Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Panasonic PT AE-700 *

1881 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 November 2004 - 22:41

packe
  • packe
  • Lärjunge

• 379 inlägg
  • 0

Ja, alltså jag tänkte skriva nånting vettigt om projektorn... men alltså jag kan bara säga WOW!!! :D

Har sett lite Two Towers, spelat lite Xbox, och XBMC i 1080i = FRÄÄÄNT! ;).

Och nejdå, har inte sett nåt VB eller FPN eller annat rackel! Dock har jag ju inte stått 5 cm från duken och kikat, som kanske vissa gör för att upptäcka fel...

Tjohoo!!! Back to projjen! :D

(Har sett ut så här sen jag hämtade den på posten --> :D)

Grattis mannen, kul att du är nöjd! Väntar med spänning själv :lol:

XBMC <- vad är det?

Tänkte klämma in en fråga också medans jag ändå skriver. Förlorar man någon bildkvalitet på en DVI->HDMI på 8 meter jämfört med en på 3 (kommer köra allt material från datorn)?

Tips på ett billigt ställe att köpa på?

Sist men inte minst, billigaste sättet att få ut bra tv-bild på projektorn? TV-kort till datorn kanske?

Redigerat av packe, 09 November 2004 - 22:53.

Postad 09 November 2004 - 23:09

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0

Härligt Mozez, välkommen till 700a-klubben!!!  ;)

Tack tack!!! Jag är SUPERNÖJD!!! :lol:

XBMC <- vad är det?

XMBC = Xbox Media Center...

Postad 09 November 2004 - 23:30

Jpo
  • Jpo
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0

Ja, alltså jag tänkte skriva nånting vettigt om projektorn... men alltså jag kan bara säga WOW!!! :lol:

Och nejdå, har inte sett nåt VB eller FPN eller annat rackel! Dock har jag ju inte stått 5 cm från duken och kikat, som kanske vissa gör för att upptäcka fel...

Tjohoo!!! Back to projjen! :D

(Har sett ut så här sen jag hämtade den på posten --> :D)

Blir det bäst att köra XBMC i 1080i än någon annan upplösning?, tänkte när du såg film osv.

Postad 09 November 2004 - 23:33

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0

Blir det bäst att köra XBMC i 1080i än någon annan upplösning?, tänkte när du såg film osv.

Drar nätverkskabel nu... ska uppdatera XMBC till senaste 1.1, köra lite tester. Får återkomma med resultat!

Postad 10 November 2004 - 08:33

nborve
  • nborve
  • Forumräv

• 964 inlägg
  • 0
Gött Mozez kläm in så mycke info du kan.....

Vill ju ha min med och säga wow ;)

Men är glad för posetiva rapporter :lol:

Använder du xboxen som dvd eller har du en separat och i så fall vilken?

Var köpte du den ifrån?

Standard eller Tunad?

Redigerat av nborve, 10 November 2004 - 08:35.

Postad 10 November 2004 - 09:01

Squarecrow
  • Squarecrow
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Oj, jag är frälst!

Gick länge och tvekade vilken projje jag skulle köpa, men till slut fick jag tummen ur och beställde en panasonic 700 (mest pga priset och den feta zoomen).

Letade runt ett tag vart jag skulle köpa. Började kika lite på att beställa den från tyskland eller pipro, men kom på att jag ville ha svensk moms (köper på mitt företag, måste ju kunna visa feta presentationer och sånt, öh, just det). :lol:

Därför valde jag att handla från svensk butik, det stod mellan billigaste shoppen Komplett och lite mer säkra Hembiobutiken som erbjöd fet lampgaranti. Men 1500 kr för aningen längre garanti kändes väl tilltaget. Beställde således hos komplett som aldrig ville leverera. Avbokade snabbt när jag så att Inet precis fått in ett tjugotal pannor till samma pris och nästa dag hade jag projjen hemma!

Och det är då nånstans jag i min iver inser att jag kommer ha jäkligt svårt att hitta tid att montera projjen. Huset håller på och renoveras och frugan tycker minsann att hembion är sista prio (annars hade den varit klar långt innan kök och badrum...). Flera dagar senare testar jag dock projjen när frugan gått och lagt sig. Kopplar in min nyinköpta DVD-spelare Pioneer DV-575 med en tvåmeters supra komponentsladd till projjen...

Och då ser jag ljuset!

Uppenbarelse. Frälsning. Eufori. Tårar av glädje. Jag har hittat hem... ;)

Nästa dag inser jag att jag inte tweakat nåt på projjen, att jag projicerat mot väggen och inte mot duk, samt att jag förmodligen inte ställt in dvdn att skicka ut progressiv signal (om det inte är standard). Allt out-of-the-box och jag är helnöjd. VB eller FPN dök aldrig upp på första demot, vi får se om de har vägarna förbi i vinter när jag hunnit kika mer.

Redigerat av Squarecrow, 10 November 2004 - 09:02.

Postad 10 November 2004 - 09:44

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0
Squarecrow: Inte för att vara en partypooper, men Inet har väl inte den förlängda lampgarantin på 1 år / 750h. Det är inte Panasonic som ger den garantin utan en av de svenska leverantörerna, AVD.

nborve: Jag kör allt från Xbox, jag ser inga som helst problem med bilden. Använder ett MS orginal HD-pack!
Jag köpte min från den eminenta butiken Cinema Concept, otunad då... Bra lampgaranti + ovärdelig pixelgaranti utan extra kostnad!

Postad 10 November 2004 - 11:17

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3696 inlägg
  • 0

Har ni bestäld tunad proje från pipro eller "vanlig"?  Det skulle va kul om pipro eller någon på forumet har sett båda tunade i action och lite feedback på detta!!!  :D

Pipro : Fixa julpaket till mig nu med hyfsad kvalitets motor duk minst 200 bred 16:9 och takstativ som tål snedtak  :lol: samt en moddad proje. under 20.000 ;) Det fixar du jag lovar  :D  :D  :D  :D

Hör av dig till oss via mail eller PM så ska vi se vad vi kan ordna (postar helst inte erbjudanden, reklam osv i forumet annat än på avsedd plats).

Mvh Patrik Johansson
PIPRO

Postad 10 November 2004 - 12:48

Dark Helmut
  • Dark Helmut
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Hej jag är intresserad av hur mycket man kan flytta bilden i sidled med lens shiften på 700:an.Har 335 i bredd i rummet å projjen kommer att sitta 1 m in på väggen och ska försöka få plats med 270-280 i bild kanske en omöjlighet tror att det går med sanyon men vill helst ha 700 pga ljusstyrkan projektorn kommer att sitta på 485 cm i avstånd.

Postad 10 November 2004 - 13:11

Unregisteredf53f552e
  • Unregisteredf53f552e
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hur hög är upplösningen på den "faktiskt synliga" bilden som syns från Panasonic 700?

Jag vet att chippens upplösning är 1280x720 men också att en del av bilden klipps bort så att man inte ser alla pixlar.

Hur många pixlar finns egentligen i bild?

1240x700?
1200x680?
1100x600?

Postad 10 November 2004 - 13:18

Squarecrow
  • Squarecrow
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Mozez > Inet har inte den extra lampgarantin nej. Jag beslutade mig för att köpa billigt snarare än tryggt, därför beställde jag först från komplett (som ej hade den i lager) och sedan från Inet (som fick in den medan jag väntade på leverans från Komplett). Annars är jag helnöjd med företag som Hembiobutiken, men just i det här fallet valde jag att inte lägga 1500 för extra trygghet några månader. Om jag klarar mig, fine, om jag har otur, tråkigt. Jag gjorde ett medvetet val. Men tack för påminnelsen utifall jag skulle missat det! :-)

OT. Mozez > du köpte alltså en duk, skulle inte du bygga en egen av mdf?

Redigerat av Squarecrow, 10 November 2004 - 14:41.

Postad 10 November 2004 - 15:02

nborve
  • nborve
  • Forumräv

• 964 inlägg
  • 0
Tunad eller otunad någon som har en mening angående detta?

Jag har redan beställt en tunad från pipro men vill bara veta om jag var dum och det var onödigt eller om det verkligen blir bättre.

Försämrar det ljusstyrkan?

MVH NBorve

Redigerat av nborve, 10 November 2004 - 15:25.

Postad 10 November 2004 - 15:25

Unregistered7234a376
  • Unregistered7234a376
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0
Äntligen!

Fick precis ett mail från min leverantör att jag får min 700'a med företagspaket imorgon! Underbart, då blir det som jag hoppades. En tidig julafton!

Gött är det med varmt mos!

Postad 10 November 2004 - 17:19

Grubbe666
  • Grubbe666
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0

Jag har redan beställt en tunad från pipro men vill bara veta om jag var dum och det var onödigt eller om det verkligen blir bättre.

MVH NBorve

jag tror säkert att du gjorde ett bra köp. Bilden är kalas utan tweaket, men den lär vara ändå bättre med! Hoppas bara att du inte retar dig på fläktljudet. ;)

Postad 10 November 2004 - 18:37

Unregisteredbaed7682
  • Unregisteredbaed7682
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Har du en trimmad X-box eller? Jag var helt säker på att man inte kunde köra XBMC i 1080i på en vanlig x-box, men jag kanske har fattat fel. Läste någonstans att den processor som sitter i inte orkar med det.

Hursomhelst, jag testade lite, iofs bara i 480p, med XBMC och jag kan nu konstatera att jag inte ska lägga pengarna på ett HD-pack utan köra med min gamla DVD-spelare istället. Min toshiba SD2109 ger bättre bild, trots att den inte är progressiv, än vad jag lyckades få ur xboxen progressivt. Då finns det inte så många anledningar att köpa ett hd-pack tycker jag.

Men, mozez, berätta gärna lite mer om hur du har konfigurerat XBMC och vad du tycker blir bäst. Det är alltid kul att se vad andra lyckas med.

Postad 10 November 2004 - 19:12

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0
Squarecrow: Joooo... *vrider lite på sig*, det skulle jag väl! ;)
Men latmasken gick till kraftig attack, och den segrade... som vanligt! :lol:

Tur att "du visste vad du gjorde" med beställningen, då är det lugnt! Ville som sagt inte förta din glädje eller något. Bara informera!

agehall: Jodå, nog går det att köra 1080i, dock blir texten så liten så att 720p är bättre enligt mig.

Xboxen har för dålig prestanda för att kunna visa äkta HDTV, men dvd och allt annat material uppskalat till 720p är inga problem.

Redigerat av Mozez, 10 November 2004 - 19:13.

Postad 10 November 2004 - 21:12

puttekula
  • puttekula
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0

Squarecrow: Joooo... *vrider lite på sig*, det skulle jag väl!  ;)
Men latmasken gick till kraftig attack, och den segrade... som vanligt!  :D

Tur att "du visste vad du gjorde" med beställningen, då är det lugnt! Ville som sagt inte förta din glädje eller något. Bara informera!

agehall: Jodå, nog går det att köra 1080i, dock blir texten så liten så att 720p är bättre enligt mig.

Xboxen har för dålig prestanda för att kunna visa äkta HDTV, men dvd och allt annat material uppskalat till 720p är inga problem.

Håller med, 720P i XBMC på AE700 rockar!! :lol:

Redigerat av puttekula, 10 November 2004 - 21:13.

Postad 11 November 2004 - 01:00

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0
Ja då har man några bilder uppe i galleriet då...

Don't mind the mess! Jag har mer eller mindre temporärt satt ihop allt, för att kunna avgöra hur nära jag ska sitta, och var allt ska hamna. Kanske hade mitt dåliga tålamod lite med det att göra, ville ju igång med skiten! :)

Postad 11 November 2004 - 07:55

nborve
  • nborve
  • Forumräv

• 964 inlägg
  • 0

MVH NBorve

jag tror säkert att du gjorde ett bra köp. Bilden är kalas utan tweaket, men den lär vara ändå bättre med! Hoppas bara att du inte retar dig på fläktljudet. :)

Är fläktljudet högre på den tweakade?
eller är det allmänt störande?

Postad 11 November 2004 - 08:01

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0

Vet inget om den tweakade, men alla med Xbox kan vara lugn för att den väsnas mer än projektorn! Jag tycker projektorn är tyst! :)

Postad 11 November 2004 - 08:25

nborve
  • nborve
  • Forumräv

• 964 inlägg
  • 0

Vet inget om den tweakade, men alla med Xbox kan vara lugn för att den väsnas mer än projektorn! Jag tycker projektorn är tyst! :)

Hur är den i high lamp mode?
Tyst?

Postad 11 November 2004 - 09:10

Tompa2003
  • Tompa2003
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Så här efter ett par veckors slit har jag äntligen fått upp min 700 på en hylla bakom soffan och även fått upp min EuroScreen Frame Original skärm (vit) på 2.3 meter! Wow, det är vad jag kallar jag biokänsla! Fantastiskt! Duken sitter väl aningen för högt (ögonen är precis i höjd med bildens underkant), men den går inte att sänka ytterligare pga möblemanget.

Jag ser inte minsta tillstymmelse till vertical banding eller screendoor. Så här med facit i hand skulle jag nog kanske i alla fall ha satsat på en grå duk i alla fall eftersom svärtan är lite utspädd pga alla reflektionerna ifrån möblemanget och taket som ju dessutom är vitt...

Det enda som jag retar mig på är faktiskt fläktljudet från projektorn, det är mycket mera distraherande än vad jag hade räknat med. Jag kör i Low-läget, men fläkten överröstar i alla fall klart de tystare partierna i filmerna. Nu står visserligen projektorn på en IKEA-hylla fastsatt med konsoler på väggen, så någon dämpning (typ spikes?) skulle jag väl kunna sätta under fötterna på projen för att förhindra att hyllan fungerar som en resonanslåda - men undrar egentligen hur mycket det skulle hjälpa. Någon som har något tips?

Tompa

Redigerat av Tompa2003, 11 November 2004 - 14:32.

Postad 11 November 2004 - 09:47

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0
Tompa: Höj volymen på receivern istället!! :)
Nä, personligen har jag inga problem med fläktljudet...

Postad 11 November 2004 - 10:11

packe
  • packe
  • Lärjunge

• 379 inlägg
  • 0

Så här efter ett par veckors slit har jag äntligen fått upp min 700 på en hylla bakom soffan och även fått upp min EuroScreen Frame Original skärm (vit) på 2.3 meter! Wow, det är vad jag kallar jag biokänsla! Fantastiskt! Duken sitter väl aningen för högt (ögonen är precis i höjd med bildens underkant), men det går inte pga möblemanget.

Jag ser inte minsta tillstymmelse till vertical banding eller screendoor. Så här med facit i hand skulle jag kanske i alla fall ha satsat på en grå duk i alla fall eftersom svärtan är lite utspädd pga alla reflektionerna ifrån möblemanget och taket som ju dessutom är vitt...

Det enda som jag retar mig på är faktiskt fläktljudet från projektorn, det är mycket mera distraherande än vad jag hade räknat med. Jag kör i Low-läget, men fläkten överröstar i alla fall klart de tystare partierna i filmerna. Nu står visserligen projektorn på en IKEA-hylla fastsatt med konsoler på väggen, så någon dämpning (typ spikes?) skulle jag väl kunna sätta under fötterna på projen för att förhindra att hyllan fungerar som en resonanslåda - men undrar egentligen hur mycket det skulle hjälpa. Någon som har något tips?

Tompa

Du kan ju prova att ställa den på en filt eller handduk om du tror att hyllan ställer till det. Om du hör skillnad så kanske spikes hjälper?

Annars har jag hört talas om folk som har byggt en s.k "hushbox" som dämpar ljudet. Men jag kan tänka mig att det kan bli jobbigt med värme då.

Vidare kan det vara ide att ställa projektorn lite längre bort, om möjligt.

Du KAN ju använda keystone och takmontera eller skjuta snett (om jag förstått folket på forumet rätt) och på så sätt få bort den från sittplatsen. Nackdelen då är att bilden blir lite sämre men då är det frågan om vad du störs mest på, ljudet eller bilden... :)

Hoppas du fick några idéer i alla fall...

Lycka till!

Redigerat av packe, 11 November 2004 - 10:12.

Postad 11 November 2004 - 10:18

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0
Dessutom kan man ju lensshifta istället för att keystona! :)

Det där med hushbox måste man nog bygga väldigt bra, för det blåser VARMT från projektorn! Man behöver nog inte störa luftgenomströmningen särskilt mycket innan problem uppstår...

Postad 11 November 2004 - 11:00

SasMan
  • SasMan
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
ÄNTLIGEN.. Idag kl. 15.00 ska UPS komma med min 700a. Beställde den 12e oktober. En dag till och det hade vart exajt 1 månad. Så det är leveranstiden från pipro för er som undrar. Kommer med en nybörjarrecension lite senare idag....

Redigerat av SasMan, 11 November 2004 - 11:01.

Postad 11 November 2004 - 11:09

nborve
  • nborve
  • Forumräv

• 964 inlägg
  • 0
:) aaaaaargh det är länge

Kanske 2 veckor till för mig då
Och jag med tuning..........

argh igen :D

Postad 11 November 2004 - 11:43

demoniak
  • demoniak
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0

ÄNTLIGEN.. Idag kl. 15.00 ska UPS komma med min 700a. Beställde den 12e oktober. En dag till och det hade vart exajt 1 månad. Så det är leveranstiden från pipro för er som undrar. Kommer med en nybörjarrecension lite senare idag....

Najs... jag är precis i samma situation som du... beställde 12:e okt och leverans på gång i dag.

Hur kunde du få ett klockslag från UPS? Jag ringde till deras kundtjänst men de kunde bara säga att de kommer mellan 8 - 17.
Vill verkligen inte missa det här paketet så jag får väl åka hem och jobba hemifrån i eftermiddag.

Postad 11 November 2004 - 11:44

edla
  • edla
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0
Kul med så många nöjda nyblivna ägare. Ska själv beställa en i dagarna från Pipro. Tänkte samtidigt beställa videokabel men undrar om ni som fått den gjort något test på HDMI (DVI) och komponent progr. och vilket som ger bästa/lugnaste bilden?
(Annars är det någon med de rätta förutsättningarna som kan tänka sig att göra testet?)

Har sett att vissa, med andra projjar, föredragit komponent över hdmi då det förstnämnda gett en mer vilsam bild och inte så superdetaljerad bild vilket i längden kan bli tröttsamt för ögonen.

Postad 11 November 2004 - 12:58

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3696 inlägg
  • 0

Beklagar att du fått vänta. VI har fått massor med beställningar på blanda annat AE700:an och Panasonic har helt enkelt inte klarat av att leverera till oss i samma takt som vi sålt dem och då blir det så klart längre leveranstid. Nu tycker jag mig dock ana att dom fått upp farten lite, för våra veckoleveranser blir större och större (antal enheter alltså) så förhoppningsvis är leveranstiderna på väg ner nu!

Mvh Patrik Johansson
PIPRO

Redigerat av improwise, 11 November 2004 - 12:58.

Postad 11 November 2004 - 13:24

SasMan
  • SasMan
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
.n

Redigerat av SasMan, 11 November 2004 - 13:28.

Postad 11 November 2004 - 13:27

SasMan
  • SasMan
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Demoniak: De ringe hem till mig kl 9 på morgonen och fråga om jag skulle vara hemma 15.00. Så jag antar att dem kommer nångång runt 3. "Sitter o klappar händerna som en 5åring som ska öppna presenter"

Postad 11 November 2004 - 14:32

Unregistered0bc846ae
  • Unregistered0bc846ae
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Demoniak: De ringe hem till mig kl 9 på morgonen och fråga om jag skulle vara hemma 15.00. Så jag antar att dem kommer nångång runt 3. "Sitter o klappar händerna som en 5åring som ska öppna presenter"

Jo vi vet vad du går igenom just nu. Vi är några som väntat på samma sätt. Det är ett riktigt trauma vill jag lova :)

Postad 11 November 2004 - 14:38

demoniak
  • demoniak
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0

Till mig ringde de inte så jag har hållit mig hemma på eftermiddagen. Den kom 14:30, dvs. för fem minuter sedan! :)
Så nu är jag också en lycklig projektor-ägare.

Postad 11 November 2004 - 14:47

Unregistered0bc846ae
  • Unregistered0bc846ae
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0
Huga pojkar och flickor vilken glädje ni kommer att få av projektorn och hockey ikväll, vilken start, är själv uppe nu i 100 timmar efter att ha ägt den 1 månad.
Vad är det som går och går och aldrig kommer till dörren? Joo en ae700, kanske bäst och lägga till pepper peppar.

Postad 11 November 2004 - 15:26

Unregistered7234a376
  • Unregistered7234a376
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0
Jag fick min med postens företagspaket idag vid 11-tiden... Var hemma på lunchen och har bara hunnit ställa den på min nybyggda hylla och slagit igång den!!!

Ska hem direkt efter jobbet och montera duken, sen lär det bli åka av..

Någon som har nåt tips på film man ska se som första film?

För mig står det mellan, Monsters Inc, Finding Nemo, LOTR eller kanske gladiator. Men jag har precis fått spielbergs nya Terminal också. Fler tips på filmer mottages tacksamt..

Ahhh.. längtar hem nu.. bara 1,5 timmar kvar tills man slutar!

Postad 11 November 2004 - 15:40

demoniak
  • demoniak
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0
Arghh... min beställda 10 meters DVI-HDMI kabel saknas.. :) Och jag som inte har någon stationär DVD-spelare. Vill ju helst inte vanhedra min nya projektor genom att koppla in komposit eller ens s-video från TV-ut på grafikkoret.
Jaja, jag får väl testköra med scart från digitalboxen eller en kort VGA kabel från datorn.

Postad 11 November 2004 - 16:39

SasMan
  • SasMan
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Jag har fått min projektor nu, och kan säga att bilden är fantastisk. Kopplat med hdmi från datorn, men när ja kör 1280*720 så saknas lite av bilden uppe och nere. Men i 640*480 e de perfekt. Och med att bilden saknas menar jag inte att bilden fyller hela duken, utan det blir ungefär som att några rader pixlar inte används. Vet nån hur man fixar detta? Har raderon 9800pro, Dvi-Hdmi.

Postad 11 November 2004 - 17:47

Unregisteredf53f552e
  • Unregisteredf53f552e
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Hur hög är upplösningen på den "faktiskt synliga" bilden som syns från Panasonic 700?

Jag vet att chippens upplösning är 1280x720 men också att en del av bilden klipps bort så att man inte ser alla pixlar.

Hur många pixlar finns egentligen i bild?

1240x700?
1200x680?
1100x600?

Jag passar på att lyfter upp det här igen, nu när det verkar aktuellt...fick inte så mycket svar sist... :)

SasMan, du borde väl se alla pixlar i 800x600 också?

/Niklas

Postad 11 November 2004 - 17:52

SasMan
  • SasMan
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Ja i 800*600 ser man hela bilden. Men varför inte i 1280*720? De e de ja undrar? bilden blir lika bred men inte lika hög i 720p. Ska man köra samma upplösning som på datorskärmen eller för att få hela bilden?

Postad 11 November 2004 - 18:53

SasMan
  • SasMan
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Och nu en liten recension...
Jag har väldigt lite erfarenhet av projektorer, så jag visste inte vad jag skulle förvänta mig av AE700. Jag kan säga att den kom långt över mina förväntningar. När folk parata om VB trodde jag att man skulle få titta på ränder istället för film o få huvudverk. VB har jag sett extremt lite av. Märkte när jag spelade Fifa 2005 med xbox komponent. Väldigt lite och inte störande. Sen märkte ja VB på ett WMV9 HD klipp där man såg lite VB på himlen, inget farligt. Kanske såg jag VB för att jag letade efter det. Men en person som inte vet vad VB är kommer nog inte märkta detta.
Bild kvalitet var det som överaskade mest. WOW t'änkte jag när jag startade Shrek i HD upplösning. Har sett ut så --> :) ända sen dess. Natural tycker jag gav bäst bild. Men kommer att kalibrera bilden när ja får kalireringsdvdn jag beställde. Det som jag blev lite mindre nöjd över var lensshiften. Inte dess begränsning i förflyttningen, utan själva spaken/joysticken. Det är svårt att få kontroll på den (kanske jag som gör fel). Z3 verkar ha en bättre lösning. Det går att ställa in bilden, med det blev mycket fram o tillbaks tills de blev rätt. Annars är jag supernöjd med denna. :D:D:D:D

Postad 11 November 2004 - 23:11

Eskapisten
  • Eskapisten
  • Lärjunge

• 379 inlägg
  • 0

Ja i 800*600 ser man hela bilden. Men varför inte i 1280*720? De e de ja undrar? bilden  blir lika bred men inte lika hög i 720p. Ska man köra samma upplösning som på datorskärmen eller för att få hela bilden?

Sasman, jag kör med vga via extrautgången på mitt radeon när jag använder datorn. Jag blev tvungen att ta hem powerstrip och skapa en ny upplösning med 1280x720, gick inte att välja den innan. Kör jag högre upplösning än så försvinner bilden utanför projektorkanten men blir autoscrollad när jag kör musen mot över- eller underkant.

Jag blev tvungen att tala om i ATI-inställningarna att extrautgången max hanterar 60 hz med, annars fick jag ingen bild alls. JAg har kört några 720p hd-klipp och det ser ju jäkligt bra ut, men min dator (amd 2600+) har lite svårt att orka med. Jag testade även 1080p och det blev stillbildsvisning.

Postad 12 November 2004 - 00:05

SasMan
  • SasMan
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Vad har du för radeon och vad är det för extra utgång? Mitt kort ser att projektorn klarar 1280*720 60Hz, men när ja väljer det ärdet nåra rader uppe o nere som försvinner från bilden helt.. Man kan inte scrolla upp eller nåt. Man ser att 1/4 av starmenyn är bort och 1/4 av bakgrunden ungefär.

Postad 12 November 2004 - 07:53

Spanjoren
  • Spanjoren
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Hejsan!
Kan någon hjälpa mig?
Jag har nu efter ca 30 timmars användning
en lysande grön prick i mitten av bilden. ;)
Är detta en trasig pixel?
Vad kan man göra åt detta?
Tacksam för svar!

Postad 12 November 2004 - 07:59

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0
Usch då... det där låter inte bra... går det att dra slutsatsen om pricken är stor som en pixel? Damm-fläckar brukar vara störra än en pixel av vad jag förstått...

Var har du köpt din AE700?

Postad 12 November 2004 - 07:59

AndreasT
  • AndreasT
  • Lärjunge

• 293 inlägg
  • 0
Spanjoren, det låter troligare att det är en damm-partikel.

Prova att ratta fokuseringen, kan du få skärpa på gröna pricken när bilden har oskärpa så har du damm på panelen.

Då är renblåsning ett alternativ, men då projen är ny så skulle jag lämna in den.

MVH
Andreas

Edit: jäkla Mozez du var kvickare ;)

Redigerat av AndreasT, 12 November 2004 - 08:01.

Postad 12 November 2004 - 08:04

Spanjoren
  • Spanjoren
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Usch då... det där låter inte bra... går det att dra slutsatsen om pricken är stor som en pixel? Damm-fläckar brukar vara störra än en pixel av vad jag förstått...

Var har du köpt din AE700?

Jag har köpt min projje på Fyndbörsen.

Har aldrig sett en trasig pixel så jag vet inte
vad den har för storlek. Damm fläckar borde det inte vara
eftersom jag haft den så kort tid.

Postad 12 November 2004 - 08:08

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1560 inlägg
  • 0
Gör som AndreasT skriver, kan du ändra skärpa på fläcken så är det damm. Att du "bara" har använt den 30h spelar ingen roll, damm kan man få efter 1h om man har otur.

Postad 12 November 2004 - 08:09

Spanjoren
  • Spanjoren
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Spanjoren, det låter troligare att det är en damm-partikel.

Prova att ratta fokuseringen, kan du få skärpa på gröna pricken när bilden har oskärpa så har du damm på panelen.

Då är renblåsning ett alternativ, men då projen är ny så skulle jag lämna in den.

MVH
Andreas

Edit: jäkla Mozez du var kvickare  ;)

Tack för hjälpen!!!
Jag ska prova men vart ska jag lämna in den?
Fyndbörsen tar inte emot den.

Postad 12 November 2004 - 08:11

Spanjoren
  • Spanjoren
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Gör som AndreasT skriver, kan du ändra skärpa på fläcken så är det damm. Att du "bara" har använt den 30h spelar ingen roll, damm kan man få efter 1h om man har otur.

Kan inte mycket om sånt här. ;)
Tack för all hjälp!
Ska testa det när jag kommer hem.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.