Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell Philips 42PF9966-tråd

1011 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 maj 2006 - 19:00

Unregistered8d7dc174
  • Unregistered8d7dc174
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Tog två dagar innan dom (strax) upptäckte att min Tv fortfarande stod kvar i Danmark. :unsure:
Blev lovad Tvn i dag Tisdag, tror ni att det kom någon Tv, nä just det. :)
Hoppas på morgondagen. :o
Har börjat acceptera att det är normalt allt det här som händer. :o
Får ju trots allt 3000kr i kompensation, hoppas att dom inte tror jag ska tacka och buga.
Hittar jag ett enda fel på Tvn vet jag inte vad jag gör.
Kan man kräva av Elgiganten att man vill ha exakt likadan Tv 9966 trots att de inte säljer den längre om man nu inte skulle få Tvn inom rimlig tid?
Eller kan dom erbjuda en likvärdig Tv istället?

sten

Postad 03 maj 2006 - 18:38

Unregistered8d7dc174
  • Unregistered8d7dc174
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Philipsen har hittat hem till slut. :)
Nu ska det bara lösas med kompensationen så vi äntligen får allting ur världen. :)

sten

Bifogad fil(er)

Postad 04 maj 2006 - 10:04

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1 377 inlägg
  • 0
Är det någon som provat köraa HD Tv klipp på sin 9966????

Postad 13 maj 2006 - 19:13

bodahl
  • bodahl
  • Lärjunge

• 419 inlägg
  • 0

Är det någon som provat köraa HD Tv klipp på sin 9966????

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har kört från min powerbook.
Fugerade bra.Grym bild.

B.D :wub:

Postad 21 maj 2006 - 21:50

antegbg
  • antegbg
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Fösta gången jag skriver nåt om min 9966/12. Lite snabbt om mitt liv med den. Började en dag 18 maj 2005. Såg den på nätet(Netonnet) för 29995:-, glad som f*n åkte dit å köpte. Hemma å uppe på väggen var den efter ett par timmar. Supernöjd å glad. FÖrsta felet som jag märkte var att jag fått fel kablar med(inte komponent till vga utan komposit till vga). Lite sur å ringde runt å fick till slut dom efter 8 veckor å 500:- i kompesation från netonnet. Andra felet var ca efter 3 månader: nätagregatet surrade som f*n som flera hade upplevt. SKickade in den till Sevex å fick även den uppgraderad efter önskemål(hade läst lite på nätet om det). SÅ där ja nu fick jag tillbaka den efter ca 3 veckor, nöjd å glad igen. Tredje felet kom efter 2 timmar, nätaggregatet igen. Fick en låne TV medans min var inne igen. Fick tillbaka den å tänkte nu jk*vlar e jag nöjd. Men icke då, efter ett par månader så började det knasa mera. Fick blålila färg på skärmen när jag startade upp den hyffsat många gånger för att balla ur totalt. Inte nog med det, fick även knas på ljudet ett par gånger, inget ljud alls. Eller jo lite var det men endast brus å så högt att man blev tvungen att stänga av den. Sätte på igem i hopp om förbättring, men icke igen. Höll på i ca 12 timmar. Bidde bara att ringa Philips å dom tyckte att det finns bara en utväg, REKLAMATION. Ser att historien blir lång även om den skulle bli kort, tänk då att denna e kort för verkligheten e längre. Men för att runda av snabbt så, jag fick mina pengar tillbaka efter 1 år å 1 dag. Alla 100% av dom. Så nu e jag en Pioneer 43xde gladare. Tänkte att efter alla inlägg som jag läst har hjälpt mig om allt möjligt så kan jag åxå skriva lite. Så om du har problem med din TV så stå på dig oavsett vad anra tycker. Jag fick rätt till slut å det kan du åxå få. Skriv gärna om du har haft problem med din så kanske jag kan hjälpa till, känner att jag e ganska insatt nu vare sig jag vill eller inte. Det finns många som e nöjda å nåra som inte e det, men slutligen så e det vad du själv tycker. Tycker du att du har nått som e knas å inte får hjälp så kanske jag har lite tips. Lycka till alla med sina 9966:or nu lämnar jag er, till Pioneer å e super nöjd.

Redigerat av antegbg, 22 maj 2006 - 21:50.

Postad 22 maj 2006 - 16:56

mmrz
  • mmrz
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Har lite funderingar om HDTV..
Jag har en gammal 9966:a som i och för sig utlovades att vara en sk. HD-TV när jag köpte den för 1,5 år sedan, men visade sig endast vara en "halvhybrid".. Klarar endast 1080i..

Nu beställde jag en HDTV- mottagare från Canal plus som klarar Mpeg-4 för att kunna titta på fotbolls-WM i hdtv. Efter detta har jag läst att fotbolls-WM kommer att sändas i 720p. Betyder det att det blir svart i min ruta....??

Någon med svar? :D

/Micke

Postad 23 maj 2006 - 18:04

bodahl
  • bodahl
  • Lärjunge

• 419 inlägg
  • 0
Borde gå att skicka ut signalen i olika upplösningar.
Går inte det är boxen värdelös.

B.D :D

Postad 21 juni 2006 - 13:19

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1 377 inlägg
  • 0
Någon som använder sin Tv med den inbyggda Centern?? istället för en lös högtalare?

Måste göra så nu när jag flyttar. Men frågan är ju hur låter det på en skala 1/ 10 ??

Postad 21 juni 2006 - 23:01

villyvonka
  • villyvonka
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Hej,

Jag har ett konstigt fenomen med min skärm (9966/10) som uppkommit för ca tre månader sedan.

Det har nämligen uppkommit skuggor bakom glaset på något vis. Vid en snabb anblick tror man att det är glaset som är typ skitigt på utsidan men det sittar alltså innanför!?! :D Hur nu det är möjligt? :unsure:

Jag har såklart testat att putsa med vanlig fönsterputs på utsidan men upptäckte då att det var som sagt bakom!? Det är som en liten ring i vänstra övre hörnet samt en 3-4cm tjock strimma ungefär mitt i som löper nästan längs hela bilden. Bereonde på vad man tittar på (ljus eller mörk bild) samt vilken kvalitet det är på matrialet så framträder det mer eller mindre. Desto bätre källmatrial desto tydligare syns det. Om man tittar på en halvtaskig analog sändning så tänker man inte på det.

Jag har försökt att fota det men det är inte helt enkelt. Hursomhelst så kan man se ringen i vänstra hörnet. Strimman i mitten är svårare att återspegla med ett foto.

Jag har garanti kvar så förmodligen är det bara o lämna in... men frågan är hur det kan uppkommit. Det är alltså ingen inbränning. Jag har aldrig spelat TV spel utan enbart haft den till film... och vad jag vet finns det ingen kanal som har nån logga i vänstra hörnet typ 15 cm ner och 15 cm ut från kanten!? Hursomhelst kan man inte få någon inbränning med så korta intervall som TVn blivit "utsatt" för.

Jag har heller inte haft den som bollplank! :lol:

Tacksam för kommentarer... om ni nu kan tyda bilden (och nej det är inte skuggor på fotot utan den ser ut så).

/Walle

Bifogad fil(er)

Postad 22 juni 2006 - 06:30

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1 377 inlägg
  • 0
Välkommen :D Såna där ringar har jag sex stycken av. Tre på under bilden o tre på övre delen. Ser ut som sug plopps märken när dom lyft rutan. Mina syns bara när solen ligger på *irriterande* o ingen garanti har jag kvar heller. Men jag ska prova ringa servex o se vad dom sänger.
Lånar din bild som ett demo :unsure:

Edit:

Har ring Christer på Servex nu o han sa att det är rätt vanligt med dom runda märkena o att garantin inte skulle vara några problem för detta. Det dom gör att dom tar isär den o bara gör rent på insidan!

/
Fått tillbaka tv:n tog en timmes väntan sen var den klar och prov körd :lol:

Redigerat av _FredriK_, 28 juni 2006 - 18:17.

Postad 12 augusti 2006 - 08:48

Mange Magnet
  • Mange Magnet
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
Jag matar min /10 med 1080i via HDMi/DVI från en Philips DVP9000.

Jag har nu upptäckt att bilden trycks ihop litet så att alla blir lite längre och smalare än de egentligen ska vara. Cirkeltestet i THX-optimizer blir en något högsmal oval, grovt mätt cirka 39 cm hög mot 37 cm bred.

När jag sänker uppskalningen till VGA blir bilden plötsligt korrekt.

Nån som känner igen detta?

Postad 24 augusti 2006 - 13:19

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1 377 inlägg
  • 0
Hejsan!!

Kan inte någon som matar sin tv med Hdmi/Dvi i 1080i läge att ta ett närbildskort på ett mörkt parti. jag tycker att jag får filimer på min bild olika färger som far omkring. Har ingen kamra just nu så bild kommer.

Sen får inte jag rätt upplösning ut från datorn. Antigen blir det sorgekanter eller blir bilden för stor. Har provat alla konstiga upplösningar.

Min uppfattning är att denna tv inte är gjord att mata med data signal.

Postad 24 augusti 2006 - 22:18

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1 377 inlägg
  • 0
Ändrade på källan i meny:n till digital OJ vilken skilnad tänk vad man lär sig.

Känns lite surt :unsure: bilden vart helt otroligt mycket bättre. Inge brus alls.

Men kan någon svara på varför man måste ändra detta varje gång man byter från dvi till något annat o tillbaka. Det är som han tappar det o bilden blir orolig igen.

Redigerat av _FredriK_, 25 augusti 2006 - 19:48.

Postad 02 september 2006 - 01:10

mmrz
  • mmrz
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Ändrade på källan i meny:n till digital OJ vilken skilnad tänk vad man lär sig.

Känns lite surt :blink: bilden vart helt otroligt mycket bättre. Inge brus alls.

Men kan någon svara på varför man måste ändra detta varje gång man byter från dvi till något annat o tillbaka. Det är som han tappar det o bilden blir orolig igen.

<{POST_SNAPBACK}>

"Ändrade källan i menyn"??? Förklara lite mer ingående är du snäll..?

Hur många av er har förresten lämnat in tv:n för surrande ambilight? Blev det bättre? Tid?
Jag kan inte ens använda ambilighten pga detta obehagliga surrande. Vill heller inte gärna lämna in tv:n för reparation då jag har dålig erfarenhet av reparation sedan tidigare.. 2,5 månad utan tv....

Jag frågade även (tror de hette Strax) om de kunde ordna så att jag blev av med surrandet vid det förra tillfället men de sa att det inte gick att reparera. Jag har läst lite annat här på forumet och visst verkar det gå att fixa?? :lol:

/Micke

Redigerat av mmrz, 02 september 2006 - 03:51.

Postad 28 oktober 2006 - 09:47

Mange Magnet
  • Mange Magnet
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0

Jag har nu upptäckt att bilden trycks ihop litet så att alla blir lite längre och smalare än de egentligen ska vara. Cirkeltestet i THX-optimizer blir en något högsmal oval, grovt mätt cirka 39 cm hög mot 37 cm bred.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag skickade frågan till Philips som blev mycket förbryllade, de hade inte hört talas om felet tidigare.

De vill att jag ska försöka utreda om det är fel på TV:n eller DVD:n.

Skulle nån av er som kör DVD via DVI till 42pf9966 kunna hjälpa mig genom att se om bilden dras ut i höjdled när ni höjer uppskalning från VGA till t.ex. 1080i? :)

Postad 11 november 2006 - 15:35

Mange Magnet
  • Mange Magnet
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag skickade frågan till Philips som blev mycket förbryllade, de hade inte hört talas om felet tidigare.

Skulle nån av er som kör DVD via DVI till 42pf9966 kunna hjälpa mig genom att se om bilden dras ut i höjdled när ni höjer uppskalning från VGA till t.ex. 1080i? :P

<{POST_SNAPBACK}>

Ingen? B)

Postad 12 november 2006 - 00:59

killkinn
  • killkinn
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Bifogad fil  jari_017.jpg   553,48K   73 Antal nerladdningartrött man blir ca 30 röda pixlar

Postad 12 november 2006 - 11:57

killkinn
  • killkinn
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Detta är min andra tv.
Pratade med Fyndbörsen idag dom sa att jag skulle vända mig till Servex
för att det är dom som ska kreditera tv vid ett återköp.
Pratar med Servex dom säjer att det är Fynbörsen som skall göra det.
Och så vill dom inte svara på vad jag skall få i ersättning eller vilken tv den ska bli utbytt mot.
Verkar som det inte finns någon som vågar ta ett beslut.
Så där är det definitivt slut handlat.
Har skickat mail till konsumentverket idag.

MAN BLIR SÅ TRÖTT.

B.D :P

<{POST_SNAPBACK}>

Hur har det gått? Min tv blev också sämre efter uppgraderingen.

Postad 29 december 2006 - 20:54

Mange Magnet
  • Mange Magnet
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Skulle nån av er som kör DVD via DVI till 42pf9966 kunna hjälpa mig genom att se om bilden dras ut i höjdled när ni höjer uppskalning från VGA till t.ex. 1080i? :)

<{POST_SNAPBACK}>

Felet visade sig ligga i DVD-spelaren. Så nu är den utbytt mot en splitter ny Yamaha DVD-S1700! B)

Postad 03 januari 2007 - 08:37

-Max-
  • -Max-
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Jaha...

Då var det dags för mig att sälla mig till skaran som har problem med sin 9966:a. :rolleyes:
Började med att TV:n var riktigt seg när man bytte kanal och flippade mellan sidorna på text-tv.
Satte TV:n i standby-läge och startade den sedan igen. Ingen bild överhuvudtaget....

Drog sladden och satte in igen.... inget!
Har försökt att på alla sätt få igång den.... inget!

Numer lyser både den röda och blåa lampan på framsidan samtidigt. Trött man blir...
Ironiskt nog så har jag behållt originalkartongen till TV:n under hela tiden, men beslöt att slänga den för en vecka sedan då den tog upp för mkt plats.

Någon som känner igen problemet?
Är det bara att vända sig till Power där jag köpte TV:n nu? De lär hänvisa mig vidare till Servex antar jag?

Tack på förhand!

Max

Postad 03 januari 2007 - 17:34

solhaga
  • solhaga
  • Forumräv

• 662 inlägg
  • 0
Lustigt. Igår hände det något liknande med min 9966:a. Mitt under slutminuterna av Lynley blinkade den röda lampan till och tvn blev svart. Endast den blå lampan lyste. En svag "elektronik bränd doft" kunde kännas. Jag drog ur sladden och satte omedelbart i den igen. Tv kunde nu sättas på. jag hann precis se eftertexterna när den dog igen.

Efter att ha vilat tv en tio minuter fungerade den åtminstone en timme till. Får väl se om detta upprepas i kväll efter en längre tids tittande.

Postad 03 januari 2007 - 19:57

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1 377 inlägg
  • 0
Fy f*n vad tråkigt jag lider med er. Du Solhaga har väl en av dom första modellerna?

Postad 03 januari 2007 - 22:49

solhaga
  • solhaga
  • Forumräv

• 662 inlägg
  • 0
Helt rätt Infotizer, inköpt i maj 2004.
Men tv klarade sig idag utan några missöden.

Postad 04 januari 2007 - 10:05

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1 377 inlägg
  • 0

Helt rätt Infotizer, inköpt i maj 2004.
Men tv klarade sig idag utan några missöden.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag är inne på min andra när den andra krångla o det är en /10
Vad blir det för ny då ? eller är det laga som gäller?

Går bara o väntar när min ska paja :) Tycker den har väldigt klen upplösning från datorn o förlite ingångar Annars är man grymt nöjd med den.
Men den måste paja annars får jag inte byta för tjejen hehe

Redigerat av _FredriK_, 04 januari 2007 - 10:07.

Postad 11 januari 2007 - 17:04

-Max-
  • -Max-
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Ja du milde.... :)

Ringde Power där jag köpt min 9966:a och felanmälde åbäket och bokade även att få TV:n hämtad av ett speditionsföretag för att få den skickad till servicestället.

Då beslutar sig TV:n att fungera igen... :D
Inga problem överhuvudtaget går att återskapa. Jag drar ändå öronen till mig...
Jag tänker hålla en ordentlig uppsyn på TV:n och vara uppmärksam på minsta lilla grej som jag inte är nöjd med nu. Har den väl börjat strula så är väl risken att det fortsätter på den vägen... :)

Ni som vet, har man 2 års garanti på TV:n eller är det beroende på inköpsstället?

Postad 11 januari 2007 - 22:17

villyvonka
  • villyvonka
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Ja du milde....  :P

Ringde Power där jag köpt min 9966:a och felanmälde åbäket och bokade även att få TV:n hämtad av ett speditionsföretag för att få den skickad till servicestället.

Då beslutar sig TV:n att fungera igen...  :ph34r:
Inga problem överhuvudtaget går att återskapa. Jag drar ändå öronen till mig...
Jag tänker hålla en ordentlig uppsyn på TV:n och vara uppmärksam på minsta lilla grej som jag inte är nöjd med nu. Har den väl börjat strula så är väl risken att det fortsätter på den vägen...  <_<

Ni som vet, har man 2 års garanti på TV:n eller är det beroende på inköpsstället?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tror det är 2 års garanti via Philips och Servex oavsett var du köpt den, åtminstone så länge man köpt den i Sverige. ;)

/Walle

Redigerat av villyvonka, 11 januari 2007 - 22:18.

Postad 12 januari 2007 - 12:35

-Max-
  • -Max-
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Jag tror det är 2 års garanti via Philips och Servex oavsett var du köpt den, åtminstone så länge man köpt den i Sverige.  ;)

/Walle

<{POST_SNAPBACK}>

Tack, då behöver jag inte få panik riktigt än. :)
Tror att TV:n började funka i ren rädsla över att bli ivägskickad :angry:

Postad 13 januari 2007 - 00:53

solhaga
  • solhaga
  • Forumräv

• 662 inlägg
  • 0
Min har mankerat en gång till på samma sätt som innan. Jag håller med dig -Max- att om man skickar iväg den på service blir det antagligen NFF (No Fault Found) och snabb(?) retur från servicestället.

Jag har en femårs "helförsäkring", så jag kan vänta ett tag till.

Postad 20 januari 2007 - 12:26

killkinn
  • killkinn
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Min har mankerat en gång till på samma sätt som innan. Jag håller med dig -Max- att om man skickar iväg den på service blir det antagligen NFF (No Fault Found) och snabb(?) retur från servicestället.

Jag har en femårs "helförsäkring", så jag kan vänta ett tag till.

<{POST_SNAPBACK}>

Så är det(nff),har haft min tv inlämnad 2 gånger för samma fel, fick tillbaka den med ny "panel"innan jul,men häromdagen började eländet igen...köpte tv mars 06,på ett halvår stängdes tv av 3-4 gånger,ska ringa till Servex på måndag.Jobbigt när det strular men man kanske får byta till en nyare o bättre tv...
´
Killkinn

Postad 21 januari 2007 - 11:04

Mange Magnet
  • Mange Magnet
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
"Bättre TV"? Hur menar du då?

Postad 21 januari 2007 - 14:17

killkinn
  • killkinn
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

"Bättre TV"? Hur menar du då?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja,vad menar jag?Jag vet inte.Jag tänkte inte när jag skrev. :)

Postad 27 januari 2007 - 18:23

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1 377 inlägg
  • 0
Vad ska man ställa datorn i för upplösning? För att den ska maxa ut bilden? tycker inte det blir bra det här.

Postad 05 februari 2007 - 19:45

fassanskj
  • fassanskj
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej på er.

Vi har haft våran 42pf9966/10 i snart ett år, men nu har det börjat att gå troll i maskineriet ;) .

Är det någon av er som vet vad diod-blinkningarna betyder framme på panelen? Ex. när man tittar på tv så börjar den röda dioden blinka i vårat fall 6ggr sen ett kort uppehåll och sedan 6ggr. Så där håller det på tills man stänger av tv'n.

Jag läste längre bak i denna tråd hur man kom in i servicemodulen med en sifferkombination och det var en intressant läsning må jag säga. Mjukvaruvers. 1.5, 2 st ERRORS 006 och 018. Är det någon av er som vet vad dessa felkoder betyder?

Hm, jag måste nog iallafall kontakta säljstället pga detta, för jag anser att bilden har blivit sämre. Men är det nån som har svar på ovan så som sagt svara gärna.

/Tony

Postad 04 mars 2007 - 02:27

kspswede
  • kspswede
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Någon som vet var man kan köpa bordsstativ till denna modell? Har letat som en tok utan resultat.

//kspswede

Postad 04 mars 2007 - 09:06

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1 377 inlägg
  • 0

Någon som vet var man kan köpa bordsstativ till denna modell? Har letat som en tok utan resultat.

//kspswede

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har ett över då jag använder gamla modellens stativ istället för stativet med den runda sockeln.
Du kan få köpa det om du vill. 1500kr

Postad 04 mars 2007 - 16:41

bodahl
  • bodahl
  • Lärjunge

• 419 inlägg
  • 0
Satt och lekte med olika upplösningar idag.
Det visade sig att 9966 tar fler än Philips uppgivet bla.
960x600 59.8MHz
1024x600
1280x600
1024x720 interlacad
1024x1024 interlacad
1280x1024 interlacad
2104x1080 interlacad
1920x1152 interlacad

Någon annan som har testat.
Ska ta och prova fler.

B.D :)

Postad 05 mars 2007 - 17:26

solhaga
  • solhaga
  • Forumräv

• 662 inlägg
  • 0
Hej bodahl.
Är det över DVI/VGA/S-Video. Från dator/DVD?

Postad 12 mars 2007 - 16:16

bodahl
  • bodahl
  • Lärjunge

• 419 inlägg
  • 0
Det är från min Mac.
Det är via DVI och även VGA på vissa upplösningar var bilden bättre på VGA dom högre.

B.D B)

Postad 19 april 2007 - 21:29

maynard
  • maynard
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Hej

Är det någon här i tråden som har införskaffat en PS3 och matat sin 9966:a med??

Är nyfiken på upplevelsen

Postad 19 april 2007 - 22:02

villyvonka
  • villyvonka
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Hej

Är det någon här i tråden som har införskaffat en PS3 och matat sin 9966:a med??

Är nyfiken på upplevelsen

<{POST_SNAPBACK}>

Japp, helt underbart via HDMI/DVI och 1080i... Casino Royale på BluRay ser grymt bra ut! :)

Rekomenderas starkt!

/Villyvonka

Redigerat av villyvonka, 19 april 2007 - 22:03.

Postad 21 april 2007 - 22:43

solhaga
  • solhaga
  • Forumräv

• 662 inlägg
  • 0
Det var inget bra svar, villyvonka!
Jag som hade avfärdat PS3:an i kombination med 9966:an.
Får nog läsa på lite om den nu...

Postad 22 april 2007 - 18:37

maynard
  • maynard
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Sweeeeeeeeet villyvonka

Då blir det nog köp till löning =)

Kör du någon speciell kabel som du vill rekomendera

Postad 22 april 2007 - 20:44

villyvonka
  • villyvonka
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Sweeeeeeeeet villyvonka

Då blir det nog köp till löning =)

Kör du någon speciell kabel som du vill rekomendera

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kör Kjell & Co's billigaste HDMI - DVI sladd (189kr) som ger en kanon bild. Dock så har jag störningar från strömsladden eftersom alla kablar ligger i en kabelskena i väggen, så en HDMI - DVI sladd av bättre kvalitet är att föredra... en som är mer avskärmad alltså. Bara för det behöver man inte köpa en pimpad superduper-überkabel utan börja med en i mittensegmentet o se till att du har öppet köp så e det bara o lämna tebax skiten om den inte skulle vara bra. En hel del kablar e ju tjocka bara för syns skull medans andra är det för att de faktiskt har bra avskärmning. Tror dock inte ett skit på att gå o köpa en kabel för 1500 spänn skulle göra någon direkt skillnad mot en betydligt billigare... framförallt inte från 3 meters tittavstånd som de flesta brukar ha från sin favorit soffa.

Jag började med den billiga kabeln för att se om det var värt det... och det var det... med råge! :) Grymt bra bild... bland det fetaste jag sett än så länge... iallafall Casino Royale som är av mycket bra grundmaterial så att säga... Tänk på att ni måste dock använda den vanliga komposit sladden (med audio) för ljudet o sedan ställa in PS3'an för detta... asså att ljudet ska gå ut genom denna sladd o utgång... TVn fixar detta utan nån inställning.

... om man vill ha ljudet ut ur TVn vill säga... :)

/Villyvonka

Redigerat av villyvonka, 22 april 2007 - 20:46.

Postad 23 april 2007 - 12:13

solhaga
  • solhaga
  • Forumräv

• 662 inlägg
  • 0
Nej det gick inte att hålla emot. Beställde nyss en PS3:a.
Återkommer med synpunkter senare. Om inte annat i en lämplig PS3-tråd.

Postad 23 april 2007 - 19:51

maynard
  • maynard
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Tack för kabelrekomendationen villyvonka.

Samtidigt gläder det mig att vårt val av skärm fortsätter att leverera och att man kan njuta av den i många år framöver.

Postad 23 april 2007 - 20:11

solhaga
  • solhaga
  • Forumräv

• 662 inlägg
  • 0
Just så tänkte jag, maynard.
Efter tre år behöver man ju inte heller oroa sig för inbränningar mm.

Postad 02 maj 2007 - 06:37

solhaga
  • solhaga
  • Forumräv

• 662 inlägg
  • 0
Har nu införskaffat en PS3. Känner mig som ett barn på nytt.
Har dock ett problem vid uppspelning av DVD; bilden svartnar för en halvsekund med några minuters mellanrum.
Det verkar inte vara PS3:ans skärmsläckare, så det återstår om det kan vara något hos 9966:an, kabeln eller HDCP-protokollet (som ju inte skall vara aktivt när man spelar en DVD).

Jag har inte hittat någon ledtråd (?) i någon PS3-tråd, men jag hade kanske inte de rätta sökorden.

Postad 02 maj 2007 - 07:26

villyvonka
  • villyvonka
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Har nu införskaffat en PS3. Känner mig som ett barn på nytt.
Har dock ett problem vid uppspelning av DVD; bilden svartnar för en halvsekund med några minuters mellanrum.
Det verkar inte vara PS3:ans skärmsläckare, så det återstår om det kan vara något hos 9966:an, kabeln eller HDCP-protokollet (som ju inte skall vara aktivt när man spelar en DVD).

Jag har inte hittat någon ledtråd (?) i någon PS3-tråd, men jag hade kanske inte de rätta sökorden.

<{POST_SNAPBACK}>

Har du testat med att ladda hem trailern för Casino Royale från PS3 store... plus diverse PS3 reklam snuttar... ^_^

Jag har inte det problemet som du beskriver med att bilden svartnar vid DVD uppspelning. Har ingen aning om vad det kan vara heller? Är din PS3'a uppdaterad till seanste OS (1.70)?

Däremot så har jag det kända fläktproblemet med min PS3'a... dvs att fläkten inte spinner ner från sitt högsta läge o därmed låter på tok för högt. Sony får fixa detta....

/Villyvonka

Postad 21 maj 2007 - 07:02

solhaga
  • solhaga
  • Forumräv

• 662 inlägg
  • 0
Har nu kört en BD-film @1080i. Inget problem med "drop outs".
Vid spelning av DVD @576p får jag sekundlånga drop outs med två till tio minuters intervall.
I övrigt "perfekt" bild.
Ingen drop out av ljudet, det går ju som sagt inte via HDMI utan via TOSLINK till ljudanläggningen.

Min teori är att HDCP-protokollet hamnar i osynk ibland.
Hmm, jag skulle ju kunna testa med en familjevideo som ju inte har HDCP-flaggan satt.

Postad 22 maj 2007 - 08:19

Mange Magnet
  • Mange Magnet
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
Nån som har provat att koppla in sub-bas direkt till TV:n?

Redigerat av Mange Magnet, 22 maj 2007 - 08:20.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.