* Officiell tråd - Hitachi PJ-TX100 *
1475 svar till detta ämne
Postad 10 October 2004 - 14:26
Unregistered524bfdda
-
Unregistered524bfdda
-
Användare
-
-
187 inlägg
Det enda som gjorde att jag sneglade på pannan var att hitachi har/hade svårt att leverera, att panna har HDMI och att priserna är hyfsat lika. I ärlighetens namn tror jag inte att skillnaden är sååååå stor. Men visst, kan man mata panna optimalt med HDMI så kanske en viss skillnad. Men jag tror att vilken man än väljer så blir man nog fruktansvärd nöjd.
Den här tråden är inte lika aktiv längre har jag märkt, så en vädjan till er som redan fått ta del av tx-100, dela med er mer av era intryck och erfarenheter. Vad är ni nöjda/missnöjda med. Något mer ni kommit på? Come on guys bring it on !
Som sagt, jag ska försöka få till en ärlig jämförelse sida vid sida i nästa vecka, ni kommer att få ta del av mina intryck så fort jag får till det. Måste bara få tid till det, har ju ett jobb att sköta fast man önskar att man kunde labba 100% med det här 
Det vore ruskigt intressant att höra din åsikt vid en jämförelse. jag börjar nästan undra om det var fel på panasonicen på loudness. VB och bildstörningar som enligt förklaring berodde på smothscreen var så himla tydliga. Jag hoppas faktiskt att du kommer med en annan slutsats än mig. Titta gärna lite extra på just de symptom jag klagat på på panasonic.
Postad 11 October 2004 - 13:23
Ebola
-
Ebola
-
Forumräv
-
-
655 inlägg
Vi får se vad jag kommer fram till. Ska försöka komma loss från jobbet på torsdag. Hör av mig om det längre fram.
Är det någon som ligger kvar med sin beställning hos webhallen? Jag har väntat i snart två månader. Är det verkligen en acceptabel leveranstid?
Postad 11 October 2004 - 16:03
Mhj
-
Mhj
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Det känns knappast ok att vänta två månader, jag kollade med Hembio consult förra veckan & då hade dom i lager för omg. leverands.
Lite dyrare (15980:-) men helt ok om man vill ha den på denna sidan nyår.
Postad 11 October 2004 - 18:01
SteNo
-
SteNo
-
Användare
-
-
138 inlägg
Vi får se vad jag kommer fram till. Ska försöka komma loss från jobbet på torsdag. Hör av mig om det längre fram.
Är det någon som ligger kvar med sin beställning hos webhallen? Jag har väntat i snart två månader. Är det verkligen en acceptabel leveranstid?
Jag beställde hos datapryl.se och fick leverans inom en vecka. Två månader hade jag aldrig väntat
Postad 11 October 2004 - 18:34
Ebola
-
Ebola
-
Forumräv
-
-
655 inlägg
Nej, du har rätt, det hade jag inte heller gjort så här i efterhand. men när det hade gått 4 veckor skrev Webhallen att de skulle få in 18 st om drygt 1 eller två veckor. Sen så visar det sig att de får in 5 och det är de enda de fått in så vitt jag vet. De har ju flyttat fram datumet ett par gånger och fortfarande ingen prolle.
Jag är lite förbannad på mig själv men vad gör man när man redan väntat i 6 veckor? Då tänker man "de kommer nog snart" svårt att veta när enough is enough. Jag tycker att webhallen hanterat situationen bedrövligt, hoppas inga fler är drabbade, kan inte lita på dem för fem öre.
Men nu har jag bestämt att jag avbeställer. Köper in de från PIPRO istället.
Men man är lite scary för att betala i förskott.
Nåväl det löser sig, wish me luck
Postad 11 October 2004 - 23:25
Unregisteredb38af287
-
Unregisteredb38af287
-
Veteran
-
-
2416 inlägg
jag avbeställde min idag (igår faktist).
Postad 12 October 2004 - 08:21
Unregisteredb19d47c9
-
Unregisteredb19d47c9
-
Användare
-
-
107 inlägg
Jag har också avbeställt min, ironiskt nog ett par dagar innan det blev leverans till en del, närmare bestämt de som beställt innan den 20 augusti har jag för mig (jag beställde den 19:e). Men jag avbeställde därför att jag blev skeptisk pga av alla fel folk råkat ut för samt att det är höst = det kommer en massa nya projektormodeller. Men vem vet, efter Cinema Concept-mässan så kanske det blir en sådan här ändå?
Postad 12 October 2004 - 12:46
Ebola
-
Ebola
-
Forumräv
-
-
655 inlägg
Hoppas inga fler stackare sitter och väntar på leverans isåfall borde ni ställa lite krav på Webhallen, nån jxxla måtte får det ju vara.
Webhallen är helt övertygade om att det räcker med att de har lägst pris, att så länge de är billigast så kan leverera precis när de vill. Jag kommer definitivt inte att handla/besälla av Webhallen mer, det är bara MIN åsikt, det finns säkert andra som är nöjda.
Postad 12 October 2004 - 13:11
Unregistered25737341
-
Unregistered25737341
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Kan det inte vara så illa att vissa butiker har möjlighet att leverera men att de inte vill/har råd att leverera till det pris de satt ut?
Säg att de inte får så lågt pris från sin leverantör längre (projjen har ju ett ursprungs MSRP på $3999). Då kanske de tycker att det är lättare att vänta ut de köpare som lagt en order. Förr eller senare ger de köpare upp som väntar och vad jag vet så finns det inget som "tvingar" en säljare att leverera inom en viss tid. Den rättighet man har som kund är att häva köpet. Alternativt så kan säljarna vänta in "rätt" pris hos sin leverantör. Så småningom lär ju hur som helst priset på projektorn ha sjunkit ner under 15.000.
Texten ovan är endast mitt eget filosoferande och inget jag har grund för och jag hoppas att ingen tar illa upp för att jag sprider mina funderingar. Jag vet inte hur jag själv skulle göra som säljare om jag kände mig tvungen att sälja 50 projektorer billigare än vad jag själv köpt dem för?
Postad 12 October 2004 - 13:31
Ebola
-
Ebola
-
Forumräv
-
-
655 inlägg
Jag köper ditt filosifierande, har själv funderat i de banorna...Men nej det vore ju nästan på gränsen till fräckhet, en butik/firma som bedriver en verksamhet på det sättet är inte en butik/firma att lita på.
Det är som att mer eller mindre lura sina kunder. Den tid och kraft man som kund lägger ner under den långa leveransprocessen på att ringa, maila för att få status, oroa sig om det är fel på projektorerna eller om det är bara logistiken mm mm måste företaget ta hänsyn till. Det är helt respektlöst att göra så mot sina kunder.
Tror inte att seriösa företagare håller på så.
Säg så här, hur det än är, så tror jag inte Webhallen bryr sig ett smack om sina kunder så länge de får sina pengar. Jag hoppas verkligen att de biter sig själva i svansen.
Postad 12 October 2004 - 13:40
Unregistered59dcaef6
-
Unregistered59dcaef6
-
Guru
-
-
5025 inlägg
Men jag avbeställde därför att jag blev skeptisk pga av alla fel folk råkat ut för...
Mjaa... Sååå hemskt många fel är det väl inte. Iaf inte i jämförelse med de andra budget-LCD:er som har släppts den senaste tiden. Alla har de ju sin beskärda del av döda pixlar, dammblobbar, missfärgningar och skenande fläktar.  Tror att man får leva med det ett tag till om man handlar billigt faktiskt.
Postad 12 October 2004 - 14:28
Ebola
-
Ebola
-
Forumräv
-
-
655 inlägg
Sådär, nu har jag betalat förskott till PIPRO. Kan säga att Patrik på Pipro gör ett strålande jobb, otroligt bra bemötande och snabba svar. Till skillnad från andra
Kommer kanske att få projjen redan på fredag !!! Det kallar jag leveranstid. Visst man är alltid nervös vid förskottsbetalningar men om allt går bra så kan jag varmt rekommendera PIPRO/Patrik. Let you know later
Arioch, tack för att du lugnar mig, jag tror nämligen också att tx-100 är en grymm proj. Sen har ju PIPRO pixelkontroll och lampgaranti vilket är enastående !
Nu till en mer praktisk fråga:
- Jag kommer att ha ca 10 m avstånd mellan projektor-HTPC och DVD. Kan ni som redan har tx-100 ge förslag på DVI-D kabel/kablar som klarar avtåndet 10 m. Grafikkort ATI 9600xt 256. Tycker ni att jag ska köpa en ny DVD spelare som matar progressivt eller ska jag nöja mig med HTPC??
Tack på förhand
Postad 12 October 2004 - 14:40
Unregisteredba14ec31
-
Unregisteredba14ec31
-
Användare
-
-
133 inlägg
Men jag avbeställde därför att jag blev skeptisk pga av alla fel folk råkat ut för...
Mjaa... Sååå hemskt många fel är det väl inte. Iaf inte i jämförelse med de andra budget-LCD:er som har släppts den senaste tiden. Alla har de ju sin beskärda del av döda pixlar, dammblobbar, missfärgningar och skenande fläktar. Tror att man får leva med det ett tag till om man handlar billigt faktiskt.
Ringde och klagade hos servicestället (Anta service) på lång reparationstid (utbyte av brummande fläkt) så ursäktade sig hon att de hade många projektorer inne. Vet ej om det var endast Hitachi eller gällde det även andra märken men man blir visst undrande varför har de så många projjar inne på verkstan.
Postad 12 October 2004 - 18:45
Unregistered00068bcf
-
Unregistered00068bcf
-
Lärjunge
-
-
430 inlägg
Kan ni som redan har tx-100 ge förslag på DVI-D kabel/kablar som klarar avtåndet 10 m.
Audioquest DV 1 ska vara grymm, men den är dyyr. Jag funderar på en sån som är 9 meter. Dom har DVI kabel på upp till 20m som ska funka fullt ut.
Postad 12 October 2004 - 19:12
Ebola
-
Ebola
-
Forumräv
-
-
655 inlägg
Finns det någon återförsäljare för Audioquest DV1 i Sverige? Är det ingen som kör en 10 meter DVI som fungerar klockrent med tx 100?
Hmmm kom på att jag nu pratat kablar, men det är lite svårt att exakt veta vart man ska lägga frågan. Frågan är ju inte allmänt om kablar utan just riktad till de som har tx-100, det kan ju skilja från projektor till projektor. Hoppas modarna ursäktar  slänger in mina frågor under kablar nästa gång...
Redigerat av Ebola, 12 October 2004 - 19:22.
Postad 12 October 2004 - 20:03
Unregistered00068bcf
-
Unregistered00068bcf
-
Lärjunge
-
-
430 inlägg
Japp, Hifihuset säljer dom iaf. Här hittar du dom
Postad 12 October 2004 - 20:06
Ebola
-
Ebola
-
Forumräv
-
-
655 inlägg
ok tanx, ska kolla om budgeten räcker
Postad 12 October 2004 - 21:48
Zippocage
-
Zippocage
-
Användare
-
-
123 inlägg
Köpte min 7,5m DVI-D dual link kabel från Lindy för ca 400 kr inkl frakt. Funkar klockrent. Hade mycket trevligt kontakt med [email protected].
Postad 12 October 2004 - 21:50
Zippocage
-
Zippocage
-
Användare
-
-
123 inlägg
Ebola: en HTPC med med ett radeon kort är väl alldeles utmärkt. Flexibelt och bra.
Postad 12 October 2004 - 22:01
Ebola
-
Ebola
-
Forumräv
-
-
655 inlägg
Köpte min 7,5m DVI-D dual link kabel från Lindy för ca 400 kr inkl frakt. Funkar klockrent. Hade mycket trevligt kontakt med [email protected].
Låter bra Zippocage, men jag kommer att ha 10 m och undrar om det kommer att generera sparklisar, vi vet ju att DVI signalen från ett grafikkort inte alltid är den starkaste. Det är därför jag undrar om det är någon som kör exakt 10 m eller mer med klockren bild mot just tx-100.
Postad 12 October 2004 - 22:16
Zippocage
-
Zippocage
-
Användare
-
-
123 inlägg
Ebola: förstår att du vill vara säker. Släng iväg ett mail till killen på Lindy. Det är nog möjligt att du får pengar tillbaka om den inte funkar för dig.
Postad 13 October 2004 - 08:31
Ebola
-
Ebola
-
Forumräv
-
-
655 inlägg
Zippocage, Vet du hur lång leveranstid lindy har och hur betalar man?
Postad 13 October 2004 - 08:39
Unregisteredba14ec31
-
Unregisteredba14ec31
-
Användare
-
-
133 inlägg
Finns det någon återförsäljare för Audioquest DV1 i Sverige? Är det ingen som kör en 10 meter DVI som fungerar klockrent med tx 100?
Hmmm kom på att jag nu pratat kablar, men det är lite svårt att exakt veta vart man ska lägga frågan. Frågan är ju inte allmänt om kablar utan just riktad till de som har tx-100, det kan ju skilja från projektor till projektor. Hoppas modarna ursäktar slänger in mina frågor under kablar nästa gång...
Hej! Jag har just köpt en TX-100 och i veckan fick jag från LINDY´S Premium DVI-D Super Long Distance Cable, 10m samt deras Premium Gold S-VGA Monitor Cable (15HDM/15HDM), 10m. Så fort jag fått projjen från service (fläkten började brumma efter ett par timmar) så skall jag testa bägge kablar och åtekomma om resultater. Allt som allt gick dessa 2 kablar på 1100 ink frakt. Har GeForce 5600 i burken. VGA-kabeln är tänk till RGB från DVD egentligen men skall testa både digitalt (DVI) och analogt (VGA) från dator till projektor för att verifiera det bästa bildöverföringsalternativet.
Postad 13 October 2004 - 09:24
ben
-
ben
-
Rookie
-
3 inlägg
Ingen som vet modellbeteckningen på fläkten som sitter i tx100?
Verkar vara en riktig billig "beta" fläkt (missljud, brummar)  med tanke på hur många som råkat ut för detta. Funderar på att byta ut den själv till en bättre fläkt men vill ha specen för den fläkt som sitter i först  .
Postad 13 October 2004 - 10:05
Ebola
-
Ebola
-
Forumräv
-
-
655 inlägg
Slängde iväg ett mail till Phil på Lindy's får se vad han tycker. Tack för alla bra tips ni kommit med.
Postad 13 October 2004 - 16:04
vandeurs
-
vandeurs
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Ang Webhallen och dåliga leveranser.
Jag har själv beställt en PJ-TX 100 från webhallen och väntar tålmodigt på min projje. När jag började ruttna på den långa leveranstiden efter ett tag så kontaktade jag Datapryl.se som också sålde PJ-TX 100 för ca 15000.
Datapryl svarade då att den leverantör som de och alla andra återförsäljare med det priset hade använt sig av hade blivit stoppad av Hitachi. Det skulle tydligen vara ett av skälen till varför det aldrig kommer in några projjar till de som har beställt.
Datapryl svarade också att de numera kunde leverera en PJ-TX 100 för 15995 :- inkl leveranskostnader med några dagars varsel. Och idag upptäckte jag att även Webbhallen hade höjt sitt pris till 15995 :- på PJ-TX 100.
Då kontaktade jag Webhallen och undrade vilket pris jag skulle få betala på min redan beställda projje och de svarade att det är det gamla priset som gäller fortfarande för varor som är betställda innan prishöjningen. Men det var mycket osäkert när leveransen kunde ske.
Hur som helst slutsatsen är att Hitachi av någon anledning har stoppat den leverantör som har hållit det lägsta priset och att återförsäljarna därför har fått problem med leveranserna. Nu har de tydligen funnit en ny leverantör som är ca 1000 :- dyrare. Å andra sidan kan i alla fall datapryl leverera omdelbart till detta pris.
mvh
Fredrik WvD
Redigerat av vandeurs, 13 October 2004 - 16:12.
Postad 13 October 2004 - 16:33
Ebola
-
Ebola
-
Forumräv
-
-
655 inlägg
Jadu vandeurs, jag blir helt enkelt inte förvånad över Webhallens agerande. Det verkar mer och mer tydligt att de vill att folk ska avbeställa sina projektorer för att de inte kan ta in dem till ett pris som ger de acceptabla marginaler. Tycker att de är helt respektlösa mot sina kunder och de tror att de kan hantera kunder hursomhelst. Har någon fått någon rejäl ursäkt eller att det skulle vara på tal om någon kompensation?? Absolut inte. Så länge pengarna strömmar in är allt frid och fröjd, en tanke på kundnöjdhet?? nej nej.
Såg förresten att de ändrat informationen på hemsidan. Det har tagit dem 2 månader och x antal arga kunder för att inse att de har problem med TX-100 leveranser.
För några dagar var jag på gränsen till rabiat när det gäller Webhallen. Nu tycker jag mest att de är pinsamma. Never more my friends....
Postad 13 October 2004 - 21:41
Unregistered57c5fd34
-
Unregistered57c5fd34
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
....beställde min projje på Webhallen den 25 augusti o igår så satt jag o läste här på forumet om alla som va missnöjda...har inte tänkt så mycket på det själv eftersom jag har köpt hus o då har man o göra...men iaf så skrev jag ett brev o skulle annulera ordern o när jag skulle skriva ordernumret så såg jag att man kunde gå in på en sida o kolla statusen på sin order så jag gjorde det innan jag skickade mailet....o det va minsann skickat den samma dag(12/10)!!!!!!!!......och den dök upp på regeringens jobb idag(13/10)!!!!!!!!......sicken flax........men när jag väl hade packat upp den o startat den så tyckte jag att den väsnades lite för mycket.......tror knappast att det va 25db men iofs jag har inget o jämföra med.....va ska man göra????
//Moon
Postad 14 October 2004 - 00:05
Tomas_D700
-
Tomas_D700
-
Rådgivare
-
-
5023 inlägg
Hej ...va ska man göra????
Du kan alltid utnyttja de 14 dagars ångerrätt du har vid distansavtal och helt enkelt returnera projektorn (du behöver inte tala om varför). Nu vet jag att Webhallen har "hittat på" en egen regel där de påstår att förpackningen ska vara obruten men detta är som sagt bara ett påhitt som lagen inte bryr sig om (såvida det inte gäller plomberade programvaror eller plomberade bild- och ljudupptagningar). Vid distansavtal har konsumenten rätt att vidta de åtgärder som är nödvändiga för att försiktigt undersöka varan och dess funktion. Detta kräver givetvis att man både packar upp samt vid behov (beroende på vilken funktion man vill kontrollera) startar en projektor. Det är vidare klargjort i lagens förarbete att säljaren helt enkelt har att "gilla läget" både när det gäller kosnader för förpackningens återställande samt acceptera den eventuella värdeminskning som dessa nödvändiga åtgärder kan leda till. Vidare så har ARN redan klargjort att det faktum att en vara är endast obetydligt använd inte är ett tillräckligt skäl för att neka konsumenten möjlighet att ångra köpet. I denna tråd redogör jag i ett antal inlägg för den information som finns (notera dock att rubriken felaktigt säger "öppet köp" vilket inte är fallet vid distansavtal utan den handlar om distansavtalslagens ångerrätt). Får du problem så vänd dig till din konsumentvägledare. Känner inte de till alla paragrafer i lagarna (vilket inte alls är ovanligt) så upplys dem eller vänd dig direkt till ARN. Lite nyttig information: Vid distansavtal så är enligt lag näringsidkaren skyldig att alltid informera dig om att det finns möjlighet att ångra sig, hur ångerfristen räknas, hur du ska göra om du vill ångra dig och vad som gäller när du utnyttjat din ångerrätt. Denna information ska du få direkt när avtal ingås eller allra senast vid leveransen. Ångerfristen räknas från den dag du tog emot varan förutsatt att du har blivit informerad om din ångerrätt. Har du inte blivit informerad så börjar ångerfristen inte att gälla förrän du fått informationen. Lämnas aldrig någon information så gäller ångerrätten ett år från det att du tog emot varan. Det är alltid näringsidkaren som skall kunna bevisa att du har fått informationen.
Redigerat av Tomas_D700, 14 October 2004 - 11:21.
Postad 14 October 2004 - 11:38
Unregistered6080eb57
-
Unregistered6080eb57
-
Amatör
-
-
67 inlägg
På fyndbörsen så säljer de hitachi tx100 för 14995 kr
Postad 14 October 2004 - 13:15
Mozez
-
Mozez
-
Forumräv
-
-
836 inlägg
Har inte tid att plöja 34 sidor för att bilda mig en uppfattning om denna projektor TX-100.
Är denna TX-100 något ni kan rekommendera, eller ska jag fortsätta kika på Z3/AE700?
Postad 14 October 2004 - 13:34
Unregisteredba14ec31
-
Unregisteredba14ec31
-
Användare
-
-
133 inlägg
Kanske lägge att starta nån slag "feldatabas" över projektorer samt leverantörer så att informationen sammlas på ett bättre sätt?
Redigerat av Unregisteredba14ec31, 14 October 2004 - 13:35.
Postad 14 October 2004 - 13:44
Unregisteredbf364490
-
Unregisteredbf364490
-
Veteran
-
-
1887 inlägg
Hitachi-projjen ÄR bra! Jag tror inte att den är varken bättre eller sämre än Z3/AE700... De har alla sina fel och brister. Ingen av dessa projjar är egentligen ett dåligt köp!
Mozez: Jag tycker att du ska åka till CC-mässan 22-24 oktober i Stockholm. Där har du alla projjar samlade!
Postad 14 October 2004 - 13:50
Mozez
-
Mozez
-
Forumräv
-
-
836 inlägg
Mozez: Jag tycker att du ska åka till CC-mässan 22-24 oktober i Stockholm. Där har du alla projjar samlade!
Det tycker jag med... Dock skalar väl den resan bort 3000:- från projektor-budgeten... (Bor i Norrbotten...)
Postad 15 October 2004 - 15:47
vanos
-
vanos
-
Amatör
-
-
55 inlägg
hej! undrar om det är nån som fått en svensk bruksanvisning till sin hitachi
inte jag i allafall
Postad 15 October 2004 - 22:26
SteNo
-
SteNo
-
Användare
-
-
138 inlägg
hej! undrar om det är nån som fått en svensk bruksanvisning till sin hitachi inte jag i allafall
Nä , någon "bruks" på svenska har jag inte heller fått. (Finns det)? Får klara sig med en blandning av engelska, tyska och norska. Ganska dåligt egentligen att den inte finns på svenska. Det är ju inte direkt en speciellt billig apparat för ett par hundra, då hade jag lättare kunna acceptera att det inte finns på svenska.
Postad 16 October 2004 - 15:18
grazze
-
grazze
-
Rookie
-
3 inlägg
Måste bara säga att jag fick en svensk bruksanvisnig med min projj, som jag köpte av fyndbörsen.
1,5 Veckas väntetid bra betmötande och priset 14.995:-
Postad 16 October 2004 - 18:13
SteNo
-
SteNo
-
Användare
-
-
138 inlägg
Måste bara säga att jag fick en svensk bruksanvisnig med min projj, som jag köpte av fyndbörsen. 1,5 Veckas väntetid bra betmötande och priset 14.995:-
Fick du med den i kartongen, eller är det en "specialare"
Postad 17 October 2004 - 10:54
Ebola
-
Ebola
-
Forumräv
-
-
655 inlägg
Hej!
Jag har just köpt en TX-100 och i veckan fick jag från LINDY´S Premium DVI-D Super Long Distance Cable, 10m samt deras Premium Gold S-VGA Monitor Cable (15HDM/15HDM), 10m. Så fort jag fått projjen från service (fläkten började brumma efter ett par timmar) så skall jag testa bägge kablar och åtekomma om resultater. Allt som allt gick dessa 2 kablar på 1100 ink frakt. Har GeForce 5600 i burken. VGA-kabeln är tänk till RGB från DVD egentligen men skall testa både digitalt (DVI) och analogt (VGA) från dator till projektor för att verifiera det bästa bildöverföringsalternativet.
Brunöga, har du fått din projje tillbaka från service? Har du testat LINDY's DVI-D kabel?
Postad 17 October 2004 - 12:19
Unregisteredba14ec31
-
Unregisteredba14ec31
-
Användare
-
-
133 inlägg
Brunöga, har du fått din projje tillbaka från service? Har du testat LINDY's DVI-D kabel?
Hej! Efter att ha ring och gnällt runt bla hos svenska Hitachi så blev jag lovat projjen hem i början av denna vecka. De har haft den inne redan i 2 veckor trots att på Antas sida står det 5 dagars reparationstid. Som sagt företagen är vana på att pissa på privatkunder. Återkommer om kabeltestet så fort som möjligt.
Postad 17 October 2004 - 13:53
grazze
-
grazze
-
Rookie
-
3 inlägg
Måste bara säga att jag fick en svensk bruksanvisnig med min projj, som jag köpte av fyndbörsen. 1,5 Veckas väntetid bra betmötande och priset 14.995:- Fick du med den i kartongen, eller är det en "specialare"
Nej den bruksen låg i kartongen från Hitachi, den var orginal och innehöll flera språk Det var nog 3 eller 4 ganska tjocka böcker som följde med
Postad 17 October 2004 - 14:08
Unregistered41782
-
Unregistered41782
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Hej!
Har haft min på fläktbyte en gång nu,tycker den låter lika illa fortfarande.
När den startar upp så är den hyfsat tyst,men efter några sekunder så börjar den
brumma igen.Ljudet är inte heller lika hela tiden,det ändrar karaktär ideligen.
Mycket störande! Ni som fått era lagade är era hyfsat tysta om man jämför med
tex z2? Har dessutom fått en stor grå/blå fläck mitt i bilden.Damm?
Mvh Janne
Postad 17 October 2004 - 14:52
Ebola
-
Ebola
-
Forumräv
-
-
655 inlägg
Får mitt ex imorgon, hoppas att det inte är något fel på min fläkt, men man blir lite tveksam när man hör att flera fått problem. Tycker det är extremt konstigt. Har de haft dålig kvaluta på fläktarna eller är det de olika lägen på projjen och fläkten som inte lirar? Vad säger tex Antas att felet beror på?
Postad 17 October 2004 - 17:36
BlackCola
-
BlackCola
-
Användare
-
-
247 inlägg
Vatusan nu har min börjat bråka här, den gnäller om att jag ska rengöra luft filtret efter 102 timmar, har rengjort det ungefär varannan vecka innan, det är inte ens skitigt och den bråkar endå, har även rengjort mätaren som känner av dammet....
power e grön och lamp och temp blinkar rött samtidigt, i manualen så står det att man ska rengöra filtret.
man ska vl för tusan inte behöva köpa ett nytt filter??
Postad 17 October 2004 - 17:49
Unregistered00068bcf
-
Unregistered00068bcf
-
Lärjunge
-
-
430 inlägg
Har du nollat filtermätaren, i menyn ?
Postad 17 October 2004 - 17:51
Kristoffer
-
Kristoffer
-
Användare
-
-
123 inlägg
Projektorn SKA inte låta från fläkten, mer än ett svagt vinande. Brummar det eller nåt liknande ÄR det fel och då ska du ha en ny projektor eller en lagad projektor. Det här är den tystaste projektor jag någonsin har hört, NÄR den funkar. För mig tog det ju åtkilliga exemplar innan jag fick en som funkade. Uppenbarligen har Hitachi snålat in på fläktar eller utrymme eller både och, för det är ett faktum att fläkten fungerar dåligt för många.
BlackCola: Det finns en mätare som säger hur lång tid det har gått sedan förra filterrensningen. När den når över 100 timmar säger den ifrån, oavsett hur mycket du har rengjort tidigare. Så länge du inte nollställer mätaren när du rengör så spelar det ingen roll hur ofta du rengör.  Eller har du nollställt den i menyn?
Postad 17 October 2004 - 17:57
BlackCola
-
BlackCola
-
Användare
-
-
247 inlägg
Har du nollat filtermätaren, i menyn ?
Nej det har jag inte gjort, har läst att man ska göra det, men kan det vara det som gör att den fortfarande gnäller? EDIT... Ahhh tack så mycket hans gruber och kristoffer, det var bara att nollställ, tusen tack, nu kan jag se på film igen
Redigerat av BlackCola, 17 October 2004 - 17:59.
Postad 17 October 2004 - 18:05
Unregistered41782
-
Unregistered41782
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Tack för svaren!
Efter din beskrivning Kristoffer ,så är jag övertygad om att det fortfarande är fel på min.Blir till att skicka iväg den igen då...
Postad 18 October 2004 - 20:33
Unregistered0f2345cc
-
Unregistered0f2345cc
-
Användare
-
-
123 inlägg
Efter din beskrivning Kristoffer ,så är jag övertygad om att det fortfarande är fel på min.Blir till att skicka iväg den igen då...
Jag är inne på samma sak men kan tänka mig att projjen kommer stanna en stund hos Anta så jag vet inte om man kanske ska vänta en lite ändå. Kristoffer, fick du en ny från Anta eller från butiken?
Postad 18 October 2004 - 20:35
Kristoffer
-
Kristoffer
-
Användare
-
-
123 inlägg
Jag fick nya av butiken varje gång (är nu inne på min tredje projektor).
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
Projektorer
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|