* Officiell tråd - Playstation Move - motion cont
1038 svar till detta ämne
Postad 27 December 2010 - 11:39
Unregisteredddb310e6
-
Unregisteredddb310e6
-
Mästare
-
-
2625 inlägg
Det går visserligen bara till knäna när man står upp, så borde inte vara i vägen? Funkar väl även att sitta ner i soffan och spela? (Eller måste man alltid stå?
Vart står kameran bäst? På TV-bänken lite riktad uppåt eller ovanpå TV:n? Finns väl nåt att fästa den med på TV:n?
Någon som vet om det finns framme i någon butik i Sthlm för demo?
Jag vet ifs inte hur du har det möblerat hemma, men oavsett hur högt bordet är så bör det begränsa rörelsefriheten avsevärt. Finns väl vissa spel som funkar sittandes i soffan, men i t.ex. Sports Champion så fungerar det inte. Jag hade kameran under TVn till en början och det funkade bra, sen köpte jag den här och placerade kameran ovanför TVn. Mest för att slippa ha den ståendes framför och det känns inte som det spelar så stor roll.
Postad 27 December 2010 - 11:57
Unregistered276d62c1
-
Unregistered276d62c1
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
konstigt att move är slut överallt, här i skellefteå finns det massor kvar (:
Postad 27 December 2010 - 12:33
Unregisteredc2d1da48
-
Unregisteredc2d1da48
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
konstigt att move är slut överallt, här i skellefteå finns det massor kvar (:
Starter pack finns det gott om, Det är Move Motion kontrollen som är slut. får ju bara med en i starter paketet så nu måste man ju köpa 3st för att få det optimalt för 2 spelare.
Postad 27 December 2010 - 12:44
bujje
-
bujje
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Någon som vet när de kommer komma in i lager igen?
Postad 27 December 2010 - 15:25
Unregisteredc2d1da48
-
Unregisteredc2d1da48
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
Jag har inte hört något datum, bara i början av Januari enligt Elgiganten & MediaMarkt.
annars kan du googla runt lite o köpa från tex. England.
Postad 28 December 2010 - 08:44
pryzze
-
pryzze
-
Lärjunge
-
-
352 inlägg
Köpte en i höstas på Webhallen. Den fanns aldrig hemma så jag började misströsta.
Men en försäljare berättade att de fick in små partier med jämna mellanrum som
tog slut direkt när de kom in. Han tipsade om att göra en förhandsbeställning. Och
mycket riktigt, så tog det bara en vecka innan jag hade en kontroll.
//Pryzze
Postad 28 December 2010 - 10:34
Unregistered276d62c1
-
Unregistered276d62c1
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
Starter pack finns det gott om, Det är Move Motion kontrollen som är slut. får ju bara med en i starter paketet så nu måste man ju köpa 3st för att få det optimalt för 2 spelare.
jo men var "fria" kontroller jag menade, kan dock dubbelkolla då jag ändå ska förbi stan idag (:
Postad 28 December 2010 - 20:05
PackSwede
-
PackSwede
-
Lärjunge
-
-
294 inlägg
Synd att dom är slut mest överallt (jag har iofs fått mina, bokade på MM). Fler sålda kontroller = Större anledning för spelutvecklare att lägga krut på Move-Spel !
Postad 28 December 2010 - 21:46
Unregistered1232
-
Unregistered1232
-
Veteran
-
-
1892 inlägg
CDON verkar dock ha fått den i lager igen, 649kr (starter pack)
Redigerat av Unregistered1232, 28 December 2010 - 21:46.
Postad 28 December 2010 - 23:29
Unregisteredddb310e6
-
Unregisteredddb310e6
-
Mästare
-
-
2625 inlägg
CDON verkar dock ha fått den i lager igen, 649kr (starter pack)
Jo, men starterpack har väl funnits mer eller mindre hela tiden. Men enbart en move-kontroll är svår att få tag i. Har haft en förbokad på axelmusic under en längre tid nu...
Postad 29 December 2010 - 00:47
Unregistered1232
-
Unregistered1232
-
Veteran
-
-
1892 inlägg
Aha okej, trodde det var ont om den också.
Postad 29 December 2010 - 23:28
klarinettmeister
-
klarinettmeister
-
Beroende
-
-
1058 inlägg
Var inne på ICA Maxi, Kristianstad idag. De hade fått in 5 st. Move-kontroller för 449:-.
De tar säkert slut ganska snabbt. De kommer in litet då och då till butikerna precis som det har skrivits om i tråden.
Postad 31 December 2010 - 09:14
MiWa
-
MiWa
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
Funderar på att införskaffa Move, men jag har inte riktigt greppat det här med vad man behöver. Behöver varje spelare: - 1 st Playstation Move Motion Controller
- 1 st Playstation Move Navigation Controller
eller: - 2 st Playstation Move Motion Controller
eller: - 2 st Playstation Move Motion Controller
- 1 stPlaystation Move Navigation Controller
Postad 31 December 2010 - 12:17
jopesnope
-
jopesnope
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Funderar på att införskaffa Move, men jag har inte riktigt greppat det här med vad man behöver. Behöver varje spelare:
- 1 st Playstation Move Motion Controller
- 1 st Playstation Move Navigation Controller
eller:
- 2 st Playstation Move Motion Controller
eller:
- 2 st Playstation Move Motion Controller
- 1 stPlaystation Move Navigation Controller
Jag har Sports schampionship. Där klarar sig varje spelare med en move kontroll. De behöver ingen navigerings kontroll heller. Men sedan finns det vissa sporter i spelet som kan spelas med två move kontroller. Exempelvis gladiator duell där man istället för med en move kontroll styr både sköld och svärd. Med två move kontroller separerar så att du med ena move kontrollen styr svärdet och med den andra skölden. Du får fundera hur mycket du tänkt lägga ut på move. Har du pengar så är det lika bra att köpa flera move kontroller. Men har du lite pengar så klarar du dig helt klart, just nu, med två move kontroller.
Postad 01 January 2011 - 16:41
MiWa
-
MiWa
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
Jag har Sports schampionship. Där klarar sig varje spelare med en move kontroll. De behöver ingen navigerings kontroll heller. Men sedan finns det vissa sporter i spelet som kan spelas med två move kontroller. Exempelvis gladiator duell där man istället för med en move kontroll styr både sköld och svärd. Med två move kontroller separerar så att du med ena move kontrollen styr svärdet och med den andra skölden.
Du får fundera hur mycket du tänkt lägga ut på move. Har du pengar så är det lika bra att köpa flera move kontroller. Men har du lite pengar så klarar du dig helt klart, just nu, med två move kontroller.
Tack för svaret, det lutar åt 2 st motion controllers, vart man nu skall hitta det nånstans. Verkar ju vara slut överallt...
Postad 02 January 2011 - 10:46
NAD2700THX
-
NAD2700THX
-
Beroende
-
-
1364 inlägg
Jo, men starterpack har väl funnits mer eller mindre hela tiden. Men enbart en move-kontroll är svår att få tag i. Har haft en förbokad på axelmusic under en längre tid nu...
Var förbi MM i Barkarby i mellandagarna. De hade helt slut på startpaket, men hade gått om lösa kontroller. Någon som vet vart man kan hitta startpaket idag? Söker även lösa handkontroller. Gärna på norra sidan av Sthlm. Tack! /Johan
Postad 13 January 2011 - 20:59
evo_danne
-
evo_danne
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Nått nytt om när kontrollerna kan komma in i lager igen?
Och är det nån som testat "Tv Superstars" och kan rekomendera det spelet?
Postad 13 January 2011 - 21:36
Unregistered0650da58
-
Unregistered0650da58
-
Beroende
-
-
1220 inlägg
Någon som vet om någon release lista på move spel? Känns som det är rätt tyst just nu.
Postad 14 January 2011 - 00:04
klarinettmeister
-
klarinettmeister
-
Beroende
-
-
1058 inlägg
Och är det nån som testat "Tv Superstars" och kan rekomendera det spelet?
Finns ett demo på TV Superstars. Jag kan inte rekomendera det om det är som demot. Extremt dåliga instruktioner till vad man ska göra och konstiga rörelsemönster. Tänk dig "Japanese Game Show", men du ska använda Move-controllern istället för din kropp.
Postad 14 January 2011 - 01:05
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Och är det nån som testat "Tv Superstars" och kan rekomendera det spelet? https://www.minhembio.com/spelrec/2226
Postad 14 January 2011 - 10:13
evo_danne
-
evo_danne
-
Amatör
-
-
56 inlägg
https://www.minhembio.com/spelrec/2226
Tack. Testade demot, men blir det inte roligare än så så avstår jag gärna.. Beställde Singstar Dance ist, och får hoppas det blir underhållande.. =)
Postad 14 January 2011 - 13:34
evo_danne
-
evo_danne
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Någon som vet om någon release lista på move spel? Känns som det är rätt tyst just nu.
"Sorcery" kommer ut i Februari Verkar kunna bli rätt så bra, även om det inte verkar vara ett spel just för mig.. http://www.youtube.c...h?v=eVDuqa0jO-o
Postad 14 January 2011 - 13:54
klarinettmeister
-
klarinettmeister
-
Beroende
-
-
1058 inlägg
Tack.
Testade demot, men blir det inte roligare än så så avstår jag gärna..
Beställde Singstar Dance ist, och får hoppas det blir underhållande.. =)
Har testat några låtar. Har dock inte testat de låtarna som finns på den skivan. Går ju att köpa danslåtar till alla Singstar-utgåvor till PS3. Faktiskt roligt. Se till att ha gott om plats. Jag fick möblera om min lägenhet. Man får dansa igenom låtarna ett par gånger så att man lär sig dansstegen.
Postad 14 January 2011 - 17:32
Unregistered0650da58
-
Unregistered0650da58
-
Beroende
-
-
1220 inlägg
"Sorcery" kommer ut i Februari
Verkar kunna bli rätt så bra, även om det inte verkar vara ett spel just för mig..
http://www.youtube.c...h?v=eVDuqa0jO-o
Jo det har jag redan sett. Men jag hoppas det kommer dyka upp fler titlar som inte har annonserats innan. Titlar som RE4 HD och de övriga RE railshooters till Wii vore ju perfekta att konvertera till PS3 och tjäna lite pengar på. Men kommer det inte titlar snart och SONY inte gör mer reklam för MOVE känns den mer som en parantes i spelhistorien.
Postad 14 January 2011 - 18:10
Unregistered883bce2a
-
Unregistered883bce2a
-
Forumräv
-
-
737 inlägg
Har testat några låtar. Har dock inte testat de låtarna som finns på den skivan. Går ju att köpa danslåtar till alla Singstar-utgåvor till PS3. Faktiskt roligt. Se till att ha gott om plats. Jag fick möblera om min lägenhet. Man får dansa igenom låtarna ett par gånger så att man lär sig dansstegen.
Men räcker det inte med att röra armarna eller registrerar kameran hela kroppen på något sätt?
Postad 15 January 2011 - 21:56
joos
-
joos
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Men kommer det inte titlar snart och SONY inte gör mer reklam för MOVE känns den mer som en parantes i spelhistorien.
Ja, det här är ganska märkligt. Nu är ju Move rätt nytt, men vad väntar de/alla på? - Move har, om jag förstått rätt, sålt jäkligt bra, t om över förväntan, men på spelfronten händer inte mycket direkt. Förstår att det inte plötsligt kommer utannonseras ett dussin move-exklusiva titlar eller att man plötsligt endast kommer släppa Uncharted 3 i Move Edition, (och det är ju knappast inte heller meningen med tillbehöret), men lite mer info om framtida titlar kanske vore på sin plats snart?. Väntar själv på leverans från axelmusic. Ska bli kul, även om jag gärna ser att utbudet på spel ökar drastiskt. Sport Champions och Echocrome II är de enda måsten jag ser just nu.
Postad 15 January 2011 - 22:27
klarinettmeister
-
klarinettmeister
-
Beroende
-
-
1058 inlägg
Men räcker det inte med att röra armarna eller registrerar kameran hela kroppen på något sätt?
Nej. Jag tror att den registrerar hela kroppen, iaf. ner mot knävecken. Kan inte bekräfta det dock. Jag har fått upp till 7800 poäng på svåraste och då har kameran sett mig nerifrån knävecken och uppåt.
Postad 19 January 2011 - 15:39
Aruba4608
-
Aruba4608
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Något är skumt, när Clas Ohlson (399:-) är billigare än Elgiganten (449:-) och Webhallen (449:-), det var lääänge sedan CO låg bra till på prisfronten...så jag antar att det är lite "överpris" (introduktionspris för "Early adopters") på produkten just nu...tyvärr.... http://www.clasohlso...px?id=156864291
Postad 19 January 2011 - 16:06
Orio
-
Orio
-
Användare
-
-
195 inlägg
Ursäkta om jag avbryter tråden men jag beställde mitt starterpaket härifrån. http://www.fyndborse...move-startpaket499kr + eventuell frakt. Jag fick fraktfritt av någon anledning. Skickades idag. Bra spel ihop med flickvän? Sports champion?
Postad 19 January 2011 - 16:10
Unregisteredc2d1da48
-
Unregisteredc2d1da48
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
Sports Champion är kul, tjejen är inte mycket för TV Spel men hon diggar Move & Sport Champion.
Postad 20 January 2011 - 14:00
svartpippi
-
svartpippi
-
Lärjunge
-
-
471 inlägg
Ska man köpa 2 Move controller så blir det lite billigare om man köper dem från webhallen : Dual Pack Move controller 749kr Är bara där jag sett detta paketpris.
Postad 21 January 2011 - 08:58
Dustint82
-
Dustint82
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Fick precis hem mitt MOVE igår...  riktigt kul! Vet inte hur uppdaterad denna listan är men men, finns lite gott på väg ser det ut som! http://en.wikipedia....layStation_Move
Postad 21 January 2011 - 09:04
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Någon som testar EA ACtive 2 och vet om det är värt priset?
Postad 21 January 2011 - 09:25
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1524 inlägg
Någon som testar EA ACtive 2 och vet om det är värt priset?
Tja det beror ju på eller hur?  om man använder det. Jag beställde från Amazon uk, och har tränat 3 gånger, (jag kör deras 9 veckors program.) jag har haft en jäkla träningsverk. Jag tycker det är bra. förutsatt att man använder det. Men det är mycket roligare än att göra egna övningar. Man blir ju peppad, vill springa förbi sin motståndare mm. Fördelen är också att om man inte vill använda gummibandet utan hantlar, kan man ställa in vilka vikter man använder så anpassas caloriförbrukningen efter det. Pass 3 var ganska lätt, men prgrammet varierar övningar och intensitet. man kan också själv välja lägga ett eget program. PS3 versionen har fått bra kritik. Kinect versionen är inte lika bra verkar det som. nån gång har sensorn inte hängt med. sen så tyckte jag att datorn var lite sadistisk vid en övning där jag la mig ner för tidigt, det vara bara till att börja om och hålla kvar.  för 49 pund tycker jag det är prisvärt, men inte de 900 som den först kostade här när det kom. har ingen koll på priset nu. (kolla prisjaktspriserna vissa av de billiga innehåller bara tillbehören inte själva spelet man ser det i det finstilta när man går in på webbutikerna.)
Postad 21 January 2011 - 09:53
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Tja det beror ju på eller hur? om man använder det. Jag beställde från Amazon uk, och har tränat 3 gånger, (jag kör deras 9 veckors program.) jag har haft en jäkla träningsverk. Jag tycker det är bra. förutsatt att man använder det. Men det är mycket roligare än att göra egna övningar. Man blir ju peppad, vill springa förbi sin motståndare mm. Fördelen är också att om man inte vill använda gummibandet utan hantlar, kan man ställa in vilka vikter man använder så anpassas caloriförbrukningen efter det.
Pass 3 var ganska lätt, men prgrammet varierar övningar och intensitet. man kan också själv välja lägga ett eget program. PS3 versionen har fått bra kritik. Kinect versionen är inte lika bra verkar det som. nån gång har sensorn inte hängt med. sen så tyckte jag att datorn var lite sadistisk vid en övning där jag la mig ner för tidigt, det vara bara till att börja om och hålla kvar.  för 49 pund tycker jag det är prisvärt, men inte de 900 som den först kostade här när det kom. har ingen koll på priset nu. (kolla prisjaktspriserna vissa av de billiga innehåller bara tillbehören inte själva spelet man ser det i det finstilta när man går in på webbutikerna.)
Jag behöver komma igång med träningen igen men är lat av mig. Så tanken var att köpa Active 2 för att få komma igång. Det som verkar bra är att man får feedback direkt och får "instant reward" när man se på tv hur bra/dåligt det har gått och blir mer peppad att träna igen. Men det som du beskriver låter lovande, får ta en sväng förbi elgiganten efter jobbet idag.
Postad 27 January 2011 - 18:57
pear
-
pear
-
Forumräv
-
-
508 inlägg
Det verkar som om Sony har lyckats leverera en omgång kontroller nu. I går såg jag att Clas Ohlsson (Umeå) hade fått in kontroller och i dag anlände ett paket i från Discshop med min sedan länge beställda kontroll. Just nu (to 27/1 kl 18.57) har Discshop 35 st kontroller i lager enligt deras hemsida. http://www.discshop....ntroller/P82966
Postad 06 February 2011 - 09:42
daswede
-
daswede
-
Användare
-
-
232 inlägg
Köpte move när det kom ut men orkade aldrig ge det en riktig chans då.Men i går fick man arsle ur vagnen o Skaffade en till Motion Controller samt Sport champions. Måste säja att det är jävligt roligt .Nogon som har Fight o vad tycker ni om det?
Redigerat av daswede, 06 February 2011 - 09:43.
Postad 06 February 2011 - 09:45
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Köpte move när det kom ut men orkade aldrig ge det en riktig chans då.Men i går fick man arsle ur vagnen o Skaffade en till Motion Controller samt Sport champions. Måste säja att det är jävligt roligt .Nogon som har Fight o vad tycker ni om det?
The fight har fått otroligt dåliga recensioner så det skulle jag nog hålla mig borta ifrån. http://www.gameranki...-out/index.html
Postad 06 February 2011 - 10:21
brottarkungen
-
brottarkungen
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
The fight har fått otroligt dåliga recensioner så det skulle jag nog hålla mig borta ifrån.
http://www.gameranki...-out/index.html
Fast med just det här spelet så skulle jag inte gå på recensenterna. Kolla istället på vad användarna tycker http://www.metacriti...ight-lights-outDär finns fyra positiva "riktiga" recensioner och nitton negativa. Medan på användarsidan är det 31 positiva och en negativ. På gametrailers fick spelet 3.6 men deras användare gav det 7.2. Jag är en av dom som köpt spelet och gillar det skarpt. Man blir svettig dock och det kanske är det som stillasittande recensenter inte fixade  Jag har spelat tv-spel sen jag var liten och jag har tränat kampsport i cirka åtta år. Jag har så himla kul med the fight. Stilen är lite som ett over the top Fight Club och kontrollerna är väldigt exakta (okej man får överdriva sina slag en smula). Du kan göra en rad övningar för att tjäna poäng för att bättra på din gubbe. Det finns en hel uppsjö med ställen att slåss på och massa motståndare. Man kan ta sin gubbe online och möta andra hugade. Kolla den här filmen där en kille kommenterar vad han gör, använder avstånd, huvudrörelser osv: http://www.youtube.c...h?v=W0fjHKR09J4
Postad 06 February 2011 - 12:12
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Hur är High Velocity Bowling med movekontroll?
Postad 07 February 2011 - 18:03
Unregistered883bce2a
-
Unregistered883bce2a
-
Forumräv
-
-
737 inlägg
The fight har fått otroligt dåliga recensioner så det skulle jag nog hålla mig borta ifrån.
http://www.gameranki...-out/index.html
Det verkar ju iaf vara ganska bra precision med move i det spelet om man kikar på detta klipp. Dock så verkar han inte ha någon vidare teknik =) http://www.youtube.c...feature=related
Postad 07 February 2011 - 19:17
Unregistereda5463e9c
-
Unregistereda5463e9c
-
Användare
-
-
125 inlägg
Ruggigt jobbigt men riktigt skoj! Som sagt, hoppa över alla recensioner när det gäller det här spelet och lyssna på användarna. Räkna dock med lite (eller kanske mycket) träningsverk efter första sessionen.
Postad 07 February 2011 - 19:22
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3278 inlägg
Frågan kanske har ställts innan, men jag ställer den igen.
Har Playstation 3 Slim stöd för 802.11n ?
Tänkt köpa ny router. Men vad jag förstått så är det meningslöst att koppla in Ps3an till den då, om den bara har stöd för 802.11g, eftersom routern bara kommer skicka det då. Och min dator som har stöd för N inte kommer kunna arbeta i den hastigheten.
Postad 07 February 2011 - 19:48
defiant
-
defiant
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
Nope inget 802.11n stöd på någon PS3. Men de flesta (alla?) routrar som stödjer g & n kan använda dessa samtidigt så de pratar n med n enheter och g med g enheter
Postad 07 February 2011 - 20:18
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3278 inlägg
Nope inget 802.11n stöd på någon PS3. Men de flesta (alla?) routrar som stödjer g & n kan använda dessa samtidigt så de pratar n med n enheter och g med g enheter
Aha.. jag fick som info att har du en enhet som arbetar med g, så sänks routern till G. Men det låter ju lovande om de kan arbeta på båda samtidigt!  Såg även nu att mina inlägg hamnat lite fel.
Postad 07 February 2011 - 20:42
SirIdot
-
SirIdot
-
Beroende
-
-
1272 inlägg
Det stämmer att prestandan blir sämre om man blandar N och G enheter. Det finns dock routers som innehåller 2 st accesspunkter, en för G och en för N, t.ex. D-Link DIR-825.
.
Postad 17 February 2011 - 19:36
lebowskii
-
lebowskii
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Vet inte om detta diskuterats tidigare.
Vet någon om move funkar med kameran på 50 cm höjd och en 120 tums duk ovanför. Projektorn är placerad i taket.
Har också ps3 under projektorn. Finns det förlängningsladdar för usb på 7 meter ?
Postad 18 February 2011 - 00:00
Unregisteredc2d1da48
-
Unregisteredc2d1da48
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
Dustin har 10m aktiv usb förlängnings kabel. http://www.dustinhom...5010368907.aspx
Postad 18 February 2011 - 10:38
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Då har man skaffat move också. Wii med motionplus, 360 med kinect och ps3 med move
Postad 20 February 2011 - 16:11
Unregistered0650da58
-
Unregistered0650da58
-
Beroende
-
-
1220 inlägg
Då har man skaffat move också. Wii med motionplus, 360 med kinect och ps3 med move 
Vad tycker du om det då?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|