Jo slutet var ju en smått sanslös efterkonstruktion ![]()
a girl borde göra slut med sekten och hitta en ny hobby.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 24 May 2016 - 07:33 Jo slutet var ju en smått sanslös efterkonstruktion
a girl borde göra slut med sekten och hitta en ny hobby. Postad 24 May 2016 - 07:57
a girl borde sluta att vifta med pinnar. det har hon gjort i typ 5 avsnitt och suger fortfarande på det! dags att leta reda på Needle som hon gömde i ett stenröse för ett år sedan! Postad 24 May 2016 - 08:04
Vad jag förstår så kommer det direkt från R.R Martin själv och är något som serieskaparna har vetat ett bra tag. Postad 24 May 2016 - 10:33
Verkar va en efterkonstruktion direkt från R.R Martin då. Postad 24 May 2016 - 12:36
Nej, detta ingår i berättelsens basstruktur. Benioff och Weis har berättat att t o m de blev chockade när Martin berättade att detta var en av nyckelhändelserna i hela storyn. Postad 24 May 2016 - 15:44
Ok fast nyckelscen på vilket sätt? Postad 25 May 2016 - 08:33
Det är precis där och då som ansvaret för hela Westeros framtid läggs på Brans axlar, ensam. Bran är nu den enda levande som känner till vad och hur The Others skapades. Redigerat av agpath, 25 May 2016 - 08:35. Postad 25 May 2016 - 10:33
För att förtydliga. Bran kan inte ändra det som hänt genom att gå tillbaka i tiden. Men genom att han redan har varit i dåtiden så har han delvis själv skapat det som händer nu.
För övrigt: läser man denna tråd och inte vill ha spoiler så får man skylla sig själv om man inte har sett det senaste avsnittet. Postad 25 May 2016 - 14:28 Vi borde bli lite mer Game of Thrones-iga i Sverige.
Tänk bara att Carl-Philip gör uppror mot att han inte är tronarvinge och börjar ett uppror med störd av sina undersåtar i Värmland.
När stridigheterna börjar så tar Madeleine, ”prinsess of the north” chansen att uppvigla de norra landskapen och får samtidigt stöd från Storbritannien som stöder hennes man.
Den svenska regeringen stöder så klart Viktoria och ett treparts inbördeskrig är ett faktum.
Av givna historiska skäl så ser de södra landskapen möjligheten att hämnas från resultatet av Freden i Roskilde och begär utträde ur Sverige och att förenas med Danmark, vilken danska staten tar fasta vid och invaderar Skåne. På pappret som stöd för deras frihet från Sverige men egentligen vill de bara suga ut rikedomarna ur dessa landskap. Och på sikt, om Sverige försvagas av inbördeskriget, kanske ta över tronen som de anser borde varit dansk hela tiden.
Släng in massa brutalt våld och nakna tjejer och, vips har vi en äkta svensk Tronernas Spel. Postad 25 May 2016 - 23:02
Med Stefan Löfven som hand of the king och Lars Törnman som the king beyond the wall. Vad kan gå fel :-D Postad 31 May 2016 - 09:22
Bumpar min sista mening ovan. Postad 31 May 2016 - 23:52 Serien har bara blivit sämre och sämre sedan säsong 4. Sitter och halvsover nu under senaste säsongen. Zzz! Postad 01 June 2016 - 06:10 Tycker serien blir bättre och bättre... denna säsongen är ju brutalt bra!
Hold the door! Redigerat av Garrett, 01 June 2016 - 06:11. Postad 01 June 2016 - 06:25
Sämre och sämre?
Ser vi samma serie? Det här året har ju varit helt sjukt bra. Postad 01 June 2016 - 12:38
Syftar du verkligen på säsong 6 nu? Jag kan hålla med om att S4 var bättre än S5. Postad 01 June 2016 - 12:56
Spoiler
Redigerat av MrSpokk, 01 June 2016 - 12:57. Postad 01 June 2016 - 14:09
Vet inte. Serien jag ser just nu heter Game of Snores. Zzz. Redigerat av Manchild, 01 June 2016 - 18:37. Postad 01 June 2016 - 14:51
Tycker vissa avsnitt varit sömnpiller genom åren.
Men sista året har varit bäst än så länge. Postad 01 June 2016 - 14:54 Förra säsongen fick en att fundera på om man skulle fortsätta titta men jösses det händer ju saker hela tiden den här säsongen. Postad 02 June 2016 - 05:54 Ja säsong 5 dödade suget att se Game Of Thrones ganska så effektivt. Var väl egentligen bara avsnittet Hardhome som var bra, men det var å andra sidan riktigt j*vla bra. Säsong 6 har höjt ribban igen och reparerat lite av skadan som säsong 5 gjorde men jag har fortfarande svårt att hitta den där speciella GoT-stämningen som fanns när man tittade på de första säsongerna. Postad 02 June 2016 - 21:58
Jag håller med om att säsong 6 har varit väldigt bra hittills men jag har å andra sidan tyckt att alla säsonger har varit bra. Det enda jag har problem med är att handlingen börjar vara utspridd på så många olika karaktärer och platser vilket leder till att det inte blir samma djup i handlingen och jag hade gärna sett mer av vad samtliga huvudpersoner har för sig. Men om det ska fungera måste de nog spotta ut avsnitt i samma takt som hem till gården :-)
Postad 07 June 2016 - 07:36 Tyckte senaste avsnittet har varit det bästa denna säsong. Många ansikten, både gamla som nya samt att man fick se nya platser och hus. Postad 07 June 2016 - 20:44
Tycker säsongen är lite...intetsägande. jag har liksom inget behov längre av att se nästa avsnitt. Längtar inte till nästa måndag för första gången sedan säsong 4...typ.
Postad 07 June 2016 - 21:11 Vad nu, man vill ju veta hur ...... ska överleva. vad ..... ska ta sig till nu vart .... kommer gå näst osv. Men sant iofs att det är inte så många personporträtt nu, nu är det mer/oftare pang på rödbetan om säger så.
men främst vill jag läsa boken. Postad 08 June 2016 - 08:03
"Böckerna". Det är 5 böcker gånger ca 1000 sidor. Postad 09 June 2016 - 09:37
Av de ca 7 kapitel från den kommande bok 6, som har släppts, så kan jag säga så mycket att inget av detta har något med säsong 6 av TV-serien att göra. Bok-serie och TV-serie har nästan helt tappat kopplingen med den senaste säsongen. Postad 09 June 2016 - 10:42
Bra! Postad 09 June 2016 - 12:41
Ja, på så sätt att de inte spoilar varandra. Vissa hintar möjligen, men det är inte ens samma karaktärer, de befinner sig på andra platser och gör andra saker. Postad 09 June 2016 - 13:36 "The finale is a whopping 69 minutes long – which makes it the longest Thrones episode ever. That airs June 26."
http://www.ew.com/ar...season-6-finale Postad 09 June 2016 - 18:57 Känns som att alla avsnitt numera borde vara dubbelt så långa. Så mycket som ska hinnas med Postad 09 June 2016 - 19:47
Ja verkligen, ser man på varje enskild historia så blir det inte mycket tid till varje på en säsong...
Postad 10 June 2016 - 23:37 har nu kommit ikapp serien . har kollat varenda avsnitt sen säsong ett nu och är glad att jag äntligen kommit ikapp. Vilken resa. har hänt sjukt mycket. serien är bra men att det är "världens bästa serie" är tämligen överdriven. säsong 3 är ett riktigt sömnpiller. sista säsongen nu är konstig. inte speciellt bra och man stör sig på mer grejer än förut. den har bållåt ur lite utan att jag kan sätta fingret på vad exakt. finns några saker däremot som sticker ut lite Som "hold the door" till exempel. den scenen berör och man får en speciell känsla i hela kroppen. även andra saker som jag inte orkar spoila. hoppas resten av säsongen blir bättre i alla fall
men överlag en bra seire. 4,5/5 ger jag den än så länge Postad 13 June 2016 - 09:53 Fast "Hold the door" kom ju inte ens i närheten av hur det kändes efter man sett "Red wedding"-avsnittet. Som dessutom avslutades med tysta eftertexter. Postad 13 June 2016 - 10:08
[quote name="MrSpokk" post="4343533" timestamp="1465808039"]
Fast "Hold the door" kom ju inte ens i närheten av hur det kändes efter man sett "Red wedding"-avsnittet. Som dessutom avslutades med tysta eftertexter. [/quote0] Vilket avsnitt är det? Postad 13 June 2016 - 10:12 Att folk dör numera är inte lika chokande. Red Wedding avsnittet var galet när det kom men om det skulle hända en liknande sak nu skulle man rycka på axlarna. Postad 13 June 2016 - 22:32
Det känns som vissa av karaktärerna har byggts upp för mycket ända sedan avsnitt ett för att de ska kunna tas av daga nu. Men det hade förstås varit lite omvälvande att kapa några av de största storylinesen som ex. Arya eller daenarys i det här läget. Jag ser verkligen fram emot de sista två avsnitten på säsongen nu.
Postad 14 June 2016 - 06:45
Det där har diskutterats mycket på tex Quora. Förklaringen är till största delen att från denna säsong (6), finns ingen bok att luta sig mot. Manusförfattarna har fått vissa viktiga stolpar, samt hur det slutar, som de måste ha med. Sen får de göra resan dit hur de vill medan GRRM snickrar vidare i lugn och ro på böckerna. Resultatet blir att det a la TV-serie blir en uppspeedad story där väldigt mycket bara hastas förbi. Redigerat av agpath, 14 June 2016 - 06:47. Postad 14 June 2016 - 07:20
Spoiler
Håller helt och hållet angående det fetstilade ovan. Postad 14 June 2016 - 07:32 Serien är fortfarande väldigt bra, det jag kan känna är att nästan varje scen känns väldigt stressad. . .i gårdagens avsnitt skedde två stora saker helt off-camera.
Som det är nu får varje storyline kanske 15min per avsnitt. . .skulle behövas det dubbla Postad 14 June 2016 - 08:08 Två avsnitt kvar. Har svårt att se hur den här säsongen kommer att sluta. Och vad händer med Martells? Länge sen man fick följa dem. Postad 14 June 2016 - 08:25
Dorne-spåret har i TV-serien gjorts helt irrelevant. Det fanns en poäng i böckerna som de har släppt/missat helt. Postad 14 June 2016 - 09:00
Jag vet, har också läst böckerna Men att döma av vad som hände senast när man fick följa Martells (Sandsnakes) så kommer/borde det hända mycket från deras sida. Även taggad med Game of Thrones, Tv-serie, HBO, Canal+, George R R Martin
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |