Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Oppo BDP-83 *

1564 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Asus WL-330gE (Accesspunkter, bryggor & repeatrar) 1 (0) Inga priser
Oppo BDP-83 Regionsfri (Blu-ray & DVD-spelare) 5 8.699998 (9) Inga priser
Oppo BDP-83SE (Blu-ray & DVD-spelare) 5 8.75 (3) Inga priser
Oppo BDP-83 Region A (Blu-ray & DVD-spelare) 5 (0) Inga priser
Oppo BDP-83SE NuForce Edition (Blu-ray & DVD-spelare) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 13 December 2009 - 02:01

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0

Jag har en förstärkare som inte har dekoder för de nya högupplösta ljudformaten. Oppon dekodar väl det och kör det till förstärkarens analoga 5.1/7.1 ingång.

Jepp! Köp tre-fyra par likadana samt hyfsat påkostade RCA-kablar så kan du njuta av välljudet sedan...

Redigerat av Audiovector, 13 December 2009 - 02:02.

Postad 13 December 2009 - 02:11

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0
Nu är det många som fått sina burkar

Det är inte farligt att skriva i forumet !

Så skriv nu

Postad 13 December 2009 - 14:14

Unregistered93acb259
  • Unregistered93acb259
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Nu är det många som fått sina burkar

Det är inte farligt att skriva i forumet !

Så skriv nu

Jag har inte så mycket att tillföra tycker jag. Jag importerade en standard BDP-83 några dagar efter att webbutiken i England lagt ner planerna på BDP-831. Då tröttnade jag på att vänta och köpte en från USA på ebay. Kruxet är att jag hade jättebra kvalitet på både ljud och bild redan tidigare, så jag har inte några extrema omdömen att komma med. Jag tror egentligen att i stort sett alla bluray spelare erbjuder fantastisk bild och ljud tack vare en så mycket bättre standard än DVDn. Man måste misslyckas ordentligt för att man inte ska bli imponerad. Anledningen till att jag köpte min var att ersätta en Sony BDP-300 och en Denon DVD-3910 med en burk och att Denon började kännas lite gammal.

Eftersom jag tar ut alla signaler digitalt blir det inte så stor skillnad mot hur det var tidigare. Jag har en fantastisk receiver (Pioneer SC-LX90) med minst lika fenomenala Pioneer EX-serien till högtalare. :) Jag antar att ett gott omdöma om Oppon är att den är bra nog att inte försämra ljudet trots att man har så bra möjligheter att upptäcka det i min anläggning. Jag har inte provat analoga utgångar eftersom det låter mycket bra över hdmi. På bildsidan har jag en TV Toshiba Regza 46XF355D och en Panasonic PT-AE4000 med snart en 114" 2.35 Grandview velvet cinema ramspänd duk. (Eftersom jag flyttar dan före jul har jag inte brytt mig om att ordna projektorn men det kommer, jag lovar. :) Det har också inneburit att jag har haft mina surround som frontar eftersom de enorma klumparna till frontar hamnade i förrådet under försäljningskampanjen och jag orkade inte dra upp dem eftersom det hyffsat snart skulle bli flytt.)

Men visst finns alla bitar på plats för att ge ståpäls när man lyssnar på en riktigt bra SACD eller ser en Bluray. Jag har upptäckt att en del av mina Bluray bara har DD5.1 som ljudspår och det känns ju lite B. Innan jag monterade min regionfree kollade jag mina 17 bluray, samtliga köpta i Europa, och inte en enda var regionskodad. Däremot behövs det ju för DVD, så det är bara att köra. Känns skönt också att kunna ladda senaste firmware utan att behöva oroa sig för att tappa multiregion.

Så största skillnaden mot tidigare är att den är mycket snabbare än Sony:n och att det bara är en burk. Men detta svala omdöme beror bara på att jag hade så bra grejor redan tidigare.

Postad 13 December 2009 - 14:16

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3281 inlägg
  • 0
Alla ni som fått den "vanliga" BDP-83, hur står den sig i snabbhet att starta/ladda BD?

Bilden?

Och stereoljudet via de dedikerade 2-kanalsutgångarna? Kör själv 2-kanal så det är av stort intresse.

Postad 13 December 2009 - 14:44

Molok
  • Molok
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Jepp! Köp tre-fyra par likadana samt hyfsat påkostade RCA-kablar så kan du njuta av välljudet sedan...

Hm, jag undrar jag. Min reciever klarar inte heller de senaste ljudformaten, bara DD5.1 och DTS. Men det är en 7.1-reciever, så jag får ut ljudet i sju kanaler med Pro Logic IIX. Jag har testat att köra både SACD- och DVD Audio-skivor, och det låter i mina öron hur bra som helst med endast HDMI-anslutning!
Tidigare hade jag en spelare där jag blev tvungen att ansluta tre par "feta" analoga ljudkablar för att kunna lyssna på SACD-skivor. Och jag måste säga att det känns otroligt skönt att ha fått rensa bort i ormboet bakom apparaterna.

Så jag undrar verkligen om det är en någon större hörbar skillnad att köra analogt jämfört med digitalt.

Postad 13 December 2009 - 18:26

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0

hur står den sig i snabbhet att starta/ladda BD?

Detta är en av de frågon som ställs mest på detta forum ang BD spelare
Om man skall se en film som varar i 90 minuter eller mer. Spelar det då någon roll
om det tar 10-20-30 sekunder innan filmen kommer igång ?

Måste vara den minst viktiga frågan att få svar på :)

Men om det är av intresse, så köp en Sony
Min Sony tar bara 6 sekunder :)

Postad 13 December 2009 - 19:53

Unregistered93acb259
  • Unregistered93acb259
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Om man skall se en film som varar i 90 minuter eller mer. Spelar det då någon roll

Måste vara den minst viktiga frågan att få svar på :)

Min Sony tar bara 6 sekunder :)

Fast alla Sony är inte så snabba. BDP-300 tar tex 50 sekunder på sig att öppna luckan från standby. Tror det tog drygt tre minuter från standby tills spiderman 3 laddat klart... (Kolla mitt tidigare inlägg i denna tråd om någon vill veta exakt tid!) Det känndes faktiskt lite väl segt - annars håller jag med helt och hållet att det inte spelar så himla stor roll.

Postad 13 December 2009 - 19:56

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0
Så klart rekommenderar jag inte en äldre modell

Sök på 360, 560 och 760

Nog om Sony i denna tråden

Redigerat av cedergren, 13 December 2009 - 19:57.

Postad 13 December 2009 - 20:44

Spygg
  • Spygg
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0

Min reciever klarar inte heller de senaste ljudformaten, bara DD5.1 och DTS. Men det är en 7.1-reciever, så jag får ut ljudet i sju kanaler med Pro Logic IIX. Jag har testat att köra både SACD- och DVD Audio-skivor, och det låter i mina öron hur bra som helst med endast HDMI-anslutning!
Tidigare hade jag en spelare där jag blev tvungen att ansluta tre par "feta" analoga ljudkablar för att kunna lyssna på SACD-skivor. Och jag måste säga att det känns otroligt skönt att ha fått rensa bort i ormboet bakom apparaterna.

Men vänta ett tag här - din receiver KAN ju faktiskt spela alla de nya HD-formaten, eftersom den tydligen faktiskt har en analog 5.1-ingång. Visserligen är det då Oppon som kodar upp formaten, men det är ju fortfarande din receiver som spelar upp dem. Så jag rekommenderar dig att genast återansluta dina tre par "feta" analoga ljudkablar så att du kan njuta av Dolby TrueHD och DTS-HD Master Audio från dina Blu-rayfilmer. Tänk på att ljudet är halva grejen med att uppgradera sig från DVD...

Postad 13 December 2009 - 20:53

d-boy
  • d-boy
  • Användare

• 249 inlägg
  • 0
Och din receiver verkar ju dessutom ha en HDMI-ingång.
Då kan du ju även göra som Spygg föreslår, fast via HDMI (eftersom du ville ha bort "alla kablar").

Postad 13 December 2009 - 21:35

Molok
  • Molok
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Då kan du ju även göra som Spygg föreslår, fast via HDMI (eftersom du ville ha bort "alla kablar").

Nu blir jag lite förvirrad. Så tolkar jag inte Spyggs inlägg. Jag kör f.n. endast med HDMI mellan receivern och Oppon, och han menar att jag går miste om en del av ljudupplevelsen i och med detta. Du säger att jag ska hänga kvar med endast HDMI:n?

Nu blir jag lite förvirrad. Så tolkar jag inte Spyggs inlägg. Jag kör f.n. endast med HDMI mellan receivern och Oppon, och han menar att jag går miste om en del av ljudupplevelsen i och med detta. Du säger att jag ska hänga kvar med endast HDMI:n?

Postad 13 December 2009 - 21:42

d-boy
  • d-boy
  • Användare

• 249 inlägg
  • 0
Du låter Oppon avkoda alla HD-ljudformat till PCM.
Den signalen kan din förstärkare ta emot via analog- eller HDMI-ingång (antar jag).

Spygg menar nog att du inte bör missa de nya formaten överlag, eftersom ljudet är halva grejen.

Redigerat av d-boy, 13 December 2009 - 21:44.

Postad 13 December 2009 - 22:01

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0
Ett klargörande

Alla Flerkanalsförstärkare med HDMI 1.1 eller senare och som inte själv kan avkoda HD formaten
kan genom HDMI ta emot LPCM från Blu Rayspelaren om denna kan avkoda HD formaten ( oppo kan )
Ibland kan det vara nödvändigt med en uppdatering av firmware på flerkanalaren.

Om man inte har HDMI så kan man alltid få HD ljuden via analoga kablar

Vid eventuellt fler oklarheter, så läs här http://component.se/docs.php?id=69

Redigerat av cedergren, 13 December 2009 - 22:03.

Postad 13 December 2009 - 22:32

Molok
  • Molok
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Du låter Oppon avkoda alla HD-ljudformat till PCM.
Den signalen kan din förstärkare ta emot via analog- eller HDMI-ingång (antar jag).

Spygg menar nog att du inte bör missa de nya formaten överlag, eftersom ljudet är halva grejen.

Ja, jag låter Oppon sköta avkodningen via HDMI eftersom jag har en sån ingång på förstärkaren.
Kan i sammanhanget nämna att jag testade en blu ray-film med DTS-HD 5.1 och maken till bra ljud har jag aldrig stött på tidigare. Så jag förstår inte riktigt poängen med att även använda sig av analoga kopplingar.

Sorry för att mitt förra inlägg kom att repriseras!

Ett klargörande

Alla Flerkanalsförstärkare med HDMI 1.1 eller senare och som inte själv kan avkoda HD formaten
kan genom HDMI ta emot LPCM från Blu Rayspelaren om denna kan avkoda HD formaten ( oppo kan )
Ibland kan det vara nödvändigt med en uppdatering av firmware på flerkanalaren.

Om man inte har HDMI så kan man alltid få HD ljuden via analoga kablar

Vid eventuellt fler oklarheter, så läs här http://component.se/docs.php?id=69

Tack för länken! Och, som sagt, Oppon tycks klara av flerkanalsavkodningen via HDMI med glans.

Postad 14 December 2009 - 08:51

Dudemeister
  • Dudemeister
  • Forumräv

• 501 inlägg
  • 0
Otroligt avundsjuk på er som redan har spelaren....

Beställde en oppo från hembioconsult den 26:e november, men har inte fått den än. Tålamodet börjar tryta nu, men hembioconsult har varit mycket trevliga, och har svarat på mail, och upplyst om förseningarna, så jag skall inte klaga på dem, men när man beställt något vill man ju ha det nuu....

Man blir ju inte direkt mindre otålig av att läsa den här jämra tråden, varenda dag. :wacko:

Postad 14 December 2009 - 08:57

Spygg
  • Spygg
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0
Jo, jag var lite oklar kanske i mitt inlägg, men jag tolkade ditt inlägg som att din receiver av någon anledning inte klarade att köra hd-ljudformaten i nuläget (när du tydligen kör med enbart hdmi), så då tänkte jag tipsa om att du då kan köra dessa format analogt istället. Men som de andra skrivit - låter du Oppon koda om signalen till PCM istället så kan du ju även köra dem via hdmi.

Postad 14 December 2009 - 09:07

Molok
  • Molok
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Jo, jag var lite oklar kanske i mitt inlägg, men jag tolkade ditt inlägg som att din receiver av någon anledning inte klarade att köra hd-ljudformaten i nuläget (när du tydligen kör med enbart hdmi), så då tänkte jag tipsa om att du då kan köra dessa format analogt istället. Men som de andra skrivit - låter du Oppon koda om signalen till PCM istället så kan du ju även köra dem via hdmi.

Tack för klargörandet! Jag tycks vara inne på rätt spår.

Postad 14 December 2009 - 10:02

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3281 inlägg
  • 0

Måste vara den minst viktiga frågan att få svar på :wacko:

Min Sony tar bara 6 sekunder :wub:

Säg det till min sambo så får du ett annat svar... Jag har samma argument som dig dock. 10-30 sekunder är ju inget att bråka om heller men vissa filmer kan ta minuter att få igång och om man av misstag trycker på stopp istf pause så tar det lika lång tid igen att komma igång och vissa filmer återupptas inte utan börjar om. Har ingen aning om ifall detta är kopplat till spelaren eller mediet.

Postad 14 December 2009 - 10:59

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0

Säg det till min sambo så får du ett annat svar... Jag har samma argument som dig dock. 10-30 sekunder är ju inget att bråka om

Har du vant henne vid att "det går snabbt" :wacko:

vissa filmer kan ta minuter att få igång och om man av misstag trycker på stopp istf pause så tar det lika lång tid igen att komma igång och vissa filmer återupptas inte utan börjar om. Har ingen aning om ifall detta är kopplat till spelaren eller mediet.

Att vissa filmer börjar om från början, beror på filmen och inte spelaren

Postad 14 December 2009 - 12:18

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3281 inlägg
  • 0

Har du vant henne vid att "det går snabbt" :wacko:

Att vissa filmer börjar om från början, beror på filmen och inte spelaren

Gäller o spara på tiden :wub:

Postad 14 December 2009 - 15:35

Unregistered569d6a39
  • Unregistered569d6a39
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Fick precis ett mail från Henry på CRT Projectors med ett tracking-nummer, mao så är min SE på väg nu! :-)
Otålig väntan nu bara...

Postad 14 December 2009 - 16:06

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0

Beställde en oppo från hembioconsult den 26:e november, men har inte fått den än. Tålamodet börjar tryta nu, men hembioconsult har varit mycket trevliga, och har svarat på mail, och upplyst om förseningarna, så jag skall inte klaga på dem, men när man beställt något vill man ju ha det nuu....

Tror de "svenska" SE burkarna är försenade
Vi skall nog vara glada om de kommer innan Jul

Postad 14 December 2009 - 17:19

Rotelköpes
  • Rotelköpes
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0

Mmm, jag la en beställning den sista november hos hembioconsult (och kom som väntat inte med i det första utskicket runt den sjunde - om de haft nåt utskick vill säga). Frågade dem efter beräknad datum för nästa leverans och hur jag låg till i en eventuell kö, men fick inget bra svar. "om ett par dagar eller nästa vecka" - ingen info om köplacering. Så jag avbokade. Trist att inte kunna se eller följa upp en uppdaterad orderstatus på deras sida. :wacko:

Postad 14 December 2009 - 17:58

Dudemeister
  • Dudemeister
  • Forumräv

• 501 inlägg
  • 0

Jag beställde den vanliga, inte SE-versionen. Så jag hoppas innerligt på denna veckan ialla fall.

/D

Postad 14 December 2009 - 21:47

Unregistered09d4d475
  • Unregistered09d4d475
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
1st Oppo beställd.Nu börjar den låna väntan

Mad

Postad 15 December 2009 - 18:05

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0
Och så blev här tyst

Ingen annan som fått sin ?

Någon som fått en SE ?

Postad 15 December 2009 - 21:20

Unregistered93acb259
  • Unregistered93acb259
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Och så blev här tyst

Någon som fått en SE ?

Kan meddela att jag inte är helt nöjd längre. Det uppstår små knäpp mellan spåren vid uppspelning av SACD - oavsett om man kör DSD eller PCM genom HDMI till receivern. Undrar om det kommit med senaste (= senaste officiella, jag kör inte betan) firmware eftersom jag inte tänkt på det innan jag uppgraderade. Får koppla analogt och kolla om det finns då också. Fenomenet fanns inte när jag spelade SACD på Denon över firewire.

Postad 15 December 2009 - 22:25

Hakon
  • Hakon
  • Forumräv

• 950 inlägg
  • 0

Kan meddela att jag inte är helt nöjd längre. Det uppstår små knäpp mellan spåren vid uppspelning av SACD - oavsett om man kör DSD eller PCM genom HDMI till receivern. Undrar om det kommit med senaste (= senaste officiella, jag kör inte betan) firmware eftersom jag inte tänkt på det innan jag uppgraderade. Får koppla analogt och kolla om det finns då också. Fenomenet fanns inte när jag spelade SACD på Denon över firewire.

Det är inte så att din förstärkare uppfattar det som att den inte får signal då det blir tyst mellan låtarna ? En del stärkare reagerar nämligen på detta och då kan ett knäpp uppstå.

Och så blev här tyst

Någon som fått en SE ?

Om du är den jag tror att du är cedergren....så kan du ju komma över å kika på min Oppo :)

Postad 15 December 2009 - 23:24

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

• 1242 inlägg
  • 0

Och så blev här tyst

Någon som fått en SE ?

Jag har som sagt fått min men vet att det är lite leveransförseningar från Danmark
och jag gissar att de Svenska återförsäljarna tar in spelarna från samma ställe.
Vibrations verikar ge raka besked om förväntandade leveranstider:
"Enligt leverantören ska vi få in dem innan jul, men tyvärr inte snart nog för att hinna få ut leveransen till dig som inte kan hämta i vår butik."

Postad 16 December 2009 - 03:38

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0
Då blir det ingen spelare innan jul :)

Redigerat av cedergren, 16 December 2009 - 03:40.

Postad 16 December 2009 - 09:21

Unregistered93acb259
  • Unregistered93acb259
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Det är inte så att din förstärkare uppfattar det som att den inte får signal då det blir tyst mellan låtarna ? En del stärkare reagerar nämligen på detta och då kan ett knäpp uppstå.

Nix, detta förekommer även på live-inspelningar av klassisk musik t.ex. där det inte är tyst mellan spåren. Och som sagt fungerar det utan knäppar med min gamla Denon. Det är Oppon som gör något fel. Flyttar på onsdag så jag har lite annat att arbeta med nu, så att säga, men jag ska kolla hur det låter via analog-utgången när allt är på plats. (Nåja, kanske inte allt men anläggningen i alla fall. :) Det lär ta tid innan jag fått allt på plats efter flytten.)

Postad 16 December 2009 - 14:13

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0
Trist Daniel!

Hur är ljudet när du lyssnar på SACD över HDMI?
Blir det bättre om du kör över det som DSD (som jag misstänker)?

Postad 16 December 2009 - 14:33

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

• 1242 inlägg
  • 0

Funkar klockrent för mig med SACD via HDM/DSD till min Onkyo TX-NR3007, inga knäpp mellan spåren.

Redigerat av rickardl, 16 December 2009 - 14:34.

Postad 16 December 2009 - 15:43

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0

Funkar klockrent för mig med SACD via HDM/DSD till min Onkyo TX-NR3007, inga knäpp mellan spåren.

Hur låter det då?

Postad 16 December 2009 - 16:25

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

• 1242 inlägg
  • 0

Hur låter det då?

Eh, det låter kanon! :) men det är väl min Onkyo som gör "jobbet" nu då det är DSD. :(

Postad 16 December 2009 - 19:07

Unregistered93acb259
  • Unregistered93acb259
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Trist Daniel!

Hur är ljudet när du lyssnar på SACD över HDMI?
Blir det bättre om du kör över det som DSD (som jag misstänker)?

Jo, jag tycker nog att det var bättre över DSD, men det kan vara placebo. Jag har inte gjort en blindtest. Hade en känsla av att ljudbilden kröp ihop lite när jag slog om till PCM, men efter att ha lyssnat ett tag var det inget jag reflekterade över längre. Ljudet på min värstinganläggning pioneer låter mumma ändå ;), men det är trist med knäpparna. Hoppas det går att åtgärda med programuppdatering (helst i Oppon eftersom den uppdaterar man själv.) Det måste åtgärdas. Fast först ska jag komma i ordning i lägenheten vid älvstranden (Göta älv, Eriksberg.)

Postad 16 December 2009 - 19:26

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0

Jo, jag tycker nog att det var bättre över DSD, men det kan vara placebo. Jag har inte gjort en blindtest. Hade en känsla av att ljudbilden kröp ihop lite när jag slog om till PCM

Du har ju en förstärkare som bör producera ett bättre ljud än standard Oppo
Det skall bli mycket intressant och höra om det blir någon skillnad med SE
hos dom som har en bra flerkanalare att jämföra med

Redigerat av cedergren, 16 December 2009 - 22:10.

Postad 16 December 2009 - 21:52

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0
Ja det är väldigt intressant!

Jag har fram tills igår bara använt min DVD-spelares 5.1-utgångar (har en Denon DVD-3930) till SACD och DVD Audio.
Igår jämförde jag dock filmljudet mellan HDMI och analog 5.1 (har en Onkyo 876, motsvarar dagens 3007).
Och Denon verkar vara bättre på detta, ljudet var snäppet mer detaljerat och ljudbilden var större.
Kör med bra kablar, XTZ White Pearl förresten.

Redigerat av Audiovector, 16 December 2009 - 21:53.

Postad 19 December 2009 - 14:09

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

• 1242 inlägg
  • 0
Ny Public Beta Firmware Update
http://www.oppodigit...e-47-1125b.aspx

1.Blu-ray Disc compatibility improvement, especially for certain titles such as the European version of "Terminator Salvation".
2.Experimental subtitle shift feature. During playback, press and hold the "SUBTITLE" button to activate the function and then use up/down arrow buttons to move the subtitle. The shift position is saved in the Playback Setup section of the setup menu. This feature is useful for customers with 2.35:1 projection screens.
3.OSD position feature. The OSD (On-Screen Display) can be moved to work together with the subtitle shift feature. There is a new setup menu option in the Playback Setup section for this.
4.Auto mode for HDMI Audio format. The new "Auto" mode enables the player to use bitstream audio output for audio formats that are supported by the A/V receiver, and LPCM for formats that cannot be decoded by the A/V receiver.

subtitle shift verkar funka ok. saknar nu bara möjligheten att ändra storleken också.

Postad 19 December 2009 - 14:47

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

• 1113 inlägg
  • 0
Trevligt om det går att dimma texten också d.v.s. göra den ljussvagare vid behov!
Min gamla Panasonic S97 från 2004 kan både flytta och dimma texten.
Tycker förövrigt att det är kanon att min Oppo BDP-83 iallafall kan flytta texten...

Postad 19 December 2009 - 15:47

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

• 889 inlägg
  • 0
Kanon att det skall gå o flytta text med en nya firmware. Det aktualiserar min gamla dröm om en duk i format 2.35 ;)
Frågan är om det går att göra med alla filmer som har format 2.35.

Har nu provat att koppla in extern disk, vilket fungerar bra men den måste vara formaterad FAT32. Lite synd då FAT32 begränsar filstorlek till 4 GB. Frågan är om det går o komma runt detta med att låta spelaren spela filmer via ett trådlöst nätverk ? Spelaren har ju ethernetport o där skulle man enligt manualen kunna koppla in en s k wireless bridge.

Postad 19 December 2009 - 21:51

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0

Ny Public Beta Firmware Update
http://www.oppodigit...e-47-1125b.aspx

Tack för länken.
Men jag undrar hur du kommer dit om du startar från support på deras hemsida
Kan inte hitta någon länk till beta firmwares

Postad 20 December 2009 - 12:48

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

• 1242 inlägg
  • 0

Tack för länken.
Men jag undrar hur du kommer dit om du startar från support på deras hemsida
Kan inte hitta någon länk till beta firmwares

Ingen aning. Jag såg själv länken postad i en tråd.

Postad 20 December 2009 - 12:52

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

• 1242 inlägg
  • 0

Har nu provat att koppla in extern disk, vilket fungerar bra men den måste vara formaterad FAT32. Lite synd då FAT32 begränsar filstorlek till 4 GB. Frågan är om det går o komma runt detta med att låta spelaren spela filmer via ett trådlöst nätverk ? Spelaren har ju ethernetport o där skulle man enligt manualen kunna koppla in en s k wireless bridge.

Ethernet porten, med eller utan wireless bridge, är till för BD-live och firmware uppdatering.
Inte för att spela mediafiler.

Postad 20 December 2009 - 18:03

Unregistered09d4d475
  • Unregistered09d4d475
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Hoppas tomten hinner leverera innan jul

Postad 21 December 2009 - 16:18

Unregistered09d4d475
  • Unregistered09d4d475
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Mail från Hembiobutiken Oppon är skickad.

Postad 21 December 2009 - 19:03

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

• 889 inlägg
  • 0

Ethernet porten, med eller utan wireless bridge, är till för BD-live och firmware uppdatering.
Inte för att spela mediafiler.

Jaha, så var det med det... Jag provade igår att försöka konvertera Apple filmtrailers till ett för spelaren läsbart format, utan att lyckas. Men, man kan kanske se filmtrailers via BD-live så småningom.

Postad 21 December 2009 - 19:06

Rotelköpes
  • Rotelköpes
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0

Mail från Hembiobutiken Oppon är skickad.

Trevligt för er som beställt :) Såg på hembioconsult att de också fått in spelare:

"2009-12-21
Nu äntligen har vi fått en större sändning av Oppo BDP-83/SE, så nu kan vi omgående leverera marknadens vassaste Blu-ray spelare!"

Förhoppningsvis hinner alla få sina Oppospelare före jul ändå. ;)

Postad 22 December 2009 - 00:25

Unregistered233ce896
  • Unregistered233ce896
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Ja jag hämtade ut min Oppo BDP-83 SE idag (igår) och jag är supernöjd! Tycker bilden är bättre än på PS3, galet snabb start av filmer, bättre flyt och finare färger.

Ljudet från cd var helt magiskt från analoga utgångarna och SACD var som glögg för en törstig tomte på Julafton...

Redigerat av Unregistered233ce896, 22 December 2009 - 00:26.

Postad 22 December 2009 - 09:19

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0

Ja jag hämtade ut min Oppo BDP-83 SE idag (igår) och jag är supernöjd! Tycker bilden är bättre än på PS3, galet snabb start av filmer,

Hur snabbt är "galet snabb start"?
Alltså, om man trycker på 'On', hur lång tid tar det tills spelaren är kontaktbar? Och hur lång tid är det sedan till den matar ut släden? Inladdningen av filmen tar väl sin tid också naturligtvis.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.