Google Chromecast (gen 1)
1018 svar till detta ämne
Postad 21 april 2016 - 11:56
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Någon mer än jag som haft problem med kopplingen mellan Chromecast och Netflix de senaste dagarna? Problemet uppstod först på min Samsung-telefon och nu dök det även upp på frugans iPhone. Vi får till kopplingen och det står att den är redo att casta, men så snart vi klickar på en film så står den bara och snurrar. Det funkar med Youtube, men inte Netflix. Misstänker att det är någon uppdatering som körts.
Det finns ingen uppdatering av appen som är gjord nyligen. Kan vara nätverksrelaterat hos dig.
Postad 21 april 2016 - 12:39
Stefan - Ölsvammel
-
Stefan - Ölsvammel
-
Professionellt fyllo
-
-
553 inlägg
Det finns ingen uppdatering av appen som är gjord nyligen. Kan vara nätverksrelaterat hos dig.
Hmm jag har iofs inte startat om routern sen problemet började. Ska prova det ikväll. Konstigt dock att det funkade i 1-2 dagar för min fru sedan problemet uppstod för mig.
Postad 21 april 2016 - 18:19
frollic
-
frollic
-
Über-Guru
-
-
14 158 inlägg
Fick precis detta från Båkser: Boxer Play har nu stöd för Chromecast, något som ni kunder länge har efterfrågat. Detta innebär att du kan spela upp rörligt material från din smartphone eller surfplatta direkt till din TV. Allt du behöver för att streama favoritprogrammen är senaste versionen av Boxer Play-appen och en Chromecast-enhet.https://www.boxer.se/chromecast/
Postad 27 september 2016 - 16:56
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Ny version av Chromcast på ingång, Chromecast Ultra:
http://www.swedroid....romecast-ultra/
Stöd för 4K, 60 fps och HDR. Frågan är hur bra 4K fungerar över Wifi? Hoppas att den har bättre wifi-stöd i så fall. Priset verkar i stort sett fördubblas, så räkna med 7-800 kr.
Postad 29 september 2016 - 08:14
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Ny version av Chromcast på ingång, Chromecast Ultra:
http://www.swedroid....romecast-ultra/
Stöd för 4K, 60 fps och HDR. Frågan är hur bra 4K fungerar över Wifi? Hoppas att den har bättre wifi-stöd i så fall. Priset verkar i stort sett fördubblas, så räkna med 7-800 kr.
Varför skulle det inte funka över wifi? Det funkar ju utmärkt med 4K Smart TV, samt att wifi oftast är betydligt snabbare än vad din bredbandsanslutning någonsin kommer att vara. Typ 1.3 Gb/s om du har en AC-router. Vi får anta att en 4K-CC kommer att ha stöd för AC.
Postad 29 september 2016 - 09:16
dalle
-
dalle
-
Forumräv
-
-
537 inlägg
Min erfarenhet av ac är att visst kan det gå fort, men det krävs nästan line-of-sight och räckvidden är ganska begränsad. Jag skulle gissa på att de flesta inte har routern i samma rum som TVn. Med lite avstånd mellan router och CC, en del armerad betong i väggarna och grannar som också kör wifi så är det inte alls säkert att ac levererar hastigheter som räcker för att 4K skall flyta bra.
Postad 29 september 2016 - 09:36
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Min erfarenhet av ac är att visst kan det gå fort, men det krävs nästan line-of-sight och räckvidden är ganska begränsad. Jag skulle gissa på att de flesta inte har routern i samma rum som TVn. Med lite avstånd mellan router och CC, en del armerad betong i väggarna och grannar som också kör wifi så är det inte alls säkert att ac levererar hastigheter som räcker för att 4K skall flyta bra.
Men problemet är i så fall inte endast CC utan alla enheter med wifi. Lösningen är självklart att se över sin wifi-miljö och kanske sätta upp en repeater i närheten av TVn om man inte har sin router i samma rum.
Postad 29 september 2016 - 12:49
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Varför skulle det inte funka över wifi? Det funkar ju utmärkt med 4K Smart TV, samt att wifi oftast är betydligt snabbare än vad din bredbandsanslutning någonsin kommer att vara. Typ 1.3 Gb/s om du har en AC-router. Vi får anta att en 4K-CC kommer att ha stöd för AC.
Cromecasts Wifi är inte superbra. jag menade inte wifi i allmänhet, utan den mottagning som just Chromecast har. Den är medelmåttig i min erfarenhet.
Redigerat av distortion2, 29 september 2016 - 12:49.
Postad 29 september 2016 - 13:16
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Cromecasts Wifi är inte superbra. jag menade inte wifi i allmänhet, utan den mottagning som just Chromecast har. Den är medelmåttig i min erfarenhet.
Det beror på att CC inte har ac utan bara n. CC2 har ac så vi får förmoda att en 4K-version får det. Jag antar att du menar första generationen eftersom det är den tråden du skriver i.
Postad 29 september 2016 - 13:45
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Det beror på att CC inte har ac utan bara n. CC2 har ac så vi får förmoda att en 4K-version får det. Jag antar att du menar första generationen eftersom det är den tråden du skriver i.
Nej, det var CC2 jag menade faktiskt. CC2 har naturligtvis bättre wifi-prestanda än CC, men jag är osäker på om den skulle räcka till 4K. Det var det jag menade med att jag hoppas att CC Ultra har bättre räckvidd & prestanda på wifi än tidigare versioner. Du kanske tycker att wifi på CC2 räcker, men min upplevelse är att den skulle kunna vara bättre.
Antagligen för att antennen är inbyggd/liten, samt att CC:n gärna hamnar lite undanskuffat bakom tv:n eller i mitt fall vid sidan om receivern. Kanske skulle räcka om cc:n låg nära routern, vad vet jag.
Postad 29 september 2016 - 14:43
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Nej, det var CC2 jag menade faktiskt. CC2 har naturligtvis bättre wifi-prestanda än CC, men jag är osäker på om den skulle räcka till 4K. Det var det jag menade med att jag hoppas att CC Ultra har bättre räckvidd & prestanda på wifi än tidigare versioner. Du kanske tycker att wifi på CC2 räcker, men min upplevelse är att den skulle kunna vara bättre.
Antagligen för att antennen är inbyggd/liten, samt att CC:n gärna hamnar lite undanskuffat bakom tv:n eller i mitt fall vid sidan om receivern. Kanske skulle räcka om cc:n låg nära routern, vad vet jag.
Självklart spelar placering av router mm stor roll, men även hur CC2 sitter. Man kan behöva fästa upp den för att få bättre mottagning tex.
Postad 22 december 2017 - 18:05
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Ursäktar om jag lånar tråden för "ultra" har testat den första versionen chromecast
TV hittar den så klart med hdmi där jag ska följa de 3 stegen
Jag har kört ner "home" appen på telefon
Jag har ställt in chromecast på WIFI på TV
Chromecast är inställd på wifi på telefonen
Men "home" appen hittar inte chromecast enheten
Är det min Samsung Note 4 som kan vara problemet?
Kan spegla telefonen på C7
Redigerat av Ironse, 22 december 2017 - 18:09.
Postad 22 december 2017 - 19:44
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Ursäktar om jag lånar tråden för "ultra" har testat den första versionen chromecast
TV hittar den så klart med hdmi där jag ska följa de 3 stegen
Jag har kört ner "home" appen på telefon
Jag har ställt in chromecast på WIFI på TV
Chromecast är inställd på wifi på telefonen
Men "home" appen hittar inte chromecast enheten
Är det min Samsung Note 4 som kan vara problemet?
Kan spegla telefonen på C7
chromecast inställd på wifi på telefon? du har väl en router?
Postad 22 december 2017 - 21:49
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
chromecast inställd på wifi på telefon? du har väl en router?
Jag har telias "router"
Och vad jag menar med chromecast inställd på telefonen är att telefonen hittar chromecasten kopplad till tv
Men strunt samma telefonen hittar inte "enheten"
Postad 24 december 2017 - 12:36
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
499kr under mellandagsrean genom ladan..(scrolla ned)
https://www.elgigant...danden-ljud-tv/
Redigerat av mcmike, 24 december 2017 - 12:38.
Postad 24 december 2017 - 14:32
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Om jag inte får igång gamla chromecast är det frågan om man då skulle lyckas bättre med den nyare?
Därför det strular för mig?
Om man inte har 5 Ghz trådlöst så kräver installationen att Ethernet kabel ansluts.
30 mbit Telia kopplad till TV som chromecasten sitter i
Redigerat av Ironse, 24 december 2017 - 14:38.
Postad 24 december 2017 - 14:58
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Sett till att den inte sitter för långt från routern, om inte start om den/routern! CC Ultran kan du köra trådat! God Jul🎄
Redigerat av mcmike, 24 december 2017 - 14:59.
Postad 25 december 2017 - 01:23
axion84
-
axion84
-
Forumräv
-
-
748 inlägg
Jag har telias "router"
Och vad jag menar med chromecast inställd på telefonen är att telefonen hittar chromecasten kopplad till tv
Ställ in chromecasten och telefonen till sama wifi router. Och som mc mike sa: se till att inte ha routern för långt ifrån chromecast och telefon.
Redigerat av axion84, 25 december 2017 - 01:24.
Postad 25 december 2017 - 12:56
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Ställ in chromecasten och telefonen till sama wifi router. Och som mc mike sa: se till att inte ha routern för långt ifrån chromecast och telefon.
TV som cromecasten är kopplad till kör jag både nätvärk och trådlöst det är alltså 30 mbit
När jag aktiverar telefonen loggar den in på det trådlösa och chromecast wifi
Har jag en uppkoppling för mycket? Nätverket kör jag för att kunna se youtube på TV
Min telefon ska klara av 2.4-5 GHZ har en funktion som kallas smart nätverksbyte och telefonen har 4G är inga problem spegla telefonen till tv
Vete tusan vad jag gör för fel
Telefonen loggar in på chromecasten wifi så avståndet bör inte vara något problem
Redigerat av Ironse, 25 december 2017 - 13:14.
Postad 25 december 2017 - 13:10
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Jag skulle plocka ut en Ultra nu när den är "billig"! Blir du inte nöjd så lämna tillbaka den 
Redigerat av mcmike, 25 december 2017 - 13:11.
Postad 25 december 2017 - 13:31
XFire
-
XFire
-
Lärjunge
-
-
360 inlägg
TV som cromecasten är kopplad till kör jag både nätvärk och trådlöst det är alltså 30 mbit
Har jag en uppkoppling för mycket? Nätverket kör jag för att kunna se youtube på TV
Min telefon ska klara av 2.4-5 GHZ har en funktion som kallas smart nätverksbyte och telefonen har 4G är inga problem spegla telefonen till tv
Telefonen loggar in på chromecasten wifi så avståndet bör inte vara något problem
Varför vill du köpa Chromecast Ultra, när C7 redan har en inbyggd?
Postad 25 december 2017 - 13:51
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Jasså har LG inbyggd Ultra i sina Oleds?
Postad 25 december 2017 - 14:02
XFire
-
XFire
-
Lärjunge
-
-
360 inlägg
Jasså har LG inbyggd Ultra i sina Oleds?
Ja, deras variant är Connect SDK som körs med DIAL protokollet. Samma protokoll som Chromecast kör med. https://www.tomsguid...news-18657.htmlhttp://www.svlconnectsdk.com
Redigerat av XFire, 25 december 2017 - 14:06.
Postad 25 december 2017 - 14:18
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Ja, deras variant är Connect SDK som körs med DIAL protokollet. Samma protokoll som Chromecast kör medm[/url]
Ok, så då får man bl,a tillgång till Viaplay's UHD sändningar genom där? Netflix DV?
Postad 25 december 2017 - 15:32
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Jag har telias "router"
Vad är det egentligen som inte fungerar för dig. Du säger att telefonen hittar chromecasten, men telefonen hittar inte "enheten". Vad menar du med det? Är chromecasten konfigurerad eller är det det som inte fungerar för dig?
Har du google Home-appen på telefonen?
Postad 25 december 2017 - 16:00
XFire
-
XFire
-
Lärjunge
-
-
360 inlägg
Ok, så då får man bl,a tillgång till Viaplay's UHD sändningar genom där? Netflix DV?
Det får de som har LG TV svara på. Själv kör jag med Sony.
Postad 25 december 2017 - 16:16
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Vad är det egentligen som inte fungerar för dig. Du säger att telefonen hittar chromecasten, men telefonen hittar inte "enheten". Vad menar du med det? Är chromecasten konfigurerad eller är det det som inte fungerar för dig?
Har du google Home-appen på telefonen?
När chromecasten är inkopplad till hdmi hittar TV det
Växlar jag över till hdmi får jag upp chromecast meny steg 123 på TV skärmen
Jag har gjort steg 3 gått in på chromecast webbsida installerat home appen på telefonen
När man kör igång home appen ska man "välja enhet" i menyn enligt de video jag har sett
Där kommer jag inte vidare
Hur ska man "konfigurera" chromecasten?
Postad 25 december 2017 - 16:20
XFire
-
XFire
-
Lärjunge
-
-
360 inlägg
När chromecasten är inkopplad till hdmi hittar TV det
Växlar jag över till hdmi får jag upp chromecast meny steg 123 på TV skärmen
Jag har gjort steg 3 gått in på chromecast webbsida installerat home appen på telefonen
När man kör igång home appen ska man "välja enhet" i menyn enligt de video jag har sett
Där kommer jag inte vidare
Hur ska man "konfigurera" chromecasten?
Har du testat spela upp ett videoklipp från ex Youtube och klicka på cast ikonen på mobilen?
Postad 25 december 2017 - 16:20
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Du menar jag ska spegla min android telefon till C7?
Postad 25 december 2017 - 16:23
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Har du testat spela upp ett videoklipp från ex Youtube och klicka på cast ikonen på mobilen?
Nej, men jag har läst om att man ska kunna koppla "what you see on tv" till telefonen men då skulle man knappa in en kod på youtube appen på telefonen.
Men är mest intresserad få in android delen så jag bla kan köra telia play appen
Vill helst slippa spegla android telefonen till TV streama därifrån
Postad 25 december 2017 - 16:30
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Det får de som har LG TV svara på. Själv kör jag med Sony.
Ok! Trodde du visste, då du rekommenderade det istället får trådprodukten 
Vilken CC har du? Har du ett google konto?
Redigerat av mcmike, 25 december 2017 - 16:34.
Postad 25 december 2017 - 16:39
XFire
-
XFire
-
Lärjunge
-
-
360 inlägg
Nej, men jag har läst om att man ska kunna koppla "what you see on tv" till telefonen men då skulle man knappa in en kod på youtube appen på telefonen.
Men är mest intresserad få in android delen så jag bla kan köra telia play appen
LG Smart tv har liknande Chromecast funktion redan inbyggd. Men som jag läst, får man ha samma app både på mobil och tv också installerad på Tv:n också för det skall fungera. LG lanserade Connect SDK i Feb, så det har inte lika stor stöd som Chromecast har just nu. Det är upp till devs om dom vill supporta LG smart tv.
https://youtu.be/xVKRUQjEXO8
Postad 25 december 2017 - 17:01
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Vilken CC har du? Har du ett google konto?
Jag har den första den som är rektangulär inte cirkel. Är den out of date?
Ett google konto krävs för att kunna installera home appen
Redigerat av Ironse, 25 december 2017 - 17:06.
Postad 25 december 2017 - 17:10
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
LG Smart tv har liknande Chromecast funktion redan inbyggd. Men som jag läst, får man ha samma app både på mobil och tv också installerad på Tv:n också för det skall fungera. LG lanserade Connect SDK i Feb, så det har inte lika stor stöd som Chromecast har just nu. Det är upp till devs om dom vill supporta LG smart tv.
https://youtu.be/xVKRUQjEXO8
Jag har sett flera av dessa video och så länge jag inte får upp "device found" på telefoen kommer jag inte vidare
När jag inte får "device found" på telefonen får jag inte heller fram koden från chromecast jag ska knappa in på telefonen
Jag vill som sagt slippa spegla innehållet från TV av flera anledningar men jag förstår man ska styra chromecast med tv
Postad 25 december 2017 - 17:20
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Du får ställa frågan i befintlig tråd får du kanske bättre svar!
https://www.minhembi...=311180&page=20
Postad 25 december 2017 - 17:30
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Så det skiljer sig enormt mellan versionerna hur man ska ansluta?
Postad 25 december 2017 - 17:40
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Så det skiljer sig enormt mellan versionerna hur man ska ansluta?
Ja och nej! Om den sedan är "out Of date" bör ju rätt tråd och användare kunna ge information om!
Postad 25 december 2017 - 17:58
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Ja och nej! Om den sedan är "out Of date" bör ju rätt tråd och användare kunna ge information om!
https://www.howtogee...new-chromecast/
För mig fungerar det till steg 2
Jag kommer aldrig vidare efter steg 3
Postad 25 december 2017 - 18:11
Frux
-
Frux
-
Forumräv
-
-
970 inlägg
Vet inte exakt vilket problem du har, men smart nätverksbyte-funktionen ska iaf vara avstängd när man konfigurerar sin CC. Mobilen ska anslutas direkt mot CCns eget Wifi för att kunna göra de första inställningarna. Med smart nätverksbyte så känner mobilen av att internet saknas i den okonfigurerade CCn och kopplar ifrån den innan det är färdigt.
Postad 25 december 2017 - 19:27
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Vet inte exakt vilket problem du har, men smart nätverksbyte-funktionen ska iaf vara avstängd när man konfigurerar sin CC. Mobilen ska anslutas direkt mot CCns eget Wifi för att kunna göra de första inställningarna. Med smart nätverksbyte så känner mobilen av att internet saknas i den okonfigurerade CCn och kopplar ifrån den innan det är färdigt.
Tack för förklaringen, får väl pröva omstarta CC
Har kopplat ur nätverket till TV
Har kopplat ur trådlösa från nätverket till telefon
Det är alltså bara rent från CC WIFI från TV till telefonen
Mitt problem är steg 3
Redigerat av Ironse, 25 december 2017 - 19:44.
Postad 25 december 2017 - 21:15
BlueFruit
-
BlueFruit
-
Användare
-
-
113 inlägg
Mitt problem är steg 3
Jag hade också stora problem att konfigurera min CC2 från telefonen. Jag fick använda datorn för att få det att funka. När den väl var konfigurerad så var det inga problem att använda telefonen som kontrolldosa.
Postad 25 december 2017 - 22:19
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Jag hade också stora problem att konfigurera min CC2 från telefonen. Jag fick använda datorn för att få det att funka. När den väl var konfigurerad så var det inga problem att använda telefonen som kontrolldosa.
Hur gjorde du då? Med dator menar du WINDOWS? Där kan man inte komma åt appar på google play för att det krävs android?
När jag aktiverar CC på hdmi visar tv skärmen bild på telefon\läsplatta\dator man ska gå vidare till chromecast.com/setup där man sen ska ladda ner home appen
Redigerat av Ironse, 25 december 2017 - 22:20.
Postad 26 december 2017 - 01:55
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Ganska lätt att configa cc på windows öppna chrome och sen andra musknappen på chromecast loggon anslut ny enhet
Redigerat av Duckface21, 26 december 2017 - 01:55.
Postad 26 december 2017 - 10:45
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Ni säger det är enkelt att konfiguera CC med dator men hur då?
Går jag in på
https://www.google.c...romecast/setup/
Får jag upp "Alternativt kan du konfigurera Chromecast på den här datorn"
Då kommer det upp "Söker efter Cast-enheter..."
Och datorn börjar söka - men hur ska den hitta CC när jag inte har trådlöst på dator?
Postad 26 december 2017 - 10:56
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Och datorn börjar söka - men hur ska den hitta CC när jag inte har trådlöst på dator?
Det spelar ingen roll om datorn är uppkopplad via kabel, bara de är i samma nätverk Hur långt sitter din CC från din router?
Redigerat av mcmike, 26 december 2017 - 10:56.
Postad 26 december 2017 - 11:01
BlueFruit
-
BlueFruit
-
Användare
-
-
113 inlägg
Ni säger det är enkelt att konfiguera CC med dator men hur då?
Går jag in på
https://www.google.c...romecast/setup/
Får jag upp "Alternativt kan du konfigurera Chromecast på den här datorn"
Då kommer det upp "Söker efter Cast-enheter..."
Du behöver ha trådlöst på datorn. Chromecasten skapar ett eget trådlöst nätverk som datorn (eller telefonen också för den delen) kopplar upp sig mot under installationen. När installationen är klar kopplar chromecasten upp sig mot det trådlösa nätverk du valt under installationen. Sen måste telefonen, surfplattan, datorn eller vad du nu använder för att casta vara uppkopplade på samma nätverk.
Postad 26 december 2017 - 11:20
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Du behöver ha trådlöst på datorn.
Helt korrekt minnet sviktar tydligen 
Redigerat av mcmike, 26 december 2017 - 11:56.
Postad 26 december 2017 - 12:15
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Ett google konto krävs för att kunna installera home appen
Nej, den är inte out of date. Har en CC gen 1 i sovrums-tv:n som fungerar helt utan problem.
Postad 26 december 2017 - 12:19
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Mitt problem är steg 3
Jag tror inte att du ska behöva koppla ur en massa trådlöst. Så har jag aldrig behövt göra. Snarare så är ju själva tanken att mobilen ska ha Wifi, som sedan chromecasten också ska ansluta till när konfigureringen är klar.
Postad 26 december 2017 - 14:20
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Jag tror inte att du ska behöva koppla ur en massa trådlöst. Så har jag aldrig behövt göra. Snarare så är ju själva tanken att mobilen ska ha Wifi, som sedan chromecasten också ska ansluta till när konfigureringen är klar.
Verkar inte spela någon roll hur jag gör
Telefonen hittar CC WIFI och ansluter till det - men home appen hittar inte enheten det är där det blir fel för mig
Jag kör med 30 mbit wifi jag kör med 4G på telefonen - telefonen klarar 2.4 och 5 GHZ som ska vara ett krav att klara av detta
Det är inga problem för mig spegla telefonen till TV köra TV mjukvara spela upp filmer från telefonen
Så jag vete tusan vad felet ligger home appen inte vill hitta CC
Nej, den är inte out of date. Har en CC gen 1 i sovrums-tv:n som fungerar helt utan problem.
Bra att veta men nyare ska ge "bättre bild"?
Redigerat av Ironse, 26 december 2017 - 14:19.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|