Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N97 *

1176 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia N97 128MB RAM 32GB (Mobiltelefoner) 6 7.156248 (31) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 23 November 2009 - 18:50

passan1
  • passan1
  • Beroende

• 1019 inlägg
  • 0
nu har jag 29MB ledigt istället för 20MB, tömde Cache, vart lite mer plats,, B)

Postad 23 November 2009 - 20:23

radx
  • radx
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Jag tänkte kolla om någon här vet hur man "åter integrerar" gamla foton till kamera-albumet igen?
Förtydligande: Jag tog en massa bilder med Telefonen. Då jag uppgraderade till v2.0 av firmwaren var jag orolig om massminnet skulle raderas så jag flyttade (puckat jag vet!) alla bilder ifrån telefonen till min dator. Sedan kopierade jag tillbaka allt till telefonen.

Fast nu tycker mobilen att jag bara har de bilder som jag tog efter jag uppgraderade till 2.0. Hur får jag telefonen att åter acceptera de bilderna som de var tagna av telefonen själv (som de faktiskt är?)

Nån som vet?

Postad 25 November 2009 - 14:09

MapleDouglas
  • MapleDouglas
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Halloj!

Har knåpat ihop en lista på alla de prylar som N97:an kan ersätta - blev 31 stycken totalt och de väger över 8kg! Inte illa för en enda manick att klara av så mycket :(

Här är listan för den som är intresserad:

Everything the N97 Replaces

Om ni kommer på fler saker som N97:an kan ersätta så säg gärna till!

--Lars

Postad 25 November 2009 - 22:28

JollyJumper
  • JollyJumper
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
Har ett problem med en videofil som inte kan tas bort. Står att filen blablabla e öppen och kan inte tas bort. Går heller inte att radera via datorn.
problem löst :blink:

Redigerat av JollyJumper, 25 November 2009 - 22:41.

Postad 25 November 2009 - 22:53

Corran Horn
  • Corran Horn
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Hej på er. Har inte hunnit med att läsa alla poster i denna forumtråd ännu (är på sidan 13)men har några frågor angående N97:an.

Har just nu en Samsung Omnia som är inne på lagning för tredje gången då den så gott som alltid låser sig efter att jag har använt mitt bluetooth stereoheadset. Om den gör det även efter denna inlämning tänker jag byta ut den mot eventuellt en N97 eller en N900 (om den mot all förmodan skulle hinna komma ut innan jag fått tillbaka telefonen). Det jag undrar specifikt över är detta:

1. Finns det något program till N97:an som gör att du kan spela upp Divx/Xvid-filer på telefonen utan att konvertera dem. Är en av de saker som jag trots allt är ruggigt nöjd med när det gäller Omnian, så det skulle var guld om detta gick. Vet att det skall fungera på N900 dock.

2. Hur bra funkar Facebook widgeten? Detta är mkt viktigt för mig då jag tyvärr :blink: blivit en Facebookjunkie.

3. Väderwidgeten, är den någonting att ha. Har kört med SPB mobile shell på Omnian och den väderwidgeten som finns där tycker jag är helt ok. Så frågan blir då om den fungerar på liknande sätt.

4. Hur fungerar musikspelaren? Går det bra att lägga in wmafiler och få dem uppspelade utan problem? Detta var nämligen en av sakerna som jag störde mig på med Omnian. Då deras musikspelare inte tog wma utan du var i det fallet hänvisad till windowsmediaplayer som helt enkelt suger.

Sedan får ni hemskt gärna skriva om det är någonting som ni är missnöjda med på telefonen då det är av intresse för mig (även om det är någonting som ni är dj...igt nöjda med oxå :( )

Tack på förhand alla snälla forumiter.

Postad 26 November 2009 - 22:55

Corran Horn
  • Corran Horn
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Hej på er. Har inte hunnit med att läsa alla poster i denna forumtråd ännu (är på sidan 13)men har några frågor angående N97:an.

Har just nu en Samsung Omnia som är inne på lagning för tredje gången då den så gott som alltid låser sig efter att jag har använt mitt bluetooth stereoheadset. Om den gör det även efter denna inlämning tänker jag byta ut den mot eventuellt en N97 eller en N900 (om den mot all förmodan skulle hinna komma ut innan jag fått tillbaka telefonen). Det jag undrar specifikt över är detta:

1. Finns det något program till N97:an som gör att du kan spela upp Divx/Xvid-filer på telefonen utan att konvertera dem. Är en av de saker som jag trots allt är ruggigt nöjd med när det gäller Omnian, så det skulle var guld om detta gick. Vet att det skall fungera på N900 dock.

2. Hur bra funkar Facebook widgeten? Detta är mkt viktigt för mig då jag tyvärr :D blivit en Facebookjunkie.

3. Väderwidgeten, är den någonting att ha. Har kört med SPB mobile shell på Omnian och den väderwidgeten som finns där tycker jag är helt ok. Så frågan blir då om den fungerar på liknande sätt.

4. Hur fungerar musikspelaren? Går det bra att lägga in wmafiler och få dem uppspelade utan problem? Detta var nämligen en av sakerna som jag störde mig på med Omnian. Då deras musikspelare inte tog wma utan du var i det fallet hänvisad till windowsmediaplayer som helt enkelt suger.

Sedan får ni hemskt gärna skriva om det är någonting som ni är missnöjda med på telefonen då det är av intresse för mig (även om det är någonting som ni är dj...igt nöjda med oxå :( )

Tack på förhand alla snälla forumiter.

Gör endast det här inlägget så att tråden skall hamna högt upp i forumet igen. Givetvis vill jag dock fortfarande ha svar på frågorna ovan.

Postad 27 November 2009 - 13:24

MapleDouglas
  • MapleDouglas
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

SmartMovie av Lonely Cat Games ska klara av att spela upp vanliga DivX-filer utan konvertering.
http://www.lonelycat...?app=smartmovie

2. Hur bra funkar Facebook widgeten? Detta är mkt viktigt för mig då jag tyvärr :( blivit en Facebookjunkie.

Den är tämligen undermålig i min mening, och det är irriterande i längden att Symbian kräver att man bekräftar nätaccess varje gång man startar widgets. Men Facebooks sida anpassad för pekskärmsmobiler fungerar utmärkt och har fler funktioner: http://touch.facebook.com/

Den är tyvärr ganska sorglig, särskilt om man jämför med den väderapplikation HTC har på sina mobiler.

Music codecs MP3, AAC, eAAC, eAAC+, WMA. Så, svar ja :D Musikspelaren är bra.

Här har du en lista på allt du kan göra med N97:an: Everything the N97 Replaces

Och lite bra program: Top Symbian 5th Edition Software

Redigerat av MapleDouglas, 27 November 2009 - 13:26.

Postad 27 November 2009 - 14:07

Corran Horn
  • Corran Horn
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

SmartMovie av Lonely Cat Games ska klara av att spela upp vanliga DivX-filer utan konvertering.
http://www.lonelycat...?app=smartmovie

2. Hur bra funkar Facebook widgeten? Detta är mkt viktigt för mig då jag tyvärr :( blivit en Facebookjunkie.

Den är tämligen undermålig i min mening, och det är irriterande i längden att Symbian kräver att man bekräftar nätaccess varje gång man startar widgets. Men Facebooks sida anpassad för pekskärmsmobiler fungerar utmärkt och har fler funktioner: http://touch.facebook.com/

Den är tyvärr ganska sorglig, särskilt om man jämför med den väderapplikation HTC har på sina mobiler.

Music codecs MP3, AAC, eAAC, eAAC+, WMA. Så, svar ja :D Musikspelaren är bra.

Här har du en lista på allt du kan göra med N97:an: Everything the N97 Replaces

Och lite bra program: Top Symbian 5th Edition Software

Tack så hemskt mycket för de svar du har gett MapleDouglas. Blev iaf något lättare att bestämma sig om man skall skaffa en N97:a. Trevlig helg.

Edit - Bara för att MapleDouglas har gett ett svar på detta så får även andra personer svara på mina frågor ovan. Är kul att höra om ni har samma upplevelser av telefonen. :D

Redigerat av Corran Horn, 27 November 2009 - 14:57.

Postad 28 November 2009 - 12:51

Fibostop
  • Fibostop
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Mitt epost konto har bara blivit raderat utan att jag gjort något, jag tyckte det var konstigt att mobilen inte tog emot nya mail, men när jag in och kollade inställningarna så fanns inte mitt konfigurerade konto kvar.

Har detta hänt någon annan här?

Postad 29 November 2009 - 14:17

Cobolten
  • Cobolten
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Är det samma 5Mpix kamera i N97 som N95?

Svaret har säkert nämnts tidigare, men har inte ork/tid att läsa igenom alla 32 sidor...

Tack för förhand!

Postad 30 November 2009 - 10:08

devileye86
  • devileye86
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
vet någon hur man kan fixa så att det inte blir nokia tune melodin när det ringer, när man inte ha den som ringsignal.
är lika dant när jag har en speciell ringsignal till en kontakt.
snälla hjälp mig låten är så ###### dålig.

Postad 30 November 2009 - 23:04

radx
  • radx
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Någon som vet ett bra bildvisningsprogram för n97 som är gratis?

Postad 02 December 2009 - 16:05

JollyJumper
  • JollyJumper
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
Nån som har spotify till denna mobil. Jag har det och ett nokia bluetooth headset. Jävligt bra men går det att pausa med headsetknappen? Verkar inte så..

Postad 02 December 2009 - 16:30

kincop
  • kincop
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Jag köpte min från Katshing med bindningstid 24mån hos Tele2/comviq MEN utan låsning (har testat med andra SIM).
Koden är 0588301.

En fråga till er som ej ännu fått uppdateringen 2.0xx
Vilka produktkoder har ni?
Enligt Nokia ska det enbart finnas 2st svenska koder som ej ännu blivit uppdaterade, nämligen 0588301 och 0588366.

Postad 02 December 2009 - 18:30

Larentius
  • Larentius
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

En fråga till er som ej ännu fått uppdateringen 2.0xx
Vilka produktkoder har ni?
Enligt Nokia ska det enbart finnas 2st svenska koder som ej ännu blivit uppdaterade, nämligen 0588301 och 0588366.

Jag har märkt det... har 0588366. Förra uppdateringen var en vecka efter, men nu har jag tappat räkningen.

Postad 02 December 2009 - 20:18

matte723
  • matte723
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Jag har 0588336 o har inte fått nån uppdagtering änuu DÅLIGT Nokia.

Postad 03 December 2009 - 08:01

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Jag har märkt det... har 0588366. Förra uppdateringen var en vecka efter, men nu har jag tappat räkningen.

Har också 0588336.
Ringde Nokias support för 10 dagar sedan men fick bara svaret "Vi tjatar på teknikerna i Finland men får inga besked varför vissa koder får uppgradering senare än andra koder".
Ingen vidare samordning på Nokia verkar det som....

Postad 03 December 2009 - 10:55

boltis
  • boltis
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0
Då ljuger Nokia för dig om dom säger att det bara är två koder kvar. Har egentligen kod: 0585893 (3) på min lur (har ändrat produktkoden för att få uppdateringarna direkt) och enligt Nokias uppdateringssida så är det v 12.0.026 som gäller även för den produktkoden. Vilket jag tycker är RIKTIGT, RIKTIGT dåligt...

Postad 03 December 2009 - 13:43

kincop
  • kincop
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Då ljuger Nokia för dig om dom säger att det bara är två koder kvar. Har egentligen kod: 0585893 (3) på min lur (har ändrat produktkoden för att få uppdateringarna direkt) och enligt Nokias uppdateringssida så är det v 12.0.026 som gäller även för den produktkoden. Vilket jag tycker är RIKTIGT, RIKTIGT dåligt...

Dom sa svenska koder.. men jag kan ha hört eller minns fel att det var 2 ytterligare koder förutom min som slutar på 301?
Är din 0585893 verkligen en svensk kod? Jag gissar att alla svenska koder börjar med 0588xxx?

Vad som är mycket intressant OCH tråkigt för slutkonsumenten är att INGEN på Nokia support verkar kunna ge ett bra svar på varför det ska skilja så mycket i tid mellan olika utgivningar mer än att det KAN vara SMÅ skillnader i ex språkhantering etc..dvs lokala avvikelser.
Dvs, det är inte samma uppdatering för alla trots att det är vad man först (som novis) får intryck av. Vissa produktkoder saknar mer än andra och viceverca..
Låter lite svamligt och flummigt och det är exakt så jag upplever hela denna process..
Vad JAG önskar mig från supporten på Nokia är att dom går ut med en FÖRKLARING på deras hemsida till varför det skiljer så mycket i tid.. Så slipper jag som kund spekulera..

Postad 03 December 2009 - 14:50

JollyJumper
  • JollyJumper
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
jaha så var det dags för nästa problem. Har köpt ett bluetooth headset ,nokia bh 214. Ljudet är bra men svarsknappen funkar inte alltid... Går inte att svara/lägga på ibland. Rätt irriterande. Nån mer som haft problem?

Postad 03 December 2009 - 16:37

JollyJumper
  • JollyJumper
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
Verkar vara något med spotify som inte gillar bluetooth headset. Det är under/efter användande av spotify som det inte funkar

Postad 03 December 2009 - 19:48

boltis
  • boltis
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0
@kincop

Jepp, det borde vara en svensk produktkod. Telefonen är köpt via 3 direkt på deras releasedag.

Postad 03 December 2009 - 23:42

gneter
  • gneter
  • Lärjunge

• 262 inlägg
  • 0
Hejsan

Min N97 har varit inne på lagning hos Anovo min n97 fick för sig att helt tappa täckningen samt även då ja hade full signalstyrka så gick en del samtal inte fram .. och att ja hade fått en repa på kameralinsen som de har skrivits om här i tråden ... detta har gjorts: byte av chassi samt uppgradering.

med uppgraderin antar ja dom menar mjukvaran,,, Då ja lämnade in de så hade ja den senaste låter långsökt att uppgradera den igen .. samt detta byte av chassi va menas me det ... kollar man en film på youtobe som de länkats här ifrån till så byter dom ju bara en liten del för kameralinsen ..

nån som kan förklara va dom menar ...

Micke
har tre .. samt den senaste firmweren

Postad 06 December 2009 - 10:55

Unregistered2ca3654a
  • Unregistered2ca3654a
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag blir mer och mer kär i den här mobilen. Har nu installerat spotify på min n97:a och det funkar finfint. Speciellt kul är det tillsammans med fm-sändaren då jag kan köra spotify ut i bilstereon. Har också installerat free isms på telefonen. Det är konstigt att något liknande inte följer med luren från start, men free-isms funkar väldigt bra.

Postad 06 December 2009 - 12:03

Zeroiq
  • Zeroiq
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Hejsan

Min N97 har varit inne på lagning hos Anovo min n97 fick för sig att helt tappa täckningen samt även då ja hade full signalstyrka så gick en del samtal inte fram .. och att ja hade fått en repa på kameralinsen som de har skrivits om här i tråden ... detta har gjorts: byte av chassi samt uppgradering.

med uppgraderin antar ja dom menar mjukvaran,,, Då ja lämnade in de så hade ja den senaste låter långsökt att uppgradera den igen .. samt detta byte av chassi va menas me det ... kollar man en film på youtobe som de länkats här ifrån till så byter dom ju bara en liten del för kameralinsen ..

Micke

Fungerar täckningen nu då?
Får man repor på kameralinsen så byter man chassi, simple as that.

Postad 06 December 2009 - 13:16

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0
Har Nokia äntligen fått till longpress på N97an nu? Dvs att man på tangentbordet kan hålla in en knapp och då får alternativtecknet, och slippa använda funktionsknappen?

Postad 06 December 2009 - 14:47

SonnyF
  • SonnyF
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
improwise2:
Ja. Longpress funkar efter senaste fw. Men i t.ex Opera Mini beta2 (som jag använder just nu) fungerar det inte. troligtvis inte N97ns fel utan snarare opera.
/SF

Postad 06 December 2009 - 16:36

gneter
  • gneter
  • Lärjunge

• 262 inlägg
  • 0

Fungerar täckningen nu då?
Får man repor på kameralinsen så byter man chassi, simple as that.

Jo ja har full täckning men den missar 7-8 samtal av 10 kanske,, även provat med annat simkort .... men de kan ju kanske ha varit något glapp i antennen ,, var den nu sitter i telefonen

trodde bara att dom byte kameralinsen och inte hela chassit .. men en vecka på service är faktisk riktigt bra...
så imorgon får ja nog den ... sedan de här med uppgradering så kanske man fått mjukvara 2.0 i den om det är det dom menar med uppgradering

Redigerat av gneter, 06 December 2009 - 16:38.

Postad 07 December 2009 - 15:56

tha_neo
  • tha_neo
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0
Hej alla,
jag skulle behöva lite testhjälp med min applikation truecaller för Nokia N97. Är det någon som kan testa att den fungerar? Gratislicens ges ut till de som hjälper mig:) Det ni behöver göra är
1. öppna www.truecaller.com
2. ladda hem truecaller till er mobil
3. starta applikationen
4. klicka på "Sök"
5. Pröva gör en manuell sökning genom att klicka på inmatningsfältet och ange ett telefonnummer och tryck sedan på sök

Skriv gärna vad som händer och PM´a mig ert RegisterID som ni finner i Settings så ger jag er en gratislicens av applikationen smile.gif

TrueCaller är en nummerpresentatör som visar vem som ringer om numret inte finns sparat i telefonboken.
Läs gärna mer om appen på www.truecaller.com

Tack på förhand

Glöm ej att PMa mig ert registerID :)
Tackar
*Begränsat antal licenser som ges ut gratis*

Redigerat av tha_neo, 07 December 2009 - 17:15.

Postad 07 December 2009 - 17:04

Unregistered33598
  • Unregistered33598
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

Hej alla,
jag skulle behöva lite testhjälp med min applikation truecaller för Nokia N97. Är det någon som kan testa att den fungerar? Gratislicens ges ut till de som hjälper mig:) Det ni behöver göra är
1. öppna www.truecaller.com
2. ladda hem truecaller till er mobil
3. starta applikationen
4. klicka på "Sök"
5. Pröva gör en manuell sökning genom att klicka på inmatningsfältet och ange ett telefonnummer och tryck sedan på sök

Skriv gärna vad som händer och PM´a mig ert RegisterID som ni finner i Settings så ger jag er en gratislicens av applikationen smile.gif

TrueCaller är en nummerpresentatör som visar vem som ringer om numret inte finns sparat i telefonboken.
Läs gärna mer om appen på www.truecaller.com

Tack på förhand

Glöm ej att PMa mig ert registerID :)
Tackar

Du har ett PM!!

Postad 07 December 2009 - 21:13

Unregistered3f66e608
  • Unregistered3f66e608
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Är väldigt sugen på att köpa en Mini-N97. Det jag har tänkt använda mobilen till är mobilblogga (använder N82 med "Dela Online" och konto på VOX) så finns det något enkelt och smidigt program till den för att göra det?

Sen undrar jag om det finns någon Prisjakt apps liknanade den som finns till HTC.

Sen finns det någon bra gmail application att använda som widget, hur mycket går det att utforma startskärmen om man jämnför med HTC Hero?

Postad 14 December 2009 - 16:43

Bumpa Berra
  • Bumpa Berra
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Hejsan

Micke

Hej1
Min är också inne hos Anovo nu, chassiebyte säger de.
I Nokias ritningar är det displaychassie som benäms chassie. Annars är det cover som benämner skalet?
Blir inte riktigt klok vad de menar med chassie.....
Får min innan jul lovade de, om den sedan funkar utan anmärkning återstår att se.

Redigerat av Bumpa Berra, 14 December 2009 - 16:43.

Postad 14 December 2009 - 17:11

boltis
  • boltis
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0
Min åkte in till Anovo i slutet på förra veckan. Jag har en display som inte reagerar som de ska efter att knapplåset låses upp. Tar allt från 2 sekunder till 5 minuter innan du kan använda telefonen. Vanligtvis efter att man haft den i fickan en stund. Får den ligga på t.ex. bordet i en timme och man låser upp den fungerar den klockrent. Väldigt märkligt. Fenomenet tas upp bl.a. i denna tråd:

http://discussions.n...s...ding&page=1

Fel nummer 2 är då givetvis reporna efter kameralinsen. Detta skall väl även det åtgärdas.

Fel nummer 3 som den är inne för är den undermåliga låsningen gällande GPS. Jag har nu i snart 3 år betalt för Nokias egna navigering och den har aldrig fungerat så dåligt som på N97:an. Visst, den hittar min position relativt snabbt, men när du kör med navigering tappar den bort dig hela tiden så du kan inte köra efter den. Min N95:a tog som regel längre tid på sig att låsa min position, men sedan fungerade det alltid klockrent.

Tvivlar starkt på att jag lyckas få tillbaka telefonen innan julhelgerna, så i veckan blir det förmodligen så att jag köper en HTC HD2 istället och säljer min N97:a när den kommer tillbaka. Är trött på denna telefon som jag hoppades och trodde skulle vara nästa flaggskepp på marknaden när jag köpte den.

Postad 14 December 2009 - 17:29

Bumpa Berra
  • Bumpa Berra
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Min åkte in till Anovo i slutet på förra veckan. Jag har en display som inte reagerar som de ska efter att knapplåset låses upp. Tar allt från 2 sekunder till 5 minuter innan du kan använda telefonen. Vanligtvis efter att man haft den i fickan en stund. Får den ligga på t.ex. bordet i en timme och man låser upp den fungerar den klockrent. Väldigt märkligt. Fenomenet tas upp bl.a. i denna tråd:

Fel nummer 2 är då givetvis reporna efter kameralinsen. Detta skall väl även det åtgärdas.

Fel nummer 3 som den är inne för är den undermåliga låsningen gällande GPS. Jag har nu i snart 3 år betalt för Nokias egna navigering och den har aldrig fungerat så dåligt som på N97:an. Visst, den hittar min position relativt snabbt, men när du kör med navigering tappar den bort dig hela tiden så du kan inte köra efter den. Min N95:a tog som regel längre tid på sig att låsa min position, men sedan fungerade det alltid klockrent.

Tvivlar starkt på att jag lyckas få tillbaka telefonen innan julhelgerna, så i veckan blir det förmodligen så att jag köper en HTC HD2 istället och säljer min N97:a när den kommer tillbaka. Är trött på denna telefon som jag hoppades och trodde skulle vara nästa flaggskepp på marknaden när jag köpte den.

Tack för tråd tippset.
Ja vi är nog många som stått o dragit förtvivlat på skärmen för att svara....

Postad 14 December 2009 - 19:17

kincop
  • kincop
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Fick svar från Nokia Support den 8e dec angående uppdatering till v2.xxx för min modell/produktkod (0588301 )
De säger att de senaste uppgifterna dom har är att inom 1-2veckor bör den komma. Dvs före 25dec..
Återstår alltså att se ifall Nokia kommer med en liten julklapp till oss som fortfarande väntar på uppdateringen.. Hohoo!
:-)

Redigerat av kincop, 14 December 2009 - 19:20.

Postad 15 December 2009 - 12:31

Unregistereddacb5a1e
  • Unregistereddacb5a1e
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Hej varför funkar inte GPS i n97an med företags sim utan nät trafik på kopplad. (Volvo Personvagnar AB)
Allt gå igång som vanligt men ingen kontakt med satteliter på många långa minuter?!?!

Något tips???

/A.

Postad 15 December 2009 - 12:44

boltis
  • boltis
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0
Har du kört in kartorna via map loader? Så att inte telefonen försöker ladda kartorna efterhand via nätet? Dum fråga kanske men...

Är det att den inte hittar dig utan nät så är det förmodligen a-gps som är aktiverat, då försöker den ta hjälp av telenätet för att snabbare låsa din position

Postad 15 December 2009 - 16:11

boltis
  • boltis
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0
Kanske inte så mycket att skriva här egentligen, men det är väldigt stor risk att min N97:a åker ut till försäljning när jag får tillbaka den från Anovo. Orkar inte hanka mig fram med min Nokia 6280 de veckorna de tar innan jag får tillbaka den, så jag köpte en HTC HD2 som jag får ikväll, och det ska ju vara en riktig killer så vi får se....

Postad 16 December 2009 - 07:30

eddgge
  • eddgge
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0
Kan man på något sätt inaktivera röstkommando? Antingen kommer jag åt någon knapp på telefonen i fickan eller så är det något med mitt SE BT headset... vill absolut inte ha kvar röstkommando :)

Postad 16 December 2009 - 15:49

Bumpa Berra
  • Bumpa Berra
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
Inte kul alls.
Har som bekant min N97 på rep. de har lokaliserat felet och beställt delar (chassie).
Nu har arbetet på börjats igen och ställts i paus , reservdel beställt!!!!

Hur mycket behöver man byta och varför inte beställa allt på en gång.
Å andra sidan borde väl en sådan stor firma son Anovo ha lager????

Tror ni jag får en funktionell telefon innan jul, det lutar åt 3ggr rep. sedan häva köp.

Postad 16 December 2009 - 18:14

boltis
  • boltis
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0
O min lur verkar dom inte göra ett dugg med. Detta skrev jag tidigare, och det är ung. (lite mer utförligt) samma som jag skrivit till anovo:

Går in och kollar statusen idag på reperationen: Avslutad i butik med en arbetsbeskrivning som lyder:

Senaste sw-versionen ligger i telefon Kund bör ta kontakt med Nokia Reklamationer för vidare åtgärd

Hur tolkar man detta?

Postad 19 December 2009 - 11:20

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Dom sa svenska koder.. men jag kan ha hört eller minns fel att det var 2 ytterligare koder förutom min som slutar på 301?
Är din 0585893 verkligen en svensk kod? Jag gissar att alla svenska koder börjar med 0588xxx?

Vad som är mycket intressant OCH tråkigt för slutkonsumenten är att INGEN på Nokia support verkar kunna ge ett bra svar på varför det ska skilja så mycket i tid mellan olika utgivningar mer än att det KAN vara SMÅ skillnader i ex språkhantering etc..dvs lokala avvikelser.
Dvs, det är inte samma uppdatering för alla trots att det är vad man först (som novis) får intryck av. Vissa produktkoder saknar mer än andra och viceverca..
Låter lite svamligt och flummigt och det är exakt så jag upplever hela denna process..
Vad JAG önskar mig från supporten på Nokia är att dom går ut med en FÖRKLARING på deras hemsida till varför det skiljer så mycket i tid.. Så slipper jag som kund spekulera..

Börjar bli RIKTIGT sur på Nokia.
Det är nu mer än 8 veckor (!) sedan 2.0 släpptes och jag har fortfarande inte fått den.
Ligger vi i Sverige sist i världen eller vad.
Skall det vara så här är det ju ingen ide att min nästa mobil blir en Nokia.

Postad 20 December 2009 - 21:02

Sparable
  • Sparable
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Nån som har spotify till denna mobil. Jag har det och ett nokia bluetooth headset. Jävligt bra men går det att pausa med headsetknappen? Verkar inte så..

jag har spotify till min och det funkar som sagt jävligt bra. Jag använder det headsetet som följde med telefonen fast andra lurar och då funkar allt som det ska.

Postad 21 December 2009 - 08:10

JollyJumper
  • JollyJumper
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

jag har spotify till min och det funkar som sagt jävligt bra. Jag använder det headsetet som följde med telefonen fast andra lurar och då funkar allt som det ska.

Spotify är fan guds gåva till mobiler =). Bluetooth headsetet funkar bra om man låter bli pausknappen. Ibland går det inte att svara men vad fan i det stora hela e det grymt. Man synkar allt hemma med wlan och sen offline på jobbet.

Postad 22 December 2009 - 14:58

Larentius
  • Larentius
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Spotify är fan guds gåva till mobiler =). Bluetooth headsetet funkar bra om man låter bli pausknappen. Ibland går det inte att svara men vad fan i det stora hela e det grymt. Man synkar allt hemma med wlan och sen offline på jobbet.

Funkar sådär på min, plötsligt så stängs spotify ned / kraschar. Jag har inte 2.0....

/L

Postad 22 December 2009 - 15:50

JollyJumper
  • JollyJumper
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
Drt har inte hänt på min. Har inte heller 2.0
Prövat installera om?

Redigerat av JollyJumper, 22 December 2009 - 15:51.

Postad 24 December 2009 - 10:15

Larentius
  • Larentius
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Drt har inte hänt på min. Har inte heller 2.0
Prövat installera om?

Nja. Jag laddad nya version (av spotifyklienten) igår. Så nu funkar det utan problem.

-lite off-. Man kör spotiy via FM sändarn, i bilen går ju inte, man måste byta till friaste band hela tiden. Men hos nån som inte kan koppla via sladd eller så.

/L

Postad 29 December 2009 - 07:36

reknyl
  • reknyl
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Börjar bli RIKTIGT sur på Nokia.
Det är nu mer än 8 veckor (!) sedan 2.0 släpptes och jag har fortfarande inte fått den.
Ligger vi i Sverige sist i världen eller vad.
Skall det vara så här är det ju ingen ide att min nästa mobil blir en Nokia.

Någon som vet anledningen till varför man inte kan uppgradera en "unbranded" N97 efter mer än 2 månaders väntan.
0588336 white svensk köpt via NOKIA som inte svarar på frågor i mail ?

Postad 29 December 2009 - 12:55

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Någon som vet anledningen till varför man inte kan uppgradera en "unbranded" N97 efter mer än 2 månaders väntan.
0588336 white svensk köpt via NOKIA som inte svarar på frågor i mail ?

Har samma produkltkod, 0588336, och undrar verkligen samma sak.

Postad 29 December 2009 - 16:55

passan1
  • passan1
  • Beroende

• 1019 inlägg
  • 0
Nu finns det svt play mobil, kollade ett avsnitt "på spåret" funkade hur bra som helst.
Buffrade 2 gånger ca 1-2 sec. bild kvaliten va bättre än jag trodde, nu fattas bara att resten av play kanalerna kommer, hoppas bara dom är lika bra eller bättre då blir det nice. Jag kör med Turbo3G kan säkert va mycket buffring med 3G, speciellt vissa tider på dygnet.

1. Skriv in adressen mobil.svt.se/play i din wap/webbläsare och gå till sidan.

2. Glöm inte att spara sidan i favoriter. Klar!

Du kan också skicka ett sms med texten "svtplay" till 710 10. Det är viktigt att du skriver svtplay utan mellanslag och med små bokstäver.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.