PS3 Mediaserver - PMS
2831 svar till detta ämne
109 relaterade trådar
.-*- Min Hembio Clan -*-. (8045 inlägg)
|
6 år sedan
|
Playstation Store (2597 inlägg)
|
8 år sedan
|
Blu-ray för 2:35:1 (2D & 3D) med subtitle shift (19 inlägg)
|
8 år sedan
|
HDMI CEC/Bravia Sync kabelberoende? (1 inlägg)
|
8 år sedan
|
* Officiell tråd - Playstation 3* (8507 inlägg)
|
10 år sedan
|
Officiella FIRMWARE-tråden [PS3] (1979 inlägg)
|
11 år sedan
|
Min ps3a dog, YLOD! (443 inlägg)
|
11 år sedan
|
PS3 Information (120 inlägg)
|
11 år sedan
|
1080p/24 (575 inlägg)
|
12 år sedan
|
Hur mycket låter era PS3:or? (4857 inlägg)
|
12 år sedan
|
Sony 55W905A 3D som spökar? (inte ghosting) (5 inlägg)
|
12 år sedan
|
Hjälp en amatör att fixa vardagsrummet! (16 inlägg)
|
14 år sedan
|
HDMI CEC/Bravia Sync hjälp (1 inlägg)
|
14 år sedan
|
DualShock 3 (469 inlägg)
|
14 år sedan
|
Blu-ray från PS3 till förstärkare till projektor ger vita prickar (1 inlägg)
|
14 år sedan
|
EPSON TW3500 och PS3 (4 inlägg)
|
14 år sedan
|
PS3 som Blu-ray spelare (1237 inlägg)
|
14 år sedan
|
Är PS3 40 GB tystare? (550 inlägg)
|
14 år sedan
|
Köpa ny PS3 eller laga (17 inlägg)
|
15 år sedan
|
Ny på PS3 (26 inlägg)
|
15 år sedan
|
PS3+3D tv (46 inlägg)
|
15 år sedan
|
PS3 Slim med oljud i fläkten (354 inlägg)
|
15 år sedan
|
Inget blacker-than-black (18 inlägg)
|
15 år sedan
|
Ska min receiver eller TV koda av bild? (5 inlägg)
|
15 år sedan
|
Call of Duty 5 (1976 inlägg)
|
15 år sedan
|
Xbox 360 eller PS3 (1171 inlägg)
|
15 år sedan
|
Vilken modell av PS3 har Du? (62 inlägg)
|
15 år sedan
|
PS3-uppdatering ger 3D-möjligheter (51 inlägg)
|
15 år sedan
|
Tipstråd/Bildtråd- Renovering vardagsrum (7 inlägg)
|
15 år sedan
|
Hjälp en idiot! Koppla Pc, ps3, tv & receiver. (4 inlägg)
|
15 år sedan
|
PS3 via HDMI till Panasonic PX80 -> Flimmer (2 inlägg)
|
15 år sedan
|
Ny PS3 revision släppt (129 inlägg)
|
15 år sedan
|
Lackskada på Playstation 3 (9 inlägg)
|
15 år sedan
|
Erbjudanden på PS3 (384 inlägg)
|
15 år sedan
|
PS3 slim 120GB pris (916 inlägg)
|
16 år sedan
|
Bästa stället att importera ps3? (424 inlägg)
|
16 år sedan
|
PS3 Media Server - Filmomslag (4 inlägg)
|
16 år sedan
|
Onkyo TX-sr607 HDMI Problem (6 inlägg)
|
16 år sedan
|
Bildproblem med Denon AVR-1610 och PS3? (9 inlägg)
|
16 år sedan
|
GTA 4 online PS3 (2 inlägg)
|
16 år sedan
|
Smalare Blurayspelare? (4 inlägg)
|
16 år sedan
|
Hjälp: Val av DVD-spelare till Samsung LE40B755 (14 inlägg)
|
16 år sedan
|
FPS-kontroll med mus och "frag-chuck"... (171 inlägg)
|
16 år sedan
|
DTS via PS3 Media Server (3 inlägg)
|
16 år sedan
|
Reciever/Förstärkare med växlare för multipla bild-/ljudkällor - möjligt (5 inlägg)
|
16 år sedan
|
[Hilfe] Prisvärt minisystem för spel och filmbruk (0 inlägg)
|
16 år sedan
|
PS3 Slim (CECH-2000) (1021 inlägg)
|
16 år sedan
|
PS3 slim och bravia sync (13 inlägg)
|
16 år sedan
|
Samsung BD-P1500 vs Panasonic DMP-BD35 vs PS3 (36 inlägg)
|
16 år sedan
|
En PS3 två TV-apparater (12 inlägg)
|
16 år sedan
|
Playstation 3 - från annat land (50 inlägg)
|
16 år sedan
|
Hur koppla hdbox, reciever, tv, projektor, dvdinspelare, PS3? (0 inlägg)
|
16 år sedan
|
Sony sänker priset på Ps3 (95 inlägg)
|
16 år sedan
|
Yellow Dog Linux (379 inlägg)
|
16 år sedan
|
Yamaha RX-V463, några frågor (17 inlägg)
|
16 år sedan
|
Tips: Formatera USB-hårddisk större än 32GB med FAT32. (6 inlägg)
|
17 år sedan
|
Nybliven XBOX 360 ägare (55 inlägg)
|
17 år sedan
|
Playstation 3 som DVD spelare @ 1080p via HDMI (55 inlägg)
|
17 år sedan
|
Panasonic Pv60 ingen bild på hdmi (8 inlägg)
|
17 år sedan
|
24p med Samsung LE46A656 och PS3 (58 inlägg)
|
17 år sedan
|
Billigaste PS3an? (12 inlägg)
|
17 år sedan
|
Streama trådlöst med mediaplayer 11 till PS3:an (3 inlägg)
|
17 år sedan
|
10 orsaker varför PS3 kommer bli ledande (1040 inlägg)
|
17 år sedan
|
PS3 - Bästa ljud system (30 inlägg)
|
17 år sedan
|
Nya 160GB Limited (6 inlägg)
|
17 år sedan
|
Varför kostar "gamla" PS3 nära 9000:-? (12 inlägg)
|
17 år sedan
|
PS2 emulering på 40GB i kommande FW? (56 inlägg)
|
17 år sedan
|
Bästa Blu-ray spelarna (21 inlägg)
|
17 år sedan
|
PS3 80Gb (330 inlägg)
|
17 år sedan
|
Ps3 160g + 4 spel Elgiganten (18 inlägg)
|
17 år sedan
|
Bra hemmabiopaket till PS3? (2 inlägg)
|
17 år sedan
|
2-kanalsljud via PS3 (2 inlägg)
|
17 år sedan
|
TVersity för PS3 (24 inlägg)
|
17 år sedan
|
Konvertera video för Playstation 3 (38 inlägg)
|
17 år sedan
|
Onkyo 606 och PS3:a (21 inlägg)
|
17 år sedan
|
Samsung LE32S71B problem (2 inlägg)
|
17 år sedan
|
Hur mycket för en Playstation 3 60gb? (21 inlägg)
|
17 år sedan
|
ps3 (12 inlägg)
|
17 år sedan
|
Import från England (1 inlägg)
|
17 år sedan
|
Pris/erbjudanden PS3 40GB (1316 inlägg)
|
17 år sedan
|
ps3: usa vs europa? (158 inlägg)
|
18 år sedan
|
Sony 40D3500 problem, grynighet samt flimmer vid Blu-Ray (9 inlägg)
|
18 år sedan
|
Elgiganten säljer PS3 med GT5Prolouge för 3499! (4 inlägg)
|
18 år sedan
|
Koppla PS3 till Phlips HT-3115 (0 inlägg)
|
18 år sedan
|
PS3 ser ut att bli den ledande konsolen år 2011 (118 inlägg)
|
18 år sedan
|
Importera PS3 från USA (5 inlägg)
|
18 år sedan
|
PS3-ljud till både tv och förstärkare? (32 inlägg)
|
18 år sedan
|
Nya ps3 versioner (19 inlägg)
|
18 år sedan
|
Formatkriget över: Blu-ray segrade över HD DVD? (104 inlägg)
|
18 år sedan
|
Ny Hembio Förstärkare (2 inlägg)
|
18 år sedan
|
PS3 spelar inte nästa låt (6 inlägg)
|
18 år sedan
|
Ny TV (LCD,F-HD) samt Blu-Ray spelare (22 inlägg)
|
18 år sedan
|
Dimensioner på kartongen + vikt (2 inlägg)
|
18 år sedan
|
Play Station 3's prestanda. (125 inlägg)
|
18 år sedan
|
PS3 med 65nm! När? (43 inlägg)
|
18 år sedan
|
PS3 - 40gb eller 60 gb? (5 inlägg)
|
18 år sedan
|
Playstation 3 för 5690 kr på Media Markt! (83 inlägg)
|
18 år sedan
|
Söka bland mediafiler (0 inlägg)
|
18 år sedan
|
PS3-priset, kommer det sjunka (298 inlägg)
|
18 år sedan
|
TX-SR605 + PS3 + LE-40M87 + Cinema XL + DV6515 (3 inlägg)
|
18 år sedan
|
Vilken TV är bäst för Playstation 3 (9 inlägg)
|
18 år sedan
|
Playstation 3 erbjudande (4 inlägg)
|
18 år sedan
|
Onkyo TX-SR674E eller TX-SR605 (65 inlägg)
|
18 år sedan
|
PS3 firmware update 1.80 (216 inlägg)
|
18 år sedan
|
Så billig kan Playstation 3 bli (235 inlägg)
|
18 år sedan
|
Denon 2807 eller vänta på 3808? (5 inlägg)
|
18 år sedan
|
PS3 Priser i USA (29 inlägg)
|
19 år sedan
|
PS3 som cd-spelare? (4 inlägg)
|
19 år sedan
|
Blu-ray-spelare (38 inlägg)
|
19 år sedan
|
Postad 08 March 2009 - 15:02
Ghorun
-
Ghorun
-
Forumräv
-
-
686 inlägg
1.10.1 introducerar för mig en väldigt trevlig feature, nämligen att DTS passthrough fungerar.
Smart implementering av honom då PS3an fortfarande inte har stöd för DTS, det flaggas istället som 2 kanals LPCM vilket PS3an skickar vidare as is, receivern känner dock igen att det är DTS.
Det här betyder att jag äntligen kan göra det jag vill med PMS, spela upp mkv-filer med endast tsmuxer för remux utan att göra någon transcode av ljud- eller bildströmmarna (detta gäller då kompatibla 720p-filer utan text).
Postad 09 March 2009 - 09:30
endumen
-
endumen
-
Forumräv
-
-
543 inlägg
Hej!
Jag har ett problem jag har läsat tråden men får ingen ordning på srt subs.Jag har laddat enr ell lost avsnitt å packat upp det å lagt srt filen i samma mapp å skrivit den som mkv filen men det blir ingen text.Har auto ladda sub i kryssad skrivit i sve,swe,eng i undertexter språkpriotering
Har du ändrat subtitle codepage till "ISO-8859-1"?
Postad 09 March 2009 - 12:46
pjay1
-
pjay1
-
Amatör
-
-
91 inlägg
[quote name='endumen' date='Mar 9 2009, 09:30 ' post='2352282'] Har du ändrat subtitle codepage till "ISO-8859-1"? [/quoteTack för din hjälp fick ordning på det igår men tack för att du svarade.Ska köpa en kabel har körtmed trådlöst men funkar inte så bra till högupplöst hoppas att det inte ska hacka kanske man måste göra nåra inställningar.Jag har dubbla kärnor på datorn å den är kraftfull hackar inte när jag spelar upp den på datorn.Bara när jag ska streama till ps3.
Postad 09 March 2009 - 13:05
endumen
-
endumen
-
Forumräv
-
-
543 inlägg
Det är kabel som gäller vid HD-material. Skillnaden när du spelar upp filen på datorn är ju att den spelas upp i det format som den är i. Medan på ps3 så måste datorn göra om filen i realtid till ett format som ps3 kan läsa. Därför kräver det mycket mer kraft att streama(transcoda) än att bara spela upp det.
Postad 09 March 2009 - 13:17
xdusty
-
xdusty
-
Lärjunge
-
-
310 inlägg
Ny version ute... 1.10.5 Hi everyone, a new minor release is out, with only bugfixes. Not much to add, except sorry for those who met the following bugs
Postad 09 March 2009 - 15:53
jls_
-
jls_
-
Lärjunge
-
-
488 inlägg
Jag får felet att den säger vissa MP3or inte supportas, är de någon mer än jag som råkat ut för de? Kanske finns en förklaring på de också, va vet jag.
Postad 09 March 2009 - 19:34
Goodfella
-
Goodfella
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Trixade lite med PMS igår, funkar riktigt bra förutom att 1080p film hackade när jag streamade på lossless. men jag antar att det kräver över 100mbt nätverk?
är det någon som vet om man kan streama tv genom detta program? och i så fall hur? har ju inte viasat sport så hade vart trevligt att kunna streama champions leauge matcherna i morgon.
Postad 09 March 2009 - 20:28
endumen
-
endumen
-
Forumräv
-
-
543 inlägg
Trixade lite med PMS igår, funkar riktigt bra förutom att 1080p film hackade när jag streamade på lossless. men jag antar att det kräver över 100mbt nätverk?
är det någon som vet om man kan streama tv genom detta program? och i så fall hur? har ju inte viasat sport så hade vart trevligt att kunna streama champions leauge matcherna i morgon.
Det går alldeles utmärkt, kruxet är bara att hitta en vettig stream, lycka till med att hitta Viasat Sport...  Här har du lite annat du kan lägga in: http://www.ps3medias...o...hp?f=2&t=31
Postad 09 March 2009 - 21:39
Goodfella
-
Goodfella
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
jag brukar se en del matcher på http://atdhe.net/index.html där kunnde man streama champions leauge matcherna som spelades sisst i alla fall. säker på att de finns att streama där i morgon också. det är inte alls bra bild men det funkar hur gär man nu då? har inte hittat något fält att klistra in adressen.
Redigerat av Goodfella, 09 March 2009 - 21:45.
Postad 10 March 2009 - 00:05
endumen
-
endumen
-
Forumräv
-
-
543 inlägg
jag brukar se en del matcher på http://atdhe.net/index.html där kunnde man streama champions leauge matcherna som spelades sisst i alla fall. säker på att de finns att streama där i morgon också. det är inte alls bra bild men det funkar
hur gär man nu då? har inte hittat något fält att klistra in adressen.
om du kollar min länk så kan du läsa att du ska öppna web.conf i programmappen och klistra in adressen så som de andra adresserna är formaterade, de som redan står där.
Postad 10 March 2009 - 10:20
Goodfella
-
Goodfella
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Ok ok, tack så hemskt mycket för hjälpen!
Postad 10 March 2009 - 13:04
Lastkaj
-
Lastkaj
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Kan någon vänligen förklara för mig.
Jag har en WHS (HP media smart) och planerar att köpa en PS3 och därefter installera PMS på min WHS. Jag vill kunna sitta vid min PS3 kopplad till TV och streama filmer, foton och bilder. Allt i nätverket är trådat.
Jag trodde att WHS endast streamade data (video exempelvis) till PS3 med hjälp av PMS, men när jag läser denna tråden så pratas det om hårdvaran i själva streamingburken och att den är slö. Jag trodde att PS3 hanterade all jobbig grafik med sin hårdvara. Varför ska streamingburken ha vass hårdvara om den endast ska skicka över nätet? Eller måste den göra annat?
Är det någon som installerat PMS på sin WHS? När jag laddade ner PMS så var det en .exe fil, men jag har bara installerat .msi filer på WHS. Jag försökte att fjärrstyra skrivbordet på WHS och köra .exe filen, men det gick inte och jag kunde inte lägga den som en service. Någon som kan förklara hur jag installerar PMS på WHS?
Postad 10 March 2009 - 13:09
pjay1
-
pjay1
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Har ett problem.Jag börjar spela radio funkar ett tag sedan bara slutar det varför.ser i mediaservern att konverteringsbufferten fyls men sedan stannar den.Vad kan det vara.En anna grej när jag installerade detta första gången hade jag för mig att omstart av servern lös nu är den bara grå.Har jag ställt in fel vore nice med dom rätta inställningarna.
Redigerat av pjay1, 10 March 2009 - 13:37.
Postad 10 March 2009 - 13:55
endumen
-
endumen
-
Forumräv
-
-
543 inlägg
Jag har en WHS (HP media smart) och planerar att köpa en PS3 och därefter installera PMS på min WHS. Jag vill kunna sitta vid min PS3 kopplad till TV och streama filmer, foton och bilder. Allt i nätverket är trådat.
Jag trodde att WHS endast streamade data (video exempelvis) till PS3 med hjälp av PMS, men när jag läser denna tråden så pratas det om hårdvaran i själva streamingburken och att den är slö. Jag trodde att PS3 hanterade all jobbig grafik med sin hårdvara. Varför ska streamingburken ha vass hårdvara om den endast ska skicka över nätet? Eller måste den göra annat?
Är det någon som installerat PMS på sin WHS? När jag laddade ner PMS så var det en .exe fil, men jag har bara installerat .msi filer på WHS. Jag försökte att fjärrstyra skrivbordet på WHS och köra .exe filen, men det gick inte och jag kunde inte lägga den som en service. Någon som kan förklara hur jag installerar PMS på WHS?
Din teori stämmer så länge formatet filmerna är i stöds av ps3. Är de i ett annat format, t ex iso, mkv, så måste din dator konvertera dessa i realtid till något som stöds av ps3. Därav kravet på hyffsad kräm i burken som agerar server. Vad gäller PMS på WHS så ska det inte vara några problem, har inte WHS själv men det är många som kör den uppsättningen.
Postad 10 March 2009 - 14:08
Lastkaj
-
Lastkaj
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Din teori stämmer så länge formatet filmerna är i stöds av ps3. Är de i ett annat format, t ex iso, mkv, så måste din dator konvertera dessa i realtid till något som stöds av ps3. Därav kravet på hyffsad kräm i burken som agerar server.
Vad gäller PMS på WHS så ska det inte vara några problem, har inte WHS själv men det är många som kör den uppsättningen.
OK - tack - då är jag med på banan igen. Då är det bara installation av PMS jag funderar på.....
Postad 10 March 2009 - 16:03
niklas86
-
niklas86
-
Användare
-
-
189 inlägg
Har installerad PMS nu och det fungerade från början, mycket trevligt. Allt utom undertexterna, fast det går nog med lite pill. Har börjat läsa i tråden och några saker har slagit mig.
Varför använda PMS om det tar mer kraft från datorn än att inte använda den? ser inga fördelar.
Går det att komma åt PS3an Hårddisk och BR-spelare genom PMS, alltså, fungerar det på bägge hållen?
Läste någonstans att PMS klarar av att spela upp iso? får inte det att fungera med rippade BRs (kanske jag gör något fel)
Ett mycket bra och lätt program för övrigt!
Tack
Niklas
Postad 10 March 2009 - 22:08
Ghorun
-
Ghorun
-
Forumräv
-
-
686 inlägg
Poängen med transcode är kompabilitet utan att i förväg konvertera filerna. Är inte video- eller ljudströmmen av sådant slag att PS3an stödjer uppspelning av den så måste den konverteras. Vad PMS gör är att på en kraftfull nog dator konvertera filen medans den skickas till PS3an vilket gör att man inte behöver först vänta på att konvertera filen för att sedan spela upp den.
Det här krävs också för att få text som inte redan finns "inbränd" i bilden till PS3an.
Har du filer som fungerar utan ändring går det bra att bara skicka över den och datorn behöver inte jobba mycket (.avi med Xvid i t.ex)
När det gäller mkv-filer så klarar man sig utan kraftig dator där med om man inte ska ha text eller behöver göra om videoströmmen. Med enbart TSMuxer igång för att packa om strömmarna i en behållare som PS3an kan läsa behövs inte så mycket kraft.
Men det exkluderar en hel del filer, framför allt FullHD-material som laddats ner.
Redigerat av Ghorun, 10 March 2009 - 22:10.
Postad 11 March 2009 - 08:38
Lastkaj
-
Lastkaj
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Poängen med transcode är kompabilitet utan att i förväg konvertera filerna. Är inte video- eller ljudströmmen av sådant slag att PS3an stödjer uppspelning av den så måste den konverteras. Vad PMS gör är att på en kraftfull nog dator konvertera filen medans den skickas till PS3an vilket gör att man inte behöver först vänta på att konvertera filen för att sedan spela upp den. Det här krävs också för att få text som inte redan finns "inbränd" i bilden till PS3an.
Har du filer som fungerar utan ändring går det bra att bara skicka över den och datorn behöver inte jobba mycket (.avi med Xvid i t.ex) När det gäller mkv-filer så klarar man sig utan kraftig dator där med om man inte ska ha text eller behöver göra om videoströmmen. Med enbart TSMuxer igång för att packa om strömmarna i en behållare som PS3an kan läsa behövs inte så mycket kraft. Men det exkluderar en hel del filer, framför allt FullHD-material som laddats ner.
Jag trodde att PS3 skulle ordna stöd för nya format ellt eftersom, men det kanske går långsamt? Vad finns det för lämplig mjukvara som konverterar filer till PS3 godkända filer? Finns det något FullHD format som PS3 klarar?
Postad 11 March 2009 - 08:50
endumen
-
endumen
-
Forumräv
-
-
543 inlägg
Jag trodde att PS3 skulle ordna stöd för nya format ellt eftersom, men det kanske går långsamt? Vad finns det för lämplig mjukvara som konverterar filer till PS3 godkända filer? Finns det något FullHD format som PS3 klarar?
Ja, det går långsamt. MKV-container vore trevlig att slippa muxa om. Och det kommer förmodligen så småningom eftersom DivX 7 har stöd för det. Vill/kan du inte använda PMS så är Mkv2vob ett utmärkt program för att fixa till filerna så det kan spelas upp på PS3 utan problem. Men det tar ju såklart tid, jämfört med PMS där det bara är att spela upp. (beroende på codec, 10-180min)
Postad 11 March 2009 - 10:33
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2416 inlägg
Jag kör PMS från WHS. Jag laddade ner filerna till WHS , inte till din vanliga "client-dator". Sedan loggade jag in på WHS med Remote desktop och installerade PMS på servern. Sedan har jag lite strul med att få den (PMS) att starta automatiskt varje gång man startar WHS, men det SKA gå med ett hack till WHS, googla på WHS och "install as a service", men jag har liiiite problem med detta, ännu så länge krävs det att jag loggar in på WHS med remote desktop för att få igång PMS ordentligt, men jag misttänker att det är någon missmatch jag har med user accounts och administratörs rättigheter på WHS. Jag har en ganska slö DELL-häck som kör WHS men det verkar funka ändå, jag streamar bara ISO images i och för sig men ändå....
Postad 11 March 2009 - 16:07
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Det är kabel som gäller vid HD-material. Skillnaden när du spelar upp filen på datorn är ju att den spelas upp i det format som den är i. Medan på ps3 så måste datorn göra om filen i realtid till ett format som ps3 kan läsa. Därför kräver det mycket mer kraft att streama(transcoda) än att bara spela upp det.
CPU belastning på PCn och överföringshastighet till PS3an (trådat eller inte) hänger egentligen inte riktigt ihop, men litgrann. SOm sagt så måste filerna göras om i realtid när formatet inte stöds av PS3an. Detta är en CPU krävande process. 1. Videon packas upp 2. Eventuell subtitles läggs till 3. Ljudformat konverteras vid behov 4. Alltihop paketeras tillbaka till ett format som PS3an stödjer. Steg 1-3 klarar en normal dator av utan problem (det är i princip det som sker när man spelar upp filen på datorn), men steg 4 är det krävande. I dagsläget så används då MPEG2 vilket kräver mycket mer data än MPEG4/X264 för att bibehålla kvaliten men det darar inte så mycket CPU. Därför krävs det väldigt hög bandbredd till PS3an. I dag finns det knappast någon dator som skulle klara av att koda till MPEG4/X264 720p i realtid (motsvarande operation i mkv2vob som gör detta utan realtid kräver ungefär 2-3 gånger tiden - 1 timme film kodas på 2-3 timmar). Eftersom PS3an stödjer H264 (X264) vilket de flesta filmer numera använder så kan mediaservern istället göra en remux i realtid vilket behåller den gamla filstorleken från originalfilen och inte förstör kvaliten alls. I 1.10 finns det realtids remux för ett par olika kontainers, dock inte MKV. Eftersom PS3 heller inte stödjer att streama subtitles annat än till divx i dagsläget så fungerar det tyvärr inte med bara remux i de fallen. Men kanske kan man lura PS3an på samma sätt som man numera kan streama DTS även om PS3an egentligen inte stödjer det. Vi får väl hoppas att divx 7 löser några av dessa problem. Det känns så onödigt att behöva omvandla sina filer till MPEG2 vilket gör det obrukbart via trådlöst och dessutom försämrar kvaliten. För er som fortfarande kör trådlöst, men ändå vill köra HD material så rekommenderar jag att köra mkv2vob för att göra en snygg transcode och behålla MPEG4 formatet och filstorleken.
Postad 12 March 2009 - 05:31
Unregistered03a0e558
-
Unregistered03a0e558
-
Forumräv
-
-
662 inlägg
Jag kör OSX och använder senaste versionen till min Xbox, men jag lyckas inte streama via rar arkiv, eller iso filer. Någon som vet på rak arm vad som kan strula?
Postad 12 March 2009 - 08:30
Lastkaj
-
Lastkaj
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Jag kör PMS från WHS. Jag laddade ner filerna till WHS , inte till din vanliga "client-dator". Sedan loggade jag in på WHS med Remote desktop och installerade PMS på servern. Sedan har jag lite strul med att få den (PMS) att starta automatiskt varje gång man startar WHS, men det SKA gå med ett hack till WHS, googla på WHS och "install as a service", men jag har liiiite problem med detta, ännu så länge krävs det att jag loggar in på WHS med remote desktop för att få igång PMS ordentligt, men jag misttänker att det är någon missmatch jag har med user accounts och administratörs rättigheter på WHS. Jag har en ganska slö DELL-häck som kör WHS men det verkar funka ändå, jag streamar bara ISO images i och för sig men ändå....
OK så du la den inte som en Add-in, utan körde en ren installation. Jag ska testa det även om jag har haft lite småproblem med det.
Postad 12 March 2009 - 12:48
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2416 inlägg
OK så du la den inte som en Add-in, utan körde en ren installation. Jag ska testa det även om jag har haft lite småproblem med det.
Precis, inte en add-in. Tror (?) du måste vara inloggad som administratör..
Postad 15 March 2009 - 21:24
Unregisteredd682ac5e
-
Unregisteredd682ac5e
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Ser att det inte är helt problemfritt med PMS... Jag skulle vilja kunna streama egna videoklipp inspelade med Canon HG20 (1080i och 1080p) och undrar om det går utan att det är själva datorn som gör hela jobbet.... Har trådat nätverk. Tänkte ha en NAS eller en slö burk men då krävs det Sigmachipet har jag förstått( (typ Tvix/Popcorn hour etc Om jag förstått det rätt är det bara det att PS3 inte stödjer vissa filformat, av någon anledning..
Det finns ju en variant med Linux, men jag kan inget om det heller, krävs det samma datorkapacitet där också....?
Sitter just nu med för dålig dator men tänkte avvakta ett tag innan jag lägger pengarna på en kraftigare dator som klarar av att redigera AVCHD....med bluraybrännare etc.. Tills vidare kunde man ju i alla fall spara ned det och streama det oredigerat...
Finns det någon annan lösning.......?
Postad 15 March 2009 - 23:06
endumen
-
endumen
-
Forumräv
-
-
543 inlägg
Ser att det inte är helt problemfritt med PMS... Jag skulle vilja kunna streama egna videoklipp inspelade med Canon HG20 (1080i och 1080p) och undrar om det går utan att det är själva datorn som gör hela jobbet.... Har trådat nätverk. Tänkte ha en NAS eller en slö burk men då krävs det Sigmachipet har jag förstått( (typ Tvix/Popcorn hour etc Om jag förstått det rätt är det bara det att PS3 inte stödjer vissa filformat, av någon anledning.. Det finns ju en variant med Linux, men jag kan inget om det heller, krävs det samma datorkapacitet där också....?
Sitter just nu med för dålig dator men tänkte avvakta ett tag innan jag lägger pengarna på en kraftigare dator som klarar av att redigera AVCHD....med bluraybrännare etc.. Tills vidare kunde man ju i alla fall spara ned det och streama det oredigerat...
Finns det någon annan lösning.......?
Det beror ju helt på vad det är för format som HG20 använder sig av. Stöds det av ps3 så har du ju inga problem alls. Stöds det inte är alternativen antingen att konvertera filerna till något som stöds eller transcoda med PMS, vilket kräver datorkraft. Det går inte göra med en NAS t ex. edit* Med PIXELA som följde med din kamera kan du konvertera filerna till något som stöds av ps3.
Redigerat av endumen, 15 March 2009 - 23:13.
Postad 17 March 2009 - 00:11
Unregisteredd682ac5e
-
Unregisteredd682ac5e
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Det beror ju helt på vad det är för format som HG20 använder sig av. Stöds det av ps3 så har du ju inga problem alls. Stöds det inte är alternativen antingen att konvertera filerna till något som stöds eller transcoda med PMS, vilket kräver datorkraft. Det går inte göra med en NAS t ex.
edit* Med PIXELA som följde med din kamera kan du konvertera filerna till något som stöds av ps3.
Filerna är m2ts, upp till 24Mbit/s och det ska ps3 klara av, men bara om det ligger på skiva, BD/DVD eller på ps3:s hårddisk har jag förstått. Så egentligen borde den klara av det. Är det bara ett mjukvaruproblem som en generös uppdatering skulle klara av... Har i ärlighetens namn inte förstått det där med AVCHDuppspelning. Kameran klarar ju av att spela upp det med HDMI utan problem och i den sitter ingen 3,2 GHzprocessor direkt... Panasonic har ju plasmor som spelar upp m2ts direkt från SD-kort.... Men i dator krävs det minst 2,3 GHz core 2 Duo bara för att spela upp, och betydligt mer för att kunna redigera. ( Jag hade tänkt snika ett tag med en enklare dator med utrymme för en massa hårddiskar som sen skulle kunna stå som server/backup och invänta att kronan reser sig lite och slå till på en snabb quad eller en i7 när jag ska sätta ihop datorn för att redigera... Datorn jag har nu slocknar vilken dag som helst....) Vet att lösningen heter Tvix, PCH, HDX etc men det hade varit kul att få samma funktion OCH en spelkonsol OCH BD-läsare....
Postad 17 March 2009 - 07:56
endumen
-
endumen
-
Forumräv
-
-
543 inlägg
Filerna är m2ts, upp till 24Mbit/s och det ska ps3 klara av, men bara om det ligger på skiva, BD/DVD eller på ps3:s hårddisk har jag förstått. Så egentligen borde den klara av det. Är det bara ett mjukvaruproblem som en generös uppdatering skulle klara av... Har i ärlighetens namn inte förstått det där med AVCHDuppspelning. Kameran klarar ju av att spela upp det med HDMI utan problem och i den sitter ingen 3,2 GHzprocessor direkt... Panasonic har ju plasmor som spelar upp m2ts direkt från SD-kort.... Men i dator krävs det minst 2,3 GHz core 2 Duo bara för att spela upp, och betydligt mer för att kunna redigera. ( Jag hade tänkt snika ett tag med en enklare dator med utrymme för en massa hårddiskar som sen skulle kunna stå som server/backup och invänta att kronan reser sig lite och slå till på en snabb quad eller en i7 när jag ska sätta ihop datorn för att redigera... Datorn jag har nu slocknar vilken dag som helst....) Vet att lösningen heter Tvix, PCH, HDX etc men det hade varit kul att få samma funktion OCH en spelkonsol OCH BD-läsare....
Från och med ver 1.10.1 så ska du kunna köra m2ts med TsMuxer vilket inte kräver alls mycket datorkraft. http://ps3mediaserve...ilit=m2ts#p4538
Postad 17 March 2009 - 11:07
chris_chaos
-
chris_chaos
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Så har man då uppdaterat PMS från 1.04 till 1.10.5 och vad händer? Ingen anslutning! När jag körde den förra versionen så vad det bara plug and play.. Nu så är det stendött, har inte ändrat någoting i vare sig dator, ps3 eller router. Är det nåt knep som man ska ta till på de nyare versionerna? Kör trådlöst btw.
/Chrille
Postad 17 March 2009 - 11:50
endumen
-
endumen
-
Forumräv
-
-
543 inlägg
Så har man då uppdaterat PMS från 1.04 till 1.10.5 och vad händer? Ingen anslutning! När jag körde den förra versionen så vad det bara plug and play.. Nu så är det stendött, har inte ändrat någoting i vare sig dator, ps3 eller router. Är det nåt knep som man ska ta till på de nyare versionerna? Kör trådlöst btw.
/Chrille
jag hade inga problem... kör kabel istället!  edit* 1.10.51 är senaste.
Redigerat av endumen, 17 March 2009 - 11:52.
Postad 17 March 2009 - 21:48
dea_944t
-
dea_944t
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Har stött på problem med två filmer i 720p, x.264, mkv format.
Dom spelar utmärkt på VLC-spelaren på datorn men på PS3:an kommer det upp "skadade data" när jag försöker starta filmerna.
Nån som har några ledtrådar om vad som kan vara fel? övriga filmer har funkat bra.
/Dea
Redigerat av dea_944t, 17 March 2009 - 21:49.
Postad 17 March 2009 - 23:15
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Har stött på problem med två filmer i 720p, x.264, mkv format. Dom spelar utmärkt på VLC-spelaren på datorn men på PS3:an kommer det upp "skadade data" när jag försöker starta filmerna. Nån som har några ledtrådar om vad som kan vara fel? övriga filmer har funkat bra.
/Dea
Fr.o.m. version 1.04 så har min PMS varit lite instabil. Ibland har jag behövt starta om PMS för att mina filer ska fungera. Detta gäller både MKV som transodas och divx som skickas as-is. Kan visserligen vara något skumt i mitt nätverk eller i PS3an, men testa att starta om PS3an/PMS/nätverket och se om problemen försvinner med de filerna.
Postad 18 March 2009 - 14:30
Unregisterede7f15a42
-
Unregisterede7f15a42
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
/Chrille
Samma sak här....och jag har alltid kört trådat. Har du hittat någon lösning ännu?
Postad 18 March 2009 - 19:39
TobbeT
-
TobbeT
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Hej!
Jag har gjort mig bekant med programmet idag och det fungerar strålande förutom en sak!
Jag väljer att den ska spela upp en mkv-fil vilket verkar gå bra, jag får ljud och bild. Men saken är den att den verkligen hackar, bilden kan stå still i 10 sekunder för att sedan röra sig i en halv för att sedan igen stå still i 10 sekunder.
Vad bör jag göra? Nämn gärna flera lösningar som kan vara möjliga!
Tack på förhand!
/tobbet
Postad 18 March 2009 - 19:48
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Pausa filmen en stund så hinner datorn buffra. Med en stor buffer kan du sen spela filmen utan problem. Min dator är för slö för att koda av vissa HD-filer on the fly, men en full buffer råder bot på det.
Postad 18 March 2009 - 20:21
chris_chaos
-
chris_chaos
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Sorry att jag inte svarat tidigare...
Jobb och socialt liv har gått före men problemet är löst! Eller ja, det fungerar iaf...
Efter ha pelat lite så upptäckte jag att den gamla versionen var igång samtidigt! Och den gick inte att stänga av heller... Men efter en omstart och en ominstallation av PMS så gick det!
Ang. trådlöst/trådat. Jo trådat är ju bättre men man vill utnyttja den trådösa featuren
Sen e min burk ändå för slö för att köra högupplöst material ändå (P4 rular!).
/Christian
Postad 19 March 2009 - 18:40
TheSaurus
-
TheSaurus
-
Lärjunge
-
-
331 inlägg
Någon som kan säga mig var jag gjort fel här?
#video feeds
videofeed.Web,OnSMASH,PS3=http://videos.onsmash.com/feed.rss
?
Den vill tyvärr inte hittas av min PS3 under "videos -->web =/
Redigerat av TheSaurus, 19 March 2009 - 18:41.
Postad 21 March 2009 - 12:01
dea_944t
-
dea_944t
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Har stött på problem med två filmer i 720p, x.264, mkv format. Dom spelar utmärkt på VLC-spelaren på datorn men på PS3:an kommer det upp "skadade data" när jag försöker starta filmerna. Nån som har några ledtrådar om vad som kan vara fel? övriga filmer har funkat bra.
/Dea
Problemet löst med omstart av mediaservern.... ibland är det enkelt :-) Ett par andra frågor: Om jag kör em .mkv med DTS-kodat ljud verkar mediaservern konvertera till Dolby Digital 5.1 ? stämmer det? PS3:an indikerar DD och receivern identifierar opto-ut strömmen från PS3:an som DD. Antar att man kan behålla DTS med "Keep DTS in audio stream" option ? (även om jag inte ser nån större vinst med det?) Dom två andra audio-optionerna, "DTS/FLAC -> LPCM remux" och "Remux when audio track is AC3" vad har man för nytta av dessa? Ibland är video-strömmen från en x.264/.mkv MPEG-2 och ibland AVC, antar att detta beror på hur man valt att koda? Är det nån kvalitetsskillnad mellan dessa, vad jag kan bedöma ger MPEG-2 högre bitrate för samma kvalitet? /Dea
Redigerat av dea_944t, 21 March 2009 - 12:06.
Postad 21 March 2009 - 17:08
zonne
-
zonne
-
Amatör
-
-
68 inlägg
hej!
jag har nu äntligen hittat till pms. sicket schysst program! Dock har jag lite problem.
jag kan se avi filmer utan problem. Jag får bild på 1080p och även bild med text på iso filer. Dock så laggar det så att det inte går att kolla. har kikat i inställningar, men vet inte riktigt vad det är jag ska ändra på...
jag kör trådlöst. 300 mb router. enligt ps3 så streamar jag upp 15mb iaf.
vad är det som jag bör ändra på?
tacksam för svar.
Postad 21 March 2009 - 17:10
endumen
-
endumen
-
Forumräv
-
-
543 inlägg
hej!
jag har nu äntligen hittat till pms. sicket schysst program! Dock har jag lite problem. jag kan se avi filmer utan problem. Jag får bild på 1080p och även bild med text på iso filer. Dock så laggar det så att det inte går att kolla. har kikat i inställningar, men vet inte riktigt vad det är jag ska ändra på... jag kör trådlöst. 300 mb router. enligt ps3 så streamar jag upp 15mb iaf. vad är det som jag bör ändra på? tacksam för svar.
Jag tror ungefär varannan post i den här tråden säger att du ska ha KABEL, KABEL, KABEL!!!
Postad 21 March 2009 - 17:16
Breiz
-
Breiz
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Är det läge att uppgradera ?
några nya funktioner som e bra?
Postad 21 March 2009 - 17:27
dea_944t
-
dea_944t
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Jag tror ungefär varannan post i den här tråden säger att du ska ha KABEL, KABEL, KABEL!!!
200Mb homeplug funkar också bra. Kör med Siemens AV-200 och har inga lag-problem, enligt tester klarar dom bättre 200Mb homeplugs ca 40Mbit/s i snitt och 50-60 Mbit/s momentant. /Dea
Redigerat av dea_944t, 21 March 2009 - 17:30.
Postad 22 March 2009 - 11:03
EvoLimpa
-
EvoLimpa
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
hej!
jag har nu äntligen hittat till pms. sicket schysst program! Dock har jag lite problem. jag kan se avi filmer utan problem. Jag får bild på 1080p och även bild med text på iso filer. Dock så laggar det så att det inte går att kolla. har kikat i inställningar, men vet inte riktigt vad det är jag ska ändra på... jag kör trådlöst. 300 mb router. enligt ps3 så streamar jag upp 15mb iaf. vad är det som jag bör ändra på? tacksam för svar.
Hej. Jag får likadant vid uppspelning av en fullhd-mkv. Dock är det inte bandbredden som sätter käppen i hjulet. Transcodingen går långsammare än streamningen till PS3an, så uppspelningen får stanna och vänta på färdigtranscodat material. Dvs för slö dator. 720p går fint. Då har jag en P4 - 3,0GHz. Mvh
Postad 22 March 2009 - 20:27
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Problemet löst med omstart av mediaservern.... ibland är det enkelt :-)
Ett par andra frågor:
Om jag kör em .mkv med DTS-kodat ljud verkar mediaservern konvertera till Dolby Digital 5.1 ? stämmer det? PS3:an indikerar DD och receivern identifierar opto-ut strömmen från PS3:an som DD. Antar att man kan behålla DTS med "Keep DTS in audio stream" option ? (även om jag inte ser nån större vinst med det?)
Du har ju redan svarat på din egna fråga. Om du inte ser någon vinst med att behålla DTS, låt det va som det är - annars kryssa i keep. Dom två andra audio-optionerna, "DTS/FLAC -> LPCM remux" och "Remux when audio track is AC3" vad har man för nytta av dessa?
Innan det gick att streama DTS (nytt i senaste versionen) så kunde man behålla DTS-kvaliten genom att omvandla loss-less till LPCM, men det kräver HDMI förstärkare och rejäl bandbredd till PS3an Ibland är video-strömmen från en x.264/.mkv MPEG-2 och ibland AVC, antar att detta beror på hur man valt att koda? Är det nån kvalitetsskillnad mellan dessa, vad jag kan bedöma ger MPEG-2 högre bitrate för samma kvalitet?
Om transcode görs (vilket görs om du har subtitle) så blir det alltid MPEG2. Annars finns möjlighet att endast remuxa och behålla orginalformatet, t.ex. AVC. Att behålla orginalet ger alltid bättre bild än att omvandla och det stämmer att MPEG2 kräver större bitrate för motsvarande kvalite.
Postad 22 March 2009 - 23:37
ColinZeal
-
ColinZeal
-
Veteran
-
-
1509 inlägg
Installerade detta program ikväll och vart helt chockad över hur lättanvänt det var. Hade räknat med routerstrul och massa konstiga inställningar men det var bara att köra. Hela chockad fortfarande.
Nykär i min PS3a.
Postad 27 March 2009 - 08:37
Pluddi
-
Pluddi
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej, någon som vet om det går att få tag i adress till viasatsport,viasatsport motor! Formel 1 börjar ju i helgen och svergie lira kval match.
Postad 28 March 2009 - 05:25
baller80
-
baller80
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
När jag skulle testa det nya media programmet Vuze fick jag ett varningsmeddelande att jag har "nvappfilter.dll" installerat och att det kan orsaka problem på datorn som t.ex. sega ner cpun.
Kan det vara orsaken till att PMS laggar på alla hd filmer och vissa sd filmer? Har tillräckligt kraftfull dator och kör trådat med 100 mbit. Ifall nvappfilter.dll kan vara orsaken vet någon hur man tar bort den på xp utan att interneten försvinner?
Redigerat av baller80, 28 March 2009 - 05:28.
Postad 29 March 2009 - 18:41
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Hej, någon som vet om det går att få tag i adress till viasatsport,viasatsport motor! Formel 1 börjar ju i helgen och svergie lira kval match.
Ditt inlägg ligger i fel tråd och bryter troligtvis mot reglerna så....ingen hjälp till dig tyvärr.
Postad 31 March 2009 - 18:02
Unregistered0b884712
-
Unregistered0b884712
-
Veteran
-
-
1690 inlägg
Fick just en glad överaskning, PSM läser Raw filer från kameran, och till råga på allt så läser den även PEF filer (pentax Format). Så nu kan jag sitta och bläddra bland all mina bilder i lugnet i soffan \o/
ALL HAIL PS3
Edit: men den vänder inte bilderna rätt väg!!
Redigerat av Unregistered0b884712, 31 March 2009 - 18:04.
Postad 31 March 2009 - 19:05
supermattias
-
supermattias
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Fick just en glad överaskning, PSM läser Raw filer från kameran, och till råga på allt så läser den även PEF filer (pentax Format). Så nu kan jag sitta och bläddra bland all mina bilder i lugnet i soffan \o/
ALL HAIL PS3
Edit: men den vänder inte bilderna rätt väg!!
Har du testat att trycka L2 el R2 så kan jag vända mina bilder...
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|