Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor
5753 svar till detta ämne
Postad 04 februari 2011 - 10:31
Unregisteredfcf68a78
-
Unregisteredfcf68a78
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Hej Comhem
Har i dagsläget 2 olika paket som jag abonnerar på. Det första är Medium som nu blir Large och till det så kompletterar jag mitt kanalutbud med HD-paketet. I samband med förändringar som sker om 3 veckor så har jag fått ett brev där ni berättar mer om nya HD kanaler som kommer finnas i comhems utbud samt att det sker lite mindre förändringar i Large paketet där jag bla tappar VH1 (konstigt enligt mitt tycke) och får bla Eurosport HD som just nu kan fås om man abonnerar på HD-paketet eller väljer den som tillvalskanal. Tog kontakt med kundtjänst för att få reda på lite mer om framförallt mitt HD-paket som efter den 1:a mars kommer innehålla 3 kanaler som redan ingår i det nya Large paketet. Av 9 kanaler som ni ursprungligen erbjuder så är det alltså egentligen 6 som kan klassas som en utökning av ditt eget kanalutbud. Ni tar betalt 2x för 3 kanaler om man nu sitter på ett paket-kombination som min. Kommer ni att se över HD-paketet och framförallt utöka utbudet och ta bort SVT1HD+SVT2Hd som redan ingår i samtliga abonnemangsformer som ni erbjuder och ersätter dessa med 2 nya och gärna också utöka med fler, kanske med några av dessa nyheter som börjar sändas from 1:a mars? Det hade varit bra om man får den informationen innan den 28:e feb då besluten måste fattas , jag vill gärna ha fler HD kanaler , det är någonting som rätt många efterlyser. Om HD-paketet kommer behålla sin nuvarande form efter 1:a mars så blir det tyvär till att säga upp abonnemanget. Känner mig faktiskt , rent utsagt , lurad ner jag ser dessa förändringar men också besviken att ingen lyssnar och tar till sig det man skriver om i den tråden. Försökte få lite information från kundtjänst men som svar så fick jag , citerar"att det är en del utav processen, och att det kan bli så att vissa drabbas". Hörde också nåt om en panel som får sitta och besluta om vilka kanaler får lämna plats åt nya , kan ni utveckal det lite mer och berätta vilka som sitter i den panelen ? Tänker då ifall det är era abonnenter som får förfrågan och sen får tycka till ? Får alla vara med genoma att anmäla sitt intresse ?
Tacksam för ett snabbt men framförallt utförligt svar.
Mvh Sebatian K.
Stockholm 2011-02-04
Postad 04 februari 2011 - 13:40
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Jag har fått svar från Comhems kundtjänst ang mitt abonnemang som omfattar nuvarande Large (nya XL-paketet) samt nuvarande HD-paket för 99 kr/månaden. Detta ska tydligen gälla från 1 mars:
Det nya HD-paketet för 129 kr/månad kommer att från 1 mars innehålla 13 HD-kanaler och det gamla HD-paketet för 99 kr/månad bara nuvarande 9 HD-kanaler. De som kommer till i det nya paketet är nya Animal Planet HD, ESPN America HD, Nat Geo Wild HD och Wild TV HD.
Beroende på vilket grundabonnemang man har och vilka HD-kanaler man är intresserad av får man fundera på om det är nödvändigt med HD-paketet eller inte. Nya Extra Large-paketet t ex innehåller 8 HD-kanaler från 1 mars och sedan kan man beställa ytterligare HD-kanaler styckvis.
Animal Planet HD och Nat Geo Wild HD frivisas mars-maj och Wild TV HD samt ESPN America HD under mars månad.
Man behöver alltså inte bestämma sig förrän i slutet av mars angående de två nya HD-kanalerna som blir betalkanaler från 1 april. Vill man inte uppgradera till nya HD-paketet utan säga upp det gamla gäller tydligen sedvanlig uppsägningstid tre kalendermånader.
Redigerat av Unregistered558ade6e, 04 februari 2011 - 13:43.
Postad 04 februari 2011 - 15:59
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Nu när ni höjer kortavgiften så kraftigt, kan ni inte börja fakturera den månadsvis eller bättre inkludera/lägga till den i era övriga abonnemang, så den verkliga kostnaden syns direkt. Man kan ju inte på något sätt komma undan kortavgiften!!
Kanalpaketen faktureras ju månadsvis och inte halvårsvis, så jag ser inte som konstigt att kortavgiften också faktureras månadsvis??!
min tanke bara.
Hej, Tack för ditt förslag. Jag tar det vidare till ansvariga. Med vänlig hälsning Fredrik Söderlund Kundservice
Postad 04 februari 2011 - 17:59
Sambuccashake
-
Sambuccashake
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Hej,
Tack för ditt förslag. Jag tar det vidare till ansvariga.
Med vänlig hälsning Fredrik Söderlund Kundservice
Jaså den passade herrn! Lol!
Postad 04 februari 2011 - 19:15
Unregistered98bc0f60
-
Unregistered98bc0f60
-
Användare
-
-
142 inlägg
Jag sa upp HD paketet från 1 Mars men blev dock tvungen att påpeka för comhem försäljaren att man hade rätt att säga upp på en gång enligt hemsidan iom abb förändringen. Från Comhems sida Ni gör ju en prisförändring nu, innebär det att jag kan säga upp mitt avtal med Com Hem? Om du vill ändra eller säga upp ditt abonnemang med anledning av prishöjning, så behöver du höra av dig till oss senast den 28 februari 2011 eller, om du har bindningstid på ditt abonnemang, senast dagen innan din bindningstid går ut. /M Jag har fått svar från Comhems kundtjänst ang mitt abonnemang som omfattar nuvarande Large (nya XL-paketet) samt nuvarande HD-paket för 99 kr/månaden. Detta ska tydligen gälla från 1 mars: Det nya HD-paketet för 129 kr/månad kommer att från 1 mars innehålla 13 HD-kanaler och det gamla HD-paketet för 99 kr/månad bara nuvarande 9 HD-kanaler. De som kommer till i det nya paketet är nya Animal Planet HD, ESPN America HD, Nat Geo Wild HD och Wild TV HD. Beroende på vilket grundabonnemang man har och vilka HD-kanaler man är intresserad av får man fundera på om det är nödvändigt med HD-paketet eller inte. Nya Extra Large-paketet t ex innehåller 8 HD-kanaler från 1 mars och sedan kan man beställa ytterligare HD-kanaler styckvis. Animal Planet HD och Nat Geo Wild HD frivisas mars-maj och Wild TV HD samt ESPN America HD under mars månad. Man behöver alltså inte bestämma sig förrän i slutet av mars angående de två nya HD-kanalerna som blir betalkanaler från 1 april. Vill man inte uppgradera till nya HD-paketet utan säga upp det gamla gäller tydligen sedvanlig uppsägningstid tre kalendermånader.
Postad 04 februari 2011 - 20:33
Lilak
-
Lilak
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Jag har ett pågående support-ärende hos ComHem, så nu skulle jag vilja be om hjälp för att få lite mer "kött på benen".
Om det finns någon som har kvar sin video skulle jag vilja att ni provar att spela upp band och att använda videon som kanalväljare. Signalen måste skickas via antenn-sladd från videon till TV:n på UHF 36.
Problemet jag har är att när jag gör detta och fortfarande har antenn-kabeln i vägguttaget, så får jag en störning vilket gör att det är i princip omöjligt att se bilden. Skickar jag signalen via scart istället fungerar det problemfritt. Om jag drar ur sladden ur väggutaget, får jag bra bild både via scart och antennsladd mellan video och TV. Att spela in på videon eller att se på TV med videon avstängd fungerar perfekt.
Första tanken är naturligtvis att videon är trasig. Det trodde jag, det tror säkert ni också. ComHem är helt säkra på att det är så. Men jag utesluter fel i egen utrustning, eftersom felet uppstod vid ganska exakt samma klockslag, på 2 apparater hos mig och dessutom på en apparat 4 km ifrån mig i samma stad. Problemet gäller analoga kanaler.
Om något är oklart, be mig gärna att komplettera med mer information.
MVH
Jonas i Uddevalla
Redigerat av Lilak, 04 februari 2011 - 20:49.
Postad 04 februari 2011 - 20:51
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Jag sa upp HD paketet från 1 Mars men blev dock tvungen att påpeka för comhem försäljaren att man hade rätt att säga upp på en gång enligt hemsidan iom abb förändringen. Från Comhems sida Ni gör ju en prisförändring nu, innebär det att jag kan säga upp mitt avtal med Com Hem? Om du vill ändra eller säga upp ditt abonnemang med anledning av prishöjning, så behöver du höra av dig till oss senast den 28 februari 2011 eller, om du har bindningstid på ditt abonnemang, senast dagen innan din bindningstid går ut. /M
Jag fick svaret från Comhems kundtjänst att jag kunde uppgradera till det nya HD-paketet med 13 HD-kanaler eller behålla det gamla (som inte har någon bindningstid) med 9 HD-kanaler. Ville jag helt avstå från HD-paket skulle jag behöva säga upp mitt gamla paket med tre månaders uppsägningstid. Det är ju inte fråga om någon prishöjning på det gamla paketet så jag tror att det var därför som det skulle vara uppsägningstid. Att mitt Large-paket förändras så att jag i nya XL-paketet får en del HD-kanaler som idag ingår i mitt HD-paket borde väl iofs berättiga till omgående uppsägning av HD-paketet men jag vet inte hur Comhem ställer sig till det. Kommer nog ändå att uppgradera till nya HD-paketet när frivisningen av de nya HD-kanalerna upphör.
Postad 05 februari 2011 - 00:04
Zaneura
-
Zaneura
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Jag har just nu Large för 99 kr de tre första månaderna men ska absolut byta snart pga förändringarna.
Är lite irriterad över Medium 8 favoriter. De 10 kanalerna som ingår är Svt1 och Svt1 HD (samma kanal, samma innehåll, Svt2 och Svt2 HD (samma även där) barnkanalen och Svt24 är samma kanal, bara att Svtb sänder dagtid och Svt24 kvällstid, Kunskapskanalen, Access tv, ser någon på den över huvudtaget? samt tv4 och kanal 6.
Som jag ser det får man inte 10 utan 9 kanaler varav 2 är dubletter (HD-kanalerna), alltså 7 kanaler att välja mellan.
Access tv har jag heller inte funnit något sevärt på under två månaders tid, alltså totalt onödig.
Föreslår därför att resterande 6 kanaler behålls och de 4 återstående kanalerna blir valbara, alltså 6+12.
Postad 05 februari 2011 - 01:33
jan_bananberg
-
jan_bananberg
-
Lärjunge
-
-
335 inlägg
Jag har just nu Large för 99 kr de tre första månaderna men ska absolut byta snart pga förändringarna. Är lite irriterad över Medium 8 favoriter. De 10 kanalerna som ingår är Svt1 och Svt1 HD (samma kanal, samma innehåll, Svt2 och Svt2 HD (samma även där) barnkanalen och Svt24 är samma kanal, bara att Svtb sänder dagtid och Svt24 kvällstid, Kunskapskanalen, Access tv, ser någon på den över huvudtaget? samt tv4 och kanal 6.
Som jag ser det får man inte 10 utan 9 kanaler varav 2 är dubletter (HD-kanalerna), alltså 7 kanaler att välja mellan. Access tv har jag heller inte funnit något sevärt på under två månaders tid, alltså totalt onödig. Föreslår därför att resterande 6 kanaler behålls och de 4 återstående kanalerna blir valbara, alltså 6+12.
Du betalar endast för SVT1 HD och SVT2 HD som ingår från small->. Resterande 8 är fria. Axess TV är liksom kunskapskanalen en av få kanaler som ofta har något sevärt. Sen om man inte är den som gillar operor, violinkonserter eller liknande så är det väl ingen som tvingar dig att se på Axess TV? Var du istället glad för att du inte behöver betala för den som de som har antenn får göra.
Redigerat av jan_bananberg, 05 februari 2011 - 01:37.
Postad 05 februari 2011 - 08:07
Unregisteredaae0ed5a
-
Unregisteredaae0ed5a
-
Användare
-
-
218 inlägg
sant du kan inte säga upp hela analoga men du kan säga upp alla kanaler utom mustcary kanalerna vill säga från tv3 till tv11.. vilket de har gjort här i luleå här har comhem inget analogt utbud bara de kanaler som regeringen lagfört måste finns sk Mustcary
Detta stämmer tyvärr inte. Det går inte att förändra det analoga utbudet överhuvudtaget tyvärr. Jag har varit kontakt med ett flertal personer på Comhem om detta. Möjligt att Lulebo har lyckats bättre då de är så stora, men för en vanliga liten förening är det bom stopp. Någon från Comhem som kan säga något om detta?
Redigerat av Unregisteredaae0ed5a, 05 februari 2011 - 08:08.
Postad 05 februari 2011 - 08:16
Unregistered98bc0f60
-
Unregistered98bc0f60
-
Användare
-
-
142 inlägg
Så du menar att det finns två HD paket from 1 Mars även om man inte har bundit abonnemang, de tror jag inte på men de kanske comhem kan reda ut här. För övrigt inehåller HD paketet 7 och inte 9 kanaler idagsläget då man alltid har SVT:s HD kanaler from small. /M Jag fick svaret från Comhems kundtjänst att jag kunde uppgradera till det nya HD-paketet med 13 HD-kanaler eller behålla det gamla (som inte har någon bindningstid) med 9 HD-kanaler. Ville jag helt avstå från HD-paket skulle jag behöva säga upp mitt gamla paket med tre månaders uppsägningstid. Det är ju inte fråga om någon prishöjning på det gamla paketet så jag tror att det var därför som det skulle vara uppsägningstid. Att mitt Large-paket förändras så att jag i nya XL-paketet får en del HD-kanaler som idag ingår i mitt HD-paket borde väl iofs berättiga till omgående uppsägning av HD-paketet men jag vet inte hur Comhem ställer sig till det. Kommer nog ändå att uppgradera till nya HD-paketet när frivisningen av de nya HD-kanalerna upphör.
Postad 05 februari 2011 - 10:19
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Så du menar att det finns två HD paket from 1 Mars även om man inte har bundit abonnemang, de tror jag inte på men de kanske comhem kan reda ut här. För övrigt inehåller HD paketet 7 och inte 9 kanaler idagsläget då man alltid har SVT:s HD kanaler from small. /M
Jag har fått svaret att 99 kr-HD paketet skulle rulla på även efter 1 mars om man inte säger upp det alt. uppgraderar till det nya. Det är riktigt att det gamla HD-paketet blir mindre värt beroende på vilket grundabonnemang man har. Small och Medium innehåller vardera två HD-kanaler, Large tre och XL sju HD-kanaler. Så det gamla HD-paketet ger för närvarande ytterligare allt från sju till endast två HD-kanaler utöver grundabonnemanget. Från 1 mars kommer ESPN America HD att ingå i XL som då får åtta HD-kanaler. Själv får jag från 1 mars XL-paketet så det gamla HD-paketet ger mig bara Discovery Showcase HD och Silver HD för extra 99 kr/månaden och det är ju inte prisvärt. Dock kommer jag att efter frivisningen av de tre nya HD-kanalerna (Animal Planet HD, Nat Geo Wild HD och Wild TV HD) uppgradera till nya HD-paketet för 129 kr/månaden och alltså få tillgång till fem HD-kanaler utöver grundabonnemanget. Det blir 26 kr/månad per kanal men förhoppningsvis kan det komma ytterligare kanaler i HD-paketet som inte läggs in i grundabonnemanget. Man måste vara optimist! Totalt alltså 13 HD-kanaler (plus de fem jag har genom Canal+ Total och Viasat Premium HD). Det blir 18 HD-kanaler totalt som väl är summan av Comhems utbud i HD per 1 mars. Räknar naturligtvis med att Kanal 5 HD och TV3 HD läggs in snarast i något av de paket jag har för mer än 1100 kr/månad vill jag inte betala för mitt kabel-tv abonnemang. Dyrt som det är! Tror att jag har förstått men det vore trevligt om Comhem kunde bekräfta att det är så. Informationen har inte varit helt uppenbar ang förändringarna från 1 mars. Speciellt inte ang HD-kanalerna.
Redigerat av Unregistered558ade6e, 05 februari 2011 - 10:36.
Postad 05 februari 2011 - 20:53
rob08
-
rob08
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Alltid trevligt med nya kanaler som kommer. Därför undrar jag hur det ser ut med att Comhem skaffar TV3 HD och Kanal 5 HD?
Såg även att Viasat lanserar Viasat Fotboll HD och Viasat Motor HD. Är de på gång? Jag hoppas verkligen de kommer ingå i Viasat Sport HD paketet utan ännu en otrolig prishöjning.
Postad 05 februari 2011 - 23:17
jan_bananberg
-
jan_bananberg
-
Lärjunge
-
-
335 inlägg
Alltid trevligt med nya kanaler som kommer. Därför undrar jag hur det ser ut med att Comhem skaffar TV3 HD och Kanal 5 HD?
Såg även att Viasat lanserar Viasat Fotboll HD och Viasat Motor HD. Är de på gång? Jag hoppas verkligen de kommer ingå i Viasat Sport HD paketet utan ännu en otrolig prishöjning.
Com Hem kommer bara svara att de har som policy att inte tala om eventuella kanaler innan de har slutit avtal med dem. Du får säkert ett mer konkret svar om du kontaktar TV3 och Kanal 5 istället.
Redigerat av jan_bananberg, 05 februari 2011 - 23:17.
Postad 06 februari 2011 - 07:32
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Viasat drar igång TV3 HD 1 mars tydligen. Hoppas Comhem snarast därefter kan få till ett avtal med Viasat. Det har ju inte alltid varit lätta förhandlingar mellan Comhem och Stenbecks arvtagare hos MTG... Kanal 5 HD finns redan hos Boxer och är på gång hos Canal Digital. Hoppas Comhem kan hänga på snarast. Viasat Fotboll HD ersätter Viasat Sport HD 10 mars så det är inget jag hoppar jämfota av precis. Många är oroliga för att NHL-hockeyn ska bli lidande. Viasat har ju omfattande sändningsrättigheter på fotbollssidan. Men NHL går ju i huvudsak nattetid i Europa så det kan kanske fungera. Hockey i fotbollskanal, men ändå... Hoppas Comhem kan ge något konkret(are) besked ang TV3 HD och Kanal 5 HD. Och kanske ang Viasat Motor HD. I de tre fallen rör det sig om speglingar av SD-kanaler så det är inte nya kanaler i egentlig mening och borde kunna läggas in utan extra kostnad för befintliga kunder.
Postad 06 februari 2011 - 20:49
SirHejsan
-
SirHejsan
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Har en Ondemand box och gillar att man kan se vissa (få) program i efterhand. Men tyvärr så missar man slutet på populära TV4 serier då erat system spelar in avsnitten exakt på rätt tid, något som fungerar på de flesta kanaler men inte med TV4. Så förra veckans Solsidan såg jag som play genom att se dels Solsidan och för att se slutet sedan titta på TimeOut... känns inte 2010-talet....eller?
Idag så missade man bara sekunder av Solsidan av att se via Play... tur att slutet inte är det viktiga...
Och nu missade jag slutet på TimeOut eftersom Solsidan drog ut på sin sändningstid, och för att se det måste det bli TV4play...
Ska det vara så här, TV som börjar när du vill men som slutar innan det är slut...eller hur var det reklamen sa?
Redigerat av SirHejsan, 06 februari 2011 - 22:39.
Postad 07 februari 2011 - 10:27
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Viasat drar igång TV3 HD 1 mars tydligen. Hoppas Comhem snarast därefter kan få till ett avtal med Viasat. Det har ju inte alltid varit lätta förhandlingar mellan Comhem och Stenbecks arvtagare hos MTG... Kanal 5 HD finns redan hos Boxer och är på gång hos Canal Digital. Hoppas Comhem kan hänga på snarast. Viasat Fotboll HD ersätter Viasat Sport HD 10 mars så det är inget jag hoppar jämfota av precis. Många är oroliga för att NHL-hockeyn ska bli lidande. Viasat har ju omfattande sändningsrättigheter på fotbollssidan. Men NHL går ju i huvudsak nattetid i Europa så det kan kanske fungera. Hockey i fotbollskanal, men ändå... Hoppas Comhem kan ge något konkret(are) besked ang TV3 HD och Kanal 5 HD. Och kanske ang Viasat Motor HD. I de tre fallen rör det sig om speglingar av SD-kanaler så det är inte nya kanaler i egentlig mening och borde kunna läggas in utan extra kostnad för befintliga kunder.
Hej, Vi förhandlar just nu om både TV3 HD och Kanal 5 HD då de är mycket intressanta kanaler, dock måste vi avvakta tills att vi tydligare vet vilket HD-innehåll kanalerna kommer att erbjuda innan vi kan besluta när en lansering kan ske. Vi ligger även i förhandling om Viasat Fotboll HD och Motor HD, men även här kan vi inte ge några detaljer kring hur förhandlingarna går eller eventuellt lanseringsdatum. Mer information kommer framöver när en eventuell lansering närmar sig. Med vänlig hälsning Johan Åström Kundservice
Postad 07 februari 2011 - 11:34
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Hej,
Vi förhandlar just nu om både TV3 HD och Kanal 5 HD då de är mycket intressanta kanaler, dock måste vi avvakta tills att vi tydligare vet vilket HD-innehåll kanalerna kommer att erbjuda innan vi kan besluta när en lansering kan ske.
Vi ligger även i förhandling om Viasat Fotboll HD och Motor HD, men även här kan vi inte ge några detaljer kring hur förhandlingarna går eller eventuellt lanseringsdatum.
Mer information kommer framöver när en eventuell lansering närmar sig.
Med vänlig hälsning Johan Åström Kundservice
Dock har ni ju erbjudit svt och tv4 i hd och dom har ju inte precis svämmat över av äkta hd material... om det är orsaken ni inte tar in dom direkt.
Postad 07 februari 2011 - 13:14
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Så du menar att det finns två HD paket from 1 Mars även om man inte har bundit abonnemang, de tror jag inte på men de kanske comhem kan reda ut här. För övrigt inehåller HD paketet 7 och inte 9 kanaler idagsläget då man alltid har SVT:s HD kanaler from small. /M
Hej, Vi har förändrat HD-paketet utbudsmässigt, det kostar 129:-/mån för de kunder som tecknar detta efter 13 januari 2011. De kunder som fortfarande har bindningstid får välja om de vill stå kvar på nuvarande HD-paketering för 99:-/mån under bindningstiden eller uppgradera till nya utbudet. HD-kanalerna fördelas enligt följande:SVT1 HD ---- Alla grundpaketSVT2 HD ---- Alla grundpaketBBC HD ---- HD-paketet, XL/M8Discovery Showcase HD ---- HD-paketetEurosport HD ---- HD-paketet, L, XL/M8History HD ---- HD-paketet, XL/M8National Geographic Channel HD ---- HD-paketet, XL/M8Silver HD ---- HD-paketetTV4 HD ---- HD-paketet, XL/M8Animal Planet HD ---- HD-paketet/M8 (lanseras 1mars)Nat Geo Wild HD ---- HD-paketet/M8 (lanseras 1mars)ESPN America HD ---- HD-paketet, XL/M8 (lanseras 1mars)Wild TV HD ---- HD-paketet/M8 (lanseras 1mars) Med vänlig hälsning Johan Åström Kundservice Detta stämmer tyvärr inte. Det går inte att förändra det analoga utbudet överhuvudtaget tyvärr. Jag har varit kontakt med ett flertal personer på Comhem om detta. Möjligt att Lulebo har lyckats bättre då de är så stora, men för en vanliga liten förening är det bom stopp.
Någon från Comhem som kan säga något om detta?
Hej, Vad gäller fastighetsägareavtalet får du bäst svar om någon styrelsemedlem i föreningen/fastighetsägaren kontaktar vår fastighetsägarservice. Utvecklingen går ständigt mot Digitala möjligheter och det kan finnas möjlighet att digitalisera utbudet. Detta är dock som sagt en avtalsfråga mellan ansvarig i er fastighet och vår försäljare av fastighetsavtal, det går inte att ge något generellt svar på dessa typer av frågor. Med vänlig hälsning Johan Åström Kundservice
Postad 07 februari 2011 - 14:08
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Vi förhandlar just nu om både TV3 HD och Kanal 5 HD då de är mycket intressanta kanaler, dock måste vi avvakta tills att vi tydligare vet vilket HD-innehåll kanalerna kommer att erbjuda innan vi kan besluta när en lansering kan ske.
Vi ligger även i förhandling om Viasat Fotboll HD och Motor HD, men även här kan vi inte ge några detaljer kring hur förhandlingarna går eller eventuellt lanseringsdatum.
Mer information kommer framöver när en eventuell lansering närmar sig.
Tack för svar, Comhem. Jag noterar att förhandlingar pågår angående dessa fyra HD-kanaler. Det vore ju mindre hoppfullt om det inte alls tagits några kontakter mellan Comhem och resp ny kanal. Vi kunder har lagt stort ansvar i händerna på Comhem eftersom vi i många fall helt saknar jämförbart alternativ till Comhem för digital tv-mottagning. Ang Viasat har jag uppfattat det så att Viasat Sport HD skyltas om till Viasat Fotboll HD 10 mars och då kan det väl inte vara fråga om någon lansering? Ska vi kunder bli av med en av två HD-kanaler i våra Viasat Sport HD-paket hos Comhem? Många har väl Viasat för fotbollen och/eller Canal+ för ishockeyn så självklart måste Viasat Fotboll HD finnas med. Eller hur? Visst förekommer SD- och HD-material i olika omfattning i HD-kanalerna men utan abonnenter kan ju inte HD-andelen ökas så att avvakta med att lansera en HD-kanal hos Comhem motverkar ju den förbättring av kvalitet och innehåll i HD som vi alla vill ha. Utöva istället påtryckningar på SVT och TV4 att de utvecklar sina HD-kanaler och lansera snarast Kanal 5 HD och TV3 HD. Både Boxer och Canal Digital är ju på hugget där. Varför skulle konkurrenternas bedömningar vara annorlunda när det gäller värdet av att lansera en ny HD-kanal? Både Kanal 5 HD och TV3 HD är speglingar av resp SD-kanal så även konkurrenterna måste ha svårt att ta extra betalt av befintliga kunder.
Postad 07 februari 2011 - 14:33
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Har en Ondemand box och gillar att man kan se vissa (få) program i efterhand. Men tyvärr så missar man slutet på populära TV4 serier då erat system spelar in avsnitten exakt på rätt tid, något som fungerar på de flesta kanaler men inte med TV4. Så förra veckans Solsidan såg jag som play genom att se dels Solsidan och för att se slutet sedan titta på TimeOut... känns inte 2010-talet....eller?
Idag så missade man bara sekunder av Solsidan av att se via Play... tur att slutet inte är det viktiga...
Och nu missade jag slutet på TimeOut eftersom Solsidan drog ut på sin sändningstid, och för att se det måste det bli TV4play...
Ska det vara så här, TV som börjar när du vill men som slutar innan det är slut...eller hur var det reklamen sa?
Hej, Stort tack för att du berättade, kommer att sända detta vidare! Tyvärr förekommer detta från fall till fall beroende då kanalens programtablå glider i tid, vilket gör att våra inspelningar blir felaktiga. Vi jobbar på att korrigera detta och minimera problemet. Med vänlig hälsning Johan Åström Kundservice
Postad 07 februari 2011 - 14:38
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Hej Comhem
Har i dagsläget 2 olika paket som jag abonnerar på. Det första är Medium som nu blir Large och till det så kompletterar jag mitt kanalutbud med HD-paketet. I samband med förändringar som sker om 3 veckor så har jag fått ett brev där ni berättar mer om nya HD kanaler som kommer finnas i comhems utbud samt att det sker lite mindre förändringar i Large paketet där jag bla tappar VH1 (konstigt enligt mitt tycke) och får bla Eurosport HD som just nu kan fås om man abonnerar på HD-paketet eller väljer den som tillvalskanal. Tog kontakt med kundtjänst för att få reda på lite mer om framförallt mitt HD-paket som efter den 1:a mars kommer innehålla 3 kanaler som redan ingår i det nya Large paketet. Av 9 kanaler som ni ursprungligen erbjuder så är det alltså egentligen 6 som kan klassas som en utökning av ditt eget kanalutbud. Ni tar betalt 2x för 3 kanaler om man nu sitter på ett paket-kombination som min. Kommer ni att se över HD-paketet och framförallt utöka utbudet och ta bort SVT1HD+SVT2Hd som redan ingår i samtliga abonnemangsformer som ni erbjuder och ersätter dessa med 2 nya och gärna också utöka med fler, kanske med några av dessa nyheter som börjar sändas from 1:a mars? Det hade varit bra om man får den informationen innan den 28:e feb då besluten måste fattas , jag vill gärna ha fler HD kanaler , det är någonting som rätt många efterlyser. Om HD-paketet kommer behålla sin nuvarande form efter 1:a mars så blir det tyvär till att säga upp abonnemanget. Känner mig faktiskt , rent utsagt , lurad ner jag ser dessa förändringar men också besviken att ingen lyssnar och tar till sig det man skriver om i den tråden. Försökte få lite information från kundtjänst men som svar så fick jag , citerar"att det är en del utav processen, och att det kan bli så att vissa drabbas". Hörde också nåt om en panel som får sitta och besluta om vilka kanaler får lämna plats åt nya , kan ni utveckal det lite mer och berätta vilka som sitter i den panelen ? Tänker då ifall det är era abonnenter som får förfrågan och sen får tycka till ? Får alla vara med genoma att anmäla sitt intresse ?
Tacksam för ett snabbt men framförallt utförligt svar.
Mvh Sebatian K.
Stockholm 2011-02-04
Hej, Vad gäller HD-paketet och kanaler som ingår i grundabonnemangen så är det en avtalsfråga mellan oss och kanalbolagen. I dagsläget har vi lagt upp grundabonnemangen med olika HD-kanaler samtidigt som vi samlat HD-paketet med samtliga HD-kanaler i vårt utbud (förutom de som ingår i premiumpaketeringar ex Canal+ och Viasat). Just i dagsläget kan vi inte säga hur en kommande paketering av kanaler kan komma att se ut i grundabonnemangen eftersom att allt rör sig avtal som förhandlas fram tillsammans med kanalbolagen. Vi har dock med i planerna att komma med ytterligare kanaler, SD och HD, framöver. Exakt tidpunkt för detta kan vi dock inte kommunicera eftersom att vi skulle kunna skapa en förväntan som kan raseras, vilket vi absolut inte vill förorsaka. Den panel du nämner består egentligen av samtliga kunder. Alla individuella kunder har möjligheten att anmäla intresse för kanaler som de önskar se i vårt utbud. När nog många anmält intresse för en specifik kanal så går vi vidare till förhandlingar och, beroende på hur förhandlingarna går, tar in kanalen i vårt utbud. TV4 Science Fiction är ett exempel på när kunder önskat och vi förhandlat och tagit in en enskild kanal. För att anmäla intresse för kanaler kontaktar du Kundservice via e-post eller telefon. Med vänlig hälsning Johan Åström Kundservice
Postad 07 februari 2011 - 15:36
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Hej Comhem
Har i dagsläget 2 olika paket som jag abonnerar på. Det första är Medium som nu blir Large och till det så kompletterar jag mitt kanalutbud med HD-paketet. I samband med förändringar som sker om 3 veckor så har jag fått ett brev där ni berättar mer om nya HD kanaler som kommer finnas i comhems utbud samt att det sker lite mindre förändringar i Large paketet där jag bla tappar VH1 (konstigt enligt mitt tycke) och får bla Eurosport HD som just nu kan fås om man abonnerar på HD-paketet eller väljer den som tillvalskanal. Tog kontakt med kundtjänst för att få reda på lite mer om framförallt mitt HD-paket som efter den 1:a mars kommer innehålla 3 kanaler som redan ingår i det nya Large paketet. Av 9 kanaler som ni ursprungligen erbjuder så är det alltså egentligen 6 som kan klassas som en utökning av ditt eget kanalutbud. Ni tar betalt 2x för 3 kanaler om man nu sitter på ett paket-kombination som min. Kommer ni att se över HD-paketet och framförallt utöka utbudet och ta bort SVT1HD+SVT2Hd som redan ingår i samtliga abonnemangsformer som ni erbjuder och ersätter dessa med 2 nya och gärna också utöka med fler, kanske med några av dessa nyheter som börjar sändas from 1:a mars? Det hade varit bra om man får den informationen innan den 28:e feb då besluten måste fattas , jag vill gärna ha fler HD kanaler , det är någonting som rätt många efterlyser. Om HD-paketet kommer behålla sin nuvarande form efter 1:a mars så blir det tyvär till att säga upp abonnemanget.
Det nya HD-paketet för 129 kr/månad kommer att från 1 mars innehålla 13 HD-kanaler och det gamla HD-paketet för 99 kr/månad bara nuvarande 9 HD-kanaler. De som kommer till i det nya paketet är nya Animal Planet HD, ESPN America HD, Nat Geo Wild HD och Wild TV HD. Beroende på vilket grundabonnemang man har och vilka HD-kanaler man är intresserad av får man fundera på om det är nödvändigt med nya HD-paketet eller inte. Det är riktigt att det gamla HD-paketet blir mindre värt beroende på vilket grundabonnemang man har. Small och Medium innehåller vardera två HD-kanaler, Large tre och XL sju HD-kanaler. Från 1 mars kommer ESPN America HD att ingå i XL som då får åtta HD-kanaler. Så det gamla HD-paketet för 99 kr/månad ger för närvarande ytterligare allt från sju till endast två HD-kanaler utöver grundabonnemanget. Själv får jag XL-paketet 1 mars och genom att uppgradera till nya HD-paketet får jag fem HD-kanaler utöver XL-paketets åtta. (Jag bortser från frivisningen av de nya HD-kanalerna).
Postad 07 februari 2011 - 19:28
hakanh65
-
hakanh65
-
Forumräv
-
-
874 inlägg
Den panel du nämner består egentligen av samtliga kunder. Alla individuella kunder har möjligheten att anmäla intresse för kanaler som de önskar se i vårt utbud. När nog många anmält intresse för en specifik kanal så går vi vidare till förhandlingar och, beroende på hur förhandlingarna går, tar in kanalen i vårt utbud. TV4 Science Fiction är ett exempel på när kunder önskat och vi förhandlat och tagit in en enskild kanal. För att anmäla intresse för kanaler kontaktar du Kundservice via e-post eller telefon.
Lite lustigt att du tog just TV4 Science Fiction som exempel. Det tog ganska exakt 13 månader från lansering till att ni tog in den i utbudet, så nu vet vi vad vi kan förvänta oss. Under tiden hävdade er kundtjänst att ni inte tyckte den tillförde något i ert utbud eftersom ni redan levererade Discovery Science(!). Vi som kunder borde kunna förvänta oss lite mer proaktiv planering av utbudet från er sida och det minsta man kan begära är väl att ni har koll på vad kanalerna sänder? Discovery Science...snälla nån. Innebär alltså er aktivitet att ni inte söker efter nya kanaler själva utan utgår från hur många kunder som önskar dem? Alla har väl också fått intrycket att programbolagen måste böna och be för att deras kanaler ska komma in i ert utbud.
Redigerat av hakanh65, 07 februari 2011 - 19:48.
Postad 08 februari 2011 - 00:24
Unregisteredaae0ed5a
-
Unregisteredaae0ed5a
-
Användare
-
-
218 inlägg
Hej,
Vad gäller fastighetsägareavtalet får du bäst svar om någon styrelsemedlem i föreningen/fastighetsägaren kontaktar vår fastighetsägarservice.
Utvecklingen går ständigt mot Digitala möjligheter och det kan finnas möjlighet att digitalisera utbudet. Detta är dock som sagt en avtalsfråga mellan ansvarig i er fastighet och vår försäljare av fastighetsavtal, det går inte att ge något generellt svar på dessa typer av frågor.
Med vänlig hälsning Johan Åström Kundservice
Vill bara återigen då påpeka att detta INTE stämmer för mindre föreningar. Jag är som sagt tidigare i tråden avtalsansvarig för Comhem i vår förening och jag har varit i kontakt med 4 olika personer på Comhem som alla sagt att det inte går att göra några förändringar i det analoga utbudet. Man kan dock teckna digitala abbonemang för samtliga hushåll i föreningen, dock kommer man fortfarande inte ifrån att betala för det analoga utbudet. Det vi i vår förening vill göra är att bara ha must-carry-kanalerna analogt och sedan teckna m8 för samtliga hushåll som går på månadsavgiften. Dock helt omöjligt enligt Comhem. Som sagt, kanske går bättre om man har många abbonenter som Lulebo, men för oss små föreningar med bara 23 lägenheter så är det bom stopp.
Postad 08 februari 2011 - 03:17
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Vill bara återigen då påpeka att detta INTE stämmer för mindre föreningar. Jag är som sagt tidigare i tråden avtalsansvarig för Comhem i vår förening och jag har varit i kontakt med 4 olika personer på Comhem som alla sagt att det inte går att göra några förändringar i det analoga utbudet. Man kan dock teckna digitala abbonemang för samtliga hushåll i föreningen, dock kommer man fortfarande inte ifrån att betala för det analoga utbudet. Det vi i vår förening vill göra är att bara ha must-carry-kanalerna analogt och sedan teckna m8 för samtliga hushåll som går på månadsavgiften. Dock helt omöjligt enligt Comhem. Som sagt, kanske går bättre om man har många abbonenter som Lulebo, men för oss små föreningar med bara 23 lägenheter så är det bom stopp.
tycker jag du ska dra upp en process över stå på och kräv att bara få must carry och få ett bättre utbud digitalt. sen så kan du kan vända dig till konsumentvägledningen ang detta och förklara hur de står till ta gärna upp ang Lulebo för dem med så att de vet att andra har rätt men ni får inte det.
Postad 08 februari 2011 - 08:27
hakanh65
-
hakanh65
-
Forumräv
-
-
874 inlägg
tycker jag du ska dra upp en process över stå på och kräv att bara få must carry och få ett bättre utbud digitalt. sen så kan du kan vända dig till konsumentvägledningen ang detta och förklara hur de står till ta gärna upp ang Lulebo för dem med så att de vet att andra har rätt men ni får inte det.
Nu är det väl ändå så att avtalet med Com Hem formellt tecknas mellan två företag och då finns det knappast någon konsumenträtt att hänvisa till, eller hur? Com Hem kan göra precis som de vill och om det inte passar är det bara för någon av parterna att säga upp avtalet. Du brukar också hävda att Com Hem mfl inte får ta betalt för must-carry-kanalerna, men det stämmer inte i praktiken. Så här står det på http://www.radioocht...Vidaresandning/ : "Vad får operatören ta betalt för? Kanaler som omfattas av vidaresändningsplikten ska distribueras utan kostnad för själva mottagningen. Operatören har däremot rätt att ta en skälig service- och underhållsavgift för nätet. För att kunna ta emot sändningar i digitalt nät behövs en digital-tv-box och ett programkort. De boende får själva stå för inköp av dessa."De får alltså ta ut en serviceavgift, dock inte direkt knuten till just must-carry-kanalerna, men jag ser ingen skillnad. Hur ska de kunna distribuera några kanaler utan ett "nät"?
Redigerat av hakanh65, 08 februari 2011 - 08:38.
Postad 08 februari 2011 - 08:47
Unregisteredaae0ed5a
-
Unregisteredaae0ed5a
-
Användare
-
-
218 inlägg
Nu är det väl ändå så att avtalet med Com Hem formellt tecknas mellan två företag och då finns det knappast någon konsumenträtt att hänvisa till, eller hur? Com Hem kan göra precis som de vill och om det inte passar är det bara för någon av parterna att säga upp avtalet.
Du brukar också hävda att Com Hem mfl inte får ta betalt för must-carry-kanalerna, men det stämmer inte i praktiken. Så här står det på http://www.radioocht...Vidaresandning/ :
"Vad får operatören ta betalt för? Kanaler som omfattas av vidaresändningsplikten ska distribueras utan kostnad för själva mottagningen. Operatören har däremot rätt att ta en skälig service- och underhållsavgift för nätet. För att kunna ta emot sändningar i digitalt nät behövs en digital-tv-box och ett programkort. De boende får själva stå för inköp av dessa."
De får alltså ta ut en serviceavgift, dock inte direkt knuten till just must-carry-kanalerna, men jag ser ingen skillnad. Hur ska de kunna distribuera några kanaler utan ett "nät"?
Det stämmer. Föreningen är ju en ekonomisk förening och således en egen juridisk person i laglig mening. Konsumenträtt är inte tillämplig i det här fallet. För att förtydliga så handlar det inte om att vi inte ska betala någonting alls, men vi vill avsäga oss de analoga betalkanalerna och teckna digitala abbonemang istället då det rör sig om ungefär samma pengar. /David
Postad 08 februari 2011 - 10:42
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
Jag fick svar på ett inlägg på facebook idag:
jag hade svarat på ett inlägg där dom hade lagt in en länk att dom hade ett starkt 2010 och tjänat massa miljader.
Varpå jag svarade:
"ändå höjer tokhöjer ni priserna.. Logiken i det?"
Fick idag detta svar:
"Hej, Vi anser inte att vi har tokhöjt några priser. Att det sker prishöjningar på våra produkter är helt naturligt, det är få produkter och tjänster här i samhället som inte prishöjs då och då. Vi känner oss dock fortfarande trygga i att vi har mycket bra erbjudanden till konkurrenskraftiga priser. Jämför oss gärna med våra konkurrenter!"
Lämnade ett ännu längre svar på det!
Postad 08 februari 2011 - 11:02
hakanh65
-
hakanh65
-
Forumräv
-
-
874 inlägg
jag hade svarat på ett inlägg där dom hade lagt in en länk att dom hade ett starkt 2010 och tjänat massa miljader.
Varpå jag svarade: "ändå höjer tokhöjer ni priserna.. Logiken i det?"
Inget konstigt i det. Med en ägare som har enda syftet att tjäna pengar och ett defacto-monopol hos större delen av sina kunder så är det bara naturligt. Egentligen finns ingen bra konkurrens med de tekniska och utbuds-begränsningar som finns i alternativa tjänster (marksänt, satellit och IP) hos sina kunder och det vet de om. Så länge de är ensamma i koaxen in i lägenheten så kan de hålla på så här. Ett annat motiv till prishöjningarna är ännu mer uppenbart: det går rykten om att Com Hem ska säljas och vad vore väl bättre än att höja värdet på bolaget genom att höja priserna? Lite väl uppenbart kan man tycka.
Redigerat av hakanh65, 08 februari 2011 - 11:06.
Postad 08 februari 2011 - 11:18
Unregisteredc2e5ee9c
-
Unregisteredc2e5ee9c
-
Lärjunge
-
-
447 inlägg
Hej Comhem
För oss kunder är det ju i praktiken så att Medium 8 Favoriter utgått och Medium 8 Favoriter HD fått sänkt pris.
Ett tips är att låta de kunder som idag har Medium 8 Favoriter HD utan bindningstid automatiskt få det ändrat till det vanliga Medium-paketet. Idag är de ju likadana och det enda som skiljer är priset. På webben ser jag ingen tydlig uppmaning till dessa kunder att ringa kundtjänst för att få sänkt pris på sitt abonnemang. Ni kan ju enkelt se vilka som idag har Medium 8 Favoriter HD utan bindningstid och egentligen betalar 40kr mer per månad för mycket. Ingen kund bör bli upprörd ifall ni ändrar avtalet till det bättre utan deras medgivande, bara ni kommunicerar skillnaden tydligt. Som det är nu riskerar ni att kunder långt i efterhand upptäcker att de betalat onödigt mycket för abonnemanget och därmed känner sig lurade.
Har det gått ut information om ändringarna per post? I så fall måste det vara så att utskicken går till bostadsadressen? Där har jag en annan uppmaning, skicka till kundernas faktureringsadress istället om den inte är densamma som bostadsadressen. Om de angett en speciell adress för fakturering är det mest troligt den adressen kunden vill få information till. Alternativt att det skickas till bägge adresserna. Själv hade jag inte vetat om att jag kunde få sänkt pris på mitt abonnemang om jag inte hade haft mailbevakning på den här tråden.
Postad 08 februari 2011 - 15:07
Latman
-
Latman
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Jag fick svar på ett inlägg på facebook idag:
Varpå jag svarade: "ändå höjer tokhöjer ni priserna.. Logiken i det?"
Fick idag detta svar: "Hej, Vi anser inte att vi har tokhöjt några priser. Att det sker prishöjningar på våra produkter är helt naturligt, det är få produkter och tjänster här i samhället som inte prishöjs då och då. Vi känner oss dock fortfarande trygga i att vi har mycket bra erbjudanden till konkurrenskraftiga priser. Jämför oss gärna med våra konkurrenter!"
Lämnade ett ännu längre svar på det!
Idag slutade HD-paketet att fungera..kontaktade kundtjänst, vilka förklarade att fortsättningsvis kostar detsamma 178kr mån. SLUT I RUTAN MED COMBORT. Efterson jag har ett Must carry kort från Canal Digital var ju valet enkelt...ring ring... kundtjäns hos CD. 288 kr i 24 månader för 27 månaders tittande....( = 256 kr mån ) 288 kr i månaden för http://www.canaldigi...Familjepaketet/Fick dock tillgodoräkna mig inbetald summa 795 kr på startavgiften 178 kr för endast HD-paket hos COMHEM...138 KR EXTRA FÖR HD-kanaler samt familjepaketet hos Canal Digital Kan det va nått ????
Redigerat av Latman, 08 februari 2011 - 15:33.
Postad 08 februari 2011 - 15:22
hakanh65
-
hakanh65
-
Forumräv
-
-
874 inlägg
Förslag till Com Hem: Jag tycker HD-kanalerna borde ingå i priset för Large och X-Large med tanke på paketpriserna. Om ni nu måste ta extra betalt för HD-kanalerna, inför ett prisanpassat tillägg till L/XL som står i relation till hur många extra kanaler man får. Som det är nu så är 129 kr/mån alldeles för mycket för HD-paketet om man har Large eller X-Large som grundabonnemang. eftersom flera av kanalerna redan ingår. Inför "Large HD+" och "X-Large HD+" för ett par tior extra i månaden!Edit: ni borde kanske inse att ni kan få fler kunder på X-Large om ni låter alla HD-kanaler ingå. Priset på 349 kr/mån motiverar det och jag själv skulle faktiskt kunna tänka mig att byta från Large.
Redigerat av hakanh65, 08 februari 2011 - 15:32.
Postad 08 februari 2011 - 15:42
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Förslag till Com Hem:
Jag tycker HD-kanalerna borde ingå i priset för Large och X-Large med tanke på paketpriserna. Om ni nu måste ta extra betalt för HD-kanalerna, inför ett prisanpassat tillägg till L/XL som står i relation till hur många extra kanaler man får. Som det är nu så är 129 kr/mån alldeles för mycket för HD-paketet om man har Large eller X-Large som grundabonnemang. eftersom flera av kanalerna redan ingår. Inför "Large HD+" och "X-Large HD+" för ett par tior extra i månaden!
Låter vettigt. Jag får 1 mars XL-paketet med automatik eftersom jag idag har Large. När ESPN America HD läggs in i XL har det paketet åtta HD-kanaler. Därutöver kommer Comhem endast att kunna erbjuda fem andra HD-kanaler utanför Viasat och Canal+. Nya HD-paketet för 129 kr/månad kommer alltså att erbjuda mig som XL-abonnent dessa fem HD-kanaler: Discovery HD Showcase, Silver HD, Nat Geo Wild HD, Wild TV HD och Animal Planet HD. Det blir 26 kr/månad per HD-kanal. Jag tycker nog att 349 kr/månad för XL-paketet vid 12 månaders bindningstid kunde inkludera dessa fem ytterligare HD-kanaler och prishyfsas till säg max 399 kr vilket skulle rädda 50 kr till Comhem. Risken är väl nu att många avstår från HD-paketet och istället köper till en eller två HD-kanaler utöver XL-paketets åtta. Eller hur? Alternativt att ytterligare HD-kanaler t ex Eurosport 2 HD och MTVN HD läggs in i HD-paketet med oförändrat pris. Kanal 5 HD och TV3 HD utgår jag från läggs in i grundabonnemanget utan extra kostnad likt SVT1 HD, SVT2 HD och TV4 HD.
Redigerat av Unregistered558ade6e, 08 februari 2011 - 15:48.
Postad 08 februari 2011 - 16:22
Flash78
-
Flash78
-
Forumräv
-
-
784 inlägg
Discovery HD Showcase vad visar dom, och vilket paket måste man ha för att få den? Är det det berömda HD paketet som gäller då?
Postad 08 februari 2011 - 16:36
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Idag slutade HD-paketet att fungera..kontaktade kundtjänst, vilka förklarade att fortsättningsvis kostar detsamma 178kr mån. SLUT I RUTAN MED COMBORT.
178 kr för endast HD-paket hos COMHEM...138 KR EXTRA FÖR HD-kanaler samt familjepaketet hos Canal Digital
Om man ska vara korrekt så är det alltså Small + HD-paketet som kostar 178kr, dvs 8 SD-kanaler + 9 HD-kanaler. ComHems motsvarighet till Canal Digitals familjepaket vore väl Large + HD-paketet dvs 229kr + 129 kr. Alltså ligger ComHems priser 129kr/mån högre än Canal Digital. Om du redan har parabol är det väl bara att byta för dig?
Postad 08 februari 2011 - 16:42
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Discovery HD Showcase vad visar dom, och vilket paket måste man ha för att få den? Är det det berömda HD paketet som gäller då?
De visar väl en blandning från de olika Discovery-kanalerna har jag för mig. Ingår i HD-paketet och valbar annars för 29kr/mån.
Postad 08 februari 2011 - 17:14
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
De visar väl en blandning från de olika Discovery-kanalerna har jag för mig. Ingår i HD-paketet och valbar annars för 29kr/mån.
Här är tablån: http://www.discovery...ery-hd-showcase"Discovery HD Showcase innehåller det bästa från Discovery och Animal Planet samt specialproducerade program i full HD-kvalitet. Kanalen erbjuder allt du vill veta om vetenskap, teknik, natur, rymd, äventyr och mycket mer, allt i en fantastisk bild- och ljudkvalitet!" Jag kan hålla med om att bildkvaliteten är utmärkt i de "specialproducerade" uppvisningsprogrammen men det är ingen kanal man sitter som klistrad vid om man har mycket annat att välja på. Kan inte få bort tanken att Discovery HD Showcase har kommit till för att ge radio- och tv-handeln en kanal att visa upp HD-kvalitet med. Jag räknar inte denna kanal som en "riktig" kanal eftersom mycket är program som redan finns i Discovery och Animal Planet. Borde frivisas egentligen som reklam för HD-kvalitet och Discovery/Animal Planet...
Postad 08 februari 2011 - 17:18
Tumme
-
Tumme
-
Lärjunge
-
-
279 inlägg
Inget konstigt i det. Med en ägare som har enda syftet att tjäna pengar och ett defacto-monopol hos större delen av sina kunder så är det bara naturligt. Egentligen finns ingen bra konkurrens med de tekniska och utbuds-begränsningar som finns i alternativa tjänster (marksänt, satellit och IP) hos sina kunder och det vet de om. Så länge de är ensamma i koaxen in i lägenheten så kan de hålla på så här. Ett annat motiv till prishöjningarna är ännu mer uppenbart: det går rykten om att Com Hem ska säljas och vad vore väl bättre än att höja värdet på bolaget genom att höja priserna? Lite väl uppenbart kan man tycka.
Det ända som kan hjälpa är att byta leverantör och visa sitt missnöje mot för höga priser dåligt HD utbud m.m. Det är ju bara och säga upp sitt abonemang och vänta tills det är slut eller i protest välja small abonemanget som inte kostar så mycket, då tjänar dom inte så mycket pengar. Det skulle väl behövas att väldigt många gjorde det för att få effekt men det skulle vara intressant och se vad som skulle hända om den stora massan valde att göra något sådant. More power to the people Thomas
Postad 08 februari 2011 - 18:36
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Det stämmer. Föreningen är ju en ekonomisk förening och således en egen juridisk person i laglig mening. Konsumenträtt är inte tillämplig i det här fallet. För att förtydliga så handlar det inte om att vi inte ska betala någonting alls, men vi vill avsäga oss de analoga betalkanalerna och teckna digitala abbonemang istället då det rör sig om ungefär samma pengar.
/David
Nu beror det på vad man menar med analoga kanaler. Vad jag vet går det inte avsäga grundutbudet med SVT's kanaler + TV4 och nån lokal kanal. Men Basutbudet med TV3, Kanal 5 osv är valfritt däremot så har jag förstått det. I annat fall så levererar Tele2 digitala kanaler med enbart SVT + TV4 analogt. Större valfrihet bland paketen dessutom där man kan välja paket efter intresse.
Redigerat av Leatherface, 08 februari 2011 - 18:39.
Postad 08 februari 2011 - 18:43
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
...
Redigerat av Leatherface, 08 februari 2011 - 18:45.
Postad 08 februari 2011 - 19:58
Latman
-
Latman
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Om man ska vara korrekt så är det alltså Small + HD-paketet som kostar 178kr, dvs 8 SD-kanaler + 9 HD-kanaler.
ComHems motsvarighet till Canal Digitals familjepaket vore väl Large + HD-paketet dvs 229kr + 129 kr. Alltså ligger ComHems priser 129kr/mån högre än Canal Digital. Om du redan har parabol är det väl bara att byta för dig? Jopp, det är nog så...kundtjänst insisterade även att jag skulle mottaga en ny 78 cm parabol dessutom med LNB...helt utan kostnad, ja varför inte... Annars kan jag rekomendera Stab-motorn för/till er kommande parabolinstallation....3000 fria kanaler eller nått. Motorn kostar någonstans vid tusenlappen. -- Jag tar in positioner mellen 28 E och 30 W. Alltså fria kanaler som du får pröja för Comhem tex 3 sat och ARD ( ARD-HD ) samt ( anixe HD ) samt BBC, Sky news, CNN med många fler.
Redigerat av Latman, 08 februari 2011 - 19:59.
Postad 08 februari 2011 - 21:03
Janne.G
-
Janne.G
-
Forumräv
-
-
735 inlägg
Det ända som kan hjälpa är att byta leverantör och visa sitt missnöje mot för höga priser dåligt HD utbud m.m. Det är ju bara och säga upp sitt abonemang och vänta tills det är slut eller i protest välja small abonemanget som inte kostar så mycket, då tjänar dom inte så mycket pengar. Det skulle väl behövas att väldigt många gjorde det för att få effekt men det skulle vara intressant och se vad som skulle hända om den stora massan valde att göra något sådant. More power to the people
Thomas
Just så har jag gjort. Tröttnade på omotiverade prishöjningar och avslutade mitt tv-abonnemang hos Comhem. Borde gjort det för flera år sedan men drömmen om HDTV höll mig kvar. Det som dock stör mig mest hos Comhem är deras fruktansvärt usla reklam som man matas med i alla kanaler i alla avbrott. Jag känner att jag vill spy varje gång tanterna kvider ur sig sina "royale with cheese". Huga!
Postad 08 februari 2011 - 21:22
xrs99
-
xrs99
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Bra skrivet Hakan! Det är ju helt uppenbart att Comhem håller på att trissa upp vinstmarginalerna inför en försäljning, att de sen uppfattas som rövare av sina kunder bryr de sig nog föga om.
Postad 08 februari 2011 - 22:03
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Bra skrivet Hakan!
Det är ju helt uppenbart att Comhem håller på att trissa upp vinstmarginalerna inför en försäljning, att de sen uppfattas som rövare av sina kunder bryr de sig nog föga om.
vi kan bara hoppas de köps upp av telenor = canaldigital så blir allt bättre
Postad 09 februari 2011 - 02:43
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Comhem svara på detta tack!!!
Har en Humax HDPVR-1000c i dagarna märkte jag det går inte spela in från Silver HD ?? Varför?
Det är inte fel på min box då det inte bara e jag som har detta fel även andra har det felet ???????????? har ni lagt in nån typ av spärr för inspelning???
Redigerat av Duckface21, 09 februari 2011 - 02:53.
Postad 09 februari 2011 - 08:44
Unregisteredaae0ed5a
-
Unregisteredaae0ed5a
-
Användare
-
-
218 inlägg
Nu beror det på vad man menar med analoga kanaler. Vad jag vet går det inte avsäga grundutbudet med SVT's kanaler + TV4 och nån lokal kanal. Men Basutbudet med TV3, Kanal 5 osv är valfritt däremot så har jag förstått det. I annat fall så levererar Tele2 digitala kanaler med enbart SVT + TV4 analogt. Större valfrihet bland paketen dessutom där man kan välja paket efter intresse.
Som jag förtydligat rör det sig alltså om den del av grundutbudet som avser "betalkanalerna" som tv3 och kanal 5 osv som vi inte längre vill ha. Must-carry vill vi ha. Basutbudet är som sagt inte valfritt, även om comhem gärna vill försöka få det att verka så. Det går alltså inte att ta bort tv3 och kanal 5 osv analogt. Att Lulebo har lyckats har antagligen med deras storlek att göra. Att byta kabeltv-operatör är tyvärr inget alternativ. Det kostar på tok för mycket.
Redigerat av Unregisteredaae0ed5a, 09 februari 2011 - 08:48.
Postad 09 februari 2011 - 10:05
Unregistered98bc0f60
-
Unregistered98bc0f60
-
Användare
-
-
142 inlägg
Hej
Har en fråga, när kommer ni att uppdatera mina sidor så man kan välja sina 8+4 favoriter ?. Sedan en månad tbx har jag 9 favoriter och kan inte göra några ändringar, kanalutbudet stämmer inte heller mellan min sida och om jag skulle vara ny kund !.
Ringt kundtjänst tre gånger som inte riktigt förstår problemet.
/M
Postad 09 februari 2011 - 12:23
Unregistered43d4371a
-
Unregistered43d4371a
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Comhem svara på detta tack!!! Har en Humax HDPVR-1000c i dagarna märkte jag det går inte spela in från Silver HD ?? Varför? Det är inte fel på min box då det inte bara e jag som har detta fel även andra har det felet ???????????? har ni lagt in nån typ av spärr för inspelning???
Jag har samma HD-box och samma problem. Har ni på ComHem eller möjligen Silver aktiverat ett kopieringsskydd? Det borde ju inte vara möjligt att kopieringsskydda tycker jag eftersom HD-boxen säljs som inspelningsbar. Och då ska det väl gälla alla kanaler?
Postad 09 februari 2011 - 12:43
gaffakungen
-
gaffakungen
-
Lärjunge
-
-
313 inlägg
Vad Comhem måste göra är att sluta sparka på de kunder som faktiskt vill betala för sig. Kravet på pairing och CI+ är under all kritik. De som vill kopiera/rippa klarar självklart av att göra detta iaf, så ge upp det jäkla nonsens.
Jag har en HDTV och jag vill se HDTV, men jag tänker inte gå med på att återigen få en extra låda när jag knappt har blivit av med den gamla. Alternativet skulle vara om Comhem går med på att bjuda mig på en vettig multifjärr. Typ en Logitech Harmony.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Screen Research FSD på väggen
Globe
2025-05-22 08:22:42
-
Screen Research FSD ram
Globe
2025-05-22 08:19:07
-
Montering av ram
Globe
2025-05-22 08:14:32
-
JBL 708i Surround + Surround Back
Anton
2025-05-21 19:42:26
-
JBL 705i Atmos
Anton
2025-05-20 10:45:14
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|