Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PlayStation 3 'hacked' by hardware crackers

1392 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 January 2011 - 10:49

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Jo...Kan tänka mig att nästan alla sitter å filar på nyttiga program som ftp.Låsa upp Blu-Ray regionskod...Fixa xbmc..Och köra linux på sin PS3....

Fattar inte att nån vill ta i Linux med tång..
Hur man då i hela världen skulle vilja ha de i en PS3..

Haft Ubuntu i min dator sen de släpptes och knäcker den snart över knät och kramar Windows7 heh

Postad 24 January 2011 - 10:55

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Ah ok....

Förhoppningsvis :-)

Jag fick nästan en chock när jag tittade på en sida och såg att de redan fanns 500 pirattitlar.

De 36 senaste upplagda titlarna har ca 1000 personer som seedar dem. :)

Så är det med allt. Piratkopiering är inget nytt koncept direkt :)
Är inte speciellt svårt att dumpa sina ps3 spel med ps3an nu heller så vem som helst kan kopiera spelen.
De behöver inte ens äga en blurayspelare till sin dator.

Postad 24 January 2011 - 11:07

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Sant...Tycker bara de gått så fort.

Postad 24 January 2011 - 11:10

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Sant...Tycker bara de gått så fort.

Nja. Det har funnit ps3spel att ladda ner i flera år. Folk har inte kunnat använda dem förän nu dock.

Postad 24 January 2011 - 11:20

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Tack för ditt förra svar radiozo..
Nu har jag lärt mig nå nytt idag också :-)

Postad 24 January 2011 - 13:00

random111
  • random111
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

Så alla andra CFW är arbeten som inte är baserat på GeoHot, han har gjort 1 eget CFW men inte delat med sig av verktyg för det.

dePKG!?

...och sen ska ju Fail0verflows arbete vara baserat på det som GeoHot har gjort...

Ge GeoHot den ära han förtjänar!

Postad 24 January 2011 - 14:23

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Svar i fet stil.

Som sagt, DMCA tillåter kringgående av andra säkerhetssystem (Se iPhone igen, samt alla andra mobiler) så varför är det korrekt i detta fallet? Bara för att det inte är prövat på konsol just nu så betyder inte detta att samma kommer hända konsol.

Vi kan vara överrens om att det är en gråzon. Jag vill såklart inte påpeka att det inte är 100% olagligt, men jag tror att detta ligger i en gråzon som inte har testats i domstol. Jag tror också att det kommer bli lagligt vid detta prövande, alla fall de delar som berör homebrew.

Postad 24 January 2011 - 14:29

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

dePKG!?

...och sen ska ju Fail0verflows arbete vara baserat på det som GeoHot har gjort...

Ge GeoHot den ära han förtjänar!

Aaa sorry, den har jag missat!

A då är han mer involverad! ber om ursäkt för det, trodde hans verktyg bara berörde vanliga packages.

Postad 24 January 2011 - 20:54

tuna74
  • tuna74
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0

Ingen höjdare på Linux men har för mig att nVidia har rätt bra drivisar till Linux. Med hårdvaruaccelerering genom RSX så lär PS3an klara av det mesta ur media väg. Tror den ensamma PP kärnan i CELL inte duger till mycket i media väg. Jag har inte koll hur generös Sony varit med SPU tillgången under OtherOS men om inte annat så är de svåra att programmera till.

En PP kärna och RSX med linux drivisar lär vara en bra lösning.

Nu pratar jag i HTPC tankar, finns säkert mer fördelar men XBMC är min dröm.

Kan man porta det till Apple TV så varför PS3?

Tror du nVidia kommer göra drivrutiner till PS3? Och hur ska man hårdvaruaccelerera media med RSX? Ska man dekoda 1080p-video med shaders eller?

Jag har för mig att man hade tillgång till 6 spus (samma som gameOS) under otherOS, men jag är inte hundra.

Postad 24 January 2011 - 21:19

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Tror du nVidia kommer göra drivrutiner till PS3? Och hur ska man hårdvaruaccelerera media med RSX? Ska man dekoda 1080p-video med shaders eller?

Jag har för mig att man hade tillgång till 6 spus (samma som gameOS) under otherOS, men jag är inte hundra.

Nope. Men hur "open" source är drivrutinerna till Linux från nVidia? Finns det några rena open source drivrutiner? Om det finns så lär det inte vara "jätte" svårt att anpassa till RSX. Är trots byggd på ett pc chip.

I så fall ligger hårdvarustödet i drivrutinerna. Så hur man accelererar ligger där. Har för mig att nVidia har bra stöd för det i Linux.

Postad 24 January 2011 - 21:34

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1272 inlägg
  • 0

Nope. Men hur "open" source är drivrutinerna till Linux från nVidia? Finns det några rena open source drivrutiner? Om det finns så lär det inte vara "jätte" svårt att anpassa till RSX. Är trots byggd på ett pc chip.

I så fall ligger hårdvarustödet i drivrutinerna. Så hur man accelererar ligger där. Har för mig att nVidia har bra stöd för det i Linux.

nVidia's drivrutiner är closed source och distribueras bara i binärform, så det är nog rätt så svårt att få till nån fungerande drivrutin för RSX:en.

Postad 24 January 2011 - 21:44

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

nVidia's drivrutiner är closed source och distribueras bara i binärform, så det är nog rätt så svårt att få till nån fungerande drivrutin för RSX:en.

Oki, misstänkte det. Finns inget open source initiativ? Bygga på de gamla öppna?

Måndags humor:
Postad bild

Postad 24 January 2011 - 21:55

random111
  • random111
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

Som sagt, DMCA tillåter kringgående av andra säkerhetssystem (Se iPhone igen, samt alla andra mobiler) så varför är det korrekt i detta fallet? Bara för att det inte är prövat på konsol just nu så betyder inte detta att samma kommer hända konsol.

Vi kan vara överrens om att det är en gråzon. Jag vill såklart inte påpeka att det inte är 100% olagligt, men jag tror att detta ligger i en gråzon som inte har testats i domstol. Jag tror också att det kommer bli lagligt vid detta prövande, alla fall de delar som berör homebrew.

Visst är det en gråzon, och det behövs ett domslut för att klargöra vad som gäller.

Postad 24 January 2011 - 22:40

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Visst är det en gråzon, och det behövs ett domslut för att klargöra vad som gäller.

Gött då stannar vi där ;)

Just nu ser det ut som de slåss om vart de ska testa dem. Sony försöker desperat få GeoHot att bli testad i California, för där använder han sina spridningsverktyg. Så bara för att han skrivit saker på twitter och youtube som ligger där så vill de ha målet.

Känns som ett försök att få det till den delstat där de har störst chans.

Postad 25 January 2011 - 07:07

CallMeNobody
  • CallMeNobody
  • Beroende

• 1126 inlägg
  • 0

Känns som ett försök att få det till den delstat där de har störst chans.

Troligen sitter Geos advokater och försöker få det till den delstat där det är störst chans att han kommer undan.

Postad 25 January 2011 - 08:28

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Troligen sitter Geos advokater och försöker få det till den delstat där det är störst chans att han kommer undan.

Eller bara den stad i den delstaten han faktiskt bor i. New Jersey.

Postad 25 January 2011 - 08:40

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Eller bara den stad i den delstaten han faktiskt bor i. New Jersey.

Jag trodde han bodde i The Shire?!? ;)

Postad 25 January 2011 - 10:14

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1272 inlägg
  • 0

Oki, misstänkte det. Finns inget open source initiativ? Bygga på de gamla öppna?

Dom som är open source tror jag bara är väldigt basic 2D för att kunna få igång X-Windows out of the box med linux.

Postad 25 January 2011 - 12:49

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Ska prova jailbreaka min ikväll. Såg att det är möjligt att spela upp bd isos från den interna hråddisken på ps3an. Det gör ju helt plötsligt den till en bra media extender ;)

Redigerat av Unregistereddc471864, 25 January 2011 - 12:50.

Postad 25 January 2011 - 13:41

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Ska prova jailbreaka min ikväll. Såg att det är möjligt att spela upp bd isos från den interna hråddisken på ps3an. Det gör ju helt plötsligt den till en bra media extender :)

Vad?? Funkar det med jailbrekat?? Går det bra med MKV med... hur funkar det med subs etc..?
Det är sån här jag är intresserad av, inte säkerhetskopiera spel... men lite mer kompatibel mediamaskin, helst då vi har 2 ps3or! ;)
Du måste berätta hur det gick sen, och framför allt HUR du gjorde! :blush:

Redigerat av Garrett, 25 January 2011 - 13:51.

Postad 25 January 2011 - 14:04

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Asså vad man gör är att mounta BDMV folder från hårddisken och lurar ps3an att tro att det är en skiva. Sen spelar man upp det som man vanligtvis gör med bluray filmer. Det är alltså ingen ny spelare eller nya format som stödjs. Ingen MKV dvs.

Postad 25 January 2011 - 14:14

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Asså vad man gör är att mounta BDMV folder från hårddisken och lurar ps3an att tro att det är en skiva. Sen spelar man upp det som man vanligtvis gör med bluray filmer. Det är alltså ingen ny spelare eller nya format som stödjs. Ingen MKV dvs.

Uppfattat... men berätta gärna hur man gör sen ;)

Postad 25 January 2011 - 14:35

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Läste nog lite snabbt. Det verkar ganska begränsat i dagsläget.

supports managing AVCHD and BDMV structures, but it doesn't actually PLAY them. It mounts them to their proper locations so your PS3 can find/recognize the structures and play them via XMB [Video] tab menu.

You can create proper AVCHD structures with various tools and equipment like multiAVCHD, AVCHD Coder, tsMuxeR, AVCHD camcoders.

Coloring and prefixes in the game display modes:

YELLOW COLOR = AVCHD
ORGANGE/RED COLOR = Blu-ray (BDMV)

* [Video] (YELLOW color) = AVCHD on external USB HDD/stick
* [Video] (ORANGE/RED color) = BDMV on external USB HDD/stick - NOT WORKING PROPERLY
* [HDD Video] (Yellow) = AVCHD on internal HDD
* [HDD Video] (Orange/Red) = BDMV on internal HDD

* AVCHD or BDMV on external HDD/USB must be stored in the root \ folder of your device:

X:\AVCHD_MOVIE_1\BDMV\INDEX.BDM
X:\BLURAY_MOVIE_2\BDMV\index.bdmv (NOT WORKING PROPERLY)

* AVCHD or BDMV on internal HDD must be stored in the same folder where your games are (for example /dev_hdd0/GAMES)

/dev_hdd0/GAMES/MOVIE_1/BDMV/INDEX.BDM
/dev_hdd0/GAMES/MOVIE_2/BDMV/index.bdmv

* AVCHD movies on external USB HDD/stick will be properly renamed upon activation (only ONE active AVCHD folder supported by PS3)

* BDMV (Blu-ray) movies on external USB will be mounted as BDMV disc (original BD game/video disc required) - NOT WORKING PROPERLY

* AVCHD movies on internal HDD will be mounted to externally connected USB/SDHC/MS storage device (USB stick/SDHC/MS card required with 22KB free)

* BDMV (Blu-ray) movies on internal HDD must be converted to AVCHD before mounting. multiMAN will prompt you to do it for you - accept it and convert it. Then it will be mounted as AVCHD.

* BDMV (Blu-ray) movies authored with JAVA extension (BD-J discs) are not supported. You can check the contents of BDJO or JAR folders. If there are files there - it won't work.

Playing back the mounted structure is done by activating the AVCHD icon from PS3's XMB Video tab - you must select the USB/SDHC/MS storage device, used for mounting.

Postad 25 January 2011 - 19:56

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Oj det var nästan för enkelt att jailbreaka. Stackars Sony. Vilken idiot som helst klarar av det här. Lättaste "hacket" ngnsin.

Postad 25 January 2011 - 21:07

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Läste nog lite snabbt. Det verkar ganska begränsat i dagsläget.

supports managing AVCHD and BDMV structures, but it doesn't actually PLAY them. It mounts them to their proper locations so your PS3 can find/recognize the structures and play them via XMB [Video] tab menu.

You can create proper AVCHD structures with various tools and equipment like multiAVCHD, AVCHD Coder, tsMuxeR, AVCHD camcoders.

Coloring and prefixes in the game display modes:

YELLOW COLOR = AVCHD
ORGANGE/RED COLOR = Blu-ray (BDMV)

* [Video] (YELLOW color) = AVCHD on external USB HDD/stick
* [Video] (ORANGE/RED color) = BDMV on external USB HDD/stick - NOT WORKING PROPERLY
* [HDD Video] (Yellow) = AVCHD on internal HDD
* [HDD Video] (Orange/Red) = BDMV on internal HDD

* AVCHD or BDMV on external HDD/USB must be stored in the root \ folder of your device:

X:\AVCHD_MOVIE_1\BDMV\INDEX.BDM
X:\BLURAY_MOVIE_2\BDMV\index.bdmv (NOT WORKING PROPERLY)

* AVCHD or BDMV on internal HDD must be stored in the same folder where your games are (for example /dev_hdd0/GAMES)

/dev_hdd0/GAMES/MOVIE_1/BDMV/INDEX.BDM
/dev_hdd0/GAMES/MOVIE_2/BDMV/index.bdmv

* AVCHD movies on external USB HDD/stick will be properly renamed upon activation (only ONE active AVCHD folder supported by PS3)

* BDMV (Blu-ray) movies on external USB will be mounted as BDMV disc (original BD game/video disc required) - NOT WORKING PROPERLY

* AVCHD movies on internal HDD will be mounted to externally connected USB/SDHC/MS storage device (USB stick/SDHC/MS card required with 22KB free)

* BDMV (Blu-ray) movies on internal HDD must be converted to AVCHD before mounting. multiMAN will prompt you to do it for you - accept it and convert it. Then it will be mounted as AVCHD.

* BDMV (Blu-ray) movies authored with JAVA extension (BD-J discs) are not supported. You can check the contents of BDJO or JAR folders. If there are files there - it won't work.

Playing back the mounted structure is done by activating the AVCHD icon from PS3's XMB Video tab - you must select the USB/SDHC/MS storage device, used for mounting.

Det där verkar inte vara ngn höjdare. Testade lite ikväll och det tar en halv evighet att konvertera till AVCHD som ps3 gillar. Känns som man hellre använder PMS

Postad 26 January 2011 - 08:55

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Oj det var nästan för enkelt att jailbreaka. Stackars Sony. Vilken idiot som helst klarar av det här. Lättaste "hacket" ngnsin.

Haha, när själva hackandet redan är gjort burkar det sällan vara speciellt svårt att "jailbreka". ;)

EDIT: Geohots CFW verkar ju jättebra. Verkligen.

supports managing AVCHD and BDMV structures, but it doesn't actually PLAY them

Dessutom ingen MKV så jag fattar inte poängen med detta. Ni som gjort det, ni gör det bara för att?!?

Skämt åsido så är det väl bara en tidsfråga innan det är löst också.

Redigerat av BrittBastard, 26 January 2011 - 09:08.

Postad 26 January 2011 - 09:00

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0

Haha, när själva hackandet redan är gjort burkar det sällan vara speciellt svårt att "jailbreka". ;)

Gav mig på att softmodda ett Wii för några månader sedan, och i jämförelse med att installera Geohots CFW var det rena eldprovet.

Postad 26 January 2011 - 10:38

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Absolut lättaste hacket ngnsin. Inga chip som måste lödas eller skumma kryphål att ta sig igenom. Största konsoll-fail ngnsin. Ingen annan konsoll har varit så här enkel att modda själv.
Wii är ett helsicke att softmodda.

Haha, när själva hackandet redan är gjort burkar det sällan vara speciellt svårt att "jailbreka". :P

EDIT: Geohots CFW verkar ju jättebra. Verkligen.

Dessutom ingen MKV så jag fattar inte poängen med detta. Ni som gjort det, ni gör det bara för att?!?

Skämt åsido så är det väl bara en tidsfråga innan det är löst också.

Asså det är ju för att det inte finns ngn spelare att spela upp mkv med. Det kommer säkert när ngn orkar koda en.
Skeptisk till att det kommer hända dock när man lika gärna kan strömma lika bra med PMS.

Postad 26 January 2011 - 10:45

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Absolut lättaste hacket ngnsin. Inga chip som måste lödas eller skumma kryphål att ta sig igenom. Största konsoll-fail ngnsin. Ingen annan konsoll har varit så här enkel att modda själv.
Wii är ett helsicke att softmodda.

Asså det är ju för att det inte finns ngn spelare att spela upp mkv med. Det kommer säkert när ngn orkar koda en.
Skeptisk till att det kommer hända dock när man lika gärna kan strömma lika bra med PMS.

Jag hänger nog inte riktigt med, du klagar på att det är fail att det är lätt att "hacka" men ändå tycker du det är bra att det går. Vad är problemet?

Min poäng är att jag just nu ser noll mening med att jailbreaka.

Postad 26 January 2011 - 10:48

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
De som tankar spel håller nog inte med dig om det :P
Man kan ju faktiskt lägga sina egna spel på hårddisk också så man slipper plocka fram skivor varenda gång man ska spela dem så liten poäng finns det även för lagligt användande.

Redigerat av Unregistereddc471864, 26 January 2011 - 10:48.

Postad 26 January 2011 - 11:11

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Funderade just på det...

Så nu vet jag...Alla laglydiga personer som jailbreakat har gjort de för att lägga sina egna spel på hårddisken :P

Postad 26 January 2011 - 11:31

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Funderade just på det...

Så nu vet jag...Alla laglydiga personer som jailbreakat har gjort de för att lägga sina egna spel på hårddisken ;)

Självklart :P

Postad 26 January 2011 - 11:45

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0

FEL!

Dreamcast var den enklaste konsoll att hacka.

Postad 26 January 2011 - 12:02

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

FEL!

Dreamcast var den enklaste konsoll att hacka.

Det var väl iofs inget hack där? Det var väl bara att bränna skivorna å se glad ut :P

Postad 26 January 2011 - 12:11

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0

Det var väl iofs inget hack där? Det var väl bara att bränna skivorna å se glad ut :P

Precis!

Världens enklaste hack! ;)

Postad 26 January 2011 - 16:56

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Precis!

Världens enklaste hack! :P

Då måste du ha en brännare och bränna. PS3an kräver bara en USB sticka. Tar nog lika lång tid som att bränna en skiva, om inte snabbare.

Postad 26 January 2011 - 18:38

Silverschnitzel
  • Silverschnitzel
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Jaha då har en rapporterat att han blivit bannad iaf!

Postad 26 January 2011 - 18:45

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Källa?

Eller är de du ? :-)

Postad 26 January 2011 - 19:28

Silverschnitzel
  • Silverschnitzel
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
http://www.nextgenup...-kmeaw-cwf.html

Postad 26 January 2011 - 19:33

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0

-ÄNTLIGEN !

Hoppas bara att det stämmer.....

Postad 26 January 2011 - 21:27

Wixner
  • Wixner
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0

Nu kan jag själv inte läsa tråden då man tydligen måste registrera sig och logga in men:

Om det är så att Sony enbart har bannat konsollen för att den har en CFW installerad så går Sony händelserna i förväg då det inte finns ett domstolsbeslut huruvida det faktiskt är olagligt. Kan det vara så illa att Sony passar på att banna konsoller nu då allting är en stor gråzon, då de kanske känner på sig att de kan förlora i rätten?

Däremot, om exemplet ovan innefattar fusk eller piratkopiering så är det väl antagligen en annan femma

Postad 26 January 2011 - 21:38

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0
Han skrev själv att han använt sig av piratkopierade spel. Så det är inte mer än rätt. Sony borde rapportera till publicisten av spelet så han får böter för nedladdning av upphovsskyddat material.

Postad 26 January 2011 - 21:40

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0
Handlar inte om lagligt eller ej.....det handlar om huruvida du har brutit mot användarvillkoren för PSN eller inte.....

Postad 26 January 2011 - 21:44

Wixner
  • Wixner
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0

Han skrev själv att han använt sig av piratkopierade spel. Så det är inte mer än rätt. Sony borde rapportera till publicisten av spelet så han får böter för nedladdning av upphovsskyddat material.

Okej, låter resonabelt, men med Sony finns det alltid tvivel :P
Så länge det inte finns konkreta bevis (av Sony) att han faktiskt spelat illegala kopior så kommer jag att vara negativt inställd till denna ban

Postad 26 January 2011 - 22:05

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Så länge det inte finns konkreta bevis (av Sony) att han faktiskt spelat illegala kopior så kommer jag att vara negativt inställd till denna ban

Som Merger skrev innan.. det handlar om att användaren kört modiferat mjukvara, vilket bryter mot användarvillkoren för PSN (av självklara skäl)... så jag tycker inte att det är fel att Sony bannar personen från PSN. Konsolen fungerar ju i övrigt utan problem som vanligt.

Redigerat av Unregistered1232, 26 January 2011 - 22:05.

Postad 26 January 2011 - 22:05

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0
Det är precis detta som är grejen.....vill du modda o fixa o dona med din PS3 och använda den offline.....fine.......men kom inte o gnäll om du blir bannad från onlinefeatures.......

Såg att du hann före o förklara shan1...... :P

Redigerat av Unregistered32f0b602, 26 January 2011 - 22:08.

Postad 26 January 2011 - 22:43

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Det är precis detta som är grejen.....vill du modda o fixa o dona med din PS3 och använda den offline.....fine.......men kom inte o gnäll om du blir bannad från onlinefeatures.......

+1, you nailed it!

Postad 26 January 2011 - 22:53

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Jepp det får man räkna med.

Postad 26 January 2011 - 22:54

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Microsoft har gjort det länge med Jtag hackade konsoler. Och där har det aldrig varit ett problem.

Frågan är vilken katt och råtta lek det nu blir.

Postad 26 January 2011 - 23:04

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Skulle inte förvåna mig om det dyker upp ngn app som ändrar id på konsollen och vips så är folk ute på PSN igen.

EDIT: Det här kanske? http://www.ps3news.c...tation-network/

Redigerat av Unregistereddc471864, 27 January 2011 - 00:28.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.