkt till routern, vilket visade sig vara busenkelt. Det jag reagerar på är framförallt vilken tid det tar att för över filer till PCH via den trådlösa routern (Bärbar dator med trådlös uppkoppling mot routern - routern med vanlig tp-kabel in till PCH). Jag har visserligen en G-router men om jag förstår PCH's användarmanual så har det ingen betydelse i och med att man inte kommer upp till 54 Mbps ändå - rätta mig någon om jag har fel? Skulle det bli bättre med en N-router, med tanke på överföringshastigheten? Vidare så har jag inte provat den så värst mycket. Vad jag reagerade på var framförallt att det var svårt att streama en vanlig DVD-film från min bärbara dator in till PCH. Det hackade något infernaliskt. Skall det inte funka att spela upp en vanlig skiva via en sådan koppling som jag har (bärbar som är trådlös till router och sedan till PCH). Jag lyckades inte med att koppla upp min bärbara till PCH med den medföljande USB/SLAVE kabeln. Det kom visserligen upp efter ett tag att jag hade en masslagringsenhet ansluten, men den fick inte någon root benämning. Vad kan det bero på? Jag kör med windows XP. Hårddisken i PCH formaterade jag i ext3 - jag har inte en susning om vad det är för något, men kan det vara det som är felet? Något annat som jag stör mig en del på är det tråkiga surrandet ifrån den interna HDD i PCH. Någon som har ett förslag på hur man bäst gör för att få bort det? Jag har en stationär dator, men det är IDE anslutning i den (den har några år på nacken) och jag antar att man inte kan brygga anslutning SATA till IDE ??? /en som kommer att undersöka PCH ytterliggare Postad 30 November 2008 - 11:38 Ext3 är ett Linux filformat...för att din Windows dator skall kunna läsa Ext3 filformat måste du installera drivrutiner för Ext2/3. Postad 30 November 2008 - 18:19
Tjena!
Jag är en ägare till en TVIX M-7000 som funderar på att byta ut den till en PCH A-110 Skälet är att vissa filer som jag spelar upp funkar inte, antingen funkar dom inte alls, eller så spelas bara bilden upp utan ljud, trots att jag har senaste FW. Ska tilläggas att jag har en internt hårddisk som jag spelar upp filerna ifrån. Testade spela upp några filer som inte funkade på min M-7000 hos en polare som har en PCH A-100 och där funkade dom utan problem. Har kanske PCH A-110 bättre fil/codec support än M-7000? Postad 30 November 2008 - 19:00
Vad har du för koppling mellan Tvix och förstärkaren? Eller har du rent av din kopplad till TV'n, medan polaren har sin kopplad till en hembioförstärkare. I såna fall lär det inte bli någon skillnad för din del. Har nämligen haft en PCH och Tvix hemma samtidigt och det verkar inte finnas någon specifik skillnad i filstöden. Postad 30 November 2008 - 19:26
xSlashx:
Det är som Gabbe säger, det borde inte vara någon skillnad...men, det har börjat bli en del missnöje med Dvico/Tvix och deras brist på vettiga Firmware-releaser... Detta är ju ungefär samma sak som för PCH för 6 månader sedan, då fick PCH ta mycket stryk för mycket buggar osv... numera har detta svängt en hel del. Tvix problem är väl brist på öppenhet vad som händer, så just nu känns det lite lättare att äga PCH... Men kolla ordentligt i Tvix tråden så det inte är några enkla saker som gått galet för dig. Tvix har hittills varit väldigt seriösa. Postad 30 November 2008 - 20:13
Jag antog att det kunde vara något sådant. Jag har inte hållit på något med linux-system - Än, skall tilläggas! Jag antar att det inte är några konstigheter att leta reda på någon form av installation för att få ext2/3 att fungera i Windows XP, eller ? Allt i syfte att kunna läsa den som root via USB-slave... Postad 30 November 2008 - 20:25
Tvixen är kopplad till hemabioförstärkaren, medans polarn hade kopplat sin PCH till tv:n. Upptäckte nyss att när jag klickade på Info knappen på kontrollen så stod det på ljudinformationen " Unsupported" på just samma fil som jag kunde spela upp på polarens PHC ... Nää fan, ska nog låna polarens PHC och testa mina filer ordentligt. Kan tänka mig att PCH firmwire är något bättre än Dvico's, och med tanke på hur ofta Dvico släpper sina uppdateringar så kan det ta en evighet tills nästa update. Postad 30 November 2008 - 20:40 Ext2FSD är ett bra program för att läsa Ext filsystem på Windows datorer som du kan laddaner här -> http://sourceforge.n...ojects/ext2fsd/ Redigerat av K-E Larsson, 30 November 2008 - 20:43. Postad 30 November 2008 - 20:44
Hej, jag hart blivit lite små sugen på att införskaffa mig en Popcorn hour, antingen 100an eller 110an
Jag har min laptop kopplad till min Samsung 40" lcd via VGA kabel idag (ingen hdmi på datorn) jag har en extern hårddisk kopplad till denna, dit jag laddar ner all film och tvserier till. Vilket är det bästa sättet att koppla in mediaspelarn? Postad 30 November 2008 - 23:00
Gör så, men se till att dina inställningar är rätt ställda för vad du använder dem till. Man måste ändra i settings för att ställa om mellan de olika användningsområdena och det gäller även med PCH'n. Jag har inte trillat över många filer som inte funkar med min Tvix under ett drygt år. Vad är det för filer och hur der det ut i info't från MediaInfo? Postad 01 December 2008 - 08:46
Finns det nått sätt man kan defragmentera eller köra Disc cleanup på den HDD som sitter i PCH när man kopplar den med USB till PC? Har testat både via USB och via där den ligger som en disk i DEN HÄR DATORN.
Postad 01 December 2008 - 09:22
Var och handlade en på Kjell & Co igår. Innan man uppdaterat firmware så funkade inte DTS downmix eller att välja alternative ljudspår i mkv m.m. Efter uppdateringen funkar det bra. Kan inte på stå att jag tycker den känns seg heller som det skrivits en del om, men det kanske var med tidigare firmware.
Idag ska jag handla en hårddisk att slänga in. Spelade upp från en gammal extern som behöver avfragglas (defragmenteras) så den hade lite problem med en film som var uppe och på 25Mbit/s ibland. Tror det ska funka bättre med en fräshare disk. Såg just att Komplett nu sänkt sitt pris med nästan 400 till 2395. Då börjar priset kännas riktigt bra jämfört med konkurrerande maskiner som tvix-6500 och HDX-1000. Speciellt om man som jag vill ha en butik att gå till om nåt går sönder. Postad 01 December 2008 - 10:59
Krille77:
I kommande Firmware kommer det komma diskunderhåll direkt i spelaren... Men det är ett litet tag kvar! Postad 01 December 2008 - 15:15
Hej!
Nån som vet hur man kan lägga upp bokmärken till diskar på lokala nätverket i stil med "//min_NAS/katalog_1/"? Är ett elände (litet iaf. =) att behöva bläddra fram till nätverksdisken jämt. Har försökt i "web service"-delen på PCH:n men då lägger den automatiskt till "http://" före så det skiter sig där och i "local media" (tror jag det heter) så kan man inte lägga till bokmärken, eller? Uppdatering: allt har löst sig tack vare http://www.mpcclub.c...S_Guide_PCH.pdf P.s. Verkar som att det kan komma USB-minnen med eSATA-anslutning snart. Så får man en billigare lösning än med SSD för intern disk! Kolla: http://www.kanguru.com/eflash.html# Redigerat av Unregistered98389ec3, 02 December 2008 - 09:25. Postad 01 December 2008 - 17:18
Hmm, när du menar med inställningar, menar du då det där när man ändrar till PAL/NTSC/24Hz eller är det något annat du menar? Så här ser filen ut i medainfo: Allmänt Fullständigt namn : Claymore\[Eclipse] Claymore - 01 (DVD) [AFEAA0D7].mkv Format : Matroska Filstorlek : 232 MiB Duration : 22 min Generell Bitrate : 1 423 Kbps Kodningsdatum : UTC 2007-08-07 11:45:17 Skrivande applikation : mkvmerge v2.0.2 ('You're My Flame') built on Feb 21 2007 23:40:55 Skrivande bibliotek : libebml v0.7.7 + libmatroska v0.8.1 Omslag : Yes / Yes / Yes / Yes Video Format : AVC Format/Info : Advanced Video Codec Format profile : [email protected] Format settings, CABAC : Ja Format settings, ReFrames : 11 frames Muxing mode : Container [email protected] Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC Duration : 22 min Nominal bit rate : 1 298 Kbps Bredd : 704 pixlar Höjd : 480 pixlar Bildförhållande : 16/9 Bildhastighet (Frame rate) : 23,976 fps Original frame rate : 29,970 fps Upplösning : 24 bits Colorimetry : 4:2:0 Scan type : Progressive Bits/(Pixel*Frame) : 0.160 titel : Claymore 01: Claymore Skrivande bibliotek : x264 core 54 svn-635M Kodningsinställningar : cabac=1 / ref=8 / deblock=1:0:0 / analyse=0x3:0x133 / me=umh / subme=7 / brdo=1 / mixed_ref=1 / me_range=24 / chroma_me=1 / trellis=2 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / chroma_qp_offset=0 / threads=2 / nr=0 / decimate=1 / mbaff=0 / bframes=3 / b_pyramid=1 / b_adapt=1 / b_bias=0 / direct=1 / wpredb=1 / bime=1 / keyint=250 / keyint_min=25 / scenecut=40(pre) / rc=2pass / bitrate=1298 / ratetol=1.0 / rceq='blurCplx^(1-qComp)' / qcomp=0.60 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / ip_ratio=1.40 / pb_ratio=1.30 / aq=1:1.0:15.0 Språk : Engelska Audio Format : Vorbis Codec ID : A_VORBIS Duration : 22 min Bitrateläge : Variable Kanal(er) : 2 kanaler Samplingstakt : 48,0 KHz titel : 2.0 Vorbis Språk : Japanska Text #1 Format : ASS Codec ID : S_TEXT/ASS Codec ID/Info : Advanced Sub Station Alpha titel : ASS Språk : Engelska Text #2 Format : UTF-8 Codec ID : S_TEXT/UTF8 Codec ID/Info : UTF-8 Plain Text titel : SRT Språk : Engelska Kapitel Språk : Engelska 1 : 00:00:00.000 Prologue 2 : 00:00:57.100 Opening 3 : 00:01:57.100 Claymore 01: Claymore 4 : 00:21:30.200 Ending 5 : 00:22:40.000 Preview Postad 01 December 2008 - 18:37
Tja, ursäkta jag bryter in här i tråden men jag har en fråga.
Kan man köpa en PCH 110 att användas på en vanlig 32" wide tjockTV- Den har scart och komponite. Visst får jag inte nytta av HDTV men en tv i framtiden lär jag ju köpa och titta på film på en 15.1"tums bärbar e ju lite trist...(dessutom fungerar tv-out inte särkilt bra, bilden får lite eftersläpningar. precis som den inte vill uppdatera filmen. Man ser det väldigt väl när filmen panorerar... Eller ska jag helt enkelt vänta tills jag köper en HDTV (vågar inte nu, de kommer så mkt nytt hela tiden) och se vad för mediaexterns som erbjuds då? Sicka I-landsproblem man har Postad 01 December 2008 - 19:46
Tror inte det ska vara några problem att koppla till en tjock-tv. Gäller bara att man ser till att den inte skickar ut HD-signal.
Med en sån här kan man få över signalerna från s-vhs+rca till scart. http://www.netonnet....x.asp?iid=79671 Väntar också med HDTV ett tag till, men blir nog en pz85a efter jul om jag nu inte ger mig till tåls på nästa generation. Postad 01 December 2008 - 19:59
Har problem att komma åt hårddisken på min A-110. Av någon anledning fungerar inte det inte att logga in med mnt och 1234 längre..spelar ingen roll om jag byter lösenord..samma fel uppstår hela tiden och det har gått bra förut att logga in..vad kan det vara för fel?
Postad 01 December 2008 - 20:39 ' Ok, väntar också ett tag på en ny TV, ekonomin är inga problem men de känns precis som datorprylar, de kommer nya modeller/generation varje kvartal. Finns kan man vänta ihjäl sig men min nuvarande tv funkar ju bra Sorry for offtopic.. Ett par nya löparskor hade nog gjort susen med (med brudarna) bra mkt bättre Redigerat av candyraver, 01 December 2008 - 20:41. Postad 01 December 2008 - 21:53
Jag köpte popcorn i september, och efter att ha fått skicka den fram och tillbaka på lagning 2 gånger, fick jag den till slut äntligen att fungera.
Har fungerar utan problem i 1 månad nu ungefär, men sen idag när jag skulle starta om den (drog ur strömkablen och satte i den igen), så verkar den ha dött. Den orange lampan på framsidan lyser, men verkar inte som att maskinen "startar", för varken hårddisken sätts igång och arbetar, eller det lysar inget där bak vid nätverksingången. Fnns det någon chans att man kan fixa detta själv, eller är det bara att skicka in den på lagning och hoppas på tredje gången gillt? Postad 02 December 2008 - 03:10
Vorbis har Tvix stöd för, men när det ligger i en filmfil så funkar det inte. Kan tänkas att detta är ett undantag som PCH klarar, men inte Tvixen. Springer du ofta på såna filer så är snabbaste lösningen att byta burk som du tänkte. Själv har jag inte hittat en enda fil med det ljudet inbakat i filmen. Antar att det är en speciell typ av genre som du tittar på? Ta hem polarens och testa ett tag ifall han går med på det. Postad 02 December 2008 - 06:27
Hej igen, såg att Twix hade en svensk manual som följer med hur är det med PCH?
A-110 är sänkt till 2395 på komplett.se rätt ok pris tycker jag Tänkte köpa till Samsung SpinPoint F1 HD103UJ 32MB 1TB och lägga i den vad sägs om det hurni? Det första man får göra är väl att installera senaste f/w gissar jag? *ler* Mvh, André Postad 02 December 2008 - 07:59
SAS1015:
Manual är det lite si och så med vad gäller PCH... Det finns lite olika snabbguider osv. Titta gärna under den Officiella PCH A-100 tråden, första inlägget! Där hittar du mycket info och länkar till alla dessa länkar! Postad 02 December 2008 - 09:56
Okej, tack så mycket för att du klarade upp det här! Ska ta hem polarens PCH nu under helgen så jag kan testa igenom fler filer. Nu vet jag iaf vad problemet är. Tack för hjälpen! Postad 02 December 2008 - 15:34
Jag har just stoppa in en hårddisk ( http://www.dustinhom...5010113420.aspx? ) i min A110 och så tänkte jag testa torrentfunktionen, så jag går in på http://192.168.2.5:8883/torrent/bt.cgi och laddar upp en torrent och startar den. Men problemet är att det går typ 3mb/s som max, och när jag tankade direkt till min dator samma torrent så gick det mycket snabbare, så jag undrar hur snabbt ni tankar? Är det en begränsning i Popcornen eller i min router? Har öppnat portar på routern för popcornen, på detta sätt:
Inställningarna ser väl ut som de ska? Sen har jag en till liten fråga, går det på något sätt att packa upp .rar filer med popcornen, det går ju så förbannat segt om man packar upp genom smb. Postad 02 December 2008 - 16:06
Hej!
Jag undrar om nån vet varför hårddisken varvar upp lite då och då trots att man har stängt av popcornlådan? (jag har en samsung spinpoint 750gb installerad) Tycker de är lite irriterande så därför stänger jag av den med "Off + delete" men de vore ju kanom om man kunde slippa det. //DB Postad 02 December 2008 - 17:23
Undrar samma sak. Disken stängde ju av sig först när man stängde ner Popcornen, men sen varvade den upp igen efter en stund.
Jag kör med en WD Green 1TB. https://www.prisjakt...kt.php?o=208526 Har två i datorn sedan tidigare och nu en i Popcornen. Blev bara lite ljummen efter formateringen så jag tror den ska passa bra i en mediaspelare, men funderar ändå på att sätta i en sån där pyttefläkt om det finns såna som inte låter eller går att strypa tills de är knappt hörbara, annars får det vara. Testade installera programmet för ext2/3 på datorn igår, men det kom inte helt bra överens med VIsta. Ska dock gå att komma runt på någe vis. Postad 02 December 2008 - 17:28 Om du har senaste firmwaren tror jag det var det nya programmet Casgle som gjorde att disken började spinna upp lite då och då. Disablea Casgle så ska det lösa sig. Postad 02 December 2008 - 18:25 Alltså hur tänker du här ?????? Du vågar inte köpa TV för det kommer så mycket nytt hela tiden, men en mediaextender som ju är en mogen produkt som nästan inte utvecklas något alls Skall du använda en extender bara för SDtv köp då en gammal Xbox. Billigt och grymt på allt utom HD. //P Postad 02 December 2008 - 18:52 Jag har disablea´t allt utom Samba server, men den "spinner upp" ändå... =( Postad 02 December 2008 - 23:38
Ja, det kan man under nätverk menyn. Postad 03 December 2008 - 02:02
Min A110 visar inte åäö korrekt när jag kör med .srt, vad beror det på? En till fråga, det ska väl inte vara någon fara om man låter den stå på en natt eller lite till medan man överför lite filer till den från sin dator via ethernet? Är förövrigt riktigt nöjd med maskinen, grymt skönt att slå på DC på datorn och ställa in popcornen's hårddisk som nerladdningsmapp och en dra på en bunt med filer för nedladdning och låta det stå på över natten, går ca 4mb/s som max.
Redigerat av Bushdoctor, 03 December 2008 - 02:28. Postad 03 December 2008 - 11:00 Att din PCH inte kan vis ÅÄÖ korrekt beror nog inte på den utan att det är något fel på dom srt filer som du laddarner...om dom visas korrekt på din dator så betyrder det inte att dom är felfria för det. Att låta PCH stå på över natten är inget bekymmer...sätt den bara i stand-bay med power + ejekt. Postad 03 December 2008 - 13:10
Men kan man ha den i standby även fast man för över filer till hårddisken i den från sin dator via ethernet? Postad 03 December 2008 - 14:58
Har inte fått allt att funka men ändå börjat lägga in dvd filmer som .ISO på hårdisken.
Nu är frågan om det är dumt eller inte ? Det som inte fungerar är Llink den hittar bara filerna på härdisken. Samt att jag skulle vilja byta skin samt fixa så att man ser omslagen på filmerna. Tycker att det mesta är bra men tror att solen hinner slåkna innan jag får ett mynysystem som liknar något. Sett att det finns mycket fina skins men jag duger inte till att fixa så dom funkar. Är det ok att börga fylla disken med .iso eller kommer detta att ställa till problem senare? Mvh:Robert Postad 03 December 2008 - 18:17 Jo det skall funka...det gör det med min A-100...det är nämligen ingen "riktig" stand-bay som PCH går ner i utan den klipper bara videoutgången. Postad 03 December 2008 - 19:26
Ah, tack! Funkar fint! EDIT: Lite fler funderingar, jag har en PX80 som är HD-Ready, men som klarar att visa 1080p men skalar ner det till 720p om jag inte minns fel. Ska jag då köra på 1080p eller 720p på A110, spelar det någon roll? Sen det här med Hz, vilken Hz ska man köra på? Kör i nuläget på 60Hz för att de flesta mkv-filer som jag har är NTSC, men vissa är säker PAL, så är det nödvändigt att kolla upp om filmen är NSTC eller PAL för att sedan ställa in rätt Hz? Eller är detta något man inte märker av när man spelar upp filmen? Redigerat av Bushdoctor, 04 December 2008 - 21:32. Postad 05 December 2008 - 01:19
När det gäller upplösningen så är det bara att prova sig fram. Tycker du att det ena ser bättre ut än det andra så kör du med det, men om du kör merparten 720p-film/serier så finns det ingen anledning att ha annat än 720p ut från Poppen. Är det .mkv-film/serier som körs mest, så brukar de ligga på 23,976Hz. Kan inte din TV ta den signalen så är 60Hz den som lämpar sig bäst. "PAL" är nästan helt obefintlig även om undantag finns. Postad 05 December 2008 - 11:13
ASUS WL-330ge trådlös ethernetadapter (ström via USB eller nätadapter).
Om man vill slippa USB. Fungerar jättebra med min mac och Netgear 108 mbps router. Laddar ner filer via ftp, 3.000 KB/s som bäst, jag streamar inte. Nackdel, ngt dyrare än USB. Postad 05 December 2008 - 11:31
Hej!
Har funderat lite på att köpa en mediaspelare ett tag och kikat på Popcorn men hittade denna på Alina i Uppsala http://www.alina.se/...s...&T2=EHP-606. Är det någon (kanelbullen) som har testat den/kikat på Elektron EHP-606 MINI och har några synpunkter. Jag tycker personligen att den är betydligt snyggare än popcorn. Pris och prestanda ser ju ut att vara bra det med! Postad 05 December 2008 - 11:54
Om man installerar en hårddisk i pch`n, kan man då installera program som "spotify" då?
Postad 05 December 2008 - 12:30 om någon skriver en NMT-app för det. vanliga program kan du AFAIK aldrig köra rakt av på en NMT. Postad 05 December 2008 - 13:35
UA322:
Elektron EHP-606 har fått mycket bra kritik. Det är ju en NMT-spelare generation 2, dvs samma som PCH A-110. Den har HDMI 1.3, llite osäker på DTS-nedkodning (de snackar om att det kommer till den, känns inte helt 100%...). Jag har inte sett den själv, men den får bra kritik för att den är snygg och känns schysst i kvalitet osv, så den skulle jag nog inte tveka på! Det är bara att köra! Redigerat av Kanelbulle, 05 December 2008 - 13:35. 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |