Postad 11 April 2010 - 00:03
Så ett tips: googla inte på den här galan... Jag kommer att låtsas att den är live trots allt.
Japp, 9 h tidsskillnad till Abu Dhabi är det som spökar.
Redigerat av Unregistered74d4d0b1, 11 April 2010 - 00:11.
Postad 11 April 2010 - 00:25
Fasen va deprimerande fight..Matt vs Gracie
Helt sjukt....
Ska man inte vilja ha någon som helst killer instinct som fighter?
Så jag vill gråta
Edit
Ja....Va ska man säga..varför sitter jag uppe om nätterna och ser UFC...
Sämsta galan jag sett någonsin..
Fattar inte varför ingen verkar vilja slåss
Redigerat av moparman, 11 April 2010 - 01:58.
Postad 11 April 2010 - 02:02
gogo alex
Spoiler
Fasen va deprimerande fight..Matt vs Gracie
Helt sjukt....
Ska man inte vilja ha någon som helst killer instinct som fighter?
Så jag vill gråta
Kan bara hålla med, vilka ###### pajasar ! Bjud på lite underhållning.....Sämsta galan jag sett på MKT länge, fattar inte hur BJ kunde torska bältet heller stod ju bara still hela matchen och var typ defensiv och avvaktande.....Hoppas på en bättre gala UFC 113 med titel matchen mellan Lyoto Machida vs. Mauricio Rua. Tippar iförtid Rua som vinnare med tanke på hur det såg ut förra matchen vad tror ni andra ?
Postad 11 April 2010 - 02:27
Silva skulle kunna bli dyrkad som en gud om man bara kunde bete sig normalt och göra det han har betalt för..Slåss
Han skulle slakta Maia om han bara ville
Skulle d######t skratta ihjäl mig om Silva blev knockad när han fjantar sig
Tycker helt seriöst att Dana ska sparka Silva..Dj*******lat banna han från UFC för all framtid..
Håller man på som han gör har man F*N ingenting i en Octagon att göra....
Silva skulle fasen blivit diskad och fråntagen sitt bäte
Redigerat av moparman, 11 April 2010 - 02:43.
Postad 11 April 2010 - 02:45
Jag HATAR Silva över allt annat...
Silva skulle kunna bli dyrkad som en gud om man bara kunde bete sig normalt och göra det han har betalt för..Slåss
Han skulle slakta Maia om han bara ville
Skulle d######t skratta ihjäl mig om Silva blev knockad när han fjantar sig
Håller med dig vilken skam mot sporten att bete sig på det där viset ! Fjantar sig hela matchen igenom och det slutar med att publiken hejar fram GSP som sitter som kommentator för någon tv-station hahahaha nog första gången jag hört publiken gjort nått liknande
Kolla denna länk:: http://www.5thround....-ufc-president/ verkar som Silva kommer få lida konsekvenser efter matchen.....Skulle Dana kunna ta ifrån honom bältet ?
Redigerat av Unregistered35209a1f, 11 April 2010 - 02:54.
Postad 11 April 2010 - 02:53
dags att byta namn på galorna UFC 112 - blaha - eller -Inconsiveable- )
kan ju hålla på hela natten med namn som återspeglar hur dåliga galor det vart på sista tiden. Silva e ju drygare än Brocknar till och med.
Penn gjorde ju ngen storfight men e rematch e ju oundviklig iaaf..
Redigerat av Metalmartin, 11 April 2010 - 02:54.
Postad 11 April 2010 - 03:00
längtar redan till Ufc 113 - The only way is up - eller - improvement -
go natt på er
martin
Postad 11 April 2010 - 03:17
Vilket pajas-spektakel det var i Silvas match, men han visade i alla fall i ett par ronder att han var totalt överlägsen. De får ju för f-n ge honom lite riktigt motstånd! Trodde seriöst att han själv eller någon maffiaboss spelat på att det skulle gå i fem ronder.... Pinsamt usel motståndare han hade.
Och Penn gjorde en riktig plattmatch, vad pysslade han med? Verkade ju inte ens försöka vinna matchen.
BUUUUUUUUUUUUUUUUUUH!
Redigerat av Unregistered74d4d0b1, 11 April 2010 - 03:23.
Postad 11 April 2010 - 06:39
Passar det inte får han väl avstå bältet..
Tycker att trashtalk före en fight är helt ok och även att dom kaxar när dom står mot varann innan fighten startar men sen tycker iaf jag att det är upp till bevis..Nu är de färdiglekt så att säga .
Men de är ramaskri på nätet...Snacka om att Silva fått kritik...
Dana är inte så glad heller..Kan jag mycket väl förstå
Edit
Det roligaste var ju när hela publiken börjar ropa GSP..GSP..GSP..GSP..GSP..GSP
Redigerat av moparman, 11 April 2010 - 07:37.
Postad 11 April 2010 - 08:23
Sen att Dana White gnäller, man kan ju undra varför han sätter såna här killar mot Silva? Han skulle haft kvar Hendo, det hade i alla fall varit värt besväret.
Gustavsson överraskade lite med sin tdd, jag trodde han skulle åka i backen direkt! Gracie överraskade mig också faktiskt, jag kom ihåg hans standup som mycket sämre. Iofs var detta mot Hughes som inte heller är någon striking-demon.
BJ fick mig nästan att gråta, fan också!
Edit: Går det inte att skriva f a n b o y här?
Redigerat av Kamui, 11 April 2010 - 08:23.
Postad 11 April 2010 - 09:25
50-45 som en domare sätter är ju skrattrretande.
Postad 11 April 2010 - 09:41
Han ska ju ändå göra sitt jobb...
Tyckte inte han gjorde det på långa vägar..
Å misstrivs han så med sina motståndare så kan han ju ta upp det med den det berör..
Eller gå upp i viktklass..
Helst skulle jag aldrig mer vilja se han..Har alltid tyckt att han är störd och det här satte sista spiken i kistan ..
Nä rippa av han bältet å kicka drygaset
edit
Tycker Edgar försökte sig på lite mer än Penn men jag tror nästan att segern skulle ha gått till Penn...
Tycker det ska krävas mer av en som utmanar titeln
Redigerat av moparman, 11 April 2010 - 09:43.
Postad 11 April 2010 - 09:49
Spelar det nån roll hur överlägsen han är ?
Han ska ju ändå göra sitt jobb...
Tyckte inte han gjorde det på långa vägar..
Å misstrivs han så med sina motståndare så kan han ju ta upp det med den det berör..
Eller gå upp i viktklass..
Helst skulle jag aldrig mer vilja se han..Har alltid tyckt att han är störd och det här satte sista spiken i kistan ..
Nä rippa av han bältet å kicka drygaset
edit
Tycker Edgar försökte sig på lite mer än Penn men jag tror nästan att segern skulle ha gått till Penn...
Tycker det ska krävas mer av en som utmanar titeln
Hans jobb är väl att vinna sina fighter?
Däremot är han riktigt korkad som inte går in och avslutar, absolut. Men jag kommer alltid vilja se Silva oavsett. Helst vill jag se honom i 205.
Om man kollar på statistiken så borde nog BJ vunnit, men går det till domslut så går det så ibland. Dessutom gör Edgar en GRYM insats. Var det något fel med BJs knä förresten?
Redigerat av Kamui, 11 April 2010 - 09:51.
Postad 11 April 2010 - 10:27
just därför jag vill se han slåss...
tycker inte han gjorde det igår....
vill han verkligen lämna ett arv som betyder nå så borde han börja visa hur bra han är ..
köra hela sitt registe...stenhårt...verkligen briljera...
gillar gsp starkt....tyvärr så kör han på tok för taktiskt...blir inte så roliga matcher..
Postad 11 April 2010 - 11:26
Det är dock inte på långa vägar tillräckligt för att få mig att ogilla honom, med tanke på hur magiskt bra han är när han är lite motiverad.
Postad 11 April 2010 - 11:33
Varör skall bara mästaren "pusha" matchen? är det inte så att utmanaren är där för att besegra mästaren? att stå framför mästaren i 5 ronder ger ju ingen vinst (oftast). På senare tid verkar det som att A.Silvas motståndare är helt nöjda med att lyckas överleva matchen och inte ett dugg intresserade att fightas med honom.
Nu dansade ju Silva runt lite väl mycket igår och det gör inte att hans aktier stiger direkt, men de två första ronderna var det ju Silva för hela slanten (+ lite show förståss)
Dana.W kommer att hitta på nått för att hålla honom i schack. Kanske sätta upp en match mellan Silva-Machida, och om Silva vägrar möta honom strippa honom från bältet.
Hughes - Gracie var ju en sjuk besvikelse. En bra GnP Grappler mot Gracie jitsu osså bjuder dom på oengagerad kickboxning...
angående BJ/Edgar så vet jag inte vad jag skall tycka, jag räknade inte slag men jag tyckte att BJ hade de första ronderna helt klart så när domarsiffrorna kom upp med 50-45 tänkte jag "jahapp, där klarade sig BJ på håret alltså."
Nu är jag ingen professionell domare, men vem fan kan scorea den matchen 50-45 till Edgar som en av domarna gjorde?? Nåja, nu blir det ju intressant i lightweight divisionen igen.
Vi i svedala slipper iallafall köpa en PPV för $50 för att se UFC, och tur är väl det, för då hade man nog kännt sig något lurad.
jaja, nu är det bara att blicka framåt mot Dragon vs Shogun... SHOOOGUUUN HUUUUAAAA!
Postad 11 April 2010 - 13:57
Han har en record på 13-6-1 inte så imponerande, Hughes 44-7-0 det är mer imponerande.
Postad 11 April 2010 - 14:40
Postad 11 April 2010 - 15:00
Tyckte inte BJ ville vinna sin match,han verkade så loj och oengagerad.
Hade han dragit på så hade han vunnit sin match tror jag.Silva vet jag inte vad jag ska tycka,han fjantade bort matchen. Varför inte bara dra på och knocka killen kanske inte i första men 2a ronden hade varit ok.
Redigerat av jonasprivate, 11 April 2010 - 15:00.
Postad 11 April 2010 - 15:04
Postad 11 April 2010 - 19:15
Hur många gånger stod inte Silva med händerna ner...Händerna i mattan osv utan att Maia gjorde någonting?
Förstår såklart varför Maia inte försökte men på ett sätt tycker jag att det hade varit bättre om han iaf provat och blivit knockad...
Vad anledning Silva egentligen hade för anledning att bete sig på det här sättet tycker jag inte spelar nån roll..
Postad 12 April 2010 - 09:10
Nej få till ett möte med Belfort illa kvickt och skicka sen upp Silva i 205 permanent! Sen kan UFC låta GSP gå upp i 185 också samtidigt som man släpper upp BJ (efter en snabb rematch med Edgar) i 170 och tar in Aldo i 155. Då får man ett sjukt brasse-titelrace i 205, en mer öppen 185 och både ww och lw blir hetare! Vad tror ni?
Postad 12 April 2010 - 18:54
Ja alltså jag tycker ju aldrig Maia och Leites borde fått chansen. Dom var ju helt otroligt tråkiga och bjöd inte till för fem öre. Kolla bara hur Maia agerade, killen slog knappt ett enda slag... Men som sagt, Silva borde givetvis avslutat honom - inget snack om saken. I mina ögon blev det iaf Maia som var mest bortgjord, det enda han gjorde bättre än Leites var att han inte låg lika mycket på rygg och väntade. Silva behöver någon som motiverar honom, någon han upplever som en utmaning.
Nej få till ett möte med Belfort illa kvickt och skicka sen upp Silva i 205 permanent! Sen kan UFC låta GSP gå upp i 185 också samtidigt som man släpper upp BJ (efter en snabb rematch med Edgar) i 170 och tar in Aldo i 155. Då får man ett sjukt brasse-titelrace i 205, en mer öppen 185 och både ww och lw blir hetare! Vad tror ni?
Det låter som ett jäkla trixande tycker jag. Varför inte minska ned antalet viktklasser istället? 3-4 viktklasser borde räcka tycker jag.
Postad 12 April 2010 - 19:40
Som jag ser det så dödar ju Anderson mellanvikten, därför kunde ju alla "top dogs" hoppa upp ett steg för att öppna upp lite. Som det är nu så är mw och ww rätt trista (pga sina överlägsna champs) och skulle må bra av lite omväxling!
Postad 12 April 2010 - 19:44
Märks att han inte e något killer när det
kommer till grappling. Som e ett måste i UFC.
Ajja hoppas det blir fler matcher...
Postad 12 April 2010 - 19:50
3-4 istället för dagens 5? Inte så stor skillnad IMO
Vilken vill du få bort i så fall?
Som jag ser det så dödar ju Anderson mellanvikten, därför kunde ju alla "top dogs" hoppa upp ett steg för att öppna upp lite. Som det är nu så är mw och ww rätt trista (pga sina överlägsna champs) och skulle må bra av lite omväxling!
Jag tänker mig att man behöver lättvikt, mellanvikt och tungvikt. Men det är möjligt att det behövs supertungvikt också... Eller tror du att silva och machida är så bra att de skulle kunna spöa tex. frank mir eller lesnar om de biffade till sig lite? Hamnar de på backen med lesnar över sig blir det ju inte så roligt förstås... hehe...
EDIT: orsaken till att jag vill ha färre viktklasser är förstås att det blir fler bra fighters i varje viktklass. Ett annat alternativ är förstås att locka fler bra fighters till UFC så det blir bättre konkurrens.
http://sportsillustr...ight/index.html
Redigerat av Unregistered74d4d0b1, 12 April 2010 - 20:10.
Postad 12 April 2010 - 20:51
Jag tänker mig att man behöver lättvikt, mellanvikt och tungvikt. Men det är möjligt att det behövs supertungvikt också... Eller tror du att silva och machida är så bra att de skulle kunna spöa tex. frank mir eller lesnar om de biffade till sig lite? Hamnar de på backen med lesnar över sig blir det ju inte så roligt förstås... hehe...
EDIT: orsaken till att jag vill ha färre viktklasser är förstås att det blir fler bra fighters i varje viktklass. Ett annat alternativ är förstås att locka fler bra fighters till UFC så det blir bättre konkurrens.
http://sportsillustr...ight/index.html
Jag tror det är för få klasser faktiskt, ww och lhw är nödvändiga i mina ögon! Däremot skulle jag kunna tänka mig en cruiserweight om några år när vi har fler som maxar tungviktens viktgräns. Den kanske kan ligga på typ 230?
Tror inte Silva och Machida har frame till att bli så tunga utan att bli helt odugliga. Däremot så tror jag på fullt allvar att både Silva och Machida skulle dänga Mir redan i dagsläget, framförallt Silva. Lesnar skulle dom inte fixa eftersom han kan använda sin vikt och förmodligen är tillräckligt snabb för att få tag på dom förr eller senare.
Postad 13 April 2010 - 08:27
Otroligt besviken på Anderson Silva, han är en väldigt dålig representant för UFC. Står i defensiv ställning och vill kontra Maias attack, när Silva är 1000 ggr bättre stående. Att han dessutom hånar (eller snarare förödmjukar) Maia som inte vill anfalla världens bästa 185 pounds-standupfighter så att Silva kan kontra. Maia borde ställt sig butt-scoot position och hånat Silva nere på marken. Analysen på Sherdog var väldigt bra, där just det bisarra i att Silva hånar sin motståndare som inte aggresivt vill rusa in i Silva. Silva får väl ta lite initiativ och anfalla, Maia var ju absolut inget hot stående.
Silva säger efter matchen att han inte visste varför han betedde sig så, men nu är det nästan tredje 185-matchen i rad han beter sig så illa.
Maia ville ju ha ner Silva på marken, men det var ju omöjligt med luftfuktigheten. I sista 2 ronderna började ju Maia göra som Silva ville och anföll lite grann (trots att det var dumt taktiskt), men då ville inte Silva vara med längre.
Sherdogs förslag på Silvas nästa match var att träffa en psykolog och det låter som ett bra förslag.
Edgar var verkligen bra, Penn såg ut som om han inte visste vad han skulle göra. Tycker att Penn vann andra ronden klart, resten var riktigt jämna med Edgar kanske något bättre. Men det var helt klart en jämn match. Tror knappast att Penn får en direkt rematch, blir troligtvis Maynard-Edgar nu. Penn får gå en mellanmatch i väntan på en ny titelmatch. Tror att UFC helst vill att Penn får gå någon eller några icke-titelmatcher, blir lite liv i 155-pound divisionen om det inte är en mästare som känns helt dominant. Blir dock svårt att hålla borta Penn från titelmatch i mer än en match, och han kommer troligtvis vinna en returmatch.
Edgar-Penn var en bra match, men som helhet var det en skitgala.
Ser fram emot Strikeforce nu, med tre titelmatcher. Vi får väl se om det blir lika konservativa matcher.
Redigerat av Unregistered9d110ebc, 13 April 2010 - 08:28.
Postad 13 April 2010 - 09:04
Har varit i Åre och såg UFC 112 igår.
Otroligt besviken på Anderson Silva, han är en väldigt dålig representant för UFC. Står i defensiv ställning och vill kontra Maias attack, när Silva är 1000 ggr bättre stående. Att han dessutom hånar (eller snarare förödmjukar) Maia som inte vill anfalla världens bästa 185 pounds-standupfighter så att Silva kan kontra. Maia borde ställt sig butt-scoot position och hånat Silva nere på marken. Analysen på Sherdog var väldigt bra, där just det bisarra i att Silva hånar sin motståndare som inte aggresivt vill rusa in i Silva. Silva får väl ta lite initiativ och anfalla, Maia var ju absolut inget hot stående.
Silva säger efter matchen att han inte visste varför han betedde sig så, men nu är det nästan tredje 185-matchen i rad han beter sig så illa.
Maia ville ju ha ner Silva på marken, men det var ju omöjligt med luftfuktigheten. I sista 2 ronderna började ju Maia göra som Silva ville och anföll lite grann (trots att det var dumt taktiskt), men då ville inte Silva vara med längre.
Sherdogs förslag på Silvas nästa match var att träffa en psykolog och det låter som ett bra förslag.
Edgar var verkligen bra, Penn såg ut som om han inte visste vad han skulle göra. Tycker att Penn vann andra ronden klart, resten var riktigt jämna med Edgar kanske något bättre. Men det var helt klart en jämn match. Tror knappast att Penn får en direkt rematch, blir troligtvis Maynard-Edgar nu. Penn får gå en mellanmatch i väntan på en ny titelmatch. Tror att UFC helst vill att Penn får gå någon eller några icke-titelmatcher, blir lite liv i 155-pound divisionen om det inte är en mästare som känns helt dominant. Blir dock svårt att hålla borta Penn från titelmatch i mer än en match, och han kommer troligtvis vinna en returmatch.
Edgar-Penn var en bra match, men som helhet var det en skitgala.
Ser fram emot Strikeforce nu, med tre titelmatcher. Vi får väl se om det blir lika konservativa matcher.
Jag fattar inte varför allt ansvar ligger på Silva att ligga på varje gång han möter en långsam sopa som bara vill överleva fighten? Maia går i princip i tre ronder och luftjabbar samtidigt som han ser ut att öva fotarbete.Vad ska Silva göra egentligen, Maia vill ju varken grappla (han försöker inte jobba sig in på kroppen och få ner Anderson) eller köra standup? Hur trodde killen han skulle vinna med sin bjj om han inte tar ner Silva? Det är väl klart som f-n att Silva inte lägger sig ner i Maias guard frivilligt. Som utmanare borde det ligga i ditt intresse att vara aktiv och försöka vinna bältet.
Jag håller med om att han helt klart borde avslutat Maia eftersom han uppenbarligen hade kunnat göra det utan problem, men jag förstår inte allas ilska mot att han inte gör det mot en kille som inte bjuder till för fem öre. Mitt drömsenario hade varit att han hade slagit Maia halvt medvetslös och sen gått ner på backen och dragit ut honom så att vi hade fått tyst på bjj-snacket
Jag såg om fighten igår och blir mer och mer irriterad på Maia. Detta trots att jag är "tänd" på bjj och brasilianska fighters...
Hoppas vi slipper Anderson i 185 tack vare detta, upp med honom i 205 för gott. Dom som avskyr honom har ju en större chans att se honom nitad där (
Postad 13 April 2010 - 09:51
Enligt Valentino hade Penn bihåleinflammation och gick på antibiotika, det är en förklaring till att han såg så tam ut. Det skulle ju förklara saken kanske, men samtidigt är ju kanske inte källan helt tillförlitlig. Något skumt var det med BJ iaf.
Postad 13 April 2010 - 10:35
Ansvaret ligger på Silva, eftersom han var totalt överlägsen i standup och hade kunnat avsluta matchen. Det är trots allt en sport som ökar i popularitet, en sådan här match får motsatt effekt för sådana som är nya tittare. Att stå och vänta på att en så mycket sämre standup-fighter skall anfalla så att Silva får köra defensiv kontringstaktik är ju bara löjligt. Han hade kunnat köra över Maia totalt under första ronden, utan att riskera något. Jag tycker att Maia (halvblind) vann sista ronden, har ingen aning om vad domarna tyckte eftersom jag stängde av.Jag fattar inte varför allt ansvar ligger på Silva att ligga på varje gång han möter en långsam sopa som bara vill överleva fighten? Maia går i princip i tre ronder och luftjabbar samtidigt som han ser ut att öva fotarbete.Vad ska Silva göra egentligen, Maia vill ju varken grappla (han försöker inte jobba sig in på kroppen och få ner Anderson) eller köra standup? Hur trodde killen han skulle vinna med sin bjj om han inte tar ner Silva? Det är väl klart som f-n att Silva inte lägger sig ner i Maias guard frivilligt. Som utmanare borde det ligga i ditt intresse att vara aktiv och försöka vinna bältet.
Jag håller med om att han helt klart borde avslutat Maia eftersom han uppenbarligen hade kunnat göra det utan problem, men jag förstår inte allas ilska mot att han inte gör det mot en kille som inte bjuder till för fem öre. Mitt drömsenario hade varit att han hade slagit Maia halvt medvetslös och sen gått ner på backen och dragit ut honom så att vi hade fått tyst på bjj-snacket
Jag såg om fighten igår och blir mer och mer irriterad på Maia. Detta trots att jag är "tänd" på bjj och brasilianska fighters...
Hoppas vi slipper Anderson i 185 tack vare detta, upp med honom i 205 för gott. Dom som avskyr honom har ju en större chans att se honom nitad där (), och vi som gillar honom får se honom i lite tuffare matcher än mot 185orna.
Dana White kommer aldrig sätta honom mot GSP eller en högprofil-fighter i 205 nu. Skall det krävas att det är någon dumskalle som rusar in mot Silva med bristfällig standup för att Silva skall visa vad han kan? Typ Leben, James Irvin eller Forrest. Ge honom någon sådan i 205 i nästa match så att han kan bygga upp sin status igen. Tvinga Silva att sluta i 185 i något år och låt någon annan hålla titeln ett tag (Sonnen, alltså)
Postad 13 April 2010 - 10:51
Ansvaret ligger på Silva, eftersom han var totalt överlägsen i standup och hade kunnat avsluta matchen. Det är trots allt en sport som ökar i popularitet, en sådan här match får motsatt effekt för sådana som är nya tittare. Att stå och vänta på att en så mycket sämre standup-fighter skall anfalla så att Silva får köra defensiv kontringstaktik är ju bara löjligt. Han hade kunnat köra över Maia totalt under första ronden, utan att riskera något. Jag tycker att Maia (halvblind) vann sista ronden, har ingen aning om vad domarna tyckte eftersom jag stängde av.
Dana White kommer aldrig sätta honom mot GSP eller en högprofil-fighter i 205 nu. Skall det krävas att det är någon dumskalle som rusar in mot Silva med bristfällig standup för att Silva skall visa vad han kan? Typ Leben, James Irvin eller Forrest. Ge honom någon sådan i 205 i nästa match så att han kan bygga upp sin status igen. Tvinga Silva att sluta i 185 i något år och låt någon annan hålla titeln ett tag (Sonnen, alltså)
Jag tror att det har att göra med att killen är arrogant och känner inte att dessa killar duger som utmaning. Faktiskt. I ärlighetens namn fattar jag inte varför man envisas med att sätta honom mot killar som Maia, Leites eller Cote. Dom räcker inte till utan nöjer sig med att överleva och då blir den arrogante Silva förbannad.
Jag tycker helt klart UFC borde säga till honom att nu blir det inget mer i 185, du får köra i 205. Som jag sa tidigare så skulle viktklasserna IMO bli roligare om alla alfahannar fick hoppa upp ett steg. Detta förutsätter att Aldo fixar Faber vilket jag tror att han gör.
Och sen kanske att han får möta typ Randy eller nån som har chans att få tag på honom och göra som Hendo (innan han fick hybris och ville stå och veva), dvs lägga ner honom och frustrera honom på marken. En fight mot Shogun vore väldigt intressant att se också... Finns så sjukt många killar jag vill se honom mot i 205! Evans, Shogun, Machida (inte troligt), Jon Jones och till och med Brandon Vera faktiskt...
Postad 13 April 2010 - 11:32
Ja tvinga Silva att lägga av 185 är nog enda lösningen. Det är lite synd att Sonnen som tvärtemot Maia har en lämplig stil att spöa skiten ur Silva aldrig får chansen. Men UFC kan inte riskera att Silva gör samma sak mot Sonnen som han brukar göra.Jag tror att det har att göra med att killen är arrogant och känner inte att dessa killar duger som utmaning. Faktiskt. I ärlighetens namn fattar jag inte varför man envisas med att sätta honom mot killar som Maia, Leites eller Cote. Dom räcker inte till utan nöjer sig med att överleva och då blir den arrogante Silva förbannad.
Jag tycker helt klart UFC borde säga till honom att nu blir det inget mer i 185, du får köra i 205. Som jag sa tidigare så skulle viktklasserna IMO bli roligare om alla alfahannar fick hoppa upp ett steg. Detta förutsätter att Aldo fixar Faber vilket jag tror att han gör.
Och sen kanske att han får möta typ Randy eller nån som har chans att få tag på honom och göra som Hendo (innan han fick hybris och ville stå och veva), dvs lägga ner honom och frustrera honom på marken. En fight mot Shogun vore väldigt intressant att se också... Finns så sjukt många killar jag vill se honom mot i 205! Evans, Shogun, Machida (inte troligt), Jon Jones och till och med Brandon Vera faktiskt...
Jag tror inte att Silva kommer få möta någon stjärna i 205, troligtvis någon standup-fighter som är hygglig men som Silva lätt klarar av och kan bygga upp sitt namn igen. Efter det skulle han kunna möta någon stjärna typ Evans. Jag hade velat se honom mot Ryan Bader eller någon annan stark brottare som hade tagit ner honom direkt.
Postad 13 April 2010 - 11:38
I övrigt tror jag inte Bader skulle fixa Silva pga för risig striking (jämfört med Silva alltså) och för att jag är osäker på om han är tillräckligt bra brottare för att fixa att kontrollera Silva bra nog för att undvika att bli knockad. Däremot tror jag att Rampage (tyvärr) skulle vara svår för Silva - tunga händer, bra haka och schysst brottning ifall det börjar gå åt skogen stående. Men han får nog ingen stjärna direkt som du säger.
Redigerat av Kamui, 13 April 2010 - 11:40.
Postad 13 April 2010 - 12:47
Ja GSP - Sonnen hade varit intressant, frågan är vad som skulle hända. Hade deras brottning tagit ut varandra eller hade Sonnens storlek varit avgörande. Svårt att veta, GSP har ju dominerat bra brottare tidigare. Men han har inte mött en olympisk brottare som verkligen alltid använder sin brottning i varje match och Sonnen är ju också relativt stor för 185. GSP är bättre stående, så brottningen och clinchen hade varit avgörande.Vad tror du om Sonnen vs GSP i 185 lbs? Vore intressant att se hur GSP skulle hantera honom
I övrigt tror jag inte Bader skulle fixa Silva pga för risig striking (jämfört med Silva alltså) och för att jag är osäker på om han är tillräckligt bra brottare för att fixa att kontrollera Silva bra nog för att undvika att bli knockad. Däremot tror jag att Rampage (tyvärr) skulle vara svår för Silva - tunga händer, bra haka och schysst brottning ifall det börjar gå åt skogen stående. Men han får nog ingen stjärna direkt som du säger.
Ja Bader skulle vara utklassad stående. Jaja, för att vara säker på att han åker ner på backen kanske Dana White skulle sätta honom mot Lesnar, som jag tror någon föreslog tidigare i tråden. En rejäl beatdown av en 300 pounds oxe som ropar förödmjukande saker till honom, skulle ju vara sevärt.
Rampage och några andra klarar nog av Silva ännu så länge, innan Silva lagt på sig mer massa.
Postad 13 April 2010 - 13:00
Postad 13 April 2010 - 14:10
I ärlighetens namn fattar jag inte varför man envisas med att sätta honom mot killar som Maia, Leites eller Cote. Dom räcker inte till utan nöjer sig med att överleva och då blir den arrogante Silva förbannad.
Coté kan du inte räkna in där då han faktiskt i mina ögon sett skötte sig bättre än dem flesta och fick ju som sagt avbryta pga att knät pajade. Ville direkt att han skulle få en rematch efter att ha läkt. Nu är det nog inte lönt.
I övrigt lite av ett trött card som ville mycket och presterade lite. Har nog aldrig varit så frustrerad iaf
Hughes - Gracie fighten fick mig bara att skaka på huvudet.
Postad 13 April 2010 - 14:22
Cote tyckte jag var bäst av dom tre, men han försökte inte direkt heller. Dessutom gjorde han mig vansinnig när han firade att ha överlevt två ronder, det är ingen vinnarskalle som beter sig så. Sedan dess kommer jag alltid hålla på hans motståndare, om denne inte heter Bisping. Hendo tyckte jag nog skötte sig bäst i sitt försök, tyvärr steg ju framgången i första ronden honom åt huvudet vilket ledde till att han blev knockad. Hade gärna sett en rematch även om Silva inte ville det.
Hehe, ja Hughes - Renzo var ju ingen större match sett till kvaliteten. Renzo anno 2010 är bara bra på att vara världens skönaste kille. Fightingen var sådär. Ändå var han bättre än vad jag hade väntat mig!
Postad 13 April 2010 - 19:07
Postad 13 April 2010 - 19:22
jag tycker nog ändå att båda ska gå in och göra det de har betalt för.
tycker att dommaren ska gå in mycket fortare och dra av poäng för inaktivitet...
och är man så full av sig själv att man anser att motståndaren inte är värdig så ställ inte upp alls..
kan mer förstå att Maia var inaktiv än Silva...skulle det ha varit nån stake i Silva skulle han hoppat upp i guard och visat sina skills på mattan :-)
Postad 14 April 2010 - 07:51
jag är med dig, Kamui. Jag tycker ansvaret vilar tyngst på utmanaren och inte mästaren. Om inte utmanaren är intresserad av att vinna så borde det inte vara mästarens jobb att "bevisa" nånting.
Skönt med en vapenbroder!
Vad tror vi om helgens gala då? Jag tar med Mayhems fight också eftersom den med 99 % säkerhet kommer visas trots att den konstigt nog är på undercardet.
Strikeforce: Nashville
Jake Shields vs Dan Henderson
Jag tror inte Shields är tuff nog att handskas med Hendo, dessutom är han ganska liten. Hans chans är lnp, precis som mot Mayhem men det kommer nog inte fungera. Jag tror inte han kommer submitta Dan, därför är det bara en tidsfråga innan Hendo vinner fighten.
Gegard Mousasi vs Muhammed Lawal
Svårt... Mousasi är ruggigt bra och kommer nog bli en gigant inom mma. Men King Mo är ju inte helt ofarlig och har ju makalös brottning (bland dom bästa meriterna av de yngre killarna inom mma?), hyfsad striking och riktigt explosiv fysik. Risken är att Lawal vill stila lite stående och då går på en mina. Otroligt intressant fight iaf!
Gilbert Melendez vs Shinya Aoki
Om Aoki får ha sina ultracoola magic submission pants så kanske han kan vinna! Annars misstänker jag att Melendez kan ha tillräckligt med tdd för att undvika marken och sen vinna tack vare sin striking. Hoppas verkligen på Aoki!

Jason Miller vs Tim Stout
Det här ska ju inte vara några problem för Mayhem.
Redigerat av Kamui, 14 April 2010 - 07:58.
Postad 14 April 2010 - 08:18
Skönt med en vapenbroder!
Vad tror vi om helgens gala då? Jag tar med Mayhems fight också eftersom den med 99 % säkerhet kommer visas trots att den konstigt nog är på undercardet.
Strikeforce: Nashville
Jag tror inte Shields är tuff nog att handskas med Hendo, dessutom är han ganska liten. Hans chans är lnp, precis som mot Mayhem men det kommer nog inte fungera. Jag tror inte han kommer submitta Dan, därför är det bara en tidsfråga innan Hendo vinner fighten.
Svårt... Mousasi är ruggigt bra och kommer nog bli en gigant inom mma. Men King Mo är ju inte helt ofarlig och har ju makalös brottning (bland dom bästa meriterna av de yngre killarna inom mma?), hyfsad striking och riktigt explosiv fysik. Risken är att Lawal vill stila lite stående och då går på en mina. Otroligt intressant fight iaf!
Om Aoki får ha sina ultracoola magic submission pants så kanske han kan vinna! Annars misstänker jag att Melendez kan ha tillräckligt med tdd för att undvika marken och sen vinna tack vare sin striking. Hoppas verkligen på Aoki!
Det här ska ju inte vara några problem för Mayhem.
Shields är bättre än vad många tror och skulle kunna ge GSP en utmaning i 170 pounds. Men i 185 får han nog svår mot en riktigt bra motståndare som Hendo. Shields kommer säkert få ner Hendo på marken någon gång, eftersom Hendo inte brukar bry sig om det utan svingar för att avsluta hela tiden.
Jämn match. Båda 2 kommer bli storstjärnor och rankas bland dom högsta i viktklassen de närmaste åren. Tror egentligen att King Mo är en mer komplett MMA-fighter med sin extremt bra brottning så att han kan välja att ta ner Mousasi om han känner sig osäker stående. Men jag tror och hoppas ändå att Mousasi lyckas vinna, vet inte riktigt hur eftersom jag inte tror att han kan submitta King Mo.
Det finns andra lösningar på magic pants som har samma funktion. Det Aoki är ute efter med sina byxor är grepp för att kunna använda sin rubberguard. George Sotiropulous hade en bra lösning i ufc 111 (?) där han hade långa grappling-shorts kombinerat med långa "knä"-skydd som inte hade någon sorts skyddsfunktion utan bara användes för bättre grepp. Stevenson satt ju som fastlåst i en ganska dålig oma plata som han normalt sett bara skulle dragit sig ur. Men jag tror ändå att Aoki får svårt att få matchen till marken och att Gilbert vinner.
Postad 14 April 2010 - 08:55
Postad 14 April 2010 - 15:31
Strikeforce har många bra fighters som jag gillar, t.ex. Nick Diaz, Fedor, Overeem, Aoki, Melendez osv. osv. osv. Och Strikeforce har ju styrts av Scott coker (ifrån start?) och den karln är verkligen en businessman som vet hur han skall handskas med sin organisation för att hålla organisationen levande och välmående. Det är nog ingen risk för en "affliction/ International fight league" konkurs på strikeforce direkt.
jag tippar vinst för "decision Dan" Henderson, Mousasi med KO upkick!
Postad 14 April 2010 - 16:15
Undertecknad har införskaffat en Bisping signatur t-shirt som jag tänkte göra till min avatar här, o det enbart för din skull Kamui
Redigerat av nickeskbg, 14 April 2010 - 16:16.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
41 bilder
1481 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?