Battlefield: Bad Company 2 (PS3)
5060 svar till detta ämne
Postad 11 februari 2010 - 16:44
Axxident
-
Axxident
-
Forumräv
-
-
578 inlägg
Såg att han bytte kamerapositioner, hur gör man det?
EDIT: På klippet som postades tidigare
Redigerat av Axxident, 11 februari 2010 - 16:44.
Postad 11 februari 2010 - 16:58
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
Såg att han bytte kamerapositioner, hur gör man det?
EDIT: På klippet som postades tidigare
med uppåt pilen ändrar du till 3:e persons vy på fordonen, bra när man kör omkring men värdelöst när man ska skjuta
Postad 11 februari 2010 - 17:02
Unregistered7da62804
-
Unregistered7da62804
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
med uppåt pilen ändrar du till 3:e persons vy på fordonen, bra när man kör omkring men värdelöst när man ska skjuta
Även bra om man har siktat in sig på en av lådorna man ska spränga så kan man se så att det inte springer fram någon med en c4 i högsta hugg...
Postad 11 februari 2010 - 17:46
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
Även bra om man har siktat in sig på en av lådorna man ska spränga så kan man se så att det inte springer fram någon med en c4 i högsta hugg... 
det är sant, tänkte inte på dessa marodörer
Postad 11 februari 2010 - 17:56
Unregisteredf4fc9dc9
-
Unregisteredf4fc9dc9
-
Användare
-
-
190 inlägg
När det börjar att tuta och pipa, det är signalen för att du bör flytta på dig direkt. Så låter det när en missil är "låst" på dig. UAV kan vara lite jobbig att köra så rör man sig direkt så brukar den missa. Om det nu inte sitter en rutinerad person och flyger radiostyrt dvs.
Det är svårt att bli less på det här spelet, för mig blir det värre och värre. Starkt beroende framkallande, hade man inte haft det man annars gör på dagarna med allt vad arbete och familj heter så hade jag nog nött det mer.
Ett tips bara, kör inte en 4hjuling emot mig. Risken är stor att det sitter ett skott i plytet 
psn:thomasson
Tack för infon. Angående tipset, så kommer jag aldrig köra emot dig, däremot en omväg runt dig, för att smyga upp till dig, och då kan du räkna ut vad som händer
Postad 11 februari 2010 - 18:03
vvv
-
vvv
-
Forumräv
-
-
859 inlägg
Nu finns det en demo tutorial i senaste posten på bfbloggen. Perfekt för alla er battlefield noobs som inte riktigt fattat konceptet än.
Postad 11 februari 2010 - 18:06
D-J
-
D-J
-
Forumräv
-
-
656 inlägg
Kika in denna så har ni några saker att försöka er på under demot . Ja gillar tagsen runt 1.50
http://blogs.battlef...-montage.aspx##  ja j*vlar i mig det var mycket roligt i den, snyggt o pricka helikoptrar med tanken och 4-hjulingen in i uav-båset var roligt också Men huvva vad jag saknar mortarstriken i demot
Postad 11 februari 2010 - 19:41
eRensson
-
eRensson
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
Fyfan, dags o lira lite känner jag!
Beroendeframkallande..
Postad 11 februari 2010 - 20:30
Axxident
-
Axxident
-
Forumräv
-
-
578 inlägg
Aha, ok tack
Postad 11 februari 2010 - 20:32
ThomasL
-
ThomasL
-
Forumräv
-
-
880 inlägg
Måste bli en match med några MHB-grabbar snart känner jag, börjar tröttna på polacker och italienare...
Postad 11 februari 2010 - 20:41
Ola Thomasson
-
Ola Thomasson
-
Forumräv
-
-
974 inlägg
Måste bli en match med några MHB-grabbar snart känner jag, börjar tröttna på polacker och italienare...
Men fransmännen då! Yisch, snacka om att surra sönder etern  För att inte prata om de talande tyskarna
Postad 11 februari 2010 - 22:24
Unregistered7da62804
-
Unregistered7da62804
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Tråkigt när man inte kan spela speciellt länge... Men det är tydligen andra som vill ha tag i teven också
BTW:
Jag saknar haloman! Vart har han tagit vägen?
Postad 12 februari 2010 - 02:16
Unregisteredca15b0a9
-
Unregisteredca15b0a9
-
Forumräv
-
-
703 inlägg
Tråkigt när man inte kan spela speciellt länge... Men det är tydligen andra som vill ha tag i teven också
BTW: Jag saknar haloman! Vart har han tagit vägen? 
Hahhaha haloman vilken mästare han var....!!! Skulle betala bra med pengar för att ha han som klanledare...  Andi_one och Jonte blev ett lite kort spel för mej när vi lirade. Hade polaren på besök och så,därför ingen mick bl.a... *****Voldoo verkar ha haft en vass kniv iaf Men men får ta nya tag ikväll då ja tror de blir att ta ett par pils och spela hela natten...Om sambon tillåter dvs haha.. Meddelar under dan i psnid-spela nu tråden om de blir lir eller inte
Postad 12 februari 2010 - 10:34
Andi_One
-
Andi_One
-
Mästare
-
-
3 008 inlägg
Låter bra de Voldoo  Själv är jag ledig idag och har spelat 2-3 matcher nu innan ja ska dra till gymet. Vann alla matcherna och jag kan tänka mig att en kille som heter Ptifou69 inte riktigt gillar mig 
Postad 12 februari 2010 - 13:18
nedman
-
nedman
-
Forumräv
-
-
774 inlägg
Själv är jag ledig idag och har spelat 2-3 matcher nu innan ja ska dra till gymet. Vann alla matcherna och jag kan tänka mig att en kille som heter Ptifou69 inte riktigt gillar mig 
Nice Bäst är när man hittar en sniper kille som sitter och tittar åt fel håll, då åker kniven fram!
Postad 12 februari 2010 - 15:22
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
jag blir inte klok på helikoptern altså, efter tipset om att ändra till bad company 1 controllen så gjorde jag ett försök, satte mig i helin och tryckte typ på alla knappar eftersom jag inte visste vilka man skulle använda, slutade med att jag skjöt iväg massa missiler bara  till slut så fick jag upp helin i luften, efter ett tag lärde jag mig hur man körde uppåt och neråt, efter ytterliggare ett tag så klarade jag att vrida helin, MEN jag testade alla knappar och alla kombinationer och lyckades verkligen inte att på den att åka frammåt eller bakåt
fick den bara att tilta typ så nosen åkte uppåt och det slutade med att jag störtade
blir tokig på detta
kan ingen berätta för mig exakt vilka knappar som jag ska använda
Postad 12 februari 2010 - 15:28
nedman
-
nedman
-
Forumräv
-
-
774 inlägg
jag blir inte klok på helikoptern altså, efter tipset om att ändra till bad company 1 controllen så gjorde jag ett försök, satte mig i helin och tryckte typ på alla knappar eftersom jag inte visste vilka man skulle använda, slutade med att jag skjöt iväg massa missiler bara till slut så fick jag upp helin i luften, efter ett tag lärde jag mig hur man körde uppåt och neråt, efter ytterliggare ett tag så klarade jag att vrida helin, MEN jag testade alla knappar och alla kombinationer och lyckades verkligen inte att på den att åka frammåt eller bakåt fick den bara att tilta typ så nosen åkte uppåt och det slutade med att jag störtade
blir tokig på detta kan ingen berätta för mig exakt vilka knappar som jag ska använda 
Ingen aning, det är alltid någon som "snor" hkp när man väl har sett den. Men jag vet nu vem jag inte skall åka med och det blir av
Postad 12 februari 2010 - 15:29
stabbe
-
stabbe
-
Veteran
-
-
1 569 inlägg
Voldoo och Simba tack för ett par riktigt goa rundor me mig och sykes  Gick ju rätt bra hehe. Jag hade inte headset på dock för ja snacka me sykes på skype.
Postad 12 februari 2010 - 15:35
vvv
-
vvv
-
Forumräv
-
-
859 inlägg
jag blir inte klok på helikoptern altså, efter tipset om att ändra till bad company 1 controllen så gjorde jag ett försök, satte mig i helin och tryckte typ på alla knappar eftersom jag inte visste vilka man skulle använda, slutade med att jag skjöt iväg massa missiler bara till slut så fick jag upp helin i luften, efter ett tag lärde jag mig hur man körde uppåt och neråt, efter ytterliggare ett tag så klarade jag att vrida helin, MEN jag testade alla knappar och alla kombinationer och lyckades verkligen inte att på den att åka frammåt eller bakåt fick den bara att tilta typ så nosen åkte uppåt och det slutade med att jag störtade
blir tokig på detta kan ingen berätta för mig exakt vilka knappar som jag ska använda 
tror ändå det är lättare och flyga med default kontrollen (om man inte är van sedan bc1 dvs). Och testa att inverta y-axlen för flygande fordon i options om du tycker det känns avigt. Annars är det ju upp och ner med r2 och l2 och styra med båda styrspakarna och skjuta med l1 och r1... svårare än så är det inte
Redigerat av vvv, 12 februari 2010 - 15:37.
Postad 12 februari 2010 - 15:43
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
"svårare än så är det inte" du har sett mig flyga väl?  får ta och ändra kontrollen igen då och se om det blir lättare,, dock så gillar jag att åka med någon annan. brukar få en del kills med machine gunen, räcker ju med en halvträff för att dom ska dö
Postad 12 februari 2010 - 16:33
Unregisteredf4c610b4
-
Unregisteredf4c610b4
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Älskar spelet!
Men jag blir inte heller klok på kontrollerna på helikopern. Varför är kontrollen på helikoptern så olik UAV? och har de inte tittat på hur en riktig helikoper styrs? Jag har inte flygit riktig helikopter själv men alla simulatorer och modell heikoptar jag testat har roll/pitch på en spak och yaw/thrust på en annan.
Man kan visserligen ändra det i options i spelet. Men det sparas ju inte och måste göras varje gång man sätter på spelet. Jag hoppas att de fixat de till riktiga releasen bara.
Postad 12 februari 2010 - 17:38
Unregistered9830b5af
-
Unregistered9830b5af
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Kom precis att tänka på att jag inte har haft igång MW2 en enda gång sen detta demot kom ut. Lutar nog åt köp dethär.
Postad 12 februari 2010 - 17:42
vvv
-
vvv
-
Forumräv
-
-
859 inlägg
Kom precis att tänka på att jag inte har haft igång MW2 en enda gång sen detta demot kom ut. Lutar nog åt köp dethär. 
Har häller inte spelat något MW2 sedan jag la vantarna på det här första gången... men det var i betan dvs 19 november
Postad 13 februari 2010 - 00:46
Simbo
-
Simbo
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Voldoo och Simba tack för ett par riktigt goa rundor me mig och sykes Gick ju rätt bra hehe. Jag hade inte headset på dock för ja snacka me sykes på skype.
Alltid kul att spela med folk man känner igen  Men det gick ju så där att spela, dock gick det lite bättre senare på kvällen.
Postad 13 februari 2010 - 01:02
eRensson
-
eRensson
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
Inte lirat sedan Battlefield 1942 men tycker inte helikoptern är så värst svår att styra.
Upp och ner med R2/L2 och sedan använder jag rightstick till att styra den. Tilta lätt fram för att åka frammåt, för att göra en u-sväng så kör man fram och vrider sticken till det håll man vill svänga (från fram-läget). Störtar man för fort fram så dra bak stick så långt det går så att den rätar ut sig och börjar lyfta. "Gasa" samtidigt du gör dessa manövrar.
Vet inte om detta hjälper men jag fortsätter ändå
Se det som att roterbladen DRAR IN luften när du "gasar". Så när du därmed lyfter så flyger du ju rakt upp då bladen drar in luft och skickar den under dig. Tippar du frammåt och DRAR IN luften så skickar den det snett bakom dig och du flyger "frammåt".
Mobba ej detta inlägg, helt seriöst försök! 
Gravitationen spelar ju självklart också in, går inte tilta 90 grader och flyga rakt fram..
Fly safe!
Redigerat av eRensson, 13 februari 2010 - 01:35.
Postad 13 februari 2010 - 01:44
klarinettmeister
-
klarinettmeister
-
Beroende
-
-
1 058 inlägg
Fan vad jag gillar demot! Samarbete är A och O. Dragonpuffer och jag lyckades spränga 2 mål samtidigt. Då kan jag säga att det var vi 2 mot 7 i motståndarlaget. Sedan dök det upp mer folk i vårt lag och vi vann.
Helikoptern har jag inte heller fått kläm på. Fick tag på en 1 gång. Men jag lyckades givetvis att störta.
Jag är nu sååå nära att förboka detta spel, fast jag egentligen inte har råd med det.
/matrixen
Postad 13 februari 2010 - 09:04
Falcy
-
Falcy
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
2 850 inlägg
Kanske redan har skrivits om det, men hur många kan man vara i en Squad i det "riktiga" spelet?
4 pers som i demot känns lite dåligt.
Postad 13 februari 2010 - 10:30
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
Kanske redan har skrivits om det, men hur många kan man vara i en Squad i det "riktiga" spelet? 4 pers som i demot känns lite dåligt.
håller med, speciellt eftersom det bara är dom innom squaden som kan prata med varann tydligen,, lite tråkigt, man vill ju kunna prata med alla i laget om man nu är många härifrån. drömde om spelet i natt  försökte köra helikoptern, och i drömmen funkade det hur bra som helst
Postad 13 februari 2010 - 10:39
Falcy
-
Falcy
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
2 850 inlägg
håller med, speciellt eftersom det bara är dom innom squaden som kan prata med varann tydligen,, lite tråkigt, man vill ju kunna prata med alla i laget om man nu är många härifrån.
drömde om spelet i natt försökte köra helikoptern, och i drömmen funkade det hur bra som helst 
Hoppas det blir bättre i final game, eller att man kan starta upp "egna" privata servrar på något sätt. Om man drömmer om ett TV-spel borde man hålla sig ifrån spelandet en dag eller två. Gå ut i solen för fan
Postad 13 februari 2010 - 10:51
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
Hoppas det blir bättre i final game, eller att man kan starta upp "egna" privata servrar på något sätt.
Om man drömmer om ett TV-spel borde man hålla sig ifrån spelandet en dag eller två. Gå ut i solen för fan 
haha ja vet  ikväll blir det party så då blir det inget spel. och kommer inte hem förän i morgon kväll, så lite ledigt från spel blir det. dock hinner jag nog spela lite nu innan
Postad 13 februari 2010 - 11:21
vvv
-
vvv
-
Forumräv
-
-
859 inlägg
Det kommer finnas möjlighet att starta privata matcher samt ställa in så att man kör party chat så att alla kan snacka med varandra, en del saker är inte helt glasklart vad han menar i intervjun då han snackar om pc och konsol om vartannat. Men det är nog ändå den bästa källan som finns i ämnet. (det är samma som jag postade för några dagar sedan så inget nytt) Här är intervjun
Postad 13 februari 2010 - 11:53
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
låter bra det. förbokade spelet igår på gamestop. han sa att spelet släpps den 4/3 trodde det var den 5 det släpptes
såg en video på youtube och en som spelade med M16 och demostrerade alla sikten, de vapnet verkar vara helgrymt.
m16 är mitt favvo vapen i både cod4 och mw2 så det blir det nog här med kanske
Postad 13 februari 2010 - 22:43
Unregistered7da62804
-
Unregistered7da62804
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Går de inte att starta en chatt från PSN? Om man nu inte kommer kunna snacka med resten av laget, utan bara med de folk som finns i squaden..
Postad 13 februari 2010 - 23:08
vvv
-
vvv
-
Forumräv
-
-
859 inlägg
Går de inte att starta en chatt från PSN? Om man nu inte kommer kunna snacka med resten av laget, utan bara med de folk som finns i squaden..
Finns väll inget stöd för voice chat i PSN än, men det har ju sagts att det ska komma någon form. Men om det skulle funka i detta fall vet jag inte.
Postad 15 februari 2010 - 08:33
Andi_One
-
Andi_One
-
Mästare
-
-
3 008 inlägg
Blir de kanske lite fart på demot nu i veckan igen?
Har känt mig grymt ensam på slagfältet i helgen måste ja säga.
Har spelat någon enstaka match bara med mhb`are
Fan har gått väldigt långt nu när ja verkligen drömmer om spelet 2 nätter i rad.
Känns som ja inte får en paus från spelet nästan. Har åandra sidan nästan kommit upp i 40timmars speltid
nu på 10 dagar.
Postad 15 februari 2010 - 08:39
nedman
-
nedman
-
Forumräv
-
-
774 inlägg
Har känt mig grymt ensam på slagfältet i helgen måste ja säga. Har spelat någon enstaka match bara med mhb`are 
Du fick lite hjälp igår i alla fall, även om jag var 'sämst' i laget. Men det är en jäkla skillnad och spela med ett "bra" lag med head set jämfört med att bara spela ett random spel. Spelade lite random igår och kom bara in i pajas lag, fick aldrig över 300p. Sedan trillade jag in med Andi_one och l--jonte--l och vips så snittade man 1500/2000poäng.
Postad 15 februari 2010 - 09:12
Andi_One
-
Andi_One
-
Mästare
-
-
3 008 inlägg
Jaa de va allt trevligt o ha dig med 
Synd de va igår vid 23 o inte hela helgen istället bara
Det är en jäkla skillnad på och vara 2 och 3 oxå.
Mkt större chans att man hinner Squad spawna om man är 3 istället för 2 i en squad.
Postad 15 februari 2010 - 14:09
Andi_One
-
Andi_One
-
Mästare
-
-
3 008 inlägg
Et Tu, Brute? Bronze Trophy Online: knife 5 friends
Där har vi ju en trophie som undertecknad ser fram emot att ta
Postad 15 februari 2010 - 14:43
ThomasL
-
ThomasL
-
Forumräv
-
-
880 inlägg
Blir de kanske lite fart på demot nu i veckan igen? Har känt mig grymt ensam på slagfältet i helgen måste ja säga. Har spelat någon enstaka match bara med mhb`are 
Fan har gått väldigt långt nu när ja verkligen drömmer om spelet 2 nätter i rad. Känns som ja inte får en paus från spelet nästan. Har åandra sidan nästan kommit upp i 40timmars speltid nu på 10 dagar. 
Spelat en massa i helgen, först nu som jag börjat spela ordentligt. Nån match med dig t.o.m., men förutom den och en med MadAbility så har det varit en jäkla massa ryska hela tiden, duktigt irriterande måste jag säga..
Postad 15 februari 2010 - 15:28
D-J
-
D-J
-
Forumräv
-
-
656 inlägg
Hoppas ingen har missat dom här "serierna" Rolig och duktig snubbe.
Postad 15 februari 2010 - 15:43
Andi_One
-
Andi_One
-
Mästare
-
-
3 008 inlägg
hahahaha D-J fan så bra
Postad 15 februari 2010 - 16:32
nedman
-
nedman
-
Forumräv
-
-
774 inlägg
Hoppas ingen har missat dom här "serierna"  Underbart!
Postad 15 februari 2010 - 18:08
Unregisterede56c1f18
-
Unregisterede56c1f18
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
En fråga om betan, Jag får inga poäng - eller jo jag får poäng men stapeln rör sig inte och jag har fastnat på rank 2 hur mycket jag än spelar.
Är det så för alla eller bara stackars lilla mig ?
Postad 15 februari 2010 - 18:18
ThomasL
-
ThomasL
-
Forumräv
-
-
880 inlägg
En fråga om betan, Jag får inga poäng - eller jo jag får poäng men stapeln rör sig inte och jag har fastnat på rank 2 hur mycket jag än spelar.
Är det så för alla eller bara stackars lilla mig ?
Det är så för alla. Rank 3 kräver nästan 5 miljoner poäng så det lär dröja innan nån lyckas komma dit.
Postad 15 februari 2010 - 18:35
Unregisterede56c1f18
-
Unregisterede56c1f18
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
konstigt, på pc tror jag att jag nått rank 7 utan dessa problem.
Postad 15 februari 2010 - 18:43
vvv
-
vvv
-
Forumräv
-
-
859 inlägg
konstigt, på pc tror jag att jag nått rank 7 utan dessa problem.
Det är ingen beta på ps3 längre utan ett demo och dom vill ju spara unlocksen till fulla spelet då man redan testat så att dom funkar under beta testet. Det du nu spelar på pc är däremot en beta där man fortfarande vill testa så att saker fungera.
Postad 15 februari 2010 - 18:46
Unregisterede56c1f18
-
Unregisterede56c1f18
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Jaaa så är det ju, tack
Fan va jag kämpat med att få det att fungera. loggat in och ut och startat om och installerat om.
Nästa gång ska jag ställa frågan här innan jag strular till det för mig själv. *asg*
Postad 15 februari 2010 - 23:02
MUCC
-
MUCC
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Grymt beroendeframkallat spel Spelat demot i drygt 15 timmar, banan börjar bli jobbigt enformig. Ligger på 1180 kills och runt 400 deaths, inget speciellt antar jag. Dock brukar jag få flest poäng de rundorna jag spelar, i alla fall de senaste gångerna. Hur är det med er andra? Längtar en hel del till release. Men hoppas man kommer kunna stänga av andras mic'ar. Otroligt störande att höra random folk hela tiden, och inte minst irriterande att bli tillsagd av folk om att vad göra och inte göra. Fullt medveten om att detta är ett spel man måste samarbeta på men så fan heller att jag lyder småglin som tror att dem kan utnyttja mig till deras fördel, det kallar jag inte samarbete.
Postad 15 februari 2010 - 23:06
ThomasL
-
ThomasL
-
Forumräv
-
-
880 inlägg
Ligger på 1180 kills och runt 400 deaths, inget speciellt antar jag. Dock brukar jag få flest poäng de rundorna jag spelar, i alla fall de senaste gångerna. Hur är det med er andra?
Låter helt sjukt bra. Jag ligger på 0.80 kanske, då har jag iofs aldrig spelat såna här spel förut. Legat på just över 2000 poäng som max. Märks rejält hur mycket bättre det går efter man spenderat några timmar, vilket gör att man spenderar ytterligare några timmar på det.
Postad 15 februari 2010 - 23:24
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
Hoppas ingen har missat dom här "serierna" Rolig och duktig snubbe.
haha roligaste jag har sett på länge
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|