Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ny generation Samsung plasma till kanonpris!

2163 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 augusti 2005 - 19:53

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Köper du från tyskland så får du troligtvis 1års garanti(på platsen service ingår i garantin). Köper du i sverige så är det 2års garanti.

//

Postad 22 augusti 2005 - 20:22

Zapp
  • Zapp
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0
Jag har 3 års garanti (på platsen) på en Samsung LCD tv som är köpt i sverige

Zapp

Postad 22 augusti 2005 - 20:24

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Glömde att tillägga. Det kan variera på inköpsbutik.

//

Postad 22 augusti 2005 - 23:02

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

• 1 438 inlägg
  • 0
2 gånger har det dykt upp att när jag tittat på en kanal och bytt till text tv, tror det var 3:an i båda fallen så hängde sig skärmen, blå lampan blinka när jag tryckte på saker men inget hände. Fick loss det efter några sekunder genom att stänga av. Inget jag bryr mig värst om eftersom jag aldrig nånsin typ använder text tv eller knappt ser på tv men helt klart är iaf att den inte är fri från barnsjukdomar. Ifs sprittny på marknaden och tillverkad för nån månad sen bara och "lite" budget så sånt får man leva med antar jag.

Den fina bilden på hd material får mig dock att glömma alla nackdelar och gör att man vill byta ut hela sin dvd samling :D

Postad 23 augusti 2005 - 07:55

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Till alla er som köpt skärmen på netonnet.

Går den sönder så gäller följande, den skickas på reparation oavsett om dom kommer hem til dig eller om du skicker iväg den. Är den fortfarande sönder efter reparationen(skickar dom hem en trasig tv?) skickas den på rep. igen. Om inget kan åtgärdas efter andra gången då byts tv:n ut.

Detta var sagt av en samsungtekniker över telefon som är på väg hem till mig just nu för att hämta min.

Tänkte att ni kanske ville veta...

Edit: alla dessa stavfel
//

Redigerat av Lorryquai, 23 augusti 2005 - 08:16.

Postad 23 augusti 2005 - 08:19

Borgaren
  • Borgaren
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
Tack Lorryquai

Besluts ångesten slår till!!! :D

Är den längre garantin värd femtusenfemhundra extra ????

Hur har ni andra gjort eller vad skulle ni göra?

// Borgarn

Postad 23 augusti 2005 - 08:26

villeman
  • villeman
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
En fråga till:

Är det någon som använder Samsungen till annat än DVD uppspelning, typ CanalDigital o dyl?

Vi satt o slötittade på "Vänner" igår och bilden var rent ut sagt bedrövlig. Det skiljer OTROLIGT mycket mellan olika kabelkanaler, något som inte alls märktes på min gamla CRT.

Vissa kanaler går nästan inte att se på.

Har enorm beslutsångest vad gäller denna TV:n.

Postad 23 augusti 2005 - 08:30

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Nja du Borgaren, jag vet faktiskt inte. Ibland håller prylar i oändligheter, iblande inte...

Du har ett 50/50 läge. :D

//

Postad 23 augusti 2005 - 10:19

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0
Så med risk för at vara tjatig, jag har redan beställ denna och min budget är ju runt 24.000 - 25.000 och som jag ser det så får man ju mest tv för pegarna, hdmi m.m.

Som det ser ut nu så har jag ingen möjlighet att köra digitalt tv eftersom jag bot i lgh och hyresvärden har klyddat till det enormt. Det enda alternativet jag har är att köra en boxer med en bords antenn, hur bra skulle den tv bilden vara med en futtig bordsantenn??? Någon som har erfarenhet eller så???

Tack.

Postad 23 augusti 2005 - 10:22

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Minns nån om det fanns nån frigolitskydd i kartongen, tog ner min från vinden nu men saknar skyddet, har endast kartongen.

Äh...får se vad frakttjejen hittar på.

//L

Postad 23 augusti 2005 - 11:19

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0

Minns nån om det fanns nån frigolitskydd i kartongen, tog ner min från vinden nu men saknar skyddet, har endast kartongen.

Äh...får se vad frakttjejen hittar på.

//L

<{POST_SNAPBACK}>

Det var frigolitskydd i min låda.

Postad 23 augusti 2005 - 12:43

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Nu har hon tagit min tv. Fy vad arg jag är :D . Hon ville lägga min tv på sidan!!!! Ja om du vill knäcka stativet eller panelen så får du göra det ;) , sa jag.

Hon kunde inte ett skit ;) , det var jag som fick agera transportfirma,.Jag hade ej hela kartongen, bottendelen saknades.
Det slutade med att jag ställde in den i hennes folka-van. Sedan la vi runt kartongen och spände med ett fäste. Jag tyckte att det såg ostabilt ut så jag la dit 2 kuddar :ph34r: .

Puhh...vilket transportsätt!!! Går den sönder får hennes företag ta på sig det eftersom hon kom hit helt oförberedd (Eltac eller nåt sånt) B) .

Det roliga var att precis när hon hade åkt så ringde en riktig snubbe från Strax AS Norge, som utför servicen. Han sa att han var på väg hem till mig. Då blev jag ännu surare. Det hade blivit en dubbelbokning och jag hade fått hem rookien, kändes som hon var vikare eller nåt.

Jaja, inte hans fel tänkte jag och passade på att fråga om tv:n. Ang. den blinkande lampan sa han så här(ni som har drabbats av det läs!):

"Om lampan blinkar så indikerar den till oss (servicesnubbar) att någonting i tv:n är sönder. Kan vara en vertikal(?) eller procerssorn (!). Då vet vi med hjälp av olika rytmer ungefär vad det är som e på tok. (En hjälpguide dvs.). Sen tar vi en titt via servicemenyn för att få en historik(allt sparas)."

Nu sitter jag här utan tv och högtalare , snart säljes recivern med. Jag känner mig naken. Som plåster på såret ska jag ner till mio och köpa en ny tvbänk.
Nästa vecka kommer troligtvis grejerna från fundbörsen. En class A stärkare och yamaha högtalarna, mums!!

Jaja. den som vänta väntar på nåt gott.

//L

Postad 23 augusti 2005 - 12:44

hedda
  • hedda
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Danhill: Jag kör boxer, med bordsantenn till min Samsung S4S. Tycker det funkar jättebra sånär som på att man ibland får rikta om antennen på vissa kanaler för att inte råka ut för att bilden stannar upp och hackar rejält.

Detta händer inte ofta dock och beror helt på var man placerar antennen.

Sen är det ju så att kvalitén på de digitala sändningarna skiljer sig rejält mellan de olika kanalerna, men det är ju inget man kan komma undan hursomhelst.

/Daniel

Postad 23 augusti 2005 - 14:26

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

Danhill: Jag kör boxer, med bordsantenn till min Samsung S4S. Tycker det funkar jättebra sånär som på att man ibland får rikta om antennen på vissa kanaler för att inte råka ut för att bilden stannar upp och hackar rejält.

Detta händer inte ofta dock och beror helt på var man placerar antennen.

Sen är det ju så att kvalitén på de digitala sändningarna skiljer sig rejält mellan de olika kanalerna, men det är ju inget man kan komma undan hursomhelst.

/Daniel

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för infon, såg nån sorts mega antenn som inte såg ut som en antenn som var väldigt stark enligt grabbarna på expert, aja jag får väl prova mig fram.

Postad 23 augusti 2005 - 14:52

Unregisterede4bc69dc
  • Unregisterede4bc69dc
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Danhill: Jag har nog en sån antenn som du såg hos Expert. Jag köpte den på Technistore, som är billigare än Expert, den kostar strax under 400 kr med prisjakts rabatt hos dem. Se länk nedan!

Som hedda skriver så skiljer sig de digitala kanalerna åt i kvalitet. Likaså de analoga f.ö. Måste dock säga att jag tycker att jag får bra bild genom min Boxer. (Bor på Kungsholmen i Sthlm.) Sen är antennen känslig för störningar i vissa lägen. Hemma hos mig funkar den kanon, men en polare som har en likadan har lite "känsligare" mottagning. Han bor några hundra meter ifrån mig. Så man får pula lite med att rikta in den så att säga.

Good luck!

http://www.technisto...me=sattillbehor

Postad 23 augusti 2005 - 15:01

Unregisterede4bc69dc
  • Unregisterede4bc69dc
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Lorryquai: Förstår att du inte var nöjd! Hyfsad ångest att få hem en rookie som ska ta hand om en kär ägodel. :)

Ang. den blinkande lampan. Det låter ju sådär att något kan vara sönder om den blinkar. Har bara haft teven i några dagar och den körde en blinkning redan första dan när jag pulade med den. Känns, och ser ut som, att allt funkar som det ska i min iaf. Väntar nog ett tag och ser om blinkandet fortsätter. Återkom gärna med mer info om du hör något angående blinkandet och hur det gick med din skärm.

Postad 23 augusti 2005 - 17:24

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0

Danhill: Jag har nog en sån antenn som du såg hos Expert. Jag köpte den på Technistore, som är billigare än Expert, den kostar strax under 400 kr med prisjakts rabatt hos dem. Se länk nedan!

Som hedda skriver så skiljer sig de digitala kanalerna åt i kvalitet. Likaså de analoga f.ö. Måste dock säga att jag tycker att jag får bra bild genom min Boxer. (Bor på Kungsholmen i Sthlm.) Sen är antennen känslig för störningar i vissa lägen. Hemma hos mig funkar den kanon, men en polare som har en likadan har lite "känsligare" mottagning. Han bor några hundra meter ifrån mig. Så man får pula lite med att rikta in den så att säga.

Good luck!

http://www.technisto...me=sattillbehor

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för tipset!!

Postad 23 augusti 2005 - 17:41

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
FEL TRÅD*

Redigerat av Lorryquai, 23 augusti 2005 - 17:42.

Postad 23 augusti 2005 - 19:37

bkam
  • bkam
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0
min sons radio styrda bil fick min lampa att blinka :) så frågan är hur känslig den är av radio vågor så att man inte har en granne med nån sak som skickar ut en jätte stark radio våg.

Redigerat av bkam, 23 augusti 2005 - 19:37.

Postad 23 augusti 2005 - 20:34

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Intressant, synd att man inte kan prova...

//L

Postad 24 augusti 2005 - 09:17

dvdmicke
  • dvdmicke
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Vet ej om det har framkommit sen tidigare, men det står ju HD Ready på den (jag vet :-) ) innebär det då att den stöder HDCP ?

Postad 24 augusti 2005 - 09:59

stbi00
  • stbi00
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Nu har hon tagit min tv. Fy vad arg jag är :)  . Hon ville lägga min tv på sidan!!!! Ja om du vill knäcka stativet eller panelen så får du göra det B) , sa jag.

Hon kunde inte ett skit  :o , det var jag som fick agera transportfirma,.Jag hade ej hela kartongen, bottendelen saknades.
Det slutade med att jag ställde in den i hennes folka-van. Sedan la vi runt kartongen och spände med ett fäste. Jag tyckte att det såg ostabilt ut så jag la dit 2 kuddar :D .

Puhh...vilket transportsätt!!! Går den sönder får hennes företag ta på sig det eftersom hon kom hit helt oförberedd (Eltac eller nåt sånt) :huh: .

Det roliga var att precis när hon hade åkt så ringde en riktig snubbe från Strax AS Norge, som utför servicen. Han sa att han var på väg hem till mig. Då blev jag ännu surare. Det hade blivit en dubbelbokning och jag hade fått hem rookien, kändes som hon var vikare eller nåt.

Jaja, inte hans fel tänkte jag och passade på att fråga om tv:n. Ang. den blinkande lampan sa han så här(ni som har drabbats av det läs!):

"Om lampan blinkar så indikerar den till oss (servicesnubbar) att någonting i tv:n är sönder. Kan vara en vertikal(?) eller procerssorn (!). Då vet vi med hjälp av olika rytmer ungefär vad det är som e på tok. (En hjälpguide dvs.). Sen tar vi en titt via servicemenyn för att få en historik(allt sparas)."

Nu sitter jag här utan tv och högtalare , snart säljes recivern med. Jag känner mig naken. Som plåster på såret ska jag ner till mio och köpa en ny tvbänk.
Nästa vecka kommer troligtvis grejerna från fundbörsen. En class A stärkare och yamaha högtalarna, mums!!

Jaja. den som vänta väntar på nåt gott.

//L

<{POST_SNAPBACK}>

Tja!

Min lampa blikar emellanåt ska jag ringa till samsung och få ut en tekniker eller vad ska man göra? För man vill inte ha en trasig tv hemma. Ska man vända sig till butiken som man har köpt tvn ifrån eller sak man ringa Samsung direkt??

//Stefan

Postad 24 augusti 2005 - 10:24

Unregistered2816a16e
  • Unregistered2816a16e
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Nu har jag haft TV´n i några dagar och är helnöjd med bilden.

Men det verkar vara lite barnsjukdommar på min pärla också :)
Text TV har låst sig två gånger, inget allvarligt dock då jag inte nyttjar denna funktion så mycket.
Ett frekvent pipande ljud vid ljusa scener (tror nån annan också hade detta).
Sen kommer jag inte in i service-menyn hur jag än gör :o
Visst sjutton är det INFO+MENU+MUTE+POWER ON i Standby läge??
Kommer inte in på nått sätt?

Postad 24 augusti 2005 - 10:50

stbi00
  • stbi00
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Nu har jag haft TV´n i några dagar och är helnöjd med bilden.

Men det verkar vara lite barnsjukdommar på min pärla också :)
Text TV har låst sig två gånger, inget allvarligt dock då jag inte nyttjar denna funktion så mycket.
Sen kommer jag inte in i service-menyn hur jag än gör  :o
Visst sjutton är det INFO+MENU+MUTE+POWER ON i Standby läge??
Kommer inte in på nått sätt?

<{POST_SNAPBACK}>

Du ska trycka dom i följd så funkar det. Det där med text tv har jag inte råkat ut för men jag her det där att blåa knappen fram blikar till lite då och då.

//Stefan

Postad 24 augusti 2005 - 12:07

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0

min sons radio styrda bil fick min lampa att blinka  så frågan är hur känslig den är av radio vågor så att man inte har en granne med nån sak som skickar ut en jätte stark radio våg.

Stbi00: Du kanske drabbas av detta? Om inte, avvakta.

//Lorryquai

Postad 24 augusti 2005 - 12:38

Magnus79
  • Magnus79
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Japp, det är jag som lider av detta, kan inte minnas att det var så i början. Har även haft "ringblink", såg det några ggr en kväll men sen har jag inte sett något. Får nog bli service snart, ska ändå till Expert och hämta min förhoppningsvis till det bättre justerade FORCE-box i veckan så jag tänkte ta upp mina problem då.

Dom börjar nog ångra att dom sålde något till mig dom stackarna.... :)

Redigerat av Magnus79, 24 augusti 2005 - 12:38.

Postad 24 augusti 2005 - 13:30

stbi00
  • stbi00
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

min sons radio styrda bil fick min lampa att blinka  så frågan är hur känslig den är av radio vågor så att man inte har en granne med nån sak som skickar ut en jätte stark radio våg.

Stbi00: Du kanske drabbas av detta? Om inte, avvakta.

//Lorryquai

<{POST_SNAPBACK}>

När ska jag börja oroa mig då?

//Stefan

Postad 24 augusti 2005 - 14:16

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0

När ska jag börja oroa mig då?

//Stefan

Tror inte att supporten kommer att engagera sig så värst för det. Det ända dom kommer att rådgiva dig är att lämna in den på service...vilket kan kännas onödigt då tv:n fortfarande funkar :( .

Men du får göra som du vill.

//Lorryquai

Postad 24 augusti 2005 - 19:26

patlab
  • patlab
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Hej Alla!

Nu va jag 100% inställd på att köpa den här samsung tvn, sen vart jag nere och tittade på den i butik, och uppmärksamade något konstigt.

Dom körde LotR på DVD där, hur signalen matades vet jag ej. Men där va dom klassiska svarta banden uppe och nere. Det konstiga här va att dom inte va svarta..dom tog till sig färg ifrån vad som än fanns i scenen.

Dvs, va bilden utöver vattnet, med mycket blått i så blev dom svarta banden uppe och nere tintade mot blått.

Är detta vanligt ? eller hade dom bara ett dåligt exemplar i butiken?

Och efter att sett utvecklingen här hur mycket problem folk har med tvn, är den fortfarande värd att köpa ?

/en som inte är så säker längre..

Postad 24 augusti 2005 - 19:38

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Hm, låter mycket skumt tycker jag.

Lite ot:

Sitter på matchen nyk-ssk 3:p 2-2. (bilden e tagen med sony ericsson W800)

//L

Bifogad fil(er)

Postad 24 augusti 2005 - 19:47

Unregisterede4bc69dc
  • Unregisterede4bc69dc
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Ja det låter skumt. Jag tittade på Gladiator, via komponent, inatt och "banden" var svarta som natten på min tv iaf.

Postad 24 augusti 2005 - 20:41

Unregisterede4bc69dc
  • Unregisterede4bc69dc
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Angående "mysteriet" med den blinkande frontlampan. Det har bara skett ibland för mig tidigare, typ någon gång om dagen. Nu när jag kollar på tv så har det skett runt 6 gånger på kort tid. På min bärbara dator, som jag har på soffbordet, har jag nu aftonbladets målservice som uppdateras med 60 sek mellanrum. Funderar om det inte är datorn som får knappen att blinka. :(

Postad 24 augusti 2005 - 21:04

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3 653 inlägg
  • 0

Hm, låter mycket skumt tycker jag.

Lite ot:

Sitter på matchen nyk-ssk 3:p 2-2. (bilden e tagen med sony ericsson W800)

//L

<{POST_SNAPBACK}>

Luleå Hockey kommer bli en stor överaskning för er alla :(

Postad 24 augusti 2005 - 23:14

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
OT:

Tja du. Ni har ju våran(nyköping) gamla målis johan asplund...han är het.

Akta er för våran gamla spelare P. Wallenberg (samt Husko), nu i leksand. Han tippas bli årets komet i elitserien...säger det ja, har man väl spelat i nyköping får man lära sig hockey.

Pass på NH!!! Elitserien nästa år!!!

//L

Postad 25 augusti 2005 - 05:30

DanneH
  • DanneH
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0

OT:

Pass på NH!!! Elitserien nästa år!!!

//L

<{POST_SNAPBACK}>

hOhO, nädu det blir ett norrlandslag som går upp i år. NH hade sitt roliga ifjol :(

Postad 25 augusti 2005 - 09:48

Tobbe Hansson
  • Tobbe Hansson
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0
Var inne på Inet data precis o där stod denna tv uppställd dom körde Men in black 2 , blev possitivt överasskad då jag bara sett den med tecknad film förut verkligen bra bild.

Kollade även en lågupplöst plasma som stod jämte Ivision där dom så klart körde Monsters Inc måste vara bättre att visa tecknade filmer på plasma eller? Får man bättre bild då med tecknat eller vad?

Vet ej vad dom kpllade med men tror det var dvi svårt o se bakom tv skall kolla om man kan komma in med en egen bränd skiva o få dessa tv demade.

Ni som köpt denna Samsung läst denna tråd och verkar som många fått problem med denna , men den är onekligen snygg i verkligheten är ni fortfarande nöjda med ert köp av denna tv?

Postad 25 augusti 2005 - 09:55

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0
Ja det blir väldigt bra bild med tecknat på plasma. Och tecknat brukar inte ha så mycket färgnyanser så man kan inte se plasma problem med gråskalor och hudfärger osv.

Postad 25 augusti 2005 - 09:58

Magnus79
  • Magnus79
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Var inne på Inet data precis o där stod denna tv uppställd dom körde Men in black 2 , blev  possitivt överasskad då jag bara sett den med tecknad film  förut verkligen bra bild.

Kollade även en lågupplöst plasma som stod jämte Ivision där dom så klart körde Monsters Inc måste vara bättre att visa tecknade filmer på plasma eller? Får man bättre bild då med tecknat eller vad?

Vet ej vad dom kpllade med men tror det var dvi svårt o se bakom tv skall kolla om man kan komma in med en egen bränd skiva o få dessa tv demade.

Ni som köpt denna  Samsung läst denna tråd och verkar som många fått problem med denna , men den är onekligen snygg i verkligheten är ni fortfarande nöjda med ert köp av denna tv?

<{POST_SNAPBACK}>

Tecknat/animerat ser alltid klockrent ut och det vet butikerna självklart om. Ända sättet att bedömma är att se något "riktigt" material.

Jag är iaf nöjd med mitt köp men det finns vissa störande småsaker som måste elimineras, men jag är ganska säker på att jag inte kommer ångra mitt köp. Synd däremot att det verkar finnas ett gäng barnsjukdomar på denna skärm. Men jag hade nog oxå barnsjukdomar när jag var liten och jag blev rikigt perfekt till slut :(

Postad 25 augusti 2005 - 10:21

Motin
  • Motin
  • Beroende

• 1 021 inlägg
  • 0
Visst finns det saker man retar sig på .. knepigt att ställa in bra så att man blir nöjd (men inte omöjligt).Körde PC DVI till Hdmi igår och lyckades skala rätt bilden så jag fick helbild, körde för första gången HDTV material på tv:n och det såg bra ut :(.

Spelat en del från pc och xbox på den också och det fungerar kalas.

Det är ju så med teknik att det kommer alltid något bättre, så att vänta ut tills det "rätta" kommer är nog rätt döfött. Denna tv:n fungerar helt ok, jag är nöjd.

Ännu mer nöjd blir jag nog när Xbox 360 kommer i vinter, då ska det spelas ;).
Blir ju inte sämre om ryktet stämmer att den kommer med någon form av hdmi utgång (sladd kommer förmodligen säljas separat för detta).

/Motin

Postad 25 augusti 2005 - 10:58

Tobbe Hansson
  • Tobbe Hansson
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0
Ok får fundera lite då skall enbart se på dvd och tv inget spelande eller pc.

:(

Postad 25 augusti 2005 - 12:32

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Jag är supernöjd med tv:n. Ångrar aldrig mitt köp. Men visst, det finns bättre, då snackar vi andra summor än 24k.

//L

Postad 25 augusti 2005 - 12:40

Tobbe Hansson
  • Tobbe Hansson
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0
Funderar på en annan tv jag sett nu men får leta efter en LG tråd.

Postad 25 augusti 2005 - 14:23

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

• 1 438 inlägg
  • 0
Motin: Vilken upplösning körde du för att få helbild? Kör du klonat eller utökat skrivbord för jag kan inte lösa problemet med olika upplösningar och hz när jag båda har en tft (vga) och samsungen i dvi utgången. Du kanske har en laptop eller bara kör samsungen som bild?

Postad 25 augusti 2005 - 14:33

miwa60
  • miwa60
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Laborerat med lite olika inställningar. Hur har ni ställt in era inställningar? Har ni ändrat ngt annat? Isåfall vad och hur?

Postad 25 augusti 2005 - 16:12

mawik
  • mawik
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Om du tar dig tid och titta igenom tråden så finns det en hel del inställningar som andra har gjort

Postad 25 augusti 2005 - 17:59

miwa60
  • miwa60
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0

Om du tar dig tid och titta igenom tråden så finns det en hel del inställningar som andra har gjort

<{POST_SNAPBACK}>

jadu....försökte, men tröttnade på att scrolla igenom 34 sidor. Inte ens sökfunktionen hittade. Men tack ändå, för att du tog dig tid att svara.

Postad 25 augusti 2005 - 19:03

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Annars kan du prova dig fram självmant, alla har olika smak på en perfekt bild.

Mina settings kan tyckas vara lysande hos "arne" medans "bo" tycker tvärtom, om du hajar.

//L

Postad 26 augusti 2005 - 07:10

Motin
  • Motin
  • Beroende

• 1 021 inlägg
  • 0

Motin: Vilken upplösning körde du för att få helbild? Kör du klonat eller utökat skrivbord för jag kan inte lösa problemet med olika upplösningar och hz när jag båda har en tft (vga) och samsungen i dvi utgången. Du kanske har en laptop eller bara kör samsungen som bild?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag körde bara samsungen som bild via en stationär burk med Nvidia N6600Gt grafikkort. Det finns en funktion där man kunde få ut hela bilden "Overscan", skrivbord och ikoner blir inte bra i bild men dock så blir filmmaterialet dessto bättre. Detta är inget speciellt för samsungen, en kompis har en Hyundai och han har samma fenomen..

Vet inte om det är rätt eller om det blir bättre på annat vis, testade detta och tyckte det var OK. Fler tester följer !

Har kört HDTV material via detat...

Postad 26 augusti 2005 - 08:42

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
OT:

Nån som vet vart man kan köpa hd-filmer på nätet, börjar tröttna på mina 35 klipp och 3 filmer.

//L

Postad 26 augusti 2005 - 09:59

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

• 1 438 inlägg
  • 0
Finns ett antal windows media filmer bla i tyska web shoppar, de brukar ligga på en liten annorlunda upplösning som 1280x500 nånting men i de recensioner jag sett så är det klart bättre än dvd iaf.

Kan kolla hemma sen om jag har nån länk kvar.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.