Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HRT Stage

1784 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Postad 21 September 2013 - 09:31

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0

Är det därför du hjälper dom på traven?

Tror du jag hjälper dom? Verkar mest som folk tycker jag är ett irritationsmoment i denna tråd, att jag inte gynnar produkten, etc., etc.

Postad 21 September 2013 - 09:32

Unregistered2e106cea
  • Unregistered2e106cea
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 2

. Testerna HRT får runtom i världen talar ju för sig själva, och den svenska distributören målar ofta med breda penslar och kraftfulla attribut. Tycker mest det är kul, och skapar ju onekligen mycket ilska på forum som detta, men det är kanske en del av marknadsföringsstrategin, vad vet jag. :)

Tror inte det är speciellt många som stör sig direkt på distributören. Om du inte har märkt det så riktas lejonparten av irritationen mot dig och din propaganda. Sen så kan vi ju aldrig veta vem det är som drar i trådarna för HRTs smutsiga marknadsföringsmetoder, om det är den svenska distributören, en återförsäljare eller HRT själva kan vi ju bara spekulera i.

Postad 21 September 2013 - 09:52

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 1

Om du inte har märkt det så riktas lejonparten av irritationen mot dig och din propaganda.

Det är ju det som är lite av charmen med forum som dessa, att inte alla tycker likadant. Då hade det ju varit rätt trista diskussioner.

Postad 21 September 2013 - 09:56

Brinke
  • Brinke
  • Beroende

• 1372 inlägg
  • 0

Vet inte om jag tycker HRT är sådär jätteduktiga på marknadsföring. Testerna HRT får runtom i världen talar ju för sig själva, och den svenska distributören målar ofta med breda penslar och kraftfulla attribut. Tycker mest det är kul, och skapar ju onekligen mycket ilska på forum som detta, men det är kanske en del av marknadsföringsstrategin, vad vet jag. :)

Underligt nog finns inget om Stage på nätet utanför Sverige. Nån liten notis från en mässa, det är allt.

Postad 21 September 2013 - 11:00

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0

Underligt nog finns inget om Stage på nätet utanför Sverige. Nån liten notis från en mässa, det är allt.

Tror också Sverige är rätt unikt vad gäller exponering på några av de mässor som varit hittills samt de personer och företag som distributören besökt och som varit hos honom. Men jag håller med, mycket tyst utomlands.

Postad 21 September 2013 - 11:13

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0

Vet inte om jag tycker HRT är sådär jätteduktiga på marknadsföring. Testerna HRT får runtom i världen talar ju för sig själva, och den svenska distributören målar ofta med breda penslar och kraftfulla attribut. Tycker mest det är kul, och skapar ju onekligen mycket ilska på forum som detta, men det är kanske en del av marknadsföringsstrategin, vad vet jag. :)

Dina återkommande grundlösa konspirationsteorier gällande min relation till HRT får stå för dig och hör förslagsvis inte hemma i denna tråd. Försök att hålla dig till ämnet så inte denna tråd låses igen.

Belägg på det tack.

Skulle påstå att absoluta merparten köper HRT:s produkter utan att jämföra med andra märken. Att synas och att komma in i folks medvetande är sannolikt viktigare än rena prestanda. Säger därmed inte att HRT:s Dac:ar inte är bra. :)

Postad 21 September 2013 - 19:16

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0
Dom första officiella databladen på Stagesystemet är nu ute. :)

Bifogad fil  STAGE Control Center literature.pdf   1.16MB   80 Antal nerladdningar

Bifogad fil  STAGE Speaker System literature.pdf   1.29MB   66 Antal nerladdningar

Postad 21 September 2013 - 20:38

megagurka
  • megagurka
  • Beroende

• 1237 inlägg
  • 0
Distortion: >.3% @ 90 dB SPL, hehe :)

Postad 22 September 2013 - 06:55

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

• 2573 inlägg
  • 1

Dina återkommande grundlösa konspirationsteorier gällande min relation till HRT får stå för dig och hör förslagsvis inte hemma i denna tråd. Försök att hålla dig till ämnet så inte denna tråd låses igen.

Ställer du frågan (varför denna tråd röner stort intresse trots att produkten ännu inte finns ute) så måste man självklart få svara och beskriva vad man tror det beror på ("hypningen" innan lansering / försäljning).

Postad 22 September 2013 - 07:10

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 1
oj .. den där control centern ser ut som kemtoan jag har till båten .. inte vacker någonstans

Postad 22 September 2013 - 07:43

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 1

oj .. den där control centern ser ut som kemtoan jag har till båten .. inte vacker någonstans

Japp, det är det jag gillar minst med detta system. Hade varit trevligare med en mer traditionell design, men ligger kanske någon tanke bakom.

Postad 22 September 2013 - 16:50

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0

Jag tycker designen är skön. Tycker det är trevligt att se något nytt och nytänkande, inte bara samma vanliga och onödigt breda komponenter. Sen tycker jag förståss att man kunde valt något annat än plast, som jag personligen tycker drar ner helheltintrycket.

Jag var ju så klart tvungen att kolla lite med Kevin på HRT vad tanken bakom designen är, och svaret lät inte vänta på sig (fast det är söndag). :)

The size of the Control Center is dictated by the necessity of the functions. The width at the front is the minimum necessary to accommodate the power transformer. The height is the minimum to accommodate the heat sink and the input module. Do remember, the Control Center is much more than just a preamplifier.

We wanted the size to be as small as possible and the form to be an organic one, not just another rectangular metal box. In the end, we took a clean sheet approach to every aspect of STAGE, so there is no tradition to follow as we consider STAGE to be a category maker, not a copy cat.

Kevin Halverson
CTO
High Resolution Technologies, LLC

Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 22 September 2013 - 17:06.

Postad 22 September 2013 - 19:58

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 1

Jag var ju så klart tvungen att kolla lite med Kevin på HRT vad tanken bakom designen är, och svaret lät inte vänta på sig (fast det är söndag). :)

The size of the Control Center is dictated by the necessity of the functions. The width at the front is the minimum necessary to accommodate the power transformer. The height is the minimum to accommodate the heat sink and the input module. Do remember, the Control Center is much more than just a preamplifier.

We wanted the size to be as small as possible and the form to be an organic one, not just another rectangular metal box. In the end, we took a clean sheet approach to every aspect of STAGE, so there is no tradition to follow as we consider STAGE to be a category maker, not a copy cat.

Kevin Halverson
CTO
High Resolution Technologies, LLC

Design kan man ju alltid diskutera, men nåon "category maker" vet jag inte om Stage är, Finns massor av "alltiett" lösningar på marknaden, och personigen föredrar jag klassiskt fullbreddsformat.

Postad 26 September 2013 - 19:56

Unregistered32555851
  • Unregistered32555851
  • Beroende

• 1030 inlägg
  • 0
Har någon fått dessa högtalare ännu?

Redigerat av Unregistered32555851, 26 September 2013 - 19:56.

Postad 27 September 2013 - 16:44

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0

Har någon fått dessa högtalare ännu?

Tydligen inte. Men NU är det nära. ;)

Postad 01 October 2013 - 14:46

Unregistered8dc87fe6
  • Unregistered8dc87fe6
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Nu!

Postad 01 October 2013 - 15:29

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0

Nu!

Fått dem eller?

Postad 02 October 2013 - 06:13

jbl l65a
  • jbl l65a
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Väntar med spänning på utlåtande i denna minst sagt segdragna historia.

Postad 04 October 2013 - 20:59

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0
I frustrerande väntan på att mitt Stagesystem skall komma, så kommer nu, vågar jag påstå, en av de första internationella testerna av Stage i engelska hi>fi+.
Bifogad fil  2013-10-04 21-30-30.jpg   533.78K   38 Antal nerladdningar

Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 04 October 2013 - 21:40.

Postad 05 October 2013 - 19:21

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0
Någon skulle ju hämta sitt system, var det idag?
Hur gick det?

Postad 05 October 2013 - 21:07

doo
  • doo
  • Användare

• 233 inlägg
  • 1
Jag har hämtat och packat upp dock ej kopplat in det än :(

Bifogad fil(er)

Redigerat av doo, 05 October 2013 - 21:10.

Postad 05 October 2013 - 21:40

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0

Men så koppla in då! :P

Postad 05 October 2013 - 21:43

doo
  • doo
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0
Blir ev morgondagens bekymmer ;-)
Var sak har sin tid ;-)

Postad 06 October 2013 - 02:24

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 1
Några inlägg borta, tillförde ingenting. Konspirationsteorier osv.
Är medveten om att cirka 97% av alla inlägg i den här tråden skulle kunna tas bort.

Men, nu har de kommit och nu är det upp till bevis.

Postad 07 October 2013 - 09:14

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 1

Är det en bakåtvänd 23tums tjocktv mellan högtalarna?

Postad 07 October 2013 - 11:39

Unregistered2265
  • Unregistered2265
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 1
Jag har haft mina Stage sen fredagen den 4e oktober, har inte sovit mycket pga allt lyssnande. Helt fantastiskt nöjd, det satt långt inne att göra sig av med rören, men efter ett par dagar med Stage så är jag helt såld, svårt sätta ord till ljud men bättre än så här blir det nog inte.

Postad 07 October 2013 - 12:17

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0

Är det en bakåtvänd 23tums tjocktv mellan högtalarna?

Nej, jag tror det är ett Vectrex. :P

Postad 07 October 2013 - 13:21

doo
  • doo
  • Användare

• 233 inlägg
  • 1

Jag har haft mina Stage sen fredagen den 4e oktober, har inte sovit mycket pga allt lyssnande. Helt fantastiskt nöjd, det satt långt inne att göra sig av med rören, men efter ett par dagar med Stage så är jag
helt såld, svårt sätta ord till ljud men bättre än så här blir det nog inte.

Å då är dom inte inspelade än ;-)

Postad 07 October 2013 - 13:46

jbl l65a
  • jbl l65a
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Jag har haft mina Stage sen fredagen den 4e oktober, har inte sovit mycket pga allt lyssnande. Helt fantastiskt nöjd, det satt långt inne att göra sig av med rören, men efter ett par dagar med Stage så är jag helt såld, svårt sätta ord till ljud men bättre än så här blir det nog inte.

Verkar lovande, men vill nog höra fler utlåtande innan ett ev köp.

Postad 07 October 2013 - 14:06

Unregistered2265
  • Unregistered2265
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Å då är dom inte inspelade än ;-)

helt rätt, de har bara spelat i 36 timmar, jag ser fram emot varje dag som går :).

Postad 07 October 2013 - 14:58

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0

helt rätt, de har bara spelat i 36 timmar, jag ser fram emot varje dag som går :).

Vilka rör var det som satt hårt inne att göra sig av med? Och hur såg den rigg i övrigt ut som Stage ersatte?

Postad 07 October 2013 - 19:21

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

• 2573 inlägg
  • 1

Verkar lovande, men vill nog höra fler utlåtande innan ett ev köp.

Att köpa enbart baserat på andras utlåtande är minst sagt vanskligt. Till att börja med så har man inte en susning om det bland alla anonyma inlägg finns bakomliggande motiv för att höja eller sänka en produkt och även om intrycken är äkta så kan personlig preferens och erfarenhet vara vitt skilda.* Har som många andra ofta upptäckt att den personliga upplevelsen kan vara helt annorlunda än det som andra beskrivit. Lyssna själv så förutsättningslöst som möjligt (svårt) är imo det enda...

* Speciellt skall man ta inlägg som "dyker upp från ingenstans" med en nypa salt. Är de dessutom helt utan minsta kritik (finns väldigt få, kanske inga, produkter där det inte finns minsta sak att vara kritisk över) så bör alla alarmklockor ringa. Ett annat varningstecken är om inläggen saknar beskrivande jämförelser / referenser.

Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 07 October 2013 - 19:39.

Postad 07 October 2013 - 19:39

Unregistered2265
  • Unregistered2265
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 1

Vilka rör var det som satt hårt inne att göra sig av med? Och hur såg den rigg i övrigt ut som Stage ersatte?

den rigg jag nu bytte ut var Copland med Micromega CD samt JPW, körde även med Audio Innovations röris och Cambridge CD.
Saknar valnöten lite , men jag är supernöjd:)

Postad 07 October 2013 - 20:40

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0

den rigg jag nu bytte ut var Copland med Micromega CD samt JPW, körde även med Audio Innovations röris och Cambridge CD.

Kul att du blev så nöjd. Råkar inte vara ett par AP3, dina JPW? Mina första seriösa högtalare för snart 25 år sedan. :)

Kul att du blev så nöjd. Råkar inte vara ett par AP3, dina JPW? Mina första seriösa högtalare för snart 25 år sedan. :)

Vete fasen vad jag lyckades med här. :)

Redigerat av laddie15, 07 October 2013 - 20:41.

Postad 07 October 2013 - 21:13

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0
Håller med föregående. Inte en massa urklipp från diverse tidningar nu igen. Nu börjar det ju äntlugen komma in teedback från vanligt folk, betydlugt intressantare. :)

Redigerat av laddie15, 07 October 2013 - 21:15.

Postad 07 October 2013 - 21:25

jbl l65a
  • jbl l65a
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Att köpa enbart baserat på andras utlåtande är minst sagt vanskligt. Till att börja med så har man inte en susning om det bland alla anonyma inlägg finns bakomliggande motiv för att höja eller sänka en produkt och även om intrycken är äkta så kan personlig preferens och erfarenhet vara vitt skilda.* Har som många andra ofta upptäckt att den personliga upplevelsen kan vara helt annorlunda än det som andra beskrivit. Lyssna själv så förutsättningslöst som möjligt (svårt) är imo det enda...

* Speciellt skall man ta inlägg som "dyker upp från ingenstans" med en nypa salt. Är de dessutom helt utan minsta kritik (finns väldigt få, kanske inga, produkter där det inte finns minsta sak att vara kritisk över) så bör alla alarmklockor ringa. Ett annat varningstecken är om inläggen saknar beskrivande jämförelser / referenser.

Blev lite för euforisk innan över att det äntligen börjar komma in riktiga lyssningsrapporter, givetvis ska jag lyssna med
egna öron också. :)

Postad 07 October 2013 - 21:27

Unregistered2265
  • Unregistered2265
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 1
oj, vad hände här? jag hittade detta forum efter att ha hört Stage och sen köpte jag systemet.

Uttryckte endast hur nöjd JAG är, bryr mig inte om forumkrig.

Mitt hela namn är Mikael Egidéus, jag gillar hifi, har gjort det sen jag hade råd att köpa min första vinylskiva.

Postad 07 October 2013 - 21:30

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

• 4905 inlägg
  • 0
Att ett sådant litet högtalarsystem kan skapa så livliga diskussioner. Jag har rensat en del inlägg som var off topic. Håll er nu till trådens ämne så att vi slipper låsa tråden. Håll diskussionerna rensade från reklam och diverse påhopp. Lite fler lyssningsintryck och seriösa recensioner nu tack!

Postad 07 October 2013 - 21:35

Unregistered2265
  • Unregistered2265
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Vete fasen vad jag lyckades med här. :)

de senaste var ett par Ruby 2, tog mig 6 månader att spela in dem :unsure:

Postad 08 October 2013 - 13:03

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0

de senaste var ett par Ruby 2, tog mig 6 månader att spela in dem :unsure:

Superfräcka med sina röda alu-element. Men kan tänka mig att de tog ett tag att spela in ja.
Jämförelsen mellan Ruby 2 och Stage berättar väl lite vad som hänt de senaste tjugo åren. :)

Postad 08 October 2013 - 13:28

Unregistered2265
  • Unregistered2265
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 1

Superfräcka med sina röda alu-element. Men kan tänka mig att de tog ett tag att spela in ja.
Jämförelsen mellan Ruby 2 och Stage berättar väl lite vad som hänt de senaste tjugo åren. :)

kan man lugnt säga! Ruby 2 fick hänga med länge, men inte ens Reference 3,5 (AG) skulle jag ta tillbaka nu :)

Kanske börjar bli gammal, men gillar att Stage tar lite plats, stilrent!

Postad 08 October 2013 - 14:38

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 2
Väntan är över. :)

Bifogad fil  2013-10-08 15.25.06.jpg   2.22MB   6 Antal nerladdningar

Postad 08 October 2013 - 17:11

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0

kan man lugnt säga! Ruby 2 fick hänga med länge, men inte ens Reference 3,5 (AG) skulle jag ta tillbaka nu :)

Kanske börjar bli gammal, men gillar att Stage tar lite plats, stilrent!

Förstår vad du menar. Köpte ett par SA Talent som surroundhögtalare nyligen. Låter fantastiskt, och vad rent och fint det hade varit med bara dem hängande där på väggen. :Men vill man fläska på lite, och inte minst vid film, ger ju golvarna trots allt en annan dimention.
Hur upplever du Stage just vad gäller tyngden i ljudet?

Postad 08 October 2013 - 19:56

Baxter29
  • Baxter29
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 2
Fick hem mina Stage idag. Systemet låter helt sjukt bra, låter lika fylligt som en stor golvare, lugnt och med en bra och djup bas ändå har jag dom 1m från bakvägg. Man undrar vart är subben? Men låter inte jättebra den första halvtimmen så ska bli kul att höra dom när dom är helt inspelade. Efter en timme har dom helt ändrat karaktär börjar låta mer och mer som min stora anläggning. Efter två timmar låter det ännu roligare och lugnare än direkt ur kartong. Hanteringen av volymen är väl det enda som kunde varit bättre. Lätt att man drar upp på max eller sänker helt eftersom det sköts via källan när man kör med inbyggda dac:en då jag kör med Mac Mini med magic mouse så är det lätt att man rör vid scrollfunktionen. Det här är systemet är verkligen till för den som bara vill ha bra ljud och inte vill krångla till det. Du får kanon ljud utan att behöva bry dig om vare sig kablar eller inställningar, kan inte bli fel helt enkelt. Faktiskt ganska skönt som omväxling när man jämför med den stora anläggningen som man alltid behöver byta nåt. Kan verkligen rekommendera detta system.

Postad 08 October 2013 - 21:06

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 2
Några första intryck.

Dessa små rackare presterar ett mellanregister i absolut high-end klass. Punkt.

Postad 08 October 2013 - 21:23

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 2

Några första intryck.

Dessa små rackare presterar ett mellanregister i absolut high-end klass. Punkt.

jo .. mellanregistret var väll väntat men resten da?

och dessa nya forum kompisar som är helt lyriska och skrivit 1-3 inlägg lägger jag åt sidan, skicka ett par till karlsson nu så han får lyssna

Redigerat av fristil, 08 October 2013 - 21:25.

Postad 08 October 2013 - 22:06

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 1

jo .. mellanregistret var väll väntat men resten da?

och dessa nya forum kompisar som är helt lyriska och skrivit 1-3 inlägg lägger jag åt sidan, skicka ett par till karlsson nu så han får lyssna

Ursäkta, men vem är Karlsson? Är det någon med nån sorts guldöron som fungerar bättre än andras?

Postad 08 October 2013 - 22:08

Baxter29
  • Baxter29
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 2
Men fristil, du får väl köpa ett par själv då och lämna ditt "expert" utlåtande. För tydligen så anser du dig vara mer lämpad eftersom du har 2041 inlägg. Jag har annat att göra än att hålla till på såna här forum, vill jag har info söker jag upp det själv, såg bara att nån frågade efter intryck. Annars får du väl invänta att nån med många inlägg köper systemet och säger vad dom tycker.

Postad 09 October 2013 - 07:18

keenan
  • keenan
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Lyssnat på dessa och tja de lät bra eller ok. Vilket dessa göra för den summan pengar.
Kommer ej köpa dom. Fyller inte de behov jag har.

Hoppas dock företaget får andra representanter i Sverige.

Postad 09 October 2013 - 07:43

megagurka
  • megagurka
  • Beroende

• 1237 inlägg
  • 0
Baxter29, ser att du har B&W DM683 och dubbla XTZ 99 W12.18 i ditt "stora" system. Du kan väl inte på fullaste allvar säga att Stage ljudmässigt liknar det systemet?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.