Com Hem + TIVO = sant!
2093 svar till detta ämne
Postad 28 maj 2014 - 19:22
Unregistered44891
-
Unregistered44891
-
Rookie
-
3 inlägg
Det kan gå att koppla in en DVD-inspelare på SCART-uttaget, men jag vet inte om TiVo matar ut genom både HDMI och SCART samtidigt.
Om den gör det borde det gå att spela in på DVD därifrån, med undantag för evenemangs- och filmtjänster eftersom de aktiverar Rovi ACP (f.d. Macrovision) och förhindrar inspelning.
Det jag främst är ute efter är att kunna spara delar av sportevenemang, t.ex. inspelat från Eurosport eller Viasat Sport. Övriga tjänster i TiVo intresserar mig inte. Om det förenklar det hela så är jag beredd att eliminera HDMI helt ur ekvationen, t.ex. med följande setup: TiVo -> SCART-kabel -> DVD-recorder -> SCART-kabel -> TV DVD-recordern skulle då alltså bara skyffla bilden vidare till TV:n. Om det fungerar utan problem bör väl DVD-recordern även kunna spela in det bildmaterial som slussas vidare? DVD-recordern skulle såklart inte spela in det som visas live - det spelas in på TiVon. När sändningen sedan är över och det är något jag vill spara så är tanken att jag spelar upp de utvalda delarna från TiVon och då spelar in med DVD-recordern. Att få bort Rovi ACP är lätt finns filter man sätter mellan tex tivo och dvd inspelaren
Om det skulle bli aktuellt med dylikt filter för att kunna spela in, hur påverkar det - om något - bilden? Är tacksam för visat tålamod med mina frågor =) Att kunna spara material är lite av en "dealbreaker" när det gäller TiVo för min del.
Postad 28 maj 2014 - 20:59
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Det jag främst är ute efter är att kunna spara delar av sportevenemang, t.ex. inspelat från Eurosport eller Viasat Sport. Övriga tjänster i TiVo intresserar mig inte.
Om det förenklar det hela så är jag beredd att eliminera HDMI helt ur ekvationen, t.ex. med följande setup:
TiVo -> SCART-kabel -> DVD-recorder -> SCART-kabel -> TV
DVD-recordern skulle då alltså bara skyffla bilden vidare till TV:n. Om det fungerar utan problem bör väl DVD-recordern även kunna spela in det bildmaterial som slussas vidare?
DVD-recordern skulle såklart inte spela in det som visas live - det spelas in på TiVon. När sändningen sedan är över och det är något jag vill spara så är tanken att jag spelar upp de utvalda delarna från TiVon och då spelar in med DVD-recordern.
Om det skulle bli aktuellt med dylikt filter för att kunna spela in, hur påverkar det - om något - bilden?
Är tacksam för visat tålamod med mina frågor =) Att kunna spara material är lite av en "dealbreaker" när det gäller TiVo för min del.
det är en sån här filter du ska ha har själv ett liknade bildkvaliteten blir inte sämre den rensar bilden från de man inte vill ha http://assistedknive...emover/VHS.html det finns många olika både med RGB och bara composite har även sett en med komponent men är mer ovanliga på marknaden
Redigerat av Duckface21, 28 maj 2014 - 21:23.
Postad 28 maj 2014 - 21:03
Micke t
-
Micke t
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Jag har kopplat Tivo - scartkabel - DVD recorder - Hdmi kabel - TV. Fungerar utan problem att spela in på DVD recordern från Tivo.
Postad 28 maj 2014 - 21:23
Unregistered44891
-
Unregistered44891
-
Rookie
-
3 inlägg
Tack för input, blir nog till att testa TiVo =)
Postad 29 maj 2014 - 15:04
Kanelen
-
Kanelen
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Min box lysdiod till höger om den som indikerar standby blinkar oavbrutet. Symbolen är ett hjärta. Någon som vet vad dioden indikerar och vad blinkandet betyder?
Postad 29 maj 2014 - 18:36
alienrebel
-
alienrebel
-
Veteran
-
-
1 551 inlägg
Enligt instruktionsboken.
Online: När online-lampan lyser med ett fast sken är boxen ansluten mot Com Hems system direkt via tv-kabelnätet.
Lampan blinkar om anslutningen till Com Hems system går via hemmanätverk eller om boxen används för IPTV.
Min blnkar också och jag har kopplat en nätverkskabel från min router.
Postad 29 maj 2014 - 19:53
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Enligt instruktionsboken. Online: När online-lampan lyser med ett fast sken är boxen ansluten mot Com Hems system direkt via tv-kabelnätet.
Lampan blinkar om anslutningen till Com Hems system går via hemmanätverk eller om boxen används för IPTV.
Vår blinkar också, är kopplad via TP-kabel direkt till ComHems modem. Den går således inte "via" hemnätverket. Men det funkar.
Postad 29 maj 2014 - 20:38
Kanelen
-
Kanelen
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Missade manualen - tack! Det är nu efter byte av filter den börjat blinka, i alla fall har jag inte tänkt på det tidigare. Enligt instruktionsboken. Online: När online-lampan lyser med ett fast sken är boxen ansluten mot Com Hems system direkt via tv-kabelnätet.
Postad 29 maj 2014 - 21:02
alienrebel
-
alienrebel
-
Veteran
-
-
1 551 inlägg
Ja tror inte min blinkade innan jag fick hem filtret. Men det funkar som det ska iaf
Postad 30 maj 2014 - 01:15
Grevetim
-
Grevetim
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej! Jag har varit i kontakt med Comhems kundtjänst ett flertal gånger angående TIVO boxen och problem med undertexten (s.199) på SVT1 HD och SVT2 HD. Texten ligger konstant 4-5 sekunder före pratet. Kundtjänst säger att detta problem är unikt och att de inte känner till fler som drabbats. Jag själv känner till 3 personer till med TIVO box som har exakt samma problem. Comhems kundtjänst säger att det är SVT(programansvarig) som ska hållas ansvarig för problemet. Jag har kvar min Humax box parallellt som undertexten fungerar perfekt på dessa kanaler (genom kabel tv - ej fiber). Har fler TIVO box användare upplevt samma problem? (jag har inte läst hela TIVO tråden - kanske jag missat något inlägg?)
Postad 30 maj 2014 - 02:26
Zacabeb
-
Zacabeb
-
Veteran
-
-
2 477 inlägg
Problemet med synk på text-tv är välkänt och ligger hos Com Hem. De får bild och ljud okomprimerat via HD-SDI för SVT1 HD och SVT2 HD och kodar själva. De har inte en korrekt fördröjning av text-tv-signalen för att kompensera för den tid det tar att komprimera bilden.
SD-varianterna har inte det problemet eftersom de plockas ned lokalt ur marknätet och redan har kodats av Teracom. Möjligtvis tar Com Hem text-tv-signalen därifrån.
Com Hem har all möjlighet att åtgärda detta åtminstone på SVT2 HD eftersom det några minuter in i testbildsslingan finns ett test för just synk av textning, inklusive dold sådan via text-tv.
Postad 05 juni 2014 - 07:34
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Någon som vet vilken hastighet i Mbit/s man behöver på sitt WiFi för att TiVoToGo ska fungera utan problem med bild och ljud? Det är väl i och för sig bara kanaler i standardupplösning som är tillgängliga på TiVoToGo men kommer HD-kanaler en dag så behövs det väl betydligt snabbare WiFi?
Com hem erbjuder ju två trådlösa anslutningar till TiVo - en USB-brygga som använder befintligt trådlöst nätverk och Ethernet-bryggor med två enheter som skapar sin egen trådlösa förbindelse mellan bredbandsroutern och TiVo-boxen.
Synpunkter på vilken av dessa lösningar som kan vara bäst med hänsyn till stabilitet och överföringshastighet?
Postad 05 juni 2014 - 13:08
Unregistered706504e9
-
Unregistered706504e9
-
Beroende
-
-
1 012 inlägg
Fick av någon outgrundlig anledning en sådan där brygga och skeppade den till svågern då jag inte behöver den själv. Den är ohyggligt enkel att hantera då den bara sätter upp en förbindelse utan att behöva konfigurera öht.
Dock känns det som om varken USB eller den där trådlösa bryggan kommer att vara good enough för HD-kanaler, utan min gissning är att då får du ta fram en accesspunkt eller rent av tråda hela vägen.
Postad 06 juni 2014 - 23:41
Unregisteredf4a1db42
-
Unregisteredf4a1db42
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Någon som vet vilken hastighet i Mbit/s man behöver på sitt WiFi för att TiVoToGo ska fungera utan problem med bild och ljud? Det är väl i och för sig bara kanaler i standardupplösning som är tillgängliga på TiVoToGo men kommer HD-kanaler en dag så behövs det väl betydligt snabbare WiFi? Com hem erbjuder ju två trådlösa anslutningar till TiVo - en USB-brygga som använder befintligt trådlöst nätverk och Ethernet-bryggor med två enheter som skapar sin egen trådlösa förbindelse mellan bredbandsroutern och TiVo-boxen. Synpunkter på vilken av dessa lösningar som kan vara bäst med hänsyn till stabilitet och överföringshastighet?
Dock har jag inget svar på din fråga men tror inte det är många Mbit/s det behövs faktiskt. Jo visst finns det HD-kanaler, jag har (edit : 19 st) på TivoToGo. Riktigt grymt att alla kanaler man nu har ingår i TivoToGo, riktigt bra jobbat Comhem. Fick av någon outgrundlig anledning en sådan där brygga och skeppade den till svågern då jag inte behöver den själv. Den är ohyggligt enkel att hantera då den bara sätter upp en förbindelse utan att behöva konfigurera öht. Dock känns det som om varken USB eller den där trådlösa bryggan kommer att vara good enough för HD-kanaler, utan min gissning är att då får du ta fram en accesspunkt eller rent av tråda hela vägen.
Jag själv körde med bryggan tidigare och det gick prima, aldrig några problem med HD-kanalerna så tror faktiskt inte det kräver så mycket bandbredd.
Redigerat av Unregisteredf4a1db42, 06 juni 2014 - 23:45.
Postad 07 juni 2014 - 13:28
Depeche
-
Depeche
-
Forumräv
-
-
571 inlägg
Dock har jag inget svar på din fråga men tror inte det är många Mbit/s det behövs faktiskt. Jo visst finns det HD-kanaler, jag har (edit : 19 st) på TivoToGo. Riktigt grymt att alla kanaler man nu har ingår i TivoToGo, riktigt bra jobbat Comhem.
Håller med...riktigt bra att de utökat TivoToGo. Dock finns inte allt ännu. Inte för mig i alla fall. Viasat Motor HD verkar inte finnas men hur som helst bra att Viasat Motor är med.
Postad 08 juni 2014 - 01:46
Unregisteredf4a1db42
-
Unregisteredf4a1db42
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Håller med...riktigt bra att de utökat TivoToGo. Dock finns inte allt ännu. Inte för mig i alla fall. Viasat Motor HD verkar inte finnas men hur som helst bra att Viasat Motor är med.
Nä, Viasat Motor HD finns inte för mig heller men personligen spelar det ingen roll om inga HD-kanaler finns för är jag på språng & vill kolla in något så har jag inget behov av HD utan bara att möjligheten finns att kolla på det jag vill se. Personligen har jag slutat kolla HD på mobilen eftersom jag förra månaden kom upp i taket på 10 GB så nu när jag ibland kollar på luncherna så väljer jag bara SD-sändningarna
Postad 12 juni 2014 - 11:23
Robbis76
-
Robbis76
-
Användare
-
-
113 inlägg
Någon som fått uppdateringen till Tivo som sägs ha kommit???
Postad 12 juni 2014 - 11:31
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Någon som fått uppdateringen till Tivo som sägs ha kommit???
Jag såg det via min bevakning på Google på sökordet "TiVo" Mailade kundtjänst att det är märkligt information kommer på Facebook, men inte i TiVons meddelandetjänst och inte på Google+, mailutskick eller Twitter. Deras informationskanaler är extremt fragmenterade och inkonsekventa, både vad gäller informationen och uppdateringar. Kör allt, bara via TiVo meddelandetjänst eller spegla alla uppdateringar på Facebook, Twitter, Google+ och mailutskick. Samtidigt. Idag är det rena vilda western med deras info till kunder. Skall man behöva skaffa ett Facebookkonto enkom för att kunna se och läsa vilka grejer som händer på TiVo/Com Hem-fronten? Låter väldigt konstigt. Edit: Ett exempel var när MAX-paketet (som vi har) på TiVo fick några nya HD-kanaler. Det tog två månader innan jag märkte det när jag gick igenom mina favoritkanaler (tror det var i samband med kanalnummerflytten för bla. SVT1 och SVT2). När jag snokade lite fick jag en! träff på deras Facebooksida där det stod om dessa "nya" kanaler. Det är som comviq skulle ha ett erbjudande eller någon nyhet men bara smsa den nyheten till de Comviqkunder vars telefonnummer börjar på 073 och strunta i resten. Typ.
Redigerat av Dockland, 12 juni 2014 - 11:45.
Postad 13 juni 2014 - 23:54
Unregisteredf4a1db42
-
Unregisteredf4a1db42
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Sådär, vet inte hur länge men nu funkar HD-kanalerna i TivoToGo, riktigt grymt, måste ge en eloge till Comhem, trodde inte vi skulle få alla tv-kanaler tillgängliga på TivoToGo  nye vd'n har gjort susen
Postad 14 juni 2014 - 21:36
Kanelen
-
Kanelen
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Trots ny mjukvara, problemet med att boxen inte väljer nativeupplösning för utsignal kvarstår. Har kontaktat CH igen om detta tokiga problem.
Postad 14 juni 2014 - 21:57
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6 963 inlägg
Måste man uppdatera manuellt?
Såg ett meddelande i Tivo idag att uppdatering fanns, men ser inte hur jag ska uppdatera och undrar om den har laddats ner "av sig själv".
Postad 14 juni 2014 - 22:05
Kanelen
-
Kanelen
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Den ska ha installerats automatiskt. Måste man uppdatera manuellt?
Såg ett meddelande i Tivo idag att uppdatering fanns, men ser inte hur jag ska uppdatera och undrar om den har laddats ner "av sig själv".
Postad 15 juni 2014 - 06:41
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Måste man uppdatera manuellt? Såg ett meddelande i Tivo idag att uppdatering fanns, men ser inte hur jag ska uppdatera och undrar om den har laddats ner "av sig själv".
Har boxen mjukvaruversion 20.3.9.RC4-CHS-2-E80 så är det den senaste. Vore bra om Com hem meddelade versionens nummer i samband med att man släpper uppdateringar. Releaserna brukar inte gå ut till alla samtidigt så en del kan få uppdatering innan det kommer meddelande från Com hem om en ny mjukvaruversion. Kommer meddelandet för tidigt blir det många frågor så det är bättre att vänta tills alla boxar bör ha fått den nya versionen.
Postad 15 juni 2014 - 11:55
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6 963 inlägg
Har boxen mjukvaruversion 20.3.9.RC4-CHS-2-E80 så är det den senaste.
Tack. Har 20.3.9.1.RC3-CHS-2-E80 Är det en nyare (.1 efter nian) eller senare (RC3 istället för RC4)?
Postad 15 juni 2014 - 14:30
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Tack. Har 20.3.9.1.RC3-CHS-2-E80 Är det en nyare (.1 efter nian) eller senare (RC3 istället för RC4)?
Jag förlitade mig på uppgiften från 11 juni. Nu när jag kollar så har min box också fått 20.3.9.1.RC3-CHS-2-E80 så det är den senaste versionen. Måste vara en liten patch man klistrat på men vad man upptäckt för problem med föregående version vet jag inte.
Redigerat av Unregistered558ade6e, 16 juni 2014 - 06:23.
Postad 15 juni 2014 - 21:22
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6 963 inlägg
OK, bra då har vi senaste båda två.
Finns det något sätt att se hur stor plats ett inspelat program tar på hårddisken?
Postad 15 juni 2014 - 22:34
Unregisteredf4a1db42
-
Unregisteredf4a1db42
-
Amatör
-
-
76 inlägg
OK, bra då har vi senaste båda två.
Finns det något sätt att se hur stor plats ett inspelat program tar på hårddisken?
Jadå, spring in på aktuellt program & tryck "info" så står det längst ner där.
Postad 16 juni 2014 - 08:10
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Var har menyalternativet "Förläng inspelning" tagit vägen? Nu finns där bara "Klipp program" eller "Avbryt inspelning" samt alternativ för live-inspelningar. Jag hittar inte valen för att förlänga inspelningar automatiskt eller inte.
Postad 16 juni 2014 - 23:19
Zacabeb
-
Zacabeb
-
Veteran
-
-
2 477 inlägg
Var har menyalternativet "Förläng inspelning" tagit vägen? Nu finns där bara "Klipp program" eller "Avbryt inspelning" samt alternativ för live-inspelningar. Jag hittar inte valen för att förlänga inspelningar automatiskt eller inte.
Det där undrar jag också. Vart är alla relevanta inställningar? Com Hem beter sig som om TiVo vore Puff the Magic Dragon och inte behöver ge användaren kontroll över någonting någonstans. Användarvänlighet ligger inte i att fördumma utan att lägga till det som behövs, på rätt plats. Mycket ligger redan på fel plats.
Postad 17 juni 2014 - 05:53
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Det där undrar jag också. Vart är alla relevanta inställningar? Com Hem beter sig som om TiVo vore Puff the Magic Dragon och inte behöver ge användaren kontroll över någonting någonstans. Användarvänlighet ligger inte i att fördumma utan att lägga till det som behövs, på rätt plats. Mycket ligger redan på fel plats.
Det är förmodligen Com hems drömvision av TiVo att boxen på egen hand ska sköta allt som har med tv att göra och användaren ska bara se till att räkningen betalas varje månad.
Postad 17 juni 2014 - 14:46
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3 696 inlägg
Det är förmodligen Com hems drömvision av TiVo att boxen på egen hand ska sköta allt som har med tv att göra och användaren ska bara se till att räkningen betalas varje månad.
I kommande version lär den säkert begära dina betaluppgifter för att själv kunna sköta den delen, i ett gränssnitt som säkerligen är världsklass till skillnad från delarna som sköter TV biten
Postad 17 juni 2014 - 15:19
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
I kommande version lär den säkert begära dina betaluppgifter för att själv kunna sköta den delen, i ett gränssnitt som säkerligen är världsklass till skillnad från delarna som sköter TV biten 
Tror nog att ett avtal med Klarna kan lösa problemet. Då skulle man kunna välja mellan kortbetalning, direktbetalning i bank eller Klarna-faktura med eller utan kredit.
Postad 17 juni 2014 - 18:29
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
det ni skämtar om får mig att bli rädd jag kommer att bojkotta TIVO så länge jag lever rent skräp e vad det äroch den dagen jag blir tvungen att gå över från programkort till tivo så skiter jag i allt... man blir bara livrädd av vad som kan komma
Postad 17 juni 2014 - 19:59
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
det ni skämtar om får mig att bli rädd jag kommer att bojkotta TIVO så länge jag lever rent skräp e vad det äroch den dagen jag blir tvungen att gå över från programkort till tivo så skiter jag i allt... man blir bara livrädd av vad som kan komma
Jag har haft TiVo nu några veckor men använder den som en PVR. Jag har t ex inte kopplat in den över min router vilket innebär att jag inte har TiVoToGo (än i alla fall). Dessutom har jag kvar min Humax HDPVR-1000C som har syskonkort och jag spelar hellre in på den än på TiVo som har lite meckigt interface. Hittills har jag inte märkt av några problem med TiVo. Kanske därför att jag kopplat in den endast i Data-uttaget och inte krånglat till det med anslutning till WiFi. Att jag valde TiVo är därför att alla nya kanaler kommer in i Max-abonnemanget och Film- och Play-funktionerna försvinner från äldre on demand-boxar i slutet av året. Dessutom fick jag bra erbjudande om endast 199 kr i engångsavgift och tre månaders abonnemang till reducerat pris. Bindningstiden fördes bara över från mitt Extra Large så det blev inga 12 eller 24 månaders bindning av TiVo Max-abonnemanget.  Nu fotboll. Brasilien-Mexiko.
Postad 17 juni 2014 - 21:41
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Ok jag har inte tivo men jag har tivo max med kort i tv sen har jag samma i min htpc med media portal det jag bävar för nu är att ch dumpar program korten det gör att jag måste sätta upp skål på verandan o byta till canal digital ... nu e comhem ett rent skit bolag men det har ändå vart behändigt att köra kabel o slippa skålen ... men att ch tvingar sina kunder till tivo är sjukt finns ingen valfrihet ... om nu det blir möjligt att plocka ut inspelningar från tivo då kan jag överväga att ha tivo boxen
Postad 27 juni 2014 - 21:19
Kullre
-
Kullre
-
Användare
-
-
209 inlägg
Varför bootar boxen om när man tittar på Youtube? Sjukt tröttsamt.
Postad 30 juni 2014 - 08:45
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3 696 inlägg
Tror nog att ett avtal med Klarna kan lösa problemet. Då skulle man kunna välja mellan kortbetalning, direktbetalning i bank eller Klarna-faktura med eller utan kredit. 
Eller så skippar de helt enkelt att skicka fakturan och går direkt på inkassokravet som det rapporterats om i media. Eller så matar man in sitt kreditkortnummer direkt i Tivon så beställer den de hyrfilmer osv som den anser att man borde se
Postad 30 juni 2014 - 08:49
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3 696 inlägg
Varför bootar boxen om när man tittar på Youtube? Sjukt tröttsamt.
Det är inte så att du klickat på något klipp som Tivo inte kommit fram till själv att du vill se med all sin kraftfulla logik så den blir sur och tvärvägrar?
Postad 01 juli 2014 - 19:07
ibeardtech
-
ibeardtech
-
Lärjunge
-
-
368 inlägg
Kanon pris jag fick av comhem!
Tivo max 84 kanaler, 20 hd kanaler, 85 tivotogo kanaler. 220 kr mån i 12 mån, 12 månaders bindningstid. ;-)
Postad 01 juli 2014 - 19:17
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3 659 inlägg
Ja jag fick bredband 500mbit + tivo max för 700kr i månaden så man kan säga att jag fick tivo på köpet hade nog skippat tv annars...
Postad 01 juli 2014 - 19:18
ibeardtech
-
ibeardtech
-
Lärjunge
-
-
368 inlägg
250 lina tivo max 449 kr mån
Postad 01 juli 2014 - 19:30
ibeardtech
-
ibeardtech
-
Lärjunge
-
-
368 inlägg
Ni som haft Tivo, jag trodde man kunde strömma via airplay men vad jag läser nu så går de inte? Men om jag skaffar en mac mini och köra via webben så funkar det? Hur är den webb baserade Tivo?
Postad 01 juli 2014 - 19:36
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
250 lina tivo max 449 kr mån 
Bra pris, nyligen?
Postad 01 juli 2014 - 19:39
ibeardtech
-
ibeardtech
-
Lärjunge
-
-
368 inlägg
Var tydligen bara vissa som fick tivo max 220 kr i mån. Befintliga bredbandskunder som ej hade tv.
Postad 01 juli 2014 - 19:58
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Befintliga digital-tv-kunder med Motorola-box dvs on demand erbjuds 12 mån TiVo Max för 279 kr/mån under tre månader och nio månader för 439 kr/mån. Aktiveringsavgift 199 kr.
Inte enormt generöst jämfört med helt nya digital-tv-kunder som skaffar TiVo men det är ju så hos Com hem dvs befintliga kunder får inte lika generösa erbjudanden som helt nya kunder. Com hem har ju väldigt många boende i Com hem-hus som saknar eget digital-tv-abonnemang - faktiskt 1,2 milj hushåll som bara har analoga kanaler eller någon form av digitalt grundutbud via fastigheten.
(En del har säkert ordnat på annat sätt - ip-tv via Telia, BBB, egen parabol, Boxer osv).
Redigerat av Unregistered558ade6e, 01 juli 2014 - 19:59.
Postad 01 juli 2014 - 20:03
ibeardtech
-
ibeardtech
-
Lärjunge
-
-
368 inlägg
Ah jag har tyckt tv vart onödigt och dyrt.. Men detta var väldigt bra pris, fick ju även med 85 TiviToGo kanaler med så de är ju väldigt bra. Det jobbiga är att man få så "många" prylar.. Vill ha allt på 1 o samma ställe.. Nu äre xbox one, apple tv, tivo box osv osv..
Postad 01 juli 2014 - 20:25
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Vet inte vad de olika priserna är men vi har TiVo max, Bredband 500/50 och telefoni för 799:- Vi är nöjda.
Postad 01 juli 2014 - 20:48
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Vet inte vad de olika priserna är men vi har TiVo max, Bredband 500/50 och telefoni för 799:- Vi är nöjda.
Ordinarie pris på Bredband 500/50 - FiberKoax är hela 699 kr/mån. Men det är nog ingen som betalar. TiVo Max kostar 439 kr/mån. Telefoni kostar 0 kr i fast månadsavgift om man har Triple Play (sk Combo-rabatt). Så betalar du 799 kr/mån kan du fördela mellan tv och bredband som du vill - kanske lägga hela rabatten på Bredband 500/50 så har du det för 360 kr/mån. Har du 12 mån bindningstid? Vilken aktiveringsavgift fick du betala för TiVo?. Den varierar mellan 0 och 899 kr beroende på avtal. Svara om du vill. Jag är nyfiken på vad andra betalar.
Postad 01 juli 2014 - 20:56
ibeardtech
-
ibeardtech
-
Lärjunge
-
-
368 inlägg
18 mån bindningstid 250/10 Mb/s. 229 kr.
12 mån bindningstid Tivo Max. 220 kr (499kr aktiverings avgift)
Måste man ha boxen inkopplad? Eller kan man streama från iPhone/iPad till Apple tv? Eller via HTPC?
Redigerat av ibeardtech, 01 juli 2014 - 20:57.
Postad 01 juli 2014 - 21:45
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Ordinarie pris på Bredband 500/50 - FiberKoax är hela 699 kr/mån. Men det är nog ingen som betalar. TiVo Max kostar 439 kr/mån. Telefoni kostar 0 kr i fast månadsavgift om man har Triple Play (sk Combo-rabatt). Så betalar du 799 kr/mån kan du fördela mellan tv och bredband som du vill - kanske lägga hela rabatten på Bredband 500/50 så har du det för 360 kr/mån. Har du 12 mån bindningstid? Vilken aktiveringsavgift fick du betala för TiVo?. Den varierar mellan 0 och 899 kr beroende på avtal. Svara om du vill. Jag är nyfiken på vad andra betalar. 
24 månaders bindningstid. 16 månader kvar om jag räknat rätt, men har haft Com Hem sedan 1998/99 så jag personligen har ingen glädje av bindning eller inte. Jag kunde bundit 5 år om de haft något sådant erbjudande. Ingen aktiveringsavgift, det bjussade de på.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
TV-Program
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|