Xbox 360 eller PS3
1171 svar till detta ämne
76 relaterade trådar
Officiell Tråd- Xbox 360 (5039 inlägg)
|
4 år sedan
|
.-*- Min Hembio Clan -*-. (8045 inlägg)
|
5 år sedan
|
Playstation Store (2597 inlägg)
|
7 år sedan
|
Blu-ray för 2:35:1 (2D & 3D) med subtitle shift (19 inlägg)
|
7 år sedan
|
HDMI CEC/Bravia Sync kabelberoende? (1 inlägg)
|
7 år sedan
|
* Officiell tråd - Playstation 3* (8507 inlägg)
|
9 år sedan
|
Officiella FIRMWARE-tråden [PS3] (1979 inlägg)
|
9 år sedan
|
Min ps3a dog, YLOD! (443 inlägg)
|
10 år sedan
|
PS3 Information (120 inlägg)
|
10 år sedan
|
Xbox 360- Problem (2051 inlägg)
|
10 år sedan
|
PS3 Mediaserver - PMS (2831 inlägg)
|
11 år sedan
|
Yamaha RX-V463, hur koppla ihop? (70 inlägg)
|
11 år sedan
|
Hur mycket låter era PS3:or? (4857 inlägg)
|
11 år sedan
|
Sony 55W905A 3D som spökar? (inte ghosting) (5 inlägg)
|
11 år sedan
|
Hjälp en amatör att fixa vardagsrummet! (16 inlägg)
|
12 år sedan
|
HDMI CEC/Bravia Sync hjälp (1 inlägg)
|
12 år sedan
|
Blu-ray från PS3 till förstärkare till projektor ger vita prickar (1 inlägg)
|
13 år sedan
|
EPSON TW3500 och PS3 (4 inlägg)
|
13 år sedan
|
PS3 som Blu-ray spelare (1237 inlägg)
|
13 år sedan
|
Ny på PS3 (26 inlägg)
|
14 år sedan
|
PS3+3D tv (46 inlägg)
|
14 år sedan
|
PS3 Slim med oljud i fläkten (354 inlägg)
|
14 år sedan
|
Inget blacker-than-black (18 inlägg)
|
14 år sedan
|
Ska min receiver eller TV koda av bild? (5 inlägg)
|
14 år sedan
|
Call of Duty 5 (1976 inlägg)
|
14 år sedan
|
Vilken modell av PS3 har Du? (62 inlägg)
|
14 år sedan
|
PS3-uppdatering ger 3D-möjligheter (51 inlägg)
|
14 år sedan
|
Hjälp en idiot! Koppla Pc, ps3, tv & receiver. (4 inlägg)
|
14 år sedan
|
PS3 via HDMI till Panasonic PX80 -> Flimmer (2 inlägg)
|
14 år sedan
|
Ny PS3 revision släppt (129 inlägg)
|
14 år sedan
|
Erbjudanden på PS3 (384 inlägg)
|
14 år sedan
|
Elgiganten har tagit bort Xbox 360 ur sortimentet (64 inlägg)
|
14 år sedan
|
PS3 slim 120GB pris (916 inlägg)
|
14 år sedan
|
Bästa stället att importera ps3? (424 inlägg)
|
15 år sedan
|
Xbox 360 "Jasper" (734 inlägg)
|
15 år sedan
|
PS3 Media Server - Filmomslag (4 inlägg)
|
15 år sedan
|
Onkyo TX-sr607 HDMI Problem (6 inlägg)
|
15 år sedan
|
Värde på Xbox360 paket? (20 inlägg)
|
15 år sedan
|
GTA 4 online PS3 (2 inlägg)
|
15 år sedan
|
Smalare Blurayspelare? (4 inlägg)
|
15 år sedan
|
Hjälp: Val av DVD-spelare till Samsung LE40B755 (14 inlägg)
|
15 år sedan
|
Reciever/Förstärkare med växlare för multipla bild-/ljudkällor - möjligt (5 inlägg)
|
15 år sedan
|
[Hilfe] Prisvärt minisystem för spel och filmbruk (0 inlägg)
|
15 år sedan
|
Prissänkning Xbox Elite 360 (56 inlägg)
|
15 år sedan
|
PS3 Slim (CECH-2000) (1021 inlägg)
|
15 år sedan
|
PS3 slim och bravia sync (13 inlägg)
|
15 år sedan
|
Samsung BD-P1500 vs Panasonic DMP-BD35 vs PS3 (36 inlägg)
|
15 år sedan
|
En PS3 två TV-apparater (12 inlägg)
|
15 år sedan
|
Playzone Europe AB anmälda för bedrägeri efter några veckor med ny ägare (842 inlägg)
|
15 år sedan
|
Playstation 3 - från annat land (50 inlägg)
|
15 år sedan
|
Hur koppla hdbox, reciever, tv, projektor, dvdinspelare, PS3? (0 inlägg)
|
15 år sedan
|
Sony sänker priset på Ps3 (95 inlägg)
|
15 år sedan
|
Yamaha RX-V463, några frågor (17 inlägg)
|
15 år sedan
|
Tips: Formatera USB-hårddisk större än 32GB med FAT32. (6 inlägg)
|
16 år sedan
|
Nybliven XBOX 360 ägare (55 inlägg)
|
16 år sedan
|
Panasonic Pv60 ingen bild på hdmi (8 inlägg)
|
16 år sedan
|
Billigaste PS3an? (12 inlägg)
|
16 år sedan
|
Streama trådlöst med mediaplayer 11 till PS3:an (3 inlägg)
|
16 år sedan
|
10 orsaker varför PS3 kommer bli ledande (1040 inlägg)
|
16 år sedan
|
Sennheiser PC350 till xbox360 ? (1 inlägg)
|
16 år sedan
|
Bästa Blu-ray spelarna (21 inlägg)
|
16 år sedan
|
Xbox 360 Pro 60gb version (151 inlägg)
|
16 år sedan
|
PS3 80Gb (330 inlägg)
|
16 år sedan
|
Bra hemmabiopaket till PS3? (2 inlägg)
|
16 år sedan
|
2-kanalsljud via PS3 (2 inlägg)
|
16 år sedan
|
Onkyo 606 och PS3:a (21 inlägg)
|
16 år sedan
|
Hur mycket för en Playstation 3 60gb? (21 inlägg)
|
16 år sedan
|
ps3 (12 inlägg)
|
16 år sedan
|
Import från England (1 inlägg)
|
16 år sedan
|
Nya XBOX 360 Arcade! (167 inlägg)
|
16 år sedan
|
Importera PS3 från USA (5 inlägg)
|
17 år sedan
|
Xbox 360 prissänkt (298 inlägg)
|
17 år sedan
|
PS3 spelar inte nästa låt (6 inlägg)
|
17 år sedan
|
Xbox 360 Premium -> Elite? (45 inlägg)
|
17 år sedan
|
Xbox 360 Elite är släppt (824 inlägg)
|
17 år sedan
|
Köpa Xbox 360 Elite. (65 inlägg)
|
17 år sedan
|
Postad 04 januari 2010 - 15:08
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Kör inte de flesta Xbox-spel också P2P?
Du har Live på servrar men sen när det gäller hostning i själva spelen är det P2P. För och nackdelar helt klart, men sett till trender så är det nog en klar död för dedikerade servrar. Vet ej riktigt hur PSn funkar, tror det är en mixed bag. Alltså upp till utvecklaren att fixa till större del, Warhawk hade dedikerade servrar iaf (om jag ej minns fel). Båda fungerar så känns inte så mycket att orda om. Skillnaden är fler på 360 och att alla spelen har samma Live grund (all included i SDK) men på PS3 är det upp till utvecklaren.
Postad 04 januari 2010 - 15:15
iohan
-
iohan
-
Lärjunge
-
-
448 inlägg
Roligast har man väl när man spelar med sina vänner, oavsett om det är en dedikerad server eller P2P. Jag hade köpt det format som mina vänner har så att man kan lira online med dem. Om man nu står och vägar mellan två olika format alltså.
Postad 06 januari 2010 - 01:56
Fredag
-
Fredag
-
Forumräv
-
-
954 inlägg
PS3 är framtidskompatibel med 3D: http://playstationli...gest-supporter/Både spel och film blir i 3D.
Postad 06 januari 2010 - 13:26
Derox
-
Derox
-
Användare
-
-
180 inlägg
PS3 är framtidskompatibel med 3D:
http://playstationli...gest-supporter/
Både spel och film blir i 3D.
Inte för jag har något emot PS3 och det alltid är bra att de ger befintliga produkter nytt stöd, men 3D måste ju vara det mest meningslösa någonsin (både i film och spel). Om något borde de satsa mer på VR eller någon sorts hologram  .
Postad 06 januari 2010 - 13:32
B8
-
B8
-
Guru
-
-
4 536 inlägg
Nu hamnar vi ju offtopic, men varför meningslöst?
Strävar vi inte hela tiden efter att leva oss in mer i spelen och filmerna? Därför man skaffar surroundljud, större bild, projektor osv, då är väl 3D (när det väl fungerar tillfredsställande) ytterligare ett utmärkt steg på den vägen? Eller?
Postad 06 januari 2010 - 14:34
kenta2
-
kenta2
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Hej,
Ja de flesta har väl på dessa 32 sidor kunnat motivera varför man bör ha det ena eller andra.
I mitt fall så blev det en Xbox 360 Arcade för 1490:- hos Elgiganten. Funkar fint som Media Center extender (bilder, musik , film (även HD)) och jag kör spel i HD-upplösning med fin grafik på 50' Philips Plasma.
Jag ser inte framför mig att sitta med Blue-Ray HD skivor. Jag kör med Canal Digital och har 12 HD kanaler den vägen till ett bättre pris än att sitta med Blue Ray i lösvikt. Streaming och flashminnen lär ha tuggat upp Blue Ray som format under det närmsta året/åren.
De flesta spel görs för flera plattformar för att få ekonomi, basen är utveckling för XBOX 360, då den är den största plattformen. Xboxen har svagare processor än PS3 men kraftigare grafikkort. Med dessa bitar i bagaget så utnyttjas inte PS3s processor fullt ut och grafiken förenklas något pga begränsningar i grafikkortet. Dvs Xbox ser bättre ut i de spel som görs för flera plattformar. Dock är de unika PS3 titlarna bättre, då man har utnyttjat den kraftigare processorn bättre. Det är dock få spel i denna kategori.
Inte särskilt förtjust heller över att man måste tugga ner 1-3 gigabyte på HDD i PS3 för att blue-ray spelaren inte hinner läsa data när man kör spelet (här drar DVD-läsaren ett längre strå (det enda?)) , så att man får köra PC-liknande installationer på PS3.
Jag säger inte att det är fel på PS3, långt därifrån och alla ser olika fokus, men pris och funktionalitet talade i mitt fall för Xbox 360.
Postad 06 januari 2010 - 15:28
Unregistered1232
-
Unregistered1232
-
Veteran
-
-
1 892 inlägg
Inte för jag har något emot PS3 och det alltid är bra att de ger befintliga produkter nytt stöd, men 3D måste ju vara det mest meningslösa någonsin (både i film och spel). Om något borde de satsa mer på VR eller någon sorts hologram .
Skojar du? 3D filmer på bio är det bästa som hänt på länge.
Postad 06 januari 2010 - 16:08
SirIdot
-
SirIdot
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Jag ser inte framför mig att sitta med Blue-Ray HD skivor. Jag kör med Canal Digital och har 12 HD kanaler den vägen till ett bättre pris än att sitta med Blue Ray i lösvikt. Streaming och flashminnen lär ha tuggat upp Blue Ray som format under det närmsta året/åren.
Det är inte alls osannolikt att det blir så, men det är tråkigt för de som är kvalitetsmedvetna då streamad HD inte alls har samma kvalitet som Bluray.
Postad 06 januari 2010 - 16:38
Derox
-
Derox
-
Användare
-
-
180 inlägg
Skojar du? 3D filmer på bio är det bästa som hänt på länge.
Ne, det är bara krångligt, det ser fortfarande så orealistiskt ut. Om jag ändå skall se på nått som ändå inte känns som verklighet tar jag hellre det enklaste alternativet. Däremot skulle jag vilja se mer forskning kring virtual reality och sådant då detta kommer kunna ge riktig känsla av 3D.
Postad 11 januari 2010 - 13:13
Salakingen
-
Salakingen
-
Lärjunge
-
-
285 inlägg
Hej,
Ja de flesta har väl på dessa 32 sidor kunnat motivera varför man bör ha det ena eller andra.
I mitt fall så blev det en Xbox 360 Arcade för 1490:- hos Elgiganten. Funkar fint som Media Center extender (bilder, musik , film (även HD)) och jag kör spel i HD-upplösning med fin grafik på 50' Philips Plasma.
De flesta spel görs för flera plattformar för att få ekonomi, basen är utveckling för XBOX 360, då den är den största plattformen. Xboxen har svagare processor än PS3 men kraftigare grafikkort. Med dessa bitar i bagaget så utnyttjas inte PS3s processor fullt ut och grafiken förenklas något pga begränsningar i grafikkortet. Dvs Xbox ser bättre ut i de spel som görs för flera plattformar. Dock är de unika PS3 titlarna bättre, då man har utnyttjat den kraftigare processorn bättre. Det är dock få spel i denna kategori.
Inte särskilt förtjust heller över att man måste tugga ner 1-3 gigabyte på HDD i PS3 för att blue-ray spelaren inte hinner läsa data när man kör spelet (här drar DVD-läsaren ett längre strå (det enda?)) , så att man får köra PC-liknande installationer på PS3.
Jag säger inte att det är fel på PS3, långt därifrån och alla ser olika fokus, men pris och funktionalitet talade i mitt fall för Xbox 360.
 Synd du missar Uncharted 1 & 2 Killzone 3 Resisstance 1&2 God of war 3 m.m
Postad 11 januari 2010 - 14:46
izikiel
-
izikiel
-
Veteran
-
-
2 254 inlägg
Synd du missar Uncharted 1 & 2 Killzone 3 Resisstance 1&2 God of war 3 m.m
hade ju varit samma sak om han valt ps3 istället fast med andra titlar liksom.
Postad 23 april 2010 - 16:15
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10 299 inlägg
Skillnaderna i grafik är inte ens värda att nämnas. Det beror helt och hållet vilken konsol spelen först optimerats för.
Från början var det 360 men då PS 3an sägs vara svårare att utveckla för har utvecklare börjat använda den och sedan konvertera till 360n. På äldre spel hade 360n generellt en viss fördlel men nu kvittar det rent allmänt.
Så jag skulle gå efter funktioner/kontroller i stället.
PS 3an har bättre tredjepartsstöd och är lite mer flexibel. Hanterar ljud mycket bättre än Xbox 360n. Även om resamplingen från 44 till 48 hertz förstör den som seriös cd spelare.
Ljudnivån båda låter mer än önskvärt. Ska finnas tystare 360s vad jag hört tror jag har den medelbrusiga dvd läsaren i min. Den är bättre än tröskverket jag hade tidigare i alla fall.
Jag gillar 360ns gamepad bättre men jag har vant mig vid PS 3ans också för allt utom racing lir. Den vill gärna falla ur händerna om det är tänkt man ska använda trigger knapparna.
Valet är givet om jag var tvungen att välja då PS 3 är min bluray spelare och interfacet är betydlgit smidigare.
Postad 25 maj 2010 - 08:45
ljungberg_sthlm
-
ljungberg_sthlm
-
Användare
-
-
170 inlägg
Har haft både Xbox360 och PS3 sedan release och har även vänner som jobbar inom spelindustrin.
Alla är överrens. Xbox360 är konsollen man väljer om man verkligen gillar att spela. Xbox Live är mycket bättre än vad Sonys motsvarighet är. Precis som många säger så upplever jag själv grafiken bättre på Xbox360:n mot PS3:an. Fick ring om death förra året och garantin hade gått ut så det vart en ny Xbox360 med HDMI och nu är bilden verkligen knivskarp på LED tv:n. Tillhör dom som köper mina spel och genom åren har det blivit ett 40 tal till Xbox och kanske 5 st till PS3. Säger en del om PS3:ans användningsområde hemma hos mig. Nu när man har en riktig Blu ray spelare hemma så ligger PS3:an nerpackad i garderoben. Det jag upplever med Xboxen är en starkare bild, mer kraft i färgerna. PS3:an kan ibland bli lite för skarp i bilden men en mycket mörkare ton. Kan tilläggas att båda konsollerna gått via samma hdmi kabel till tv:n då dom båda först går in i min reciever. Ett exempel är Hard Rain som är ett av få titlar jag har till PS3:an, bilden är mörk (iof är spelet mörkt i sig) och kanterna ibland lite för överexponerade hos karaktärerna. Detta upplevde jag också på PS2:an när man hade den konsollen. Många av karaktärerna i spelen hade "hårda" kanter som skjöt ut mot övriga bilden. Om det är ett fenomen hos Sony vet jag ej.
Har spelar Red Dead Redemption nu några dagar och spelet ser fantastiskt ut, kan tyvärr inte jämföra det mot PS3 versionen men Xbox versionen är mycket trevlig. Det spel som jag tycker såg riktigt bra ut på PS3 var Uncharted 2, där visade utvecklarna att det verkligen går att göra bra äventyrsspel till PS3. Finns tyvärr ingen Xbox version att jämföra med, så att mäta skillnad på denna titel mellan konsollerna går tyvärr inte.
Det har pratats om att PS3:an skall vara mycket bättre ända sedan release men visst är det konstigt då att så många ratar den som spelkonsoll och väljer 360:n istället? Hade bara Microsoft fått i en blu ray spelare i boxen och att xbms hade fungerat på den, då hade den varit en vinnare alla kategorier.
Så för mig kommer spelandet fortsätta på Xbox360 utan tvekan. Då den vinner utan tvekan i kampen mellan dom två.
mvh
J
Postad 25 maj 2010 - 11:44
Unregisteredddb310e6
-
Unregisteredddb310e6
-
Mästare
-
-
2 625 inlägg
...//Xbox360 är konsollen man väljer om man verkligen gillar att spela//...
Suck, då gillar väl jag inte att spela då... ...//Hade bara Microsoft fått i en blu ray spelare i boxen och att xbms hade fungerat på den, då hade den varit en vinnare alla kategorier//...
Hade bara Sony gjort det och det, då hade PS3 varit en vinnare alla kategorier. Du hör hur dumt det låter. ...//Så för mig kommer spelandet fortsätta på Xbox360 utan tvekan. Då den vinner utan tvekan i kampen mellan dom två.
Skönt att du är nöjd iaf
Postad 25 maj 2010 - 12:01
ljungberg_sthlm
-
ljungberg_sthlm
-
Användare
-
-
170 inlägg
Suck, då gillar väl jag inte att spela då...
Hade bara Sony gjort det och det, då hade PS3 varit en vinnare alla kategorier. Du hör hur dumt det låter.
Skönt att du är nöjd iaf 
Precis det jag menar :-) alltid någon man trampar på tårna när det gäller xbox vs ps3 :-) tragiskt men sant. Microsoft var snabbare ut med boxen än vad Sony var med PS3:an därför hade Sony tid på sig att få in en blu ray i sin konsoll medans Microsoft sålde en lös HD DVD spelare som floppade rejält. Gick ju rykten senare om att Microsoft ev skulle köpa blu rays av sony för att ha i sin box men vad som hände med det vet jag tyvärr inte. Jag tror man bildar sig en bättre uppfattning om man har båda konsollerna. Inte om man bara har en av dom två nämda. Kan göra en liknelse då jag hade PS2 och vanliga Xbox. PS2:an användes till Resident Evil serien, inte så mycket annat. Medans Xboxen användes mer flitigt för spelande. Just Xbox360 har ju sin starka sida i Xbox Live och där ligger Sony långt efter. Visst är det skönt att jag är nöjd :-) är en person som sällan blir det tyvärr. Speciellt då det gäller elektronik.
Postad 25 maj 2010 - 12:25
Unregistered3ff26ed4
-
Unregistered3ff26ed4
-
Forumräv
-
-
720 inlägg
Jag tror man bildar sig en bättre uppfattning om man har båda konsollerna. Inte om man bara har en av dom två nämda. Kan göra en liknelse då jag hade PS2 och vanliga Xbox. PS2:an användes till Resident Evil serien, inte så mycket annat. Medans Xboxen användes mer flitigt för spelande.
Just Xbox360 har ju sin starka sida i Xbox Live och där ligger Sony långt efter.
Visst är det skönt att jag är nöjd :-) är en person som sällan blir det tyvärr. Speciellt då det gäller elektronik.
Jag har haft båda konsolerna sedan releasen och i 99 fall av 100 så spelar jag på PS3:an. Har väl ett trettiotal spel till PS3 och kanske 5 till 360. Spelar bara sporadiskt online ibland och har därmed knappast lust att betala runt 600kr/år för det. Stör mig fortfarande på alla Tysklandresor xboxen fått göra och att den fortfarande har ett väldigt högt fläktsurrande, trots att detta är en sk Falcon. Du skrev högre upp om "starkare färger" etc. från Xboxen och det där är inte något jag kan se som positivt. PS3 ger helt korrekta nivåer ut över HDMI och används ofta av kalibrerare som just referens, medans Xboxen däremot överdriver kontrast och färger och även ger en skevare gamma, vet att många klagar på sk "black crush" från 360 och det beror just på detta. Sen tycker jag extratjänster som bla Vidzone, Folding@home, PSN, Singstar Viewer, bluray, webbläsare och kommande MUBI gör mervärdet väldigt mycket större oxå, vad får man betala för en musikvideo på Live? 400-monopolpengar eller? Sen att denna konsolgrenerations snyggaste spel finns just på PS3 oxå gör ju inte saken värre, visst att typ alla dom spelen är utvecklade av Sony själva men MS har ju knappast några egna spelstudios alls, dvs som kan "pusha" tekniken. Nu kanske detta blev lite väl OT men det skiter jag i.
Redigerat av Unregistered3ff26ed4, 25 maj 2010 - 12:26.
Postad 25 maj 2010 - 12:38
Unregistered32f0b602
-
Unregistered32f0b602
-
Mästare
-
-
3 086 inlägg
Har haft både Xbox360 och PS3 sedan release och har även vänner som jobbar inom spelindustrin.
Alla är överrens. Xbox360 är konsollen man väljer om man verkligen gillar att spela. Xbox Live är mycket bättre än vad Sonys motsvarighet är. Precis som många säger så upplever jag själv grafiken bättre på Xbox360:n mot PS3:an. Fick ring om death förra året och garantin hade gått ut så det vart en ny Xbox360 med HDMI och nu är bilden verkligen knivskarp på LED tv:n. Tillhör dom som köper mina spel och genom åren har det blivit ett 40 tal till Xbox och kanske 5 st till PS3. Säger en del om PS3:ans användningsområde hemma hos mig. Nu när man har en riktig Blu ray spelare hemma så ligger PS3:an nerpackad i garderoben. Det jag upplever med Xboxen är en starkare bild, mer kraft i färgerna. PS3:an kan ibland bli lite för skarp i bilden men en mycket mörkare ton. Kan tilläggas att båda konsollerna gått via samma hdmi kabel till tv:n då dom båda först går in i min reciever. Ett exempel är Hard Rain som är ett av få titlar jag har till PS3:an, bilden är mörk (iof är spelet mörkt i sig) och kanterna ibland lite för överexponerade hos karaktärerna. Detta upplevde jag också på PS2:an när man hade den konsollen. Många av karaktärerna i spelen hade "hårda" kanter som skjöt ut mot övriga bilden. Om det är ett fenomen hos Sony vet jag ej.
Har spelar Red Dead Redemption nu några dagar och spelet ser fantastiskt ut, kan tyvärr inte jämföra det mot PS3 versionen men Xbox versionen är mycket trevlig. Det spel som jag tycker såg riktigt bra ut på PS3 var Uncharted 2, där visade utvecklarna att det verkligen går att göra bra äventyrsspel till PS3. Finns tyvärr ingen Xbox version att jämföra med, så att mäta skillnad på denna titel mellan konsollerna går tyvärr inte.
Det har pratats om att PS3:an skall vara mycket bättre ända sedan release men visst är det konstigt då att så många ratar den som spelkonsoll och väljer 360:n istället? Hade bara Microsoft fått i en blu ray spelare i boxen och att xbms hade fungerat på den, då hade den varit en vinnare alla kategorier.
Så för mig kommer spelandet fortsätta på Xbox360 utan tvekan. Då den vinner utan tvekan i kampen mellan dom två.
mvh J
När du säger alla är överens.....menar du då alla dina vänner inom spelbranschen och du är överens.......hade du sagt att fler personer idag väljer Xbox jämfört med ps3 så hade du haft rätt men det mesta i ditt inlägg är ju endast dina personliga upplevelser ingenting annat. Kul dock att du känner att du har hittat rätt konsoll....... För att citera Palmnio: NDP April * Nintendo DS: 440,800 * Wii: 277,200 * Xbox 360: 185,400 * PlayStation 3: 180,800 * PSP: 65,500 360 tappar farten och nu är det snart bara 5 miljoner mellan 360 och PS3. Dock är Slim och Natal på ingång så frågan är hur länge detta håller.
Redigerat av Unregistered32f0b602, 25 maj 2010 - 12:43.
Postad 25 maj 2010 - 12:50
Unregistered3ff26ed4
-
Unregistered3ff26ed4
-
Forumräv
-
-
720 inlägg
hade du sagt att fler personer idag väljer Xbox jämfört med ps3 så hade du haft rätt
I Sverige verkar ju PS3-spelen sälja en hel del bättre än till 360 iaf..
Postad 25 maj 2010 - 12:53
Unregistered32f0b602
-
Unregistered32f0b602
-
Mästare
-
-
3 086 inlägg
Det där är ju upp och ner och beror på olika spel olika månader så för MIN del är det mindre intressant.......ren fakta är dock att Xbox har sålt fler konsoller än PS3 vilket innebär att fler har föredragit krysslådan......men ett uttalande att alla är överens är ju ren bullshit om det nu inte endast syftade på han och alla hans polare i spelbranschen.........
Postad 25 maj 2010 - 13:03
Unregistered3ff26ed4
-
Unregistered3ff26ed4
-
Forumräv
-
-
720 inlägg
ren fakta är dock att Xbox har sålt fler konsoller än PS3 vilket innebär att fler har föredragit krysslådan
Ren fakta är väl att fler har föredragit att köpa en PS3 sen den släpptes iom att avtåndet fram till 360 har minskat med runt 3 miljoner sen dess, att folk däremot föredrog att köpa 360 istället för PS3 innan PS3 hade släppts har jag full förståelse för.
Postad 25 maj 2010 - 13:06
Walkir
-
Walkir
-
Veteran
-
-
1 812 inlägg
I Sverige verkar ju PS3-spelen sälja en hel del bättre än till 360 iaf..
Handlar nog till stor del om att många tyvärr inte köper sina spel till 360 i Sverige. Sen bidrar spel som Buzz och Singstar till att PS3:an är extra stark i Norden. Känner många som skaffat PS3 pga just de spelen.
Postad 25 maj 2010 - 13:41
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Hard Rain is the shit
Postad 25 maj 2010 - 13:44
Unregistered3ff26ed4
-
Unregistered3ff26ed4
-
Forumräv
-
-
720 inlägg
Hard Rain is the shit 
Indeed. Tack för att du städar upp efter oss andra i forumet föresten.
Redigerat av Unregistered3ff26ed4, 25 maj 2010 - 13:45.
Postad 25 maj 2010 - 13:44
Unregistered32f0b602
-
Unregistered32f0b602
-
Mästare
-
-
3 086 inlägg
Utan att ha tillgång till statistiken så skulle jag väl säga att ps3 har ökat sin marknadsandel ganska markant men att såvida inte hela skillnaden på antal sålda konsoller uppkom innan ps3 släpptes så har väl krysslådan varit mer poppis än ps3.
Redigerat av Unregistered32f0b602, 25 maj 2010 - 13:45.
Postad 25 maj 2010 - 13:50
Unregistered3ff26ed4
-
Unregistered3ff26ed4
-
Forumräv
-
-
720 inlägg
Vill minnas att 360 låg på runt 8 mille sålda när PS3 släpptes och idag ligger den på runt 4-5 mille före.
Postad 25 maj 2010 - 14:05
Unregistered32f0b602
-
Unregistered32f0b602
-
Mästare
-
-
3 086 inlägg
Om det stämmer så har du ju rätt i att sen släpp har ps3 varit mer poppis.
Postad 25 maj 2010 - 14:46
ljungberg_sthlm
-
ljungberg_sthlm
-
Användare
-
-
170 inlägg
När du säger alla är överens.....menar du då alla dina vänner inom spelbranschen och du är överens.......hade du sagt att fler personer idag väljer Xbox jämfört med ps3 så hade du haft rätt men det mesta i ditt inlägg är ju endast dina personliga upplevelser ingenting annat. Kul dock att du känner att du har hittat rätt konsoll.......
För att citera Palmnio:
NDP April
* Nintendo DS: 440,800 * Wii: 277,200 * Xbox 360: 185,400 * PlayStation 3: 180,800 * PSP: 65,500
360 tappar farten och nu är det snart bara 5 miljoner mellan 360 och PS3. Dock är Slim och Natal på ingång så frågan är hur länge detta håller.
Det jag menade var alla dom jag känner som har både ps3 och xbox360. PS3 köps av många familjer just för att den innehåller en blu ray spelare och kan agera som lite mer än bara en spelmaskin för en familj. Finns självklart bra spel till PS3:an annars hade den inte överleft och jag respekterar självklart dom som väljer ps3 framför xbox. Men min egen personliga erfarenhet har gjort att jag föredrar xbox. Sedan såg jag någon som nämde Hard rain, visst ett snyggt spel men rena "skämtet" då man spelade igenom det på ca 3 dagar där både styrning och story var rena sömnpillret. Men innovationsnytänkande alla gånger var det dock. Precis som någon sade så har Buzz och Singstar hjälpt PS3 försäljningen enormt i Norden. Medans Halo har fångat en väldigt stor publik världen över hos Xbox. Playstation hade ju Resident Evil serien ifrån Capcom exklusivt för PS2. Men den serien har släpps på de flesta konsoller idag. Så för min del får PS3:an stå kvar i garderoben, alltid retar det någon eller ett helt forum :-) mvh J
Postad 25 maj 2010 - 15:04
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Sedan såg jag någon som nämde Hard rain, visst ett snyggt spel men rena "skämtet"
Ja det är ju precis vad det var
Redigerat av Zoiler, 25 maj 2010 - 15:04.
Postad 25 maj 2010 - 15:25
ljungberg_sthlm
-
ljungberg_sthlm
-
Användare
-
-
170 inlägg
Ja det är ju precis vad det var 
Skönt att man håller med någon här på Minhembio
Postad 25 maj 2010 - 15:30
ROCA
-
ROCA
-
Beroende
-
-
1 298 inlägg
Jag tror man bildar sig en bättre uppfattning om man har båda konsollerna. Inte om man bara har en av dom två nämda. Kan göra en liknelse då jag hade PS2 och vanliga Xbox. PS2:an användes till Resident Evil serien, inte så mycket annat. Medans Xboxen användes mer flitigt för spelande.
Just Xbox360 har ju sin starka sida i Xbox Live och där ligger Sony långt efter.
Det är svårt att ta ditt spelande på allvar om du endast använde PS2 för RE serien! Med tanke på att du gått miste om titlar som God of War1 &2, Gran Turismo 3&4, Final Fantasy X & 12, Kingdom Hearts, ICO, Shadow of the Colossus, Tekken serien osv osv. Samma sak gäller det nu, att du har din PS3 nerpackad nånstans hemma. Jag skiter fullständigt om du inte använder den, jag tycker bara synd om dig för att gå miste om bra spel. Jag har båda konsolerna, men skulle jag köpa nån av dem idag så skulle det bli PS3 utan tvekan. Då jag tycker att Sonys exklusiva titlar är hetare än MS , visst den kostar lite mer men då får jag mer för mina pengar. Klart att Buzz och SingStar har hjälpt försäljningen, det är bra titlar som tilltalar andra än just "Gamers" och försäljningen gäller inte bara Norden utan många delar av EU. Sen att flera barnfamiljer väljer PS3 framför 360 är nog bullshit! De tänker inte på VidZone, MUBI, Folding, Home, Wlan, BluRay osv, det enda dom tittar på är priset. "2 tvspel, ena kostar 3000 andra kostar 1800, båda är till för en sak, att spela tvspel" Vilken tror du att majoriteten av barnfamiljer väljer?
Redigerat av ROCA, 25 maj 2010 - 15:32.
Postad 25 maj 2010 - 15:41
ljungberg_sthlm
-
ljungberg_sthlm
-
Användare
-
-
170 inlägg
Det är svårt att ta ditt spelande på allvar om du endast använde PS2 för RE serien! Med tanke på att du gått miste om titlar som God of War1 &2, Gran Turismo 3&4, Final Fantasy X & 12, Kingdom Hearts, ICO, Shadow of the Colossus, Tekken serien osv osv. Samma sak gäller det nu, att du har din PS3 nerpackad nånstans hemma. Jag skiter fullständigt om du inte använder den, jag tycker bara synd om dig för att gå miste om bra spel.
Jag har båda konsolerna, men skulle jag köpa nån av dem idag så skulle det bli PS3 utan tvekan. Då jag tycker att Sonys exklusiva titlar är hetare än MS , visst den kostar lite mer men då får jag mer för mina pengar.
Klart att Buzz och SingStar har hjälpt försäljningen, det är bra titlar som tilltalar andra än just "Gamers" och försäljningen gäller inte bara Norden utan många delar av EU.
Sen att flera barnfamiljer väljer PS3 framför 360 är nog bullshit! De tänker inte på VidZone, MUBI, Folding, Home, Wlan, BluRay osv, det enda dom tittar på är priset. "2 tvspel, ena kostar 3000 andra kostar 1800, båda är till för en sak, att spela tvspel" Vilken tror du att majoriteten av barnfamiljer väljer?
Känns som att det verkar vara lätt att trampa folk på tårna i denna tråd. Precis som du propagerar Sony så propagerar jag Microsoft, så vad är den stora skillnaden nu mellan oss? Vet inte hur gammal du är men jag växte själv upp med Spectrum 48K, Vic-64, Amstrad etc så spela har jag gjort massor genom åren. PS2:an var en revolution när den kom och visst rullande även final fantasy, Grand turismo och andra spel på den också. Däremot när gamla Xbox kom så föll smaken mer över på den, och så har det fortsatt precis som att vissa fortsatt med PS3. Förstår inte ens att en diskussion kan spåra ur som den gör. Därför jag sade barnfamiljer är att många väljer blu ray istället för dvd spelare idag och då får man två flugor i en smäll. PS har unika titlar och Xbox likaså. Därför har jag köpt både Uncharted 2, Hard Rain, Buzz och singstar till PS3:an. Och Uncharted är nog bland det bästa tv-spelet som kommit de senaste åren. Men om vi återgår till trådens handling så tycker jag faktiskt spelen blir både bättre och snyggare till Xboxen, varför vet jag inte. Därför har jag valt att hellre köpa en titel till 360:n än till PS3:an. Sedan om det kommer unika titlar som t ex Hard Rain då blir det inköp till PS3. Over and out J
Postad 25 maj 2010 - 15:57
ROCA
-
ROCA
-
Beroende
-
-
1 298 inlägg
Min första konsol var en Atari 2600 som jag fick 1984.
Jag blev bara lite paff att du endast använde PS2 till RE-serien, vilket inte stämde.
Återtill topic, båda konsoler har givetvis sina för- och nackdelar. Har man tight budget och det endast är SPEL funktionen man vill åt så är väl valet ganska enkelt(360). Har man större budget och/eller tvspel som hobby så är valet ännu enklare, då köper man de senaste konsolerna på marknaden för att inte gå miste om bra spelupplevelser.
Postad 25 maj 2010 - 16:04
Walkir
-
Walkir
-
Veteran
-
-
1 812 inlägg
Synd att varken PS3 eller 360 haft rollspel i stil med Suikoden, Wild Arms eller Dragon Quest i någon större utsträckning. Främst pga den typen av spel som jag hade PSX och PS2. Senaste generationen gav jag mig inte in i förrän Fable 2 kom till 360:n. Tur att man även har Wii, DS och PSP för att täcka upp spelbehovet
Postad 25 maj 2010 - 16:13
Unregisteredddb310e6
-
Unregisteredddb310e6
-
Mästare
-
-
2 625 inlägg
Seriöst, kan vi sluta snacka om Hard Rain nu?  Ni kan väl börja snacka om Heavy Rain istället?  haha
Postad 25 maj 2010 - 16:18
Unregistered5120ea9a
-
Unregistered5120ea9a
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
Sedan om det kommer unika titlar som t ex Hard Rain då blir det inköp till PS3.
Over and out J
Har du ens spelat Heavy Rain? Efter genomspelning så brukar man åtminstone komma ihåg titeln på spelet.
Postad 25 maj 2010 - 16:26
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1 524 inlägg
Japp Heavy Rain har jag precis spelat klart.
Min xbox 360 köpte jag enbart av en orsak för några år sen. Priset, annars hade jag valt ps3 med blue Ray mm.
Men när jag började använda boxen till även musikstreaming och film tröttnade jag på fläktljudet, fast min version skulle vara "tystar" än föregångarna.
köpte en ps3 slim, och jag gillar den mer än 360n, har den kvar enbart för jag har en del spel till den, men jag drar mig för att spela för fläktjudet irriterar mig starkt. nu är inte ps3 knääptyst, men den har i alla fall acceptabel ljudnivå.
skulle det komma en tyst 360 med Natal framöver, ja, skulle nog kunna gå tillbaka till 360. just Live tycker jag är för dyrt. hr inte massa tid att spela online mer än sporadiskt och då blir det för mycket "per användningstillfälle" och jag gillar inte MS points systemet heller.
Postad 25 maj 2010 - 16:56
ronkan
-
ronkan
-
Användare
-
-
203 inlägg
för mej va det så att jag hade 360 från början men den lät **** och gick sönder men fick det åtgärdat men ljudnivån har vart katastrofal på båda maskinerna....
sen köpte jag en ps3 och märkte hur mycket tystare den va och dessutom trivs mycket bättre med den handkontrollen så blev det att jag bara köpte ps3 spel...
dessutom fler bättre exklusiva titlar...
så det slutade med att xboxen byttes bort mot ett wii istället då den endå bara stog å dammade...
och lär säga att jag har lagt bra många fler speltimmar på wii oxo en vad jag gjort på 360 så det bytet va riktigt lyckat...
Postad 25 maj 2010 - 17:07
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Har man svårt att välja kan man gå på multi-plattform vägen
Postad 25 maj 2010 - 17:29
dj_komodo
-
dj_komodo
-
Beroende
-
-
1 194 inlägg
Jag äger båda konsollerna och har haft dem i 3,5 år vardera. Ps3an använder jag till å kolla på Blu-ray filmer samt exklusiva spel så som KZ2, Uncharted, singstar och Metal Gear. Jag använde även ps3an förut som mediespelare innan jag skaffade min tvix som tar hand om den biten nu.
Xboxen använder jag till resten av spelen (multi-platform samt dem exklusiva), spelar mkt Live och 35kr/månaden är verkligen inte mkt pengar. Onlinedelen är grymt mkt bättre på xbox.
Kontrollerna är mkt skönare och mer ergonomiska på xboxen, på ps3an så sitter styrspakarna helt cp och jag var tvungen å köpa triggers för att d skulle fungera normalt. Dock så e skakfunktionen mkt bättre på ps3an.
Så mitt tips till den som inte har råd å köpa båda: Fundera på vad du ska ha konsollen till.
Vill du ha en ren spelmaskin och ett bra online-funktion samt att den kommer kosta dig mindre: Xbox360
Vill du ha en bra multimediemaskin samt några rätt bra exklusiva spel: PS3
Redigerat av dj_komodo, 25 maj 2010 - 17:31.
Postad 25 maj 2010 - 21:56
edtjope
-
edtjope
-
Forumräv
-
-
772 inlägg
Men om vi återgår till trådens handling så tycker jag faktiskt spelen blir både bättre och snyggare till Xboxen, varför vet jag inte. Over and out J
Jag har också båda konsolerna, men att säga att spelen blir snyggare och snyggare på boxen är väl att ta i. Grafiken på boxen har väl stått och stampat sedan Gears 2 släpptes för drygt 1,5 år sedan. Medan PS3'an fått titlar som KZ2, U2 och GOW3. Inget snack om vilken konsol som har de snyggaste titlarna idag.
Redigerat av edtjope, 25 maj 2010 - 21:57.
Postad 25 maj 2010 - 22:02
Unregistered1232
-
Unregistered1232
-
Veteran
-
-
1 892 inlägg
Känns som att det verkar vara lätt att trampa folk på tårna i denna tråd.
Precis som du propagerar Sony så propagerar jag Microsoft, så vad är den stora skillnaden nu mellan oss?
Vet inte hur gammal du är men jag växte själv upp med Spectrum 48K, Vic-64, Amstrad etc så spela har jag gjort massor genom åren.
PS2:an var en revolution när den kom och visst rullande även final fantasy, Grand turismo och andra spel på den också. Däremot när gamla Xbox kom så föll smaken mer över på den, och så har det fortsatt precis som att vissa fortsatt med PS3.
Förstår inte ens att en diskussion kan spåra ur som den gör. Därför jag sade barnfamiljer är att många väljer blu ray istället för dvd spelare idag och då får man två flugor i en smäll.
PS har unika titlar och Xbox likaså. Därför har jag köpt både Uncharted 2, Hard Rain, Buzz och singstar till PS3:an. Och Uncharted är nog bland det bästa tv-spelet som kommit de senaste åren. Men om vi återgår till trådens handling så tycker jag faktiskt spelen blir både bättre och snyggare till Xboxen, varför vet jag inte. Därför har jag valt att hellre köpa en titel till 360:n än till PS3:an. Sedan om det kommer unika titlar som t ex Hard Rain då blir det inköp till PS3.
Over and out J
Den här tråden har upprepat samma grej om och om igen, så ingen ide att bevisa vilken som är bäst, det är ytterst personligt. För mig är spelandet och grafiken viktigt, lika viktigt är hur elektroniken syns och hörs i min inredning samtidigt så föredrar jag de exklusiva spelen som släppt till PS3, därför är det den konsol jag föredrar. Att dissa heavy rain eller påstå att Halo är bättre än något annat är ytterst individuellt. Sen behöver man inte alltid jämföra... multispelen må vara snyggare på xboxen men de snyggaste spelen som finns ute idag är PS3 exklusiva titlar. Men det skojjiga här är att du skrev ditt första inlägg som att du och spelindustrins experter har kommit fram till att xbox 360 är den bästa konsolen för att spela... och när andra besvarar dig med kritik så säger du att diskussionen spårar ur... skulle man bara accepterat din slutsats och vara tyst lr? speciellt i den här tråden  Den här tråden handlar inte om vilken konsol har snyggast grafik.. utan det är en allmän jämförelse. Menade inget illa men ville bara säga något  Förresten som någon nämnde så tror jag utan tvekan att xbox 360 hade priset till sin fördel (notera "fördel" menar inte att det var enbart pga det), ett tecken på att priset spelar en stor roll ser vi på hur ps3 ökade sin försäljning så fort de kapade priset. Jag har själv varit ute på julklapps inköp med mina yngre kusiners föräldrar och de hoppade direkt på xbox 360 bundle med 2 spel.. istället för en PS3, just för att xboxen var mer "prisvärd"=billig.
Redigerat av Unregistered1232, 25 maj 2010 - 22:14.
Postad 25 maj 2010 - 22:14
BuTTuS
-
BuTTuS
-
Forumräv
-
-
503 inlägg
Jag äger också båda men använder dom bara till en enda sak: att spela på. Jag fördrar helt klart xboxen pga av skönare handkontroll och mycket bättre upplägg på multiplayerdelen, klart värt varenda krona det kostar. Sedan så upplever jag xboxen mycket rappare också med tanke på laddningstider och att installation av spel är valfritt...
Postad 25 maj 2010 - 22:24
Walkir
-
Walkir
-
Veteran
-
-
1 812 inlägg
Den här tråden har upprepat samma grej om och om igen, så ingen ide att bevisa vilken som är bäst, det är ytterst personligt.
Bra skrivet! Skulle vilja påstå att det är dött lopp mellan konsolerna. Sedan debatten ang. om det ena eller andra spelet skulle gå att göra till konkurrerande konsolen är bara löjlig. Det enda som är synd är att spel som Bayonetta och Final Fantasy XIII gör att man undrar vad utvecklarna håller på med ibland.
Postad 25 maj 2010 - 22:24
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Multiplayer på Xbox Live är av världsklass.
Postad 25 maj 2010 - 22:31
Walkir
-
Walkir
-
Veteran
-
-
1 812 inlägg
Sedan så upplever jag xboxen mycket rappare också med tanke på laddningstider och att installation av spel är valfritt...
Måste bara kommentera här. Tycker det är skrämmande hur dåligt uppgradering av spel, installation och nedladdning fungerar på PS3:an. Tur att det inte görs så ofta. Är grymt imponerad av hur smidigt sådant fungerar på 360:n, där nästan alla spel finns som demos. Det inte krävs någon installation och patchar oftast bara tar ett par sekunder att lägga till (även via 3G!). Burnout Paradise är ett bra exempel på detta där man måste ta hem en 1GB patch på PS3:an, medan det är valfritt på 360 (som DLC).
Postad 25 maj 2010 - 22:42
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Måste bara kommentera här. Tycker det är skrämmande hur dåligt uppgradering av spel, installation och nedladdning fungerar på PS3:an. Tur att det inte görs så ofta.
Det var jättekul när jag skulle köra lite Split/Second lite snabbt för att testa innan bed time igår. Först ladda ned en ny patch, 24 mb. Tar 5 minuter. Sen äntligen klart, vill ju bara prova. There's no game data. Installing. 10 minuter. Konsoler. Bara att plugga in och börja spela. MY.ASS.
Postad 25 maj 2010 - 22:55
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Det kan variera i olika världsdelar ocskå.
Beta versionen av Halo: Reach (1.15 gb) tog mig 8 minuter, medan kompisen i amerika höll på över 3 timmar
Nu har jag ingen exakt koll på hans bredband uppkoppling men tror vi ligger rätt nära varandra.
Postad 25 maj 2010 - 22:55
Walkir
-
Walkir
-
Veteran
-
-
1 812 inlägg
Konsoler. Bara att plugga in och börja spela. MY.ASS.
Nintendo Wii säger jag bara!  Det är den sanna NextGen-konsolen. De andra är bara dumma datorer i små plastlådor!
Postad 26 maj 2010 - 08:24
SirIdot
-
SirIdot
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Sen att flera barnfamiljer väljer PS3 framför 360 är nog bullshit! De tänker inte på VidZone, MUBI, Folding, Home, Wlan, BluRay osv, det enda dom tittar på är priset. "2 tvspel, ena kostar 3000 andra kostar 1800, båda är till för en sak, att spela tvspel" Vilken tror du att majoriteten av barnfamiljer väljer?
Jag är i den åldern nu att rätt många i min bekantskapskrets är barnfamiljer och där kan man lugnt säga att det är en viss konsol som uteslutande gäller: Wii. Barnfamiljer köper inte 360/PS3 för att dessa maskiner har en mycket mognare profil på spelen och vänder sig främst till män 25-45 år. Det är mycket våldsamma spel och sånt. Barnfamiljer vill ha gulliplutt-spel helt utan våldsfaktorer.
Postad 26 maj 2010 - 08:39
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Jag köpte PS3:an för att den hade/har den senaste tekniken helt enkelt.
Sen att den inte är utnyttjad till fullo än är en annan sak.
Vi får väl se när KZ3 med 3D support släpps...där har utvecklaren sagt att man utnyttjar 100% av PS3:ans SPU's.
Det är sagt att KZ2 använde ca 60% av PS3:ans SPU's.
Därför valde jag PS3:an. Men jag säger absolut inte att den är bättre för den saken skull.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|