Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - XTZ Class A100 *

1225 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
XTZ Class A-100 (Stereoförstärkare) 1 9,07 (14) Inga priser
XTZ Class A-100 D II (Stereoförstärkare) 2 9,43 (53) Inga priser
XTZ Class A-100 D3 (Stereoförstärkare) 4 9,25 (35) Inga priser
34 relaterade trådar
Förstärkare till Audiovector Si3 Signature (8 inlägg) 9 år sedan
XTZ AP100 VS A100 D3 (46 inlägg) 10 år sedan
Problem med XTZ class A100 DII (1 inlägg) 10 år sedan
Ny DAC (2 inlägg) 10 år sedan
Prisvärdaste StereoFörstärkaren med DAC (31 inlägg) 11 år sedan
Driva Vienna acoustics med... (59 inlägg) 12 år sedan
Rotel eller XTZ. (8 inlägg) 12 år sedan
Canton GLE 490.2 vs Dynavoice Challenger M-65 EX (17 inlägg) 12 år sedan
XTZ Class A100 D3 VS HK 980 stereo förstärkare?????? (2 inlägg) 12 år sedan
Cd-spelar funderingar (6 inlägg) 13 år sedan
XTZ A100 D3 Vs Naim nait 5i (7 inlägg) 13 år sedan
Förstärkare och CD till Dali Ikon 6 (20 inlägg) 13 år sedan
Förstärkare till Amphion Argon2 Anniversary (11 inlägg) 14 år sedan
Stereo/Surroundförstärkare 2-5k (3 inlägg) 14 år sedan
Suround+Stereo förstärkare ihop? (11 inlägg) 15 år sedan
XTZ A100 i blindtest mot Marantz EISA winner (159 inlägg) 15 år sedan
Ny 2-kanals för 20-25 lakan - behöver tips! (37 inlägg) 16 år sedan
Vilken cd-spelare skulle ni rekommendera till XTZ Class A100 DII? (10 inlägg) 16 år sedan
2-kanal - budget 10k (9 inlägg) 16 år sedan
2-kanal med digitala inputs (11 inlägg) 16 år sedan
XTZ Class A-100 D / D II: fråga angående digitala ingångar (6 inlägg) 16 år sedan
2-kanal stärkare med preout/main in (0 inlägg) 17 år sedan
Ny Hembio Förstärkare (2 inlägg) 17 år sedan
XTZ A100 VS NAD 218THX (29 inlägg) 17 år sedan
xtz a-100: brusig? (9 inlägg) 17 år sedan
proson stratego vs dynavoice finale (72 inlägg) 17 år sedan
Denon pma1500AE vs XTZ 100D II (11 inlägg) 17 år sedan
Förstärkare del 2. (6 inlägg) 17 år sedan
Tror ni jag gjorde ett dumt val ... ? (14 inlägg) 17 år sedan
XTZ Class A-100 D II vs Primare I21 (37 inlägg) 17 år sedan
XTZ Class A-100 D II ? (10 inlägg) 17 år sedan
Bygga ny anläggning (5 inlägg) 17 år sedan
bästa förstärkare och högtalare för ca 20K ? (59 inlägg) 17 år sedan
Köptips 2-kanalspaket under 10000:- (32 inlägg) 19 år sedan

Postad 16 november 2008 - 22:33

Aurum
  • Aurum
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
Ingen som har något roligt att skriva om D3:an? Var ju ett par veckor sedan det skrevs i tråden ;)

Postad 17 november 2008 - 08:09

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1 095 inlägg
  • 0
Har haft den ett par månader nu, och den fungerar bra. Det enda negativa jag kan hitta är att den är väldigt djup. Alltså jag får inte in den så långt som jag vill under TV-bänken ;)
Har ju inte haft någon av föregångarna, så ljudet kan jag inte jämföra. Men jag har ett större dilemma. Val av CD-spelare. XTZ:s CD-spelare är jag lite tveksam till eftersom det inte finns någon recension på den, även om den skulle matcha fint.

Redigerat av Sardaukar, 17 november 2008 - 08:10.

Postad 19 november 2008 - 08:48

Aurum
  • Aurum
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
Det låter ju som ett ganska ok betyg :) Vad spelar du med för högtalare?

Postad 19 november 2008 - 15:06

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1 095 inlägg
  • 0
Canton Vento 802 samt en Velodyne MiniVee.

Postad 28 november 2008 - 20:55

Rob_Castro
  • Rob_Castro
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hejsan alla glada ägare av XTZ class a100 d2 etc och även blivande vem vet, har själv precis börjat intresserat mig för ljud mer och mer, har kommit så långt att jag även gärna ger mig på lite små trix etc och en sak med XTZ Class a100 d2 är att den har byglar (mellan Försteg och Slutsteg" bak på förstärkan dessa här byglarna är inte av bästa kvalitet dem ser ut som böjda spikar som någon person har klippt av med en (avbitartång) genom detta kan man ställa sig frågan som man precis gör med signalkablarna mellan CD/DVD/PC m.m. och förstärkaren. Att en signalkabel kan göra skillnad vet alla om, just därför skulle jag be er testa att sätta en vettig signalkabel emellan byglarna på förstärkaren då de sketna byglarna troligtvis inte ger så bra signal transport.

Jag har testat med en (DIY) kabel med Neutrik kontakter och även en vanlig "lakrtiskabel" helt klart ger Neutrik kabeln bäst ljud, de vart skillnad i små detaljer i de högre registrerarna så som "sträng" knäpp och trumljud (första anslaget som man hör när trumpinnen träffar trumman) testa er fram och se vad ni föredrar, det kanske är så att ni tycker om det ljudet som är med byglarna. Då kan jag inte säga mycket mer (låt musiken flöda!)

M.V.H Robban

Själv ägare av XTZ Class A100 D2 och ett par LTS 2v-f1

Postad 29 november 2008 - 09:43

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1 095 inlägg
  • 0
Låter skumt. De byglarna jag har på min D3 är grova solida kopparbyglar. Så jag tror inte det hjälper att byta ut dessa för min del, men tack för tipset iaf :)

Postad 30 november 2008 - 22:36

Unregisteredc27b1e79
  • Unregisteredc27b1e79
  • Mästare

• 2 665 inlägg
  • 0
Jag är spekulant på denna förstärkare med version 3 och har mailat XTZ om bilder på alla 3 olika finishar IRL så kan ju lägga upp dem här om jag får några :)

Postad 30 november 2008 - 22:48

fackamato
  • fackamato
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0

Låter skumt. De byglarna jag har på min D3 är grova solida kopparbyglar. Så jag tror inte det hjälper att byta ut dessa för min del, men tack för tipset iaf :)

Byglarna på min D2 är ej av koppar, utan "silvrig"" metall. Vet ej vilken.

Postad 09 december 2008 - 14:37

davidl77
  • davidl77
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Hej!

Kan jag använda min XTZ Class A100 som slutsteg till en hembioförstärkare med pre out?

Eller går det bara från och med d2 och d3?

Postad 09 december 2008 - 14:44

nottis
  • nottis
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Kan inte tänka mig att det inte går.

Postad 09 december 2008 - 19:15

wictor
  • wictor
  • Beroende

• 1 451 inlägg
  • 0

Alltså, efter ha läst några av inläggen om tonkontroller blir man lite ledsen :(

Visst är tonkontroller väldigt grova ljud justeringar och om man känner att man alltid måste exempelvis skruva upp basen kanske man ska titta på nya högtalare och/eller kolla rummets frekvenskurva; kanske har man basfrekvenser som möts i motfas pga av rummets beskaffenhet och borde lösa det genom basfällor och/eller flytta högtalare, lyssningsposition.

Men, alla skivor är inte inspelade av samma person i samma lokal med samma monitorer etc. Bara för man själv har ett perfekt balanserat rum utan extrema modaler, noder etc; och har ett bra system kanske inspelningen kommer från en "dålig" studio där de haft helt andra förhållanden och sålunda mixat ljudet i en annan ljudbild.

Vad jag säger är, såga inte någon jäms med fotknölarna bara för att han/hon vill ha tonkontroller, det är en legitim fråga och borde bemötas med hjälp och inte "smartass" svar.

bra sagt. Jag kan bara säga att jag är förmodligen inte besatt av tonkontroller utan det hela va mest en fråga ioch med att jag aldrig har ägt en förstärkare utan kontroller. Men nu är jag helt med på noterna tack för infon
mvh

Postad 17 december 2008 - 19:47

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

• 1 011 inlägg
  • 0
Angående metallbyglarna mellan pre-out och main-in så kan även jag rekommendera att byta ut dessa, iaf på D2. Gjorde det för ett par månader sedan, blev kanske inget gigantiskt lyft i ljudkvalitén, men kunde ändå tycka mig att det blev skillnader till det bättre.

En sådan här köpte jag, tycker helt klart det var värt det, sen bara sinnesfriden att inte ha de där epiga metallbyglarna gör det motiverat ;)

Redigerat av TKvC-SainT, 17 december 2008 - 19:49.

Postad 01 januari 2009 - 15:36

szoze
  • szoze
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0
Hej

Får jag låna tråden och fråga en sak om D2:ans inbyggda DAC. Jag har sedan några veckor tillbaka börjat använda denna. Problemet är att den klipper av i början på varje spår så att de allra första delarna av sekund försvinner. Det verkar som om DACen behöver lite tid för att komma i fas. Det är lite irriterande för jag vill höra hela låtar :lol: Jag använder AA MCD 203 som transport och har testat med en annan källa (en DVD spelare och samma sak händer).

Någon annan med samma problem?

SZ

Postad 01 januari 2009 - 15:39

fackamato
  • fackamato
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0

Hej

Får jag låna tråden och fråga en sak om D2:ans inbyggda DAC. Jag har sedan några veckor tillbaka börjat använda denna. Problemet är att den klipper av i början på varje spår så att de allra första delarna av sekund försvinner. Det verkar som om DACen behöver lite tid för att komma i fas. Det är lite irriterande för jag vill höra hela låtar :lol: Jag använder AA MCD 203 som transport och har testat med en annan källa (en DVD spelare och samma sak händer).

SZ

Yep, så fungerar den DAC:en tydligen. Vet inte riktigt varför, den tar jäkligt lång tid på sig att "låsa", eller så låser den direkt men systemet mute:ar en sekund eller något. Drygt.

Postad 01 januari 2009 - 15:55

szoze
  • szoze
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0

Yep, så fungerar den DAC:en tydligen. Vet inte riktigt varför, den tar jäkligt lång tid på sig att "låsa", eller så låser den direkt men systemet mute:ar en sekund eller något. Drygt.

Tack. Det är lite trist för jag tycker att DAC:en låter j****gt bra :-)

Angående metallbyglarna mellan pre-out och main-in så kan även jag rekommendera att byta ut dessa, iaf på D2. Gjorde det för ett par månader sedan, blev kanske inget gigantiskt lyft i ljudkvalitén, men kunde ändå tycka mig att det blev skillnader till det bättre.

En sådan här köpte jag, tycker helt klart det var värt det, sen bara sinnesfriden att inte ha de där epiga metallbyglarna gör det motiverat :rolleyes:

Jag rekommenderar också att man ska byta ut metallbyglarna.
Själv använder jag Tara Labs RSC Missing Link. Funkar jättebra.

Postad 01 januari 2009 - 15:59

fackamato
  • fackamato
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0
Det gör så stor skillnad att byta byglarna alltså?

Postad 01 januari 2009 - 19:46

szoze
  • szoze
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0

Det gör så stor skillnad att byta byglarna alltså?

Absolut. Det gör ungäfär samma skillnad som när man kopplar om till klass A. Ljudet blir mer kontrollerat och detaljerat.

Postad 02 januari 2009 - 17:09

Unregisteredcb936d6b
  • Unregisteredcb936d6b
  • Mästare

• 3 121 inlägg
  • 0
Vad tror ni om en Xtz class a-100 DII och ett par Xtz sub amp i till mina Dynavoice Finale 10 tower. Diskanterna i hornen ska bytas ut mot ett par Vifa D27TG-35-06 569;-/styck.
Vill kunna spela riktigt högt utan att det låter hårt eller ansträngt samtidigt som jag vill ha ett rent och öppet ljud med bra detaljkänsla.
Mvh Mydynavoice

Postad 03 januari 2009 - 18:31

Gubbslyna
  • Gubbslyna
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
lånar tråden lite. är på g att inhandla en D3. funderar lite om någon testat riaan i den? sen undrar jag lite hur knappar och volymratt känns på den. känns det kvalite eller inte?

Postad 03 januari 2009 - 22:17

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1 095 inlägg
  • 0
Visst känns det kvalitet. Precis som de andra modellerna.

Postad 04 januari 2009 - 02:50

Gubbslyna
  • Gubbslyna
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

Visst känns det kvalitet. Precis som de andra modellerna.

toppen! riaan då? :)
o vad säger ni om färg? jag kan inte bestämma mej! får väl helt enkelt göra valet när jag ser dom i butik.

Postad 04 januari 2009 - 12:14

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1 095 inlägg
  • 0
Har ingen skivspelare som jag kan testa Riian med. Färgen beror ju på vad din övriga utrustning har för färger.

Postad 04 januari 2009 - 16:08

Gubbslyna
  • Gubbslyna
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

Har ingen skivspelare som jag kan testa Riian med. Färgen beror ju på vad din övriga utrustning har för färger.

ok! jag ska åka o köpa förstärkaren imorrn. beställer cdn om en vecka kanske. spännande!

Postad 04 januari 2009 - 17:24

Unregistereda73534df
  • Unregistereda73534df
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Hej

Får jag låna tråden och fråga en sak om D2:ans inbyggda DAC. Jag har sedan några veckor tillbaka börjat använda denna. Problemet är att den klipper av i början på varje spår så att de allra första delarna av sekund försvinner. Det verkar som om DACen behöver lite tid för att komma i fas. Det är lite irriterande för jag vill höra hela låtar :) Jag använder AA MCD 203 som transport och har testat med en annan källa (en DVD spelare och samma sak händer).

SZ

Har samma problem. Och jag trodde att det var mitt inbyggda ljudkort som orsakade det här felet. Har ju köpt ett Auzentech X-Fi Prelude för att jag trodde att ljudkort var problemet.

Postad 04 januari 2009 - 21:00

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1 095 inlägg
  • 0

ok! jag ska åka o köpa förstärkaren imorrn. beställer cdn om en vecka kanske. spännande!

Ja, jag är nöjd med både stärkare och CD. Lycka till!

Postad 05 januari 2009 - 21:38

Gubbslyna
  • Gubbslyna
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

Ja, jag är nöjd med både stärkare och CD. Lycka till!

wow säger jag bara! känns verkligen kvalité. låter faktiskt riktigt bra direkt ur lådan. något jag tycker är lite jobbigt är att man måste vrida som en galning för att höja o sänka. men det är väl en vanesak. en annan grej jag tyckte va lite märkligt är att jag fick åka till fyndbörsens lager för att hämta den. inget konstigt. men väl där så inser jag att det är lika kallt inne som ute. att förvara högtalare, tv o stereo grejer i ett icke isolerat lager kan väl inte vara det bästa? lite off topic men ändå. sen så är det tydligen så att det sitter en liten komponent i stärkaren som inte ska vara där. den orsakar tydligen brum enligt mätningarna. så när jag kom dit fick dom skruva upp stärkaren och klippa bort den eftersom dom inte hunnit göra det. tog bara 5-10 minuter iof. nu längtar jag tills jag kan köpa cd-spelaren om ett par veckor!

Postad 05 januari 2009 - 22:41

erikf
  • erikf
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
har haft min D3:a lite drygt en vecka nu och kan säga att jag är helnöjd. Kör den som slutsteg just nu då jag använder den tillsammans med en reciever. Vilket lyft det blev när jag lät xtz:an driva mina frontar istället för recievern. Man kan riktigt känna kontrollen i baselementen. Inget onödigt fladder och dålig kontroll som det var med endast recieverns steg.

Låter också mycket bra om man använder försteget men som några redan nämnt kan det vara värt att byta ut byglarna mot något lite bättre!

Postad 07 januari 2009 - 17:17

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

• 980 inlägg
  • 0
Hade tänkt införskaffa D3 versionen tillsammans med 99.26 + W10.17P, W10.17P skulle drivas utav Sub AMP 1.
Hade tänkt använda D3:an som slutsteg när man ser på film (recivern sköter ljudavkodningen från blu-ray spelaren), och dra ut ljudet från Pre-out till D3:an resp Sub AMP 1.
Men när man vill lyssna på CD så hade jag tänkt koppla in CD:spelaren direkt till D3:an för att få ett renare ljud, om man då kopplar en sladd från SUB OUT på D3:an till SUB AMP 1 kommer det att fungera då?
Eftersom samtidigt sitter en kabel från recivern inkopplad i den ena ingången SUB AMP, tänkte om det kanske krockar någonstans?
Vet inte hur det blir med bryggkopplingen mellan AMP IN och PRE-OUT för frontarna om man kör på detta sätt?

// Fredrik

EDIT:
Pratat med en på XTZ som rekommenderade att man kopplade in SUB AMP genom högnivå från Speaker Out på D3:an och samtidigt behöll en lågnivå från recivern för bio ljud. Fungerar det mån tro att köra med spadar för kablarna mellan D3 - Sub Amp och banankontakter för högtalarkablarna mellan frontarna och D3, då de är inkopplade i samma utgång?

Redigerat av Fredrik HL, 08 januari 2009 - 15:05.

Postad 12 januari 2009 - 22:11

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

• 4 905 inlägg
  • 0
Tjenare!

Funderar på att byta ut mina Classic för och slutsteg i förmån för XTZ förstärkaren. Jag är ju inte missnöjd med Classickombon på något sätt men tycker det skulle vara kul att testa något annat också.

Lite undringar har jag dock och kanske några som är lite mer inbitna på denna förstärkare kanske kan hjälpa mig.

Vad är det egentligen för speciella skillnader mellan D2 och D3? Är det värt att gå upp till D3?

Ingen som har lyssnat på förstärkaren med några av XTZ:s högtalare?

Mvh
AlexanderE

Postad 12 januari 2009 - 22:17

fackamato
  • fackamato
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0

Tjenare!

Funderar på att byta ut mina Classic för och slutsteg i förmån för XTZ förstärkaren. Jag är ju inte missnöjd med Classickombon på något sätt men tycker det skulle vara kul att testa något annat också.

Lite undringar har jag dock och kanske några som är lite mer inbitna på denna förstärkare kanske kan hjälpa mig.

Vad är det egentligen för speciella skillnader mellan D2 och D3? Är det värt att gå upp till D3?

Mvh
AlexanderE

D3 har RIAA-steg, möjligt vis fler in/utgångar, dvs det är endast förändringar i försteget såvitt jag vet. Slutstegsmässigt skall de vara identiska...

Om du skall byta, varför inte byta upp dig? Jag menar, slå till ordentligt :), om du ändå skall bort från sådana fina grejor.

Postad 12 januari 2009 - 22:21

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

• 4 905 inlägg
  • 0
Jo visserligen men jag tycker man verkar få så himla mkt för pengarna med XTZ förstärkaren. Men har du några tips att ge på tvåkanalsförstärkare så tar jag tacksamt emot dem. :)

Mvh
AlexanderE

Postad 12 januari 2009 - 22:25

fackamato
  • fackamato
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0

Jo visserligen men jag tycker man verkar få så himla mkt för pengarna med XTZ förstärkaren. Men har du några tips att ge på tvåkanalsförstärkare så tar jag tacksamt emot dem. :)

Mvh
AlexanderE

Jag tror inte man hittar något bättre än XTZ på marknaden, för det priset. Om man inte kollar begagnat då förstås.

Med reservation för bias: jag har en XTZ D2 själv ;)

Postad 12 januari 2009 - 22:44

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

• 4 905 inlägg
  • 0
Men du är nöjd med förstärkaren för övrigt? :)

Jag är egentligen inte ute efter värsta superuppgraderingen än så länge. Det kommer när jag flyttat hemifrån och skaffat ett bättre rum. ;)

Men precis som du säger är det nog svårare att hitta något bättre i den prisklassen om man inte kollar begagnat då.

Postad 12 januari 2009 - 22:47

fackamato
  • fackamato
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0

Men du är nöjd med förstärkaren för övrigt? :)

Jag är egentligen inte ute efter värsta superuppgraderingen än så länge. Det kommer när jag flyttat hemifrån och skaffat ett bättre rum. ;)

Men precis som du säger är det nog svårare att hitta något bättre i den prisklassen om man inte kollar begagnat då.

Oja - supernöjd. Otrolig dynamik, totalt brusfri, wonderful... och detta med ett par M65 som jag spelat sönder halva delningsfiltret och diskanterna på en gång. :D

Postad 13 januari 2009 - 00:06

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

• 4 905 inlägg
  • 0
Haha ja så kan det gå när man inte är försiktig. :)

Tänkte att XTZ:s Buy and Try kan vara vettigt att testa sig på igen, sist jag gjorde det skickade jag ändå inte tillbaka något. ;)

Redigerat av AlexanderE, 13 januari 2009 - 00:09.

Postad 13 januari 2009 - 10:24

Gubbslyna
  • Gubbslyna
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

D3an har fått lite nytt utseende och är bättre skärmad invändigt. Fjärren ser åxå lite annorlunda ut. Sen givetvis RIAA som redan nämnts. Jag tycker personligen att D3an är galet mycket snyggare än DII även om skillnaderna inte är så stora. Dessutom är det ju klockrent att det finns matchande cd-spelare som jag bara hört positiva saker om!

edit: Jag lyssnade lite snabbt på en komplett XTZ rigg hos fyndbörsen. Lite svårt med andra kunder som babblar runtom men det lilla jag hörde så lät det jättebra! Men sen har dom ju två lyssningsrum som är helgrymma åxå...!

Redigerat av Gubbslyna, 13 januari 2009 - 10:27.

Postad 13 januari 2009 - 12:20

XTZ AB
  • XTZ AB
  • Lärjunge

• 496 inlägg
  • 0

Mvh
AlexanderE

Hej Alexander!

Skillnaderna är ganska omfattande. Hela layouten är omgjord, med moduluppbyggda sektioner som fått individuell skärmning. Själva slutstegen har fått en uppdatering men är i grund och botten samma grundkonstruktion, symmetrisk kretsdesign optimerad för så rent övertonsspektrum som möjligt (minimalt med udda övertoner). RIAA-steget är tillagt, fjärrstyrd stby, ny fjärr, möjlighet att dimma displayen, förbättrad nätdel med individuell stabilisering av olika drivspänningar.

:)

Postad 13 januari 2009 - 13:16

fackamato
  • fackamato
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0

Hej Alexander!

Skillnaderna är ganska omfattande. Hela layouten är omgjord, med moduluppbyggda sektioner som fått individuell skärmning. Själva slutstegen har fått en uppdatering men är i grund och botten samma grundkonstruktion, symmetrisk kretsdesign optimerad för så rent övertonsspektrum som möjligt (minimalt med udda övertoner). RIAA-steget är tillagt, fjärrstyrd stby, ny fjärr, möjlighet att dimma displayen, förbättrad nätdel med individuell stabilisering av olika drivspänningar.

:P

Då vill vi se mätningar! B)

Postad 21 januari 2009 - 05:51

Unregistered2414b76f
  • Unregistered2414b76f
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Hej

Får jag låna tråden och fråga en sak om D2:ans inbyggda DAC. Jag har sedan några veckor tillbaka börjat använda denna. Problemet är att den klipper av i början på varje spår så att de allra första delarna av sekund försvinner. Det verkar som om DACen behöver lite tid för att komma i fas. Det är lite irriterande för jag vill höra hela låtar :( Jag använder AA MCD 203 som transport och har testat med en annan källa (en DVD spelare och samma sak händer).

SZ

Är det någon som vet om detta även är fallet i D3an?
Och är det inte konstigt att inte fler nämnt detta?

Postad 21 januari 2009 - 07:56

fackamato
  • fackamato
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0

Jag kan bekräfta att det är så det fungerar på min D2:a också. Men sen använder jag inte DAC:en mycket, möjligen till 360:t bara.

Postad 21 januari 2009 - 08:00

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1 095 inlägg
  • 0
Märkte inte av något sådant när jag provade koppla digitalt till min D3. Jag kör dock analogt nu.

Postad 21 januari 2009 - 11:44

En i kvadrat
  • En i kvadrat
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Skulle XTZ AB vilja svara på om detta är ett åtgärdat problem i version D3?

Postad 21 januari 2009 - 12:07

fackamato
  • fackamato
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0

Skulle XTZ AB vilja svara på om detta är ett åtgärdat problem i version D3?

De har väl telefon & epostadress? :(

Postad 21 januari 2009 - 13:44

En i kvadrat
  • En i kvadrat
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

De har väl telefon & epostadress? :(

De har antagligen det ja. Vad vill du ha sagt med ditt inlägg?

Postad 21 januari 2009 - 14:13

Unregisteredb1b428d9
  • Unregisteredb1b428d9
  • Mästare

• 2 714 inlägg
  • 0
Att dom inte sköter support här på forumet kanske.

Postad 21 januari 2009 - 20:16

En i kvadrat
  • En i kvadrat
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Det har de ju gjort förut. Jag ville göra svaret på frågan till en del av diskussionen i den här tråden utan att själv behöva ringa eller mejla dem.

Postad 21 januari 2009 - 21:24

antondanielsson
  • antondanielsson
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Jag rekommenderar också att man ska byta ut metallbyglarna.
Själv använder jag Tara Labs RSC Missing Link. Funkar jättebra.

Kan nån förklara för mig hur en kabel kan vara bättre en än metallbygel?
Jag menar:
1. En metallbygel ger den absolut kortaste vägen.
2. En metallbygel sakar helt lödningar/skarvar.

Är för mig helt oförståeligt... Men förklara gärna :)

Postad 22 januari 2009 - 11:03

XTZ AB
  • XTZ AB
  • Lärjunge

• 496 inlägg
  • 0

DACen i D3 har fått uppdaterad mjukvara och startar avspelningen direkt utan fördröjning.

Postad 22 januari 2009 - 11:44

fackamato
  • fackamato
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0

DACen i D3 har fått uppdaterad mjukvara och startar avspelningen direkt utan fördröjning.

Kan man lämna in sin D2:a någonstans och få denna uppdateringen?

Postad 22 januari 2009 - 11:59

En i kvadrat
  • En i kvadrat
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

Tack!

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.