Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation Pro

2679 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 September 2016 - 08:22

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Folk är fruktansvärt arga och besvikna låter det som.

Ja ganska obegripligt. Det har ju varit känt länge vad Pro är/kommer bli för typ av produkt. Mental härdsmälta på sina håll...

Sure, det hade varit najs om de klockat upp den lite men det som finns tycks ju räcka långt. Och avsaknad av UHD Blu-ray är en blunder (som iofs de flesta lär strunta i, film på skiva är en entusiastpryl). Men förutom det är allt väldigt väntat och whats not to like? Release iår och bara en "hundring" mer än old PS4 dessutom. 

edit: En hundring mer ja, old PS4 priset lär inte hålla när väl Pro släpps. Slutsatsen av eventet är snarare, varför skulle man köpa en old PS4?

Redigerat av pacman, 08 September 2016 - 08:39.

Postad 08 September 2016 - 08:44

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

redan här avslöjade en viss Zartok priset

Redan? "Så sent som" snarare. Såväl pris, teknik-bas och ungefärlig prestanda (samt selling-pointen HDR) finns redan på första sidan i denna tråd.  :P

Trodde inte då att det skulle släppas redan iår dock så nån mån slutade det hela bättre än väntat. :)

Redigerat av pacman, 08 September 2016 - 08:45.

Postad 08 September 2016 - 09:38

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Är i valet och kvalet alltså, antingen blir det en PC eller PS4 Pro...

Postad 08 September 2016 - 09:41

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Blir lite sugen på att hitta en bra 4k HDR gaming monitor/TV (minimalt lagg) om det finns på marknaden...

Postad 08 September 2016 - 09:46

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0

Jag är fan chockad av att de skippar UHD BluRay.

Framförallt eftersom Microsoft slängt in det. Hade det varit tvärtom, sure. Sony har ju ändå mer anledning att pusha UHD BD.

EXAKT...!!! Uruselt av Sony...  :blink:

Redigerat av RickyDeg, 08 September 2016 - 09:49.

Postad 08 September 2016 - 09:54

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0

Har aldrig varit märkestrogen eller någon fläktpojke.

Gick från PS2 till Xbox360 och sedan till PS4.

Efter denna presskonferens lutar det åt att återgå till MS igen...

Med all sannolikhet samma här. Om Scorpio levererar kommer onekligen MS vinna tillbaka mycket av vad det tappat sen PS4/One.

Känslan från eventet var lite som vid släppet av One dvs man har varit så övertygade om sin egen förträfflighet att man faktiskt måste vinna konsumenternas gunst hela tiden så länge det finns konkurrens på marknaden. Går PS VR ut och visar Vive och Rift var skåpet ska stå lär ju läget ändra sig helt dock...

Postad 08 September 2016 - 10:00

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 1

En gissning är att de nya kommande Uhd-spelarna från Sony säljer sämre om Ps4 blir uppdaterad med Uhd. 

Postad 08 September 2016 - 10:21

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Trådtiteln ändrad.

/Mod

Postad 08 September 2016 - 10:28

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0

En gissning är att de nya kommande Uhd-spelarna från Sony säljer sämre om Ps4 blir uppdaterad med Uhd. 

Förmodligen. PS3 vart ju en hit delvis tack vare BD-integreringen.

Redigerat av RickyDeg, 08 September 2016 - 10:31.

Postad 08 September 2016 - 10:33

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0
Som en del redan skrivit om UHD BD läsare, det har säkert diskuterats timtals om detta i utvecklingsteamet.

Kostnaden skulle springa iväg, man skulle få en ganska så högljud maskin med läsaren. Så möjligheten med strömmande 4k material är nog en fördel i deras ögon.

Och underlaget hos kund för en UHD spelare är väl ganska så begränsat.
Det är nog inte många % som sitter på UHD projjar/skärmar, förstärkare med UHD ljudsystem. Jämfört hur många som sitter med "vanliga" fullHD prylar.
Och hur många titlar finns i UHD i dagsläget. Och dessa kostar ju 250kr o uppåt.

Så jag kan nog köpa resonemanget att dom som vill ha UHD har/kommer köpa en extern UHD spelare.

Men vi kan väl nästan garantera att det kommer sitta en UHD spelare i PS5.

Postad 08 September 2016 - 10:45

ds_punkt
  • ds_punkt
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Någon som vet ifall Samsung UE65JU7505 har stöd för HDR?

Postad 08 September 2016 - 10:46

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Kostnaden skulle springa iväg, man skulle få en ganska så högljud maskin med läsaren. 

Kostnad? Licenser möjligen, hårdvaru kostnaden är väldigt liten. Men licens-kostnader hade de som sagt kunnat lösa på annat sätt.

Högljud? UHD Blu-ray support hade inte påverkat ljudnivån alls.

Så jag kan nog köpa resonemanget att dom som vill ha UHD har/kommer köpa en extern UHD spelare.

Ahm, ett huvudsyfte med PS4 Pro är att den riktar sig mot nuvarande, och kommande, UHD-display ägare. Så den biten makes no sense at all.

Redigerat av pacman, 08 September 2016 - 10:46.

Postad 08 September 2016 - 11:14

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Undrar när vi får veta om fanskapet låter lika mycket som ps4 pleb?

Postad 08 September 2016 - 11:28

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Någon som vet ifall Samsung UE65JU7505 har stöd för HDR?

JS o KS om du vill ha effekten av HDR

Postad 08 September 2016 - 11:56

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

PS Potato.

Helt fel väg att gå med att ha två plattformar ute samtidigt.

Money money money

Postad 08 September 2016 - 12:23

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6892 inlägg
  • 0

Xbox One S, kan jag förstå, då den blev redigt slimmad, och fick en UHD spelare, m.m.

Men vad blev poängen med PS4 slim?

Speciellt som original modellen redan är så slim.

Hade det inte varit bättre att bara sänka priset på den vanliga, och fortsatt med den?

Speciellt som de flesta, som ännu inte köpt en PS4:a, ändå lär va mer sugna på en Pro, när den släpps inom ett par månader.

Skillnad om dom bara släppte slim nu, och väntat med Pro tills nästa höst, likt Scorpio.

Redigerat av Svante Skoog, 08 September 2016 - 12:24.

Postad 08 September 2016 - 12:52

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

100K den billigaste 4K projektorn som finns? Såg inte eventet trodde inte de skulle visa upp någon häftig hårdvara direkt men jo 4k bluray hade man liksom räknat med. Nu ser jag ju all film i VR så har inget behov. 

Mina krav är 4k, HDR och linsminne. Då är 100k det billigaste.

Postad 08 September 2016 - 13:03

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

Mina krav är 4k, HDR och linsminne. Då är 100k det billigaste.

Det är väl småsummor för en röntgenläkare B)

Postad 08 September 2016 - 13:05

Launch Button
  • Launch Button
  • Lärjunge

• 312 inlägg
  • 0

Kan inte säga att jag blev besviken på presentationen, men det är mest för att jag inte hade några höga förhoppningar. Tyvärr sålde den inte mig heller på Pro, i alla fall inte för våra vanliga spel. För mig kommer det att handla om PS VR framåt. Om det blir en rejäl förbättring jämfört med gamla PS4 lär jag köpa en Pro, annars håller jag mig till nästa generation innan jag byter upp mig.

Postad 08 September 2016 - 13:07

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Det är väl småsummor för en röntgenläkare B)

Tyvärr inte.

Postad 08 September 2016 - 13:18

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 2

Det är väl småsummor

Tänk på skatten :D

Redigerat av Zartok, 08 September 2016 - 13:19.

Postad 08 September 2016 - 13:21

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

Tyvärr inte.

Tänk på skatten :D

Tänkte att du kanske extra knäckte på kvällstid :ph34r: :D

Redigerat av Unregistered9a1f280a, 08 September 2016 - 13:22.

Postad 08 September 2016 - 13:28

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

• 722 inlägg
  • 0

JS o KS om du vill ha effekten av HDR

Säker på det? Jag har KU6075 och denna har HDR. Eller menar du att ps4 kommer stödja nån typ av HDR som finns på S modellerna?

Postad 08 September 2016 - 13:35

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0
Hmmm, missuppfattade en nog av det jag läste igår...
Om jag köper en UHD-film så kommer inte denna kunna spelas på ett Pro?

Postad 08 September 2016 - 13:41

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Pro stödjer inte UHD Blu-ray nej.

Postad 08 September 2016 - 13:43

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

inte på skiva, nej.

(och det lär väl vara för sent att smacka i uhd-läsare i Pro nu, därför tillverkningen lär väl vara långt gången)

Postad 08 September 2016 - 13:48

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Säker på det? Jag har KU6075 och denna har HDR. Eller menar du att ps4 kommer stödja nån typ av HDR som finns på S modellerna?

KU är UHD men saknar SUHD.
KS är SUHD.

Så den har inte Ljusstyrkan eller Color rangen för klassas som UHD Premium.

Kort sagt, den kan ta emot HDR men du ser ingen skillnad.

Redigerat av PalmiNio, 08 September 2016 - 13:53.

Postad 08 September 2016 - 14:01

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

KU är UHD men saknar SUHD.
KS är SUHD.

Så den har inte Ljusstyrkan eller Color rangen för klassas som UHD Premium.

Kort sagt, den kan ta emot HDR men du ser ingen skillnad.

Hur är det med JU modellerna?

Postad 08 September 2016 - 14:03

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Hur är det med JU modellerna?

Exakt samma :). Fast helt utan stöd att plocka upp HDR.

Redigerat av PalmiNio, 08 September 2016 - 14:04.

Postad 08 September 2016 - 14:07

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0

Pro stödjer inte UHD Blu-ray nej.

inte på skiva, nej.

(och det lär väl vara för sent att smacka i uhd-läsare i Pro nu, därför tillverkningen lär väl vara långt gången)

Vilken miss av Sony då!

Förstår ju att de inte vill att sina UHD-spelare ska tappa i försäljning, men när OneS har UHD så lär ju man tappa ändå  :huh:

Postad 08 September 2016 - 14:11

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

Exakt samma :). Fast helt utan stöd att plocka upp HDR.

kan vara bra att veta med andra ord, om det blir en uppgradering i höst/vinter.

Postad 08 September 2016 - 14:12

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2097 inlägg
  • 0

Du kunde ju berättat för killen i sådana fall ;). Dessutom fick han betala närmast fullpris för begat??? Ja bra connat :)

Så går det ju till på blocket. Folk sätter ut kassa priser ...och får det sålt ändå. Go figure.

Postad 08 September 2016 - 14:19

jls_
  • jls_
  • Lärjunge

• 488 inlägg
  • 0

Fyller den andra "skåran" någon funktion på PS Pro, sa dom något om de som jag missade.

Postad 08 September 2016 - 14:21

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2899 inlägg
  • 0

Vilken miss av Sony då!
Förstår ju att de inte vill att sina UHD-spelare ska tappa i försäljning, men när OneS har UHD så lär ju man tappa ändå :huh:

Har Sony någon uhd spelare?

Postad 08 September 2016 - 14:22

jls_
  • jls_
  • Lärjunge

• 488 inlägg
  • 0

Enligt Mediamarkts uppgifter kommer inte optiska utgången finnas kvar på basic varianten, men den ska finnas för Pro. 

Postad 08 September 2016 - 14:26

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

• 3023 inlägg
  • 0
Men Sony har ju alltid ersatt basmodellen med en ny slim. Så det är ju inget nytt direkt.

Postad 08 September 2016 - 14:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Folk är fruktansvärt arga och besvikna låter det som. Vi hade läckta specs redan. Så vi visste ungefär hur den skulle prestera. Men det verkar som vissa förväntade sig en high end pc för 400$

För min egen del handlar besvikelsen inte om prestandan för det förväntade jag mig redan, men presentationen var värdelös. Jag ville ha tydlig info som jag sa tidigare, och det kan man inte säga att jag fick för de gjorde knappt några jämförelser eftersom de inte ville ställa PS4 i dålig dager. Allt presenterat via en sövande person som pratade som att han var talare på en turistbuss, lärare för en gymnasieklass eller en sån här robotguide i spel.

Hur den förbättrar VR? Ja, ETT spel visades i fem sekunder där de tydligen hade dubblat grafiken eller nåt. Hur den specifikt förbättrar vanliga spel i 1080? Vi får se antar jag? Vad är poängen med att visa Mass Effect som vi inte har sett något av tidigare i stort sett? Ska det imponera oss typ, oj det där kan inte göras på en vanlig PS4, så tänker ju ingen. Visa jämförelser. Eller Tomb Raider, det såg ut precis som när jag spelade det, de måste ju belysa skillnaderna ffs.

Så en 40 minuter kort presentation i dålig kvalitet. De skulle skippat livesändningen och kört ett Nintendo Direct-format istället med inspelat material. Då hade åtminstone den tekniska kvaliteten varit up to snuff.

Jag hade gärna sett något nytt spel också, men de hade alltså en livesänd presskonferens för sin nya konsol utan en enda spelutannonsering, bara reklam för kommande spel. Oh, kampanjen i CoD, vad spännande! Och vad bra det ser ut! (som om vi kan se det med den streamen och utan någon jämförelse öht, precis som med alla andra spel i sändningen). Watch Dogs 2! "Bilderna talar för sig själva"... Öh, några personer som går omkring i staden och ser ut som i de trailers vi sett hittills.

Lägg till att om ett år kommer en ny konsol som kommer ge märkbar skillnad jämfört med Pro. Sony är inte i någon bra position inför de nya släppen och det kunde man känna på presentationen. Tredjepartsspelen kommer vara klart bättre på Scorpio och för min del kommer jag med Pro få lite snyggare multispel i ett år och sedan kommer den bara användas till de exklusiva Sony-spelen. Nintendo och MS är nog väldigt nöjda med presentationen iaf.

Så nu blir det till att hålla koll fram till den 10 november på hur stora skillnaderna är, någon måste posta direkta jämförelser. Sunkiga YT-bilder av Paragon är i stort sett det enda vi har att gå på nu efter Sonys presentation...

D1Dz1Cn.jpg

chlM4Od.jpg

De visar på mer vegetation (gräs, mossa, träd?), solstrålar, atmosfär, texturer.. helt okej skillnader men jag vill ha MER jämförelser.

Postad 08 September 2016 - 14:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Detta är för övrigt de kommande spel som officiellt stödjer Pro i skrivande stund.

5wO4f4i.png

Antar att det är värt det för FFXV och TLG. Ghost Recon skulle de också kunna förbättra rätt drastiskt.

Men det är som under E3, man hoppades få info om NX, men de var inte där. Så nu hoppades man få info om Neo/Pro, men det är ofullständigt, alla jämförelser kommer komma i droppformat framöver.

Postad 08 September 2016 - 14:50

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Sony är inte i någon bra position inför de nya släppen

Ja det är värdelöst att vara marknadsledande, vara ett år före konkurrenten och dessutom med största säkerhet sitta på billigare tillverkningskostnad.

Men ja, avsaknaden av mer konkreta jämförelser var märklig. 

Iofs så fattar väl alla att klart bitigare GPU inte kommer gå obemärkt förbi. Uppenbarligen behövs det inga jämförelser, eller ens exakt teknisk dokumentation, för att dra slutsatsen "tredjepartsspelen kommer vara klart bättre på Scorpio" iaf...

Redigerat av pacman, 08 September 2016 - 14:55.

Postad 08 September 2016 - 15:01

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

En annan sak. Pro blev faktiskt bättre anpassad för PS VR. Tack vare USB på baksidan kommer inte inkoppling av PU-boxen se lika ful ut... :D

Postad 08 September 2016 - 15:08

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0
Det smarta för en xbox one ägare är att köpa Ps4 Pro och vi Ps4 ägare borde köpa Scorpio. Då får man tillgång till båda spelbiblioteken.

Nu kommer jag iofs uppgradera grafikkortet istället för att köpa en Scorpio då xbox i stora drag inte har exklusiva titlar längre.

Köper nog ingen pro. Nintendo NX lockar mer isf, vad det än är.

Smart strategi av Microsoft att vara ett år senare med scorpio. Men Sony vill ju släppa Pro för att backa upp VR.

Postad 08 September 2016 - 15:33

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Detta är för övrigt de kommande spel som officiellt stödjer Pro i skrivande stund.

Uncharted 4 är inte med på listan, men de visade ju ett kort klipp.

Det är förövrigt lite humoristiskt med jämförelserna de gör. "Så här tråkigt ser det ut utan HDR, och titta här vilken skillnad det blir när vi aktiverar det!" Bilden blir betydligt bättre, trots streaming med låg bitrate, utan HDR. Vilseledande med andra ord, fast TV-tillverkarna gör ju likadant med sina demoslingor.

(Ja, jag vet att de kommenterade det, men vad är då poängen med att visa en jämförelse?)

Postad 08 September 2016 - 15:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Ja det är värdelöst att vara marknadsledande, vara ett år före konkurrenten och dessutom med största säkerhet sitta på billigare tillverkningskostnad.

Nintendo var också marknadsledande när Wii U släpptes, ett år före konkurrenterna. Det säger ju ingenting annat än att de hade en lyckad tid före de nya konsolerna, det är vad som händer när allt "nollställs" med nya konsoler som är avgörande.

Det handlar inte om antal konsoler man har sålt när PS5 släpps, det handlar ju om vad man säljer och tjänar varje år. De är marknadsledande nu och har tjänat mycket pengar på det, det ligger inte i deras intresse att överge den positionen, vilket är vad jag förväntar mig kommer hända när Scorpio släpps. Då bör momentum skifta till MS under de tre åren eller vad det kan bli innan PS5 släpps och det börjar om igen.

Sony vill bibehålla ledningen, de vill bibehålla avståndet de har skaffat sig och fortsätta sälja mest spel och hårdvara varje månad. Upp till var och en att tro om allt kommer fortsätta vara frid och fröjd när Scorpio släpps, jag säger fortfarande att det inte ser bra ut för Sony hösten 2017 - de kommer tappa. De kommer inte vara lika överlägsna som de har fått möjligheten att vara under PS4/XB1-tiden.

"Ett år före konkurrenten" är också ett sätt att se på saken. Ett år för tidigt skulle jag kalla det. Tagna på sängen. Det här är samma scenario som när Xbox One utannonserades och Sony sedan hade bästa priset och bästa prestandan utan att MS kunde göra något åt det.

Uppenbarligen behövs det inga jämförelser, eller ens exakt teknisk dokumentation, för att dra slutsatsen "tredjepartsspelen kommer vara klart bättre på Scorpio" iaf...

Jag behöver inga jämförelser för att fatta att spelen kommer vara klart bättre på PS Pro vs PS4 heller :). Jag vill fortfarande faktiskt se hur stora skillnaderna är när det är två månader kvar till jag ska lägga ut 4 000 för den.

Vad gäller Scorpio, även om vi bortser från att en från MS precis sa det, så är ju en prestandaskillnad i klass med PS4 vs Xbox One så teoretiskt ska det vara liknande skillnad. Men jag förväntar mig en klart större skillnad om de kör på Zen, vilket de gör om de är smarta.

Uncharted 4 är inte med på listan, men de visade ju ett kort klipp.

Ja men det är inget kommande spel :)

Postad 08 September 2016 - 15:53

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

• 3023 inlägg
  • 0

Ja. Jag skulle också vilja se jämförelser mellan vanliga och pro. Veta vad som sker med 1080p titlar osv. Men som du skrev. Dem vill inte ställa vanliga ps4 i dålig dager.  :) Och Jag kan köpa att man kan bli bitter över att vi inte fick se det. Men det jag reagerade på, va att folk blir så "sura" över prestandan på pro. När vi redan "visste" vad den skulle klara av i princip.

Scorpion kommer vara bättre än pro, det vet vi också. Och Sony kommer tappa marknad 2017/2018. Men frågan är hur många som känner att dem redan måste ha en ny maskin av dessa 40 miljoner ägare. och av dem som kommer vilja ha en ny maskin. Så finns det såna som mig, som kommer välja pro över scorpion iaf. 

Men för min del blir det till att vänta tills nästa vår/sommar innan jag köper nytt. Har ingen 4k/hdr tv nu, så finner ingen mening med att köpa den ännu. Men det kanske skulle ändras om vi nu visste vad som skedde med vanliga 1080p titlar. Om jag visste att dem skulle prestera mycket bättre. Så kanske jag skulle köpa en pro vid release redan.

Postad 08 September 2016 - 16:00

emiltinebo
  • emiltinebo
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

Jag kör idag med original PS4:an och är väl hyffsat nöjd med den.

Jag valde PS4 framför Xbox One (har kört Xbox 360 sedan 2007) enbart för PS VR.

Eftersom varken min TV eller projektor är 4K, och jag har inte för avsikt att byta någon av dem inom en överskådlig framtid, så bryr jag mig inte nämnvärt mycket om 4K-funktionerna.

Däremot så skulle det vara av intresse med bättre grafik och framerate i 1080p. Sedan är jag väldigt intresserad av att se skillnaderna i PS VR om man kör på PS4 kontra PS4 Pro.

Såvida skillnaderna inte är extremt påtagliga så känner jag inte för att lägga 4 papp på en PS4 Pro.

Skulle GameStop dock köra en inbyteskampanj där man kan byta in sin PS4 och få en PS4 Pro till ett mycket förmånligt pris så kan det hända att jag hoppar på det.

Men jag känner ingen spontan "måste-ha"-känsla just nu över PS4 Pro.

Postad 08 September 2016 - 16:17

Zero
  • Zero
  • Beroende

• 1272 inlägg
  • 0

Hade tänkt att PS4 pro skulle få bli min första uhd blu-ray spelare, men där tappade de iaf mig som köpare, nu kanske jag uppgraderar min xbox one till en s för att få leka lite med uhd blu-ray. Har inte plats för en renodlad spelare, isåfall vill jag vänta på oppos spelare och byta ut min nuvarande 103. Känns surt att de inte la in en uhd blu-ray spelare  <_<

Postad 08 September 2016 - 16:20

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

Skulle GameStop dock köra en inbyteskampanj där man kan byta in sin PS4 och få en PS4 Pro till ett mycket förmånligt pris så kan det hända att jag hoppar på det.
Men jag känner ingen spontan "måste-ha"-känsla just nu över PS4 Pro.

Det kommer dom garanterat göra, men skulle tippa att inbytesvärdet inte blir lika högt som när man kunde byta in ps4 mot One S. 2200:- för 500gb o 2600:- för 1TB.
Kanske 1600:- för 500gb o 1900:- för 1TB. För Ps4, detta med tanke på att en SLIM modell är på väg in för under 3000:-. Och skulle man vilja byta in Xbox One S så tippar jag på ca 2900:- för 2TB.

Redigerat av Unregistered9a1f280a, 08 September 2016 - 16:22.

Postad 08 September 2016 - 17:14

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Skyrim!

Var just och kollade på en tv. Sony tv. 4k och HDR, OTROLIGT bra bild. Måste ha en sån till min ps4 pro känner jag.

Grattis till marknadsföringen Sony, förutom att sälja mig två konsoler och min nuvarande mobil OCH surfplatta så blir det en tn nu också.

... j*vla företag lurar ur mig alla mina pengar :D

Postad 08 September 2016 - 17:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Men för min del blir det till att vänta tills nästa vår/sommar innan jag köper nytt. Har ingen 4k/hdr tv nu, så finner ingen mening med att köpa den ännu. Men det kanske skulle ändras om vi nu visste vad som skedde med vanliga 1080p titlar. Om jag visste att dem skulle prestera mycket bättre. Så kanske jag skulle köpa en pro vid release redan.

Det är ju också en sak. Jag antar, utan att vara direkt insatt, att det kommer finnas bättre och billigare TV till hösten/vintern 2017. För min del är det mer lockande att behålla min nuvarande TV i ett år till och satsa på en ny nästa år i så fall. Jag skulle helst vilja ha en bra OLED/4K/HDR.

Eurogamer säger att man drar mest nytta av Pro om man kan utnyttja 4K och/eller HDR...

Going forward, the challenge remains. PS4 Pro will offer boosts to those with 1080p screens, but the impact will be limited and the big gain really is in 4K and HDR. We've noted some apathy towards 4K gaming but based on today's showing, the results are mostly very impressive. What we saw today is an upgrade worth having, but the reality is stark - right now, you're not just looking at a console upgrade, but one that practically demands a new display purchase too. And the issue there is that getting the best 4K HDR experience certainly isn't cheap, even when PS4 Pro itself looks set to offer great value. It's a potential minefield and one we'll be hoping to guide you through once the new PlayStation 4 Pro launches.

...men samtidigt så tror jag att skillnaderna kommer vara tillräckliga i 1080p också. De är inte begränsade till att bara öka flytet eller texturerna, de har tillstånd att lägga till effekter och förbättra karaktärsmodeller t.ex. Därtill kommer ökad kvalitet på HD-skärmar genom downsampling. Som de gör med Rise of Tomb Raider är perfekt: Ett 4K-läge, ett 1080p med samma grafik som PS4 men FPS närmare 60, och ett 1080p/30 med bäst grafik. Och man väljer själv vad man vill ha. Och spel som normalt inte når 1080p på PS4 kommer ju göra det på Pro iaf.

Postad 08 September 2016 - 17:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Skyrim!

Var just och kollade på en tv. Sony tv. 4k och HDR, OTROLIGT bra bild. Måste ha en sån till min ps4 pro känner jag.

Grattis till marknadsföringen Sony, förutom att sälja mig två konsoler och min nuvarande mobil OCH surfplatta så blir det en tn nu också.

... j*vla företag lurar ur mig alla mina pengar :D

Hmm, en annan sak att tänka på är ju att när man spelar i 4K så får man inte de grafiska förbättringarna man får i 1080p om jag förstått det rätt.

Exempel, om du köper en 4K-TV och spelar Paragon i 4K, så kommer du se den första bilden fast i 4K och inte den andra bilden med mer gräs och sånt.

https://twitter.com/...603337522425857

4k: visuals on par with the standard ps4 (mostly) but running with higher res and hdr.

1080p: better framerate and/or better visuals.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.