Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG OLED55B6V / 65B6V

6349 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG B6 55" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED55B6V (TV) Rapporterad 9 9.28846 (51) Inga priser
LG B6 65" 4K Ultra HD OLED - OLED65B6V (TV) 8 9.159998 (24) Inga priser
38 relaterade trådar
OLED-tv (4912 inlägg) 2 år sedan
LG G6, E6, C6 och B6 UHD HDR OLED 2016 (1744 inlägg) 2 år sedan
Besviken om byte LG OLED55B6V mot SONY KE-75XH9096 ? (2 inlägg) 4 år sedan
Allt om Dolby Vision (101 inlägg) 6 år sedan
LG OLED65B6V - problem med missfärg - garanti ärende (0 inlägg) 7 år sedan
Hjälp med setup (4 inlägg) 7 år sedan
LG OLED65B6V Ljudproblem via HDMI ARC Och Optisk (11 inlägg) 7 år sedan
Sony 55XE8505 eller LG 55SJ810V (16 inlägg) 8 år sedan
Hjälp vid val av ny TV. (7 inlägg) 8 år sedan
LG Oled65b6v IntelNUC "Ogiltig Format" Hjälp !!!!&# (12 inlägg) 8 år sedan
OLED55B6V Bytesråd (6 inlägg) 8 år sedan
LG OLED65B6V LG OLED65B7V Skillnad ? (2 inlägg) 8 år sedan
Suddig bild LG OLED 65B6V (14 inlägg) 8 år sedan
Köp av 65" hjälp (15 inlägg) 8 år sedan
Vilse i hembiodjungeln, vad ska jag välja??? (6 inlägg) 8 år sedan
65" för PC - Mediakonsumption och sport sändingar? (10 inlägg) 8 år sedan
Väggmontera Tv på gipsvägg 60 cm CC reglar (9 inlägg) 8 år sedan
Philips 55POS901F eller LG OLED55B6V (7 inlägg) 8 år sedan
Byta ut gammal Panasonic plasma. Har tydligen hänt en del.... (8 inlägg) 8 år sedan
Ny Tv 55-60" (2 inlägg) 8 år sedan
Sommarrea eller Black Friday? 55" OLED (5 inlägg) 8 år sedan
Ljusstark prisvärd 60-65 tums TV? (1 inlägg) 8 år sedan
LG OLED65B6V Ljust Sträck Över Hela Skärmen !!! Behöver hjälp (5 inlägg) 9 år sedan
LG OLED55B6V vs Samsung UE60KS7005 vs LG 65UH664v (vs Philips 65PUS7101) (2 inlägg) 9 år sedan
Välja 55” OLED istället för 65” LED? (36 inlägg) 9 år sedan
Samsung UE65KS9505 eller LG OLED65B6V (17 inlägg) 9 år sedan
OLED 4K 65" med HDR eller Led 4K 75" utan HDR? (62 inlägg) 9 år sedan
TV att köpa idag (11 inlägg) 9 år sedan
55" vs 65" OLED vs LCD | 15tusen - PS4 / Netflix (9 inlägg) 9 år sedan
LG 65B6V för 24790kr eller 65E6V för 29990kr? (10 inlägg) 9 år sedan
köpa LG OLED55B6V nu eller vänta till höst? (6 inlägg) 9 år sedan
Samsung UE65KS9005 eller LG OLED65B6V (2 inlägg) 9 år sedan
LG OLED65B6V eller LG OLED55E6V eller... (6 inlägg) 9 år sedan
LG oled55B6V " Instabilt nätverk" (5 inlägg) 9 år sedan
LG OLED eller Sony LCD? (5 inlägg) 9 år sedan
Ny tv??? (13 inlägg) 9 år sedan
Panna VT30 sönder. Vilken tv är bra nog att ersätta? (37 inlägg) 9 år sedan
Ska köpa en OLED, vilken ska jag välja? (8 inlägg) 9 år sedan

Postad 26 September 2016 - 18:27

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4026 inlägg
  • 0

Kan vara så... who knows for sure? Jag ser också något mer rörelsehanteringsproblem via NetFlix etc än Blu-ray. Bra att du kunnat vänja dig vid judder och kan köra utan TruMotion! Kanon! Själv har jag betydligt svårare med det, och ingen jag känner med OLED i min bekantskapskrets verkar klara det heller  :(  :D Får kanske ge det några försök till under ett par veckor och se om jag får huvudvärk eller ej... haha

Ok här kommer ett bra jämförelse hur källmaterialet avgör hur mycket judder kan man se. Just nu tittar jag på Boardwalk Empier på Amazon Prime. Den har mycket judder. Laddade hem samma avsnitt som jag kollar nu (ja olagligt :D ) Serien är i blu-ray 1080p/24fps. Ser absolut inga judder där. Testa själv om du vågar :D

Postad 26 September 2016 - 18:38

Unregisteredeb564170
  • Unregisteredeb564170
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Beställde en B6 65" nu! För bra pris för att inte slå till nu. Skall bli intressant att se om jag kommer störa mig något på judder problematiken, tittar ju som tidigare nämnt mestadels från htpc med madvr och oftast 24p material som skickas som just 24p så kanske inte blir några problem. Återkommer med utlåtande! 

Postad 26 September 2016 - 19:13

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12483 inlägg
  • 1

Såg ingen såpopera effekt heller med min philips, enda biverkningen var lite artefakter 

Om du inte såg någon såpopera-effekt så hade du det inte igång, men det hade du ju eftersom du såg artefakter.

Såpopera-effekt betyder att allting flyter på onaturligt, dvs med en högre bildhastighet än källan som visas.

Sen är ju "lite" artefakter väldigt subjektivt. Jag ser inget annat än fel i bilden med det på. I testen jag länkade till längre upp klagade de också på det. Det blev t om "halos" runt huvudet på folk, och det är kanske inte riktigt det man vill ha, om man är ute efter en bra, korrekt återgiven bild.

Är det hackigt i verkligheten när man ser med sina ögon eller? Nej

Några av er är nog lite av purister.

Ja, det är hackigt i verkligheten, om det är en film i bioformat du tittar på (24p). Att vi inte upplever verkligheten runt om oss som hackig har ju inte alls med saken att göra.

När en filmkamera tar 24 bilder per sekund, så finns det helt enkelt ingenting mellan de. Det är en serie stillbilder.

Bifogad fil  analog_film1.png   581.21K   0 Antal nerladdningar

Postad 26 September 2016 - 20:01

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0

Mitt inbyggda Netflix slutade fungera i går, mitt i ett avsnitt.
Nu laddar den bara till 25% (oavsett serie/avsnitt/film) och sen säger det att det inte går att kolla.

Får inga problem när jag kör nätverkskontroll eller så. Netflix-kontot fungerar på datorn, i mobilen och på PS4:an.

Någon annan som har problem, eller kan komma med något tips?

Postad 26 September 2016 - 20:05

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4026 inlägg
  • 0

Avinstallera appen och installera om den.

Postad 26 September 2016 - 22:36

axion84
  • axion84
  • Forumräv

• 748 inlägg
  • 0

Förstår precis vad du menar, och jag drömmer även jag om en avskalad OLED monitor där man helt enkelt inte behöver några "tramsfunktioner" för att den klarar av att återge en strålande bild. Gärna en som då inte distraherar från upplevelsen, utan allt bara "flyter" på. Och då syftar jag inte på en olidlig SOE.

Men... en hackig bild med ryckiga rörelser och panoreringar är distraherande i många personers ögon. Sen om det är 'korrekt' eller inte pga 24Hz etc är av föga betydelse för mig personligen. Stör det bildupplevelsen är det inget jag vill stå ut med, speciellt inte om jag betalat dyrt för det. Så enkelt är det. Säkert kan vissa personer vänja sig vid sånt där, andra inte. Då kan en kapabel rörelsehanteringsfunktion komma väl till pass, om den kan användas milt och anpassas efter behov.

Alla sorters bildfinesser behöver kanske inte nödvändigtvis vara onödiga och förstörande, även om de allra flesta i dagens läge är det. Och återigen - vissa personer står gladeligen ut med en sådan här funktion, andra tål den inte. Jag förstår och respekterar bägge lägren. Helt klart skiljer sig effektiviteten av rörelsehantering mellan fabrikat och modeller.

Och jag håller med dig 😃

Postad 26 September 2016 - 23:13

axion84
  • axion84
  • Forumräv

• 748 inlägg
  • 0

Om du inte såg någon såpopera-effekt så hade du det inte igång, men det hade du ju eftersom du såg artefakter.

Såpopera-effekt betyder att allting flyter på onaturligt, dvs med en högre bildhastighet än källan som visas.

Sen är ju "lite" artefakter väldigt subjektivt. Jag ser inget annat än fel i bilden med det på. I testen jag länkade till längre upp klagade de också på det. Det blev t om "halos" runt huvudet på folk, och det är kanske inte riktigt det man vill ha, om man är ute efter en bra, korrekt återgiven bild.

Ja, det är hackigt i verkligheten, om det är en film i bioformat du tittar på (24p). Att vi inte upplever verkligheten runt om oss som hackig har ju inte alls med saken att göra.

När en filmkamera tar 24 bilder per sekund, så finns det helt enkelt ingenting mellan de. Det är en serie stillbilder.

Vad jag tror att såpopera effekten är: suddig utsmetad bild med motion blur.

Det var judder med min philips med natural motion hd av och jag föredrog långa vägar att ha den på. Det blev inte än sån där överdrivet mjukt bild flyt heller(det gillar jag inte), jag tyckte det var som i verkligheten.

Då är det en fråga om hur man vill att en tv apparat ska visa. Så filmisk som möjligt eller så verkligt som möjligt som ögonen ser utan hack. Jag vill att det ska visas så verkligt som möjligt. Är det inte det alla tv tillverkare eftersträvar?

Redigerat av axion84, 26 September 2016 - 23:17.

Postad 26 September 2016 - 23:22

axion84
  • axion84
  • Forumräv

• 748 inlägg
  • 0

Mitt inbyggda Netflix slutade fungera i går, mitt i ett avsnitt.
Nu laddar den bara till 25% (oavsett serie/avsnitt/film) och sen säger det att det inte går att kolla.

Får inga problem när jag kör nätverkskontroll eller så. Netflix-kontot fungerar på datorn, i mobilen och på PS4:an.
Någon annan som har problem, eller kan komma med något tips?

Det har hänt mig också nån gång.
För mig funka det att starta om, använde avsluta knappen i netflix appen för att stänga ner.

Postad 27 September 2016 - 06:52

Lajo
  • Lajo
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Så om man streama serier och filmer antingen via appar eller tex kodi så tycker folket är man inte ska köpa denna tvn och det är för att källan är för dålig, har jag förstått det rätt då?

Postad 27 September 2016 - 07:18

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4026 inlägg
  • 0

Så om man streama serier och filmer antingen via appar eller tex kodi så tycker folket är man inte ska köpa denna tvn och det är för att källan är för dålig, har jag förstått det rätt då?

Kan inte säga det men det tyder på att från streaming får man mer judder än från externa källor. Själv skall jag inte kunna vara utan denna tv.

Postad 27 September 2016 - 07:22

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Jag vill att det ska visas så verkligt som möjligt. Är det inte det alla tv tillverkare eftersträvar?

Förhoppningsvis inte. Huruvida det man ser ska se verkligt ut eller inte beror helt på insignalen och från första början på skaparens intentioner.

Vad tillverkarna borde eftersträva är att återge insignalen så bra som möjligt. Verkar som om LG i vissa fall misslyckas här. Att försöka "fixa" det misslyckandet "i efterhand" genom att lägga på massa interpolerings-jox är (även om enskilda tycker det iaf ser bättre ut men det är mera ett pest eller kolera fall...) feltänk redan från grunden.

Postad 27 September 2016 - 07:24

Xhit
  • Xhit
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Det är som att du går från halvbra hörlurar till bra hörlurar och plötsligt hör vilken dålig kvalité som Spotify streamar med. :)

Jag lyssnar hellre med bra hörlurar, det blir trots allt bättre ljud även om källan är dålig.

Redigerat av Xhit, 27 September 2016 - 07:32.

Postad 27 September 2016 - 09:03

Lajo
  • Lajo
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Det är som att du går från halvbra hörlurar till bra hörlurar och plötsligt hör vilken dålig kvalité som Spotify streamar med. :)

Jag lyssnar hellre med bra hörlurar, det blir trots allt bättre ljud även om källan är dålig.

Bra analogi

Postad 27 September 2016 - 11:34

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0

Vad tillverkarna borde eftersträva är att återge insignalen så bra som möjligt. Verkar som om LG i vissa fall misslyckas här. Att försöka "fixa" det misslyckandet "i efterhand" genom att lägga på massa interpolerings-jox är (även om enskilda tycker det iaf ser bättre ut men det är mera ett pest eller kolera fall...) feltänk redan från grunden.

Önskar jag kunde klara mig utan interpolerings-jox på LG'n, men som det är nu känns det till viss mån nödvändigt  :( Kan ändå hålla med dig - tillverkarna bör eftersträva att återge insignalen så bra som möjligt, under förutsättning att källmaterial och signalkälla efterstävar så lite ryck och judder som möjligt. Men det är klart, olika tekniker har ju sina förutsättningar och begränsningar. Så är det bara. Har dock svårt att förstå hur någon skulle vilja ha rörelseoskärpa och tycka att det är till fördel för något överhuvudtaget. Vem kan exempelvis tycka att konturer som fladdrar när kameran gör en enkel panorering är godtagbart...? Om inte av "konstnärliga" skäl förstås...

Leker man med tanken att allt material i framtiden produceras/återges i 48FPS (eller högre) kanske vi skulle drabbas mindre av ryck och judder åtminstone. Men frågan är om vi någonsin kommer dit och hur stor SOE-problematiken skulle bli? Motreaktionerna till The Hobbit 48FPS är fortfarande färskt i minnet...

Postad 27 September 2016 - 12:04

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Kanske ska förtydliga med att jag menade att feltänket ligger hos LG, inte hos den som råkar välja koleran istället för pesten. 

Men ja, 24 fps är sjukt begränsat. UHD Blu-ray versionen av Billy Lynn's Long Halftime Walk skulle kunna bli riktigt fräsig...

Postad 27 September 2016 - 12:13

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0

Kanske ska förtydliga med att jag menade att feltänket ligger hos LG, inte hos den som råkar välja koleran istället för pesten. 

Men ja, 24 fps är sjukt begränsat. UHD Blu-ray versionen av Billy Lynn's Long Halftime Walk skulle kunna bli riktigt fräsig...

Jag instämmer  :D

Postad 27 September 2016 - 12:41

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0

Då är det en fråga om hur man vill att en tv apparat ska visa. Så filmisk som möjligt eller så verkligt som möjligt som ögonen ser utan hack. Jag vill att det ska visas så verkligt som möjligt. Är det inte det alla tv tillverkare eftersträvar?

Så "filmiskt" som möjligt innebär uppenbarligen en del rörelseoskärpa p g a tekniken som generellt sett används (?).

Teknikens förutsättningar och begränsningar åsidosatta önskade jag att man kunde åstadkomma en "filmisk" känsla som samtidigt uppvisar verklighetstrogna rörelser och panoreringar. Jag tycker inte att det är hack och ryck i bilden som avgör om något känns "filmisk". Här finns det istället andra aspekter som väger betydligt tyngre och istället tillför något positivt... rörelseoskärpa gör inte det. But that's just my opinion. 

När det gäller bildåtergivning i hemmet är det givet att olika fabrikat hanterar sånt här med varierande effektivitet, efterbearbetning påslagen eller inte. Även recensioner jag läst brukar påpeka det i grupptest, där vissa paneler exempelvis uppvisar mer problem än andra. 

Postad 27 September 2016 - 13:39

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12483 inlägg
  • 0

Så "filmiskt" som möjligt innebär uppenbarligen en del rörelseoskärpa p g a tekniken som generellt sett används (?).

Ja, det stämmer bra, när det handlar om 24p.

Ögonen/hjärnan uppfattar en rörelse med låg bildhastighet som mer hackig desto skarpare och mer kontrastrik bilden/scenen är. Det är därför en panorering över en stad med skyskrapor i dagsljus kan se ut som en serie diabilder, medans det knappt är märkbart i en mörk kontrastfattig scen.

Det kompenseras vid filmning (med slutartiden, vilket ger rörelseoskärpa) men det går ju inte att göra bilden hur suddig som helst.

Postad 27 September 2016 - 13:59

Per S
  • Per S
  • Forumräv

• 560 inlägg
  • 0

Jag är väldigt känslig när det gäller bild. Jag klarade aldrig av att kolla på DLP, såg färghjulet snurra tills jag blev illa mående..
Tror jag får vänta med oled ett tag till:(
Ingen som vill tänka sig att dema nya serien i hemmiljö?

Klarar själv inte av DLP eller ens Plasma tv. Ser regnbågar hela tiden. Med Oled 2015 serien (EF950) inga problem med rörelsehanteringen så länge all "truemotion" etc är avstängt. Vid "på" känns det som en videokamera från början av 2000-talet. Onaturligt och digitalt.

Postad 27 September 2016 - 14:16

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0

Med Oled 2015 serien (EF950) inga problem med rörelsehanteringen så länge all "truemotion" etc är avstängt. Vid "på" känns det som en videokamera från början av 2000-talet. Onaturligt och digitalt.

Låter som om du refererar till ett förprogrammerat TruMotion läge? User-läge med De-judder under 5 ger ingen anmärkningsvärd SOE. Iallafall inte på B6. De-blur under 7 brukar också funka. Sen att TruMotion i sig kan orsaka enstaka artefakter är tyvärr givet.

Redigerat av RickyDeg, 27 September 2016 - 14:17.

Postad 27 September 2016 - 14:40

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0

Det har hänt mig också nån gång.
För mig funka det att starta om, använde avsluta knappen i netflix appen för att stänga ner.

Det fungerade inte för mig. Fick ta Enators tips och installera om hela appen. Då kickade den igång.

Postad 27 September 2016 - 18:38

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

• 1113 inlägg
  • 0

Slog till och beställde en 65B6V från Siba.

Är trött på blaskig svärta sedan jag sålde min Pioneer 6090 för 2 år sedan.

Hoppas bara LG fixar eventuella buggar när de dyker upp.

Sedan att TV:n klarar Dolby Vision är bara ett plus.

Kommer också att köpa den första UHD- spelare som klarar Dolby Vision, förhoppningsvis en Oppo.

Det kommer att bli en dyr höst/vinter....

Kom på en sak, hoppas jag klarar av bytet från en 80" tv (Sharp 646) till en 65".

Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 27 September 2016 - 19:08.

Postad 27 September 2016 - 19:00

mrchisholm
  • mrchisholm
  • Forumräv

• 859 inlägg
  • 0

grattis till ett kanonköp säger jag bara  :)

Postad 27 September 2016 - 19:07

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0

Slog till och beställde en 65B6V från Siba.

Är trött på blaskig svärta sedan jag sålde min Pioneer 6090 för 2 år sedan.

Hoppas bara LG fixar eventuella buggar när de dyker upp.

Sedan att TV:n klarar Dolby Vision är bara ett plus.

Kommer också att köpa den första UHD- spelare som klarar Dolby Vision, förhoppningsvis en Oppo.

Det kommer att blir en dyr höst/vinter....

Kom på en sak, hoppas jag klarar av bytet från en 80" tv till en 65".

Kan inte ens föreställa mig hur det blir att gå från 80" till 65", speciellt inte om man som jag enbart haft 52-55"  :o  :D

Fick du den till det låga priset...?

OLED-tekniken är oslagbar på många punkter, du kommer garanterat bli imponerad på flera plan skulle jag tro.

Postad 27 September 2016 - 19:28

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

• 1113 inlägg
  • 0

Visst fick tv:n för ca 34500 kr.

Jag provade en LG 930 1080p 55" sommaren 2014.

Klarade dock inte av att  den var böjd och att 55" är en för liten storlek när man sitter på ca 3 meters avstånd.

Var dock supernöjd med bilden så jag tror att jag kommer att bli nöjd med en rak dvs icke böjd 4K 65" Oled som klarar HDR och HDR Dolby Vision.

Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 27 September 2016 - 19:37.

Postad 27 September 2016 - 19:46

Mrhenrik
  • Mrhenrik
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Jag köpte också 65B6 för 34600kr på Siba.
Hade inte tänkt att jag skulle köpa en oled tv redan med tanke på problemen några har med rörelsehanteringen.
Men med det priset så kunde jag inte hålla mig.
Köper hem den med 30 dagars öppet köp och testar.
Har pioneer LX-5090 som jag har/är nöjd med men alldeles för liten för vårt vardagsrum.(5m avstånd)
Hur tror ni att det kommer funka att titta på 1080p Blu-ray*264 filmer med plex eller kodi på en Mac mini till B6:an?
Någon som har testat det? judder?

Postad 27 September 2016 - 20:19

Unregisteredeb564170
  • Unregisteredeb564170
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Min tv skickades idag, förhoppningsvis kommer den redan imorgon :)

Postad 27 September 2016 - 20:27

Mrhenrik
  • Mrhenrik
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

Min tv skickades idag, förhoppningsvis kommer den redan imorgon :)

Min också🤓

Postad 27 September 2016 - 23:21

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 547 inlägg
  • 0

Jag skickade just in 10kr till benify, det jag tycker var märkligt är att ocr-nummret som jag skulle skriva var samma nummer som när jag tittade på sidan för några veckor sedan. Hur ska de kunna identifiera att det var jag som skickade pengarna? Får hoppas på det bästa.

Postad 28 September 2016 - 07:12

Unregisterede11dd107
  • Unregisterede11dd107
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Hittade svaret i ett tidigare inlägg.

Jag skickade just in 10kr till benify, det jag tycker var märkligt är att ocr-nummret som jag skulle skriva var samma nummer som när jag tittade på sidan för några veckor sedan. Hur ska de kunna identifiera att det var jag som skickade pengarna? Får hoppas på det bästa.

När du betalar till ett bankgiro så ser mottagaren vem som skickat betalningen med både för och efternamn oavsett vad du skrivit för OCR eller meddelande.

Jag undrar när man fått sina inloggningsuppgifter, loggar man in på Benifys hemsidan eller använder man inloggningsuppgifterna på SIBA:s.

Postad 28 September 2016 - 07:28

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

• 1006 inlägg
  • 0

Hittade svaret i ett tidigare inlägg.

Jag undrar när man fått sina inloggningsuppgifter, loggar man in på Benifys hemsidan eller använder man inloggningsuppgifterna på SIBA:s.

Direkt länk från Benify till Siba..

Postad 28 September 2016 - 16:01

PaulDenton
  • PaulDenton
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Jag kollar på Sibas hemsida men ser inget om denna rabatt just nu :( 

Kommer jag för sent till festen? 

Blev väldigt sugen när jag såg att 65" gick att köpa för 34500 kr. 

Hur funkar det, ska man gå in på benify.se och registrera sig och sedan prata med Siba eller hur man ser extrapriset? 

Postad 28 September 2016 - 16:17

Lajo
  • Lajo
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Jag kollar på Sibas hemsida men ser inget om denna rabatt just nu :(

Kommer jag för sent till festen?

Blev väldigt sugen när jag såg att 65" gick att köpa för 34500 kr.

Hur funkar det, ska man gå in på benify.se och registrera sig och sedan prata med Siba eller hur man ser extrapriset?

För sent verkar som rabatten gått ut
Edit: Såg fel rabatten är kvar. Du loggar in på Benify och sedan länkar dig vidare till en special sida som Siba har för personalkortet

Redigerat av Lajo, 28 September 2016 - 16:21.

Postad 28 September 2016 - 20:16

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

• 976 inlägg
  • 0

Verkar som den är tillfälligt slutsåld just nu. Går inte att beställa då.

Postad 29 September 2016 - 09:25

Unregisteredeb564170
  • Unregisteredeb564170
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Fick min Tv igår, supernöjd, inga problem med judder på 24p eller så, har bara dragit in rtings inställningar än så länge men är inte nöjd riktigt, near black ser så där ut, skall nog testa att höja black from low to high när jag kommer hem för att se om det blir bättre. Men på det stora hela är jag sjukt nöjd, gott att gå från 55" till 65" med, blir lite mäktigare känsla!

Skall försöka få till en isf kalibrering framöver när frugan har lugnat sig lite :)

Postad 29 September 2016 - 09:34

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0

Fick min Tv igår, supernöjd, inga problem med judder på 24p eller så

Tidigt stadie än så länge...  ;) Skämt o sido - grattis till köpet! Härligt med OLED och 65"!

Postad 29 September 2016 - 10:24

mrchisholm
  • mrchisholm
  • Forumräv

• 859 inlägg
  • 1

Fick min Tv igår, supernöjd, inga problem med judder på 24p eller så, har bara dragit in rtings inställningar än så länge men är inte nöjd riktigt, near black ser så där ut, skall nog testa att höja black from low to high när jag kommer hem för att se om det blir bättre. Men på det stora hela är jag sjukt nöjd, gott att gå från 55" till 65" med, blir lite mäktigare känsla!

Skall försöka få till en isf kalibrering framöver när frugan har lugnat sig lite :)

black level ska absolut inte höjas till high om du inte kör PC-spel, vad är det som ser sådär ut vid near black? du har väll inte fört över vitbalansinställningarna?

tanka hem en blackclipping pattenr så du ställer in black level korrekt, steppa brightness upp/ner tills åtminstone ruta 16 inte syns alls, vissa rekommenderar att 17 inte ska synas på OLED men du får väll kolla vad som blir bäst. 

tänk på att OLEDs svärta är absolut svart vilket gör att TVn kommer kunna visa alla digitala artefakter som kanske normalt är döljt på LCD då dom inte kan gå ner i absolut svärta. sedan finns det mycket material som har dålig komprimering vid nära svart, ser du inga problem med blu-ray är det inget fel  ;)

Redigerat av mrchisholm, 29 September 2016 - 10:33.

Postad 29 September 2016 - 10:38

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 547 inlägg
  • 1

God damnit! Idag ramlade Benify-kontot in på mailen så jag frågade Siba om de har något uppskattat datum på när 65B6 återkommer i lager, svaret blev att det verkar som att de inte ska ta in den igen.

Postad 29 September 2016 - 11:40

kaiserfranz
  • kaiserfranz
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Slog till på en 65B6 med Benify rabatten igår.

Hade egentligen gett upp OLED och så när beställt en Samsung 7005 istället, men med den här rabatten kunde jag inte låta bli. Får ta och utvärdera den i 30 dagar och se om den är värd pengarna eller om juddret är störande. Verkar ju vara lite olika åsikter angående det. Byter ut min Pioneer 434FDE från 2006, så lite skillnad lär det väl bli.

Postad 29 September 2016 - 12:01

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0

black level ska absolut inte höjas till high 

Precis, det ser verkligen inte roligt ut...! Känner man behov att ängra till 'High' måste felet ligga nån annanstans.

Postad 29 September 2016 - 12:57

Lajo
  • Lajo
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

God damnit! Idag ramlade Benify-kontot in på mailen så jag frågade Siba om de har något uppskattat datum på när 65B6 återkommer i lager, svaret blev att det verkar som att de inte ska ta in den igen.

Står annorlunda på hemsidan

Bifogad fil(er)

Postad 29 September 2016 - 13:08

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

• 976 inlägg
  • 0

Samma datum som för 55 tummaren.

Intressant, nu verkar 55B6V ha etablera sig på 18000 danska kronor i grannlandet. Motsvarar lite drygt 23 papp. Kommer sänkningen hör också???

edit: källa pricerunner http://www.pricerunn...mmenlign-Priser

Redigerat av Stefan Bäckman, 29 September 2016 - 13:17.

Postad 29 September 2016 - 15:57

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 547 inlägg
  • 0

Tack för uppmärksammandet, informationen jag fick var uppenbarligen helt uppåt väggarna.

En 65B6 beställd! :D

Postad 29 September 2016 - 22:06

Unregisteredd4b81901
  • Unregisteredd4b81901
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

55b6 för 26390:- nu 

http://www.elgigante...P_PRISJAKT_EGAB

Postad 29 September 2016 - 23:19

Unregisteredd4b81901
  • Unregisteredd4b81901
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

25990:- på siba

http://www.siba.se/t...led55b6v-128348

Postad 30 September 2016 - 05:26

Fellow88
  • Fellow88
  • Beroende

• 1150 inlägg
  • 0
Till våren ligger 55 för 19990 och 65 för 29990 garanterat

Postad 30 September 2016 - 05:38

j1ggly
  • j1ggly
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Vad blir det för pris med Benify? Kan nån kolla?

Postad 30 September 2016 - 06:23

Lajo
  • Lajo
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Vad blir det för pris med Benify? Kan nån kolla?

24906 riksdaler

Postad 30 September 2016 - 06:47

Mrhenrik
  • Mrhenrik
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Fick hem min 65B6 igår.
Helt sjukt bra bild med 4K video på youtube!
Kollade på fotboll på kanal 9 och blev förvånad så bra bild det var.
Trodde att min pioneer LX5090 skulle allafall vara bättre på fotbolls sändningar på digital tv.
Satte på interstellar 1080p från en Mac mini och det var judder på panoreringar tyvärr.
Men blev mycket bättre med trumotion på user.
De-judder 0, de-blur 0
Och isf darkroom.

Provade att köra filmen på plex appen i tv då var det helt annat flyt.

Redigerat av Mrhenrik, 30 September 2016 - 07:10.

Postad 30 September 2016 - 07:20

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0

Fick hem min 65B6 igår.
Helt sjukt bra bild med 4K video på youtube!
Kollade på fotboll på kanal 9 och blev förvånad så bra bild det var.
Trodde att min pioneer LX5090 skulle allafall vara bättre på fotbolls sändningar på digital tv.
Satte på interstellar 1080p från en Mac mini och det var judder på panoreringar tyvärr.
Men blev mycket bättre med trumotion på user.
De-judder 0, de-blur 0
Och isf darkroom.

Provade att köra filmen på plex appen i tv då var det helt annat flyt.

Grattis! :)

Ja visst är det vansinnigt härlig bild på mycket 4K-material via YouTube! Glasklart, superskarpt och med strålande färger! Något bättre än 4K på Netflix många gånger kan jag tycka, även om de också kan vara bra! (Marco Polo i Dolby Vison till exempel).

Intressant feedback angående film. Har du testat Blu-ray? Jag ser fortfarande rörelsehanteringsproblem med De-judder på 0 och De-blur på 0... jag måste höja dem till 3 respetive 6 för att minimera problematiken. Blir dock inte någon anmärkningsvärd SOE, tack o lov, men TruMotion har ju vissa andra problem i sig. Vilken källa man använder spelar tydligen roll då rörelsehanteringen inte är flexibel och kapabel nog från LG, enligt mitt tycke.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.