det är ganska svårt att avgöra ljudet från videon märker jag.. då.. kameran i sig.. spelar in en massa oljud.
du måste höja därför jag sätter på ps3an efteråt.. så man inte blandar ihop ljuden =)
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
30 relaterade trådar
Postad 21 September 2009 - 20:03
du måste höja därför jag sätter på ps3an efteråt.. så man inte blandar ihop ljuden =) Postad 21 September 2009 - 20:05
jo provade med det nu... jämförde dina 3 klipp där, alla tre verkar låta lika mycket... är det 5 konsolen du testat nu?
Postad 21 September 2009 - 20:07
haha ja Postad 21 September 2009 - 20:10
Du har helt rätt. Några garantier finns inte. Jag har dock ägt 4 tjocka PS3 i mina dagar (sålt när jag varit fattig, sen köpt igen när jag blivit tät) och ingen har låtit lika illa som slimmen IMHO. Jag var inte den enda som köpte den här maskinen på Maxi. Två kompisar hakade på, och för att vara säkra så allt var ok, så jämförde vi sida vid sida. Alla de här 3 lät lika. Två st från Karlskrona och en från Ronneby. Vad gäller mina videos så får du också tänka på att jag använde dålig utrustning till att spela in. ESAFESA: Så har alla mina slim låtit. Så himla tråkigt. Jag hade nog lämnat tillbaka den och försökt skaffa en fet, men du väljer naturligtvis själv. Postad 21 September 2009 - 20:10
Vet inte om jag hängt med i alla turer men menar du att denna låter mycket? Sitter iofs med små datorhögtalare men jag tycker den verkar väldigt tyst? Postad 21 September 2009 - 20:19
Personligen tycker jag.. att om man kan få en NY tjock.. till ett pris på under 3000kr så tycker jag att det är värt.. annars är det nog smartare att behhålla sin slim. Du hade tur.. som hittade en på ica maxi för det priset! Jag kollade idag.. i häggvik (stockholm).. fanns inga ps3:or alls där.. frågade dock inte någon som jobbade där.. de kanske hade de inne .. men inget var utställt iaf.. bara en massa rockband instrument för 500kr. Postad 21 September 2009 - 20:36
Tycker inte ps3:an låter högt som du säger.
Spela på en 360 1 vecka så kommer du inte höra ett knyst från din ps3:a. http://www.youtube.c...feature=related Hade din ps3:a låtit så här hade jag förstått men nu när jag hört ljudklipp på den så låter det nog mer som att du antingen är djävulskt pedant eller har någon variation av tinnitus. Postad 21 September 2009 - 20:37
Ok.
Anledningen till att jag utgått från att ICA Maxi har PS3:or är för att jag frågade om det var nåt lokalt när jag köpte min. Jag fick till svar att Maxi körde den kampanjen för att sälja ut sina lager med gamla PS3:or. Det är ju dock inte säkert att det stämde för hela sverige. Postad 21 September 2009 - 20:46
Det har funnit ps3:or på den ica maxi jag besökte.. som du säger så är de nog slutsålda redan såhär dags. Postad 21 September 2009 - 20:47 Samma sak var det på de Maxi jag kollade, en himla massa RB men inte en PS3 vad jag såg iaf. Postad 21 September 2009 - 21:28
Jag tror att en del här har för höga förhoppningar. Precis som att ni tror att det finns PS3:or som inte hörs alls i ett tyst rum. Ni förväntar väl er inte att den ska vara knäpptyst så att man inte hör den alls hoppas jag?
Redigerat av belzebubb, 21 September 2009 - 21:29. Postad 21 September 2009 - 21:32
Huvudlagret som säljer elektronik [texportlager i Borås] till Maxibutikerna har inte fler 80gb.
Butikers lagersaldo kan jag dessvärre inte kika på. De är endast slim som går ut till ICA butikerna from idag. De sista 80gb skickades till olika butiker runt om i landet i torsdags, så de borde vara utställda i butik i fredags och med största sannolikhet gått åt i helgen då vi snackar om en volym på ca 5-10 PS3 per butik. Vad jag har hört så har denna realisation varit en succé på säljfronten med värre på vinstfronten, aldrig har de sålts så många konsoler hos ICA. (Närmast var när PS2 sänktes till 1995kr för många år sedan) Med tanke på att ICA knappt gått någon vinst på detta så diskuteras inga prissänkningar på slimen hos ICA just nu. Kom ihåg att alla butiker sätter sitt eget pris på produkten, men just nu rekommenderas ett pris på 3790kr till slutkund på Slimen. Postad 22 September 2009 - 00:53
kolla i högljudd PS3 slim tråden kom på en smart lösning för att få den tyst!
Postad 22 September 2009 - 13:35
Är detta nya PS3-tråden?
Vet inte var jag ska posta detta, men det handlar bl a om PS2emulation och Dreamcast-titlar på PSN: http://www.neogaf.co...ad.php?t=374846 Postad 22 September 2009 - 14:30
Ögnade bara igenom tråden lite snabbt men om jag inte missuppfattat det hela så nämns det att man ska kunna spela sina PS2 spel via PSN. Låter som det mycket väl kan vara sant då jag hela tiden misstänkt att de skulle återinföra denna funktion på ett eller annat sätt. Antar att de löst mjukvaru delen men att denna kanske kan gå att använda för att komma förbi deras skydd med en s.k exploit och detta är anledningen till att de inte låter en ladda ner funktionen som det ju ryktades om innan E3 (har jag iaf för mig).
Edit: Jag förhastade mig tydligen då de tänkt släppa alla PS2 spel via PSN vilket låter ännu mer troligt då det finns titlar som säljer än idag och möjligheten att kunna köra dessa på en PS3 lär öka försäljningen även om det endast handlar om digital distribution. Själv hade jag inte köpt en titel jag redan äger på PS2 till PS3 såvida de inte sett till att den har bättre bilduppdatering eller något i den stilen. Och när jag ändå snackar PS2, är det någon som vet vad MediaMarkt eller Ica Maxi tar för dessa? Redigerat av Jack of all trades, 22 September 2009 - 14:40. Postad 22 September 2009 - 14:31
Nja de är väl snarare så att man ska kunna köpa gamla PS2 spel via PSN precis som man köper PSX spel där idag.
Postad 22 September 2009 - 14:35
Man kan köpa ps2-spel från PSN. De har mao INTE löst bakåtkompatibiliteten via mjukvara, utan spelen måste patchas/göras om på något sätt för att de ska kunna köras på ps3. Detta är ju ypperligt ur affärssynpunkt då alla som vill spela ps2-spel på sitt ps3 måste köpa det igen, även om de har en ps2-skiva hemma redan. Både för- och nackdelar således. :/ Redigerat av endumen, 22 September 2009 - 14:35. Postad 22 September 2009 - 15:01
Jo jag förstod detta efter att ha läst lite mer ingående. Ställer mig lite frågande till om detta kommer få fler att köpa en PS3 då många som väntat på möjligheten att spela PS2 spel garanterat redan äger en hel del spel och jag tvivlar på att dessa känner för att köpa alla favoritspelen igen. För alla andra som missat alla grymma lir så innebär det däremot att de kan köpa en PS3 och ändå uppleva alla grymma titlar denna konsol har utan att behöva köpa konsolen i fråga. Det är just denna "målgrupp" som jag tror Sony har riktat in sig på och inte alla de som redan äger en PS2 eller spelen till den.
Detta gäller visserligen Slim med men du har rätt det är nog bättre att diskutera detta i den officiella PS3-tråden. Redigerat av Jack of all trades, 22 September 2009 - 15:03. Postad 22 September 2009 - 23:32
Tjo! Ursäka om det är fel tråd för min fråga.
Beställde nyss en PS3 Slim, extra dosa, HDMI-kabel och några spel från simplygames. Vart ett riktigt fint pris! Min fråga är. Vart köper jag en ny strömkabel för Svenska vägguttag? Finns det på någon affär typ clasohlson? Hade några sådana kablar liggande från gamla skrivar och annat skit, men har tyvärr kastat dem i nån flytt. :-/ EDIT: Visst är det en sån här man ska ha? Tänkte bara att det känns löjligt att beställa en kabel för 40 kr på nätet om det finns i butik på stan. Redigerat av NajkLord, 23 September 2009 - 00:08. Postad 23 September 2009 - 00:55 Här http://www.clasohlso...px?id=135943469 Postad 23 September 2009 - 01:28 Tusen tack! Letat som en galning och nu känner jag mig helt oduglig :-) Ska komma ihåg "apparatsladd". Postad 24 September 2009 - 11:59 http://www.mcvuk.com...ndles-confirmed En vit FFXIII-bundling i japan också;
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 24 September 2009 - 12:42. Postad 25 September 2009 - 12:31
Är ni nöjda ni som har köpt Slim? Jag står och velar om jag ska köpa en Ps3 överhuvudtaget. Ägde en 60gb förr.
Postad 25 September 2009 - 12:32
Här har du 45 åsikter om den: https://www.prisjakt...kt.php?o=472652 Jag är nöjd Postad 25 September 2009 - 13:34
Så lät att överdriva med sådant betyg men 45pers lär inte ha fel tycker man. Efter 19mån uppehåll är man riktigt sugen. Lär iaf låta mindre än mitt tjocka ps2. Postad 26 September 2009 - 11:28
Köpte mig en Ps3 igår. Har endast erfarenhet av ps2 tidigare. Och jag måste hålla med om att den för allt ett rackarns liv efter en stund. Kollade på en BD film igår och bild och ljud var kanon. Men från ps3 blev det ett djävulskt liv på fläkten efter ett tag.
Maskinen står i ett skåp där jag har dörren öppen lite grann för att ventilera. Kanske blev det för varmt för ps3. Det kännns ju sådär om ljudet skall vara på den här nivån. Mike Postad 26 September 2009 - 20:40 På vilket sätt är det orimligt att jämföra en maskin som påstås vara tyst och är det och en maskin som påstås vara tyst men inte är det? Folk påstår att de måste lägga öronen mot sin PS3 för att höra fläkten. Jag sitter i soffan och hör den. Men med min Mac Mini måste jag sätta örat mot fläkten för att höra den när jag spelar upp en film i 1080p. Kan du nu förklara för mig vad som är orimligt med min jämförelse tack? Postad 26 September 2009 - 21:37
Ni borde alla skämmas som lämnar tillbaka flera ps3 enheter för lite fläktljud, det är sånt man får leva med idag. Kan väl inte vara så hemskt högt ljud att det inte lätt överröstas med normal ljudnivå på en film/spel.
EddieG: Nu är jag inte säker, och har inte kollat upp fakta specifikt för det du pratar om, men jag tror inte grafikkortet i Ps3an har stöd för hårdvarudekoding av alla codecs, vilket betyder att processorn får ta hand om bildhanteringen, och då blir den nog hyffsat varm ska du se. Därav fläktljudet. Redigerat av Thompa bompa, 26 September 2009 - 21:38. Postad 26 September 2009 - 22:35
Det är ju orimligt hör du väl själv, att ps3:an är tyst i sin kategori är det ingen tvekan om och vissa har fått väldigt tysta maskiner, så tyst att man inte kan höra den från soffan. Man kan inte jämföra 2 helt olika produkter med varandra som dessutom skiljer sig prestandamässigt väldigt mycket. Mac mini skulle sprängas om den fick syssla med lika många beräkningar som en PS3 får göra när dennes fulla kapacitet används. Sen är det lite skillnad på att spela upp en blu-ray skiva och en hd data fil. Intitialt när man sätter på sin ps3 slim.. så måste jag verkligen gå väldigt nära för att höra ljudet. Sen när det går på högvarv, då hör man att den låter.. det håller jag med om, har samma problem. Redigerat av Unregistered1232, 26 September 2009 - 22:42. Postad 29 September 2009 - 07:34
ni måste ha världens otur med era ps3or, har 80gb och den är tyst som fan hela tiden film som spel, blir varm men men. förstår inte ljudfrågan alls fortfarande.
Postad 29 September 2009 - 09:17
mrBunny: Ljudfrågan här gäller PS3 Slim (som trådnamnet också antyder). 80-giggaren har inga större problem vad jag vet, och det hade du kunnat få veta om du läst tråden.
Postad 29 September 2009 - 09:20
Alla ps3or har "ljud-problem" dvs samma felprocent eller vad man ska säga. Dock är samtliga 60gb mer högljudda än senare modeller. Postad 29 September 2009 - 10:36
Men har du ens läst tråden? Jeez! Vissa slim-modeller låter värre än Xbox360. Varför tror du vi klagar?
Om du inte ens hängt med i diskussion är det ingen större mening att kommentera rakt ut i luften. Redigerat av Muyfa666, 29 September 2009 - 10:37. Postad 29 September 2009 - 12:13
Jag antar att du syftade på mig? Jag skrev felprocent, alltså att vissa ps3or är det FEL på! Anledningen till att de låter är ju för att fläkten går upp på höga varv, vilket skapar ett ljud. Därför jag satte ljudproblem inom " ", för det är ju inte att det är ett högt ljud som är grundproblemet. Postad 29 September 2009 - 12:23 Nej, det där stämmer inte. Det finns riktigt tysta 60 GB-maskiner, varav en ägs av en vän till mig. Jag var alltid lite avundsjuk på honom för att hans 60 GB-maskin var så mycket tystare än min... tills jag bytte bort min till förmån för en 120 GB "Slim" som är lika tyst som hans 60 GB. Redigerat av VincentVegaSWE, 29 September 2009 - 12:24. Postad 29 September 2009 - 12:25
Jaså? Jag trodde jag hade en tyst 60gb tills jag bytte den mot en 80gb. Ganska stor skillnad måste jag säga, men du menar då att även min 60gb hade fläktproblem? Postad 29 September 2009 - 12:26
Nu håller tråden gå helt åt skogen... håll er till SLIM. Det finns redan trådar för 60gb och 80gb
Postad 29 September 2009 - 12:57 +1 Postad 29 September 2009 - 17:03
Har en liten fundering.
Den har säkert vart här tidigare och ber om ursäkt att jag ställer frågan isf. Men är det värt att byta sin 60Gb version mot nya slim? Verkar ju vara ganska mkt problem med fläcktljud på nya. Och läste även i en annan tråd att det endast finns "högljuda" slimmodellerna kvar hos försäljarna. Kanske är bättre att behålla den ett tag till och byta framåt jul eller nått. Va tror ni?? Postad 29 September 2009 - 18:39
Någon som vet om det går att göra dvd:n regionsfri på den nya slim versionen ?
Postad 29 September 2009 - 19:32
jag gjorde det bytet och ångrar det min 60GB var mycket tystare bytte konsoll idag och ska se om denna är tystare Postad 29 September 2009 - 19:35
BluRayspelaren är inte det, och det finns ingen information om hur man gör så. Dock är de många spel och filmer regionsfria- Postad 29 September 2009 - 19:38
Okej. Får hoppas din nya är tystare då
Jo jag har ju läst mkt senaste dagen/dagarna om att många har problem med sina att dom låter mycket. Och även att de som finns ute idag är sånna så låter en del. Jag störs ju inte jättemkt av mitt 60gb ljud. Egentligen är det ljud via bitstream och mindre strömförbrukning som gör att jag är lite intresserad av att köpa slim ist. Men kanske att dom får ordning på fläktljuden om ett tag, några veckor/månader eller nått. Och att man ska vänta till dess. xstos är det bara ljudet som gör att du ångrar bytet eller är det andra saker med? Mvh Postad 29 September 2009 - 19:53
jollan: ja, gillar att den nya kontrollen oxå är matt, glider inte runt i handen som förra
det är synd att den är i standby läge när man inte använder den annars tycker jag den är lika bra som min 60GB eller ja det är ju stort sett samma maskin Postad 30 September 2009 - 22:29
Hallå gott folk, jag har lite problem med eject-knappen på fronten av min slim. Nu har inte jag haft någon tjock-ps3a att jämföra med hur det fungerat innan, men min slim vägrar att spotta ur sig skivor om man trycker på knappen. Väljer jag "alternativ" och sedan "mata ut skiva" kommer den ut alldeles utmärkt. Men trycker jag på knappen vägrar den. Det lustiga är att om jag trycker på knappen utan att det är nån skiva i så blinkar den tre gånger, vad jag gissar för att informera mig om att det inte finns nån skiva i.
Är det nån inställning jag missat, eller har jag fått en kass enhet? Postad 30 September 2009 - 22:44
låter som en kass konsoll
kolla först manualen hittar du inget åk och byt den Postad 30 September 2009 - 22:57
nä jag har inte hittat nått i manualen om det, blir väl att packa ner den igen. skit också. Postad 03 October 2009 - 10:57
Hej alla!
Nybörjarfråga! Har precis köpt en PS3 Slim och vill koppla upp den mot min dator. Vill egentligen flytta över en massa bilder till PS3'an och köra deras fotoalbum. Första frågan. Behöver man göra nåt med PS3'an (någon inställning) eller är det bara stoppa in nätverkssladden in till routern? Har själv en Linksys SD250 switch och det verkar inte fungera alls. Kan inte se PS3'an från min dator heller och kan inte hitta nån inställning på PS3'an som säger "koppla upp dig på lokalt nätverk"... Andra frågan, om man väl lyckas koppla datorn till PS3, behöver man då kopiera bilderna till PS3 eller kan man ha biblioteket på datorn och visa på PS3? 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |