Fattar inte att nån vill ta i Linux med tång..
Hur man då i hela världen skulle vilja ha de i en PS3..
Haft Ubuntu i min dator sen de släpptes och knäcker den snart över knät och kramar Windows7 heh
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
PlayStation 3 'hacked' by hardware crackers
Startad av
Unregistered220d6a49
, Aug 20 2010 13:06
1392 svar till detta ämne
Postad 24 January 2011 - 10:49
Jo...Kan tänka mig att nästan alla sitter å filar på nyttiga program som ftp.Låsa upp Blu-Ray regionskod...Fixa xbmc..Och köra linux på sin PS3....
Fattar inte att nån vill ta i Linux med tång.. Hur man då i hela världen skulle vilja ha de i en PS3.. Haft Ubuntu i min dator sen de släpptes och knäcker den snart över knät och kramar Windows7 heh Postad 24 January 2011 - 10:55
Så är det med allt. Piratkopiering är inget nytt koncept direkt Är inte speciellt svårt att dumpa sina ps3 spel med ps3an nu heller så vem som helst kan kopiera spelen. De behöver inte ens äga en blurayspelare till sin dator. Postad 24 January 2011 - 11:10
Nja. Det har funnit ps3spel att ladda ner i flera år. Folk har inte kunnat använda dem förän nu dock. Postad 24 January 2011 - 11:20
Tack för ditt förra svar radiozo..
Nu har jag lärt mig nå nytt idag också :-) Postad 24 January 2011 - 13:00 dePKG!? ...och sen ska ju Fail0verflows arbete vara baserat på det som GeoHot har gjort... Ge GeoHot den ära han förtjänar! Postad 24 January 2011 - 14:23
Som sagt, DMCA tillåter kringgående av andra säkerhetssystem (Se iPhone igen, samt alla andra mobiler) så varför är det korrekt i detta fallet? Bara för att det inte är prövat på konsol just nu så betyder inte detta att samma kommer hända konsol. Vi kan vara överrens om att det är en gråzon. Jag vill såklart inte påpeka att det inte är 100% olagligt, men jag tror att detta ligger i en gråzon som inte har testats i domstol. Jag tror också att det kommer bli lagligt vid detta prövande, alla fall de delar som berör homebrew. Postad 24 January 2011 - 14:29
Aaa sorry, den har jag missat! A då är han mer involverad! ber om ursäkt för det, trodde hans verktyg bara berörde vanliga packages. Postad 24 January 2011 - 20:54
Tror du nVidia kommer göra drivrutiner till PS3? Och hur ska man hårdvaruaccelerera media med RSX? Ska man dekoda 1080p-video med shaders eller? Jag har för mig att man hade tillgång till 6 spus (samma som gameOS) under otherOS, men jag är inte hundra. Postad 24 January 2011 - 21:19
Nope. Men hur "open" source är drivrutinerna till Linux från nVidia? Finns det några rena open source drivrutiner? Om det finns så lär det inte vara "jätte" svårt att anpassa till RSX. Är trots byggd på ett pc chip. I så fall ligger hårdvarustödet i drivrutinerna. Så hur man accelererar ligger där. Har för mig att nVidia har bra stöd för det i Linux. Postad 24 January 2011 - 21:34
nVidia's drivrutiner är closed source och distribueras bara i binärform, så det är nog rätt så svårt att få till nån fungerande drivrutin för RSX:en. Postad 24 January 2011 - 21:44
Oki, misstänkte det. Finns inget open source initiativ? Bygga på de gamla öppna? Måndags humor:
Postad 24 January 2011 - 21:55 Visst är det en gråzon, och det behövs ett domslut för att klargöra vad som gäller. Postad 24 January 2011 - 22:40
Gött då stannar vi där Just nu ser det ut som de slåss om vart de ska testa dem. Sony försöker desperat få GeoHot att bli testad i California, för där använder han sina spridningsverktyg. Så bara för att han skrivit saker på twitter och youtube som ligger där så vill de ha målet. Känns som ett försök att få det till den delstat där de har störst chans. Postad 25 January 2011 - 07:07 Troligen sitter Geos advokater och försöker få det till den delstat där det är störst chans att han kommer undan. Postad 25 January 2011 - 08:28
Eller bara den stad i den delstaten han faktiskt bor i. New Jersey. Postad 25 January 2011 - 08:40
Jag trodde han bodde i The Shire?!? Postad 25 January 2011 - 10:14
Dom som är open source tror jag bara är väldigt basic 2D för att kunna få igång X-Windows out of the box med linux. Postad 25 January 2011 - 12:49
Ska prova jailbreaka min ikväll. Såg att det är möjligt att spela upp bd isos från den interna hråddisken på ps3an. Det gör ju helt plötsligt den till en bra media extender
Redigerat av Unregistereddc471864, 25 January 2011 - 12:50. Postad 25 January 2011 - 13:41
Vad?? Funkar det med jailbrekat?? Går det bra med MKV med... hur funkar det med subs etc..? Det är sån här jag är intresserad av, inte säkerhetskopiera spel... men lite mer kompatibel mediamaskin, helst då vi har 2 ps3or! Du måste berätta hur det gick sen, och framför allt HUR du gjorde! Redigerat av Garrett, 25 January 2011 - 13:51. Postad 25 January 2011 - 14:04
Asså vad man gör är att mounta BDMV folder från hårddisken och lurar ps3an att tro att det är en skiva. Sen spelar man upp det som man vanligtvis gör med bluray filmer. Det är alltså ingen ny spelare eller nya format som stödjs. Ingen MKV dvs.
Postad 25 January 2011 - 14:14
Uppfattat... men berätta gärna hur man gör sen Postad 25 January 2011 - 14:35
Läste nog lite snabbt. Det verkar ganska begränsat i dagsläget.
supports managing AVCHD and BDMV structures, but it doesn't actually PLAY them. It mounts them to their proper locations so your PS3 can find/recognize the structures and play them via XMB [Video] tab menu. You can create proper AVCHD structures with various tools and equipment like multiAVCHD, AVCHD Coder, tsMuxeR, AVCHD camcoders. Coloring and prefixes in the game display modes: YELLOW COLOR = AVCHD ORGANGE/RED COLOR = Blu-ray (BDMV) * [Video] (YELLOW color) = AVCHD on external USB HDD/stick * [Video] (ORANGE/RED color) = BDMV on external USB HDD/stick - NOT WORKING PROPERLY * [HDD Video] (Yellow) = AVCHD on internal HDD * [HDD Video] (Orange/Red) = BDMV on internal HDD * AVCHD or BDMV on external HDD/USB must be stored in the root \ folder of your device: X:\AVCHD_MOVIE_1\BDMV\INDEX.BDM X:\BLURAY_MOVIE_2\BDMV\index.bdmv (NOT WORKING PROPERLY) * AVCHD or BDMV on internal HDD must be stored in the same folder where your games are (for example /dev_hdd0/GAMES) /dev_hdd0/GAMES/MOVIE_1/BDMV/INDEX.BDM /dev_hdd0/GAMES/MOVIE_2/BDMV/index.bdmv * AVCHD movies on external USB HDD/stick will be properly renamed upon activation (only ONE active AVCHD folder supported by PS3) * BDMV (Blu-ray) movies on external USB will be mounted as BDMV disc (original BD game/video disc required) - NOT WORKING PROPERLY * AVCHD movies on internal HDD will be mounted to externally connected USB/SDHC/MS storage device (USB stick/SDHC/MS card required with 22KB free) * BDMV (Blu-ray) movies on internal HDD must be converted to AVCHD before mounting. multiMAN will prompt you to do it for you - accept it and convert it. Then it will be mounted as AVCHD. * BDMV (Blu-ray) movies authored with JAVA extension (BD-J discs) are not supported. You can check the contents of BDJO or JAR folders. If there are files there - it won't work. Playing back the mounted structure is done by activating the AVCHD icon from PS3's XMB Video tab - you must select the USB/SDHC/MS storage device, used for mounting. Postad 25 January 2011 - 19:56
Oj det var nästan för enkelt att jailbreaka. Stackars Sony. Vilken idiot som helst klarar av det här. Lättaste "hacket" ngnsin.
Postad 25 January 2011 - 21:07
Det där verkar inte vara ngn höjdare. Testade lite ikväll och det tar en halv evighet att konvertera till AVCHD som ps3 gillar. Känns som man hellre använder PMS Postad 26 January 2011 - 08:55
Haha, när själva hackandet redan är gjort burkar det sällan vara speciellt svårt att "jailbreka". EDIT: Geohots CFW verkar ju jättebra. Verkligen. Dessutom ingen MKV så jag fattar inte poängen med detta. Ni som gjort det, ni gör det bara för att?!? Skämt åsido så är det väl bara en tidsfråga innan det är löst också. Redigerat av BrittBastard, 26 January 2011 - 09:08. Postad 26 January 2011 - 09:00 Gav mig på att softmodda ett Wii för några månader sedan, och i jämförelse med att installera Geohots CFW var det rena eldprovet. Postad 26 January 2011 - 10:38
Absolut lättaste hacket ngnsin. Inga chip som måste lödas eller skumma kryphål att ta sig igenom. Största konsoll-fail ngnsin. Ingen annan konsoll har varit så här enkel att modda själv.
Wii är ett helsicke att softmodda.
Asså det är ju för att det inte finns ngn spelare att spela upp mkv med. Det kommer säkert när ngn orkar koda en. Skeptisk till att det kommer hända dock när man lika gärna kan strömma lika bra med PMS. Postad 26 January 2011 - 10:45
Jag hänger nog inte riktigt med, du klagar på att det är fail att det är lätt att "hacka" men ändå tycker du det är bra att det går. Vad är problemet? Min poäng är att jag just nu ser noll mening med att jailbreaka. Postad 26 January 2011 - 10:48
De som tankar spel håller nog inte med dig om det
Man kan ju faktiskt lägga sina egna spel på hårddisk också så man slipper plocka fram skivor varenda gång man ska spela dem så liten poäng finns det även för lagligt användande. Redigerat av Unregistereddc471864, 26 January 2011 - 10:48. Postad 26 January 2011 - 11:11
Funderade just på det...
Så nu vet jag...Alla laglydiga personer som jailbreakat har gjort de för att lägga sina egna spel på hårddisken Postad 26 January 2011 - 11:31
Självklart Postad 26 January 2011 - 11:45
FEL! Dreamcast var den enklaste konsoll att hacka. Postad 26 January 2011 - 12:02
Det var väl iofs inget hack där? Det var väl bara att bränna skivorna å se glad ut Postad 26 January 2011 - 12:11
Precis! Världens enklaste hack! Postad 26 January 2011 - 16:56
Då måste du ha en brännare och bränna. PS3an kräver bara en USB sticka. Tar nog lika lång tid som att bränna en skiva, om inte snabbare. Postad 26 January 2011 - 21:27 Nu kan jag själv inte läsa tråden då man tydligen måste registrera sig och logga in men: Om det är så att Sony enbart har bannat konsollen för att den har en CFW installerad så går Sony händelserna i förväg då det inte finns ett domstolsbeslut huruvida det faktiskt är olagligt. Kan det vara så illa att Sony passar på att banna konsoller nu då allting är en stor gråzon, då de kanske känner på sig att de kan förlora i rätten? Däremot, om exemplet ovan innefattar fusk eller piratkopiering så är det väl antagligen en annan femma Postad 26 January 2011 - 21:38
Han skrev själv att han använt sig av piratkopierade spel. Så det är inte mer än rätt. Sony borde rapportera till publicisten av spelet så han får böter för nedladdning av upphovsskyddat material.
Postad 26 January 2011 - 21:40
Handlar inte om lagligt eller ej.....det handlar om huruvida du har brutit mot användarvillkoren för PSN eller inte.....
Postad 26 January 2011 - 21:44
Okej, låter resonabelt, men med Sony finns det alltid tvivel Så länge det inte finns konkreta bevis (av Sony) att han faktiskt spelat illegala kopior så kommer jag att vara negativt inställd till denna ban Postad 26 January 2011 - 22:05
Som Merger skrev innan.. det handlar om att användaren kört modiferat mjukvara, vilket bryter mot användarvillkoren för PSN (av självklara skäl)... så jag tycker inte att det är fel att Sony bannar personen från PSN. Konsolen fungerar ju i övrigt utan problem som vanligt. Redigerat av Unregistered1232, 26 January 2011 - 22:05. Postad 26 January 2011 - 22:05
Det är precis detta som är grejen.....vill du modda o fixa o dona med din PS3 och använda den offline.....fine.......men kom inte o gnäll om du blir bannad från onlinefeatures.......
Såg att du hann före o förklara shan1...... Redigerat av Unregistered32f0b602, 26 January 2011 - 22:08. Postad 26 January 2011 - 22:43
+1, you nailed it! Postad 26 January 2011 - 22:54
Microsoft har gjort det länge med Jtag hackade konsoler. Och där har det aldrig varit ett problem. Frågan är vilken katt och råtta lek det nu blir. Postad 26 January 2011 - 23:04
Skulle inte förvåna mig om det dyker upp ngn app som ändrar id på konsollen och vips så är folk ute på PSN igen.
EDIT: Det här kanske? http://www.ps3news.c...tation-network/ Redigerat av Unregistereddc471864, 27 January 2011 - 00:28. 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |