Apple TV 4
2304 svar till detta ämne
Postad 04 januari 2016 - 14:53
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1 977 inlägg
Ja det kräver en dator. Jag har ju all min media på server i huset. Pc, nuc, atv4 och ipadens kodi installationer ansluter alla till servern och de innehåller inget eget lagrat media.
Har även plex på servern så vi alla kan titta på allt från servern vart vi än befinner oss. Det går även fint att synca ihop bilblioteken så filmer etc bockas av ifall man ser på den ena eller andra lösningen. Möjligheterna är i stort sätt oändliga men jag försöker hålla det så allt rullar stabilt.
Postad 04 januari 2016 - 15:28
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Ja det kräver en dator. Jag har ju all min media på server i huset. Pc, nuc, atv4 och ipadens kodi installationer ansluter alla till servern och de innehåller inget eget lagrat media.
Har även plex på servern så vi alla kan titta på allt från servern vart vi än befinner oss. Det går även fint att synca ihop bilblioteken så filmer etc bockas av ifall man ser på den ena eller andra lösningen. Möjligheterna är i stort sätt oändliga men jag försöker hålla det så allt rullar stabilt.
Ok så med andra ord om man vill ha samma funktion med Kodi som med Plex måste man ha en dator med en databas på.
Postad 04 januari 2016 - 16:00
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3 659 inlägg
Ok så med andra ord om man vill ha samma funktion med Kodi som med Plex måste man ha en dator med en databas på.
ja
Postad 04 januari 2016 - 16:07
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
ja
Ok då ser jag ingen idé att byta plattform.
Om man står i begrepp att starta från början blir det svårare.
Men jag misstänker att det krävs lite kunskaper att skapa en databas?
Postad 04 januari 2016 - 16:11
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3 659 inlägg
Ok då ser jag ingen idé att byta plattform.
Om man står i begrepp att starta från början blir det svårare.
Men jag misstänker att det krävs lite kunskaper att skapa en databas?
Finns ju en enkel tutorial http://kodi.wiki/vie...etting_up_MySQL
Postad 04 januari 2016 - 16:28
RonnieW
-
RonnieW
-
Användare
-
-
182 inlägg
Jag har nyss köpt en AT4 och är imponerad hur bra den är. Speciellt med Infuse. Jag använder mig av Infuse Pro kopplat till min Synology NAS och det hackar någon enstaka gång när jag precis satt på en film (säkert för att den buffrar) men därefter flyter det på. Jag kör över wifi mot en Linksys WRT1900AC. Btw ni som har problem med att Infuse inte hittar omslagen kan gå in på filmen och välja redigera sen manuellt söka efter filmen.
Redigerat av RonnieW, 04 januari 2016 - 16:28.
Postad 04 januari 2016 - 16:32
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2 129 inlägg
Ja det framgår av länken En anpassning av Hackintosh ( som normalt är för Mac ) för PC.
Postad 04 januari 2016 - 16:44
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Finns ju en enkel tutorial http://kodi.wiki/vie...etting_up_MySQL
Du förstår inte. Spelar ingen roll ifall det finns en tutorial när det inte enligt mig innebär några fördelar i dagsläget att byta.
Postad 04 januari 2016 - 16:48
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3 659 inlägg
Du förstår inte. Spelar ingen roll ifall det finns en tutorial när det inte enligt mig innebär några fördelar i dagsläget att byta.
Det lät som en fråga, om det var krångligt att skapa en databas.
Postad 04 januari 2016 - 16:52
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Ja det framgår av länken En anpassning av Hackintosh ( som normalt är för Mac ) för PC.
Varför ska jag klicka på en länk om hackintosh när det inte har något med min fråga att göra? Jag frågade om det behövdes en dator för att skapa en databas. Tänkte om det gick att fixa direkt i Kodi.
Det lät som en fråga, om det var krångligt att skapa en databas.
Ja det var en fråga och om det är enkelt eller inte beror helt grundkunskaperna
Postad 04 januari 2016 - 17:08
Unregistered04df7d78
-
Unregistered04df7d78
-
Forumräv
-
-
952 inlägg
För mig fungerar WiFi bättre men det är inte så konstigt eftersom senaste AE stöder ac-standarden som är snabbare än ethernet porten på ATV4 
Jag har AC router, men upplever ändå att filmerna startar snabbare när jag kör trådat. Har inte klockat det, så det kanske är inbillning
Postad 04 januari 2016 - 17:11
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Jag har AC router, men upplever ändå att filmerna startar snabbare när jag kör trådat. Har inte klockat det, så det kanske är inbillning 
Nej visst kan wi-fi vara långsammare fast det på papperet ska vara snabbare.
Nu står min router mindre än 1meter ifrån därför som jag får maximal fart
Postad 04 januari 2016 - 18:47
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1 977 inlägg
Varför ska jag klicka på en länk om hackintosh när det inte har något med min fråga att göra? Jag frågade om det behövdes en dator för att skapa en databas. Tänkte om det gick att fixa direkt i Kodi.
Du kan självklart ha en lokal databas i Kodi. Tyvärr inte med Atv4 då man inte lagra film i den.
Fördelarna är många med tanke på mängden bra addons som finns. Alla har ju sin smak etc men tex FanartHandler, CDartmanager, Subtitlesplugin från många olika siter, Yatse remote (android) är helt grym! med den remoten kan du tex ställa in så du får nummer och namn på uppringaren direkt på tvn och att film/serie/musik pausar eller sänker volymen vid inkommande samtal/sms. Sedan återupptas uppspelningen när man lagt på. Extended info, extramusicinfo med flera är också måsten precis som Tellstick plugin för styrning av mysbelysning vid filmtittande. CinemaVision är trevligt för lite mer biokänsla och själv kör jag även backendTV för fullt kanalutbud på varje enhet. Detta ihop med ett par Logitech harmony kontroller gör att även sambo och barn i stort sätt aldrig stöter på patrull.
Kan rabbla på en bra stund men Kodi kan både vara simpelt och väldigt avancerat, helt upp till användaren.
Det har krävt antal timmar av pill genom åren men nu när jag tänker efter så har jag inte råkat ut för några haveri på väldigt väldigt länge.
Redigerat av somoene2, 04 januari 2016 - 18:47.
Postad 04 januari 2016 - 19:05
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2 129 inlägg
Ja det var en fråga och om det är enkelt eller inte beror helt grundkunskaperna 
Som man frågar får man svar, för du har väl inte tänkt ha din filmdatabas lagrad i ATV4 ?
Postad 04 januari 2016 - 19:07
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3 659 inlägg
Du kan självklart ha en lokal databas i Kodi. Tyvärr inte med Atv4 då man inte lagra film i den.
Fördelarna är många med tanke på mängden bra addons som finns. Alla har ju sin smak etc men tex FanartHandler, CDartmanager, Subtitlesplugin från många olika siter, Yatse remote (android) är helt grym! med den remoten kan du tex ställa in så du får nummer och namn på uppringaren direkt på tvn och att film/serie/musik pausar eller sänker volymen vid inkommande samtal/sms. Sedan återupptas uppspelningen när man lagt på. Extended info, extramusicinfo med flera är också måsten precis som Tellstick plugin för styrning av mysbelysning vid filmtittande. CinemaVision är trevligt för lite mer biokänsla och själv kör jag även backendTV för fullt kanalutbud på varje enhet. Detta ihop med ett par Logitech harmony kontroller gör att även sambo och barn i stort sätt aldrig stöter på patrull.
Kan rabbla på en bra stund men Kodi kan både vara simpelt och väldigt avancerat, helt upp till användaren.
Det har krävt antal timmar av pill genom åren men nu när jag tänker efter så har jag inte råkat ut för några haveri på väldigt väldigt länge.
Inte om du vill ha något liknande som plex där flera klienter delar samma databas och det var väl det som efterfrågades.
Postad 04 januari 2016 - 19:23
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1 977 inlägg
Alltså, Kodi kan dela databas med hur många klienter som helst.
Kodi kan du däremot inte köra när du inte är hemma utan att ha en väldigt bra uppkoppling. Jag har Plex till detta.
I övrigt försöker jag undvika program som Plex m.m då jag inte gillar transcodat material utan vill se det i sitt ursprung.
Är man ute efter högsta möjliga kvalité på ljud och bild så är Kodi överlägset övriga appar som vi diskuterar i denna tråd.
Postad 04 januari 2016 - 19:25
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Som man frågar får man svar, för du har väl inte tänkt ha din filmdatabas lagrad i ATV4 ?
Om man använder MrMc så är filmdatabasen lagrad i ATV4,samma sak med Infuse 2.
Frågor på det?
Nu har jag redan fått glasklara svar på mina frågor från sådana som vet vad dom pratar om.
Något du tydligen inte gör eftersom du svamlar om länkar till orelevant information.
Postad 04 januari 2016 - 19:28
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Jag är ingen nybörjare när det gäller XBMC/Kodi utan det har jag använt sedan det hette Xboxmediaplayer på ursprungs xboxen 
Däremot något jag aldrig hållit på med är databas för sammankoppla flera Kodi spelare för att dela bibliotek.
Postad 04 januari 2016 - 19:31
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3 659 inlägg
Kodi kan du däremot inte köra när du inte är hemma utan att ha en väldigt bra uppkoppling. Jag har Plex till detta.
I övrigt försöker jag undvika program som Plex m.m då jag inte gillar transcodat material utan vill se det i sitt ursprung.
Är man ute efter högsta möjliga kvalité på ljud och bild så är Kodi överlägset övriga appar som vi diskuterar i denna tråd.
Dock bara via upnp om de inte ändrat något annars är det väl sql om man vill synka flera klienter .
Nu har jag inget atv4 men alla mina andra plex klienter klarar att spela upp filmer utan transcoding .
Postad 04 januari 2016 - 19:31
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Eftersom nästan alla mina Mkv-filer är med rätt codecs och max 5.1 ljud så transcodar inte Plex om dom utan det är Direct stream eller Direct Play.
Postad 04 januari 2016 - 19:55
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1 977 inlägg
Fint Lappen71. Då har du hängt med sedan tiden med 47 omstarter och krascher varje kväll 😁
Det har hänt en del sedan dess 👍🏻
Postad 04 januari 2016 - 19:58
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Fint Lappen71. Då har du hängt med sedan tiden med 47 omstarter och krascher varje kväll
Det har hänt en del sedan dess
Den tiden har jag förträngt 
Fanns inte så mycket att välja mellan på den tiden så då accepterade man problemen.
Postad 04 januari 2016 - 20:06
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2 129 inlägg
Om man använder MrMc så är filmdatabasen lagrad i ATV4,samma sak med Infuse 2.
Frågor på det?
Nu har jag redan fått glasklara svar på mina frågor från sådana som vet vad dom pratar om.
Något du tydligen inte gör eftersom du svamlar om länkar till orelevant information. 
Men så bra hördu-du 
Postad 04 januari 2016 - 20:10
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Men så bra hördu-du 
Har du någon annan bättre förklaring hur Infuse och MrMc kan ha en filmdatabas på ATV4?
För enligt dig så går det inte eller bara hittar du på saker?
Postad 04 januari 2016 - 20:21
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2 129 inlägg
Vi pratar om varandra.
Det jag menar är att jag har min film/media-databas på en NAS ca 3TB.
Det som möjligen kan få plats på ATV4 är fanart/metadata.
Postad 04 januari 2016 - 20:58
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Vi pratar om varandra.
Det jag menar är att jag har min film/media-databas på en NAS ca 3TB.
Det som möjligen kan få plats på ATV4 är fanart/metadata.
Det är du som blandar ihop begreppen.
Filmerna som ligger på din NAS är ingen databas.
Metadatan,info om filerna,om filerna är spelade eller inte mm,mm.
Det är databasen och den ligger i själva appen/spelaren.
Postad 05 januari 2016 - 16:52
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Hastigheten på uppstart har troligen mer med svarstiderna att göra. Tyvärr kan du aldrig få upp samma respons på Wifi som på Ethernet.
"Because of buffering and timeslots on both ends, wirelss traffic takes an extra few milliseconds to travel as compared to ethernet. For those who play online games or are concerned with low response time, ethernet should always provide lower response time (in addition to being more stable and not dropping frames)"
Postad 06 januari 2016 - 07:34
Unregistered04df7d78
-
Unregistered04df7d78
-
Forumräv
-
-
952 inlägg
Hastigheten på uppstart har troligen mer med svarstiderna att göra. Tyvärr kan du aldrig få upp samma respons på Wifi som på Ethernet.
"Because of buffering and timeslots on both ends, wirelss traffic takes an extra few milliseconds to travel as compared to ethernet. For those who play online games or are concerned with low response time, ethernet should always provide lower response time (in addition to being more stable and not dropping frames)"
Jag är nog även rätt skyldig till att ALL wi-fi i området slöas ned, med två wi-fi routers samt tre produkter som skapar egna mesh nät, totalt 43 pryttlar konstant uppkopplade via wi-fi. Så jag kör så mycket som möjligt via Ethernet för video, måste bara fixa en till hub.
Postad 07 januari 2016 - 01:18
tony97
-
tony97
-
Forumräv
-
-
502 inlägg
I ATV3 kunde man välja vilka trailers man ville se men i ATV4 startar bara en random trailer. Ska det vara så?
Jag har inte hittat någon app förutom HBO som jag saknat i ATV3....
Just nu ångrar jag mitt köp men jag hoppas verkligen på fler appar.
Saknar Cmore, Canal Digital, Dplay ( fd kanal5 play).
Postad 07 januari 2016 - 08:22
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
I ATV3 kunde man välja vilka trailers man ville se men i ATV4 startar bara en random trailer. Ska det vara så?
Sök efter trailer appen i appstore. Samma som till ATV3. Bara att den nu inte är standard så du måste tanka den.
Postad 07 januari 2016 - 09:06
tony97
-
tony97
-
Forumräv
-
-
502 inlägg
Sök efter trailer appen i appstore. Samma som till ATV3. Bara att den nu inte är standard så du måste tanka den.
Är du säker?
Jag har sökt och hittade bara den som startar en random trailer.
Postad 07 januari 2016 - 09:13
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Frågade C More när appen kommer.
Postad 07 januari 2016 - 10:00
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Nej den finns inte.
Är du säker?
Jag har sökt och hittade bara den som startar en random trailer.
Du har helt rätt. Den finns inte utanför US.
Finns en lösning om du använder Plex. Då går den att lägga till som en kanal.
Postad 07 januari 2016 - 10:54
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Nej den finns inte.
Jaha så det är US only? wierd
Aja kör US account så det är väl därför.
Postad 07 januari 2016 - 11:05
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Jaha så det är US only? wierd
Aja kör US account så det är väl därför.
Söker man på Apples supportforum så verkar det som att den bara finns i US.
Postad 07 januari 2016 - 11:53
tony97
-
tony97
-
Forumräv
-
-
502 inlägg
Nej den finns inte.
Nu dumma frågor vad är Plex och hur skaffar jag det och vad kostar det?
Postad 07 januari 2016 - 13:06
Unregistered04df7d78
-
Unregistered04df7d78
-
Forumräv
-
-
952 inlägg
Nu dumma frågor vad är Plex och hur skaffar jag det och vad kostar det?
Plex är en suverän applikation, men om du bara är ute efter att kika på trailers, så är det nog enklare att helt enkelt skapa ett USA baserat Itunes konto också. Jag swappar själv mellan fyra olika itunes konton för att komma åt alla de appar jag vill ha.
Frågade C More när appen kommer.
Har ToGo stöd för Chromecast och Apple TV?
ToGo har stöd för Chromecast vilket fungerar för både Android och Apple-enheter. En uppdatering med stöd för Apple TV är planerad för januari/februari 2016
Ovanstående från CanalDigitals hemsida. Tidigare utlovades det för December/Januari men det flyttades framåt.
Såvitt jag vet så använder CanalDigital och C More samma app (?).
Att de nu säger "till våren" förvånar mig inte. Finns väl en risk att de till våren säger "till hösten". Är en rätt luttrad Canal Digital kund vid det här laget
Redigerat av Unregistered04df7d78, 07 januari 2016 - 13:09.
Postad 07 januari 2016 - 18:16
Unregistereda7fc6b80
-
Unregistereda7fc6b80
-
Forumräv
-
-
555 inlägg
när släpps DPlay då?
Redigerat av Unregistereda7fc6b80, 07 januari 2016 - 18:19.
Postad 07 januari 2016 - 18:20
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1 954 inlägg
Skaffade en Rouer idag Asus RT-AS87U tänkte att med all denna spec den levererar borde den ju vara grymt bättre än min Apple Airtport Extreme! Överförde filer både på AC och vanliga banden! Apple vann i alla test!
Så det blev tillbaka med skiten, Apple levererar så enkelt är det 
Köpte en ny Switch istället GS 1100-16 och 14 nya skärmade Cat6a kablage. Märker dock ingen skillnad mot innan, så det är väl redan maxat allt det går Dock känns den bättre än Netgear GS108
Ursäkta. Men VAD har ditt inlägg med ATV4 att göra?
Fattar ingenting så förklara.
/Fredrik
Postad 07 januari 2016 - 18:28
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1 977 inlägg
Ursäkta. Men VAD har ditt inlägg med ATV4 att göra?
Fattar ingenting så förklara.
/Fredrik
Man får hoppas att han inte bara tittade på vad mätaren visade i fart 
Ta tiden på ett par större filer och jämför. Det finns många glädjemätare där ute 
Postad 08 januari 2016 - 08:38
tony97
-
tony97
-
Forumräv
-
-
502 inlägg
Ju mer jag testar ju mer besviken blir jag.
Gränssnittet på Netflix är ju också sämre.
Mindre info samt svårare att navigera.
Kan man ändra inställningarna så jag får som ATV3?
Tur att jag har kvar ATV3
Postad 08 januari 2016 - 08:42
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Nej
Postad 08 januari 2016 - 09:50
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Hur kommer man åt sin lista i Netflixappen? Stod ett tips tidigare i tråden, men där finns ingen lista.
Väl i appen så har man en skärm med ikon för inställningar (som inte innehåller några inställningar) och profil, sök sedan inget annat.
Klickar man in sig på profilen så är det en skärm full med bilder och titlar från en massa serier och filmer ganska dåligt strukturerat. En rad med serier, en rad filmer en rad något annat. Inget sätt att få fram sin lista.
Tycker Infuse4 har bättre gränssnitt än Netflix. Ska man hitta något att titta på bör man veta titeln på det så man kan söka.
Postad 08 januari 2016 - 09:56
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
Klickar man in sig på profilen så är det en skärm full med bilder och titlar från en massa serier och filmer ganska dåligt strukturerat. En rad med serier, en rad filmer en rad något annat. Inget sätt att få fram sin lista.
Jo den ska finnas där om du har uppdaterat till senaste Netflix
Hur kommer man åt sin lista i Netflixappen? Stod ett tips tidigare i tråden, men där finns ingen lista.
Har man uppdaterat till senaste versionen av Netflix så finns listan i sitt flöde.
Tidigare låg den långt ner men nu ska den ligga nästan högst upp.
Tycker Infuse4 har bättre gränssnitt än Netflix. Ska man hitta något att titta på bör man veta titeln på det så man kan söka.
Infuse har inget gui utan bara en vägg med mappar och då är det ganska svårt att misslyckas.
Personligen tycker jag att Infuse är en katastrof om man jämför mot Plex tex.
Med det sagt tycker jag inte att Netflix är bra utan den har blivit mycket sämre.
Postad 08 januari 2016 - 13:01
Unregistered04df7d78
-
Unregistered04df7d78
-
Forumräv
-
-
952 inlägg
"det var bättre förr..." 
Måste ha varit ett fantastiskt gränssnitt i ATV3. Jag körde tidigare bara via Ipad , PS3 och Samsung Smart TV, så jag har inga som helst problem med gränssnittet i ATV4. Tvärtom så gillar jag skarpt sökfunktionen via Siri, "show movies on netflix with Tom Hanks", etc.
Postad 08 januari 2016 - 13:04
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2 053 inlägg
"det var bättre förr..." 
Måste ha varit ett fantastiskt gränssnitt i ATV3. Jag körde tidigare bara via Ipad , PS3 och Samsung Smart TV, så jag har inga som helst problem med gränssnittet i ATV4. Tvärtom så gillar jag skarpt sökfunktionen via Siri, "show movies on netflix with Tom Hanks", etc.
Gränssnittet i Netflix på en ATV3 är mycket bättre.
Som det är nu på ATV4 så kan man tex inte längre välja genre för att filtrera filmer/serier för att få en bättre överblick.
Det får plats fler rader av listor på en ATV3 för på ATV4 tar banner/omslag/fanart större plats.
Postad 08 januari 2016 - 13:14
ESAFESA
-
ESAFESA
-
Forumräv
-
-
750 inlägg
Måste säga att ATV4 för mig är helt gudomlig!
Det jag gillar mycket, är att den är skapligt komplett för en vanlig person som jag:
Kan streama filmer i fullHD med DTS ljus från datorn eller NAS, konverteringen sker på ATV4. Vilket som inte belastar nätverket nästan alls, och inte min bärbara dator heller (sitter man med en Macbook 12" som jag har så vill man inte att den ska konvertera)
Har SVT och TV4 play (vore bra om TV3 och Kanal5 kom med någon också)
Helt ok spelkonsol också, vissa spel är riktigt bra (om man köper till kontrollern nimbus vilket jag har)
Man kan använda den gamla ATV kontrollen (gillar inte den nya med touch)
Det är allt jag använder den till, fantastikt
Redigerat av ESAFESA, 08 januari 2016 - 13:27.
Postad 09 januari 2016 - 08:30
Unregistereda7fc6b80
-
Unregistereda7fc6b80
-
Forumräv
-
-
555 inlägg
Lite intressant att Infuse accepterar mina 4k filmer trådlöst, spelas dock upp i 1080p men bilden är ju klart bättre än 1080p material av samma film. Hade 2 filmer varav den ena är en BD kopia 1080p med en bitrate på 45Mb/s, 4k med en bitrate på 92Mb/s
Najs! Gränssnittet är ju helt perfekt som en Mediaspelare! Tänk 3D stöd, UltraHD stöd med Netflix, HDMI 2.0 och stöd för HD ljud. Det är så lite Apple behöver göra för att bli kungen på tronen, men som alltid vill man bara vara medioker :/
(sitter man med en Macbook 12" som jag har så vill man inte att den ska konvertera)
Skaffade en MB12" också för småsurf, har en MBPr 2015 maxad men har märkt att jag nu sitter uteslutande med min lilla 12" Just love it 
Postad 09 januari 2016 - 21:58
tony97
-
tony97
-
Forumräv
-
-
502 inlägg
Plex är en suverän applikation, men om du bara är ute efter att kika på trailers, så är det nog enklare att helt enkelt skapa ett USA baserat Itunes konto också. Jag swappar själv mellan fyra olika itunes konton för att komma åt alla de appar jag vill ha.
Har ToGo stöd för Chromecast och Apple TV? ToGo har stöd för Chromecast vilket fungerar för både Android och Apple-enheter. En uppdatering med stöd för Apple TV är planerad för januari/februari 2016
Ovanstående från CanalDigitals hemsida. Tidigare utlovades det för December/Januari men det flyttades framåt. Såvitt jag vet så använder CanalDigital och C More samma app (?). Att de nu säger "till våren" förvånar mig inte. Finns väl en risk att de till våren säger "till hösten". Är en rätt luttrad Canal Digital kund vid det här laget 
Jag försökte följa ditt tips om att skapa ett amerikanskt iTunes konto. Allt fungerade perfekt tills jag skulle ansluta mitt Mastercard som tydligen inte accepterades. "Your credit card was declined" Tips mottages tacksamt.
Redigerat av tony97, 09 januari 2016 - 22:04.
Postad 09 januari 2016 - 22:06
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2 842 inlägg
Går väl att välja "none" som betalningsmedel och sen lägga till giftcard credit till kontot?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny projektor
thhmo
2025-05-11 11:17:07
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|