Hej där! Har kollat vår Humax men vi har inte problemen som du upplever. Däremot problem med MPEG4-kanalerna.Jag har samma problem som gardis ovan på min BXR-HD (utan hårddisk) box.
Jag har dessutom, som jag skrivit tidigare, följande två fel på min:
2. Volymkontrollen fungarar bara på mpeg2 kanaler. Mpeg4 ger max volym som ej går att reglera.
3. Det går ej att snabbspola med bild på inspelningar av kodade kanaler typ kanal 5. "Fria" kanaler typ SVT funkar helt OK.
Boxer Teknik (och gardis) är detta fel på min box eller upplever ni samma på er?
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
2 år sedan |
![]() |
8 år sedan |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
Postad 08 december 2011 - 23:47
Postad 09 december 2011 - 08:57
Postad 09 december 2011 - 08:59
Stämmer här med (BXR HD+), fast jag har fått för mig att det är när boxen startas och står inställd på Nickelodeon så är bilden svart och då måste jag stega upp och ner med P+ och P- för att få bild.
// Richard
Har också problem med Nickelodeon mfl kanaler. Om jag startar boxen och den är inställd får jag samma fel. Men även om jag trycker 30 med sifferknapparna eller stegar dit med P+ alt P-. I det läget måste jag göra som Richard mfl, stega upp och ner med P-tangenterna för att få bild.
Om inte detta fixas med nya releasen måste jag försöka bli av med boxen för husfridens skull, frugan håller på att bli tokig på boxen........vilket på något lustigt sätt därmed är mitt fel.....
Sen har jag också problem med hackande bild på HD-sändningar, så jäkla trist att inte kunna kolla på fotboll och hockey pga av hackandet.
Postad 09 december 2011 - 09:16
Redigerat av Unregistered508e5cf4, 09 december 2011 - 09:17.
Postad 09 december 2011 - 09:34
Läs här: http://teknikhemmet....r-till-problem/ Det tycks även vara problem med Nickelodeon, men om jag förstår rätt så sänder de inte i MPEG4 utan i det gamla formatet.Jag får inte in Nickelodeon alls sedan en tid tillbaka. Ungarna har klagat en del. Har trott att kanalen tagits bort från abonnemanget. Har den inte det? Har Boxer Mix. Får alltså inte in den även om jag kör p+ p-. Vilket har funkat innan.
Postad 09 december 2011 - 09:44
Postad 09 december 2011 - 09:51
Om nu alla vi som har problem med MPEG4 upplever att det är Animal Planet som spökar så måste det ju bero på utsändningen av den kanalen, eller vad säger ni på Boxer Teknik? Kan ni exempelvis byta frekvens?
Hej,
Nej, problemet verkar vara på samtliga MPEG-4 kanaler, (dock ej HD-kanalerna som ju oxå är kodade i MPEG-4) Det är inget utsändningsproblem utan verkar vara relaterat till mjukvaran i boxen. Det märkliga är att inte alla drabbas. Av våra 5 testboxar så är det endast 1 som har det här problemet, det försvårar vår felsökning.
Dock så är det ännu märkligare att ni även verkar ha problem med Nickelodeon som ju är en MPEG-2 kanal, då har detta alltså inte enbart med MPEG-4 att göra.
Boxer Teknik.
.
Postad 09 december 2011 - 10:25
Nej, vi har inte problem med Nickelodeon - utan för oss är det MPEG4-kanalerna som spökar. De som drabbats av detta kanske bör göra en fabriksåterställning och se om det löser problemen. Ytterligare ett par frågor till Boxer Teknik:Hej,
Nej, problemet verkar vara på samtliga MPEG-4 kanaler, (dock ej HD-kanalerna som ju oxå är kodade i MPEG-4) Det är inget utsändningsproblem utan verkar vara relaterat till mjukvaran i boxen. Det märkliga är att inte alla drabbas. Av våra 5 testboxar så är det endast 1 som har det här problemet, det försvårar vår felsökning.
Dock så är det ännu märkligare att ni även verkar ha problem med Nickelodeon som ju är en MPEG-2 kanal, då har detta alltså inte enbart med MPEG-4 att göra.
Boxer Teknik.
.
1, Jobbar ni tillsammans med Humax och ställer hårda krav samt resurser för att lösa alla problem?
2, Hur kan en och samma box drabbas av så många problem?
3, Den kommande uppdateringen kommer ju inte att lösa alla bekymmer, planeras det för någon mer uppdatering?
Tacksam för svar!
_gardis_
Postad 09 december 2011 - 10:59
Postad 09 december 2011 - 11:13
"Ni måste ha ett giltigt kort från boxer. Har ni ett giltigt kort kan det behöva uppdateras. Låt denna kanal stå så uppdateras kortet bla. bla bla osv."
Det funkade aldrig. Det kunde komma och gå flera gånger titt som tätt under en tittning. Man fick svappa till en annan kanal och sedan tillbaks igen så funkade det ett tag.
Efter kontakt med både humax support samt boxer där bägge skyllde på varandra

så föreslog jag till boxer att vi kan väl få ett nytt kort att prova med? Vi har ändå haft kortet ett bra tag.
- "Näe sa boxer, det är fel på humax bl.a bla. bla gör en ominstallation igen".
- "I helv. te sa vi. Vi går inte på det där gamla tricket mer.

Fick ett nytt kort så småningom och det har funkat galant sedan dess

Postad 09 december 2011 - 11:28
Vi hade lite problem, bl.a annat att bilden blev svart på vissa kanaler. Sen stog det med vitt text:
"Ni måste ha ett giltigt kort från boxer. Har ni ett giltigt kort kan det behöva uppdateras. Låt denna kanal stå så uppdateras kortet bla. bla bla osv."
Det funkade aldrig. Det kunde komma och gå flera gånger titt som tätt under en tittning. Man fick svappa till en annan kanal och sedan tillbaks igen så funkade det ett tag.
Efter kontakt med både humax support samt boxer där bägge skyllde på varandrasamt ett antal ominstallationer av boxen
så föreslog jag till boxer att vi kan väl få ett nytt kort att prova med? Vi har ändå haft kortet ett bra tag.
- "Näe sa boxer, det är fel på humax bl.a bla. bla gör en ominstallation igen".
- "I helv. te sa vi. Vi går inte på det där gamla tricket mer.Nu skickar ni ett nytt kort omedelbart bums".
Fick ett nytt kort så småningom och det har funkat galant sedan dess
Ah, du verkar ha haft liknande problem som mig! Får försöka tjata på boxer om ett nytt kort då, men är riktigt trött på deras kundtjänst.
Postad 09 december 2011 - 11:32
En på jobbet hade också problem. När de sa att:
- "Du kan ringa till humax och prata med deras support"
Så sa han tvärt NEJ.
- "Det får ni sköta er emellan. Återkom när ni har en lösning"
Det gjorde de sen faktiskt

Postad 09 december 2011 - 11:34
Postad 09 december 2011 - 11:35
Postad 09 december 2011 - 11:49
Som sagt Boxers kundtjänst!! Vilka får jobb där och vad får de för utbildning??????
Är övertygad om att Boxer är här och läser men verkar vara livrädda för att ge sig till känna. Telia är ett föredöme, de svarar och informerar i tråden som avhandlar deras TV-tjänst och inte likt Boxer som tiger som muren/sticker huvudet i sanden. Vet faktiskt inget annat bolag som är så tillknäppt i relationen till sina kunder vilket jag kan tycka är tråkigt...
Postad 09 december 2011 - 12:12
Är övertygad om att Boxer är här och läser men verkar vara livrädda för att ge sig till känna. Telia är ett föredöme, de svarar och informerar i tråden som avhandlar deras TV-tjänst och inte likt Boxer som tiger som muren/sticker huvudet i sanden. Vet faktiskt inget annat bolag som är så tillknäppt i relationen till sina kunder vilket jag kan tycka är tråkigt...
Hmm, läser du tråden eller är du bara inne och gnäller ibland? Backa 8 inlägg så hittar du ett från Boxer...
Postad 09 december 2011 - 13:32
Boxer Teknik:
Min box (BXR HD+) tappar väldigt ofta bild på kodade kanaler. Detta gäller inte enbart MPEG4 kanaler, utan alla utom HD-kanalerna. Det enda som hjälper är att stänga av boxen i standby och sen sätta på den igen, att enbart växla mellan olika kanaler funkar inte, ibland får detta upprepas flera gånger för att jag ska kunna se klart programmet jag tittar på.
Har skrivit om det tidigare och citerar mina tidigare inlägg. Är det fel på min box?
Hej Daniel,
Vilken programkortsversion har du? Vår senaste programkortsversion är 4.0 och det är ett krav för att kunna se Boxer HD. Vi kan prova att se om ditt programkort är OK. Gå in i:
Inställningar > System > Krypteringssystem > Behörighetskonsultation > Boxer 1
Vad får du då upp för information under klasslista? Du ska få upp Startdatum 12/01/2011 Utgångsdatum 12/31/2011, Sen varierar "klass" beroende på vilket abonnemang du har.
Boxer Teknik
Postad 09 december 2011 - 13:41
Postad 09 december 2011 - 13:48
Nej, vi har inte problem med Nickelodeon - utan för oss är det MPEG4-kanalerna som spökar. De som drabbats av detta kanske bör göra en fabriksåterställning och se om det löser problemen. Ytterligare ett par frågor till Boxer Teknik: 1, Jobbar ni tillsammans med Humax och ställer hårda krav samt resurser för att lösa alla problem? 2, Hur kan en och samma box drabbas av så många problem? 3, Den kommande uppdateringen kommer ju inte att lösa alla bekymmer, planeras det för någon mer uppdatering? Tacksam för svar! _gardis_
Hej,
1. Ja, vi jobbar tillsammans med Humax för att lösa eventuella problem med produkten. Det här med MPEG-4 kanalerna har vi dock ingen lösning på den, som nämnts tidigare försvåras felsökningen av att det är långt från alla som drabbas av problemet.
2. Det är tyvärr alltid buggar som slinker igenom på våra produkter, detta trots gedigna tester av både Boxer och vår säkerhetspartner Viaccess. Många buggar upptäcks tyvärr inte förrän produkten redan är lanserad och används i större skala av våra kunder.
3. Den kommande mjukvaran kommer att lösa en del buggar, se inlägg #906. Är det något utöver de buggar som nämns där förutom då problemet med MPEG-4 kanalerna du anser behöver lösas?
Boxer Teknik
Vi hade vers. 4.0 på kortet men fick felen med försvinnande bild ändå. Fick ju ett nytt kort som löste det hela. Kanske är värt att testa?
Hej,
Det är faktiskt väldigt sällan programkortet är trasigt. Om du kan komma in i auktorisationsmenyn, (enligt min beskrivning i inlägg #967) så är kortet fullt fungerande. Om du inte ens kommer in i den menyn och då inte kan läsa av programkortets rättigheter så är kortet trasigt, men detta är som sagt inte alls vanligt förekommande.
Postad 09 december 2011 - 14:48
Om jag tittar på Nickelodeon och sedan startar om boxen får jag ingen bild utan att behöva stega med P+ och sen P-. (Har senaste versionen på kortet). Det måste ju gå att fixa?
Mvh Richard
Postad 09 december 2011 - 14:55
När man väljer multikanal, för att få ut 5.1 , går det inte att reglera ljudet.
Går det att fixa på nått sätt?
Postad 09 december 2011 - 15:02
Jag tror att det är många som har förståelse med att det kan slinka igenom buggar både i mjuk samt hårdvara. Men när man möts av samma envisa dumskallelösningar (ominstallera hela boxen samt lägga in allt på nytt igen och igen och igen osv. osv) samt bli hänvisad till humax som i sin tur hänvisar en tillbaks till boxer

Postad 09 december 2011 - 15:41
Hmm, läser du tråden eller är du bara inne och gnäller ibland? Backa 8 inlägg så hittar du ett från Boxer...
Har inte haft boxer så länge men har även Telia (adsl) och Canal Digital (parabol) och jag blir förvånad över att den största aktören (eller har Telia gått om?) inte verkar ha mer att komma med när det gäller att svara på kunders frågor. Tycker att svaren som kommer är tafatta och de flesta vittnar dessutom om en oduglig kundtjänst. Det behöver jag inte ens backa 8 inlägg för att uppfatta. Men kul att du är nöjd med informationen som delges...

Postad 09 december 2011 - 17:59
Hej Daniel,
Vilken programkortsversion har du? Vår senaste programkortsversion är 4.0 och det är ett krav för att kunna se Boxer HD. Vi kan prova att se om ditt programkort är OK. Gå in i:
Inställningar > System > Krypteringssystem > Behörighetskonsultation > Boxer 1
Vad får du då upp för information under klasslista? Du ska få upp Startdatum 12/01/2011 Utgångsdatum 12/31/2011, Sen varierar "klass" beroende på vilket abonnemang du har.
Boxer Teknik
Jag har version 4.0 på kortet. HD-kanalerna funkar bra, men alla övriga har problem med försvinnande bild. Det varierar hur ofta det händer, men när det är som värst kan jag behöva starta om boxen eller dra ur/sätta i kortet igen flera gånger under ett program. Om jag har tur funkar bilden längre, men brukar ändå försvinna flera gånger per dag. Då står det följande när man kollar behörigheten i menyn:
"Det går inte att läsa ditt programkort. Kontrollera att du har satt in ett programkort från Boxer. Om du har rätt kort, kontrollera att det är korrekt isatt. Kontrollera med din användarmanual hur du stoppar i ditt kort. För ytterligare information gå in på www.boxer.se/support. id : 153 007"
När bilden funkar ser dock allt rätt ut i behörighets menyn.
Postad 09 december 2011 - 21:00
Vi hade vers. 4.0 på kortet men fick felen med försvinnande bild ändå. Fick ju ett nytt kort som löste det hela. Kanske är värt att testa?
@ Daniel A. Det är bara att stå på sig. Det är förvånande vad det kan löna sig ibland.
En på jobbet hade också problem. När de sa att:
- "Du kan ringa till humax och prata med deras support"
Så sa han tvärt NEJ.
- "Det får ni sköta er emellan. Återkom när ni har en lösning"
Det gjorde de sen faktiskt
Då har man fått Boxer att skicka ett nytt kort (krävdes 2 samtal). Första samtalet sa personen sig känna till problemen, men skyllde på Humax och ville att jag skulle ringa dem. Sa då att det har jag redan gjort och att det enligt dem är Boxers fel. Trots det vägrade hon skicka ett nytt kort, men gav mig 2 månader gratis när jag hotade om uppsägning. Ringde lite senare igen och fick då prata med en man på supporten som inte var speciellt insatt och trodde jag satt i kortet fel, till slut gick han och frågade nån annan och när han kom tillbaka sa han att det antagligen var boxens fel, men att han skickar ett nytt kort ändå. Får hoppas det hjälper.
Postad 10 december 2011 - 11:02
mycket infotext, så blir det en tomrad i infotexten en bit ner. Alltså en tomrad, och sedan fortsätter infotexten under denna tomma rad. Ser ju rätt fult ut om inte annat. Någon annan som har märkt detta?
Postad 10 december 2011 - 17:40
Hej där! Har kollat vår Humax men vi har inte problemen som du upplever. Däremot problem med MPEG4-kanalerna.
Gardis
Har du version 2.0 eller 4.0 på ditt kort? Mitt är version 2.0 därav mina problem kanske.
Postad 10 december 2011 - 17:57
Hej där! Vi har det senaste kortet efter mängder av strul med kundtjänsten. De vägrade först att skicka något nytt kort, men när jag sa att de inte levererade den produkt som jag betalar för och ville säga upp skiten så vände tonen. De lovade att skicka ett kort, men det kom inget. Jag ringde igen, men ingen på kundtjänsten hade beställt något kort så det fick göras ytterligare en gång. Att få ett nytt kort tog mig en månad och t y v ä r r fick jag ta i med hårdhanskarna. Men det var förgäves - mitt fyra år gamla kort fungerade lika bra och det blev ingen skillnad eftersom vi inte har någon HD-TV (det förutsätter ett nyare kort tror jag).Gardis
Har du version 2.0 eller 4.0 på ditt kort? Mitt är version 2.0 därav mina problem kanske.
Ja, det här är ett i-lands problem jämfört med alla andra problem, men väl värt att lyfta fram.Detta kanske har varit uppe tidigare, men jag har tänkt på ett litet skönhetsfel på BXR-HD: När man väljer info om ett program eller film, och det är
mycket infotext, så blir det en tomrad i infotexten en bit ner. Alltså en tomrad, och sedan fortsätter infotexten under denna tomma rad. Ser ju rätt fult ut om inte annat. Någon annan som har märkt detta?
Postad 10 december 2011 - 18:02
Postad 10 december 2011 - 18:29
Skrämmande att det kan vara så olika mellan kundärenden.
Postad 11 december 2011 - 01:18
Tidsinställd inspelning funkar inte, jag kan däremot välja att spela in "nu" utan problem. Jag lyckades vid ett tillfälle precis i början (har sedan hållit på ett par veckor med antennstrul till och från som nu är över) att spela in ett program. När jag efter det försöker blir det inget inspelat, har fått tips om att inte använda "spela in en serie", har ändå försökt det tillsammans med alternativen "spela in veckovis" och "spela in en gång" utan att det finns något inspelat. Vid ett tillfälle fanns ett program men inspelningen startade 12 minuter efter programstart och 17 minuter efter det jag ställt in (5 minuter före och efter programstart). Har alltså sökt upp programmen och valt inspelning. Såg vid ett tillfälle i listan "favoriter 1" att två kanaler hade en röd symbol till vänster om kanalnamnet, tolkade det som att inspelning pågår. Eftersom jag visste vad jag ställt in väntade jag ut sista inspelningen men inget dök upp. De två symbolerna fanns kvar till omstart av boxen.
Jag har vid ett tillfälle gjort fabriksåterställning på boxen inkl. formatering av hårddisk utan att det löst problemet.
Hoppas jag fått med allt, har ni några tips?
Postad 11 december 2011 - 01:29
Den skall vara daterad 14 april.
Redigerat av Unregisteredc41c7708, 11 december 2011 - 01:29.
Postad 11 december 2011 - 01:41
Mina problem med att jag inte kan reglera volymen volymkontrollen på mpeg4 kanaler och inte snabbspola med bild i inspelningar av några kodade kanaler ville han överhuvudtaget inte bry sig om. Gör en ominstallation och vänta några timmar blev svaret. Varför?
Hursomhelst menar supporten att man inte behöver ett version 4.0 kort för att se SVT1HD, eller mpeg4 för den delen, problemfritt utan det är bara om man vill se HD paketets HD kanaler. Boxerteknik ovan (#967)tycker jag säger något annat eller?
Redigerat av Mike N, 11 december 2011 - 01:45.
Postad 11 december 2011 - 01:50
@sturebBlom Just denna box fick problem men det kom en ny programvara i sommras, du har kanske inte den?
Den skall vara daterad 14 april.
Det står uppdateringsdatum 14 april i systeminformation (laddversion a7.42)
Som tillägg; Jag har stängt av "energispar i standby" och "autonedstängning" utan att det hjälpt. TVn är kopplad med HDMI.
Postad 11 december 2011 - 01:59
Om signal och kvaliteten är bra så hörs det nästan som att den ena tunern är kass...Det står uppdateringsdatum 14 april i systeminformation (laddversion a7.42)
Som tillägg; Jag har stängt av "energispar i standby" och "autonedstängning" utan att det hjälpt. TVn är kopplad med HDMI.
Postad 11 december 2011 - 11:02
En fundering: När första programmet gick (det utan röd punkt) satt jag och hade igång tv'n. Under inspelning av nummer två stängde jag av den. Eller tyder detta det som georgos säger att en tuner är sönder? Tvn är inställd på den kanal där inspelningen har röd punkt.
Jag har inte tidigare haft TVn igång under inspelning.
Postad 11 december 2011 - 12:09
Det här är inget annat än ett stort hån mot oss kunder som även jag och många andra här på forumet har upplevt. Det här är inte acceptabelt och jag förväntar mig enligt inlägg 979 att Boxers ledning ger oss en ursäkt och dessutom kompensation - vi betalar ju för kanaler och tjänster som inte funkar! Själv har jag hört av mig till Plus på SVT och de är heltända. Frågan är vad Boxer-Robert ska svara då?Var i kontakt med Boxersupporten ikväll och det kändes närmast som en sån där sjuk mardröm man kan ha ibland där man försöker berätta något men den som svarar inte alls hör samma sak som det man säger.Bland annat menade supportkillen att hemmabiosystemet som jag inte ens har inkopplad till boxen var orsak till problemen. Fan va man ångrar att man ringt dem när supportkillen för andra gången under samtalet istället för att hjälpa mig försöker pracka på mig HD paketet.
Mina problem med att jag inte kan reglera volymen volymkontrollen på mpeg4 kanaler och inte snabbspola med bild i inspelningar av några kodade kanaler ville han överhuvudtaget inte bry sig om. Gör en ominstallation och vänta några timmar blev svaret. Varför?
Hursomhelst menar supporten att man inte behöver ett version 4.0 kort för att se SVT1HD, eller mpeg4 för den delen, problemfritt utan det är bara om man vill se HD paketets HD kanaler. Boxerteknik ovan (#967)tycker jag säger något annat eller?
Postad 11 december 2011 - 12:38
Testade för övrigt at spela in SVT1 HD på min box för att se om jag kunde snabbspola i inspelningen med bild och det gick utmärkt. Så den gemensamma nämnaren för att det ska funka verkar var att programmet man spelat in inte får vara kodat. Om det är mpeg2 eller mpeg4 eller mpeg4HD har ingen betydelse. Börjar verkligen tro att detta beror på att jag har ett Ver 2.0 programkort och inte att det är fel på min box.
Redigerat av Mike N, 11 december 2011 - 12:45.
Postad 11 december 2011 - 12:53
Postad 11 december 2011 - 13:09
Varför stoppar du inte inspelningen? Bara till att trycka på "stop" knappen.Fortsättning på min felsökning #986. Jag kan nu konstatera att den fortfarande spelar in programmet med röd symbol. Ledigt hårddiskutrymme sjunker. Min TV är en Dantax om nu det har med saken att göra.
Vilken tv man har inkopplad har inget med saken att göra.
Redigerat av Unregisteredc41c7708, 11 december 2011 - 13:09.
Postad 11 december 2011 - 14:01
Håller med dig om att modellen av TV inte är inblandad men en skillnad blev det när jag satte den i stand by under programinspelning nr 2, den som inte avslutades.
Tillägg (19:18): Inspelningen var 763 minuter lång när jag avslutat den!
Redigerat av Unregisteredfcbf86da, 11 december 2011 - 19:19.
Postad 11 december 2011 - 14:17
1. Kan inte snabbspola med bild i timeshift och på inpelat material från kodade kanaler utan bara "fria".
2. Ljudvolymkontroll som inte fungerar på mpeg4 kanaler utan bara mpeg2 kanaler när TV är ansluten via hdmi.
Postad 11 december 2011 - 14:28
För att utesluta att min box är trasig, är det nån här som har en BXR-HD (utan hårddisk) och har ett programkort ver 2.0 från boxer som inte lider av något av följande problem?
1. Kan inte snabbspola med bild i timeshift och på inpelat material från kodade kanaler utan bara "fria".
2. Ljudvolymkontroll som inte fungerar på mpeg4 kanaler utan bara mpeg2 kanaler när TV är ansluten via hdmi.
Hej
Du kan aldrig ändra volymen på kanaler som sänder digitalt ljud de ska ha en given signalstyrka enligt
standard och mpeg4 kanalerna sänder DD2.0 enligt min förstärkare.
Du kan komma runt problemet genom att ställa Humaxen på stereo på digitala utgången, förstärkaren kommer
visa PCM ljud och volymen fungerar på mpeg 4 kanaler.
/M
Redigerat av Unregistered98bc0f60, 11 december 2011 - 14:35.
Postad 11 december 2011 - 14:54
Inte med min box, har provat detta. (stereo = mpeg2 kanaler går reglera, multikanal = inga kanaler går att reglera)Hej
Du kan aldrig ändra volymen på kanaler som sänder digitalt ljud de ska ha en given signalstyrka enligt
standard och mpeg4 kanalerna sänder DD2.0 enligt min förstärkare.
Du kan komma runt problemet genom att ställa Humaxen på stereo på digitala utgången, förstärkaren kommer
visa PCM ljud och volymen fungerar på mpeg 4 kanaler.
/M
Har du ett Boxer version 2.0 programkort.
Postad 12 december 2011 - 00:26
Vi ses nästa år när jag har läst igenom tråden från början...
...Eller inte!
Jag ville bara veta lite kortfattat vad folk tycker om boxen, men jag ser att idiotin med mastodont-trådar fortsätter...
För bövelen!
I dagens datoriserade samhälle med alla möjliga tekniska förutsättningar för att strukturera, organisera och förenkla data, så går detta forumet motsatt riktning och samlar ALLT i ****s lång tråd bestående av data i kronologisk ordning.
Visste jag vad jag letade efter kunde jag använt sökfunktionen, men det här är ju löjligt...
Bryt ner trådarna i underkategorier. Ha en övergripande tråd med generell info om en produkt eller vad det nu kan handla om skapa underkategorier för t.ex. olika typer av problem, djuplodande tekniska diskussioner, framtidsutsikter, inkopplingsmöjligheter, bildtråd för inspiration o.s.v....
Ursäkta utbrottet, men jag blir less på alla dessa mastodont-trådar! Det finns gigantiska mängder av erfarenheter och kunskaper samlade på detta forumet och några nötter har fått för sej att lämpligaste sättet att tillgängliggöra denna enorma kunskapsbank är att slå ihop allt i mastodontiska trådar.
Är vi tillbaka på medeltiden eller vad f-n pågår?
Ajöss, nu drar jag till pricerunner eller nå't annat värdelöst ställe...
Postad 12 december 2011 - 07:41
Men dra du vidare. Du hade ju inget direkt att bidra med.
Postad 12 december 2011 - 07:52
3. Den kommande mjukvaran kommer att lösa en del buggar, se inlägg #906. Är det något utöver de buggar som nämns där förutom då problemet med MPEG-4 kanalerna du anser behöver lösas?
Hej, och tack Boxer Teknik att du tar dig tid för att lyssna av oss användare.
Jag, precis som flera andra, upplever ibland hackande bild på HD-utsändningar.
Detta kan man gå runt med att pausa live-TV och sedan se programmet fördröjt
med någon sekund från hårddisken.
Detta skulle jag vilja ha åtgärdat med en uppdatering
då jag upplever det som ganska störande.
tack på förhand
Per
Postad 12 december 2011 - 12:17
Jag kunde se SVT-HD men inte Tv3HD, kanal5 HD med mitt 3.0 programkort.
Postad 12 december 2011 - 12:18
Vilket beror på att det inte behövs något programkort alls för att se SVT HD.Jag kunde se SVT-HD men inte Tv3HD, kanal5 HD med mitt 3.0 programkort.
Postad 12 december 2011 - 13:56
Hej, och tack Boxer Teknik att du tar dig tid för att lyssna av oss användare.
Jag, precis som flera andra, upplever ibland hackande bild på HD-utsändningar.
Detta kan man gå runt med att pausa live-TV och sedan se programmet fördröjt
med någon sekund från hårddisken.
Detta skulle jag vilja ha åtgärdat med en uppdatering
då jag upplever det som ganska störande.
tack på förhand
Per
Hej,
Jag har ibland sett ryckningar i bilden på sportsändningar på C+HD. Tror att detta är något som blir fel någonstans i utsändningskedjan. Har du noterat att det hackar i bilden på någon annan HD-kanal?
Boxer Teknik
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar