Comhem Humax HDPVR-1000c
5077 svar till detta ämne
Postad 04 december 2008 - 23:06
sheeevil
-
sheeevil
-
Användare
-
-
136 inlägg
När jag kopplade in min nya box så försvann alla mina analoga kanaler (som jag ställt in på TVn, utanför boxen). Någon annan som upplevt detta? Boxen ska väl inte spärra de analoga kanalerna???
Du bor säkert i ett fd UPC hus? Sorry. Men så är det. Alla analoga kanaler försvinner då du nytecknar.... Samma sak här. Inget att gräma sig över så mycket dock, dom försvinner ändå för alla andra under nästa år. Här på Södermalm, iaf i den lgh som har den enormt stora lyckan/äran av att ha mig som boende, funkar kanalen bra.
Hej granne! Samma här. Funkar finfint. Med skarvad kabel och allt. Hej,
Sitter hemma och njuter av en sprillans ny HD-PVR nu. Jag fick den för 2498:- med Medium 8 Favoriter HD eller vad det nu heter, 199:-/mån, bindningstid 12 månader (ja, 12, inte 24 månader).
Jag köpte den på Expert Stormarknad på Storängsvägen i Stockholm, de hade ett 15-tal boxar kvar när de stängde idag kl 19.
Jag ska tillägga att jag inte hade något ComHem-abonnemang tidigare.
Nu ska jag titta på TV.
/Markus
Här ska prismatchas. Undrar om jag kan göra det flera gånger? Prismatchade mot Expert på Kungsgatan idag och fick tillbaka 500. Vill såklart prismatcha mot Expert på Storängsvägen nu och få tillbaka 500 till. Funkar det? Med andra ord betalade jag först 3495, fick tillbaka 500 och vill alltså ha tillbaka MEEEER!
Postad 04 december 2008 - 23:08
Tompa123
-
Tompa123
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Någon som vet om boxen klarar av att köra ut HDMI och komponent samtidigt? Jag har två bildvisare, en med HDMI ingång och en med komponent, så det skulle vara trevligt om det går att koppla med HDMI-kabeln mot ena och en komponentkabel mot andra. Någon som har testat eller sett något som säger det ena eller andra?
JEPP det kan den.
Postad 04 december 2008 - 23:16
Unregistered33651
-
Unregistered33651
-
Användare
-
-
182 inlägg
Inget att gräma sig över så mycket dock, dom försvinner ändå för alla andra under nästa år.
Har du någon källa / mer info på det? Bryr mig inte själv men känner andra som kör på analoga så.
Postad 04 december 2008 - 23:30
Tompa123
-
Tompa123
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Har du någon källa / mer info på det? Bryr mig inte själv men känner andra som kör på analoga så.
ComHem frågade mig om jag ville ha analoga kvar. Jag sade nej, eftersom jag aldrig använder det. Jag har för mig att hon sade att de håller på att stänga detta nät. Men är inte 100 på det. Jag har också vänner som bara använder analoga. Jag har varnat och sagt åt dem att ringa ComHem...
Redigerat av Tompa123, 05 december 2008 - 01:07.
Postad 04 december 2008 - 23:35
a548972
-
a548972
-
Rookie
-
4 inlägg
Jaha, dags för några snabba observationer. Sammanfattning: jag är helt såld Först och främst var den nästan omöjlig att få tag på. Fick prova 7 butiker i norra Stockholm för att komma över den. Siba var roligast: "Den ska komma under nästa vecka. Vi vet inte vad den kommer att kosta och förmodligen är det en Samsung-box, men det kan också bli en Dilog-box" blev svaret efter att tre expediter konfererat med varandra. Gav tillslut 2999 för min box på Expert i Solna (med 24 mån. 8 fav. HD) , prutade dessutom ner den från 3500. Boxens gränssnitt är logiskt och enkelt, speciellt om man jämför med min gamla LG-PVR. Var igång på 5 minuter. En enda knapp för att lägga in en timerinspelning (just nu står den och bandar 3 program). Man kan 'stänga av' boxen under timerinspelning, dvs display och dioder är diskret nedsläckta under inspelningen. Dessutom så spelar den upp inspelade program även utan kort instoppat. Alla EPG-data för programmet verkar dessutom lagras med inspelningen. Själv är jag väldigt känslig för apparater som låter, så det var ett klart orosmoment, men där den står i hyllan måste man komma inom ½-1 meter för att kunna höra den (om det är helt tyst i rummet för övrigt). Självklart finns det några negativa saker också: Fjärren är mycket riktningskänslig, pekar den inte rakt mot boxen så händer ingenting. Dessutom så är fjärrens lucka extremt racklig när den är utdragen. Behövs nog inte mycket kraft för att knäcka av den. Är alla fjärrar lika rackliga, eller är det bara min? Vad gäller time-shiftfunktionen så är den något förrädisk. Den saknar en spärr för att byta kanal när läget är aktivt! Råkar man byta kanal, så töms hela bufferten utan förvarning. När man spelar upp en inspelning så vill boxen indexera den först. Det innebär att hela inspelningen snabbspolas förbi på skärmen (så att man hinner se hela handlingen  ). Alternativt kan man avstå från indexering varje gång som man spelar upp filen (vilket nog blir tröttsamt i längden  ) Har någon hittat en avstängningsfunktion för detta ännu? ... och kartongen som boxen kommer i är ful som stryk... Ska kolla bildkvalitén i mer detalj när jag kopplar upp den på en riktig TV i helgen, men det ser högst lovande ut.
Postad 04 december 2008 - 23:36
Mr_PeA
-
Mr_PeA
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Lite mer om det här med pairing.
Jag har nu båda HD boxarna. Jag pratade förra veckan med kundtjänst o kollade om man kunde paira kortet med 2 boxar, inga problem sa dom.
Nu när jag köpt HDPVR´n så visar det sig naturligtvis vara problem med att paira kortet till bägge boxarna
Någon som lyckats att paira kortet till 2 boxar?
Ringde igen och fick nu till svar att det inte går att paira kortet till flera boxar, däremot kan man paira flera kort till samma box.
SUCK
Den som du pratat med senast har ingen aning. Nu har jag iofs inte parat mitt kort till båda boxarna ännu men jag var i kontakt med kundrelationer förra veckan eftersom jag också fick samma svar av kundtjänst och fick då klarlagt att man kan para upp till tre kort till samma box och upp till tre boxar per kort. Så därför ska det inte vara några problem att para kortet med två boxar.
Postad 04 december 2008 - 23:49
Unregistered7ae15c99
-
Unregistered7ae15c99
-
Lärjunge
-
-
316 inlägg
Tack för tipset Wasgo. Har du möjligtvis kommit bort och skrotat Canal Digital-boxen och hittat till Comhem.
Nope! Njuter fortfarande av Skandinaviens bästa godkända HDPVR-box, och med de flesta HD-kanalerna. Inte ens där har CH nått fram. Wasgo
Postad 05 december 2008 - 00:00
Tompa123
-
Tompa123
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
När man spelar upp en inspelning så vill boxen indexera den först. Det innebär att hela inspelningen snabbspolas förbi på skärmen (så att man hinner se hela handlingen ). Alternativt kan man avstå från indexering varje gång som man spelar upp filen (vilket nog blir tröttsamt i längden ) Har någon hittat en avstängningsfunktion för detta ännu?
Mitt första (enda hittills) lilla irritationsmoment. Det måste finnas en möjlighet att stänga av denna indexering...
Postad 05 december 2008 - 00:57
Schonas
-
Schonas
-
Användare
-
-
149 inlägg
Den 3:e beställde jag en box samtidigt som jag förlängde mitt abbonemang i 24 månader, men igår avbeställde jag boxen för att kunna köpa den billigare i "stan".Men nu undrar jag om det kan bli problem när jag ska köpa boxen imorgon, för om jag ska få boxen till det rabbaterade priset ska jag ju kunna binda upp mig i 24 mån, men nu står det så här på "mina tjänster sidan" på comhems hemsida: Bindningstid 0 mån (kvar: 24 mån)
Måste jag ringa dom igen eller tror ni att det löser sig när jag kommer till Expert?
Postad 05 december 2008 - 01:04
Tompa123
-
Tompa123
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Den 3:e beställde jag en box samtidigt som jag förlängde mitt abbonemang i 24 månader, men igår avbeställde jag boxen för att kunna köpa den billigare i "stan".Men nu undrar jag om det kan bli problem när jag ska köpa boxen imorgon, för om jag ska få boxen till det rabbaterade priset ska jag ju kunna binda upp mig i 24 mån, men nu står det så här på "mina tjänster sidan" på comhems hemsida: Bindningstid 0 mån (kvar: 24 mån)
Måste jag ringa dom igen eller tror ni att det löser sig när jag kommer till Expert?
Ring dem först. Mitt tips...
Redigerat av Tompa123, 05 december 2008 - 01:05.
Postad 05 december 2008 - 06:51
Unregistereda7f4213c
-
Unregistereda7f4213c
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Köpte min på Expert i Lidköping för 2795:- med medium 8 fav HD och än så länge är jag väldigt nöjd. Dock finns några störnings moment som redan nämnts, t ex dålig fjärr, indexeringen men som sagt i det stora hela är jag mkt nöjd.
Redigerat av Unregistereda7f4213c, 05 december 2008 - 06:52.
Postad 05 december 2008 - 07:28
Bonoman
-
Bonoman
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Vill ha!
Får dock leva med den gamla "HD-lådan" ett tag till.
Postad 05 december 2008 - 07:34
Mange36
-
Mange36
-
Veteran
-
-
1 864 inlägg
Jag har testat mer än en halvtimme och lustläst instruktionsboken. Detta är det enda (förutom att min V-Format-knapp är ur funktion) som jag har att anmärka på denna box. Till och med på svärföräldrarnas markbox för 300kr kan man lägga upp en favoritlista och komma till den sjunde kanalen när man trycker på fjärrens 7:a. Det måste gå på den här flertusenkronorsboxen också. Frågan är bara hur man gör.
Ingen som kommit på tricket? För en sådan grej kan de ju inte ha missat.
Postad 05 december 2008 - 08:12
sheeevil
-
sheeevil
-
Användare
-
-
136 inlägg
Ingen som kommit på tricket? För en sådan grej kan de ju inte ha missat. 
Instämmer i frågan! Hur byter man kanal inom favoritlistan med sifferknapparna ? Dessutom: Kan man inte spela in med olika kvalitet för att få längre inspelningstid?
Postad 05 december 2008 - 08:16
Mange36
-
Mange36
-
Veteran
-
-
1 864 inlägg
Instämmer i frågan! Hur byter man kanal inom favoritlistan med sifferknapparna ?
Tack Sheevil!  Du sammanfattande min undran i en enda mening. Själv har jag krånglat in mig i långa utläggningar. Borde vi skicka frågan till Comhem? Eller finns det någon på Comhem som läser detta och kan berätta hur man gör?
Postad 05 december 2008 - 08:29
sheeevil
-
sheeevil
-
Användare
-
-
136 inlägg
Den info jag har angående att analoga kanaler försvinner under 2009 kommer från CHs kundtjänst samt en av försäljarna på CHs butik inne på Elgigangten på kungsgatan i Stockholm. Datum ska dock inte vara satt än. Detta gäller tydligen endast för gamla UPC kunder, som haft en speciallösning. Nya kunder som flyttat in (eller tecknat nytt kontrakt) i fd UPC hus får inte analoga kanaler. Jag fick själv välja mellan att förlänga abbonemanget och köpa boxen via CH för 4000, eller att nyteckna i butiken för 3000. Jag valde att nyteckna - och kanalerna försvann direkt. Det som är konstigt tycker jag... i just mitt fall... är att jag köpte boxen hos CH, i deras butik. - och samtidigt som dom är CH - är dom inte CH (förlänger inte, tecknar bara nytt). Personligen tycker jag att såna här regler är trams. Det är självklart att det är CH som är min leverantör - att dom sen använder sig av olika distributionspartners borde inte påverka! Tack Sheevil! Du sammanfattande min undran i en enda mening. Själv har jag krånglat in mig i långa utläggningar.
Borde vi skicka frågan till Comhem? Eller finns det någon på Comhem som läser detta och kan berätta hur man gör?
Hoppas det kommer en programuppdatering om inte annat. Vi väntar ju på å kunna editera åxå...
Postad 05 december 2008 - 08:30
Pucko996
-
Pucko996
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Finns det ngn som har en Harmony 1000 fjärr o lyckats programmera den till denna box???? Eller annan prog.bar fjärr.
Kan heller inte hitta IR-mottagaren???? (måste klistra på ett öga då jag har den i ett skåp), Hjälp!!!
Postad 05 december 2008 - 08:31
pcc48
-
pcc48
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Instämmer i frågan! Hur byter man kanal inom favoritlistan med sifferknapparna ?
Dessutom: Kan man inte spela in med olika kvalitet för att få längre inspelningstid?
Det gick inte på den gamla HDboxen så det kanske inte går på denna heller
Postad 05 december 2008 - 08:37
sheeevil
-
sheeevil
-
Användare
-
-
136 inlägg
Det gick inte på den gamla HDboxen så det kanske inte går på denna heller
Tack för ditt svar! ....vilken fråga svarade du på?  Båda?
Postad 05 december 2008 - 08:40
Mange36
-
Mange36
-
Veteran
-
-
1 864 inlägg
Finns det ngn som har en Harmony 1000 fjärr o lyckats programmera den till denna box???? Eller annan prog.bar fjärr. Kan heller inte hitta IR-mottagaren???? (måste klistra på ett öga då jag har den i ett skåp), Hjälp!!!
Har en Harmony 525 som jag har programmerat för boxen. Det gick inte med modellbeteckningen HDPVR-1000C. Jag var tvunget att lägga till en bokstav i början, en bokstav som står på kartongens lilla klisterlapp (som jag inte har här nu). Har för mig att det var ett "V", så det blev "V_HDPVR-1000C". Då gick Logitechs databas med på att boxen existerar.
Postad 05 december 2008 - 08:42
Mr_PeA
-
Mr_PeA
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Den info jag har angående att analoga kanaler försvinner under 2009 kommer från CHs kundtjänst samt en av försäljarna på CHs butik inne på Elgigangten på kungsgatan i Stockholm. Datum ska dock inte vara satt än. Detta gäller tydligen endast för gamla UPC kunder, som haft en speciallösning. Nya kunder som flyttat in (eller tecknat nytt kontrakt) i fd UPC hus får inte analoga kanaler.
Är faktiskt ganska säker på att jag inte är i en fastighet som varit gammal UPC-kund då jag bott här sedan 2004 och hela tiden haft CH som leverantör (förvärvet av UPC skedde ju först 2006). Men jag får väl ringa till kundtjänst och fråga vad som hänt...
Postad 05 december 2008 - 08:44
Pucko996
-
Pucko996
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
super, skall testa ikväll! Stog det även i den ordningen på klisterlappen?
Postad 05 december 2008 - 08:45
Mange36
-
Mange36
-
Veteran
-
-
1 864 inlägg
Det gick inte på den gamla HDboxen så det kanske inte går på denna heller Menar du att man på den gamla HD-boxen inte kan byta kanal i favoritlistan med hjälp av fjärrens sifferknappar? Det är ju som att göra en cykel med fastsvetsat styre: välj vart du vill åka bara det är rakt fram. Gör man verkligen en avancerad HDPVR och missar det mest enkla och grundläggande för TV-tittande? Det måste gå att ordna på något sätt.
Postad 05 december 2008 - 08:56
tjabo20
-
tjabo20
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Menar du att man på den gamla HD-boxen inte kan byta kanal i favoritlistan med hjälp av fjärrens sifferknappar? Det är ju som att göra en cykel med fastsvetsat styre: välj vart du vill åka bara det är rakt fram. Gör man verkligen en avancerad HDPVR och missar det mest enkla och grundläggande för TV-tittande? Det måste gå att ordna på något sätt.
testade nyss på den gamla det funkar med 1,2 och 6 men inte dom andra ..... hahah wtf
Postad 05 december 2008 - 08:58
Loveless
-
Loveless
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Menar du att man på den gamla HD-boxen inte kan byta kanal i favoritlistan med hjälp av fjärrens sifferknappar? Det är ju som att göra en cykel med fastsvetsat styre: välj vart du vill åka bara det är rakt fram. Gör man verkligen en avancerad HDPVR och missar det mest enkla och grundläggande för TV-tittande? Det måste gå att ordna på något sätt.
Japp, så grisig är den, men är faktiskt ingenting jag tänker på längre. Har alldelles för många kanaler för att lära mig var de finns någonstans.
Postad 05 december 2008 - 08:59
pcc48
-
pcc48
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Det stämmer man fick använda EPG
Postad 05 december 2008 - 09:02
haihep
-
haihep
-
Användare
-
-
170 inlägg
Dessutom: Kan man inte spela in med olika kvalitet för att få längre inspelningstid?
lagt upp 5 st listor, funkar ok med sifferknapparna.
Postad 05 december 2008 - 09:09
Mange36
-
Mange36
-
Veteran
-
-
1 864 inlägg
super, skall testa ikväll! Stog det även i den ordningen på klisterlappen?
Ja, det var i den ordningen på klisterlappen. Men, som sagt, jag är osäker på om det var ett "V" i början. Jag kan kolla i kväll exakt hur det står på kartongen. lagt upp 5 st listor, funkar ok med sifferknapparna.
Hur gjorde du? Om du t.ex. lagt TV7 på sjunde platsen i listan, kommer du då till TV7 när du trycker på fjärrens siffra 7?
Redigerat av Mange36, 05 december 2008 - 09:29.
Postad 05 december 2008 - 09:24
flizzy
-
flizzy
-
Användare
-
-
198 inlägg
Har en Harmony 525 som jag har programmerat för boxen. Det gick inte med modellbeteckningen HDPVR-1000C. Jag var tvunget att lägga till en bokstav i början, en bokstav som står på kartongens lilla klisterlapp (som jag inte har här nu). Har för mig att det var ett "V", så det blev "V_HDPVR-1000C". Då gick Logitechs databas med på att boxen existerar.
Jag programmerade min Harmony One igår med beteckningen Humax iCord HD. Funkade klockrent.
Postad 05 december 2008 - 09:32
Pucko996
-
Pucko996
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Stort tack! Någon som lyckats lockalisera var mottagaren för IR sitter?
Postad 05 december 2008 - 09:49
Unregistered64f891a5
-
Unregistered64f891a5
-
Lärjunge
-
-
292 inlägg
Är faktiskt ganska säker på att jag inte är i en fastighet som varit gammal UPC-kund då jag bott här sedan 2004 och hela tiden haft CH som leverantör (förvärvet av UPC skedde ju först 2006). Men jag får väl ringa till kundtjänst och fråga vad som hänt...
Hummmm.... Är det något sådant här tro som vissa har råkat ut för? Jag bor i ett fd UPC-hus och när vi fick nya digitalboxar (analoga) av ComHem när de tog över hösten 2006 (var det väl?) så fick man "behälla" alla kanaler man abonnerade på även analogt (i mitt fall cirka 25 stycken om jag minns rätt), I maj förra året (2007) så blev mitt hus gamla UPC-nät ombyggt till ComHem nät och jag kunde få HD-tv och däremt skaffa HDTV-boxen. ComHem sa då att man bara kunde få HDTV-boxen och abonnera på t.ex. HD-paketet om man NYtecknade sitt abonnemang (eg. bytte från en specialvariant av abonnemang för gamla UPC-kunder, hette väl MIX, till ett "vanligt" ComHem abonnmang, Large i mitt fall). De sa då att alla mina "gratis" anaologa kanaler skulle försvinna utom de 4 (SVT1, SVT2, TV4, Finsk TV) som bostadsrättsföreningen betalar för (i vårt fall cirka 12.000 kr per år får 52 lägenehter, det kostar alltså per lägenhet). Jag kunde få fler analoga kanaler om jag abonnerade på deras analoga utbud (om jag minns rätt så var det då 19 kanaler får 176 kr, vet inte alls hur det är idag - bryr mig inte att titta). Så ni som nu förlorat er analoga kanaler när ni nytecknar ert abonnemang för att få rabatt på HDPVR-boxen måste nog (om det fortfarande går) teckna ett analogt abonnemang om ni vill ha/se analogt. ------------------- Uppdatering: Har nu kollat på ComHems webbsajt och det går INTE att teckna något analogt abonnemang längre (som en annan mycket riktigt skrev i ett inlägg längre ned här).
Redigerat av Unregistered64f891a5, 05 december 2008 - 11:02.
Postad 05 december 2008 - 09:49
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Den sparar exakt det den tar emot så nej, det går ej att ändra kvalitén. Spelar du in SVTs SD-kanal drar den kring 4-6 Mbit/s och nästan vilken annan kring 3 Mbit/s och HDTV över 10 Mbit/s (antagande). Dvs olika tidsmängd material får plats beroende på kanal och format.
Postad 05 december 2008 - 10:30
sheeevil
-
sheeevil
-
Användare
-
-
136 inlägg
Det är ju som att göra en cykel med fastsvetsat styre: välj vart du vill åka bara det är rakt fram.
Haha... härlig liknelse. Me liiiiike! lagt upp 5 st listor, funkar ok med sifferknapparna.
Ska testa - så fort tv: blir ledig... vilket verkar vara nästa sommar... har ett sjukt barn hemma som just nu tittar på Barbie... och lär titta på.... Barbi igen när Barbie är slut... och när det är slut... janifattarva...? Så ni som nu förlorat er analoga kanaler när ni nytecknar ert abonnemang för att få rabatt på HDPVR-boxen måste nog (om det fortfarande går) teckna ett analogt abonnemang om ni vill ha/se analogt.
Går inte. Den tjänsten finns bara för de som redan har den enligt CHs kundtjänst. Och som sagt... lägger av under 2009. Den sparar exakt det den tar emot så nej, det går ej att ändra kvalitén. Spelar du in SVTs SD-kanal drar den kring 4-6 Mbit/s och nästan vilken annan kring 3 Mbit/s och HDTV över 10 Mbit/s (antagande). Dvs olika tidsmängd material får plats beroende på kanal och format.
Oki. Då vet jag! På vår gamla Panasonic DMREH55 PVR måste man välja kvalitet, det var väl därifrån jag fick funderingen. Men den rackaren tar ju bara emot analoga signaler...
Postad 05 december 2008 - 11:08
haihep
-
haihep
-
Användare
-
-
170 inlägg
Ja, det var i den ordningen på klisterlappen. Men, som sagt, jag är osäker på om det var ett "V" i början. Jag kan kolla i kväll exakt hur det står på kartongen.
Hur gjorde du? Om du t.ex. lagt TV7 på sjunde platsen i listan, kommer du då till TV7 när du trycker på fjärrens siffra 7?
mja...Man måste oavsett lista välja rätt kanalplats. T ex animal så måste man välja kanal 41 och inte 11 där jag lagt den.
Postad 05 december 2008 - 11:09
aminoff
-
aminoff
-
Rookie
-
7 inlägg
Jag har frågat tidigare i tråden men inte sett något svar.
Har boxen termostatstyrd fläkt eller går den på konstant fart? Vad händer om man ställer in boxen i ett delvis slutet utrymme? Går fläkten upp i varv då och börjar boxen låta som ett jetplan?
Postad 05 december 2008 - 11:13
Unregisterede057349e
-
Unregisterede057349e
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
mja...Man måste oavsett lista välja rätt kanalplats. T ex animal så måste man välja kanal 41 och inte 11 där jag lagt den.
Ok, det här låter ju som ett stort steg tillbaka tyvärr :-( Nu när det finns svenska kanaler 1-9 så känns det ju rätt logiskt att kunna lägga dom så de motsvarar rätt siffra i favoritlistan, funkar ju på den enkla "mini-Samsungen" som man har kört på i några år nu. Pacman o övriga testare - är ovanstående något som ni har upptäckt och påpekat för Comhem? Eller har ni kanske inte upplevt detta som ett problem?
Postad 05 december 2008 - 11:17
Gandolf
-
Gandolf
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Kan inte annat än hålla med. Alla andra digitalboxar jag har haft tidigare har denna mycket simpla funktion. Vad är meningen med att göra egna favoritlistor när man ändå måste komma ihåg vilken kanalplats en kanal ligger på? Det som dock är svårast att förstå är att ingen som fick testa boxen innan den släpptes verkar att ha reagerat på det.
Postad 05 december 2008 - 11:27
MiFF0
-
MiFF0
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Den som du pratat med senast har ingen aning. Nu har jag iofs inte parat mitt kort till båda boxarna ännu men jag var i kontakt med kundrelationer förra veckan eftersom jag också fick samma svar av kundtjänst och fick då klarlagt att man kan para upp till tre kort till samma box och upp till tre boxar per kort. Så därför ska det inte vara några problem att para kortet med två boxar.
Går det inte att få klarhet i detta en gång för alla..?? Tex du som varit i kontakt med CH ang detta och nu har båda boxarna, varför inte se om du kan få dem pairade med samma kort? Jag tror väldigt många är intresserade av resultatet. /O
Postad 05 december 2008 - 11:38
Unregistered33651
-
Unregistered33651
-
Användare
-
-
182 inlägg
Så då har man äntligen "fått" boxen, 4999kr var billigaste jag kunde få, som rånat  Lite snabba kommentarer.
Ser ingen märkbar förbättring på bilden jämfört med förra HD boxen tycker jag.
Ljudvolymen är väl inte så väldigt hög, däremot bildas det mkt vibrationer så gäller att försöka få bort dessa, bara möbeltassar räcker inte!
EPGn är betydligt bättre än den förra, högre upplösning/tydligare än den förra. Nu går det även att kolla vad det är på dom andra kanalerna i listen längst ner utan att byta kanal! Trycker man på guide knappen som är samma som EPG på den förra HD boxen får man nu även en liten bild på den nuvarande kanalen uppe till vänster så klar förbättring även där.
Bläddra fram kommande progam i "info listen" går både snabbare och längre fram än tidigare med.
Däremot inspelningen, har jag missat något eller, för det verkar inte finnas något sätt att spela in från timeshift? Dvs man kan bara spara saker som går live! Så om man sett något bra och sedan vill spara det så verkar inte detta gå. Det finns ju sparat på HD:n redan då man kan spola tillbaka och se det igen så det måste väl finnas någon funktion att spara en del eller hela detta på disken!?
Postad 05 december 2008 - 11:52
Unregistered5a1b49f6
-
Unregistered5a1b49f6
-
Användare
-
-
120 inlägg
Jag programmerade min Harmony One igår med beteckningen Humax iCord HD. Funkade klockrent.
Blir det bättre räckvidd och mindre riktningsstyrd fjärrkontrollering med denna lösning. Har en möbel med frostat glas som klarat halvdåliga panasonicfjärrar och stereofjärr men med humaxen var det stopp om man inte satt 2 meter ifrån möbeln och i rikting rakt fram. Var tvungen att placera boxen fritt på hylla eller köra med öppen dörr. Sedan kan någon rekommendera en bra fjärr som inte är så kass på avstånd eller alternativt ir-öga som vidarebefodrar sändningen in i möbeln?
Postad 05 december 2008 - 11:59
Unregisteredc2e5ee9c
-
Unregisteredc2e5ee9c
-
Lärjunge
-
-
447 inlägg
Blir det bättre räckvidd och mindre riktningsstyrd fjärrkontrollering med denna lösning. Har en möbel med frostat glas som klarat halvdåliga panasonicfjärrar och stereofjärr men med humaxen var det stopp om man inte satt 2 meter ifrån möbeln och i rikting rakt fram. Var tvungen att placera boxen fritt på hylla eller köra med öppen dörr.
Sedan kan någon rekommendera en bra fjärr som inte är så kass på avstånd eller alternativt ir-öga som vidarebefodrar sändningen in i möbeln?
Digiality IR Bender en mycket prisvärd lösning http://expert.se/Pro....aspx?id=209356Den har en mycket bättre IR-mottagare än någon apparat har orginal. Den tar emot signaler framifrån, från sidan och viktigast av allt, uppifrån! Rikta fjärren mot taket så går alltid signalen fram till din apparat. Mycket praktiskt när man har bordet fullt med chipspåsar och ölburkar  Sätt IR-ögonen på insidan av din möbel eller direkt på apparaten.
Postad 05 december 2008 - 12:04
Unregistereda7dc5ece
-
Unregistereda7dc5ece
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Det jag irriterar mig på mest är att det INTE GÅR ATT STÄNGA AV TIMESHIFT! hur f-n kan de utgå från att alla vill ha denna funktion vilken leder till att hårddisk och fläkt snurrar konstant? varför inte ha möjlighet att stänga av skiten för att slå på den när man väl vill spela in något? avskyr prylar som väsnas i onödan!
Postad 05 december 2008 - 12:07
Mange36
-
Mange36
-
Veteran
-
-
1 864 inlägg
Ljudvolymen är väl inte så väldigt hög, däremot bildas det mkt vibrationer så gäller att försöka få bort dessa, bara möbeltassar räcker inte!
Tredubbla möbeltassar under varje fot. Det blir högt, men hörs mest ett stilla susande.
Postad 05 december 2008 - 12:11
marka971
-
marka971
-
Användare
-
-
168 inlägg
varför har den ingen picture-in-picture funktion? den har ju två tuners. eller har jag helt missat att den faktiskt har det? hade ju varit trevligt att tex i en periodpaus i ishockeyn kunna slå över till en annan kanal utan att missa att nästa period drar igång igen...
/markus
Postad 05 december 2008 - 12:15
Mange36
-
Mange36
-
Veteran
-
-
1 864 inlägg
Blir det bättre räckvidd och mindre riktningsstyrd fjärrkontrollering med denna lösning. Har en möbel med frostat glas som klarat halvdåliga panasonicfjärrar och stereofjärr men med humaxen var det stopp om man inte satt 2 meter ifrån möbeln och i rikting rakt fram. Var tvungen att placera boxen fritt på hylla eller köra med öppen dörr.
Sedan kan någon rekommendera en bra fjärr som inte är så kass på avstånd eller alternativt ir-öga som vidarebefodrar sändningen in i möbeln?
Jag tycker att vår Logitech Harmony 525 har bra räckvidd. Dessutom är den långt mindre riktningskänslig än originalfjärren. Det finns en hel serie Harmony-fjärrar i olika prisklasser, 525 hör till budgetmodellerna. De programmeras via datorn och mot Logitechs databas. Första gången kan det vara lite pyssligt, men när man väl lärt sig ger det väldigt bra möjligheter att lägga upp fjärren som man vill. Dessutom gillar jag de makron som finns (heter väl så?). Vill jag se Tv klickar jag på knappen "Se TV" då startas TV och box. Fjärrens volymknappar blir automatisk konfigurerade för TV:n medan resten på fjärren styr boxen. Och så kan man förstås trycka på "Se DVD" etc. Kanske kan vara något för listan till Tomten.
Postad 05 december 2008 - 12:16
Unregistered33651
-
Unregistered33651
-
Användare
-
-
182 inlägg
V-Format knappen funkar ju inte på SD program! Går bara att välja 1080i då!  På HD program kan man välja allt men SD då tvingas man att köra 1080i och det vill jag inte!
Har Humax något ställe där man kan rapportera buggar?
Postad 05 december 2008 - 12:27
Mange36
-
Mange36
-
Veteran
-
-
1 864 inlägg
Jag mejlade [email protected] och fick veta att det inte går att i favoritlistan byta kanal med sifferknapparna på så sätt att man med sifferknapp 7 kommer till den kanal man i sin lista lagt på plats 7. Då vet man det.
Kanske är [email protected] "intresserade" av buggrapporter. Eller också är det Comhem man ska kontakta. Vem har ni kommunicerat med angående den andra HD-boxen från Humax?
Redigerat av Mange36, 05 december 2008 - 12:29.
Postad 05 december 2008 - 12:37
haihep
-
haihep
-
Användare
-
-
170 inlägg
Jag har en flera kompisar, med gamla HD-boxen, som har haft problem med Discovery HD i Stockholmsregionen. Ingen eller hackig bild.
Kan vara CH kassa antennkabel som är boven. Testa med en annan till att börja med
Postad 05 december 2008 - 12:41
Unregistered33651
-
Unregistered33651
-
Användare
-
-
182 inlägg
Tar och testar [email protected] frågar var jag ska vända mig med buggar. Skrev också vad jag saknar/som är fel dvs ändra upplösning på SD sändningar och möjlighet att spela in/spara saker som finns i "timeshift minnet".
-edit- [email protected] kanske hade varit bättre.. jaja väntar och se om det kommer något svar, men andra kan ju också maila, bra med lite tryck
Redigerat av Unregistered33651, 05 december 2008 - 12:42.
Postad 05 december 2008 - 12:47
Gyro
-
Gyro
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Var precis inne på Expert stormarknad i storängsbotten !
2498:- betalade jag för 12mån bindning.
Medium och hdpaketet och canalplus total,
Alltså inte medium 8fav hd.
Jag var obunden kan tilläggas
Har loggat in på comhem.se och det står 12 mån
Redigerat av Gyro, 05 december 2008 - 13:25.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|