Officiell tråd - D-link Boxee
8094 svar till detta ämne
Postad 30 December 2010 - 11:08
grebo11
-
grebo11
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Jag har provat att aktivera gästkontot också, men det verkar inte fungera ändå. Mapparna som jag har delat ut har både läs och skrivrättigheter på alla. Så jag tycker inte att det borde vara något problem.
Hade ett liknande problem, men det löste sig när jag dels körde över Samba och inte uPnP och dels aktiverade NFS på NASen. Ingen aning om det kan vara något liknande, men pröva iaf om du inte redan gjort det. /G
Postad 30 December 2010 - 11:23
joelarvidsson
-
joelarvidsson
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Vad jag vet så ska det fungera.
Jag har både trådlöst tangent bord och mus och det funkar. Dock tycker jag texten är för liten för att man ska kunna läsa den smidigt när man surfar. Hoppas boxee webbläsaren blir mycket bättre i nästa programuppdatering! Tyvärr är det bara två usb kontakter på boxeen men jag ska testa ansluta en usbhub. Borde inte vara något problem.
Postad 30 December 2010 - 11:47
Hillborg
-
Hillborg
-
Rookie
-
5 inlägg
Jag har provat att aktivera gästkontot också, men det verkar inte fungera ändå. Mapparna som jag har delat ut har både läs och skrivrättigheter på alla. Så jag tycker inte att det borde vara något problem.
Stängt av eventuella brandväggar? Jag kör också SMB skall tilläggas. Efter jag gjort mina ändringar gjorde jag ocskå en omstart av boxen, som efteråt fick auto-scanna nätet efter källor och det var då jag fick upp alla mina ialla fall. Fungerar inte detta har jag nog inte fler råd. Det var en snubbe som sa att hans fungerade efter han kört network-wizarden. (den har jag också kört, trots att det fungerade innan. Annars har jag nog tyvärr inte fler råd. Lycka till ialla fall! /Johan
Postad 30 December 2010 - 11:51
liqwid1985
-
liqwid1985
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Stängt av eventuella brandväggar? Jag kör också SMB skall tilläggas. Efter jag gjort mina ändringar gjorde jag ocskå en omstart av boxen, som efteråt fick auto-scanna nätet efter källor och det var då jag fick upp alla mina ialla fall.
Fungerar inte detta har jag nog inte fler råd. Det var en snubbe som sa att hans fungerade efter han kört network-wizarden. (den har jag också kört, trots att det fungerade innan. Annars har jag nog tyvärr inte fler råd. Lycka till ialla fall! /Johan
Tack för tipsen!  Är det några speciella portar som skall öppnas i brandväggen? Windowsbrandväggen har jag avslagen, men brandväggen i routern är ju på.
Postad 30 December 2010 - 12:57
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Ok, jag kanske formulerade mig lite hårt. Vill bara inte köpa en beta-produkt som man aldrig riktigt får fason på och som det måste fixas med konstant. Tråden skiftade ju karaktär en hel del skulle man kunna säga. Från guld och gröna skogar vid första specsen till mer konkreta problem vid leverans 
Finns inga mediaspelare som funkar perfekt rakt ur boxen. Boxee jobbar iaf hårt med att fixa felen, så förhoppningsvis kommer den bli bra snart. Får ut följande:
Ser inte bra ut. Maila all info till [email protected] eller lägg helst in en ticket på jira med beskrivning av problem+debugloggar. Damn, igår när jag startade min lät fläkten som den var på väg ut ur lådan! Tystnade när jag lade Boxeen på sidan.
Någon som vet om D-link har världsgaranti? Har USA-importerat min.
Bra fråga. De brukar vara rätt tillmötesgående på svenska supporten. Alla returutskick verkar däremot komma från England... så det är bäst att maila och fråga. Min låter också, men jag pressar den mot kanten av tvn och det räcker för att den ska bli tyst. Ska fixa fläkten någon dag när jag orkar.
Postad 30 December 2010 - 13:02
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
SP3 kommer nu i dagarna För komplett release notes, se nedan: http://jira.boxee.tv...p;version=11343Finns en del go-bitar där, men höjdpunkten enligt mig är denna =) * [BOXEE-7452] - change the subtitles font from Serif font to Arial or into a more suitable font for TV display
Postad 30 December 2010 - 13:05
Hillborg
-
Hillborg
-
Rookie
-
5 inlägg
Tack för tipsen!  Är det några speciella portar som skall öppnas i brandväggen? Windowsbrandväggen har jag avslagen, men brandväggen i routern är ju på.
Om du har datorn och boxeen på samma nät så skall du inte röra routern! endast brandväggen i datorn (om det är där du delar ut filmerna ifrån). Har du tagit bort windows live messenger 2011? Läste något om att den kunde ställa till det för boxee-users. Kör du windows 7? /Johan
Postad 30 December 2010 - 13:09
liqwid1985
-
liqwid1985
-
Amatör
-
-
69 inlägg
SP3 kommer nu i dagarna För komplett release notes, se nedan: http://jira.boxee.tv...p;version=11343
Finns en del go-bitar där, men höjdpunkten enligt mig är denna =) * [BOXEE-7452] - change the subtitles font from Serif font to Arial or into a more suitable font for TV display
Tack gode gud, den som finns nu är gräslig. Får hoppas att mitt problem också löser sig efter uppdateringen. Vet att folk har samma problem... fast nu såg jag att det nog kommer i Fiona SP4. http://jira.boxee.tv/browse/BOXEE-7491. Skit också
Postad 30 December 2010 - 15:21
liqwid1985
-
liqwid1985
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Finns även en tråd här för problemet jag upplever här, utifall nån annan också har det: http://forums.boxee....ead.php?t=21952
Postad 30 December 2010 - 15:27
Hillborg
-
Hillborg
-
Rookie
-
5 inlägg
Finns även en tråd här för problemet jag upplever här, utifall nån annan också har det: http://forums.boxee....ead.php?t=21952
Kan tipsa om denna länk också, ifall ni inte får till skanningen... http://forums.boxee....ead.php?t=22107/Johan
Postad 30 December 2010 - 20:13
malmen_tm
-
malmen_tm
-
Användare
-
-
110 inlägg
Nån som vet om Dlink Boxee Box klarar 1080 24p ?
Postad 30 December 2010 - 20:21
liqwid1985
-
liqwid1985
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Nån som vet om Dlink Boxee Box klarar 1080 24p ?
Den fixar 1080p 24hz.
Postad 30 December 2010 - 21:26
liqwid1985
-
liqwid1985
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Kan tipsa om denna länk också, ifall ni inte får till skanningen... http://forums.boxee....ead.php?t=22107
/Johan
Har nu testat att sätta Boxen som DMZ, alltså att den ska släppa igenom all trafik. Avaktiverat allt vad brandväggar heter. Provat att adda source manuellt, alltså med intern-ip, användarnamn och lösenord, men den kan fortfarande inte scanna. Det är nått jääävligt skumt här. Ska testa med en NAS som jag lånar av en polare om det blir någon skillnad.
Postad 30 December 2010 - 23:23
erikos
-
erikos
-
Rookie
-
8 inlägg
Hei. takk for ett bra forum. Jeg er Norsk men håber dere forstår hva jeg skriver. Finnes det nogon mulighet til og slette filer som ligger på mitt nettverk via Boxee ? Bruker Samba share i windows 7.
Postad 30 December 2010 - 23:33
Unregisteredeae4ce85
-
Unregisteredeae4ce85
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Nej ta bort filer verkar inte fungera.
Är det någon som har pusslat med en Harmony 525(eller liknande modell) med ett rf-batteri?
Postad 31 December 2010 - 14:07
Paddy2005
-
Paddy2005
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Nu har min box även tappat allt ljud i gränsnittet samt från filer som ej har DD eller DTS.
Dvs inget ljud från Youtube, AVI mm.
Hoppas verkligen på SP3 att den gör boxen mer användbar.
Amerikanarna skriker om netflix stödet som ej finns ännu men jag har mer rudimentära problem.
Postad 31 December 2010 - 19:18
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Nu har min box även tappat allt ljud i gränsnittet samt från filer som ej har DD eller DTS. Dvs inget ljud från Youtube, AVI mm.
Hoppas verkligen på SP3 att den gör boxen mer användbar.
Amerikanarna skriker om netflix stödet som ej finns ännu men jag har mer rudimentära problem.
Skulle inte netflix komma innan årets slut? Antar dom har ett par timmar kvar sen blir amrisarna sura haha
Postad 01 January 2011 - 03:45
greveriff
-
greveriff
-
Veteran
-
-
1984 inlägg
Är ni som använder "jukeboxdelen" nöjda med funktionen? Går det snabbt att bläddra i den?
Postad 01 January 2011 - 11:58
Paddy2005
-
Paddy2005
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Så brast löftet om uppdatering innan nyår. Boxee blog om förseningEn vecka gör kanske inte så mycket men för mig som jobbar med tjänsteutveckling så har de brustit i det mest uppenbara, att hantera kundernas förväntningar. Man kommer inte efter man missat sin deadline och säger att vi missar. Det gör man i god tid innan.
Postad 01 January 2011 - 12:10
Paddy2005
-
Paddy2005
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Är ni som använder "jukeboxdelen" nöjda med funktionen? Går det snabbt att bläddra i den?
Den hittar bara saker som finns i IMDB. Så tv serier som arga snickaren eller lyxfällan kommer inte att dyka upp utan sorteras bort helt från dessa vyer. Går ej att trycka in manuellt (åtminstonde har inte jag lyckats). Första gången du går in i en listan med ett par hundra filmer så går det som sirap. Gång nummer två mycket bättre. Återigen svenska filmer är begränsade av att de finns i IMDB. Eget material typ hemmavideo eller musikvideos är bara att glömma att få upp i dessa vyer. Detta är förstås när jag fått boxee att öht scanna mitt lokala material. Det skall i SP3 komma fixar för scanningar som ej fungerar och jag har stora förhoppningar för idag är det inte alls bra.
Postad 01 January 2011 - 14:27
liqwid1985
-
liqwid1985
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Har nu testat med en NAS, då fungerar scanningen utmärkt. Märkligt.
Postad 01 January 2011 - 18:21
aanee
-
aanee
-
Användare
-
-
120 inlägg
Hejsan alla experter!
Är sugen på denna men undrar hur pass bra det går att streama HD mkv filer trådlöst. Sitter med Windows 7 och en Netgear wgr 614 som router. Vad jag har förstått så stöder inte routern N tekniken medans nätverkskortet på datorn gör det. Kommer jag kunna streama filmer från datorn trådlöst?
Kan tillägga att det är en bärbar som är kopplad trådlöst till routern om det gör någon skillnad?
Redigerat av aanee, 01 January 2011 - 18:42.
Postad 01 January 2011 - 19:23
nazurro
-
nazurro
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Är sugen på denna men undrar hur pass bra det går att streama HD mkv filer trådlöst. Kommer jag kunna streama filmer från datorn trådlöst?
Ja och nej. Det beror helt på vilken bitrate filmen är kodad med. Jag tittar på 720p mkv:er över 802.11G utan problem, men de tar bara 5-6mbit/s.
Postad 01 January 2011 - 23:26
aanee
-
aanee
-
Användare
-
-
120 inlägg
Ja och nej. Det beror helt på vilken bitrate filmen är kodad med. Jag tittar på 720p mkv:er över 802.11G utan problem, men de tar bara 5-6mbit/s.
ok, jag menar helt enkelt vanliga scene releaser från piraterna i 720p. Vet inte om dom har högre bitrate än något annat? alltså inga äkta blurays eller nått... edit: kollade nu i mpc och på tex restrepo.2010.720p.bluray.x264-brmp står det att det är runt 1000 kb/s i bitrate, om det stämmer så borde det gå att streama utan några som helst problem eller?
Redigerat av aanee, 01 January 2011 - 23:40.
Postad 02 January 2011 - 02:18
liqwid1985
-
liqwid1985
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Bör inte vara några problem att streama 1080p över w-lanet. Du lär ju komma upp runt 20mbit åtminstone på g-tekniken. 1080p rippar brukar ligga på ~10mbps
Postad 02 January 2011 - 09:23
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Det är omöjligt att svara på hurvida det kommer fungera eller ej. Det beror på din utrustning och signalstyrka helt enkelt. Det finns bättre och sämre routrar...
Postad 02 January 2011 - 11:54
aanee
-
aanee
-
Användare
-
-
120 inlägg
Nu är den beställd från OnOff.se, tror inte det blir några problem med att streama då routern, datorn och boxen alla kommer vara inom ett par meter ifrån varandra och inga direkta hinder så jag hoppas det går bra, annars får det bli en extern HD.
Nu har jag en fråga till, stämmer det att det ingår en hdmi kabel i paketet?
Postad 02 January 2011 - 11:56
grebo11
-
grebo11
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Nu har jag en fråga till, stämmer det att det ingår en hdmi kabel i paketet?
Ja
Postad 02 January 2011 - 22:36
mukitelan
-
mukitelan
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Nu är även tv3play utlagd som app via Boxeeapps.hypernode.se
Postad 02 January 2011 - 22:47
PeskeN
-
PeskeN
-
Rookie
-
7 inlägg
Hejsan, har läst och googlat så gott jag kunnat men inte hittat svar, har en ikopplad extern hdd i boxeen och vill kunna nå den från datorn (w7) Hur gör jag? Försöker söka efter trådlösa enheter men hittar ingenting, tack :>
Postad 03 January 2011 - 01:41
liqwid1985
-
liqwid1985
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Hur är det med scanningen, söker den efter vad som ligger i mapparna endast, eller kollar den vad mappen heter också? för om nån fil heter abc.r01 osv, då hittar den ju inte filmen på filen, men om mappen heter filmens namn så borde den väl identifiera den på mappen?
Postad 03 January 2011 - 11:17
nazurro
-
nazurro
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Bör inte vara några problem att streama 1080p över w-lanet. Du lär ju komma upp runt 20mbit åtminstone på g-tekniken. 1080p rippar brukar ligga på ~10mbps
Testade precis med en 1080p på runt 15mbps, fungerar utan problem över 802.11G. Nice!
Postad 03 January 2011 - 11:41
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Hur är det med scanningen, söker den efter vad som ligger i mapparna endast, eller kollar den vad mappen heter också? för om nån fil heter abc.r01 osv, då hittar den ju inte filmen på filen, men om mappen heter filmens namn så borde den väl identifiera den på mappen?
Av min erfarenhet så kollar den mappens namn, sen kan den räkna ut CD1 och CD2 från det. Dock inte alltid 100% men det kan man nog aldrig begära. När det gäller rar så söker den i rar filen.
Postad 03 January 2011 - 13:19
Paatrik
-
Paatrik
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Hur startar man internetbrowsern?? Enda sättet jag hittat är att klicka på en youtubevideo på hemskärmen och sen därifrån välja go to browser. Men det måste väl finnas ett bättre sätt?
Sen en fråga om subtitles. Har inte kollat så noga men nån kanske kan förklara ändå, hur får man igång automatisk nerladdning av subtitles? Har testat att trycka på "CC" eller vad det står och då får jag upp nåt subtitle fönster där det står connection could not be made, så måste man ställa in var den ska hämta subtitles ifrån??
Postad 03 January 2011 - 13:45
nazurro
-
nazurro
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Hur startar man internetbrowsern?? Enda sättet jag hittat är att klicka på en youtubevideo på hemskärmen och sen därifrån välja go to browser. Men det måste väl finnas ett bättre sätt?
Gå till "Apps" och leta rätt på Boxee Browser. Du kan även lägga till den bland favoriter så du slipper bläddra igenom så många apps varje gång. Sen en fråga om subtitles. Har inte kollat så noga men nån kanske kan förklara ändå, hur får man igång automatisk nerladdning av subtitles? Har testat att trycka på "CC" eller vad det står och då får jag upp nåt subtitle fönster där det står connection could not be made, så måste man ställa in var den ska hämta subtitles ifrån??
Jag tror inte man kan få det automatiskt, däremot manuellt precis som du har gjort. Man behöver inte ställa in någonting. Förmodligen är det opensubtitltes servrar som inte svarar för ögonblicket, alternativt nån BB bugg.
Postad 03 January 2011 - 14:26
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
cc-subs funkar inte med rar i dagsläget. vänta på buggfix
I andra fall finns det inga subs eller servern är nere.
Du måste manuellt välja vilken sub du vill ladda ner, men den sköter automtiskt jobbet direkt och suben är sparad i systemet även när du startar om.
Postad 03 January 2011 - 14:38
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Alla med Vista och Win7 bör ta en titt på detta. http://forums.boxee....mp;postcount=36om inte annat bör det sättas i första posten eller sticky.
Postad 03 January 2011 - 15:37
Raskus
-
Raskus
-
Forumräv
-
-
804 inlägg
Jag hoppar verkligen det jobbas på någon lösning för att kunna välja källa för nedladdning av subs!
Opensubtitles finns det inte mycket vettigt på. Subtitlesaddonet till XBMC funkar hur bra som helst, du kan välja undertexter.se, swesub.nu osv som källa.
Lite segt att börja spela upp en film för att senare komma på att man glömt subsen, och behöva slå igång datorn bara för det ändamålet.
Redigerat av Raskus, 04 January 2011 - 11:12.
Postad 03 January 2011 - 17:24
erikos
-
erikos
-
Rookie
-
8 inlägg
Hejsan, har läst och googlat så gott jag kunnat men inte hittat svar, har en ikopplad extern hdd i boxeen och vill kunna nå den från datorn (w7) Hur gör jag? Försöker söka efter trådlösa enheter men hittar ingenting, tack :>
Don’t have a NAS (network attached storage) drive yet? Well, you got one now: Just attach a USB hard drive to your Boxee Box, go to Settings > Network > Servers and chose to Enable Windows file sharing. You’ll now be able to access that USB drive from any PC in your network to share files locally, do backups and more. Check Settings > Network > Network for your Boxee Box’s local IP address if you’re have trouble automatically discovering the shared drive in your network.
Postad 03 January 2011 - 17:38
joelarvidsson
-
joelarvidsson
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Nu är även tv3play utlagd som app via Boxeeapps.hypernode.se
Nice den måste jag testa ikväll. Tycker tv4 play funkar bra men svt funkar inte så bra för mig. Svt buggar och ser ut som f*n. De borde comprimera sina shower på smartare sätt! Skulle finnas en knapp för ta bort muspekaren så man slapp klicka flera gånger för bli av med den.
Redigerat av joelarvidsson, 03 January 2011 - 17:40.
Postad 03 January 2011 - 17:42
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Jag hoppar verkligen det jobbas på någon lösning för att kunna välja källa för nedladdning av subs! Opensubtitles finns det inte mycket vettigt på. Subtitlesaddonet till XBMC funkar hur bra som helst, du kan välja undertexter.se, swesub.nu osv som källa. Lite segt att börja spela upp en film för att senare komma på att man glömt subsen, och behöva slå igång datorn bars för det ändamålet.
Lägg in en ticket på boxee jira om det. Tycker dock att den hittar tv-serier med engelska subs vilket jag är ute efter. Hur gick det med garantin? PMa mig annars... har en idé =)
Postad 03 January 2011 - 20:59
yogart
-
yogart
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Jag har problem med att BB inte hittar nya filmer och serier jag lägger in i local shares. Nu senast så la jag in sex avsnitt av en tv serie. Dom är döpta enligt den länk som finns tidigare i tråden, det konstiga är att BB hittar bara ett avsnitt och de övriga avsnitten finns inte ens i unidentified files. Nån som vet vad felet är?
Postad 03 January 2011 - 21:31
aanee
-
aanee
-
Användare
-
-
120 inlägg
Har alla som fått hem boxen fått amerikansk strömsladd eller bara ni som köpt på nätet?
Postad 03 January 2011 - 21:38
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Har alla som fått hem boxen fått amerikansk strömsladd eller bara ni som köpt på nätet?
Svensksålda boxar kommer alltid att ha svenska kontakter/sladdar. Dom har redan sagt att dom har svenska leverantörer så då tar jag för givet att dom har svensk kontakt. Min hade normal sladd/kontakt och var köpt på Komplett. Så det är nog enbart de butiker som parallellimporterar som har annat.
Redigerat av masse70, 03 January 2011 - 21:40.
Postad 03 January 2011 - 23:09
trekis
-
trekis
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Köpte min på jmedata och där var det amerikansk kontakt, fick en adapter till svensk.
Redigerat av trekis, 03 January 2011 - 23:11.
Postad 04 January 2011 - 00:48
liqwid1985
-
liqwid1985
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Köpte min på jmedata och där var det amerikansk kontakt, fick en adapter till svensk.
Köpte också min på JME, fick inte med någon kontakt.
Postad 04 January 2011 - 01:50
Birdcherry
-
Birdcherry
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Samma här, höll dock inte på att hitta den först. Blev lite olycklig där ett tag
Postad 04 January 2011 - 09:15
wessman
-
wessman
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Jag har problem med att BB inte hittar nya filmer och serier jag lägger in i local shares. Nu senast så la jag in sex avsnitt av en tv serie. Dom är döpta enligt den länk som finns tidigare i tråden, det konstiga är att BB hittar bara ett avsnitt och de övriga avsnitten finns inte ens i unidentified files. Nån som vet vad felet är?
När du lägger till mappen och specificerar att den innehåller t.ex. filmer så har jag för mig att man även där väljer hur ofta Boxee ska scanna efter nya filmer. Har du satt den på det "högsta" värdet?
Postad 04 January 2011 - 11:09
grenhall
-
grenhall
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Samma här, höll dock inte på att hitta den först. Blev lite olycklig där ett tag
Var låg den då? För jag har sökt igenom hela kartongen och ej hittat någon. På JME meddelade man att man glömt att ge mig adaptern bara.
Postad 04 January 2011 - 12:20
trekis
-
trekis
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Då är det inte första gången dom "glömmer" att dela ut dom för det hände mig med, fick köra dit igen för att få den.
Redigerat av trekis, 04 January 2011 - 12:21.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|