Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den stora Kult/B-films tråden!

3302 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 augusti 2010 - 14:31

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

• 860 inlägg
  • 0

Recension av Jet Li filmen "Fong Sai Yuk" :)

http://www.blu-ray.c...y/11802/#Review

Grynig och lite soft, fast bättre än så här blir det inte då den tidens Hong Kong filmer var gjorda med lågbudget och filmat på billigt filmstock med lite halvtafflig focus, precis som det SKA va på denna typen av film :P hehe

Och där hamnade den i kundkorgen på Axel ;)

Har haft den på pre-order i flera veckor nu och idag fick jag mail om att den skickas imorrn (från HDMS). :)
Det är en av Jet Li's bästa rullar och ett måste i varje HK film älskares samling. :blush:

Redigerat av Lion_Paw, 04 augusti 2010 - 18:59.

Postad 04 augusti 2010 - 15:07

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0
Sweet!!

Bifogad fil  grindhouse.jpg   68,26K   0 Antal nerladdningar

Postad 04 augusti 2010 - 17:30

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3 680 inlägg
  • 0
Är det den versionen som gick på bio over-there...? Och när kan den tänkas dyka upp...??

Postad 04 augusti 2010 - 17:55

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0
Jepp, inkluderat fejk trailers mellan filmerna m.m. göttigt :)

Släpps den 5:e oktober enligt senaste nytt :)

Postad 05 augusti 2010 - 01:07

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2 882 inlägg
  • 0

Escape From NY utgåvan från UK är den helt klart sämsta BD skivan jag har/har sett...

Tycker den ser mkt battre ut an den nya amerikanska utgavan! Inga detaljer i bilden. Valdigt soft bild.Kolla dvdbeaver!

Redigerat av vinncent, 05 augusti 2010 - 01:12.

Postad 05 augusti 2010 - 07:07

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3 680 inlägg
  • 0
De må vara hänt men jag varken äger eller har sett US utgåvan så än så länge är UK utgåvan det sämsta jag har/har sett...

Postad 05 augusti 2010 - 10:49

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0

Tycker den ser mkt battre ut an den nya amerikanska utgavan! Inga detaljer i bilden. Valdigt soft bild.Kolla dvdbeaver!

UK utgåvan är en uppskalad dvd med massa bildförbättringar, du blir lurad att tro att den ser bättre ut. Ta US utgåvan och sätt på bildförbättringarna på tv.n bara så.

The film has always been dark, murky, and somewhat soft, and that's certainly what it is here. The U.K. release tried to remedy this by boosting the contrast, filtering the grain, and digitally heightening the sharpness, but the end result was an artificial-looking image with little resemblance to the film's theatrical origins.

http://www.blu-ray.c...y/12117/#Review

Mkt mer detaljrikedom än UK och inte en salig utsmetad röra som i te x första bilden på gubben. Kolla rynkorna i hans panna te x och jämför. Tror inte de har DNR.at så mkt då den ju är soft och dunkel i grunden, som sagt med de horribla kontrastrika Optimum jämförelserna kan man lätt bli vilseledd.

Kontrastboostingen och EE.n är inte att leka med på Optimums release.

Redigerat av henke007, 05 augusti 2010 - 11:45.

Postad 05 augusti 2010 - 12:59

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2 882 inlägg
  • 0
Visst! Men JAG tycker att UK ser battre ut... ok? (men den ar anda det ingen kanon release)

Redigerat av vinncent, 05 augusti 2010 - 13:00.

Postad 05 augusti 2010 - 13:09

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0
Enda problemet enligt screenshotsen är att mycket drunknar i mörker på den nya jämfört med tidigare versioner av filmen på diverse format. T.ex. så ser man knappt nåt av husen bakom helikoptern, Snake försvinner nästan HELT i baksätet på taxin när chaffisen tänder moltovcoctailen m.m.

Ska bli intressant att se i rörelse, men jag är LITE orolig att dom gjort den nya mastern FÖR mörk.
Så jag behåller MGM R1:an på DVD så länge, plus att den utgåvan har mycket godis som jag inte vill göra mig av med heller :D

En trend idag (förutom DNR skräcken) verkar vara att antingen kontrast boosta, eller mörka ner filmen mer än normalt. Antingen i ett försök att ge filmerna en mer "modern" look.

Tyvärr är det svårt att veta om den SKA se så mörk ut från början, speciellt som man inte sett den på bio.

Jag avvaktar nog lite.

SJÄLVKLAR förbättring jämfört med den mediokra uppskalade UK discen iallafall.

Fast HDnet versionen vinner fortfarande känner jag då kulisserna m.m. inte försvinner i mörker :(

Ni som beställt den får gärna lägga upp omdöme om det känns som att det är FÖR mörkt eller om det känns naturligt när ni fått den :)

Jag är LITE orolig över vad dom kommer att göra med "The Fog" när den väl kommer.
Den version som går på HDnet ska se riktigt skarp och fin ut och än en gång sparkar Studio Canal discen åt skogen, som troligtvis också är en upscale, eller DNR:ad till max :blush:
Jag hoppas dom inte mörkar ner den onödigt mycket när den släpps av MGM på BD.
För den är mörk nog som den är på alla DVD utgåvor :D

Postad 05 augusti 2010 - 13:21

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0

Visst! Men JAG tycker att UK ser battre ut... ok? (men den ar anda det ingen kanon release)

:D :)

Screenshoots är ju bara en fingervisning, den nya utgåvan ser nog ännu bättre ut i rörelse, hur man upplever den på sin skärm kan ju skilja sig hur man upplever diverse screenshots. Te x Gladiator den nya börja massa klanka ner på färgmässigt etc när de inte har en aning om hur den såg ut på Bio och jämför utefter en gammal DVD alt HD TV sändning hmm.

Edit: beställde nyss ny EFNY & The Crazies 2009 för 250 inkl frakt på Amazon, tvivlar att nån annan slår det priset, Reg A låsta såklart.

Redigerat av henke007, 05 augusti 2010 - 13:59.

Postad 05 augusti 2010 - 18:39

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0
Kanon!
Upp med en EFNY review när du sett den :)

Postad 05 augusti 2010 - 19:05

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0
PSYCHO helt fri från DNR misshandel och annan boosting :)

http://hcc.techradar...review-05-08-10

UNDERBART!!
Är en av mina favvofilmer of all time, så jag var RIKTIGT nervös inför detta släpp :D

Postad 05 augusti 2010 - 19:15

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0
"Tremors" 9:e november!

http://www.blu-ray.com/news/?id=4952

Hoppas på ny master, men blir väl troligtvis den DNR och EE misshandlade HD-DVD mastern om vi har otur, då jag misstänker att Universal INTE gjort en ny från grunden :(

Näväl...bättre detta än inte alls kanske?

Postad 05 augusti 2010 - 19:18

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0
Lite info om "Star Crash" utgåvan :(

Bifogad fil  starcrash.jpg   27,78K   0 Antal nerladdningar

Starcrash on DVD & Blu-ray From Shout! Factory 9-14-10 - Full specs!

The ultimate ROGER CORMAN science-fiction classic makes its long-awaited debut FOR THE FIRST TIME IN HIGH-DEFINITION BLU-RAY™ AND ON DVD!

SHOUT! FACTORY PRESENTS STARCRASH

Starring Caroline Munro, David Hasselhoff, Christopher Plummer, Joe Spinell and Marjoe Gortner

2-DISC SPECIAL-EDITION BLU-RAY™ and DVD

Digitally Remastered and Presented in Widescreen for the First Time with a Galaxy’s Worth of Special Features!

Crashing Home Entertainment Shelves Nationwide September 14, 2010 From Shout! Factory

One of the most eagerly awaited inter-galactic science-fiction adventures, released by Roger Corman’s New World Pictures, will finally be made available for the first time to the home entertainment shelves as StarCrash, directed by Luigi Cozzi, will debut September 14, 2010 on 2-Disc Special Edition Blu-ray and DVD from Shout! Factory, in association with New Horizons Picture Corporation. An adventure like no other, the StarCrash 2-Disc Special Edition contains anamorphic widescreen presentation of the movie with DTS HD 5.1 surround sound (Blu-ray), a reversible cover featuring vintage art for original movie posters and a payload of bonus content including all-new interviews and commentaries with cast and crew, rare behind-the-scenes footage and much more! A must-have for loyal fans of Roger Corman and Luigi Cozzi, science fiction enthusiasts and collectors, StarCrash 2-Disc Special Edition Blu-ray and DVD mark the latest installments from the popular ROGER CORMAN’S CULT CLASSICS home entertainment series from Shout! Factory. Each Special Edition Blu-ray and DVD is sold separately. Blu-ray is priced to own at $26.97; and DVD is available at $19.93.

Produced in Italy in the wake of Star Wars’ phenomenal success, StarCrash (also known as The Adventures of Stella Star in overseas territories) became an international blockbuster in its own right. This 1979 film became one of New World Pictures’ biggest box-office hits. Critics might have laughed, by so did audiences, who grooved to its campy humor, wildly imaginative special effects (some of them quite good!) and non-stop adventure. Where Star Wars dared not go, StarCrash went — at warp speed!

The lasting peace of the galaxy is threatened by the diabolical and relentless Count Zarth Arn (cult icon Joe Spinell, Rocky, The Godfather and The Godfather - Part II), who is determined to take the universe for himself and make each planet his plaything, each inhabitant his slave. There is no question that the Count is evil, given his propensity for cackling at every opportunity.

Can anyone save the universe from this megalomaniacal madman? Indeed there is, and she’s quite a beauty.

Brave, bikini-clad star warrior Stella Star (Caroline Munro, The Spy Who Loved Me, At the Earth’s Core) and her co-pilot Akton (child evangelist-turned-actor Marjoe Gortner, Food of the Gods, Mausoleum) are pressed into service to thwart the evil Zarth Arn’s plot. If they succeed, galactic peace will be achieved. If they fail, the universe will fall into decay and destruction at the hands of its sadistic new overlord.

Have no fear, because Stella Star is here!

The film’s zesty, star-studded cast also includes People’s Choice Award winner David Hasselhoff (Knight Rider, Baywatch) in one of his first big-screen roles, noted screen tough guy Robert Tessier (The Longest Yard, The Cannonball Run) and legendary two-time Emmy® and Tony® Award winner, and Academy Award® nominee Christopher Plummer (The Last Station, Murder by Decree, The Sound of Music) as The Emperor.

StarCrash was written and directed by fan favorite Luigi Cozzi (AKA Lewis Coates), whose other cult masterworks include Alien Contamination (an “homage” to Alien) and the unforgettable Lou Ferrigno vehicle Hercules (an “homage” to Conan the Barbarian). The film also boasts a rousing score by five-time Academy Award® winner John Barry (Dances With Wolves, Out of Africa, 10 James Bond films).

Alas, StarCrash would prove to be the only big-screen Stella Star adventure … but as its worldwide legion of fans will attest, it was one to remember!

STARCRASH 2-DISC SPECIAL EDITION BLU-RAY and DVD BONUS CONTENT

New Anamorphic Widescreen Transfer (1.85:1) and DTS HD 5.1 Surround Sound (Blu-ray), Dolby Digital 5.1 Surround Sound (DVD)

Disc One:
· Interview with writer/director Luigi Cozzi
· StarCrash: the music of John Barry, a detailed analysis of the score by Mars of Deadhouse Music
· 2 feature-length commentaries by StarCrash historian Stephen Romano:
Commentary 1: the history of StarCrash, the making of the film and its importance in 1970s fantastic cinema.
Commentary 2: StarCrash scene-by-scene: production trivia, anecdotes and critical analysis.
· Behind-the-scenes image gallery, featuring storyboards, art, and rare, never-before-seen photos!
· Promotional art gallery, featuring photos, posters, lobby cards and early poster designs by Drew Struzan
· Fan art gallery, featuring an exclusive look at the all-new, sexy Stella Star art from fantasy illustrator Robin Greenville Evans
· Theatrical trailer with commentary by Eli Roth from Trailersfromhell.com and an all-new exclusive trailer commentary by filmmaker/editor Joe Dante!
· TV spots and radio Spots

DISC TWO
· Interview with actress Caroline Munro (60 min.)
· 17 Deleted and alternate scenes
· The complete, original StarCrash screenplay, illustrated with original storyboards and early, full-color concept art
· Exclusive 20-minute behind-the-scenes footage reel, with commentary
· The making of the special effects of StarCrash by Armando Valcauda with exclusive, never-before-seen special-effects footage

Postad 05 augusti 2010 - 21:25

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0

"Tremors" 9:e november!

http://www.blu-ray.com/news/?id=4952

Hoppas på ny master, men blir väl troligtvis den DNR och EE misshandlade HD-DVD mastern om vi har otur, då jag misstänker att Universal INTE gjort en ny från grunden :(

Näväl...bättre detta än inte alls kanske?

Det skulle ju vara första gången isf som Uni gjorde en bättre utgåva om de gjorde en ny master på denna vilket inte kommer hända såklart :D :)

Dock ser ju HD verren otroligt mkt bättre ut än nån DVD, måste se om denna nån dag för att kolla hur pass överdriven DNR och EE kritiken är har bara sett denna på min gamla HD ready 42 .a hehe. Dock är det nog ingen Gladiator första släppet direkt.

Postad 05 augusti 2010 - 22:37

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0
Ja, Gladiator nivå är det INTE på Tremors iallafall som tur är :P

Kollade igenom screenshotsen för EFNY på Blu-Ray.com recensionen och de mörka scenerna ser bättre ut där än på DVDbeaver sidan, vilket iofs inte är nåt nytt ;)

http://www.blu-ray.c...y/12117/#Review

Sen en review på Raw Deal som verkar ha en riktigt fin transfer, med tanke på budgeten och åldern :(
http://www.blu-ray.c...y/11210/#Review
Får bli en beställning tilll veckan :D

Btw, så beställde jag UK utgåvan av "Psycho" från dvd.co.uk idag, där den redan finns i lager och förhoppningsvis har jag den på måndag.
Lägger upp omdöme så fort jag sett den :)

Postad 05 augusti 2010 - 23:51

Mackan92
  • Mackan92
  • Lärjunge

• 278 inlägg
  • 0

Sen en review på Raw Deal som verkar ha en riktigt fin transfer, med tanke på budgeten och åldern :(
http://www.blu-ray.c...y/11210/#Review
Får bli en beställning tilll veckan :D

Jo den har en riktigt bra transfer på både bilden och ljudet för att vara snart 25 år gammal. Har den svenska utgåvan av den men det är väl samma transfer som på den engelska?

Postad 06 augusti 2010 - 02:05

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2 882 inlägg
  • 0

Ja, Gladiator nivå är det INTE på Tremors iallafall som tur är :(

Kollade igenom screenshotsen för EFNY på Blu-Ray.com recensionen och de mörka scenerna ser bättre ut där än på DVDbeaver sidan, vilket iofs inte är nåt nytt :D

Japp..ser mkt battre ut nu!

Postad 06 augusti 2010 - 09:47

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0

Har den svenska utgåvan av den men det är väl samma transfer som på den engelska?

Det stämmer :(

Postad 06 augusti 2010 - 09:54

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0

Det stämmer :(

Och den finns ju på CDON för 99 som ja sagt innan tillsammans med Red Heat och Red Sonja. F.ö kan ja inte spela nån av de skivorna på min regfria Pioneer 320 men de funkar hos en polares LG390 :D :)

Redigerat av henke007, 06 augusti 2010 - 09:55.

Postad 06 augusti 2010 - 20:44

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0
I den eviga väntan på att "Conan the Barbarian" nån gång ska släppas på BD så bjuder jag på detta klipp så länge :(

http://www.youtube.c...player_embedded

:D :) :P ;) :D :D

Postad 07 augusti 2010 - 14:27

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0
2 recensioner av Blue-Undergrounds kommande "Machine Gun McCain" :)

http://10kbullets.co...-mccain-bluray/
http://www.mondo-dig...machinegun.html

Postad 07 augusti 2010 - 14:31

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0
Kan inte låta bli att klämma in denna trailer för Troma´s nya Grindhouse film "Fathers Day". :(

http://www.youtube.c...h?v=5IwMSMZDPLs

Need a Blu-Ray release now!! :) :P

Postad 07 augusti 2010 - 17:19

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0
Ännu en recension av "Shogun Assassin" på HighDefDiscNews:

http://www.highdefdi...ws.com/?p=48876

Ser riktigt fin ut på screenshotsen :)

Postad 07 augusti 2010 - 23:46

DragonZilla
  • DragonZilla
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Men vill man verkligen ha Shogun assassin då den e ihopsatt av några delar?
Själv vill jag ha hela babycart serien!!

Postad 08 augusti 2010 - 00:38

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Nä det är ju en styggelse.
Har 2 första delarna på dvd..

Blir ett måste på Blu-Ray.
Vattnas i munnen :)

Postad 08 augusti 2010 - 00:39

DragonZilla
  • DragonZilla
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
shit va bra sagt...
exakt så tycker jag..
jag såg första delen när jag var liten..
sen när jag såg shogun assassin hajjade jag inte först..mindes jag fel mm var tankar jag hade..
sen fattade jag :)

Postad 08 augusti 2010 - 04:07

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0
Jo visst men Shogun Assassin är ju mer en Grindhousig upplevelse med den schyssta John Carpenter aktiga synth musiken m.m.

Medans Babycart är mer långsammare och seriös.

Personligen var Shogun Assassin introduktionen i serien och den versionen jag växte upp med, och pga det min favorit version ;)

Dubbningen är ju så jäkla hård att man nästan trillar ur soffan ;)

Postad 08 augusti 2010 - 05:56

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6 349 inlägg
  • 0

Men vill man verkligen ha Shogun assassin då den e ihopsatt av några delar?
Själv vill jag ha hela babycart serien!!

Jag vill ha det. Babycart serien är överskattad enligt mig, Shogun assassin är så mycket roligare att se på.

Postad 08 augusti 2010 - 06:09

DragonZilla
  • DragonZilla
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
hahah
letar efter min egna babycart o sen efter er ;)

Postad 08 augusti 2010 - 07:18

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Första 2 filmerna tycker jag var väldigt bra iaf..
Sen var ju serietidningen som fanns i sverge hur bra som helst.
Om ni nu är gamla nog att komma ihåg den :-)

Postad 08 augusti 2010 - 14:11

DragonZilla
  • DragonZilla
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
grymma
bara sista delen i dvd som va sådär..
annars kanon..
serien grym
fanns i små serieböcker med

Postad 08 augusti 2010 - 17:12

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2 926 inlägg
  • 0
Vad får jag om jag köper Shogun Assassin? Alltså, vad är det för sorts film? Är det en samuraj-film á la Akira Kurosawa? Eller vad är det för nåt? Varför tycker ni att den är bra? ;) Är lite småtaggad på den.

Postad 08 augusti 2010 - 18:57

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Vänta tills alla 6 delar kommer ut på Blu-Ray är mitt tips.

Handlar om en Ronin och hans lilla pojke.

Vill du läsa mer så finns de massor med info på nätet.

Du kan kolla in trailers på nätet också.
Här är ett

http://www.youtube.c...h?v=Fj6tarf0d9I

Väldigt blodig och brutal serie..Inget för den svage ;)

Postad 08 augusti 2010 - 19:05

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2 926 inlägg
  • 0
Den låter som något för mig! ;) Tack för tipset!

Postad 08 augusti 2010 - 19:21

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Annars tycker jag de är värt att du köper alla delar på dvd tills vidare medans du väntar på Blu-Ray

Postad 08 augusti 2010 - 19:33

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

• 860 inlägg
  • 0

Vad får jag om jag köper Shogun Assassin? Alltså, vad är det för sorts film? Är det en samuraj-film á la Akira Kurosawa? Eller vad är det för nåt? Varför tycker ni att den är bra? ;) Är lite småtaggad på den.

http://www.imdb.com/title/tt0081506/

Det är en samuraj/ ninja film och är kult på alla sätt, den är blodig och rå mm.

Postad 08 augusti 2010 - 21:09

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0
Nån som varit inne på Evil Dead tråden på AVS Forum?

Är några personer som dömer ut bilden på kommande BD utgåva efter en hårt komprimerad Youtube video ;)
Även i 1080p så har youtube stora problem att kunna visa filmgrain då det begravs i kraftiga artefakter.

AVS tar snart pris i stolpskott ;)

Postad 09 augusti 2010 - 12:48

Unregistered08fc33f7
  • Unregistered08fc33f7
  • Lärjunge

• 265 inlägg
  • 0

Första 2 filmerna tycker jag var väldigt bra iaf..
Sen var ju serietidningen som fanns i sverge hur bra som helst.
Om ni nu är gamla nog att komma ihåg den :-)

Jupp så gammal är jag, "Samurai" originellt namn

Postad 11 augusti 2010 - 08:50

Unregistered8282627d
  • Unregistered8282627d
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Troll 2 ska visst släppas av FOX den 5:e oktober.
Källa:
http://monsterkidcla...com/topic/32692

Postad 11 augusti 2010 - 11:17

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0
Troll 2?!??!?

Definitivt årets WTF släpp :D

Här är redigt med info om nya Grindhouse utgåvan :D
http://www.slashfilm...lsart-revealed/

Bifogad fil  grind.jpg   256,63K   0 Antal nerladdningar

Älskar verkligen looken på boxen ;)

Postad 11 augusti 2010 - 16:24

papperskatt
  • papperskatt
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0

Troll 2 ska visst släppas av FOX den 5:e oktober.
Källa:
http://monsterkidcla...com/topic/32692

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!

Postad 12 augusti 2010 - 10:41

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0
Recension av Psycho:
http://www.dvdbeaver...are6/psycho.htm

Såg den i förrgår och bilden är LÖJLIGT bra :)

Postad 12 augusti 2010 - 13:52

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1 828 inlägg
  • 0

Älskar verkligen looken på boxen :)

Den där boxen är misstänkt likt den japanska DVD-utgåvan. :D

Postad bild

Postad 12 augusti 2010 - 14:58

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0
Jepp och det är det jag gillar :)

Hoppas det är ett lika snyggt digipack som japan DVD:n.

Postad 15 augusti 2010 - 22:04

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0
Recension av "Machine Gun McCain"

http://www.dvdbeaver...ain_blu-ray.htm

Ännu en lyckad transfer från Blue-Underground ;)

Postad 16 augusti 2010 - 13:59

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0
Suck....
Bad News...

Verkar inte som att det blir nåt släpp av Beyond the Darkness på BD, då Media-Blasters/Shriek Show mer eller mindre verkar vara nära att slå igen tack vare dagens usla ekonomi :rolleyes:

http://www.avmaniacs...mp;postcount=39

Hoppas dom överlever då dom har en rejäl katalog med kult titlar.
Får bli att att köpa på sig de DVD utgåvor jag inte skaffat än ifall dom stryker med och dom blir "Out of Print".

Så här går det, SPECIELLT för småbolagen, när piraterna hellre laddar ner filmerna och bolaget inte får igen de pengar dom lagt ut på att plocka fram dessa godbitar. Code Red är ett till bolag som förlorar på varje titel nu.
Nog ruggigt svårt att driva ett litet bolag i dagens ekonomiska klimat när piraterna härjar.
T.o.m. Blue-Underground har haft det tufft senaste 2-3 åren, även om BD releaserna börjat komma igång på senare tid. Och Anchor Bay verkar också vara nära att kursa nu när Starz gör sig av med avdelningen.

Om kultbolagen dör ett efter ett och bara mainstream "skiten" blir kvar, så blir det en mörk framtid för oss som älskar B film :lol:

Postad 16 augusti 2010 - 14:24

Movie_freaker_1
  • Movie_freaker_1
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0
Oj, Psycho såg ju riktigt bra ut. Den vill jag se, så det får nog bli att skaffa den.

Postad 16 augusti 2010 - 14:34

Unregistered08fc33f7
  • Unregistered08fc33f7
  • Lärjunge

• 265 inlägg
  • 0

Suck....
Bad News...

Verkar inte som att det blir nåt släpp av Beyond the Darkness på BD, då Media-Blasters/Shriek Show mer eller mindre verkar vara nära att slå igen tack vare dagens usla ekonomi :rolleyes:

http://www.avmaniacs...mp;postcount=39

Hoppas dom överlever då dom har en rejäl katalog med kult titlar.
Får bli att att köpa på sig de DVD utgåvor jag inte skaffat än ifall dom stryker med och dom blir "Out of Print".

Så här går det, SPECIELLT för småbolagen, när piraterna hellre laddar ner filmerna och bolaget inte får igen de pengar dom lagt ut på att plocka fram dessa godbitar. Code Red är ett till bolag som förlorar på varje titel nu.
Nog ruggigt svårt att driva ett litet bolag i dagens ekonomiska klimat när piraterna härjar.
T.o.m. Blue-Underground har haft det tufft senaste 2-3 åren, även om BD releaserna börjat komma igång på senare tid. Och Anchor Bay verkar också vara nära att kursa nu när Starz gör sig av med avdelningen.

Om kultbolagen dör ett efter ett och bara mainstream "skiten" blir kvar, så blir det en mörk framtid för oss som älskar B film :lol:

Jo det är trist men jag tror inte det har så mycket med pirater att göra egentligen.
Faktum är att det finns inte tillräckligt med "bra" (säljbara) titlar så det räcker för att 10 småbolag
ska kunna leva på det. Tycker verkligen man är nere å skrapar i tunnans botten vid det här laget.
Ta Code Red t.ex, Beyond the Door och Dead Pit är de enda titlar jag kände till sen innan.

Postad 16 augusti 2010 - 18:18

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2 882 inlägg
  • 0
Titlarna dör ju inte bara för att bolagen går under. Licenserna lär ju säljas till andra bolag som kan släppa dem!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.