Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - Western Digital TV Live Gen. 3

1317 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
WD TV HD Live Media Player Gen 3 (Mediaspelare) 7 7.761362 (87) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 04 May 2013 - 11:36

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Har läst det mesta i tråden tycker jag, men funkade 3D SBS? Hur är det med HD-ljuden? Går dessa att bitstreama? Sista frågan. Vad är det för chip i burken?

• Ingen 3D
  • Dolby True HD är väl det enda HD-ljudformat som stöds även om prisjakt anger DTS HD och DTS HD MA som fungerande ljudformat
  • Chipet är Sigma SMP8670

Postad 08 May 2013 - 21:08

WarpGuN
  • WarpGuN
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0

Har du senaste FWn så kan det bero på det. Verkar ställa till det för vissa. Jag gjorde en rollback igår, tack gode gud, nu går det bra igen!

Hej, testade lite nya filmer i kväll och fick samma problem, kopplade USB disken till en dator med XBMC och fick samma symtom ...ska testa och formatera och lägga över materialet igen så få vi se.

Postad 14 May 2013 - 18:13

GrimG
  • GrimG
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Sorry i förväg, som vanligt.. Men nu har jag läst dittan och dattan men inte sett några direkta svar på en sak som även andra påpekat. Blir lite halvsjuk på det, men men..

Kör med Dlinks NAS, DNS-320L och kan bara komma åt den på WDTV genom Media Server (Som bara blir tillgängligt genom UPnP). Och därigenom blir det som att bläddra i filer. Ingen metainfo eller mediebibliotek och de där "häftiga" sakerna. Tydligen ska man gå igenom Nätverksresurs för roligheter, men jag hittar inte min NAS där vad jag än gör. Inte för att jag kan göra mycket, men .. Nej, inget. Är det någon som vet något om det här?

Nästa spännande upptäckt är ju att genom Mediaserver så funkar inte srt eller sub-filer. Men lägger man in allt på en USB-sticka och pluggar i så den uppdaterar mediebiblioteket funkar allt prima.

Blir ju trött för mindre.

Redigerat av GrimG, 14 May 2013 - 19:09.

Postad 15 May 2013 - 22:14

Unregisteredc0382a53
  • Unregisteredc0382a53
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Ny WD HD Live-ägare.

Fått den att känna av min NAS och även lagt till en del mappar till "Mediebiblioteket".

Ett problem är dock att alla mappar jag lägger till i mediebiblioteket sen visas under alla kategorier i menyn(Foton, Musik, Video).
Går jag in på Video vill jag inte se mina Foto-mappar där, förslag på lösning?

Redigerat av Unregisteredc0382a53, 15 May 2013 - 22:15.

Postad 16 May 2013 - 19:54

HK-Henke
  • HK-Henke
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Behöver hälp!! Har precis skaffat denna apparat, o får det inte riktigt att funka.. :'(
Går jag via mediaserver så hittar jag min dator men i mapparna med mkv filer så står det att det inte finns nån media! Xvid funkar bra...? Går jag via nätverk resurs så står den bara o tuggar typ 5min sen låser den sig.. :'( Jag har Windows 8.Efterlyser en lathund med tydlig beskrivning över hur jag ska gå till väga för att lösa detta!! Snälla hjälp mig!!

Edit:Kör trådat nätverk med telias Thomsonrouter...

Mvh. Henke

Redigerat av HK-Henke, 16 May 2013 - 19:56.

Postad 19 May 2013 - 19:29

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2124 inlägg
  • 0
Någon som kör med WD Remote app? Om man skruvar ned volymen med appen, kommer då mediaspelaren ihåg den nya lägre volymen nästa gång man startar upp den? Har sån grym volymskillnad mellan WD TV Live och övrig utrustning ansluten till stereoförstärkaren.

Postad 22 May 2013 - 07:54

Unregistered80d8b88a
  • Unregistered80d8b88a
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Går det att få till på denna så man kommer åt US netflix?

Räcker det att sätta andra dns:er i sin router?

Postad 22 May 2013 - 12:12

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Vad jag förstått ska det räcka så, men jag har inte provat själv.

Postad 29 May 2013 - 10:41

LRacing
  • LRacing
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej har en fråga om Western Digital TV Live Gen. 3.
idag har jag en popcorn hour a-100 som jag streamar från min vu+ duo med open pli till,
nu undrar jag om det fungerar att streama direktsänt till Wd tv?
på popcornen fick jag fixa en html fil med länkar till kanalerna på vu:n.

Postad 30 May 2013 - 19:37

Unregistered58abef45
  • Unregistered58abef45
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Nu har jag inte haft möjligheten att pröva det sista halvåret, men innan dess fungerade det fint för mig att bara använda en amerikansk DNS (typ unblock-us.com)

Postad 15 June 2013 - 11:41

discomega
  • discomega
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0

Köpte en WD TV Live gen 3 precis före jul men har inte orkat installera den förrän idag (jag har en Tvix sedan tidigare som funkar bra). Nu är WD:n igång och den spelar ju upp allt jag slänger på den, very nice.

För att svara på din fråga så är svaret ja, downmix av Dolby Digital 5.1 och DTS fungerar utan problem. Har inte provat någon film med HD ljud än.

Nu ska jag fortsätta leka med WD:n :)

Köpte en spelare nu innan men glömde av att jag har detta som krav. Är detta bekräftat att den downmixar DTS?

Postad 16 June 2013 - 10:36

Unregistered634f2beb
  • Unregistered634f2beb
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Någon som kör med WD Remote app? Om man skruvar ned volymen med appen, kommer då mediaspelaren ihåg den nya lägre volymen nästa gång man startar upp den? Har sån grym volymskillnad mellan WD TV Live och övrig utrustning ansluten till stereoförstärkaren.

Jag fullkomligt hatar fjärrkontrollen, kör enbart denna app. Har dock inte det problemet du har. Men rek. appen. :)

Postad 16 June 2013 - 18:13

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Köpte en spelare nu innan men glömde av att jag har detta som krav. Är detta bekräftat att den downmixar DTS?

Jodå, den downmixar DTS utan problem.

Postad 18 June 2013 - 20:32

discomega
  • discomega
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0
Hmm. Har nu testat i 2 timmar. Samba lade jag ner att få igång efter 1 timma. Frågar efter login/pw. Inga sådana frågor från min xtreamer, iphones, android enheter som jag kör sen tidigare. Fick igång NFS men det är oerhört segt att bläddra bland mapparna. Den står still i nån minut sen släpper det.

Postad 19 June 2013 - 11:27

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Hmm. Har nu testat i 2 timmar. Samba lade jag ner att få igång efter 1 timma. Frågar efter login/pw. Inga sådana frågor från min xtreamer, iphones, android enheter som jag kör sen tidigare. Fick igång NFS men det är oerhört segt att bläddra bland mapparna. Den står still i nån minut sen släpper det.

Låter skumt. Jag kör med samba och det är snabb bläddring bland mapparna här.

Postad 20 June 2013 - 10:42

discomega
  • discomega
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0
Trist. Den åker tillbaka. Får det inte att funka. Läser på WD's forum om massa med samma problem. Man kan tycka att en stor spelare som WD borde klara av att få ordning på nätverksprotokollen...

För övrigt var det en trevlig bekantskap om en kort. Netflix, bläddra i menyer etc funkade kanon...

Postad 20 June 2013 - 12:20

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Trist. Den åker tillbaka. Får det inte att funka. Läser på WD's forum om massa med samma problem. Man kan tycka att en stor spelare som WD borde klara av att få ordning på nätverksprotokollen...

För övrigt var det en trevlig bekantskap om en kort. Netflix, bläddra i menyer etc funkade kanon...

Det är ju väldigt enkelt att fixa samba-problemet, skapa bara en användare på datorn/naset med ett bra namn typ WDTVLive och något lösenord. Delas ut dina mappar med Skrivrättighet till denna användare och skriv in användarnamn+lösenord i WD:n. Klart!

Anledningen till problemet är att spelaren behöver skrivrättigheter i mapparna.

Postad 22 June 2013 - 17:18

discomega
  • discomega
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0
jodå, det gjorde jag. Hjälpte inte. Men, jag kanske fått ett söndagsex eller så var det skit bakom tangentbordet ;). Kudos till webhallen som tog tillbaka den utan knussel.

Postad 26 June 2013 - 15:08

Unregisteredfc7393a8
  • Unregisteredfc7393a8
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Ny WD HD Live-ägare.

Fått den att känna av min NAS och även lagt till en del mappar till "Mediebiblioteket".

Ett problem är dock att alla mappar jag lägger till i mediebiblioteket sen visas under alla kategorier i menyn(Foton, Musik, Video).
Går jag in på Video vill jag inte se mina Foto-mappar där, förslag på lösning?

Om dina mappar med filmer också innehåller bildfiler kommer de också synas i bildkategorin, innehåller de även musik syns de också där. Man får alltså rensa så det inte finns media av fel typ i resp. foldrar. Lite lurigt, det finns ju ofta omslagsbilder i film och musikmapparna t.ex.

Postad 28 June 2013 - 20:43

Bagddadbob
  • Bagddadbob
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej, jag köpte denna idag, en wdtv live, och när jag kopplar in den med HDMI så får jag ingen kontakt med tv, dock funkar den med kompositen. Enligt den så är inte min tv kompitabel för att köra hdmi. Detta är min TV. http://www.dustinhom...42-led-full-hd/

Redigerat av Bagddadbob, 28 June 2013 - 20:47.

Postad 29 June 2013 - 20:54

Unregistered11a182f7
  • Unregistered11a182f7
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Går det att ändra till en annan källa för metadata för TV-serier (om det ens finns nån)?

Postad 15 July 2013 - 09:44

imnot
  • imnot
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej!

Köpte mig denna i går efter att hört och läst mest bra om den.

Jag kör en ReadyNas Ultra 2TB, där jag kör Plex som mediaserver (hajjade inte att detta var nödvändigt för att få metadata på filmerna, så jag slängde in denna addonen på NAS´en först i går kväll).

1. Största problemet är att det går OTROLIGT segt att bläddra mellan filmer. Kör jag t ex vyn med thumbnailsen horisontellt i nederkant, och filminformationen störst, så kommer den runda loadingpilen upp VARJE gång jag trycker åt höger eller vänster ( trots att thumbnailsen redan ses inladdade).

2. Andra problemet är just metadatan, jag får bara in filmtitel och bilden. Inget annat, trots att jag i Plex har all info.

3. Sen startar vissa filmer aldrig, en mp4 t ex. andra mp4:or funkar fint.

Misstänker att något är felinställt? Har provat starta om på diverse olika sätt.

Vad exakt gör valet "Mediabibliotek?
Man kan uppdatera "information...någonting.." manuellt, eller automatiskt med intervaller. Vilken information är detta, metan? Hur skulle detta göras manuellt?

- Kör trådat (och fiber om det nu skulle va av intresse).
- ca 200 filmer

Tack på förhand folks.

Postad 15 July 2013 - 12:52

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 1

Hej!

Köpte mig denna i går efter att hört och läst mest bra om den.

Jag kör en ReadyNas Ultra 2TB, där jag kör Plex som mediaserver (hajjade inte att detta var nödvändigt för att få metadata på filmerna, så jag slängde in denna addonen på NAS´en först i går kväll).

1. Största problemet är att det går OTROLIGT segt att bläddra mellan filmer. Kör jag t ex vyn med thumbnailsen horisontellt i nederkant, och filminformationen störst, så kommer den runda loadingpilen upp VARJE gång jag trycker åt höger eller vänster ( trots att thumbnailsen redan ses inladdade).

2. Andra problemet är just metadatan, jag får bara in filmtitel och bilden. Inget annat, trots att jag i Plex har all info.

3. Sen startar vissa filmer aldrig, en mp4 t ex. andra mp4:or funkar fint.

Misstänker att något är felinställt? Har provat starta om på diverse olika sätt.

Vad exakt gör valet "Mediabibliotek?
Man kan uppdatera "information...någonting.." manuellt, eller automatiskt med intervaller. Vilken information är detta, metan? Hur skulle detta göras manuellt?

Okej. För det första, du behöver inte Plex för att få metainfo. WD TV Live sparar metainfon för filmerna i katalogen där filmen ligger, så WD:n måste ha skrivrättigheter för att kunna spara infon. Om man använder samba så är det enklaste att skapa en ny användare för WD:n och ge den skriv- och läsrättigheter.

Det verkar vara några andra som har problem med segt bläddrande, det kan ha med NFS att göra (gissning). Jag använder Samba och har inget sånt problem.

Vad är det för mp4:a som inte startar? Har inte träffat på någon mp4:a som inte funkar.

Mediabibliotek är lite annorlunda mot Nätverkresurs (som jag använder). Tror att den använder DLNA-protokollet så att vissa filtyper inte syns? Eller? Manuell uppdatering betyder att WD:n hämta ny metainfo när du trycker på knappen (tex om du lagt till nya filmer). Annars hämtas det automatiskt i bakgrunden när WD:n tycker att det är en bra tidpunkt.

Redigerat av distortion2, 15 July 2013 - 12:53.

Postad 15 July 2013 - 13:25

imnot
  • imnot
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Okej. För det första, du behöver inte Plex för att få metainfo. WD TV Live sparar metainfon för filmerna i katalogen där filmen ligger, så WD:n måste ha skrivrättigheter för att kunna spara infon. Om man använder samba så är det enklaste att skapa en ny användare för WD:n och ge den skriv- och läsrättigheter.

Det verkar vara några andra som har problem med segt bläddrande, det kan ha med NFS att göra (gissning). Jag använder Samba och har inget sånt problem.

Vad är det för mp4:a som inte startar? Har inte träffat på någon mp4:a som inte funkar.

Mediabibliotek är lite annorlunda mot Nätverkresurs (som jag använder). Tror att den använder DLNA-protokollet så att vissa filtyper inte syns? Eller? Manuell uppdatering betyder att WD:n hämta ny metainfo när du trycker på knappen (tex om du lagt till nya filmer). Annars hämtas det automatiskt i bakgrunden när WD:n tycker att det är en bra tidpunkt.

Tack för svar! Då är det skrivarrättigheten som är mitt issue med metan. För det var så problemet började, att den inte hämtade någon meta, och efter googlande så fick jag för mig att installera mjukavara på servern, avsedd mediaserver var lösningen.

Ska se hur jag löser det omgående.

Ursäkta min ringa kunskap, vad gör SAMBA? Är det ett nätverksprotokoll, eller har det med filtyper att göra?

Mp4:an som inte funkade... funkar om jag (genom röd knapp) hämtar filmer direkt från nasen istället för från "plex nasen"...Så Plex verkar strula till något där.

Postad 15 July 2013 - 13:47

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Tack för svar! Då är det skrivarrättigheten som är mitt issue med metan. För det var så problemet började, att den inte hämtade någon meta, och efter googlande så fick jag för mig att installera mjukavara på servern, avsedd mediaserver var lösningen.

Ska se hur jag löser det omgående.

Ursäkta min ringa kunskap, vad gör SAMBA? Är det ett nätverksprotokoll, eller har det med filtyper att göra?

Mp4:an som inte funkade... funkar om jag (genom röd knapp) hämtar filmer direkt från nasen istället för från "plex nasen"...Så Plex verkar strula till något där.

Samba är det "normala" filhämtningsprotokollet för Windows. Det som används om man delar ut en mapp och läser via utdelningen. Ska vara lite långsammare än NFS (linux-protokoll) men det funkar bra för mig upp till 1080p så jag kör på det. Det är det som används om man kör Nätverksresurs istället för Mediabibliotek.

Postad 15 July 2013 - 14:54

Sandorx
  • Sandorx
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Jag kom direkt att tänka på WD Play när du sa att hon nämnt det nya gränsnsittet. Det har nämligen ett helt nytt gränssnitt. Får hoppas att hon visste vad hon pratade om, och att hon pratade om vår lilla manick och inte deras nya extender...

Ja det verkar som att hon inte visste vad hon pratade om. Någon juniuppdatering blev det ju inte. Kanske är den bara försenad. Eftersom WD Play redan var ute när hon sade det här, känns det ändå konstigt att hon skulle blanda ihop dem.

Postad 15 July 2013 - 17:44

imnot
  • imnot
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Samba är det "normala" filhämtningsprotokollet för Windows. Det som används om man delar ut en mapp och läser via utdelningen. Ska vara lite långsammare än NFS (linux-protokoll) men det funkar bra för mig upp till 1080p så jag kör på det. Det är det som används om man kör Nätverksresurs istället för Mediabibliotek.

Tack! Det är uppskattat med folk som har koll OCH kan va pedagogiska :), och ovanligt.

Postad 15 July 2013 - 18:15

imnot
  • imnot
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Får dock inte till det :/.

- I readynasens gränssnitt har jag lagt till "läsa/skriva", på samtliga av nedan: CIFS NFS AFP FTP/S HTTP/S
...på mappen "media" (där mediat såklart ligger:).

- Inne i wd´n händer inget, dvs filmerna står utskrivet som innan; långa namn med punktseperationer. Samt noll metadata. Dock är det helt lagg-fritt när jag väljer källa direkt från nasen i stället för denna Plexvarianten..

Postad 15 July 2013 - 23:39

cave
  • cave
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Får dock inte till det :/.

- I readynasens gränssnitt har jag lagt till "läsa/skriva", på samtliga av nedan: CIFS NFS AFP FTP/S HTTP/S
...på mappen "media" (där mediat såklart ligger:).

- Inne i wd´n händer inget, dvs filmerna står utskrivet som innan; långa namn med punktseperationer. Samt noll metadata. Dock är det helt lagg-fritt när jag väljer källa direkt från nasen i stället för denna Plexvarianten..

Jag har en ReadyNAS Ultra 4 och kan meddela att det är CIFS-alternativet som är det som gäller för dig som vill köra Samba.

Postad 16 July 2013 - 16:44

imnot
  • imnot
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Jag har en ReadyNAS Ultra 4 och kan meddela att det är CIFS-alternativet som är det som gäller för dig som vill köra Samba.

Hur väljer jag att köra CIFS-alternativet då? Är Samba en addon till readynasen? (Har oxå ultran)

Postad 24 July 2013 - 12:33

Sandorx
  • Sandorx
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Jaha så har det kommit en uppdatering. Kan det vara den stora som jag blev utlovad på Dustinmässan? Någon som prövat den än? Hmm verkar inte vara en så stor uppdatering av det här att döma. http://www.wdc.com/w...wdfwdtv_live_G3

Redigerat av Sandorx, 24 July 2013 - 13:05.

Postad 26 July 2013 - 21:39

Unregistered917f33bb
  • Unregistered917f33bb
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hej!
Har precis skaffat mig en sådan här spelare, och har fått till det mesta, men när jag går in i en mapp jag delat ut från min laptop som skall innehålla film, så hittar den inget innehåll.
När man läser lite här på forumet så är det en hel del som säger att man ska nedgradera FW,men det känns ju helt sjukt att man ska göra det för en produkt som denna.
Finns det någon lösning på problemet att filer som delas från en dator i nätverket inte hittas, eller är lösningen att nedgradera FW?

Postad 27 July 2013 - 14:27

jernef
  • jernef
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej. Har ett par dumma frågor som nybliven ägare till en WD TV Live G3:
1. Finns det någon app till någon telefon/surfplatta som visar bilden som visas på tv:n? Det känns trist att behöva sätta på TV:n för att välja en spellista i Spotify. Vore så mycket smidigare om det gick att få upp kontrollpanelen i mobilen istället. Eller går detta att lösa på annat sätt, via DLNA eller så??
2. Om jag vill lyssna på material från Sveriges Radios webbplats hittar jag bara livesändning och de arkiverade podfilerna. Podfilerna innehåller inte musiken från programmet, vilket filer man når via webbsidan ibland gör. Går det att nå dessa på något vis via WD TV?

Postad 28 July 2013 - 10:13

Unregistered917f33bb
  • Unregistered917f33bb
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Nu har jag lyckats att få till det att mapparna jag har på datorn syns, men nu är det bara mina xvid-filer som syns.
Jag kör ju mest .mkv filer, men de vill inte synas i mapparna, eller rättare sagt mapparna som de ligger i syns inte heller om jag ska vara helt ärlig, utan det är bara de mapparna som ha xvid filer i sig som syns.

Har försökt att googla på detta problem, men hittar inga bra svar. Någon som har haft samma problem och lyckats lösa det?

Postad 28 July 2013 - 20:47

Unregisteredde52eb3f
  • Unregisteredde52eb3f
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 1
Den här filmen hjälpte mig att få igång allt..
Hade liknande problem innan...

Hoppas den kan hjälpa dig

http://www.youtube.c...h?v=A1m6mv9TmH8

Postad 31 July 2013 - 21:24

Unregistered917f33bb
  • Unregistered917f33bb
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Tack., ska testa det i veckan!

Postad 01 August 2013 - 15:07

Unregistered917f33bb
  • Unregistered917f33bb
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Funkar perfekt nu efter att jag följt videon här ovan. Tack Cobrazz!

Postad 01 August 2013 - 16:04

Unregisteredde52eb3f
  • Unregisteredde52eb3f
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
happy to help... :)

Postad 03 August 2013 - 11:14

PERSSA
  • PERSSA
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0
Någon som har testat den nya uppdateringen som kom för någon dag sen ? , problem ?

Postad 03 August 2013 - 11:26

Unregisteredde52eb3f
  • Unregisteredde52eb3f
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Märkte faktiskt ingen skillnad... =)

Postad 04 August 2013 - 03:06

WebMaximus
  • WebMaximus
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Sorry om det redan nämnts för har inte läst igenom hela tråden men vill bara veta om den klarar av att automatiskt hämta och visa omslag för filmer som ligger utdelade på en Win7?

Har en Boxee Box i nuläget och den har den här funktionen men många andra problem när det gäller stabilitet t ex.

Redigerat av WebMaximus, 04 August 2013 - 03:07.

Postad 04 August 2013 - 19:12

Unregisteredde52eb3f
  • Unregisteredde52eb3f
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Jo det klarar den, bara du har en bild på omslaget så går det.

Postad 09 August 2013 - 11:00

kille72
  • kille72
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har ett problem med min WD TV Live gen3. Jag har kopplat den till min tv med en HDMI kabel, allt fungerar perfekt förutom filmer med 5.1 ljud på Netflix. Ljudet (pratet) kommer bara i en högtalare, andra filmer som inte är 5.1 fungerar perfekt. Jag har ställt in stereo i inställningar på wdtv, testat en annan hdmi kabel men har fortfarande samma problem :( Netflix vet inte vad problemet är. Vad tror ni?

Postad 09 August 2013 - 11:12

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Läser man i netflixtråden verkar många ha problem med ljudet i netflix just nu, att det inte stämmer med centerhögtalaren...

Postad 09 August 2013 - 11:18

kille72
  • kille72
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Läser man i netflixtråden verkar många ha problem med ljudet i netflix just nu, att det inte stämmer med centerhögtalaren...

Tack för ditt svar Garrett. Så det finns ingen workaround?

Postad 09 August 2013 - 11:20

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Tack för ditt svar Garrett. Så det finns ingen workaround?

Felet verkar ligga hos netflix... du får sätta ljudet på stereo eller mono, och testa det så länge....

Postad 09 August 2013 - 11:22

kille72
  • kille72
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Felet verkar ligga hos netflix... du får sätta ljudet på stereo eller mono, och testa det så länge....

Jag har ställt ljudet på stereo i wdtv, men alla filmer som har 5.1 ljud funkar dåligt, "pratet" kommer bara i den högra höhtalaren :( Filmer som inte är 5.1 funkar bra.

Redigerat av kille72, 09 August 2013 - 11:23.

Postad 09 August 2013 - 11:34

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Jag har ställt ljudet på stereo i wdtv, men alla filmer som har 5.1 ljud funkar dåligt, "pratet" kommer bara i den högra höhtalaren :( Filmer som inte är 5.1 funkar bra.

Precis som Garrett skriver så är det här ett problem hos Netflix. Det verkar ha dykt upp de senaste dygnen. Diskuteras just nu i Netflixtråden: https://www.minhembi...0

Postad 13 August 2013 - 07:40

EmuMannen
  • EmuMannen
  • Veteran

• 2096 inlägg
  • 1
Jag kör XBMC sedan många år men köpte just en WD TV Live (G3) för att koppla upp en tv som normalt bara används för tv-spel. Ungarna ville kunna titta på det media som ligger på servern samt YouTube (mina ungar tittar inte på tv, de tittar nästan enbart på YouTube).

Jag tänkte dela med mig av mina erfarenheter, kanske kan det hjälpa någon. Jag kör via wifi mot en WNDR3700v2, mot den är Linux-servern kopplad med Gigabit Ethernet. Jag har kopplat upp min WD TV Live via NFS (och inte SMB/CIFS). Jag har inga problem att streama något av mitt media på detta sätt. Det innebär med andra ord att jag även streamar HD-materiel 1080p utan problem.

Burkens styrka är att den spelar det mesta utan problem. När det gäller funktioner och användargränssnitt så är den en katastrof jämfört med XBMC på en HTPC. Det är hyfsat segt att bläddra igenom sitt media, att visa thumnails och metadata men det går. Att starta applikationer är också segt men YouTube appen är riktigt bra.

Några tips, ladda hem WD TV Remote till mobiltelefonen eller paddan (vi kör iOS) så slipper ni den medföljande fjärren (som är ganska kass) och då kan ni även använda telefonen/paddans tangentbord för textinmatning. Det bästa var dock när man parade YouTube appen på WD TV Live med telefonen. Då kan man använda telefonen för att leta upp det man vill se på YouTube för att sedan från telefonen skjuta ut det via WD TV Live (ungefär som att använda AirPlay).

Från början hade jag lite svårt att få WD TV Live att generera metadata för tv-serier. Jag hade också svårt för att förstå när WD TV Live använder metadata source för film respektive tv-serier. Det visade sig vara ganska lätt, om filnamnet innehåller typ S01E01 så använder den metadata source för tv-serier. Den visade sig dock känslig för hur filnamnet parsas och de verkar fungera bäst om det är punkter som separerar S01E01 och även andra element i strängen, exempelvis: Tv-serie.namn.S01E01.episod.namn.mkv. För filmer fungerar det bäst med filmnamn följt av årtal innom paretes bäst, exempelvis: Filmnamn (2013).mkv. Efter att jag döpt om allt mitt media i enlighet med detta så hittar den metadata för allt media (om ni använder SickBeard så kan den döpa om alla filer samt automatiskt generera metadata för både XBMC och WD TV Live, på samma gång).

Jag önskar man kunde dölja de menyalternativ och appar jag inte använder i WD TV Live. Det är ganska irriterande att behöva bläddra förbi "Live TV" som bara innehåller några appar som jag inte kan använda för att de kräver hårdvara eller abonnemang som jag inte har. Det hade varit bättre om man kunde dölja dessa alternativ på något sätt. Men hela användargränssnittet är ganska uselt om jag skall vara ärlig (inte för att det är så mycket bättre på andra liknande burkar).

Det hade givetvis varit bra med en SVTPlay app eller en webbläsar-app så att SVTPlay med mera kunde kommas åt via den men man kan tydligen inte få allt (de flesta appar som följer med är ganska värdelösa om jag skall vara ärlig och det verkar inte finnas något sätt att skriva egna eller att lägga till något annat repository än det som tillhandahålls av WD).

Fungerar WD TV Live som en ersättning för XBMC, knappast men det är en relativt billig lösning om man bara vill spela upp media från lokal disk eller över nätverket. Jag behåller den som en temporär lösning tills dess jag kan bygga en riktigt liten HTPC som fungerar bra med XBMC (ett annat alternativ hade kanske varit The Little Black Box men jag föredrar nog en lite kraftfullare HTPC om jag skall köra XBMC i stället, jag kör XBMC sedan länge utan några som helst problem mot min projektor med en HTPC byggd runt ett Asus E35M1-I, så det krävs ju inte så mycket för att köra XBMC längre).

Redigerat av EmuMannen, 13 August 2013 - 07:44.

Postad 14 August 2013 - 18:05

PERSSA
  • PERSSA
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0
Hejsan.
Har 3st wd tv live gen 3 och alla 3 hittar min nas i network share ,men köpte en wd tv play men den hittar inte min nas, är det någon som vet varför inte min play hittar min nas men inte wd tv play inte hittar min nas(kör trådat nätverk) fattar ingenting. är det något i inställningen från nasen tro?.
Tacksam för hjälp

https://www.prisjakt...t.php?e=1635175

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.