Gå in i inställningarna under TV/Inspelningsprioriteter/Kanal prioriteter och öka prioriteten på alla digitala kanaler.Tack, det verkar fungera. Kan man ställa in så att mythtv prioriterar den digitala mottagningen av kanalen framför den analoga? Så att ifall det digitala tvkortet används ifall det finns tillgängligt?
Postad 06 oktober 2006 - 18:33
Postad 09 oktober 2006 - 12:37
Har installerat MythTV 0.20 på Mandriva 2007 men har problem att få igång TV.
Allt är konfigurerat och jag kan scanna efter kanaler och hämta hem TV-information via XMLTV - men när jag går till "Se på TV" så får jag upp detta meddelande:
MythTV använder redan alla tillgängliga ingångar för den kanal du valde. Du kan titta den pågående inspelningen genom att välja den i uppspelningsmenyn
Men jag har ju inte ens fått igång TV och jag har inte lagt in några inspelningar (har givetvis kollat inspelningsmenyerna - men de är tomma)
Jag har ändrat "startkanal" i inställningarna - men det hjälper inte.
Har sökt på den engelska varianten på felmeddelandet och hittat fler med samma problem - dock ingen lösning.
Några idéer om vad det kan bero på ?
Postad 10 oktober 2006 - 16:02

Märkligt nog verkar det som det hade något med drivrutinen till grafikkortet att göra - när jag bytte från den "kommersiella" drivrutinen (ATI org) till Linux-drivrutinen så fick jag det att fungera

Nu ska jag hårdköra Live-TV för att se om jag får samma låsningar som jag fick med 0.19

(systemet hängde sig efter ca 2 timmar Live-TV DVB-T)
Kör förövrigt precis som förut på en Vga->Scart-kabel

Postad 11 oktober 2006 - 06:41
Jag är ute efter att kunna spela in alla titlar från Canal+ som börjar med "NHL:" de ser exempelvis ut enligt:
NHL: Montreal - Ottawa
NHL: Columbus - Toronto
Programmen saknar sub title och beskrivning.
Det jag vill undvika är alltså att den spelar in samma match flera gånger. Jag kommer inte på hur jag skall åstakomma det, men har en känsla att jag bara missat något väldigt enkelt. Det är inga problem att sätta upp ett avancerat inspelningsfilter som matchar "title = NHL:%", problemet är att jag inte lyckats klura ut hur jag skall få dubblett kontrollen att fungera.
Postad 13 oktober 2006 - 08:12
Jag har ett litet problem med kanalerna i mythtv. Jag använder mig av ett dvb-c kort och har comhem. MythTV hittar inte alla kanaler, t ex TV400, TV4 Film, TV4 Fakta osv... Igår letade jag reda på fler frekvenser man kan söka på och la alla jag hittade i en fil för att söka med scan. Då hittade jag dessa kanaler (fast jag saknar fortfarande Eurosport 2 mfl). När jag sedan försöker titta på någon av de nya kanalerna (TV400, TV4 Film osv) i MythTV så fungerar det inte och jag får en massa "program not found in PAT" i backend loggen.
Så här ser filen ut som jag använde för att söka med scan:
# ComHem
# freq sr fec mod
C 354000000 6875000 NONE QAM64
C 362000000 6875000 NONE QAM64
C 378000000 6875000 NONE QAM64
C 346000000 6875000 NONE QAM64
C 386000000 6875000 NONE QAM64
C 306000000 6875000 NONE QAM64
C 338000000 6875000 NONE QAM64
C 370000000 6875000 NONE QAM64
C 394000000 6875000 NONE QAM64
Är det någon av er som har en mer fullständig/korrekt fil för comhem?
Postad 17 oktober 2006 - 17:15

Har några (förhoppningsvis enkla) frågor:
1. Hur ställer jag in ett direktval för att stänga av datorn inifrån MythTV ?
2. Någon som fått undertexter att fungera med den nya interna DVD-spelaren ?
3. Någon som vet om det möjligt att köra "slow-speed" på DVD-läsaren när man spelar DVD-film i MythTV ?
Thats all for now

Postad 17 oktober 2006 - 21:22
Postad 18 oktober 2006 - 08:58
Tyvärr inte, om du hittar något bra sätt får du gärna säga till. Vore grymt att kunna spela in alla matcherna utan dubletter.
Jag har ett litet problem med kanalerna i mythtv. Jag använder mig av ett dvb-c kort och har comhem. MythTV hittar inte alla kanaler, t ex TV400, TV4 Film, TV4 Fakta osv... Igår letade jag reda på fler frekvenser man kan söka på och la alla jag hittade i en fil för att söka med scan. Då hittade jag dessa kanaler (fast jag saknar fortfarande Eurosport 2 mfl). När jag sedan försöker titta på någon av de nya kanalerna (TV400, TV4 Film osv) i MythTV så fungerar det inte och jag får en massa "program not found in PAT" i backend loggen.
Så här ser filen ut som jag använde för att söka med scan:
# ComHem
# freq sr fec mod
C 354000000 6875000 NONE QAM64
C 362000000 6875000 NONE QAM64
C 378000000 6875000 NONE QAM64
C 346000000 6875000 NONE QAM64
C 386000000 6875000 NONE QAM64
C 306000000 6875000 NONE QAM64
C 338000000 6875000 NONE QAM64
C 370000000 6875000 NONE QAM64
C 394000000 6875000 NONE QAM64
Är det någon av er som har en mer fullständig/korrekt fil för comhem?
Ser bra ut som det är, tror jag har en 297000000 i min också.
Får du time-out, eller inte kanallås i mythtv-setup? har du avmarkerat Free to Air only? Eller händer det nåt annat? scan har inget med mythtv att göra, mer än kreera en channels.conf för inläsning i Mythtv-setup möjligen. Jag installerade 0.20 i fredags och hade inga problem att hitta alla kanaler hos comhem genom att köra scanningen i mythtv-setup med bara en av muxarna som ingångsvärde.
Så om du kunde upplysa oss om lite mer detaljer i din väg genom mythtv-setup så ska vi nog få ordning på det.
(nu förutsätter jag dessutom att du har CI/CAM till ditt DVB-C kort)
Postad 18 oktober 2006 - 09:06
Jag hittar som sagt de flesta kanalerna, tror t ex eurosport 2 saknas och kanske någon mer. Problemet med TV4 Film osv är att när jag byter till den kanalen sen på min frontend så fungerar det inte. Jag får ingen låsning. Jag använder en phoenix läsare för tillfället så ingen ci/cam än så länge. Alla andra kanaler fungerar för mig, förutom de som ligger i den muxen.
Postad 18 oktober 2006 - 14:49
Får du låsning m czap på TV4 film t ex?
Postad 20 oktober 2006 - 11:54
1. Tror inte detta går (utan fulhack av programkod dvs) om du har front- och backend på samma maskin. Endast en dedikerad frontend kan stängas av via exit-menyn.
Tack för svaret - Jo jag kör front och back på samma maskin.
Ska försöka optimera funktionerna lite mer i helgen, men jag kan väl slänga ut några fler frågor i förväg så jag inte pillar i timmar om det finns enkla lösningar

Jag använder temat Mythcenter Wide på min widescreenTV - det fungerar fint i MythTV, men det blir inte lika snyggt när jag startar Mythvideo eller Mythmusic (ser ut som något annat "gammalt" tema)
Enligt MythCenter wikin ska temat dock stödja dessa tillägg.
Är jag bara överdrivet kräsen nu ? eller är det någon inställning jag missat ?
Tittar man på exempelvis temat Project Grayhem (kopia på Xbox MediaCenter temat) så följer ju utseendet med till exempelvis Mythvideo - Bild
När jag startar en film med mythvideo (mplayer) hamnar .srt undertexter strax utanför bilden och har ibland felaktiga tecken. Startar jag mplayer gui kan jag göra inställningar både för placering av undertexter samt vilken teckenkodning som ska användas - men dessa inställningar följer inte med när jag sedan startar filmen i mythvideo.
Då försökte jag lägga på lite kommandon i min mplayer-string i mythvideo, men då ville filmen inte starta alls.
Någon som har tips på "mplayer-optimering" i mythvideo ?
Jag har fått igång mce-fjärrkontrollen med Lirc samt lagt till mplayer-kommandon

Jag har även fått igång min display i HTPC-lådan med LCDproc

Någon som vet mer om detta ?
edit: hittade länken där en svensk rapporterar problem med svenska tecken i displayen.
Problemet ska tydligen vara löst i MythTV (?)
Konstigt att jag fortfarande har felaktiga tecken i displayen (?)
Redigerat av Pulver, 20 oktober 2006 - 13:43.
Postad 20 oktober 2006 - 16:07
Kolla så din Mysql kör latin1 och inte utf-8
Just detta hade jag problem med en gång tidigare. Jag lyckas dock inte hitta på hur man kollar...
Postad 20 oktober 2006 - 17:05
Efter lite sökning hos sweclockers så testade jag att starta mysql promten och ange kommandot: SET NAMES=latin1
Det verkade inte fungera så jag gjorde en my.cnf och placerade den i min hem-mapp med följande innehåll:
[mysql] character-sets-dir=latin1 default-character-set=latin1 // (samma för mysqladmin, mysqldump osv osv) [mysqld] character-set-server = latin1 default-character-set = latin1
Sedan har jag startat om MySQL - men än så länge har det inte löst mina problem med konstiga tecken.
Finns något kommando för att se vilken teckenuppsättning som MySQL använder ?
(för att se om jag gjort något fel)
Postad 20 oktober 2006 - 18:30
http://dev.mysql.com...set-syntax.html
Funkar inte:
ALTER DATABASE db_name
[[DEFAULT] CHARACTER SET charset_name]
[[DEFAULT] COLLATE collation_name]
Redigerat av jocke4u, 20 oktober 2006 - 18:31.
Postad 21 oktober 2006 - 08:51
Ska luska vidare och se om jag kan komma på någon annan lösning.
När jag startar en film med mythvideo (mplayer) hamnar .srt undertexter strax utanför bilden och har ibland felaktiga tecken.
Efter lite testande så har jag fått till mplayer uppspelningen

Nu ser min mplayer string ut såhär:
mplayer -fs -zoom -monitoraspect 16:9 -subpos 95 -subcp iso-8859-1 -subfont-text-scale 2,5 -quiet -ao alsa:device=spdif -ac hwac3,
Notera att det är för 16:9 skärm och spdif-ljudutgång. Vill man ändra position eller storlek på undertexter gör man det med -subpos och -subfont-text-scale (-subcp iso-8859-1 fixade mina felaktiga tecjen)
Kan kanske vara till hjälp för någon

Postad 21 oktober 2006 - 14:16
Efter lite testande så har jag fått till mplayer uppspelningen
felet jag gjort tidigare var att jag försökte använda mplayer:s "gui-kommandon"
Nu ser min mplayer string ut såhär:mplayer -fs -zoom -monitoraspect 16:9 -subpos 95 -subcp iso-8859-1 -subfont-text-scale 2,5 -quiet -ao alsa:device=spdif -ac hwac3,
Notera att det är för 16:9 skärm och spdif-ljudutgång. Vill man ändra position eller storlek på undertexter gör man det med -subpos och -subfont-text-scale (-subcp iso-8859-1 fixade mina felaktiga tecjen)
Kan kanske vara till hjälp för någon
Du vet att du kan lägga det där i mplayer.conf så får du en kortare kommandorad...
Postad 22 oktober 2006 - 13:03

Har gjort en nyinstalltion (igen) nu och kör då på MySQL 5 - informationen om teckenuppsättningar är lite mer informativ i phpmyadmin.
Tydligen kör MySQL databasen som standard: UTF-8 Unicode (utf8)
Men går jag in på Mythconverg databasen så är allting: Kollationering - latin1_swedish_ci
Går jag in på specifik information - exemplevis kanaler hittar jag: TV4 Göteborg
Men i displayen så ser "Ö" annorlunda ut - typ: ó
Någon som är expert på teckenkodning som kan lista ut var problemet ligger ?

edit:
Mer konkret så är detta informationen om MySQL databasen från phpmyadmin:
character set client utf8 (Globalt värde) latin1 character set connection utf8 (Globalt värde) latin1 character set database latin1 character set filesystem binary character set results utf8 (Globalt värde) latin1 character set server latin1 character set system utf8 character sets dir /usr/share/mysql/charsets/ collation connection utf8_general_ci (Globalt värde) latin1_swedish_ci collation database latin1_swedish_ci collation server latin1_swedish_ci
Redigerat av Pulver, 22 oktober 2006 - 14:50.
Postad 22 oktober 2006 - 21:03
Gäller MythTV, DVB-T och sasc, så det kan vara lite känsligt att ta här på forumet.
Har följt jocke4u's suveräna guide, men det strular kopiöst.
Basmyth m FTA bara, funkar klockrent m mitt Nova T-500, men jag vill kunna komma åt de andra kanalerna också.
Postad 22 oktober 2006 - 21:07
Jo, jag upptäckte den filen när jag testade olika (felaktiga) "gui-kommandon" - det är ju lite smidigare att använda den - men eftersom jag ändå kör copy-paste när jag lägger in kommandot så spelar det inte så stor roll
Har gjort en nyinstalltion (igen) nu och kör då på MySQL 5 - informationen om teckenuppsättningar är lite mer informativ i phpmyadmin.
Tydligen kör MySQL databasen som standard: UTF-8 Unicode (utf8)
Men går jag in på Mythconverg databasen så är allting: Kollationering - latin1_swedish_ci
Går jag in på specifik information - exemplevis kanaler hittar jag: TV4 Göteborg
Men i displayen så ser "Ö" annorlunda ut - typ: ó
Någon som är expert på teckenkodning som kan lista ut var problemet ligger ?
edit:
Mer konkret så är detta informationen om MySQL databasen från phpmyadmin:character set client utf8 (Globalt värde) latin1 character set connection utf8 (Globalt värde) latin1 character set database latin1 character set filesystem binary character set results utf8 (Globalt värde) latin1 character set server latin1 character set system utf8 character sets dir /usr/share/mysql/charsets/ collation connection utf8_general_ci (Globalt värde) latin1_swedish_ci collation database latin1_swedish_ci collation server latin1_swedish_ci
Jag har session global
character set client utf8 latin1
character set connection latin1 latin1
character set database latin1 latin1
character set filesystem binary binary
character set results utf8 latin1
character set server latin1 latin1
character set system utf8 utf8
character sets dir /usr/share/mysql/charsets/ /usr/share/mysql/charsets/
collation connection latin1_swedish_ci latin1_swedish_ci
collation database latin1_swedish_ci latin1_swedish_ci
collation server latin1_swedish_ci latin1_swedish_ci
Postad 23 oktober 2006 - 14:49
Eftersom Mythcenter verkar ha blivit MythTV:s nya "officiella" tema ? länk kan man ju hoppas på att de uppdaterar det med stöd för alla olika tillägg framöver

Ett av de få teman som faktiskt fungerar fullt ut med diverse tillägg är Project Grayhem - helt nyligen uppdaterades det för MythTV 0.20

Nedladdningslänk
Tog en bild på hur det ser ut i MythVideo när man lagt in filminformation:
Numera kan man ju använda MythTV:s interna spelar för några olika fil-typer (mpg, mpeg, iso, img, vob) - har man lagt in filminformation från imdb så syns även information i displayen

Testade på min nyinköpta MI3 och under filmens gång växlas detta:
Inte så unikt jämfört med hur det fungerar med olika spelare under Windows, men trevligt att det fungerar med MythTV

Tog även några bilder på mina konstiga svenska tecken (åäö) - inte så allvarligt, men lite retsamt att det inte fungerar.
Ska försöka ändra alla mina characters sets som hos DrGadget - vi får se om det hjälper

Postad 23 oktober 2006 - 16:59
Jag tror att inställningarna i phpmyadmin bara är default värden, d.v.s. ändrar du där slår det nog inte igenom på tabeller och databaser som redan är skapade. Min Myth verkar i alla fall lyckas skriva ut "säsong" rätt så jag tror åäö fungerar.Ska försöka ändra alla mina characters sets som hos DrGadget - vi får se om det hjälper
Mina inställningar från phpmyadmin:
character set client utf8 (Globalt värde) latin1 character set connection utf8 (Globalt värde) latin1 character set database latin1 character set filesystem binary character set results utf8 (Globalt värde) latin1 character set server latin1 character set system utf8 character sets dir /usr/share/mysql/charsets/ collation connection utf8_unicode_ci (Globalt värde) latin1_swedish_ci collation database latin1_swedish_ci collation server latin1_swedish_ciDet kanske kan spela roll vilken default locale man har på datorn ?
Min /etc/environment innehåller i alla fall:
LANG="en_AU.UTF-8"
LANGUAGE="en_AU:en"
Postad 23 oktober 2006 - 17:15
Tog även några bilder på mina konstiga svenska tecken (åäö) - inte så allvarligt, men lite retsamt att det inte fungerar.
Ska försöka ändra alla mina characters sets som hos DrGadget - vi får se om det hjälper
Vad har du för VFD? Och vilka drivrutiner använder du? Jag har en imon VFD från soundgraph och får exakt samma tecken som du, fast i windows med LCDSmarite..
I mitt fall är det VFDn som inte klarar av åäö..
Postad 23 oktober 2006 - 17:43
Engelska Australien .... fast min /etc/environment är tom.Min /etc/environment innehåller i alla fall:
LANG="en_AU.UTF-8"
LANGUAGE="en_AU:en"
Postad 23 oktober 2006 - 17:53
Vad har du för VFD? Och vilka drivrutiner använder du? Jag har en imon VFD från soundgraph och får exakt samma tecken som du, fast i windows med LCDSmarite..
Jag har 2st identiska 16x2 displayer som jag fått med HTPC-chassin (Accent HT-200 och D.Vine 5)
Jag tror att själva displayen är likadan på imon VFD, men skillnaden är att jag ansluter via paralellporten och imon ansluter via USB (?)
I allafall - jag har använt båda mina displayer under windows och fått åäö att fungera - det var visserligen lite "meck" med LCDsmartie tillsammans med Meedio - men det gick

Postad 23 oktober 2006 - 18:07
Jag har 2st identiska 16x2 displayer som jag fått med HTPC-chassin (Accent HT-200 och D.Vine 5)
Jag tror att själva displayen är likadan på imon VFD, men skillnaden är att jag ansluter via paralellporten och imon ansluter via USB (?)
I allafall - jag har använt båda mina displayer under windows och fått åäö att fungera - det var visserligen lite "meck" med LCDsmartie tillsammans med Meedio - men det gick
Samma display kanske, men annat gränsnitt..
Men dina posts om icke fungerande åäö är det för din VFD eller någon annanstans?
Postad 23 oktober 2006 - 18:18
Det är givetvis ingen stor grej, men eftersom det tydligen ska fungera så är det lite retsamt att det inte gör det

Postad 23 oktober 2006 - 23:49
LANG="sv_SE.UTF-8"
LANGUAGE="sv_SE:sv:en_GB:en"
i min /etc/environment
Postad 24 oktober 2006 - 15:59
Borde gå finfint att uppgradera mha "yum upgrade" bara men pekar som
yums repos-filer till FC6 istf FC5.
(om någon är intresserad utav detta, skapa en ny tråd i allmänna datorfrågor-forumet)
http://fedoraproject.org/wiki/
Postad 04 november 2006 - 13:14
Ni som använder comhem dvb-c, har ni fått TV4 Komedi och TV4 Guld att fungera? Jag får lås men ingen bild.
Använder ingen CI/CAM för tillfället, vilken sorts CAM ska man ha till comhem? Jag tror jag fick fel, fick en Viaccess fast jag borde nog ha en Conax?
Postad 04 november 2006 - 17:38
Postad 05 november 2006 - 11:48
Förresten, har ni som använder er av newcs problem med att efter sisådär 10h så tappar den nycklarna till kortet och man måste starta om både newcs och mythbackend för att den ska få fram nycklarna igen? Skitjobbigt
Postad 06 november 2006 - 19:21
Har nu äntligen fått tummen ur och bytt Bill-boxen till förmån för Myth.
Jag har installerat KnoppMyth version R5D1 och det snurrar om än inte optimalt....
Jag har några funderingar:
mythWeb:
När jag loggar in på mythweb via tex min laptop så kommer jag in fin och kan se tex programguiden fint. men så fort jag klickar vidare däreifrån tex till nästa dags visningar eller scrollar på dagens tidslinje så får jag "sidan kan inte visas", någon som vet vad detta kan bero på?
Technotrend premium dvb-c:
Har ett TT dvb-c kort i burken som jag vill ha igång, har ingen CAM/CI än men jag är till att börja med nöjd med att bara kunna använda kortet analogt. hur går jag tillväga för att installerat det i KnoppMyth?
Mvh/ Pär
Postad 06 november 2006 - 20:58
* använd kommandot dmesg för att kolla
* kolla också att det syns m lspci -vv
* du behöver ha dvb_core, dvb_ttpci, som moduler när du kör lsmod.
Analogdelen på det kortet fungerar inte alls i Linux, pga avsaknad av drivrutiner.
För att få till det så behöver du köra mythtv-setup för att installera kort, grabber och scanna kanaler.
Postad 07 november 2006 - 16:41
Hittar din installation kortet?
* använd kommandot dmesg för att kolla
* kolla också att det syns m lspci -vv
* du behöver ha dvb_core, dvb_ttpci, som moduler när du kör lsmod.
Analogdelen på det kortet fungerar inte alls i Linux, pga avsaknad av drivrutiner.
För att få till det så behöver du köra mythtv-setup för att installera kort, grabber och scanna kanaler.
Tack,
dmesg säget att det inte hittar firmware till kortet och att jag bör söka på:
http://www.linuxtv.o...ad/dvb/firmware där hittar jag en senaste version av dv-ttpci-01-fw men hur laddar jag hem det....mitt windows förstörda psyke får bara syntax error 36 när jag ens försöker tänka hur det skall gå till i debianvärlden.
lspci -vv ,här verkar kortet finnas med.
Fungerar analoga delen med Haupauge Nexus ca?, blev inte klok på det på www.linuxtv.org
Finns det något hybridkort där både analoga och digitala delen funkar?
Mvh/ Pär
Redigerat av beerfrog, 07 november 2006 - 18:53.
Postad 07 november 2006 - 22:04
Sen är det bara att kopiera den till biblioteket som den letar i i dmesg.
Analogdelen i Nexus CA fungerar inte i Linux. Vet inte om det finns nåt hybridkort som funkar.
Postad 19 november 2006 - 18:45
Avnågon anledning har mythfilldatabase valt att strula för mig.
När jag försöker köra mythfilldatabase --manual ramlar detta ut:
[mythtv@dhcppc2 ~]$ mythfilldatabase --manual ### ### Running in manual channel configuration mode. ### This will ask you questions about every channel. ### 2006-11-19 18:37:41.723 Using runtime prefix = /usr 2006-11-19 18:37:41.741 New DB connection, total: 1 2006-11-19 18:37:41.747 Connected to database 'mythconverg' at host: localhost 2006-11-19 18:37:41.754 New DB connection, total: 2 2006-11-19 18:37:41.755 Connected to database 'mythconverg' at host: localhost 2006-11-19 18:37:41.756 Updating source #1 (Analog ComHem) with grabber tv_grab_se_swedb 2006-11-19 18:37:41.757 2006-11-19 18:37:41.757 Checking day @ offset 0, date: s� nov 19 2006 2006-11-19 18:37:41.757 Data Refresh needed because the grabber relies on internal caching. 2006-11-19 18:37:41.758 Refreshing data for s� nov 19 2006 2006-11-19 18:37:41.758 ----------------- Start of XMLTV output ----------------- 2006-11-19 18:37:41.759 New DB connection, total: 3 2006-11-19 18:37:41.760 Connected to database 'mythconverg' at host: localhost Can't use an undefined value as an ARRAY reference at /usr/bin/tv_grab_se_swedb line 174. 2006-11-19 18:37:43.382 ------------------ End of XMLTV output ------------------ Error in 4:1: unexpected end of file 2006-11-19 18:37:43.385 Updating icons for sourceid: 1 2006-11-19 18:37:43.386 New DB connection, total: 4 2006-11-19 18:37:43.387 Connected to database 'mythconverg' at host: localhost Updated programs: 0 Unchanged programs: 0 2006-11-19 18:37:43.390 2006-11-19 18:37:43.390 Checking day @ offset 1, date: m� nov 20 2006 2006-11-19 18:37:43.390 Refreshing data for m� nov 20 2006 2006-11-19 18:37:43.390 ----------------- Start of XMLTV output ----------------- Can't use an undefined value as an ARRAY reference at /usr/bin/tv_grab_se_swedb line 174. 2006-11-19 18:37:45.010 ------------------ End of XMLTV output ------------------ Error in 4:1: unexpected end of file 2006-11-19 18:37:45.011 Updating icons for sourceid: 1 Updated programs: 0 Unchanged programs: 0 2006-11-19 18:37:45.013 2006-11-19 18:37:45.014 Checking day @ offset 2, date: tis nov 21 2006 2006-11-19 18:37:45.014 Data Refresh needed because the grabber relies on internal caching. 2006-11-19 18:37:45.014 Refreshing data for tis nov 21 2006 2006-11-19 18:37:45.014 ----------------- Start of XMLTV output ----------------- Can't use an undefined value as an ARRAY reference at /usr/bin/tv_grab_se_swedb line 174. 2006-11-19 18:37:46.635 ------------------ End of XMLTV output ------------------ Error in 4:1: unexpected end of file 2006-11-19 18:37:46.637 Updating icons for sourceid: 1 Updated programs: 0 Unchanged programs: 0 2006-11-19 18:37:46.639 2006-11-19 18:37:46.639 Checking day @ offset 3, date: ons nov 22 2006 2006-11-19 18:37:46.639 Data Refresh needed because the grabber relies on internal caching. 2006-11-19 18:37:46.639 Refreshing data for ons nov 22 2006 2006-11-19 18:37:46.640 ----------------- Start of XMLTV output ----------------- Can't use an undefined value as an ARRAY reference at /usr/bin/tv_grab_se_swedb line 174. 2006-11-19 18:37:48.243 ------------------ End of XMLTV output ------------------ Error in 4:1: unexpected end of file 2006-11-19 18:37:48.245 Updating icons for sourceid: 1 Updated programs: 0 Unchanged programs: 0 2006-11-19 18:37:48.247 2006-11-19 18:37:48.247 Checking day @ offset 4, date: tor nov 23 2006 2006-11-19 18:37:48.247 Data Refresh needed because the grabber relies on internal caching. 2006-11-19 18:37:48.248 Refreshing data for tor nov 23 2006 2006-11-19 18:37:48.248 ----------------- Start of XMLTV output ----------------- Can't use an undefined value as an ARRAY reference at /usr/bin/tv_grab_se_swedb line 174. 2006-11-19 18:37:49.847 ------------------ End of XMLTV output ------------------ Error in 4:1: unexpected end of file 2006-11-19 18:37:49.849 Updating icons for sourceid: 1 Updated programs: 0 Unchanged programs: 0 2006-11-19 18:37:49.851 2006-11-19 18:37:49.851 Checking day @ offset 5, date: fre nov 24 2006 2006-11-19 18:37:49.851 Data Refresh needed because the grabber relies on internal caching. 2006-11-19 18:37:49.851 Refreshing data for fre nov 24 2006 2006-11-19 18:37:49.851 ----------------- Start of XMLTV output ----------------- Can't use an undefined value as an ARRAY reference at /usr/bin/tv_grab_se_swedb line 174. 2006-11-19 18:37:51.464 ------------------ End of XMLTV output ------------------ Error in 4:1: unexpected end of file 2006-11-19 18:37:51.466 Updating icons for sourceid: 1 Updated programs: 0 Unchanged programs: 0 2006-11-19 18:37:51.468 2006-11-19 18:37:51.468 Checking day @ offset 6, date: l� nov 25 2006 2006-11-19 18:37:51.468 Data Refresh needed because the grabber relies on internal caching. 2006-11-19 18:37:51.469 Refreshing data for l� nov 25 2006 2006-11-19 18:37:51.469 ----------------- Start of XMLTV output ----------------- Can't use an undefined value as an ARRAY reference at /usr/bin/tv_grab_se_swedb line 174. 2006-11-19 18:37:53.073 ------------------ End of XMLTV output ------------------ Error in 4:1: unexpected end of file 2006-11-19 18:37:53.075 Updating icons for sourceid: 1 Updated programs: 0 Unchanged programs: 0 2006-11-19 18:37:53.077 2006-11-19 18:37:53.077 Checking day @ offset 7, date: s� nov 26 2006 2006-11-19 18:37:53.078 Data Refresh needed because the grabber relies on internal caching. 2006-11-19 18:37:53.078 Refreshing data for s� nov 26 2006 2006-11-19 18:37:53.078 ----------------- Start of XMLTV output ----------------- Can't use an undefined value as an ARRAY reference at /usr/bin/tv_grab_se_swedb line 174. 2006-11-19 18:37:54.695 ------------------ End of XMLTV output ------------------ Error in 4:1: unexpected end of file 2006-11-19 18:37:54.697 Updating icons for sourceid: 1 Updated programs: 0 Unchanged programs: 0 2006-11-19 18:37:54.699 2006-11-19 18:37:54.699 Checking day @ offset 8, date: m� nov 27 2006 2006-11-19 18:37:54.699 Data Refresh needed because the grabber relies on internal caching. 2006-11-19 18:37:54.700 Refreshing data for m� nov 27 2006 2006-11-19 18:37:54.700 ----------------- Start of XMLTV output ----------------- Can't use an undefined value as an ARRAY reference at /usr/bin/tv_grab_se_swedb line 174. 2006-11-19 18:37:56.314 ------------------ End of XMLTV output ------------------ Error in 4:1: unexpected end of file 2006-11-19 18:37:56.316 Updating icons for sourceid: 1 Updated programs: 0 Unchanged programs: 0 2006-11-19 18:37:56.318 2006-11-19 18:37:56.318 Checking day @ offset 9, date: tis nov 28 2006 2006-11-19 18:37:56.318 Data Refresh needed because the grabber relies on internal caching. 2006-11-19 18:37:56.318 Refreshing data for tis nov 28 2006 2006-11-19 18:37:56.319 ----------------- Start of XMLTV output ----------------- Can't use an undefined value as an ARRAY reference at /usr/bin/tv_grab_se_swedb line 174. 2006-11-19 18:37:57.954 ------------------ End of XMLTV output ------------------ Error in 4:1: unexpected end of file 2006-11-19 18:37:57.955 Updating icons for sourceid: 1 Updated programs: 0 Unchanged programs: 0 2006-11-19 18:37:57.957 Updating source #2 () with grabber datadirect 2006-11-19 18:37:57.957 2006-11-19 18:37:57.958 Checking day @ offset 0, date: s� nov 19 2006 2006-11-19 18:37:57.959 Data refresh needed because no data exists for day @ offset 0 from 6PM - midnight. 2006-11-19 18:37:57.960 Refreshing data for s� nov 19 2006 2006-11-19 18:37:57.961 New DB DataDirect connection 2006-11-19 18:37:57.962 Connected to database 'mythconverg' at host: localhost 2006-11-19 18:37:57.963 Retrieving datadirect data. 2006-11-19 18:37:57.964 Grabbing data for s� nov 19 2006 offset 0 2006-11-19 18:37:57.964 From l� nov 18 23:00:00 2006 to s� nov 19 23:00:00 2006 (UTC) 2006-11-19 18:37:57.964 Grabbing listing data --18:37:57-- http://datadirect.webservices.zap2it.com/tvlistings/xtvdService Slår upp datadirect.webservices.zap2it.com... 206.18.98.160 Connecting to datadirect.webservices.zap2it.com|206.18.98.160|:80... ansluten. HTTP-begäran skickad, väntar på svar... 401 Unauthorized Reusing existing connection to datadirect.webservices.zap2it.com:80. HTTP-begäran skickad, väntar på svar... 401 Unauthorized Auktorisering misslyckades. 2006-11-19 18:37:58.597 Grab complete. Actual data from to (UTC) 2006-11-19 18:37:58.598 Main temp tables populated. 2006-11-19 18:37:58.598 Updating myth channels. 2006-11-19 18:37:58.603 Updating icons for sourceid: 2 2006-11-19 18:37:58.604 Channels updated. 2006-11-19 18:37:58.607 Did not find any new program data. 2006-11-19 18:37:58.607 2006-11-19 18:37:58.608 Checking day @ offset 1, date: m� nov 20 2006 2006-11-19 18:37:58.608 Refreshing data for m� nov 20 2006 2006-11-19 18:37:58.609 Retrieving datadirect data. 2006-11-19 18:37:58.609 Grabbing data for s� nov 19 2006 offset 1 2006-11-19 18:37:58.609 From s� nov 19 23:00:00 2006 to m� nov 20 23:00:00 2006 (UTC) 2006-11-19 18:37:58.610 Grabbing listing data --18:37:58-- http://datadirect.webservices.zap2it.com/tvlistings/xtvdService Slår upp datadirect.webservices.zap2it.com... 206.18.98.160 Connecting to datadirect.webservices.zap2it.com|206.18.98.160|:80... ansluten. HTTP-begäran skickad, väntar på svar... 401 Unauthorized Reusing existing connection to datadirect.webservices.zap2it.com:80. HTTP-begäran skickad, väntar på svar... 401 Unauthorized Auktorisering misslyckades. 2006-11-19 18:37:59.203 Grab complete. Actual data from to (UTC) 2006-11-19 18:37:59.204 Main temp tables populated. 2006-11-19 18:37:59.207 Did not find any new program data. 2006-11-19 18:37:59.208 2006-11-19 18:37:59.208 Checking day @ offset 2, date: tis nov 21 2006 2006-11-19 18:37:59.210 Data refresh needed because no data exists for day @ offset 2 from 6PM - midnight. 2006-11-19 18:37:59.210 Refreshing data for tis nov 21 2006 2006-11-19 18:37:59.211 Retrieving datadirect data. 2006-11-19 18:37:59.211 Grabbing data for s� nov 19 2006 offset 2 2006-11-19 18:37:59.211 From m� nov 20 23:00:00 2006 to tis nov 21 23:00:00 2006 (UTC) 2006-11-19 18:37:59.212 Grabbing listing data --18:37:59-- http://datadirect.webservices.zap2it.com/tvlistings/xtvdService Slår upp datadirect.webservices.zap2it.com... 206.18.98.160 Connecting to datadirect.webservices.zap2it.com|206.18.98.160|:80... ansluten. HTTP-begäran skickad, väntar på svar... 401 Unauthorized Reusing existing connection to datadirect.webservices.zap2it.com:80. HTTP-begäran skickad, väntar på svar... 401 Unauthorized Auktorisering misslyckades. 2006-11-19 18:37:59.829 Grab complete. Actual data from to (UTC) 2006-11-19 18:37:59.830 Main temp tables populated. 2006-11-19 18:37:59.833 Did not find any new program data. 2006-11-19 18:37:59.833 2006-11-19 18:37:59.834 Checking day @ offset 3, date: ons nov 22 2006 2006-11-19 18:37:59.835 Data refresh needed because no data exists for day @ offset 3 from 6PM - midnight. 2006-11-19 18:37:59.836 Refreshing data for ons nov 22 2006 2006-11-19 18:37:59.837 Retrieving datadirect data. 2006-11-19 18:37:59.837 Grabbing data for s� nov 19 2006 offset 3 2006-11-19 18:37:59.837 From tis nov 21 23:00:00 2006 to ons nov 22 23:00:00 2006 (UTC) 2006-11-19 18:37:59.837 Grabbing listing data --18:37:59-- http://datadirect.webservices.zap2it.com/tvlistings/xtvdService Slår upp datadirect.webservices.zap2it.com... 206.18.98.160 Connecting to datadirect.webservices.zap2it.com|206.18.98.160|:80... ansluten. HTTP-begäran skickad, väntar på svar... 401 Unauthorized Reusing existing connection to datadirect.webservices.zap2it.com:80. HTTP-begäran skickad, väntar på svar... 401 Unauthorized Auktorisering misslyckades. 2006-11-19 18:38:00.457 Grab complete. Actual data from to (UTC) 2006-11-19 18:38:00.458 Main temp tables populated. 2006-11-19 18:38:00.461 Did not find any new program data. 2006-11-19 18:38:00.462 2006-11-19 18:38:00.462 Checking day @ offset 4, date: tor nov 23 2006 2006-11-19 18:38:00.463 Data refresh needed because no data exists for day @ offset 4 from 6PM - midnight. 2006-11-19 18:38:00.464 Refreshing data for tor nov 23 2006 2006-11-19 18:38:00.465 Retrieving datadirect data. 2006-11-19 18:38:00.465 Grabbing data for s� nov 19 2006 offset 4 2006-11-19 18:38:00.465 From ons nov 22 23:00:00 2006 to tor nov 23 23:00:00 2006 (UTC) 2006-11-19 18:38:00.466 Grabbing listing data --18:38:00-- http://datadirect.webservices.zap2it.com/tvlistings/xtvdService Slår upp datadirect.webservices.zap2it.com... 206.18.98.160 Connecting to datadirect.webservices.zap2it.com|206.18.98.160|:80... ansluten. HTTP-begäran skickad, väntar på svar... 401 Unauthorized Reusing existing connection to datadirect.webservices.zap2it.com:80. HTTP-begäran skickad, väntar på svar... 401 Unauthorized Auktorisering misslyckades. 2006-11-19 18:38:01.066 Grab complete. Actual data from to (UTC) 2006-11-19 18:38:01.067 Main temp tables populated. 2006-11-19 18:38:01.070 Did not find any new program data. 2006-11-19 18:38:01.071 2006-11-19 18:38:01.071 Checking day @ offset 5, date: fre nov 24 2006 2006-11-19 18:38:01.073 Data refresh needed because no data exists for day @ offset 5 from 6PM - midnight. 2006-11-19 18:38:01.073 Refreshing data for fre nov 24 2006 2006-11-19 18:38:01.074 Retrieving datadirect data. 2006-11-19 18:38:01.074 Grabbing data for s� nov 19 2006 offset 5 2006-11-19 18:38:01.075 From tor nov 23 23:00:00 2006 to fre nov 24 23:00:00 2006 (UTC) 2006-11-19 18:38:01.075 Grabbing listing data --18:38:01-- http://datadirect.webservices.zap2it.com/tvlistings/xtvdService Slår upp datadirect.webservices.zap2it.com... 206.18.98.160 Connecting to datadirect.webservices.zap2it.com|206.18.98.160|:80... ansluten. HTTP-begäran skickad, väntar på svar... 401 Unauthorized Reusing existing connection to datadirect.webservices.zap2it.com:80. HTTP-begäran skickad, väntar på svar... 401 Unauthorized Auktorisering misslyckades. 2006-11-19 18:38:01.721 Grab complete. Actual data from to (UTC) 2006-11-19 18:38:01.722 Main temp tables populated. 2006-11-19 18:38:01.725 Did not find any new program data. 2006-11-19 18:38:01.725 2006-11-19 18:38:01.726 Checking day @ offset 6, date: l� nov 25 2006 2006-11-19 18:38:01.727 Data refresh needed because no data exists for day @ offset 6 from 6PM - midnight. 2006-11-19 18:38:01.728 Refreshing data for l� nov 25 2006 2006-11-19 18:38:01.729 Retrieving datadirect data. 2006-11-19 18:38:01.729 Grabbing data for s� nov 19 2006 offset 6 2006-11-19 18:38:01.729 From fre nov 24 23:00:00 2006 to l� nov 25 23:00:00 2006 (UTC) 2006-11-19 18:38:01.729 Grabbing listing data --18:38:01-- http://datadirect.webservices.zap2it.com/tvlistings/xtvdService Slår upp datadirect.webservices.zap2it.com... 206.18.98.160 Connecting to datadirect.webservices.zap2it.com|206.18.98.160|:80... ansluten. HTTP-begäran skickad, väntar på svar... 401 Unauthorized Reusing existing connection to datadirect.webservices.zap2it.com:80. HTTP-begäran skickad, väntar på svar... 401 Unauthorized Auktorisering misslyckades. 2006-11-19 18:38:02.331 Grab complete. Actual data from to (UTC) 2006-11-19 18:38:02.332 Main temp tables populated. 2006-11-19 18:38:02.335 Did not find any new program data. 2006-11-19 18:38:02.335 2006-11-19 18:38:02.335 Checking day @ offset 7, date: s� nov 26 2006 2006-11-19 18:38:02.337 Data refresh needed because no data exists for day @ offset 7 from 6PM - midnight. 2006-11-19 18:38:02.338 Refreshing data for s� nov 26 2006 2006-11-19 18:38:02.339 Retrieving datadirect data. 2006-11-19 18:38:02.339 Grabbing data for s� nov 19 2006 offset 7 2006-11-19 18:38:02.339 From l� nov 25 23:00:00 2006 to s� nov 26 23:00:00 2006 (UTC) 2006-11-19 18:38:02.339 Grabbing listing data --18:38:02-- http://datadirect.webservices.zap2it.com/tvlistings/xtvdService Slår upp datadirect.webservices.zap2it.com... 206.18.98.160 Connecting to datadirect.webservices.zap2it.com|206.18.98.160|:80... ansluten. HTTP-begäran skickad, väntar på svar... 401 Unauthorized Reusing existing connection to datadirect.webservices.zap2it.com:80. HTTP-begäran skickad, väntar på svar... 401 Unauthorized Auktorisering misslyckades. 2006-11-19 18:38:02.942 Grab complete. Actual data from to (UTC) 2006-11-19 18:38:02.943 Main temp tables populated. 2006-11-19 18:38:02.946 Did not find any new program data. 2006-11-19 18:38:02.947 2006-11-19 18:38:02.947 Checking day @ offset 8, date: m� nov 27 2006 2006-11-19 18:38:02.949 Data refresh needed because no data exists for day @ offset 8 from 6PM - midnight. 2006-11-19 18:38:02.949 Refreshing data for m� nov 27 2006 2006-11-19 18:38:02.950 Retrieving datadirect data. 2006-11-19 18:38:02.950 Grabbing data for s� nov 19 2006 offset 8 2006-11-19 18:38:02.950 From s� nov 26 23:00:00 2006 to m� nov 27 23:00:00 2006 (UTC) 2006-11-19 18:38:02.951 Grabbing listing data --18:38:02-- http://datadirect.webservices.zap2it.com/tvlistings/xtvdService Slår upp datadirect.webservices.zap2it.com... 206.18.98.160 Connecting to datadirect.webservices.zap2it.com|206.18.98.160|:80... ansluten. HTTP-begäran skickad, väntar på svar... 401 Unauthorized Reusing existing connection to datadirect.webservices.zap2it.com:80. HTTP-begäran skickad, väntar på svar... 401 Unauthorized Auktorisering misslyckades. 2006-11-19 18:38:03.568 Grab complete. Actual data from to (UTC) 2006-11-19 18:38:03.569 Main temp tables populated. 2006-11-19 18:38:03.572 Did not find any new program data. 2006-11-19 18:38:03.573 2006-11-19 18:38:03.573 Checking day @ offset 9, date: tis nov 28 2006 2006-11-19 18:38:03.574 Data refresh needed because no data exists for day @ offset 9 from 6PM - midnight. 2006-11-19 18:38:03.575 Refreshing data for tis nov 28 2006 2006-11-19 18:38:03.576 Retrieving datadirect data. 2006-11-19 18:38:03.576 Grabbing data for s� nov 19 2006 offset 9 2006-11-19 18:38:03.576 From m� nov 27 23:00:00 2006 to tis nov 28 23:00:00 2006 (UTC) 2006-11-19 18:38:03.577 Grabbing listing data --18:38:03-- http://datadirect.webservices.zap2it.com/tvlistings/xtvdService Slår upp datadirect.webservices.zap2it.com... 206.18.98.160 Connecting to datadirect.webservices.zap2it.com|206.18.98.160|:80... ansluten. HTTP-begäran skickad, väntar på svar... 401 Unauthorized Reusing existing connection to datadirect.webservices.zap2it.com:80. HTTP-begäran skickad, väntar på svar... 401 Unauthorized Auktorisering misslyckades. 2006-11-19 18:38:04.175 Grab complete. Actual data from to (UTC) 2006-11-19 18:38:04.175 Main temp tables populated. 2006-11-19 18:38:04.178 Did not find any new program data. 2006-11-19 18:38:04.179 2006-11-19 18:38:04.179 Checking day @ offset 10, date: ons nov 29 2006 2006-11-19 18:38:04.181 Data refresh needed because no data exists for day @ offset 10 from 6PM - midnight. 2006-11-19 18:38:04.181 Refreshing data for ons nov 29 2006 2006-11-19 18:38:04.182 Retrieving datadirect data. 2006-11-19 18:38:04.182 Grabbing data for s� nov 19 2006 offset 10 2006-11-19 18:38:04.183 From tis nov 28 23:00:00 2006 to ons nov 29 23:00:00 2006 (UTC) 2006-11-19 18:38:04.183 Grabbing listing data --18:38:04-- http://datadirect.webservices.zap2it.com/tvlistings/xtvdService Slår upp datadirect.webservices.zap2it.com... 206.18.98.160 Connecting to datadirect.webservices.zap2it.com|206.18.98.160|:80... ansluten. HTTP-begäran skickad, väntar på svar... 401 Unauthorized Reusing existing connection to datadirect.webservices.zap2it.com:80. HTTP-begäran skickad, väntar på svar... 401 Unauthorized Auktorisering misslyckades. 2006-11-19 18:38:04.802 Grab complete. Actual data from to (UTC) 2006-11-19 18:38:04.803 Main temp tables populated. 2006-11-19 18:38:04.806 Did not find any new program data. 2006-11-19 18:38:04.807 2006-11-19 18:38:04.807 Checking day @ offset 11, date: tor nov 30 2006 2006-11-19 18:38:04.809 Data refresh needed because no data exists for day @ offset 11 from 6PM - midnight. 2006-11-19 18:38:04.809 Refreshing data for tor nov 30 2006 2006-11-19 18:38:04.810 Retrieving datadirect data. 2006-11-19 18:38:04.810 Grabbing data for s� nov 19 2006 offset 11 2006-11-19 18:38:04.810 From ons nov 29 23:00:00 2006 to tor nov 30 23:00:00 2006 (UTC) 2006-11-19 18:38:04.811 Grabbing listing data --18:38:04-- http://datadirect.webservices.zap2it.com/tvlistings/xtvdService Slår upp datadirect.webservices.zap2it.com... 206.18.98.160 Connecting to datadirect.webservices.zap2it.com|206.18.98.160|:80... ansluten. HTTP-begäran skickad, väntar på svar... 401 Unauthorized Reusing existing connection to datadirect.webservices.zap2it.com:80. HTTP-begäran skickad, väntar på svar... 401 Unauthorized Auktorisering misslyckades. 2006-11-19 18:38:05.439 Grab complete. Actual data from to (UTC) 2006-11-19 18:38:05.440 Main temp tables populated. 2006-11-19 18:38:05.443 Did not find any new program data. 2006-11-19 18:38:05.443 2006-11-19 18:38:05.443 Checking day @ offset 12, date: fre dec 1 2006 2006-11-19 18:38:05.445 Data refresh needed because no data exists for day @ offset 12 from 6PM - midnight. 2006-11-19 18:38:05.446 Refreshing data for fre dec 1 2006 2006-11-19 18:38:05.446 Retrieving datadirect data. 2006-11-19 18:38:05.447 Grabbing data for s� nov 19 2006 offset 12 2006-11-19 18:38:05.447 From tor nov 30 23:00:00 2006 to fre dec 1 23:00:00 2006 (UTC) 2006-11-19 18:38:05.447 Grabbing listing data --18:38:05-- http://datadirect.webservices.zap2it.com/tvlistings/xtvdService Slår upp datadirect.webservices.zap2it.com... 206.18.98.160 Connecting to datadirect.webservices.zap2it.com|206.18.98.160|:80... ansluten. HTTP-begäran skickad, väntar på svar... 401 Unauthorized Reusing existing connection to datadirect.webservices.zap2it.com:80. HTTP-begäran skickad, väntar på svar... 401 Unauthorized Auktorisering misslyckades. 2006-11-19 18:38:06.050 Grab complete. Actual data from to (UTC) 2006-11-19 18:38:06.051 Main temp tables populated. 2006-11-19 18:38:06.054 Did not find any new program data. 2006-11-19 18:38:06.054 2006-11-19 18:38:06.054 Checking day @ offset 13, date: l� dec 2 2006 2006-11-19 18:38:06.056 Data refresh needed because no data exists for day @ offset 13 from 6PM - midnight. 2006-11-19 18:38:06.057 Refreshing data for l� dec 2 2006 2006-11-19 18:38:06.057 Retrieving datadirect data. 2006-11-19 18:38:06.058 Grabbing data for s� nov 19 2006 offset 13 2006-11-19 18:38:06.058 From fre dec 1 23:00:00 2006 to l� dec 2 23:00:00 2006 (UTC) 2006-11-19 18:38:06.058 Grabbing listing data --18:38:06-- http://datadirect.webservices.zap2it.com/tvlistings/xtvdService Slår upp datadirect.webservices.zap2it.com... 206.18.98.160 Connecting to datadirect.webservices.zap2it.com|206.18.98.160|:80... ansluten. HTTP-begäran skickad, väntar på svar... 401 Unauthorized Reusing existing connection to datadirect.webservices.zap2it.com:80. HTTP-begäran skickad, väntar på svar... 401 Unauthorized Auktorisering misslyckades. 2006-11-19 18:38:06.662 Grab complete. Actual data from to (UTC) 2006-11-19 18:38:06.663 Main temp tables populated. 2006-11-19 18:38:06.666 Did not find any new program data. 2006-11-19 18:38:06.671 New DB connection, total: 5 2006-11-19 18:38:06.672 Connected to database 'mythconverg' at host: localhost 2006-11-19 18:38:06.674 Failed to fetch some program info 2006-11-19 18:38:06.675 Adjusting program database end times. 2006-11-19 18:38:06.675 0 replacements made 2006-11-19 18:38:06.676 Marking generic episodes. 2006-11-19 18:38:06.676 Found 0 2006-11-19 18:38:06.677 Marking repeats. 2006-11-19 18:38:06.679 Found 0 2006-11-19 18:38:06.679 Unmarking new episode rebroadcast repeats. 2006-11-19 18:38:06.680 Found 0 2006-11-19 18:38:06.680 Marking episode first showings. 2006-11-19 18:38:06.690 Found 0 2006-11-19 18:38:06.690 Marking episode last showings. 2006-11-19 18:38:06.691 Found 0 2006-11-19 18:38:06.696 Grabbing next suggested grabbing time 2006-11-19 18:38:07.304 =============================================================== | Attempting to contact the master backend for rescheduling. | | If the master is not running, rescheduling will happen when | | the master backend is restarted. | =============================================================== 2006-11-19 18:38:07.311 Connecting to backend server: 127.0.0.1:6543 (try 1 of 5) 2006-11-19 18:38:07.313 Using protocol version 31 2006-11-19 18:38:07.326 mythfilldatabase run complete.
Här skall jag ju får en massa frågor om vilka kanaler jag vill ha, men som ni ser blir det lite annorlunda, någon som har ngt tips?
Mvh / B
Postad 19 november 2006 - 20:43
testa att läsa http://tv.swedb.se/c...3/id,1656/#1656Gjorde en ehlomvändning och tryckte in FC6 med Myth 0.20 enl wilsonet.com.
När jag försöker köra mythfilldatabase --manual ramlar detta ut:/---klipp--/
Här skall jag ju får en massa frågor om vilka kanaler jag vill ha, men som ni ser blir det lite annorlunda, någon som har ngt tips?
Postad 20 november 2006 - 00:51
Är också lite nyfiken på om man kan köra med ett tele2vison programkort i en smartmouse(eller liknande) och emulera cam eller om man måste skaffa sig ett dvb-c med cam-plats. CPUn kanske inte orkar med det?
Postad 20 november 2006 - 12:52
testa att läsa http://tv.swedb.se/c...3/id,1656/#1656Gjorde en ehlomvändning och tryckte in FC6 med Myth 0.20 enl wilsonet.com.
När jag försöker köra mythfilldatabase --manual ramlar detta ut:/---klipp--/
Tack!
Fick nedanstående svar från Detta stället ->
Kör mythtv-setup och välj vilken grabber du skall köra sedan får växla till konsollfönstret och konfa vilka kanaler du vill att den ska hämta.
Kunde svurit på att det var just vad jag gjort, men nu funkar i alla fall den biten....nu skall vi försöka få igång mce remoten så lirc, lirc, lirc...
Mvh/ Pär
Postad 20 november 2006 - 19:47
Jag kommer bygga HTPC inom kort o köra MythTV på den. Då vi bor i ComHem hus så undrar jag vad ni rekommenderar för HW vad gäller TV kort. Har funderingar på: TerraTec Cinergy 1200 DVB-C. Antar det e ett DVB-C kort jag skall ha?
Eftersom min HTPC har få (2) PCI slottar så vill jag inte "slösa" bort dem bägge på TV-kort. Ingen som hört nåt om ett dual DVB-C kort eller har andra förslag när man vill kunna spela in 2 kanaler samtidigt alt. se på 1 o spela in 1.
MVH Per-Ola
Postad 21 november 2006 - 19:01
Jo det är DVB-C du skall ha om du skall köra ComHem, alternativet är väl att köra Boxer med inomhusantenn och ett DVB-T kort. Jag har ett Technotrend C2300 som fungerar bra, jag har ingen erfarenhet av några andra DVB-C kort. Det viktiga är bara att du kontrollerar så att linux har drivrutiner till det, finns drivrutinerna med i linuxkärnan slipper du en del "strul" vid installationen.Jag kommer bygga HTPC inom kort o köra MythTV på den. Då vi bor i ComHem hus så undrar jag vad ni rekommenderar för HW vad gäller TV kort. Har funderingar på: TerraTec Cinergy 1200 DVB-C. Antar det e ett DVB-C kort jag skall ha?
Skall du ha två kort måste du antingen ordna så du kan dela på ditt comhem kort på ett eller annat sätt, finns både hårdvaru och mjukvaru lösningar, alla lite tveksamma om de är lagliga eller ej om man pratar med ComHem. Det finns kanske något firewire/usb DVB-C kort som är linux kompatibelt som skulle kunna vara en lösning om du har ont om kortplatser ?Eftersom min HTPC har få (2) PCI slottar så vill jag inte "slösa" bort dem bägge på TV-kort. Ingen som hört nåt om ett dual DVB-C kort eller har andra förslag när man vill kunna spela in 2 kanaler samtidigt alt. se på 1 o spela in 1.
En sak att tänka på också är att det kan hända att du kommer att gå över från att titta på LiveTV till att enbart titta på TV i efterhand. MythTV har helt förändrat mitt sätt att se på TV. Jag trodde jag skulle få problem med bara ett digitalt och ett analogt kort, men det har fungerat ganska bra genom att jag aldrig ser på live TV numera utan ser allt med fördröjning. Det blir krockar vid vissa inspelningstillfällen, men Canal+ kör ändå så mycket repriser så MythTV brukar alltid hitta en tid som inte krockar. Fördelen med att titta i efterhand är att då kan kortet fortfarande spela in något annat medan du tittar.
Postad 02 december 2006 - 01:01
I det sitter en iMON PAD IR och VFD som jag efter för många timmars jobb nu fått igång.
Har fått igång lirc, lcdd och lcdproc men får inte mythlcdserver att prata med LCDd
Såg i nån notis att det fanns dem av er andra Mythfantomer som hade snurr på displayen, så om ni har lust så får ni gärna ge mig en hint eller 2
Startar jag mythfrontend så hoppar det igång en mythlcdserver som inte kan koppla upp sig mot LCDd
eftersom den defaultar till port 6545 och LCDd snurrar på 13666, ändrar jag på det i LCDd så kan den inte binda sig till 6545.
Startar jag mythlcdserver manuellt m -p 13666 så blir det "Connection refused"

Postad 02 december 2006 - 09:14
6545 är nog porten på vilken mythlcdserver pratar med mythfrontend, 13666 är porten mythlcdserver pratar med LCDd.Startar jag mythfrontend så hoppar det igång en mythlcdserver som inte kan koppla upp sig mot LCDd
eftersom den defaultar till port 6545 och LCDd snurrar på 13666, ändrar jag på det i LCDd så kan den inte binda sig till 6545.
test också att helt enkelt göra telnet localhost 13666, ska funka med alla användare.Startar jag mythlcdserver manuellt m -p 13666 så blir det "Connection refused"
Postad 02 december 2006 - 13:16
It was tired and I was late.
Körde mythlcdserver med -v all och se där, behövde lite extra settings i databasen...
Så nu snurrar det på inkl svenska tecken!
Redigerat av DrGadget, 02 december 2006 - 13:20.
Postad 13 december 2006 - 15:22
2. Har någon en fungerande dvb-s lösning? och vad är det för kort ni använder?
Har provat att köra med ett ff kort (Hauppauge) på mythtv 0.18 dock utan sasc/sc men fick dålig mottagning och bild.
Alla tips och trix mottages
Postad 13 december 2006 - 18:22
Jag kör tyvärr DVB-T (innan dett DVB-C) men sasc/sc fungerade med bägge korten.
Postad 17 december 2006 - 00:51
Nej, Viasat kommer det inte att fungera med. Canal Digital funkar däremot fint med originalkort så länge som det inte är knutet till en specifik box.1. Kan någon svara på om mythtv med sasc och sc fungerar tillsammans med både viasat och canal digitals utbud (dvb-s)?
Postad 18 december 2006 - 14:26
Kommer till en början inte använda MythTV med TV kort utan köra den bara som media spelare, film, musik etc. Kör Fedora Core 6 o laddade in MythTV suite ifrån ATrpms, himla smidigt. Nu till min fråga: Kommer alla codecs med eller behöver jag lägga på dem "utanför" MythTV installationen?
/Per-Ola
Postad 18 december 2006 - 16:41
Det som lagts på skall räcka, då yum bör ha fixat eventuella dependencies ....Kanske en något dum fråga men jag har precis börjat med MythTV...
Kommer till en början inte använda MythTV med TV kort utan köra den bara som media spelare, film, musik etc. Kör Fedora Core 6 o laddade in MythTV suite ifrån ATrpms, himla smidigt. Nu till min fråga: Kommer alla codecs med eller behöver jag lägga på dem "utanför" MythTV installationen?
Dock kan det ju vare en idé att begränsa atrpms packar till de absolut nödvändigaste så att man bara tar med de som inte ingår i Fedora.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar