Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HBO Nordic

3030 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 februari 2013 - 08:47

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
Jag sa upp HBO i dag, med den här takten kommer det att ta minst ett år innan de har några appar för annat än Samsung. Jag vägrar se via datorn då det hackar så förb******
Edit Redan bekräftelsemejl, uppsägning verkar fungera bra iaf

Redigerat av Benkke, 23 februari 2013 - 08:53.

Postad 23 februari 2013 - 09:52

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Edit Redan bekräftelsemejl, uppsägning verkar fungera bra iaf

Alltid något.

Postad 23 februari 2013 - 11:28

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6 649 inlägg
  • 0
Börjar också bli trött på kvaliteten som ju skulle ändras inom kort.
Framför allt är jag trött på att bilden typ nästan en gång i sekunden hackar till. Kollar man på en "lugn" film/serie ser man det inte lika tydligt men med mkt panoreringar osv stör det något enormt.

Fixar de inte HD och 5.1 (skulle tro bildens ryck försvann då) innan GoT återvänder tror jag många inklusive mig själv tröttnat och kör nått annat.

Postad 23 februari 2013 - 12:09

karra
  • karra
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag kan inte riktigt förstå varför dom inte fixar android-appen. Som det är nu är den ju helt obrukbar för många (uppspelningen avbryts). Det borde väl kunna gå att fixa ganska lätt? Är det någon som vet om iphone-appen funkar lika dåligt?

Redigerat av karra, 23 februari 2013 - 12:10.

Postad 23 februari 2013 - 12:32

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Jag kan inte riktigt förstå varför dom inte fixar android-appen. Som det är nu är den ju helt obrukbar för många (uppspelningen avbryts). Det borde väl kunna gå att fixa ganska lätt? Är det någon som vet om iphone-appen funkar lika dåligt?

Vet inte, men förmodligen. Det är inte så förvånande att det inte dyker upp några appar på fler enheter när de uppenbarligen inte ens klarar av att erbjuda fullgod kvalitet på dem som trots allt finns. (Utom, tydligen, på Samsung Smart TV.) Det är riktigt synd, för konceptet har en så oerhört stor potential. Om de är smarta ser de till att finnas med i utbudet när Playstation 4 och Xbox 720 släpps i slutet av året. Det skulle de vinna mycket på. Om PS4 har en bra app med HD-kvalitet börjar jag nog abonnera då. Större brådska än så har jag inte.

Postad 23 februari 2013 - 19:05

Unregistered863154f7
  • Unregistered863154f7
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Jag har inte haft några uppspelningsproblem iaf med iphone/ipad appen.

Postad 25 februari 2013 - 18:46

Unregistered5e1e3058
  • Unregistered5e1e3058
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Man kan ju teckna HBO via Telia Play+ och får då 6mån gratis och vad jag kan förstå ingen bindningstid till priset av 79kr/mån.

Tidigare krävdes det ju att man hade Telia Digital-tv abbonemang för att kunna använda Telia Play+, nu räcker det dock med att man har ett mobilabbonemang eller bredbandsabbonemang (mobilt eller adsl/fiber) för att kunna teckna tjänst.

Från Telia ang. HBO.

"Pris 0 kr/mån i 6 mån för dig med Telias mobil- eller bredbandsabonnemang, därefter 79 kr/mån.
Du som har Telia Digital-tv med HBO beställer Play+ HBO helt utan extra kostnad (även efter 6 mån)."

Detta gäller om man beställer innan 4:e mars.

Play+ har ju dessutom appar till både iOS och Android.

Redigerat av Unregistered5e1e3058, 25 februari 2013 - 18:47.

Postad 25 februari 2013 - 20:34

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
...

Redigerat av Leatherface, 25 februari 2013 - 20:38.

Postad 26 februari 2013 - 07:52

NickoM
  • NickoM
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Ni som är kund idag och kör iOS. Har HBO fixat Airplay? Och i så fall, fungerar det bra?
Den funktionen skulle väl komma i februari?

Postad 26 februari 2013 - 07:56

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Ni som är kund idag och kör iOS. Har HBO fixat Airplay? Och i så fall, fungerar det bra?
Den funktionen skulle väl komma i februari?

Enligt uppgift så är Airplay aktiverat men mirroring kommer senare.

Postad 26 februari 2013 - 08:58

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Enligt uppgift så är Airplay aktiverat men mirroring kommer senare.

Är det inte tvärtom? Mirroring fungerar nu (vilket väl gäller allt?) men Airplay kommer senare?

Postad 26 februari 2013 - 09:22

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Är det inte tvärtom? Mirroring fungerar nu (vilket väl gäller allt?) men Airplay kommer senare?

Precis, jag tänkte rätt men blandar ihop begreppen. Enligt rescensionerna på appen så funkar inte ljudet heller via airplay, utöver usel upplösning. Enligt HBO så jobbar de dock på en app till Apple TV och då låter det mer intressant.

Redigerat av agpath, 26 februari 2013 - 09:22.

Postad 26 februari 2013 - 10:41

dalle
  • dalle
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0

Man kan ju teckna HBO via Telia Play+ och får då 6mån gratis och vad jag kan förstå ingen bindningstid till priset av 79kr/mån.

Tidigare krävdes det ju att man hade Telia Digital-tv abbonemang för att kunna använda Telia Play+, nu räcker det dock med att man har ett mobilabbonemang eller bredbandsabbonemang (mobilt eller adsl/fiber) för att kunna teckna tjänst.

Från Telia ang. HBO.

"Pris 0 kr/mån i 6 mån för dig med Telias mobil- eller bredbandsabonnemang, därefter 79 kr/mån.
Du som har Telia Digital-tv med HBO beställer Play+ HBO helt utan extra kostnad (även efter 6 mån)."

Detta gäller om man beställer innan 4:e mars.

Play+ har ju dessutom appar till både iOS och Android.

Ni som kör HBO via Telias Play+, funkar det bättre än när HBO försöker själva? Har ni anständig bildkvalite och 5.1-ljud?

Postad 26 februari 2013 - 13:22

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

• 1 029 inlägg
  • 0
Har en tablet dmtech 727, ej rootad eller vad det heter, har ej kunnat se ett enda avsnitt av nånting. SA UPP ABONNEMANGET IDAG, det man inte vet ngt om saknar man inte...

Tänker inte köpa ny hårdvara när både netflix och viaplay fungerar ypperligt. Skämt tjänst det här

Postad 26 februari 2013 - 13:41

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Har en tablet dmtech 727, ej rootad eller vad det heter, har ej kunnat se ett enda avsnitt av nånting. SA UPP ABONNEMANGET IDAG, det man inte vet ngt om saknar man inte...

Tänker inte köpa ny hårdvara när både netflix och viaplay fungerar ypperligt. Skämt tjänst det här

Nej, hur skulle du? Det finns väl ingen allmän Android-app? Bara för nyare Samsung.

Postad 26 februari 2013 - 13:47

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6 649 inlägg
  • 0
Jämförde nyss play+ med boxkanalens bibliotek. Banshee.
Bilden verkar vara ung. Likadan men play croppar lite.
Störst skillnad är det på ljudet som är fullkomligt underlägset på play. Dessutom har texten på play svart bakgrund.

Postad 26 februari 2013 - 13:53

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0

Nej, hur skulle du? Det finns väl ingen allmän Android-app? Bara för nyare Samsung.

Visst finns det en app för Android

Postad 26 februari 2013 - 14:06

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Visst finns det en app för Android

Ok, då kom den väl samtidigt som iPhone-appen.

Postad 26 februari 2013 - 14:35

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0
grymt osynk på iPad i alla fall

Postad 26 februari 2013 - 21:50

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Precis, jag tänkte rätt men blandar ihop begreppen. Enligt rescensionerna på appen så funkar inte ljudet heller via airplay, utöver usel upplösning. Enligt HBO så jobbar de dock på en app till Apple TV och då låter det mer intressant.

Jag antog det, lätt hänt. Så de jobbar alltså på en ATV-app? Det har jag missat. Om det kommer en sådan, och materialet är i HD, hoppar jag på med en gång!

Postad 27 februari 2013 - 02:34

Unregisteredc1598fe8
  • Unregisteredc1598fe8
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Nu har HD kommit till oss som ser via dator. Visst är blev bilden bättre, men jag är lite besviken ändå rent kvalitetsmässigt på bild/ljud. Till surfplattan finns det inget HD att slå på men jag tycker bilden är helt ok där nu. Några problem med uppspelningen har jag ej heller haft, vare sig från datorn eller android-appen.
I slutändan är det innehållet och inte förpackningen som avgör för mig. Jag kommer att behålla min prenumeration, att det finns så mycket bra serier trumfar bildkvalitet för mig.

Banshee är lysande! Ett tips till er som ej sett.

Postad 27 februari 2013 - 11:16

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6 649 inlägg
  • 0

Nu har HD kommit till oss som ser via dator. Visst är blev bilden bättre, men jag är lite besviken ändå rent kvalitetsmässigt på bild/ljud. Till surfplattan finns det inget HD att slå på men jag tycker bilden är helt ok där nu. Några problem med uppspelningen har jag ej heller haft, vare sig från datorn eller android-appen.
I slutändan är det innehållet och inte förpackningen som avgör för mig. Jag kommer att behålla min prenumeration, att det finns så mycket bra serier trumfar bildkvalitet för mig.

Banshee är lysande! Ett tips till er som ej sett.

HD genom vad? Deras egna webservice eller via Telia? När jag kollade via Telia igår var det inte HD.

Postad 27 februari 2013 - 18:58

Unregistered5e1e3058
  • Unregistered5e1e3058
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Hur går man tillväga för att säga upp tjänsten? Verkar inte gå via hemsidan, måste man ringa eller maila kundtjänsten?

Postad 27 februari 2013 - 19:01

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
Jag mailade kundtjänsten

Postad 27 februari 2013 - 21:34

Unregistered5e1e3058
  • Unregistered5e1e3058
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Jag mailade kundtjänsten

Nu har jag också gjort det ;)

Postad 27 februari 2013 - 21:46

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0
Även jag har nu sagt upp HBO Nordic. Kan dock tänka mig bli kund igen i framtiden om de får ordning på tekniken lite bättre.

Postad 27 februari 2013 - 21:48

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 0
Jag har också sagt upp mitt precis, då mina prövomånader lider mot sitt slut

Har anmält ett antal fel sedan i december och de har ännu inte lyckats fixa detta
för samsung smart tv. Enkla fel.

Finns bara ett sätt att visa dem att det inte är okey att dels ha dubbla priset mot vad andra har
om man inte vill binda sig vid 12 månader samt att de inte verkar vilja anställa folk som kan tekniken.

Hoppas att det inte är allt för många tomtar som väljer att sitta där med ett 12 månaders abonnemang

Postad 27 februari 2013 - 21:52

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 0

För dom som tidigare suttit och laddat ner serier som bara lämpar sig för en 15" datorskärm så är bildkvaliten naturligtvis bättre från HBO. Men det är så mycket annat som spelar in och det är synd att inte alla ställer upp på att motverka företag som detta.

Postad 28 februari 2013 - 01:37

Unregisteredc1598fe8
  • Unregisteredc1598fe8
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0

För dom som tidigare suttit och laddat ner serier som bara lämpar sig för en 15" datorskärm så är bildkvaliten naturligtvis bättre från HBO. Men det är så mycket annat som spelar in och det är synd att inte alla ställer upp på att motverka företag som detta.

Jag vet inte vad det är jag ska motverka? Tjänsten fyller ett behov för MIG, jag vill se bra serier när jag vill. HBO gör detta för mig, till ett humant pris. Kanske har jag lägre krav än andra men jag är så nöjd att jag stannar.

Postad 28 februari 2013 - 11:18

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 0

Jag vet inte vad det är jag ska motverka?

Nej då är det inte så lätt att förstå vad jag menar

Postad 28 februari 2013 - 11:31

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Kanske har jag lägre krav än andra men jag är så nöjd att jag stannar.

Kravet är väldigt enkelt. Full HD med vettig bitrate och DD 5.1-ljud som ska kunna ses på valfri TV, med i princip valfri mediespelare kopplad till denna, samt med valfri operatör (dvs inte Telia). Se det bra exemplet Netflix. Detta uppfyller inte HBO.

Redigerat av agpath, 28 februari 2013 - 11:31.

Postad 28 februari 2013 - 12:32

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0
hur kan man misslyckas så totalt med en lansering när man ser hur väl Netflix fungerar?

Min räddning är det fungerar bra på Telia och får väl helt enkelt behålla det där tills det kommer något till AppleTV...........

Postad 28 februari 2013 - 12:34

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
Det kom ett nyhetsbrev där de skrev att det är på gång och krysslådan är i slutskedet. Glad jag sagt upp det då det inte är några enheter jag använder

Postad 28 februari 2013 - 14:51

Arcane
  • Arcane
  • Användare

• 216 inlägg
  • 3

Kravet är väldigt enkelt. Full HD med vettig bitrate och DD 5.1-ljud som ska kunna ses på valfri TV, med i princip valfri mediespelare kopplad till denna, samt med valfri operatör (dvs inte Telia). Se det bra exemplet Netflix. Detta uppfyller inte HBO.

Konstigt nog bygger Netflix teknik och täckning av olika plattformar på mer än 5 års utveckling (med betalande kunder). De har haft HD i drygt 1,5 år av dessa men det inkluderar givetvis inte allt innehåll utan detta mesta har uppdaterats successivt. Det borde inte vara så svårt att förstå jämförelsens klara brister. Enligt jämförelsens logik arbetar HBO extraordinärt fort då det uppenbarligen på två månader uppnåt vad Netflix presterade på 3,5 år.

Att man sedan, enligt vissa, bör säga upp sin prenumeration då dessa personer är missnöjda med tjänsten (jag misstänker att detta är mer eller mindre samma grupp som anser att piratkopiering är ett politiskt statement) är ju måttligt idiotiskt. Det är väl upp till var och en att bestämma huruvida man finner tjänsten prisvärd. Ingen blir tvingad att abonnera och tycker man inte att HBO uppfyller de krav man som användare ställer är det bara att lämna skutan. Jag tror i ärlighetens namn att vi är relativt få som bryr oss om ni väljer att sitta i månader och vänta på att serien ska sändas i TV eller isolerar er i källaren, piratkopierar skiten och förvarar den på en hårddisk bredvid porr-samlingen.

Postad 28 februari 2013 - 15:14

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Konstigt nog bygger Netflix teknik och täckning av olika plattformar på mer än 5 års utveckling (med betalande kunder). De har haft HD i drygt 1,5 år av dessa men det inkluderar givetvis inte allt innehåll utan detta mesta har uppdaterats successivt. Det borde inte vara så svårt att förstå jämförelsens klara brister. Enligt jämförelsens logik arbetar HBO extraordinärt fort då det uppenbarligen på två månader uppnåt vad Netflix presterade på 3,5 år.

Att man sedan, enligt vissa, bör säga upp sin prenumeration då dessa personer är missnöjda med tjänsten (jag misstänker att detta är mer eller mindre samma grupp som anser att piratkopiering är ett politiskt statement) är ju måttligt idiotiskt. Det är väl upp till var och en att bestämma huruvida man finner tjänsten prisvärd. Ingen blir tvingad att abonnera och tycker man inte att HBO uppfyller de krav man som användare ställer är det bara att lämna skutan. Jag tror i ärlighetens namn att vi är relativt få som bryr oss om ni väljer att sitta i månader och vänta på att serien ska sändas i TV eller isolerar er i källaren, piratkopierar skiten och förvarar den på en hårddisk bredvid porr-samlingen.

Det är väl fullständigt irrelevant hur lång tid som det tar har tagit att uppnå nuvarande teknikstatus! Som kund jämför man hur bra tekniken fungerar och bryr sig föga om hur de har uppnått detta. För min och många andra presumtiva kunder är det inte intressant att ens testa tjänsten förrän de har uppnåt en likvärdig teknikststatus som den största konkurrenten. Under tiden ser jag HBO-serier på SVT HD eller Blu Ray något år i efterhand och nöjer mig väl med det. Varifrån du fick piratkopiering som ett alternativ får stå för dig. Det är aldrig något som har nämnts här som ett alternativ, även fast jag vet att det tas upp t o m på HBOs Facebook-sida som något slags flummigt hot/argument.

Postad 28 februari 2013 - 22:03

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0

Med din logik skulle det ta ett par hundra år för någon även idag att komma på hjulet men så är det så klart inte, utvecklingen går ju framåt hela tiden och det som var svårt igår är standard idag. Jag är rätt övertygad om att varken NetFlix eller HBO själva utvecklat videolösningen utan det bygger säkerligen på en serverprogramvara från Microsoft eller Adobe (beroende på om det kör Flash eller Silverlight) och så ett gränssnitt ovanpå det.

Sen tycker jag att var och en ska få avgöra själva om det är värt att vara kund hos HBO eller inte, jag kan nog mkt väl tänka mig att bli kund igen i framtiden då jag räknar med att dom fixat en del buggar. Vi snackar ju ett månadspris motsvarande vad en lunch kostar i Stockholm (eller snarare vad den kostade för 5 år sedan). Därmed inte sagt att det kan bli mkt bättre än idag.

Redigerat av Unregistered1413, 28 februari 2013 - 22:06.

Postad 01 mars 2013 - 04:40

Unregisteredc1598fe8
  • Unregisteredc1598fe8
  • Användare

• 192 inlägg
  • 2

Nej då är det inte så lätt att förstå vad jag menar

Jag förstår iaf att du kallar oss som väljer att stanna kvar "tomtar". Och detta för att vi inte ställer upp till(din?) kamp genom att bojkotta.
Inte speciellt trevligt, eller värdigt detta forum.

Självklart vill jag att tjänsten ska bli så bra som den bara kan bli, men redan i dagsläget så duger den för mig. Vilket verkar väldigt svårt för vissa att förstå/acceptera.

Redigerat av Unregisteredc1598fe8, 01 mars 2013 - 04:42.

Postad 01 mars 2013 - 08:09

Arcane
  • Arcane
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

Med din logik skulle det ta ett par hundra år för någon även idag att komma på hjulet men så är det så klart inte, utvecklingen går ju framåt hela tiden och det som var svårt igår är standard idag. Jag är rätt övertygad om att varken NetFlix eller HBO själva utvecklat videolösningen utan det bygger säkerligen på en serverprogramvara från Microsoft eller Adobe (beroende på om det kör Flash eller Silverlight) och så ett gränssnitt ovanpå det.

Jag menar givetvis inte att HBO ska ha flera år till att utveckla sin tjänst men utpekade bara ett stor brist i den argumentation som (den något irrationella) hatmaffian här inne bygger sin argumentation på.

Postad 01 mars 2013 - 08:24

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Jag menar givetvis inte att HBO ska ha flera år till att utveckla sin tjänst men utpekade bara ett stor brist i den argumentation som (den något irrationella) hatmaffian här inne bygger sin argumentation på.

Jag tycker inte att det är irrationellt att påpeka konkreta tekniska brister. Det vore enkelt att lista punkt för punkt en jämförelse med Netflix teknik för att vis på HBOs brister. Sedan är iofs Netflix helt öppna med hur deras teknik funkar. Allt finns att läsa på deras teknikblogg som är mycket informativ. HBO däremot, använder som sin främsta källa Facebook för att informera om sin tekniska "framsteg". Dvs skrivet av någon web-nisse som förmodligen inte har någon koll på vad deras utvecklare sysslar med. Inte att undra på att teknikintresserade användare som vi blir frustrerade.
Sen kan ju de som vill yra hur mycket de vill om utbudet av filmer och serier. Jag kommer alla dagar att välja den tjänst med bäst teknik i första hand.

Postad 01 mars 2013 - 17:50

Unregisteredc1598fe8
  • Unregisteredc1598fe8
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0

Sen kan ju de som vill yra hur mycket de vill om utbudet av filmer och serier. Jag kommer alla dagar att välja den tjänst med bäst teknik i första hand.

Detta tyckte jag lät lite konstigt. Det är alltså viktigare att det är bra bild och ljud än att det är bra filmer/serier? Nog för att folk är teknikintresserade men går verkligen inte innehållet i första hand?

Postad 01 mars 2013 - 20:02

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0
Man får ta i beaktande att alla tillverkare kanske inte är intresserade av att implementera appen i sina produkter. Jag mejlade Sony och frågade om HBO , svtplay , och spotify och fick till svar att i dagsläget vet de ej och att om det blir fler appar än de som finns. Som jag sa till dem så har jag en hx855 och tyckte att en så pass ny modell borde väl "hänga" med i mediautvecklingen, men som sagt, som jag tolkade det " mellan raderna" så får vi nog se efter i månen efter dessa för mig självklara appar. Jag fick för mig att just 855 är en Nordic edition i 850 serien. Men jag har inga belägg utan det är bara vad jag tror. Fick förresten ett nyhetsbrev att youtube appen nu finns till ps3. Hur länge har andra tillverkare haft youtube app? Två , tre år?

Postad 02 mars 2013 - 08:49

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1 590 inlägg
  • 0

Detta tyckte jag lät lite konstigt. Det är alltså viktigare att det är bra bild och ljud än att det är bra filmer/serier? Nog för att folk är teknikintresserade men går verkligen inte innehållet i första hand?

det viktigaste är att tjänsten är tillgängligt på ett bra sätt så man kan ta del av innehållet på ett bra sätt
så är det inte nu eftersom tjänsten bara är tillgänglig på omständiga krångliga sätt som kräver inköp av ny tv eller att binda sig till Telia om man inte vill se det genom en undermålig webbtjänst som bara ger stereoljud och tveksam bildkvaltiet

sen så är 720p + 5.1 en absolut självklarhet när det gäller videostreaming idag, så att inte kunna leverera på den sidan är bara fail

jag köper inte VHS-filmer när jag lika gärna kan köpa DVD-filmer, samma gäller min konsumtion av tv och film via streaming

Postad 02 mars 2013 - 11:15

Arcane
  • Arcane
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

det viktigaste är att tjänsten är tillgängligt på ett bra sätt så man kan ta del av innehållet på ett bra sätt
så är det inte nu eftersom tjänsten bara är tillgänglig på omständiga krångliga sätt som kräver inköp av ny tv eller att binda sig till Telia om man inte vill se det genom en undermålig webbtjänst som bara ger stereoljud och tveksam bildkvaltiet

sen så är 720p + 5.1 en absolut självklarhet när det gäller videostreaming idag, så att inte kunna leverera på den sidan är bara fail

jag köper inte VHS-filmer när jag lika gärna kan köpa DVD-filmer, samma gäller min konsumtion av tv och film via streaming

Vilket inte stämmer helt. Visst, sitter man med en skock obskyra maskiner och förväntar att det hela så köra från dag ett förstår jag att man blir besviken. Jag kan dock spela det på alla enheter jag använder utan problem i bra kvalitet och streama direkt till min TV (i HD) via AirPlay i Mountain Lion.

Ni glömmer helt att allt är subjektivt och att de invändningar man har mot tjänsten inte nödvändigtvis gäller i alla situationer. Således är det otroligt ignorant att förkasta tjänsten å andras vägnar.

Postad 02 mars 2013 - 13:06

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Vilket inte stämmer helt. Visst, sitter man med en skock obskyra maskiner och förväntar att det hela så köra från dag ett förstår jag att man blir besviken. Jag kan dock spela det på alla enheter jag använder utan problem i bra kvalitet och streama direkt till min TV (i HD) via AirPlay i Mountain Lion.

Ni glömmer helt att allt är subjektivt och att de invändningar man har mot tjänsten inte nödvändigtvis gäller i alla situationer. Således är det otroligt ignorant att förkasta tjänsten å andras vägnar.

Finns givetvis ingen anledning att förkasta tjänsten, men det är tråkigt att den inte är tillgängligare (med HD och DD 5.1). Min egen "obskyra" uppsättning består av Xbox 360, PS3, Apple TV, Macbook, Ipad 2, Iphone 4S och Oppo 93. Jag skulle vilja påstå att det är obskyrare att ha en sprillans Samsung Smart TV, vilket var det som HBO N prioriterade vid lanseringen. Min Macbook är från 2010 och kan därför inte skärmdela via Airplay, men den är knappast "en obskyr maskin". När riktig Airplay kommer till Ipad-appen är det möjligt att jag slår till på ett abonnemang, om det verkar som att det funkar bra, vilket jag inte litar på att det kommer att göra. I vilket fall kommer jag då bara att få stereoljud. Kvaliteten vid mirroring via iPad är inte värt kostnaden. Det handlar alltså inte om att sitta på någon obskyr uppsättning enheter, utan om att man måste sitta på ganska specifika grejer för att få tjänsten i den kvalitet som innehållet förtjänar. Jag förkastar den dock inte, utan hoppas på att det blir bättre. En Xbox-app är till exempel utlovad. Tyvärr kommer den säkerligen att kräva guldmedlemskap, men det kan det kanske å andra sidan vara värt i så fall. En PS3-app skulle vara välkommen, men det verkar inte som att det är på gång. Allra bäst vore det med en ATV-app, men det är ännu oklart. Förhoppningsvis ser det annorlunda ut vid tiden för lanseringen av nästa generations konsoler i december, och jag har inga problem med att vänta tills dess.

Redigerat av Unregistered1aa3c9f9, 02 mars 2013 - 13:35.

Postad 02 mars 2013 - 13:14

Arcane
  • Arcane
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

Finns givetvis ingen anledning att förkasta tjänsten, men det är tråkigt att den inte är tillgängligare (med HD och DD 5.1). Min egen "obskyra" uppsättning består av Xbox 360, PS3, Macbook, Ipad 2, Iphone 4S och Oppo 93. Jag skulle vilja påstå att det är obskyrare att ha en sprillans Samsung Smart TV, vilket var det som HBO N prioriterade vid lanseringen. Min Macbook är från 2010 och kan därför inte skärmdela via Airplay, men den är knappast "en obskyr maskin". När riktig Airplay kommer till Ipad-appen är det möjligt att jag slår till på ett abonnemang, om det verkar som att det funkar bra, vilket jag inte litar på att det kommer att göra. I vilket fall kommer jag då bara att få stereoljud. Kvaliteten vid mirroring via iPad är inte värt kostnaden. Det handlar alltså inte om att sitta på någon obskyr uppsättning enheter, utan om att man måste sitta på ganska specifika grejer för att få tjänsten i den kvalitet som innehållet förtjänar. Jag förkastar den dock inte, utan hoppas på att det blir bättre. En Xbox-app är till exempel utlovad. Tyvärr kommer den säkerligen att kräva guldmedlemskap, men det kan det kanske å andra sidan vara värt i så fall. En PS3-app skulle vara välkommen, men det verkar inte som att det är på gång. Allra bäst vore det med en ATV-app, men det är ännu oklart. Förhoppningsvis ser det annorlunda ut vid tiden för lanseringen av nästa generations konsoler i december, och jag har inga problem med att vänta tills dess.

Det är precis vad jag menar. I ditt tillfälle är det uppenbarligen ingen större anledning att ha tjänsten på nuvarande tidpunkt men det är inte det samma som att fördöma den och kräva folks engagemang på barrikaderna trots att de är nöjda med vad som erbjuds i dagsläget.

Postad 02 mars 2013 - 13:35

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Det är precis vad jag menar. I ditt tillfälle är det uppenbarligen ingen större anledning att ha tjänsten på nuvarande tidpunkt men det är inte det samma som att fördöma den och kräva folks engagemang på barrikaderna trots att de är nöjda med vad som erbjuds i dagsläget.

Det håller jag med om. Jag hoppas helt enkelt på att tjänsten fortsätter utvecklas, och sannolikheten för det ökar ju populärare den blir. Så jag vill att det ska gå bra för HBO Nordic.

Postad 03 mars 2013 - 12:42

Tomgot
  • Tomgot
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0
Samma dag som jag sa upp abonnemanget hände det saker.
Just nu saknar jag bara 5.1 ljud, något som också ska komma snart.

Det blir till att testa en månad när GoT börjar i April.
Det skulle vara schysst om ni som fortfarande abonnerar kunde tala om när 5.1 faktiskt är implementerat :)

Redigerat av Tomgot, 03 mars 2013 - 12:42.

Postad 04 mars 2013 - 16:02

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Konstigt? Kan jag inte titta direkt i min Apple TV så får det ha vilket innehåll som det vill. Då kommer jag aldrig att betala. Därtill HD och 5.1.

Postad 07 mars 2013 - 19:28

Bonzichrille
  • Bonzichrille
  • Forumräv

• 825 inlägg
  • 0
DEn här nyheten förbryllar mig:

http://www.idg.se/2....populara-serier

Trodde hela idén med HBO nordic var att just avsnitten skulle dyka upp dagen efter sändningen i USA. Nu snackas det om en väntan på 1 vecka. Kommer ju inte att vinna många pirater om man säger så.

Postad 07 mars 2013 - 19:35

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0

DEn här nyheten förbryllar mig:

http://www.idg.se/2....populara-serier

Trodde hela idén med HBO nordic var att just avsnitten skulle dyka upp dagen efter sändningen i USA. Nu snackas det om en väntan på 1 vecka. Kommer ju inte att vinna många pirater om man säger så.

Det där kan ju inte stämma alls ju! Banshee och Vikings hade premiär dagen efter i Sverige!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.