Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - Panasonic TH-PW7

1064 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Panasonic Viera TH-37PW7 (TV) 1 8 (2) Inga priser
Panasonic Viera TH-42PW7 (TV) 1 9,33 (14) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 24 mars 2005 - 15:20

Unregistered977f3c5d
  • Unregistered977f3c5d
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Är det någon som har skruvat bort handtagen på baksidan? Går det? De är ju inte alltför vackra.

<{POST_SNAPBACK}>

Jupp, det var inga problem att plocka bort dom.

/Clas

Postad 25 mars 2005 - 00:23

Unregistered419b94f0
  • Unregistered419b94f0
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0

1280x720 finns inte med som en supportad upplösning enligt manualen. Funkar det verkligen?

Är det någon som har skruvat bort handtagen på baksidan? Går det? De är ju inte alltför vackra.

<{POST_SNAPBACK}>

Japp det gör det, använd Powerstrip, så funkar det klockrent.
jag använder det inte, utan har bara provat det för skojs skull.
Körde några filmer för att jämföra med min DVD, men det vart avsevärt sämre så jag sket i det.
Kan vara så, om du köper HDMI/DVI kortet så blir det säkert bättre.

EDIT: Finns det ingen som är sugen på en sån här till plasman.

300kr.

Bifogad fil(er)

Redigerat av Unregistered419b94f0, 25 mars 2005 - 01:58.

Postad 25 mars 2005 - 13:17

Unregistered728f4f3b
  • Unregistered728f4f3b
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Hej

Hur får man till vettiga skärmproportioner med dator till VGA ingången? Har ännu inte hittat ngn upplösning där skärmproportionsinställningarna på PW7 räcker till för att få in allt på skärmen, alltid är det en större eller mindre bit som hamnar utanför, har ngn en lösning på detta? Är 1280*768 så nära man kan komma?

Är det ngn som vet hur man kommer över ett komponentkort, verkar slut i hela europa till vettiga priser, inwarehouse vill ha hutlöst betalt för sina sista 3 kort (nästan 3700 kr mot 80-100 euro som de sålts för i tyskland, fyndbörsen tar ju 2000) Helt vansinnigt då man ju får en OK DVD för 1200 kr.

Behöver min nuvarande DVD till annat så jag planerar nyinköp för komponentanslutning, är kanske DVI bättre trots allt trots 720p problemen? Finns DVI kort att få tag på? Såg att det börjar dyka upp dvd med faroudja dcdi till komponentutgångarna, kanske en sån?

(Kör xbox scart via force 530 scart via pioneer dvd med scart till 42pw7, ljud med denon 1802 till canton LE 5.1)

Postad 26 mars 2005 - 12:38

Pete
  • Pete
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

Hej

Hur får man till vettiga skärmproportioner med dator till VGA ingången? Har ännu inte hittat ngn upplösning där skärmproportionsinställningarna på PW7 räcker till för att få in allt på skärmen, alltid är det en större eller mindre bit som hamnar utanför, har ngn en lösning på detta? Är 1280*768 så nära man kan komma?

<{POST_SNAPBACK}>

Har du provat "Picture Pos./Size" knappen som finns näst längst ner till vänster? Den använder du för att ändra bilden om den inte stämmer. Man har ca: 5% overscan på alla inputen. Har ändrat till 2.5% med DVE som jag tycker är tillräckligt. På PC ändrade jag bara så att Windows skrivbordet syntes helt. 1024x768 o 800x600 var väl rätt så bra från början. 720p o 1080i var där overscan på.

Redigerat av Pete, 27 mars 2005 - 09:39.

Postad 26 mars 2005 - 12:47

Unregistered3e2c5c3f
  • Unregistered3e2c5c3f
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Et lite spørsmål: Er dette samme skjermen som panasonic th-42phd7??

Postad 26 mars 2005 - 23:08

Überhacker
  • Überhacker
  • Lärjunge

• 378 inlägg
  • 0

Et lite spørsmål: Er dette samme skjermen som panasonic th-42phd7??

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det står ju där... TH-42PHD7EK.

De sista två bokstäverna betyder bara att det är den svarta europaversionen.

Postad 30 mars 2005 - 11:40

arntos
  • arntos
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Hei!

Er det noen som har mulighet for legge ut et bilde som viser hvordan PW7 fungerer som PC skjerm? Gjerne skrivebord fra windows. Ser at den støtter andre oppløsninger en PA30 og hadde greit å vite hvordan det blir før jeg kjøper en slik, blir forøvrig kanskje at jeg kjøper den usett fra apparat.se.

takker så mye.

aos

Postad 30 mars 2005 - 14:47

Unregistered728f4f3b
  • Unregistered728f4f3b
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Varit spekulant på komponentkort, ringde inwarehouse som ju skyltat med det fabulösa priset 3600 kr, fyndbörsen tar ca 2000 kr. De förklarade att fel pris var utsatt, borde vara 1000 kr. Jag beställde ett, på leveransbeskedet står det att priset blev 800. Säkert påverkar nya inkommande modeller, men skillnaden mot utgångspriset blev ju stor. Nu står det 1495 som pris, men det verkar ju vara förhandlingsbart. Hoppas nu man ser ngn skillnad mot gamla dvdn (scartkopplad pioneer 545) Ska koppla in en 575 progressivt istället.

Postad 30 mars 2005 - 18:37

radiuz
  • radiuz
  • Lärjunge

• 412 inlägg
  • 0
Har nu ÄNTLIGEN fått hem mitt komponent kort från butik.it! Beställde det den 19e Januari och väntan har varit lång men värd. Kostade mig 952:- allt som allt och jag är toppen nöjd! Snacka om en grym bild! Har bara testat Xbox med ett par monster kablar men bilden är otroligt skarp och färgrik med ett grymt djup.

Nu känns inte nya PV500 med HD lika intressant längre, lika bra att vänta nått år till då man säkert kommer få en 50" Panasonic för samma pris (ca 35k).

Postad 31 mars 2005 - 19:35

Xiter
  • Xiter
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Radiuz, kul att du också fått komponentkortet. Jag beställde ju ganska samtidigt från TECHNHIKdirekt och har haft det ett par veckor nu och är också nöjd. Kör Xbox med HD AV pack.

Någon som märkt att Aspect Ratio inte går att ändra på när man valt 720p som resolution i Xbox Media Center?

/Xiter

Postad 01 april 2005 - 09:59

Unregistered12194d4f
  • Unregistered12194d4f
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

... Sist men inte minst vår egen PS scan TV tuner inkopplad till VGA ingången, denna har i sin tur ingångar för komponent (PS2), s-video (DV kameran) och komposit (videobandsp. om den får följa med i nästa setup...tveksamt), samt utgång för VGA och DVI.

<{POST_SNAPBACK}>

Marcus, vad är detta för underbar tuner du pratar om?
Tänkte själv beställa en AVerMedia TVBox9, men din låter lite mer kompetent. Kan du berätta mer om den? Klarar den t.ex. progressiv PAL på sin komponentingång?

Ledsen om du redan skrivit om den i annat inlägg. Håller på att plöja igenom hela tråden, men den är lååååång :D

Postad 06 april 2005 - 09:56

SurferRosa
  • SurferRosa
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
På min skärm finns det en spegelbild av det som visas på det yttersta glaset ca 1,5-2 cm på en som det ser ut inre glas-skiva. Vid vanlig film-tittning kan jag inte se det (har inte ansträngt mig heller ännu) men det blir väldigt tydligt när man slår på text-tv. Sitter man inte rakt framför skärmen ser men dessa spegelbilder som en skugga och går man nära blir det ännu tydligare.

Är detta något som finns på alla plasmor (PW7 och andra märken/modeller) eller går det att göra så att de försvinner/minskar. Har inte trixat så mycket med inställningarna ännu. Även om det inte märks vid vanlig användning borde det ju inverka lite negativt på bilden även då.

Postad 06 april 2005 - 10:04

Unregistered30a36610
  • Unregistered30a36610
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
God middag

Är det någon som vet var man kan se PW7:an live i Malmö med omnejd

//nafets

Postad 06 april 2005 - 15:18

tur
  • tur
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

God middag

Är det någon som vet var man kan se PW7:an live i Malmö med omnejd

//nafets

<{POST_SNAPBACK}>

Ville oxå se den live innan jag köpte och gjorde även så, men kan säga att det
hade inte behövts, den är grymt snygg med bra bild ändå.

Har försökt läsa lite om inställningar men har inte vågat pilla för mycket ännu.
Har lite krusningar på det blåa och starkt gula samt lite släpningar runt ansikten.

Är grymt nöjd ändå men det kan ju alltid bli bättre :)

Kör med scart från dig. boxen
På dvd:n är det ung. samma, kanske ytt. lite bättre

Är det det någon som har de optimala inställningarna för en "soft" ej "digital" bild tas det gärna emot.

Postad 06 april 2005 - 15:41

Unregistered30a36610
  • Unregistered30a36610
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
God Middag

Fortfarande ingen som vet var man kan se PW7:an live i Malmöområdet?????

Här kommer en "Bonus" för alla Panasonic frälsta

http://www.glaucobru...com/plasma-faq/

Här står i stort sett allt man behöver veta om Panasonic:s plasma skärmar.

Mycket bra tips och ideér hur man ställer in sin plasma

Mycket nöje

//nafets

Postad 06 april 2005 - 15:54

SurferRosa
  • SurferRosa
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Är det någon som testat detta väggfäste till PW7 eller har annat bra och billigt förslag (<1500:-).

http://www.pixmania....plasma-lcd.html

Jag har gipsvägg så jag funderar på om jag kanske borde sätta upp en skiva av något slag mellan fästet och väggen för att göra infästningen hållbarare, dvs fördela belastningen lite. Några förslag?

Redigerat av SurferRosa, 06 april 2005 - 15:55.

Postad 06 april 2005 - 18:28

Pete
  • Pete
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

Är det någon som testat detta väggfäste till PW7 eller har annat bra och billigt förslag (<1500:-).

Jag har gipsvägg så jag funderar på om jag kanske borde sätta upp en skiva av något slag mellan fästet och väggen för att göra infästningen hållbarare, dvs fördela belastningen lite. Några förslag?

<{POST_SNAPBACK}>

Har själv det fästet. Funka bra men var väldigt svårt o tyda beskrivningen. Efter en stund insåg jag att man inte skulle använda allt som följde med :) Är ju ett universalfäste. Sen gick det bättre. Plasman sitter bra o stabilt.

Om din gipsvägg är dubbelgips så kan det gå men det är bättre om du träffar väggregeln bakom. Då sitter den säkrare. Finns skruvar du kan använda som typ expanderar när du skruvar in dom o hakar sig fast bakom gipsen men eftersom det bara är 3 skruvhål i plattan så blir det lite osäkert direkt.

Postad 06 april 2005 - 21:56

Unregisteredd81dcd3d
  • Unregisteredd81dcd3d
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
Hej!

ska beställa en Panasonic TH42PW7 imorgon från fyndbörsen för 21790kr.
men vad kommer med egentligen?
Fjärris,kablar?

tänkte oxå beställa Panasonic TY-ST42PA20 bordsstativ för Panasonic 42pw7.

är det nån som kan måtta hur hög den blir med det bänkstativet.skulle max borda få bli 68,5cm hög för att passa in i min bokhylla.

Tacksam för svar.

Postad 07 april 2005 - 08:03

to
  • to
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Hej!

ska beställa en Panasonic TH42PW7 imorgon från fyndbörsen för 21790kr.
men vad kommer med egentligen?
Fjärris,kablar?

tänkte oxå beställa Panasonic TY-ST42PA20 bordsstativ för Panasonic 42pw7.

är det nån som kan måtta hur hög den blir med det bänkstativet.skulle max borda få bli 68,5cm hög för att passa in i min bokhylla.

Tacksam för svar.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kan bara svara för vad som följde med TH-37PW7, men det är nog samma:
Fjärrkontroll, elsladd och bruksanvisning var väl det väsentliga som följde med. Men det fanns även några 2 dm högtalarkablar och några kabelklämmor.

Ska försöka komma ihåg att mäta mitt TY-ST42PA20 när jag kommer hem, men spontant kan jag säga att det är ganska lågt. Jag skulle gissa att nederkanten på TVn hamnar ca 8 cm ovanför bordet.

Redigerat av to, 07 april 2005 - 14:23.

Postad 07 april 2005 - 08:33

Unregisteredd81dcd3d
  • Unregisteredd81dcd3d
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
Tack för svaret.

Det skulle ju va precis min tur det... :)

Om den är som du säger...8 cm över bordet...så blir det 61+8=69....får max va 68,5

Postad 07 april 2005 - 09:04

Unregistered59055173
  • Unregistered59055173
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har detta fäste till min 37:a, funkar finfint! SMS basic tilt

Jag satte upp min med mollyplugg på en vägg med enkelgips, inga som helst problem, sitter som berget. Fick hjälp av svärfar som är snickare så det borde vara ok....

Postad 07 april 2005 - 14:22

to
  • to
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Tack för svaret.

Det skulle ju va precis min tur det...  :blink:

Om den är som du säger...8 cm över bordet...så blir det 61+8=69....får max va 68,5

<{POST_SNAPBACK}>

Dessutom står det i manualen att du ska ha ett visst fritt utrymme (10 cm?) runt om tv:n så det blir nog ändå tajt. Du får bygga om bokhyllan. :-)

Postad 07 april 2005 - 21:35

Pete
  • Pete
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har detta fäste till min 37:a, funkar finfint! SMS basic tilt

Jag satte upp min med mollyplugg på en vägg med enkelgips, inga som helst problem, sitter som berget. Fick hjälp av svärfar som är snickare så det borde vara ok....

<{POST_SNAPBACK}>

Jovisst. Det funkar säkert med Molly Pluggar också men själv så hade jag inte vågat chansa när det är enkelgips utan försökt att hitta regeln. Gipsskivan skulle kunna vara lite halvdålig utan att man vet om det. Bara man träffar regeln med nån skruv o sen resten med Molly låter bättre. Kan ju bli en dyr läxa annars :blink:

Sen vet jag hur snickare kan vara. Allt är OK för dom :P

Postad 08 april 2005 - 09:24

Unregistered30a36610
  • Unregistered30a36610
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
God morgon

Behöver lite tips och ideér för montage av en kommande 42PW7
Den skall sitta i en hörna (enligt dålig skiss)
Funderade först på ett takfäste, men då bärigheten i taket på just det stället där fästet skall sitta inte var bra, har jag kanske övergivigt detta,om ni inte kommer med andra synpunkter
Skärmen skall gå att vrida och vinkla, ett fäste som jag har tittat på är detta.

Bifogad fil  BT8003_MT_Max_Tilt_2.gif   36K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  V_GGST_LL.jpg   46,81K   15 Antal nerladdningar

Bifogad fil  h_rna.bmp   951,91K   13 Antal nerladdningar

Sida A =1100mm
Sida B =1050mm
Sida C =1500mm

Kablar till och från skärmen får absolut inte synas (Kabelkanal??, Fejkad vägg ?? etc.)

Hörnskåp kommer att byggas under skärmen för övrig utrustnig.

Alla tips och synpunkter är välkomna

//nafets

PS. hoppas bilderna kom med

Redigerat av Unregistered30a36610, 08 april 2005 - 09:38.

Postad 09 april 2005 - 00:44

to
  • to
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Tack för svaret.

Det skulle ju va precis min tur det...  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Nu har jag mätt. Underkanten på TVn hamnar ca 6,5 cm över bordet.

Postad 09 april 2005 - 07:59

tur
  • tur
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Behöver hjälp med en del inställningar innan jag skruvar ihjäl mig.

Ex. golfen som går just nu verkar vara svårinställd. Trodde först att det kanal 24
som gjorde det men ser nu även när det sänds på tvåan att bilden känns oehört suddig och släpig.
Kanske svår med alla färger men det borde gå att få bättre.

Vilken av de fyra grundlägena är bäst ?
Finns ju en uppsjö med inställningar.

Upplever överlag att fyran ger behagligast bild. På min gamla TVvar det nog ettan.

Kör rgb med en scartkabel som heter Itec ??? som iofs känns välbyggd och "tung"
Skulle det göra mycket för bilden med en annan och i så fall med vilken ?
:)

Postad 09 april 2005 - 10:11

Pete
  • Pete
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

Behöver hjälp med en del inställningar innan jag skruvar ihjäl mig.

Ex. golfen som går just nu verkar vara svårinställd. Trodde först att det kanal 24
som gjorde det men ser nu även när det sänds på tvåan att bilden känns oehört suddig och släpig.
Kanske svår med alla färger men det borde gå att få bättre.

Vilken av de fyra grundlägena är bäst ?
Finns ju en uppsjö med inställningar.

Upplever överlag att fyran ger behagligast bild. På min gamla TVvar det nog ettan.

Kör rgb med en scartkabel som heter Itec ??? som iofs känns välbyggd och "tung"
Skulle det göra mycket för bilden med en annan och i så fall med vilken ?
:)

<{POST_SNAPBACK}>

Det är svårt att kalibrera efter en viss kanal. Eftersom alla sändningar inte är lika. Bättre att köpa en kalibreringsskiva o koppla DVD:n med scarten o sen byta igen till digitalboxen. Har du en film som där finns med THX Optimizer så kan du prova med den men det bästa är ändå en riktig kalibreringsskiva. Själv har jag DVE.

Tycker själv Cinema är bäst. Normal funkar också men Dynamic o Auto använder jag inte. Men alla förinställda lägen måste ändå ändras lite.

Har själv Marcus Cables scart. Det enda jag ändra var Brightness o den står på 3.

Edit: Sen kan ju dålig bild vara sändningens fel också. Har du kanon bild på nån kanal o dålig bild på nån eller t.o.m bra o dålig bild på samma kanal så är det ju inte plasmans fel.

Redigerat av Pete, 09 april 2005 - 10:15.

Postad 11 april 2005 - 22:33

Unregistered1e82db5d
  • Unregistered1e82db5d
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Hej
Är det någon som vet vart man kan köpa komponentkort med BNC anslutningar (TY-42TM6A) till hyfsat pris?

Postad 12 april 2005 - 09:46

Unregistered1752dcd9
  • Unregistered1752dcd9
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Ultimate Computer har TY-42TM6A på beställning till ett pris av 99.53 Euro + frakt:

http://www.ultimatec...278Z836&deep=on

Postad 13 april 2005 - 21:43

Unregisteredd81dcd3d
  • Unregisteredd81dcd3d
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
Hur är det med HD-TV på Panasonic TH42PW7 ??

Kan nån hjälpa en nybörjare med det?

Postad 14 april 2005 - 16:29

mege
  • mege
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Hallå!
Har nästan bestämt mig för PW7:an, men jag har en sista fråga?

Hur är hockey (& fotboll) på denna skärmen? Finns det någon "rörelse förbättrare" på den? Eller finns det bara på TV-plasmor (med tuner)

Finns det även i en ren skärm som PW7?

Snälla någon som äger en PW7 som kan ge mig ett ärligt svar ang. hockey! Inga ryck och slowmo effekter.

Har en kompis som kör boxer på en Hitachi-skärm, och det var INTE bra med hockey... kommer själv köra comhem sagembox.

Tacksam för svar! Sista undran innan köp.
/mege

Postad 14 april 2005 - 21:51

Unregistered419b94f0
  • Unregistered419b94f0
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0

Hallå!
Har nästan bestämt mig för PW7:an, men jag har en sista fråga?

Hur är hockey (& fotboll) på denna skärmen? Finns det någon "rörelse förbättrare" på den? Eller finns det bara på TV-plasmor (med tuner)

Finns det även i en ren skärm som PW7?

Snälla någon som äger en PW7 som kan ge mig ett ärligt svar ang. hockey! Inga ryck och slowmo effekter.

Har en kompis som kör boxer på en Hitachi-skärm, och det var INTE bra med hockey... kommer själv köra comhem sagembox.

Tacksam för svar! Sista undran innan köp.
/mege

<{POST_SNAPBACK}>

Tja

Sporten funkar väldig bra om du inte kollar den på Eurosport kanalen.
Annars på trean o fyran är det riktigt bra.

Postad 14 april 2005 - 22:03

mege
  • mege
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Inga konstiga ryck i bilden alltså?
Eurosport tittar jag knappt på...
Men hockey får inte vara sämre än en crt, är den det? Ärligt?

Postad 14 april 2005 - 22:03

mege
  • mege
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Postad 15 april 2005 - 07:21

nimus
  • nimus
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Oroa dig inte! ;-)
Som sagt, på Eurosport kunde bilden varit bättre, men på 1-5:an är bildkvalitén i CRT-klass (dvs inga ryckigheter)...

(Har själv ComHem med humax-box)

Postad 15 april 2005 - 09:22

tur
  • tur
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Nja, vet inte vad det beror men jag har inte så dålig bild via Eurosport, däremot trean kan vara lite sådär ibland ?

Golfen som gick på 24 var ibland hemsk.

Sen nå´t som någon kanske kan svara på:
Om det är ett större fält med ex. brunt kan det ibland bli många olika
nyanser och skiftningar i färgfältet. Rätt irriterande faktiskt.

Är det det som kallas blödningar eller krypningar ?
Eller har det med gråskalan att göra ?

Har inte heller lyckats justera bort krypningar eller vad man kallar det
runt konturer.

Missförstå mig inte, är otroligt nöjd med skärmen, men kan någonting
bli bättre så.........

Postad 15 april 2005 - 11:56

arntos
  • arntos
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Allright!!!!!!

Om jag förstod rätt så hade du en Panasonic s97.
Har du provart 720p och 1080i genom HDMI?????

<{POST_SNAPBACK}>

Japp det har jag. Märkte ingen skillnad. Behöver kanske testa mer. 720p/50hz o 1080i/50hz funkar som sagt inte men det visste jag. Står bara "No Signal".

<{POST_SNAPBACK}>

Er det mulig å få bilde gjenom HDMI på en europeisk PAL DVD film?

Postad 15 april 2005 - 15:53

Pete
  • Pete
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

Allright!!!!!!

Om jag förstod rätt så hade du en Panasonic s97.
Har du provart 720p och 1080i genom HDMI?????

<{POST_SNAPBACK}>

Japp det har jag. Märkte ingen skillnad. Behöver kanske testa mer. 720p/50hz o 1080i/50hz funkar som sagt inte men det visste jag. Står bara "No Signal".

<{POST_SNAPBACK}>

Er det mulig å få bilde gjenom HDMI på en europeisk PAL DVD film?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja. 576p funkar.

Postad 15 april 2005 - 17:59

Unregistered1e82db5d
  • Unregistered1e82db5d
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Ultimate Computer har TY-42TM6A på beställning till ett pris av 99.53 Euro + frakt:

http://www.ultimatec...278Z836&deep=on

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för det

Postad 18 april 2005 - 15:04

Unregistered30a36610
  • Unregistered30a36610
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
God Middag

Är det enkelt att plocka bort ramen och handtagen runt PW7:an.

Ser att den nu är nere i 20k hos fyndbörsen med Scartkort.

Funderar på att slå till, men vill inte ha en silverram då denna inte passar in.

Det verkar helt omöjligt att få tag på en svart PW7:a utan att behöva betala skjortan. :angry: (5 tusen mer hos annan säljare)

Någon som vet vad en ny ram går lös på???

Har kollat i tråden, men blir inte klokare på vad som skiljer PW7 och PWD7

//nafets

Postad 18 april 2005 - 18:16

Unregistered1e82db5d
  • Unregistered1e82db5d
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Kolla in Plasma-Television.co.uk, ca 21 700:- enligt Forex
http://www.plasma-te...ision-p-34.html

De verkar sälja den svarta modellen och skickar utanför UK

Ett företag som heter Digital Factory gör annars ramar i olika modeller/färger efter önskemål, kanske är nåt

http://www.digitalfa...?varselected=11

/nelda

Postad 24 april 2005 - 10:28

Onk
  • Onk
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0
Jag har precis avslutat en maratonläsning på 34 forumsidor, med andra ord har jag precis läst igenom denna tråd. :D Jag har i påsk varit hemma hos brorsan och kollat på hans PA30, jag blev såld och började rikta in mig på plasmaköp inom en snar framtid. Då såg jag nyheterna om PA50 så blev det att jag så gott som bestämde mig att det var plasman att spara till när jag i ärlighetens namn insåg att det var väldigt snålt med ingångar och möjligheter. Jag började sedan fundera över en del saker; varför ska jag ha högtalare när jag har ett hyfsat tungt bioljud? Varför ska jag ha en analog tuner när man kan få alla nödvändiga kanaler digitalt med Boxer? Så då började jag genast spana efter en renodlad skärm med bra möjligheter.

Nu snubblade jag över den här mycket lovande godbiten och jag tror, baserat på vad jag har läst, att detta är den optimala plasmaskärmen för mig i dagens läge. :D

19.995kr på Fyndbörsen är också ett väldigt humant pris, men då tillkommer ju kostnad för komponentkort och lite senare även ett DVI-kort. Men det fina är ju att man kan ta det i steg. ;)

Jag kommer säkerligen bomba tråden med frågor strax innan jag skickar iväg min beställning, vilket borde bli dom närmsta månaderna. Men jag har några korta frågor här nedan.

1. Hur länge tror ni att PW7 kommer att finnas på marknaden och vad gissar ni på att priset ligger på i juli/augusti?
2. Skriv gärna ned vad ni tycker är det absolut bästa med denna skärm och skriv gärna även ned det sämsta med denna skärm (eller någonting som har gjort er överraskad/besviken).
3. Vilket väggfäste får skärmen närmast väggen? (edit)
4. Ni som har Boxer, vilken box använder ni - och varför? (edit 2)
5. Tänkte använda min Marantz SR7400 som videoväxel för komponent, tänkte koppla PS2 och DVD-spelaren dit. Tror ni att det kommer påverka ljudet så att det släpar?

Onk, som har plasmafeber upp över öronen

Redigerat av Onk, 24 april 2005 - 12:00.

Postad 24 april 2005 - 19:21

Pete
  • Pete
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

Jag har precis avslutat en maratonläsning på 34 forumsidor, med andra ord har jag precis läst igenom denna tråd. :D Jag har i påsk varit hemma hos brorsan och kollat på hans PA30, jag blev såld och började rikta in mig på plasmaköp inom en snar framtid. Då såg jag nyheterna om PA50 så blev det att jag så gott som bestämde mig att det var plasman att spara till när jag i ärlighetens namn insåg att det var väldigt snålt med ingångar och möjligheter. Jag började sedan fundera över en del saker; varför ska jag ha högtalare när jag har ett hyfsat tungt bioljud? Varför ska jag ha en analog tuner när man kan få alla nödvändiga kanaler digitalt med Boxer? Så då började jag genast spana efter en renodlad skärm med bra möjligheter.

Nu snubblade jag över den här mycket lovande godbiten och jag tror, baserat på vad jag har läst, att detta är den optimala plasmaskärmen för mig i dagens läge. ;)

19.995kr på Fyndbörsen är också ett väldigt humant pris, men då tillkommer ju kostnad för komponentkort och lite senare även ett DVI-kort. Men det fina är ju att man kan ta det i steg. :D

Jag kommer säkerligen bomba tråden med frågor strax innan jag skickar iväg min beställning, vilket borde bli dom närmsta månaderna. Men jag har några korta frågor här nedan.

1. Hur länge tror ni att PW7 kommer att finnas på marknaden och vad gissar ni på att priset ligger på i juli/augusti?
2. Skriv gärna ned vad ni tycker är det absolut bästa med denna skärm och skriv gärna även ned det sämsta med denna skärm (eller någonting som har gjort er överraskad/besviken).
3. Vilket väggfäste får skärmen närmast väggen? (edit)
4. Ni som har Boxer, vilken box använder ni - och varför? (edit 2)
5. Tänkte använda min Marantz SR7400 som videoväxel för komponent, tänkte koppla PS2 och DVD-spelaren dit. Tror ni att det kommer påverka ljudet så att det släpar?

Onk, som har plasmafeber upp över öronen

<{POST_SNAPBACK}>

1) Svårt att veta hur det kommer att se ut men enligt en länk på AV Forums så verkar Panasonic i England ha dragit ner tillverkning o frakt på PW7 för att få in PA50 o PV500 på marknaden. Snackas om att PWD8 ska komma i oktober. Om den finns kvar att köpa i augusti så skulle man väl kunna gissa på ett pris runt 15000.
2) Det bästa är väl bildkvaliten :D En bra film kan se hur underbar ut som helst :D Det sämsta är väl om man ser en dålig sändning från digitalboxen så kan gränsen mellan skarpa färger bli lite blockig. Tror det kallas för Dithering. Syns aldrig på en bra sändning eller DVD.
3) Tror det är originalfästet som bygger ut minst.
4) Kör Comhem själv.
5) Svårt att säga. Bäst är väl att prova sig fram :D

Postad 24 april 2005 - 19:42

Onk
  • Onk
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

1) Svårt att veta hur det kommer att se ut men enligt en länk på AV Forums så verkar Panasonic i England ha dragit ner tillverkning o frakt på PW7 för att få in PA50 o PV500 på marknaden. Snackas om att PWD8 ska komma i oktober. Om den finns kvar att köpa i augusti så skulle man väl kunna gissa på ett pris runt 15000.

<{POST_SNAPBACK}>

Aj fan. :D Jag skulle gråta blod om denna skärm inte finns tillgänglig när det är dags. Jag kan tidigast få råd i slutet av maj, men då endast skärmen. ;) Är det någon som vet mer om detta? Någon som har bättre koll på när man kan förvänta sig att den försvinner?

Hälsn.,
Onk

Postad 25 april 2005 - 11:10

arntos
  • arntos
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Er det noen som har testet 42PW7 med HDMI og 668 fra pioneer?

takker for svar

Postad 25 april 2005 - 11:42

Unregistered1752dcd9
  • Unregistered1752dcd9
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Hej!

Jag blir faktiskt mer och mer förbannad att plasman fördröjer bilden (och dessutom olika mycket beroende på hur mycket bildförbättring den tycker den behöver göra) UTAN att kunna fördröja digitalt ljud lika mycket. Det är ingen trevlig lösning för mig att sitta och justera ljudfördröjningen på surroundanläggningen hit och dit för att försöka få sync. Man märker rätt lätt när syncningen är dålig men inte lika lätt att veta åt vilket håll ljudfördröjningen ska justeras.

Samma på alla plasmor gissar jag men ändå. Hur svårt skulle det vara att ta in det digitala ljudet i plasman och fördröja det lika mycket som bilden?

Jag har en Nokia 112t med RGB ut, snabba kanalbyten, optiskt digitalljud ut.

Plasman är ljummen så du kanske inte vill ha den alltför kloss an väggen ...

/mina $0.02

Postad 25 april 2005 - 12:19

SurferRosa
  • SurferRosa
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Hej!

Jag blir faktiskt mer och mer förbannad att plasman fördröjer bilden (och dessutom olika mycket beroende på hur mycket bildförbättring den tycker den behöver göra) UTAN att kunna fördröja digitalt ljud lika mycket. Det är ingen trevlig lösning för mig att sitta och justera ljudfördröjningen på surroundanläggningen hit och dit för att försöka få sync. Man märker rätt lätt när syncningen är dålig men inte lika lätt att veta åt vilket håll ljudfördröjningen ska justeras.

Samma på alla plasmor gissar jag men ändå. Hur svårt skulle det vara att ta in det digitala ljudet i plasman och fördröja det lika mycket som bilden?

Jag har en Nokia 112t med RGB ut, snabba kanalbyten, optiskt digitalljud ut.

Plasman är ljummen så du kanske inte vill ha den alltför kloss an väggen ...

/mina $0.02

<{POST_SNAPBACK}>

Är det verkligen så att det måsta vara skärmen som är orsaken till sync-problemen? Jag får ganska ofta problem med detta när jag tittar på TV-bild från min digital-box men har aldrig märkt något när jag tar emot analoga sändningar (comhem sänder vissa kanaler endsat analogt). Detta tycker jag tyder på att problemet kan ligga även i digital-boxen, någon som vet?

Postad 25 april 2005 - 20:36

Onk
  • Onk
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0
Fyndbörsen sa att det var svårt att veta hur länge PW7 kommer finnas tillgänglig, men dom trodde att den finns kvar till hösten i alla fall. Det känns lite bättre. ;)

Onk

Postad 29 april 2005 - 07:29

Unregistered30a36610
  • Unregistered30a36610
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
God Morgon

Har varit nära att beställa en PW7:a vid ett flertal tillfällen. Fick för mig sent i går kväll att undersöka vad som skiljer en PW7:a kontra en PWD7:a, då jag inte lyckats hitta detta riktigt i denna tråden.

Döm om min förvåning när jag lyckades hitta denna text på ett internationellt forum, som är skriven av en svensk kille som heter "Christopher Hilding"

Här kommer texten inklistrad, rakt av och utan översättning

Källa: "Christopher Hilding" på ett internationellt forum

It took a long time to read up on all the differences between the PW7 and PWD7 versions. So let the following be a reference to everyone wondering which model to choose.

Casing:
PW7 (Consumer): Available in silver.
PWD7 (Business): Available in charcoal and silver, charcoal being very easy on the eye and is good for home cinemas.

Radiation:
PW7 (Consumer): Class "A" means less electrical interference.
PWD7 (Business): Class "B" but no problem at all having it in your home.

PIP/PAP/POP:
PW7 (Consumer): Single digitizer.
PWD7 (Business): Twin digitizers, so that using the Twin source feature (PiP, PaP, PoP) is less restricted in what sources you can mix on screen.

Accessibility:
PW7 (Consumer): Standard menu options.
PWD7 (Business): More advanced menu options for setting up the image, good for those looking to get the best image out of the set. But be careful with the settings.

Warranty:
PW7 (Consumer): Consumer warranty.
PWD7 (Business): Consumer or business warranty depending on place of purchase.

Expandability:
PW7 (Consumer): Supports all Series 7-boards aswell as being backwards-compatible with Series 6-boards.
PWD7 (Business): Same as the PW7 in this aspect.

Technology:
PW7 (Consumer): The PW7 retains much of the same technology of the PW6.
PWD7 (Business): Only the PWD7 has the new technologies available in the US/JP versions of the 7 series (new pixel structure, extended grayscales, etc...). List of new features, tour of new features. (Click Plasma, then Picture and follow the tour. The new technologies are worth it! The PWD7 doesn't have a HiDef panel though, so don't take the 4th tour page into consideration.)

Price:
PW7 (Consumer): That depends on where you buy it.
PWD7 (Business): A bit cheaper than the PW7, probably because it's aimed at businesses.

This should help a few people out there. Enjoy!

// Christopher Hilding

Han skriver också följande

The european PW7 lacks these major new technologies, along with several lesser breakthroughs:
* Real Black Drive:
Much improved black levels through having lowered the afterglow of the pixels.
* Super Real Gamma:
2048 Shades of gradiation instead of 1024.
* Colors:
3.62 billion (maximum 8.52 billion) displayable colors, whereas the PW7 only has ~1 billion displayable colors.
* Adaptive Gain Control:
Raises contrast while suppressing noise by detecting and boosting only the image edges, resulting in high contrast and high signal/noise ratio.
* MACH Enhancer:
Gives you more lifelike images, by averaging out the colors of an image so that your eyes percieve it as being more natural and vivid.

The European/British PW7 is more of a revised PW6, only having some of the new panel technologies. One of which is the improved phosphor, giving the panel a burn-in resistance on par with CRT displays.

Why panasonic produced lesser european models is unknown to me, and trying to find the reasoning behind their choice would only lead to unnecessary speculation. But the conclusion is that if you want these new technologies, the PWD7 or a Series 7-model imported from the US is the way to go.

I hope this answers your questions. It's past 12 and I need to sleep.

Best Regards,
Christopher Hilding

Jag har ställt frågan om det finns några skillnader på PW7 och PWD7:an till en säljare, men han svarar att så inte är fallet, men detta visar ju på tydliga skillnader och att vissa säljare inte vet vad de pratar om.

Vore tacksam om alla ni som har en PW7/PWD7:a kunde verifiera om detta stämmer

Det var tydligen därför att inte PW7:an fanns att få i svart, då den igentligen är en helt annan skärm d.v.s en PWD7:a med andra egenskaper.

"Desto mer jag läser, blir jag varse om hur lite jag vet"

Det blev visst ett långt inlägg

m.v.h
//nafets

Postad 29 april 2005 - 10:05

sponken
  • sponken
  • Lärjunge

• 406 inlägg
  • 0
Jag har en 50PHD7 som stämmer in på specen för PWD7 (sånär som på att det saknar analog tv-tuner)

/sponken

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.