* Officiell Tråd - HK AVR155, 255, 355 *
1737 svar till detta ämne
59 relaterade trådar
Köpråd - Surroundförstärkare 5-15000 (673 inlägg)
|
1 år sedan
|
Harman/Kardon AVR-255 delvis död :o. Hur hände detta? (18 inlägg)
|
8 år sedan
|
Samsung UHD TV till gammal Harmar/Kardon förstärkare - hur koppla? (7 inlägg)
|
9 år sedan
|
Dali Hemmabio (4 inlägg)
|
9 år sedan
|
LG 55LB870 DTS Problem med Plex, Optisk (0 inlägg)
|
9 år sedan
|
Harman/Kardon - klubben (269 inlägg)
|
10 år sedan
|
Köpråd av begagnad surroundförstärkare (3 inlägg)
|
10 år sedan
|
Subwoofer nybörjare. (15 inlägg)
|
11 år sedan
|
Autokalibrering HK Avr-255 som gör det sämre (1 inlägg)
|
12 år sedan
|
Harman Kardon AVR 255 HDMI problem med projektor (3 inlägg)
|
12 år sedan
|
Harman kardon avr 255 vs yamaha rx v 671 (9 inlägg)
|
12 år sedan
|
Behålla H/K AVR255 eller köpa ny Denon AVR-1912?? (22 inlägg)
|
12 år sedan
|
Bara 2,1 i H/K AVR255 (2 inlägg)
|
13 år sedan
|
Byta H/K 255 mot Samsung Galaxy S? (3 inlägg)
|
13 år sedan
|
Coaxial kabel samt optisk kabel , hjälp fort! (0 inlägg)
|
13 år sedan
|
H/K avr 255 hängt sig (1 inlägg)
|
13 år sedan
|
Reciever med HDMI som funkar bra med projektor (1 inlägg)
|
13 år sedan
|
Köpt mig hk avr 255 men får inget ljud? (2 inlägg)
|
13 år sedan
|
AVR255 ljudformat (2 inlägg)
|
13 år sedan
|
Problem med AVR 255 (0 inlägg)
|
14 år sedan
|
Canton Chrono SL580 och H/K AVR255 (2 inlägg)
|
14 år sedan
|
Val av förstärkare inte lätt... HK AVR255 vs V767 vs 608 vs 920? (17 inlägg)
|
14 år sedan
|
Hembiobutiken kör en fuling (7 inlägg)
|
14 år sedan
|
Snälla hjälp mig! Vilken? (5 inlägg)
|
14 år sedan
|
Vilken receiver: Onkyo TX-SR707 vs. Denon AVR-2310 till mitt Canton-system (21 inlägg)
|
14 år sedan
|
Onkyo TX-SR607 eller HK AVR 255? (8 inlägg)
|
15 år sedan
|
Bra Ljudpaket under 10 000Kr ? (16 inlägg)
|
15 år sedan
|
H/K 980 vs. H/K AVR 255 (1 inlägg)
|
15 år sedan
|
DTS via PS3 Media Server (3 inlägg)
|
15 år sedan
|
Uppgradera reciver (15 inlägg)
|
15 år sedan
|
Harman Kardon AVR 255 för 4990:- (2 inlägg)
|
15 år sedan
|
Vilken AV-receiver rekommenderar du? (16 inlägg)
|
15 år sedan
|
Harman Kardon AVR 255 Front + sub? (5 inlägg)
|
15 år sedan
|
Förslag på ersättningshögtalare (8 inlägg)
|
15 år sedan
|
Nytt från Harman/kardon (848 inlägg)
|
15 år sedan
|
Onkyo TX-SR606 mot Harman Kardon AVR 255 (169 inlägg)
|
15 år sedan
|
tips och tankar runt Surroundförstärkare (14 inlägg)
|
15 år sedan
|
Ny förstärkare tips & råd (3 inlägg)
|
15 år sedan
|
Surroundförstärkare (1 inlägg)
|
15 år sedan
|
hur påverkas ljudkaraktären av att hänga på externt slutsteg (5 inlägg)
|
15 år sedan
|
Skall köpa en hembioförstärkare - vilken? (3 inlägg)
|
16 år sedan
|
Problem med HTPC och AVR-255 (4 inlägg)
|
16 år sedan
|
Hur långt kommer man med H/K AVR 255? (12 inlägg)
|
16 år sedan
|
Prisutveckling H/K AVR 355 (3 inlägg)
|
16 år sedan
|
Golvare till H/K AVR 255. Max 7000:- (19 inlägg)
|
16 år sedan
|
Lyssningsrunda, Nya frontar och center (12 inlägg)
|
16 år sedan
|
Uppgradera systemet - funderingar (2 inlägg)
|
16 år sedan
|
Mätningar på h/k, Denon, Yamaha och Onkyo. (24 inlägg)
|
16 år sedan
|
AVR 255 och Xbox 360 (3 inlägg)
|
16 år sedan
|
HK avr 255 till dynavoice m-65? (4 inlägg)
|
16 år sedan
|
HK AVR255 + System One VH3, VH3S/C, VAS-10B - Bra/prisvärd kombination? (1 inlägg)
|
16 år sedan
|
Onkyo TX-SR606, Marantz SR6003, H/K 355 + Black Diamond V.2 (5 inlägg)
|
16 år sedan
|
Hk avr 255 (30 inlägg)
|
16 år sedan
|
Harman Kardon avr 355 eller onkyo 805an? (5 inlägg)
|
16 år sedan
|
Bildproblem AVR 255 (5 inlägg)
|
16 år sedan
|
H/K Avr 355 vs Onkyo 875 (2 inlägg)
|
16 år sedan
|
Harman Kardon AVR445 / AVR255 (6 inlägg)
|
16 år sedan
|
Min Onkyo - Dåligt köp? (30 inlägg)
|
16 år sedan
|
hjälp mig välja mellan följande recivrar (8 inlägg)
|
16 år sedan
|
Postad 09 september 2009 - 18:02
jesperk
-
jesperk
-
Amatör
-
-
73 inlägg
hej hej
Har en h/k avr 255 som jag är relativt nöjd med men jag lyckas inte bli av med knäppningarna i högtalarna vi byte av källa. Det försvann en stund efter den andra uppdaten som kom men kom till backa efter några dagar jävlit skumt. någon mer med samma problem... någon som löst det..??
tacksam för svar
Postad 10 september 2009 - 12:54
Falcy
-
Falcy
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
2 850 inlägg
Var nere på Media Markt där jag köpte min avr255 och pratade med dom angående mitt problem med miken. Dom påstod att detta var ganska vanligt, att förstärkaren ej hittade vissa högtalare väg kalibrering tex bas eller center. Dom menade också att H/K kalibrering EzSet/EQ var värdelös, och tyckte man skulle ställa in den manuellt. Tror detta är rent skit snack för att slippa få en reklamation, men tänkte kolla mer er vad ni säger? Kör ni manuell eller automatisk kalibrering?
Killen på MediaMarkt har helt rätt! Tror jag talar för alla när jag säger att vi kör manuellt, sämre Auto kalibrering är svårt att hitta. Onkyo har bra eller iaf OK auto kalibrering. Jag var riktigt besviken på ljudet först, lät helt tokigt...nu efter manuella justeringar låter det som det ska.
Redigerat av Falcy, 10 september 2009 - 12:54.
Postad 10 september 2009 - 17:11
goalie_35
-
goalie_35
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
hur vet man vilken firmeware man har i förstärkaren ? jag har en avr 255 och jag tycker att ljud och bild inte är helt synkade när man kör genom hdmi växlaren, vad kan man göra åt det ?
Postad 10 september 2009 - 17:25
yabbah
-
yabbah
-
Användare
-
-
188 inlägg
hur vet man vilken firmeware man har i förstärkaren ? jag har en avr 255 och jag tycker att ljud och bild inte är helt synkade när man kör genom hdmi växlaren, vad kan man göra åt det ?
To determine if your unit has the latest versions of the software and firmware, turn your AVR on, press the AVR button, and then press 1-2-3-4-OK on the remote control. (If this sequence does NOT display the version number, please press 1-2-3-0-OK.) If the bottom line of the display reads AFW v0.96.1.1, you have the correct version and no further action is needed. If the bottom line of the display shows any other readout, please proceed with the upgrade. källa: http://www.harmankar...EA38004DCFB5D7F
Redigerat av yabbah, 10 september 2009 - 17:26.
Postad 11 september 2009 - 12:34
luka
-
luka
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Hej!
Kanske en konstig fråga, men var sitter fläkten på AVR355? I denna tråd nämns flera gånger att folk stör sig på att fläkten går upp och ned på deras enhet och låter störande. Tänkte kolla hur min låter, men hittar ingen! Det hörs dessutom ingen fläkt ens om man lägger örat mot chassit och lyssnar! Saknas min fläkt och enheten kommer explodera för att sedan vara med i Transformers 3!?!? (OBS Ironi!)
Martin
Postad 11 september 2009 - 18:10
Falcy
-
Falcy
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
2 850 inlägg
Hej!
Kanske en konstig fråga, men var sitter fläkten på AVR355? I denna tråd nämns flera gånger att folk stör sig på att fläkten går upp och ned på deras enhet och låter störande. Tänkte kolla hur min låter, men hittar ingen! Det hörs dessutom ingen fläkt ens om man lägger örat mot chassit och lyssnar! Saknas min fläkt och enheten kommer explodera för att sedan vara med i Transformers 3!?!? (OBS Ironi!)
Martin
Den låter inte på tomgång, så att säga. Kräma på rejält ett tag så ska den väl kicka igång. Jag har 255an, vet inte om den har fläkt alls? Jag hör aldrig den isåfall.
Postad 12 september 2009 - 01:23
luka
-
luka
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Hej!
Martin
Hittade fläktarna när jag kollade med ficklampa i chassit. Det sitter 2 st, en till vänster framtill i chassit och en ungefär i mitten av enheten. Verkar ju dock vara lite dumt placerade ur luftflödessynpunkt. Den till vänster blåser/suger luft mot en "kortsida" av kylflänsarna istället för att blåsa luft "längs med" dem, verkar dumt!"
Postad 12 september 2009 - 13:34
goalie_35
-
goalie_35
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
To determine if your unit has the latest versions of the software and firmware, turn your AVR on, press the AVR button, and then press 1-2-3-4-OK on the remote control. (If this sequence does NOT display the version number, please press 1-2-3-0-OK.) If the bottom line of the display reads AFW v0.96.1.1, you have the correct version and no further action is needed. If the bottom line of the display shows any other readout, please proceed with the upgrade.
källa: http://www.harmankar...EA38004DCFB5D7F
tack. hade ju inte senaste fw när jag kollade. trots att säljaren på media markt sa att det skulle vara det. blir o ladda i nyaste själv nu då.
Postad 12 september 2009 - 14:23
yabbah
-
yabbah
-
Användare
-
-
188 inlägg
tack. hade ju inte senaste fw när jag kollade. trots att säljaren på media markt sa att det skulle vara det. blir o ladda i nyaste själv nu då.
Dom hittar på allt möjligt för att få sälja.
Postad 12 september 2009 - 15:48
luka
-
luka
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Ett nytt problem! Har kopplat in min laptop till min 355 och provat lite olika saker. Det funkar bra med musik via mediaplayer, dvd filmer från skiva via olika uppspelningsprogram, "systemljud" i windows. Dock funkar inte uppspelning av dvd filer från hårddisk, VOB filer. Då känner 355'an av signalen och går in i rätt läge (DD, DTS etc), men ljudet hackar! Man hör ljudet i bakgrunden, men det liksom pulserar, totalt ohörbart. Har laddat med AC3 filter och försökt olika inställningar, ingen skillnad. Får ljudet att funka om jag stänger av "utmatning via SPDIF" i VLC player, men då blir det ju bara stereo. Och det funkar som sagt med full funktion via DVD på skiva...
Martin
Postad 15 september 2009 - 11:01
Auron
-
Auron
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
Helt plötsligt har jag ett antal problem, så hoppas ni kan hjälpa mig!
Fick min nya center igår, en Jamo D4cen, koppla in den och den fungerar utmärkt! Så då tänkte jag testa den lite mer, samt ställa in förstärkaren ( 255 ).
Började med att sätta i the Dark Knight i min PS3a, men under bankscenen hann bilden hacka till och bli helt svart/grön ett par gånger, vilket aldrig hänt tidigare..något förslag på vad det kan vara?
Sedan testa jag vanlig tv, men på de flesta kanaler gick det bara att få ljud i centern vilka inställningar jag än gjorde.. Nu bor jag i lägenhet och bara kopplat antennkabeln från väggen ( vad som finns på andra sidan väggen vet jag inte, men antar att det är analog signal, vilket ju innebär att bilden och ljudet iofs är så dåligt det bara kan... ) till tvn, sedan billiga 2RCA-2RCA ( tror jag de kallas? ). Så då undrar jag, är det nån inställning jag missat för att få "fake"-surround från tvn? Skulle det hjälpa att skaffa en "riktig" RCA-kabel istället för den jag har nu?
Har även upptäckt ett brus i min ena front( vänstra ) när förstärkaren är på men ljudet är på -90dB. Förut har jag bara upptäckt det i min andra front(högra), men när jag flyttade den en bit bort från eluttaget ( där det satt en kontakt med transformator ) så försvann det så antog att det var skälet till bruset. Men nu när jag hörde bruset i den vänstra fronten försökte jag med att flytta ut den i rummet så den stod ca:0.5m från allt annat men bruset försvann inte... Några förslag på vad det kan vara och vad jag kan göra åt det?
Sedan hur länge och vilken ljudnivå bör jag spela in centern på? Eller kan jag köra på som vanligt redan nu?
Kommer säkert fler problem snart^^
Men tack på förhand för hjälp!
Postad 15 september 2009 - 13:04
Zhendo
-
Zhendo
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Nu har min AVR255 börjat knorra : när jag ska höja/sänka volymen så märker man att det höjs/sänks, men man ser det inte på skärmen. Om jag då trycker på MUTE och sen provar igen verkar det komma igång igen!?
Eftersom jag inte har några som helst bildproblem utesluter jag HDMI-glapp eller liknande.
Någon som har varit med om något som liknar detta????
Tacksam för alla svar.
Postad 17 september 2009 - 18:55
Knutte76
-
Knutte76
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Ett nytt problem! Har kopplat in min laptop till min 355 och provat lite olika saker. Det funkar bra med musik via mediaplayer, dvd filmer från skiva via olika uppspelningsprogram, "systemljud" i windows. Dock funkar inte uppspelning av dvd filer från hårddisk, VOB filer. Då känner 355'an av signalen och går in i rätt läge (DD, DTS etc), men ljudet hackar! Man hör ljudet i bakgrunden, men det liksom pulserar, totalt ohörbart. Har laddat med AC3 filter och försökt olika inställningar, ingen skillnad. Får ljudet att funka om jag stänger av "utmatning via SPDIF" i VLC player, men då blir det ju bara stereo. Och det funkar som sagt med full funktion via DVD på skiva...
Martin
Hade samma problem, jag lyckades ställa om i vlc. Ljudutmatning tror jag det stod där man kunde välja en massa lägen i en rullgarninslista. har för mig att det var samma sida där man aktiverar spdif. Nu har jag inte min laptop här och kan kolla vart jag ändrade. Jag har laptopen hemma imorgon (fredag) och kan kika då om du inte får till det. /Knutsson Nu har min AVR255 börjat knorra : när jag ska höja/sänka volymen så märker man att det höjs/sänks, men man ser det inte på skärmen. Om jag då trycker på MUTE och sen provar igen verkar det komma igång igen!? Eftersom jag inte har några som helst bildproblem utesluter jag HDMI-glapp eller liknande.
Någon som har varit med om något som liknar detta????
Tacksam för alla svar.
Det har även hänt mig, fast väldigt sällan..
Redigerat av Knutte76, 17 september 2009 - 18:55.
Postad 17 september 2009 - 21:42
Downhill
-
Downhill
-
Användare
-
-
216 inlägg
En fråga till er som läser tråden..
Jag är på G att köpa Harman Kardons HKTS11 (högtalarpaket) och till det tänkte jag köpa en förstärkare..
Jag började lite lätt på AVR 155 och såg snabbt att storebrorsan AVR 255 presterade lite bättre (bland annat DTS HD MA och Dolby True HD).. Men som vanligt med elektronik så kan man alltid lägga till några kronor för att få ännu bättre grejer. AVR 155 är helt utesluten så just nu siktar jag in mig på AVR 255.. Men då är min fråga - ska man lägga till lite extra och få AVR 355 istället eller är det slöseri med pengar? När man ändå köper en såpass dyr pryl som är tänkt att hålla ett tag så vill jag försäkra mig om att jag inte ångrar mitt köp inom den närmsta framtiden.
Tacksam för svar // Martin
ps. Är det någon här som sitter på samma uppsättning som jag har spanat in (dvs - HKTS 11 + AVR 255 eller HKTS 11 + AVR 355) så vore jag väldigt tacksam om ni kunde skriva lite "pros and cons".
Kan förresten tilläggas att grejerna kommer att användas främst för film (Blu-ray via PS3) och spel (360 och PS3) samt att jag sitter på en Samsung 55 full-HD skärm. Med andra ord vill jag få ut så mycket som bara går
Redigerat av Downhill, 17 september 2009 - 21:47.
Postad 18 september 2009 - 18:40
Zhendo
-
Zhendo
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Det har även hänt mig, fast väldigt sällan..
Har du någon lösning på detta eller har det inte hänt så ofta att du stör dig??? / Henke
Postad 19 september 2009 - 08:46
Knutte76
-
Knutte76
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Har du någon lösning på detta eller har det inte hänt så ofta att du stör dig???
/ Henke
Nej, jag har ingen lösning och det är för sällan som det händer.
Postad 19 september 2009 - 12:37
Wixner
-
Wixner
-
Lärjunge
-
-
308 inlägg
Jahapp. Nu stötte jag på mitt första riktiga problem, och det naturligtvis när avbetalningen precis är klar.
Strömmade lite musik från ps3mediaservern och satt i arbetsrummet och donade med Windows 7 på den bärbara datorn då musiken helt plötsligt tystnar. "Jaha" tänkte jag, det är väl nätverket som strular igen då, men inte då.
När jag kommer in till vardagsrummet är tv'n alldeles svart och det visar sig att hdmi-utgångarna inte fungerar längre. Hoppas innerligt att det bara är nått överhettningsskydd som har gått igenom.
Postad 23 september 2009 - 23:08
Mammon
-
Mammon
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Jahapp. Nu stötte jag på mitt första riktiga problem, och det naturligtvis när avbetalningen precis är klar.
Strömmade lite musik från ps3mediaservern och satt i arbetsrummet och donade med Windows 7 på den bärbara datorn då musiken helt plötsligt tystnar. "Jaha" tänkte jag, det är väl nätverket som strular igen då, men inte då.
När jag kommer in till vardagsrummet är tv'n alldeles svart och det visar sig att hdmi-utgångarna inte fungerar längre. Hoppas innerligt att det bara är nått överhettningsskydd som har gått igenom.
Har samma problem med min 347:a, det jag gör är att återställa processorn genom att ställa stärkaren i stand-by läge och hålla in "Set Mode" knappen i 3 sekunder. Alla sparade inställningar kommer försvinna. Vore kul om någon kunde tala om vad detta beror på?
Postad 24 september 2009 - 15:00
Wixner
-
Wixner
-
Lärjunge
-
-
308 inlägg
Har samma problem med min 347:a, det jag gör är att återställa processorn genom att ställa stärkaren i stand-by läge och hålla in "Set Mode" knappen i 3 sekunder. Alla sparade inställningar kommer försvinna. Vore kul om någon kunde tala om vad detta beror på?
Jag har testat att resetta processorn flera gånger, men det har inte löst problemet. Kontaktade butiken jag köpt den och de skickade iväg den på reparation (Garanti kvar) - kommer även få en genomgång efter defekter (pulserande fläktkljud och liknane)
Postad 27 september 2009 - 12:07
TukTuk
-
TukTuk
-
Lärjunge
-
-
252 inlägg
Finns det måhända någon knapp för att snabbt återsynka med inkopplade enheter?
När jag startar min 360 får jag felaktigt Dolby Logic men om jag startar om boxen så blir det DD som det ska. Ruskigt irriterande.
Postad 27 september 2009 - 16:37
Unregisteredccc4d785
-
Unregisteredccc4d785
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Finns det måhända någon knapp för att snabbt återsynka med inkopplade enheter?
När jag startar min 360 får jag felaktigt Dolby Logic men om jag startar om boxen så blir det DD som det ska. Ruskigt irriterande.
Jag har samma problem. Det går även att "lösa" genom att sätta igång en nedladdad film eller något annat på Xbox 360 som inte använder DD-ljud. Efter man stänger av filmklippet är DD igång igen. Dock hade jag, om jag minns rätt, inga problem med det här med det firmware som var inlagt när jag köpte min AVR255 ( fw 0.47, tror jag). Problemet uppstod efter en FW-uppdatering. Support hade ingen förklaring.
Redigerat av Unregisteredccc4d785, 27 september 2009 - 16:37.
Postad 27 september 2009 - 17:07
ChiliPalmer
-
ChiliPalmer
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Har idag köpt en AVR255 med HKTS11 system, verkligen riktigt nöjd hittils!
Men nu när jag kopplade ihop det med min XBOX360, så har jag inget ljud. Under inställningarna i receivern så är det valt att ljudet ska komma ifrån HDMI1, och i displayen så står det "Xbox Dolby Digital", men det är helt tyst.
Spelar inte heller någon roll vad man väljer i inställningarna under Audio i Xboxen.. någon som har en idé på hur man kan få det att fungera? Är rätt ny på sånt här.
/S
Edit: Glöm detta, nu funkar det som det ska. Forza 3 demo på hög volym!
Redigerat av ChiliPalmer, 27 september 2009 - 17:27.
Postad 27 september 2009 - 19:41
TukTuk
-
TukTuk
-
Lärjunge
-
-
252 inlägg
Jag har samma problem. Det går även att "lösa" genom att sätta igång en nedladdad film eller något annat på Xbox 360 som inte använder DD-ljud. Efter man stänger av filmklippet är DD igång igen.
Dock hade jag, om jag minns rätt, inga problem med det här med det firmware som var inlagt när jag köpte min AVR255 ( fw 0.47, tror jag). Problemet uppstod efter en FW-uppdatering. Support hade ingen förklaring.
Har för mig samma sak. Med senaste FW(v0.96.1.1) kom problemet. Kanske en inställning på boxen? Om nu inte alla har det.. Ingen annan med samma problem?
Postad 27 september 2009 - 20:10
yabbah
-
yabbah
-
Användare
-
-
188 inlägg
Har för mig samma sak. Med senaste FW(v0.96.1.1) kom problemet. Kanske en inställning på boxen? Om nu inte alla har det..
Ingen annan med samma problem?
Jag har precis samma problem. //yabbah
Postad 28 september 2009 - 13:14
Glen F
-
Glen F
-
Rookie
-
1 inlägg
Jag har en Harman Kardon AVR 355 och en laptop med grafikkortet ATI Radeon HD 2600. maximal videosignal jag kan få till förstärkaren är 480p. Kopplar jag datorn direkt till tv:n får jag ut 1080p. någon som vet va det kan vara för problem?
Postad 28 september 2009 - 19:44
wincent
-
wincent
-
Rookie
-
2 inlägg
Jag har testat att resetta processorn flera gånger, men det har inte löst problemet. Kontaktade butiken jag köpt den och de skickade iväg den på reparation (Garanti kvar) - kommer även få en genomgång efter defekter (pulserande fläktkljud och liknane)
Har samma problem med min. Skickade iväg den på rep idag. Har du fått igen din? och vad var det som lagades isåfall?
Postad 28 september 2009 - 21:19
allends
-
allends
-
Användare
-
-
108 inlägg
Hej! Köpte mig en 255 i fredags, och är väldigt nöjd med ljudet hitills.
Har dock stött på ett mindre problem: Jag har ställt in förstärkaren att ta emot ljud och bild från blu-ray spelaren (bd35) via hdmi 1. Men om jag växlar till hdmi2 på TV:n, alltså byter bildkälla, så försvinner ljudet från skivan jag spelar.
Byter jag sedan tillbaka till hdmi 1 på TV:n ( från förstärkaren ) så kommer ljudet tillbaka. Någon som vet vad det kan vara? Missat någon inställning?
Vill gärna lyssna på cd skivor i hemmabion samtidigt som ja använder datorn..
Mvh Johan
Postad 29 september 2009 - 11:39
Wixner
-
Wixner
-
Lärjunge
-
-
308 inlägg
Har samma problem med min. Skickade iväg den på rep idag. Har du fått igen din? och vad var det som lagades isåfall?
Nej jag har inte fått hem den än. Uppskattningsvis skulle det ta två veckor för reparationen, varav en redan har förflutit. Dock så hade jag lite fler problem med min. Pulserande fläktljud samt att preout-kontakten för subfoowern lossnade när jag drog ur kablaget
Postad 30 september 2009 - 19:54
Raukman
-
Raukman
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Hej! Köpte mig en 255 i fredags, och är väldigt nöjd med ljudet hitills. Har dock stött på ett mindre problem: Jag har ställt in förstärkaren att ta emot ljud och bild från blu-ray spelaren (bd35) via hdmi 1. Men om jag växlar till hdmi2 på TV:n, alltså byter bildkälla, så försvinner ljudet från skivan jag spelar. Byter jag sedan tillbaka till hdmi 1 på TV:n ( från förstärkaren ) så kommer ljudet tillbaka. Någon som vet vad det kan vara? Missat någon inställning? Vill gärna lyssna på cd skivor i hemmabion samtidigt som ja använder datorn..
Mvh Johan
Ok du kör datorn på hdmi 2 på tv:n då? De där är ett handskakningsrelaterat "fel", jag kan ha fel i mina förklaringar men förstärkaren "skakar hand" med bd:n och med tv:ns hdmi-port 1 och upprättar en kedja mellan dom, byter du sen källa på tv:n till hdmi 2 så bryter du den kedjan och ljudet försvinner. känner igen det där när jag lyssnar på musik i ps3:an och sen stänger av tv:n så bryts musiken, fast det brukar komma tillbaka efter några sekunder då. Annars så tycker jag att du ska koppla bd:n med en analog rca kabel också, och köra den på en annan ingång typ aux eller liknande när du ska köra cd-skivor. Kanske låter tokigt, och jag kan ha fel, men såsom jag har förstått det så har hdmi-standarden dylika hakar. Mvh Peder
Postad 01 oktober 2009 - 12:14
redtape
-
redtape
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Det här kanske är gamla nyheter, isåfall ber jag om ursäkt. Jag letade lite tillbaka i tråden och såg inget. Verkar som det kommit en uppdatering till AVR 255. AFW V0.97.2.2 http://www.harmankar...PID=AVR 255/230Jag installerade och verkar funka. Har inte hunnit kolla igenom alla gamla buggar, men det kommer....
Postad 01 oktober 2009 - 16:52
Falcy
-
Falcy
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
2 850 inlägg
Det här kanske är gamla nyheter, isåfall ber jag om ursäkt. Jag letade lite tillbaka i tråden och såg inget.
Verkar som det kommit en uppdatering till AVR 255. AFW V0.97.2.2 http://www.harmankar...PID=AVR 255/230
Jag installerade och verkar funka. Har inte hunnit kolla igenom alla gamla buggar, men det kommer....
Tack för tipset!! H/K har "hottat" upp sin hemsida också, nice.
Postad 01 oktober 2009 - 19:46
redtape
-
redtape
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Ledsen att behöva säga det, men jag har fortfarande massiva handskakningsproblem över HDMI.
Har alltså en HTPC med nvidiagrafikkort och kopplat bilden via AVR 255 till en Samsungplasma och bilden slocknar i tid och otid.
Egentligen ett fånigt problem med tanke på att jag kan koppla bilden direkt till tvn, och det enda jag missar är on screen menyer (som jag dessutom bara brukar använda för att ställa in högtalarna efter ny firmware). Men ändå ett jävligt irriterande problem.
Postad 01 oktober 2009 - 20:12
allends
-
allends
-
Användare
-
-
108 inlägg
Ok du kör datorn på hdmi 2 på tv:n då? De där är ett handskakningsrelaterat "fel", jag kan ha fel i mina förklaringar men förstärkaren "skakar hand" med bd:n och med tv:ns hdmi-port 1 och upprättar en kedja mellan dom, byter du sen källa på tv:n till hdmi 2 så bryter du den kedjan och ljudet försvinner. känner igen det där när jag lyssnar på musik i ps3:an och sen stänger av tv:n så bryts musiken, fast det brukar komma tillbaka efter några sekunder då. Annars så tycker jag att du ska koppla bd:n med en analog rca kabel också, och köra den på en annan ingång typ aux eller liknande när du ska köra cd-skivor. Kanske låter tokigt, och jag kan ha fel, men såsom jag har förstått det så har hdmi-standarden dylika hakar.
Mvh Peder
Ok, tack för svaret! Men om jag kopplar in analoga rca kablar också så behöver jag väl ändra hur ljudet ska matas ut från blu-ray spelaren varje gång jag vill lyssna på en cd? Det kan man ju leva med men lite omständigt ändå
Redigerat av allends, 01 oktober 2009 - 20:13.
Postad 01 oktober 2009 - 20:28
Tompa123
-
Tompa123
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Det här kanske är gamla nyheter, isåfall ber jag om ursäkt. Jag letade lite tillbaka i tråden och såg inget.
Verkar som det kommit en uppdatering till AVR 255. AFW V0.97.2.2 http://www.harmankar...PID=AVR 255/230
Jag installerade och verkar funka. Har inte hunnit kolla igenom alla gamla buggar, men det kommer....
Tackar även jag för tipset.  Uppdaterat. Ensda sättet för mig att kunna ladda ner filen, var att köra med Firefox. IE8 krånglade bara. Nytt fönster öppnades och stängdes på en gång... Ett tillägg: Jag kör inte med någon konverterare. Kör direkt från datorn, alltså från datorns COM-port. Installerad enbart för H/K'n...
Redigerat av Tompa123, 01 oktober 2009 - 22:26.
Postad 01 oktober 2009 - 21:58
Downhill
-
Downhill
-
Användare
-
-
216 inlägg
En liten fråga till er som lyckats genomföra firmware-uppdateringar.. Jag köpte ett kit med HKTS 11 högtalare och AVR 255 förstärkare i veckan och är hittils sjukt nöjd.. Jag har inte märkt av några av de problem som ni diskuterat i de senaste inläggen. Men däremot har jag inte riktigt löst proceduren med att uppdatera firmware. Jag sitter på en bärbar dator (har inte tillgång till en stationär) och därför så har jag heller inte någon RS232 port. Istället tänkte jag använda mig av en konverterare (USB till RS-232 converter) och jag köpte därför följande: http://www.webhallen...od.php?id=45880 På förstärkaren är det ju en RS-232 (hona) och på kabeln som jag köpte är det en hane. Med andra ord bör det fungera att koppla ihop, men till min stora förvåning så finns det en detalj på både kabeln och ingången på förstärkaren som gör att det krockar.. Jag pratar om de två rören med gängor i som sitter på varsin sida av själva stiften. Precis som på VGA och DVI kontakter så finns det ju rör med gängor i för att på kablarna sitter det små skruvar som ska hjälpa till att hålla fast kontakten. Dessa rör finns på både sladden och på förstärkaren vilket gör att det kolliderar. Alternativet som jag ser det är att försöka såga av rören på kabeln (nej, tänker inte riskera att förstöra förstärkaren, förstör hellre kabeln). När rören på kabeln väl är borta så tycker jag att det borde fungera att koppla ihop förstärkaren med datorn. Men jag vill bara kolla med er om det är någon som gjort samma sak och hur ni löste problemet. Sen kan jag även passa på att fråga om ni tror att det går att koppla in en USB-extender till kabeln. Kabeln i sig är bara drygt 20 cm långt och det behöver vara lite längre än så om jag ska kunna uppdatera mjukvaran. Så, går det att koppla på en förlängare (USB ha -> USB ho) på säg en eller två meter men ändå bibehålla en anslutning som har en tillräckligt stark signal?
Postad 02 oktober 2009 - 06:21
Falcy
-
Falcy
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
2 850 inlägg
En liten fråga till er som lyckats genomföra firmware-uppdateringar..
Jag sitter på en bärbar dator (har inte tillgång till en stationär) och därför så har jag heller inte någon RS232 port. Istället tänkte jag använda mig av en konverterare (USB till RS-232 converter) och jag köpte därför följande: http://www.webhallen...od.php?id=45880
Den där kabeln verkar inte genomtänkt alls? Varför sätter man "rören" så? Helt ologiskt. 28cm lång? Den verkar ju allt annat än bra...dessutom onödigt dyr med tanke på konstruktions"felen" och den korta längden... Köp en bra kabel direkt istället, med rätt längd och inga konstiga "rör" för anslutningsdelen. Jag skulle inte hålla på med att skarva olika kablar för att få rätt längd. http://www.clasohlso...px?id=143242492
Redigerat av Falcy, 02 oktober 2009 - 06:24.
Postad 02 oktober 2009 - 07:18
Downhill
-
Downhill
-
Användare
-
-
216 inlägg
Den där kabeln verkar inte genomtänkt alls? Varför sätter man "rören" så? Helt ologiskt. 28cm lång? Den verkar ju allt annat än bra...dessutom onödigt dyr med tanke på konstruktions"felen" och den korta längden... Köp en bra kabel direkt istället, med rätt längd och inga konstiga "rör" för anslutningsdelen. Jag skulle inte hålla på med att skarva olika kablar för att få rätt längd.
http://www.clasohlso...px?id=143242492
Visst är det dumt! Jag hade ingen aning om denna krocken innan jag köpte kabeln så jag fick det som en "trevlig" överraskning när jag skulle koppla in mina nya prylar. Som du säger ska man inte behöva skarva och göra egna lösningar på en såpass ny kabel men tänkte bara höra om någon gjort det och om det fungerade Den kabeln som du länkar till verkar sjukt mycket bättre.. där sitter ju dessutom skruvarna där istället för rören så att kontakten faktiskt kan sitta åt ordentligt. Tack för tipset! Rätt längd också. Perfekt!
Postad 02 oktober 2009 - 08:02
dangra
-
dangra
-
Användare
-
-
162 inlägg
http://www.clasohlso...px?id=143242492 Är denna kabel från Classe testad med AVR 255 för uppdatering? Köpte själv en annan USB-RS32 som inte fungerade.
Postad 02 oktober 2009 - 12:24
Unregistered98ebac28
-
Unregistered98ebac28
-
Användare
-
-
201 inlägg
Får felmeddelandet restricted user, error code -2147352567(8002009) när jag ska starta installation av ny fw... nån som vet vad det betyder?
Redigerat av Unregistered98ebac28, 02 oktober 2009 - 12:25.
Postad 02 oktober 2009 - 12:41
Jacobsson
-
Jacobsson
-
Lärjunge
-
-
483 inlägg
Hemsidan såg ju bra ut, men just detta med att inte kunna ladda ner nya FW med MS IE8 var störande. Länken till hemsidan
Postad 02 oktober 2009 - 17:23
Auron
-
Auron
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
Hmm, jag fastnar på sista steget i uppdateringen, "video subsystem".. någon annan som råkat ut för det och har en lösning? Försökt 3 gånger och fastnat på samma ställe varje gång... även laddar hem uppdateringen igen, lagt den på ett nytt ställe men hjälpte inte.
Postad 02 oktober 2009 - 21:12
Tompa123
-
Tompa123
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Hemsidan såg ju bra ut, men just detta med att inte kunna ladda ner nya FW med MS IE8 var störande.
Länken till hemsidan
Min lösning på problemet: Firefox
Postad 03 oktober 2009 - 12:32
Unregistered1ee0a150
-
Unregistered1ee0a150
-
Forumräv
-
-
541 inlägg
Någon som tryckt in 97.2.2:an? Skall göra det så fort tid finnes... hade varit kul med lite delade erfarenheter.
Postad 03 oktober 2009 - 12:51
Tompa123
-
Tompa123
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Eftersom det är så svårt att ladda ner filen, så är direktlänken till filen här: Nedladdning
Redigerat av Tompa123, 03 oktober 2009 - 12:52.
Postad 03 oktober 2009 - 12:59
Auron
-
Auron
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
Någon som lyckas få in den nya fw? Just nu sitter jag utan EQ för den delen gick inte att installera.. Får som tur var ljud ur förstärkaren men allt fungerar inte och den är allmänt konstig..
Postad 03 oktober 2009 - 13:52
Tompa123
-
Tompa123
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Någon som lyckas få in den nya fw? Just nu sitter jag utan EQ för den delen gick inte att installera.. Får som tur var ljud ur förstärkaren men allt fungerar inte och den är allmänt konstig.. 
Visst funkar installationen. Testade och körde om den nyss. Det är vad jag skulle rekommendera dig att göra. Starta uppdateringen som administratör. Visserligen behövs det inte, tror jag iaf - men för säkerhets skull... Man måste köra EZSet/EQ innan man kan ställa in Crossover, etc. Så var det iaf för mig förra gången jag hade installerat uppdateringen. Skedde sent på kvällen, så jag väntade med att köra högtalarinställningarna till dagen efter.
Postad 03 oktober 2009 - 15:45
Auron
-
Auron
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
Visst funkar installationen. Testade och körde om den nyss. Det är vad jag skulle rekommendera dig att göra. Starta uppdateringen som administratör. Visserligen behövs det inte, tror jag iaf - men för säkerhets skull...
Man måste köra EZSet/EQ innan man kan ställa in Crossover, etc. Så var det iaf för mig förra gången jag hade installerat uppdateringen. Skedde sent på kvällen, så jag väntade med att köra högtalarinställningarna till dagen efter.
***!! Fungerar fortfarande inte och nu har jag kört en gång till på denna dator med Win7, och även testat på en annan dator med Vista...fastnar på samma ställe varje gång  Var lite otydlig innan tror jag, menade att när AutoEQ sätts på "On" så kommer inget ljud, men kan ännu göra allt i manual. Även när jag kollar vilken fw som är på den så står det ännu 0.96.1.1. Någon som har 0.96.1.1. liggandes så jag kan installera den igen?
Postad 04 oktober 2009 - 11:34
Tompa123
-
Tompa123
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
***!! Fungerar fortfarande inte och nu har jag kört en gång till på denna dator med Win7, och även testat på en annan dator med Vista...fastnar på samma ställe varje gång  Var lite otydlig innan tror jag, menade att när AutoEQ sätts på "On" så kommer inget ljud, men kan ännu göra allt i manual. Även när jag kollar vilken fw som är på den så står det ännu 0.96.1.1.
Någon som har 0.96.1.1. liggandes så jag kan installera den igen?
Du "reset-ar" väl ordentligt varje gång man skall gör det? Man kan göra det fler gånger för att vara säker. Win 7 är väl fortfarande en beta? Har den också. Skulle inte köra installationen med detta OS... Tyvärr har jag inte kvar någon gammal fw.
Redigerat av Tompa123, 04 oktober 2009 - 11:34.
Postad 04 oktober 2009 - 11:40
Jacobsson
-
Jacobsson
-
Lärjunge
-
-
483 inlägg
Eftersom det är så svårt att ladda ner filen, så är direktlänken till filen här:
Nedladdning
Tackar !
Postad 04 oktober 2009 - 13:46
srg
-
srg
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Jag sitter med en AVR155 som knäpper när man höjer och sänker ljudet.. jag har för mig att jag sett någon med liknande fenomen på 255/355 tidigare och att det kommit en fw-uppdatering som fixar det, men när jag kikar runt på H/Ks sida så verkar det inte ha kommit någon fw-uppdatering till 155 någonsin. Kollar jag på fel ställe, eller släpper dom bara uppdateringar till 255/355? :/
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Förstärkare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|