Uncharted 2: Among Thieves (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
3
|
(89)
|
99:- | |
Uncharted 2: Among Thieves - Collector's Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(12)
|
Inga priser | |
Uncharted 2: Among Thieves - Game of the Year Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
Uncharted 2: Among Thieves Tips&Trick (1 inlägg)
|
16 år sedan |
Uncharted 2 - Among Thieves (13 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 14 October 2009 - 14:24
Postad 14 October 2009 - 14:30
Han svarade att den koden som man LVL:ar snabbare var slut men därimot
koden för vapen följer med.
Det finns alltså två koder?!?
Postad 14 October 2009 - 14:34
Varför är det så intressant med en kod som gör att man kan levla snabbare? För att man snabbare ska kunna skaffa sig fördelar mot sina motståndare, eller för att man snabbare ska bli "klar" med MP? Vad ska man med guldvapen i MP till om man har betalat för dem, dvs inte förtjänat dem p.g.a utförda challenges eller liknande?
Postad 14 October 2009 - 14:34
Var precis och hämtade upp mitt ex nu. Jag frågade angående koden.
Han svarade att den koden som man LVL:ar snabbare var slut men därimot
koden för vapen följer med.
Det finns alltså två koder?!?
japp, den ena SKA väl följa med "Collectors Edition" och den andra följer med när man har förbokat spelet på t ex Webhallen.
Postad 14 October 2009 - 14:38
Ang. allt snack om koder;
Varför är det så intressant med en kod som gör att man kan levla snabbare? För att man snabbare ska kunna skaffa sig fördelar mot sina motståndare, eller för att man snabbare ska bli "klar" med MP? Vad ska man med guldvapen i MP till om man har betalat för dem, dvs inte förtjänat dem p.g.a utförda challenges eller liknande?
Det vet du ju redan svaret på själv...människan är lat av naturen.
Sen finns det ju dom som inte är det också...
Men jag ska i ärlighetens namn säga att jag faktiskt har koden för att levla snabbare men det beror inte på att jag desperat ville ha den utan att jag fick den för att jag hade förbokat på Webhallen.
Ja, jag kommer självklart använda den när jag ändå har den.
Men en fråga angående just guldvapnet; nån som vet hur man låser upp det i MP?
Max level eller?
Postad 14 October 2009 - 14:39
Postad 14 October 2009 - 14:40
Dock funkar inte den ena för mig, den med guldvapen å extra skins funkar. Men inte multiplern
Postad 14 October 2009 - 14:45
Flest prylar när h*n dör vinner!! Det är lite den mentaliteten, skit i att ha kul så länge det går, det är viktigast att bli klar snabbast och sedan skriva om det på forum och liknande
Personligen avskyr jag "fuskkoder", tar ju bort all charm i spelen. Speciellt nu för tiden när det finns så mycket sidogrejjer att göra i spel så att dom får längre livslängd.
Postad 14 October 2009 - 14:48
Guldvapen i U2 blir ju helt poänglösa då man får dem om man köpt från rätt ställe/rätt utgåva och fått en kod på köpet. IMO.
Postad 14 October 2009 - 14:51
Postad 14 October 2009 - 15:00
De skickade då mitt spel idag iaf, så får överleva en dag till så har jag spelet.Fyfan vad surt, skulle aldrig ha förbetalat collectors ed. så kunde jag gått och hämtat mitt ex hos webbis istället...
Kanske gör det ändå om de tänker vänta tills den 16:e som pccity.se säger, frågan är då om jag kan få det andra sålt.
Postad 14 October 2009 - 15:21
Nu är min recension klar, ska bara korrläsa och lägga upp den. Hehe, ja herre######r, tror inte den kommer dämpa förväntningarna iafJag har en känsla av att den här tråden kommer explodera fr o m idag...konstigt..
Postad 14 October 2009 - 15:26
Postad 14 October 2009 - 15:28
Det beror väl lite på hur man ser på saken också. Vissa kanske tycker att guldvapen är coola helt enkelt, och tycker att det är roligt att se lite mer unik ut jämfört med andra. Alla ser det nog inte som en "skryt-sak" eller vad man ska säga, som achievements är till mångt och mycket.Guldvapen i U2 blir ju helt poänglösa då man får dem om man köpt från rätt ställe/rätt utgåva och fått en kod på köpet. IMO.
Föresten, jag har kört lite singleplayer nu och jag fastnade på några ställen tidigt i spelet då jag inte förstod hur man skulle komma till en viss plats, eller också letade jag efter något som jag inte hittade. I alla fallen så visade sig lösningen vara närmare än jag trodde. Så ett tips om ni fastnar är att inte springa så långt bort och leta, lösningen verkar oftast vara endast några meter bort
Redigerat av Unregistered5f833d6c, 14 October 2009 - 15:30.
Postad 14 October 2009 - 15:36
ska bli så fett att fortsätta spela sen =)
Postad 14 October 2009 - 15:40
Postad 14 October 2009 - 16:47
Fick också Collector's Edition idag, ska bli underbart att spela det sen. Vet inte om jag ska börja på Normal eller Hard dock.
jag kör på Hard. inte alls svårt faktiskt. hard borde ha varit normal.
Postad 14 October 2009 - 16:48
När jag lägger in det så står det: Not valid etc. etc.
Eller är det bara jag?
Postad 14 October 2009 - 16:55
jag kör på Hard. inte alls svårt faktiskt. hard borde ha varit normal.
Det låter positivt.
Postad 14 October 2009 - 17:01
Fick exakt samma sak imorse, har inte provat nu framåt kvällen.Är det någon som har fått sin currency multiplier från gamestop att fungera??
Eller är det bara jag?
Postad 14 October 2009 - 17:09
Postad 14 October 2009 - 17:16
Tackar!Sådär! Nu är min recension upplagd, mycket nöje
![]()
https://www.minhembi...m/artiklar/1942
Bra recension, utförlig och säljande.
Hm jag har inte tid med detta spel,speciellt när Modern Warfare är på ingående.
Men jag är förlorad och kan nog inte låta bli, får se till och få sparken och lägga ut familjen på Tradera.
Postad 14 October 2009 - 17:26
Sådär! Nu är min recension upplagd, mycket nöje
![]()
Grym recension!
Postad 14 October 2009 - 17:33
Ni har ju fel hela bunten.(orka inte quota allt)
För min del är det tvärtom. Som jag redan sagt 1000ggr är jag en casual gamer. Jag har alltså fortfarande inte blivit maxlevel i killzone 2! (minns inte ens hur många levels det är, men tror jag tog mig 1/3 upp till max
Mao är det fortfarande vissa klasser jag inte kan spela, sen så som jag fattat det (var iofs år och dar sen jag spela det sist nu), så fick man ju t ex börja med mer ammo när man låste upp vissa ribbons?
Typ dessa:
Example Soldier 8x Good Conduct Increased Start Ammo Amount
Natural Born Killer 8x Kill Count Increased Grenade Amount
Hur irriterande var det då inte att spela, när man satt och mötte folk som hade sjukt mer ammo än en själv? Jag fick springa runt och leta vapen att byta till medans dom mejade ner mig, rättvist?
Samma sak med thophyn där, att man skulle ligga topp 5%... Handlar ju delvis om skill, men mest handlade det ju bara om att man skulle ha tid att nöta lika mycket som topp 5% gjorde på en vecka, och som sagt, jag har nog inte spelat lika mkt på hela min speltid med det spelet, som topp5 gjorde en vecka. Ska jag då alltså inte ha en chans på platinum bara för jag inte kan offra 15-20 timmar online en vecka, eller vad det nu var? Trist som fan.
Så, problemet för mig som "casual" gamer, är att jag inte längre precis som ni säger, bara kan hoppa in och spela och ha kul för stunden. Detta just eftersom alla som har tid att sitta och pressa skaffar sig fördelar, enbart på grund av att dom suttit och nött...
Därför ogillar jag hela "level" systemt starkt, som införts med alla nya fps (kolla dom gamla, quake, UT, etc etc, ser ni nått spel där som höll på med massa levels för att man skulle få tillgång till hela spelet?)
Å andra sidan absolut, jag förstår ju det roliga i att få kämpa lite och levla upp, problemet är bara att vi casuals (jag hämtade ut spelet strax efter 10 idag, men har pga allt skit jag har att göra ännu ej hunnit stoppa det i spelaren, tvivlar på att jag kommer hinna ens börja spela det förens EFTER helgen
Aja, nog om detta, halv-offtopic i mängder, även om jag anser att level-systemet är en game-mecahnics värd att diskutera. Men jag blir bara så trött när alla som verkar ha överflöd med tid till att spela sitter och lovordar system som just gynnar dom som har mängder av tid över, och sen kallar oss andra för slackers, fuskare, etc etc..
Dom hade ju kunnat gjort hela skiten valfritt, välj om du vill spela med folk som levlar, eller dyk in på maxlevel direkt... För kontentan för mig som inte har så mycket tid är att jag helt enkelt inte kan njuta av spelen fullt ut över huvud taget...
Redigerat av whopp, 14 October 2009 - 17:34.
Postad 14 October 2009 - 17:40
Mycket.... positiv recension må jag säga. Bra, och kul skrivit.Sådär! Nu är min recension upplagd, mycket nöje
![]()
Postad 14 October 2009 - 17:52
Sådär! Nu är min recension upplagd, mycket nöje
![]()
Well written...! Kan detta måhända betyda att det ev. dyker upp en PS3'a i det Zoilerska hushållet framöver...?
Redigerat av Unregistered36883, 14 October 2009 - 17:53.
Postad 14 October 2009 - 18:33
Heh, njaaa. Det räcker nog med den jag har faktiskt även om systemlink säkert är rätt skojWell written...! Kan detta måhända betyda att det ev. dyker upp en PS3'a i det Zoilerska hushållet framöver...?
Morlock: Haha, f-n också. Får ändra det
Postad 14 October 2009 - 19:18
Är det någon som har fått sin currency multiplier från gamestop att fungera??
Eller är det bara jag?
Kolla så du fått rätt lapp med koden... var o hämtade mitt spel vid middagstid och fick med en lapp med nån kod,testade och det funkade inte. Det roliga är att nu när jag kollade lite noggrannare så står det "multiplayer beta key" hehehe
Postad 14 October 2009 - 19:27
Det låter positivt.
Hmmmm, varför det?
Är det inte bättre att normal är som normal, och hard är som hard?
Postad 14 October 2009 - 19:34
Ni har ju fel hela bunten.(orka inte quota allt)
För min del är det tvärtom. Som jag redan sagt 1000ggr är jag en casual gamer. Jag har alltså fortfarande inte blivit maxlevel i killzone 2! (minns inte ens hur många levels det är, men tror jag tog mig 1/3 upp till max)
Mao är det fortfarande vissa klasser jag inte kan spela, sen så som jag fattat det (var iofs år och dar sen jag spela det sist nu), så fick man ju t ex börja med mer ammo när man låste upp vissa ribbons?
Typ dessa:
Example Soldier 8x Good Conduct Increased Start Ammo Amount
Natural Born Killer 8x Kill Count Increased Grenade Amount
Hur irriterande var det då inte att spela, när man satt och mötte folk som hade sjukt mer ammo än en själv? Jag fick springa runt och leta vapen att byta till medans dom mejade ner mig, rättvist?
Samma sak med thophyn där, att man skulle ligga topp 5%... Handlar ju delvis om skill, men mest handlade det ju bara om att man skulle ha tid att nöta lika mycket som topp 5% gjorde på en vecka, och som sagt, jag har nog inte spelat lika mkt på hela min speltid med det spelet, som topp5 gjorde en vecka. Ska jag då alltså inte ha en chans på platinum bara för jag inte kan offra 15-20 timmar online en vecka, eller vad det nu var? Trist som fan.
Så, problemet för mig som "casual" gamer, är att jag inte längre precis som ni säger, bara kan hoppa in och spela och ha kul för stunden. Detta just eftersom alla som har tid att sitta och pressa skaffar sig fördelar, enbart på grund av att dom suttit och nött...
Därför ogillar jag hela "level" systemt starkt, som införts med alla nya fps (kolla dom gamla, quake, UT, etc etc, ser ni nått spel där som höll på med massa levels för att man skulle få tillgång till hela spelet?)
Å andra sidan absolut, jag förstår ju det roliga i att få kämpa lite och levla upp, problemet är bara att vi casuals (jag hämtade ut spelet strax efter 10 idag, men har pga allt skit jag har att göra ännu ej hunnit stoppa det i spelaren, tvivlar på att jag kommer hinna ens börja spela det förens EFTER helgen), så problemet är då att vi casuals hamnar nått så enormt i kläm...
Aja, nog om detta, halv-offtopic i mängder, även om jag anser att level-systemet är en game-mecahnics värd att diskutera. Men jag blir bara så trött när alla som verkar ha överflöd med tid till att spela sitter och lovordar system som just gynnar dom som har mängder av tid över, och sen kallar oss andra för slackers, fuskare, etc etc..
Dom hade ju kunnat gjort hela skiten valfritt, välj om du vill spela med folk som levlar, eller dyk in på maxlevel direkt... För kontentan för mig som inte har så mycket tid är att jag helt enkelt inte kan njuta av spelen fullt ut över huvud taget...
Låt mig gissa, du stegar även fram till slutet när du ser film?
Postad 14 October 2009 - 19:40
Kolla så du fått rätt lapp med koden... var o hämtade mitt spel vid middagstid och fick med en lapp med nån kod,testade och det funkade inte. Det roliga är att nu när jag kollade lite noggrannare så står det "multiplayer beta key" hehehe
Det står: How to get your Uncharted 2 Among Thieves Currency mutliplier.. Kanske de inte har öppnat det än, då vissa ställen är den 16e.
Men som sagt någon som har fått det att funka?
Postad 14 October 2009 - 20:22
Hmmmm, varför det?
![]()
Är det inte bättre att normal är som normal, och hard är som hard?
Jo, för jag brukar ha svårt med hard. Och nu kanske man kan klara av Crushing.
Postad 14 October 2009 - 20:47
Jag måste bara fråga, vad trodde du jag spelade Uncharted 2 på? Nintendo DSKan detta måhända betyda att det ev. dyker upp en PS3'a i det Zoilerska hushållet framöver...?
Postad 14 October 2009 - 21:06
Postad 14 October 2009 - 21:39
Postad 14 October 2009 - 21:43
Spelet är helt makalöst bra. Att äga en PS3 utan att äga Uncharted 2 är galenskap.
Postad 14 October 2009 - 21:58
Postad 14 October 2009 - 22:18
Diggar Drake's kommentarer som f*n
Längtar tills imorn kväll då det ska spelas vidare
Postad 14 October 2009 - 22:22
Någon som vet varför man inte kan använda sina Uncharted Drakes Fortune trophies och låsa upp rewards? Står att jag inte har några Uncharted drakes fortune trophies. Jag har en hel del sånna. Skumt
Jag fick $100000 "in game"-pengar för gamla uncharted. Vet inte om det ev. krävs att man tagit alla trophies.
/B
Postad 14 October 2009 - 22:41
Hur som helst, spelet har en riktig bra story.. det känns som man är med i en action/äventyr film.. kameran är helt otrolig! Grafiken och dynamiken är AWESOME
Har kommit fram till chapter 4 och än sålänge är det bara topp klass! Defintivt det bästa spelet i år hitills.
Postad 14 October 2009 - 23:01
Jag har tyckt att hennes röst passar rätt bra förutom i ett parti. Jag skriver det inom spoiler även om det är redan i första kapitlet tror jag:Kunde inte hålla mig så tog fram spelet.. för att spela en stund efter sverige matchen. VILKET SPEL asså
jag ångrar att jag tog upp den, kunde inte sluta spela.. men ångesten drog in och då drog jag ut ström kabeln hehe
Måste fixa tentan sen så ska jag campa framför konsolen
Hur som helst, spelet har en riktig bra story.. det känns som man är med i en action/äventyr film.. kameran är helt otrolig! Grafiken och dynamiken är AWESOMEOch jag har aldrig tyckt cartoon är sexigt.. men vissa scener i början är ju riktig najs
dock så borde tjejen med det svarta håret.. ha fått en bättre röst.. den hon har nu passar inte alls hennes ålder...
Har kommit fram till chapter 4 och än sålänge är det bara topp klass! Defintivt det bästa spelet i år hitills.
För övrigt, jag är i kapitel 7 tror jag och shit alltså vilket spel. Vissa scener känns exakt som en filmsekvens fast man spelar själv! Och replikerna är ju klockrena, karaktärerna och storyn som den är utförd hade lätt platsat som en hollywoodfilm. Grejen med detta spelet är ju också att det känns helt onödigt att prata om filmatisering med tanke på hur spelet är. Jävligt bra!
Redigerat av Unregistered5f833d6c, 14 October 2009 - 23:04.
Postad 14 October 2009 - 23:32
Vad Glad man blev när man fick hem detta idag
Är det här ett rop på hjälp?
Postad 15 October 2009 - 00:02
Vad Glad man blev när man fick hem detta idag
Ehhh...ok...nu fattar jag inte riktigt...ska vi bli imponerade eller vad är meningen?!?
Varför så många spel? Blir spelet bättre då?
Postad 15 October 2009 - 00:15
Postad 15 October 2009 - 00:18
Jag tror han är lite glömsk av sig så han har glömt bort alla gånger han bokat spelet på olika ställen och blev nu "glad" när han fick hem massor av det.
Hahaha! Ja, så kan det ju förstås ha varit...bra att han blev glad och inte tänkte på vad mkt mer pengar 6 spel kostar jämfört med 1.
För om han ska leva upp till l2ickards devis så kan han ju inte sälja dom.
---
Men för att prata lite mer om spelet.
Frass3 och jag lirade en del MP ikväll.
AK:n suger verkligen på multiplayer, inge power alls i den. FAL:en är betdyligt bättre men jag undrar om det inte är mer "stopping power" i M4:an. Dock är ju FAL:en burst vilket jag gillar bättre.
Finns 2 banor som jag tycker är riktigt kul; "Train Yard" och "djungelbanan med nåt tempel". Dom andra är inte superkul men dom funkar. Ska kanske nämna att vi lirade bara TDM, med några få inslag av "Elimantion", som TDM men man respawnar inte. Det var riktigt kul faktiskt.
Godnatt på er.
Redigerat av BrittBastard, 15 October 2009 - 00:22.
Postad 15 October 2009 - 00:59
Postad 15 October 2009 - 01:31
47m stillastående och 1:30 bakom skydd...
Säger det igen, helt fantastiskt bra spel!
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 15 October 2009 - 01:35.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
Uncharted 2: Among Thieves Tips&Trick
185 filmer
12 bilder

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?