![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 09 oktober 2010 - 02:04

Redigerat av Mentos, 09 oktober 2010 - 02:07.
Postad 09 oktober 2010 - 18:14
Så jag äntligen kan låsa upp min Iphone med sn0wstorm =)
Postad 10 oktober 2010 - 09:29
Så nu är det bara att JB med limera1n?
Postad 10 oktober 2010 - 11:39
Då jag inte är så insatt i detta, varför blev "Greenpois0n" så arga för att limera1n kommer?
Så nu är det bara att JB med limera1n?
De blev arga för att i Limera1n används ett annat säkerhetshål än Greenpois0n tänkte använda sig av, och då skulle Apple kunna täppa igen båda hålen samtidigt i en kommande uppdatering. Nu verkar det som att skaparna av Greenpois0n kör på säkerhetshålet i Limera1n med sitt JB också och sparar sitt säkerhetshål "Shatter" till en kommande uppdatering när Limera1n inte fungerar längre. Helt rätt tänkt!
De blev arga för att i Limera1n används ett annat säkerhetshål än Greenpois0n tänkte använda sig av, och då skulle Apple kunna täppa igen båda hålen samtidigt i en kommande uppdatering. Nu verkar det som att skaparna av Greenpois0n kör på säkerhetshålet i Limera1n med sitt JB också och sparar sitt säkerhetshål "Shatter" till en kommande uppdatering när Limera1n inte fungerar längre. Helt rätt tänkt!
Som det ser ut nu så går det inte att jailbreaka Iphone 3GS/Ipod touch 3G med nya bootromen med hjälp av Limera1n. Någon som har en aning om hur lång tid det kan ta innan det kommer en update till Limera1n som löser detta?
Redigerat av Mayflyy, 10 oktober 2010 - 11:40.
Postad 10 oktober 2010 - 13:10

Postad 10 oktober 2010 - 19:45
Postad 10 oktober 2010 - 20:51
"iPhone 3GS, iPod Touch 3G, iPad, iPhone 4, iPod Touch 4G
4.0-4.1 and beyond+++"
Tyvärr inte iPod Touch 2G i ditt fall.
Postad 12 oktober 2010 - 23:27
För er som undrar.
Postad 13 oktober 2010 - 07:18
Jailade min iPhone 4 tidigare ikväll med Greenpois0n och kan bara säga att allt funkade skitbra, inga problem alls under installationsprocessen.
För er som undrar.
Japp, visste inte ens att de släppt greenpois0n än

Får sätta mig in i det ikväll känner jag. Det är väl en ganska enkel process fortfarande? (har aldrig jailbreakat tidigare dock)
Postad 13 oktober 2010 - 11:56
Får sätta mig in i det ikväll känner jag. Det är väl en ganska enkel process fortfarande? (har aldrig jailbreakat tidigare dock)
Ja då, det är en enkel process. Finns en liten guide som jag själv följde här

Postad 13 oktober 2010 - 15:26
Som säkerhetkopior, använda annat ituneskonto osv ?
Har aldrig gjort det tidigare, så jag är tacksam för all info om detta
Postad 13 oktober 2010 - 15:49
Det är alltid att rekommendera att göra en backup på sina appar, inställningar osv. i iTunes innan man jailbreakar. Du behöver inte använda nåt annat iTunes konto än det som du använder idag för att synca din telefon med.
Skulle det bli nåt strul vid jailbreak processen så kan du alltid återställa telefonen via iTunes och din säkerhetskopia.
Ett tips är också att läsa lite i denna tråden för info & tips på bra appar och tweaks, kör du senaste iOS 4.1 på din telefon finns i nuläget två olika jailbreak metoder att välja mellan, antingen Limera1n eller Greenpois0n. Jag använde själv Greenpois0n som funkade felfritt.
Efter att du jailbreakat med någon av ovan nämnda metoder kommer det att finnas en alternativ appstore på din telefon som heter Cydia där du kan ladda hem både köp & gratis appar.
Redigerat av Mentos, 13 oktober 2010 - 15:51.
Postad 13 oktober 2010 - 17:47
Jag staratde en ny tråd som jag tänkte skulle behandla apparna på cydia och annat runt cydia
https://www.minhembi...howtopic=270408
Postad 14 oktober 2010 - 00:20
Kan inte hitta någon säker info alls, tycker det borde finnas info lite överallt på olika forum men jag hittar i princip inget via google.
Postad 14 oktober 2010 - 09:23

Jag orkar inte fixa med itunes och verifikationer på en annan dator, jag är lat

Får väl vänta lite, och förhoppningsvis slippa en del buggar osv
Postad 14 oktober 2010 - 12:08
Postad 14 oktober 2010 - 13:04
Var säger dom det ?tänker vänta en stund till dock då dom säger att man inte ska jailbreaka förrän dom fixat så ultrasn0w carrier hack e ute.
och varför ?
Postad 14 oktober 2010 - 20:56
Postad 14 oktober 2010 - 21:46
Här är en som förklarar lite merHittade en bra sida för er som funderar på att jailbreaka och är osäker på vilken programvara man ska välja, om upplåsning är möjlig osv.
http://jailbreak-me.info/
http://iphonepyssel....ideinformation/
Jag valde greenpoison och det funkar kanon
Postad 14 oktober 2010 - 22:09
Nu efter att jag jailbreakat min iphone 4 så märker jag att plupparna på täckningen har gått ner aningen... är det någon som märkt att täckningen blivit dålig efter att jailbreakat.. lr är det bara jag som inbillar mig?
Ska testa i någon dag till.. se om jag kan hitta något bra för att fortsätta ha jailbreak, annars är det väl lika bra att återställa och köra originellt.
Postad 14 oktober 2010 - 22:21

Postad 14 oktober 2010 - 22:30
Nu när du säger det, har man haft svårt att komma fram till min iphone idag och detta trots att jag sitter påNu efter att jag jailbreakat min iphone 4 så märker jag att plupparna på täckningen har gått ner aningen... är det någon som märkt att täckningen blivit dålig efter att jailbreakat.. lr är det bara jag som inbillar mig?
samma plats som igår. Många samtal har gått till min svarare och man har undrat varför jag inte svarat
Frågan är vilka apps du dragit ner
Kan vi kanske hitta en lösning på detta genom någon app`?
Postad 15 oktober 2010 - 07:18
Nu är Limera1n släppt även för Mac OSX.
http://limera1n.com/
Tack!

Någon som testat för Mac och vet om det funkar bra? Annars lär jag prova ikväll när jag kommer hem.
Postad 15 oktober 2010 - 17:03

Postad 15 oktober 2010 - 18:34
Nu när du säger det, har man haft svårt att komma fram till min iphone idag och detta trots att jag sitter på
samma plats som igår. Många samtal har gått till min svarare och man har undrat varför jag inte svarat
Frågan är vilka apps du dragit ner
Kan vi kanske hitta en lösning på detta genom någon app`?
Har faktiskt inte laddat in någon specifik app än, förutom Cydia då som kommer in automatiskt. Vi får testköra i någon vecka, uppdatera gärna om problemet du nämner fortsätter för dig.
Själv har jag inte fått några klagomål från mina kontakter än.. men då har jag inte fått så många samtal heller sedan igår. Men jag har just nu 1 plupp vid datorn, innan jag jailbreakade hade jag minst 3-4st vid datorbordet. Frågan är bara om plupparna vilseleder... eftersom när jag ringer ut så kopplar den upp samtal direkt och jag märker inte att det bryter något i samtalen.. men som sagt får testköra i någon vecka.
Redigerat av Unregistered1232, 15 oktober 2010 - 18:35.
Postad 15 oktober 2010 - 22:53
Har också jailbreakat min mobil igår. men behöver hjälp med en sak för att kunna synkronisera vissa .ipa filer "säg som man har på datorn sen innan"
hur/vad ska man göra för inställning i cydia för att det ska kunna göras? har haft det engång innan för länge sen men hittade inte den tråden igen.
snälla nån som har koll på det och kan beskriva för mig
Nej din snåla %€%", ingen här kommer hjälpa dig att stjäla 7-kronors-appar.
Postad 15 oktober 2010 - 22:54
Nej din snåla %€%", ingen här kommer hjälpa dig att stjäla 7-kronors-appar.
tro mig den kostar inte 7:- jag har köpa många appar i min samling kan jag lova dig lätt ett par hundra allafall sammanlagt så
Postad 16 oktober 2010 - 01:40
Postad 16 oktober 2010 - 07:37
Och? Så bara för att du redan köpt en mängd appar för fasansfulla "lätt ett par hundra" så är ok att stjäla en annan app?
nee men du verkar inte ha emot alla andra som jailbreakar :S vad är skillnaden där?
Postad 16 oktober 2010 - 10:40
Men är du seriöst? Tror du verkligen att jailbreak endast är menat för snåla 13-åringar som vill installera crackade apps? Det är tyvärr den mörka baksidan av jailbreak, att man kan det, men absolut inte huvudsyftet. Herregud, om du jämställer jailbreak och piratkopiering så har du verkligen missat hela poängen.nee men du verkar inte ha emot alla andra som jailbreakar :S vad är skillnaden där?
Jag vill ändå inbilla mig att de flesta som jaibreakar (iaf i detta forum) gör det för ökad funktionalitet och tillgång till apps i Cydia Store. Inte för att tanka och installera crackade apps.
är det fler än jag som inte kan lägga in http://sinfuliphonerepo.com/ får inte det att funka.
Än en gång, HUR SNÅL FÅR MAN VARA? Shit, detta är ju sanslöst...
Kan någon moderator städa upp här lite...
Postad 16 oktober 2010 - 12:53
Alltid retar det någon. Visste att du skulle gå igång på det där haha.
Postad 16 oktober 2010 - 14:35
Postad 17 oktober 2010 - 09:55
Postad 17 oktober 2010 - 10:07
"Jailbreak iOS Devices" kanske ?
Postad 17 oktober 2010 - 15:46
Kan inte trådskaparen byt namn på tråden då den inte längre enbart handlar om iPhone 3G/ iPod Touch?
"Jailbreak iOS Devices" kanske ?
Jag har bett om det två gånger tidigare, men han/hon ville tydligen inte, eller så var det något problem med att inte se vad jag skrev.

Postad 17 oktober 2010 - 20:41
Blir lite bättre så eller hur?

Postad 17 oktober 2010 - 22:37

Någon som testat jailbreaka från en Mac än? jag själv har inte hunnit fixa med nåt sånt i helgen

Postad 19 oktober 2010 - 18:15

Postad 19 oktober 2010 - 21:44
Är det enkelt att göra det?
Kan man fortfarande använda Appstore om man jb?
(är helt ny inom iphone familjen)
Postad 20 oktober 2010 - 16:32
Finns de några faror med att jb en iphone 4? (har inte fått min ännu men hoppas få den i veckan)
Är det enkelt att göra det?
Kan man fortfarande använda Appstore om man jb?
(är helt ny inom iphone familjen)
Ja, det är ganska enkelt (googla för guider) & du kan fortfarande använda appstore. Jailbreak tillför bara nya möjligheter till din iPhone och tar alltså inte bort några funktioner

Postad 20 oktober 2010 - 18:39
tacksam för svar
Postad 21 oktober 2010 - 17:04
Ändrade rubriken till att inkludera alla iOS Devices.
Blir lite bättre så eller hur?
tack!

om man uppdaterar till en högre firmware via itunes, dock inte genom att trycka på uppdatera, utan genom att köra via skift + trycka å ladda typ ios 4.1 själv som man tankat ner separat från nätet. Uppdateras även basebandet då?
tacksam för svar
Beror på.. du kan ladda ner ipsw filer som redan genomgått pwnagetool (det verktyg som används för att ta bort baseband uppdateringen, något kortfattat förklarat) för att sen använda å uppdatera med i itunes. Men du kan kanske inte lita på det att just den filen du laddar ner har dina specifikationer för telefonen. Bäst e å dra ner senaste pwnagetool själv å sen köra in orginal ipsw filen du laddat ner från apples hemsida.
För om du en gång uppdaterat ditt baseband till senaste versionen kan du glömma att nedgradera tillbaka sen..
Postad 21 oktober 2010 - 21:14
skulle va soft å få 4.1 fixat, känns som 3.1.2 börjar bli lite gammalt

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar