Varför utan både BD-spelare och intern SSD?
Vad vill du ha för lagringsmedia då?
Tror nog att Ryst menar en SSD med minst 1gb. 😊
6 relaterade trådar
Postad 28 april 2016 - 14:50
Tror nog att Ryst menar en SSD med minst 1gb. 😊 Postad 28 april 2016 - 15:31 Jag är nog också trött, borde jag ha förstått. Men att det är en BD-spelare i den tycker jag är helt OK. Postad 30 april 2016 - 11:32 1tb ssd kostar väl som hela xboxen idag, lär väl aldrig hända. Redigerat av SKIBBE, 30 april 2016 - 11:32. Postad 04 maj 2016 - 07:48 Såg att det var rea på Battlefield 4 och Battlefront, ni som spelar/spelat Battlefront är det värt att köpa för 349:-? Jag spelade bara lite beta när det begav sig så jag antar att man hamnar i löjligt underläge som nybörjare vid det här laget eller? Behöver man DLC?
En annan sak jag funderade på var ett spel som jag tror visades på E3 förra året och jag vill minnas att det möjligvis var samma studio som gjorde LIMBO, någon som vet vilket jag syftar på? Det var nog lite pussel och smyga har jag för mig. Tror det var exklusivt till MS iaf. Postad 04 maj 2016 - 08:28 Bättre att köpa ett EA access konto för 40 kr i månaden eller bara vill spela en stund. Ja du kommer hamna i löjligt underläge om du ej låst upp vapen och gadgets. Postad 04 maj 2016 - 08:31 Jag köpte battlefron nytt, spelat några timmar, det är tunnt och arcadigt. Har mest (endast) spelat när man skall hålla ett område, big game delen verkarså sjukt obalanserad och inte alls lika fritt som bf4 Postad 04 maj 2016 - 08:32 Postad 04 maj 2016 - 09:01
Efter att ha snabbkollat igenom lite E3 info så blev jag lite irriterad när jag inte hittade det. Började också undra vilket E3 det ens visades Sen chansade jag och kollade playdead's (LIMBO) hemsida och såg det där http://playdead.com/inside/
Edit: Verkar varit 2014 det visades och är tydligen uppskjutet, hoppas att det fortfarande är på gång för limbo var verkligen riktigt bra. Redigerat av La Cucaracha, 04 maj 2016 - 09:05. Postad 04 maj 2016 - 09:06
Postad 04 maj 2016 - 09:08 Du har rätt! Ska googla fram det jag tänkte på :-) Update: https://www.kickstar...survival-horror Detta måste det varit :-P Redigerat av SKIBBE, 04 maj 2016 - 09:09. Postad 04 maj 2016 - 09:23
Nej, bara 10h demo. Däremot så finns Battlefield 4 Premium och Hardline Premium. https://twitter.com/...618761298219009 Har man inte EA Access så kan man ändå få Dragon's Teeth gratis just nu också. https://twitter.com/...575567130890240 Postad 18 maj 2016 - 18:09 Windows 95 på Xbox One
Att det är så långsamt beror på att emulatorn inte är optimerad än.
http://www.eurogamer...ing-on-xbox-one
https://www.youtube.com/watch?v=PDM27RpX4o0 Redigerat av Ageve, 18 maj 2016 - 18:23. Postad 20 maj 2016 - 16:46 Är det någon mer som stör sig på "diming" funktionen? Sjukt störande att bilden dimmar om man inte använder kontrollen vid filmtittande vid ex Viaplay. Postad 20 maj 2016 - 20:52 Update, verkar bara vara vissa videos. Måste varit något jag missat tidigare? Redigerat av SKIBBE, 20 maj 2016 - 21:27. Postad 30 maj 2016 - 13:50
Har inte märkt av detta. Dock finns det flera andra problem med viaplay-appen som jag skrivit om tidigare som gör den riktigt tröttsam att använda. Youtube-appen är också ingen fröjd.
Två saker som gärna får komma i framtiden
1) En fix som förbättrar prestandan generellt. Alla menyer både i huvudmenyn och i appar laggar sig fram utan något riktigt flyt. Sämst är nog viaplay och youtube-apparna där "hackandet" när man scrollar är hemskt. Och om jag har live-tv igång och trycker på home-knappen tar det 4 sekunder innan livetv minimeras och jag kommer till menyn, och då i form av ett antal hack, inget snyggt flyt i animeringarna heller.
2) En ny fjärrkontroll som går via radio som spelkontrollerna och inte IR, det räcker att nån ställer en flaska på bordet så fungerar inte fjärrkontrollen.
Dessutom hackar viaplay om man har låtit xboxen går i standby och väcker den igen, ett rejält hack var 10 sekund ungefär. Det enda som löser problemet är en omstart av xboxen.
/S Postad 30 maj 2016 - 18:24 Ny hårdvara 2017 med 6 tflops. Vr samarbeten, tydligen en vr kategori hos xbox med 4 utvecklare på E3 (kan ju gälla den nya ryktade pc-platformen) men jag hoppas på konsolstöd :-) Postad 30 maj 2016 - 19:46 Postad 02 juni 2016 - 18:43 Då var det dax för en stor uppdatering inom kort då! Fick imorse meddelande av Xbox:
Time to register for the next big Xbox One preview! To opt in, open the Xbox Preview Dashboard, go to Registration, and select Preview – Latest Xbox One Experience. Postad 06 juni 2016 - 15:17
http://youtu.be/bwawqJitA78
Fixat spellistan, man ser dl speed och andra fina funktioner i sommar updaten (förhandsprogrammet har redan fått den) Postad 10 juni 2016 - 06:11 http://www.windowsce...n&utm_source=wp
Asså, nu får det vara nog MS. Har varit en anhängare av deras programvara för media och underhållning sedan XP Media Center, jobbar med Microsofts utvecklingsverktyg och produkter sedan 15 år tillbaka, har kört med en Microsoft-telefon sedan windows-mobile-tiden (och stått ut med alla dessa reboots)... hela tiden har det varit som att simma i motvind. Man utvecklar riktigt bra features, släpper dem under buller och bång, sen lägger ner. Om och om igen. Denna senaste kovändning från Microsoft är nog spiken i kistan för mig, i alla fall när det gäller Xboxen. Mina bekanta som har appar på sin LG, och Samsung-tv uppdateras väldigt ofta, DVR finns från dag 1 medans vi som tålmodigt har väntat på att MS ska göra något för alla sina trogna fans som verkligen trodde på en gnutta kompensation för att de dräpte windows media center och istället lanserade xbox one, där one enligt dem själva just betyder en box för både spelande och vardagsrumsunderhållning. Och sen helt plötsligt ändrar man sig, och drar bort en av de mest efterlängtade features enligt Connect, jämförbar med bakgrundsmusik under spelande. Nä, det är inte shysst, speciellt inte mot en community som trots alla dessa motgångar och helomvändingar har trott på produkterna och stått fast när alla andra har tröttnat och gått vidare.
För många kanske DVR inte är något att ha, men då timeskip-bufferten endast är 30 minuter och det inte finns någon smart funktion som t.ex. "additional sources" där man kan leta upp ett tv-program på streamingmedia för att titta när man vill, ja då är detta varit en väldigt bra feature. Det är extra tråkigt att den redan verkar mer eller mindre färdig, att döma av screenshots och demonstrationer som MS har gjort.
Dåligt MSFT, dåligt...
/S Postad 10 juni 2016 - 08:03 Jag är glad att dom fokuserar på spel igen som är det jag använder xboxen till. Appar är välkommet även om jag inte använder nån streamingtjänst mer än youtube. Postad 10 juni 2016 - 10:01
Håller med, det är ju pga all extra skit MS lade massa krut på från början som fick folk att välja PS4 istället. Vi som köpte One tidigt fick ju dras med massa ofärdigt skräp istället för en användarvänlig spelkonsol. 100% fokus på spel och det som har att göra med spel tack. För övriga saker finns säkert smidigare lösningar. Postad 10 juni 2016 - 11:41 Trist att de lagt funktionen på is. I Sverige är ju dock det lite begränsat i och med att de flesta kanaler är krypterade vilket inte stöds av xbox tunern.
Har använt WMC i många år men har nu pensionerat WMC datorn och alla 360 konsoller vi hade för det. Testade Telias bredbands-tv men det var ju bara för kass så nu får det räcka med Netflix, SVT Play och TV4 Play via Nexus Player enheter istället. Efter att ha vant oss vid att aldrig titta på TV live med WMC så ser det inte ut som om vi kommer gå tillbaka till det.
Får hoppas det kommande app stödet på Xbox gör att utbudet på streaming tjänster som fungerar där ökar. Postad 13 juni 2016 - 20:22
http://www.youtube.c...h?v=6WnLvk3wIIk
Många nyheter under E3 men en kraftigare box ser jag framemot. Hoppas det inte blir samma visa igen fast i 4K. Dvs 30fps@4K ist för 60fps@1080p Har ju ingen lust att rendera alla dessa extra pixlar när jag ändå kommer sitta på en 1080p tv/skärm de kommande åren. För mig är 4K overkill fortfarande och inget jag personligen är hypad för. Då ser jag hellre fler fps och längre rendering distance i lägre upplösning. Update: webhallen skriver julen 2017. Alltså MS... lite tidigt och släppa speccs, och dessa 6tflops är bra nu, för t.ex ett vårsläpp. Till jul nästa år sitter väl pc med 12 tflops och så köper man en redan utdaterad konsoll igen... Redigerat av SKIBBE, 13 juni 2016 - 21:00. Postad 15 juni 2016 - 13:04 https://www.youtube.com/watch?v=XuTwtOo88r8
Allt Xbox One skulle varit från början, man slipper nätdelen med! Postad 22 juni 2016 - 07:47 Postad 01 augusti 2016 - 15:46 Edit: hittade det i settings gömt. Deras egna video visade inget om att man skulle gå den vägen, utan att den var en förinstallerad app. Redigerat av SKIBBE, 01 augusti 2016 - 15:50. Postad 19 augusti 2016 - 12:09 Någon som hyrt film på sistone via microsofts egna app som länkar vidare till microsoft store? Det verkar som om den gamla polerade och fullt fungerande xbox one-appen är utbytt mot store-appen som verkar vara en UWP-app. Jag hyrde en film för första gång igår med denna nya app och det var nog det sämsta jag sett. Jag låter denna bild tala för sig själv:
För det första är allting så groteskt stort. Det märktes främst på knappar och på hamburgermenyn. Det verkar vara total avsaknad av margins och padding utan allt ligger och slickar tv-ramen och ser minst sagt inte bra ut. Film-utsidan visas bara halva och det fanns ingen möjlighet att skrolla upp. Det är en gigantisk ruta med "demo" medans starta film är en knapp i mitten som jag fick leta efter innan jag hittade. Nu fick jag inte med allt, men innan jag hyrde filmen fanns det andra knappar och när jag markerade dessa kom det upp vita ramar runt elementen, som lade sig över näraliggande text. Det såg otroligt amatörmässigt ut och jag undrar varför man över huvud taget har släppt denna app till xbox one när det ser ut som det gör. Är det någon som har stressat fram detta för att ha några UWP-appar att visa till xbox one månntro? Detta verkar ha att göra med store-appen och hur själva videosektionen är, för går jag in och tittar på appar ser det betydligt mer välputsat ut.
Har jobbat med C# och XAML i 10 år och det finns inte en chans i världen att vi hade släppt något som såg ut och betedde sig så här mer än kanske i en tidig beta. Notera att detta är INTE insider preview, utan hur det ser ut i skarp public release version. Helt otroligt.
Filmen var inget att ha den heller
Edit: Glömde nämna det men när jag hyrt mailen fick jag ett kvitto med en guid-sträng i, alltså en förgenererad nyckel som brukar användas i ID för t.ex. databaser etc. Absolut inget som man ska visa i ett GUI eller mail till en slutanvändare. Håller MS på att tappa greppet eller är det någon som stressar igenom en massa ofärdig kod? Inte bra alls!
/S Redigerat av Unregistered8cb13de7, 19 augusti 2016 - 12:12. Postad 20 augusti 2016 - 10:25 Såg en gratisfilm via appen, märkte inget skumt med den. Filmen startade och det räckte för mig. Kan den bli bättre. Troligen. Men i det här fallet är du nog bara yrkesskadad som kan se alla fel. Postad 22 augusti 2016 - 22:15 Dammade bokstavligen av min Xbox One. Hade fullt sjå få bluray spelaren att fungera men verkar ha kickat igång till slut. Vägrade känna igen min Forza 6 skiva eller bluray skivor. Efter ett 20 tal försök med in och utmatning gick de att få igång. Går det konvertera spel man köpt till skiva till digitalt? Känns lite säkrare om bluray spelaren håller på att dö.
Försökte även koppla xbox one till min Acer Predator Z35 21:9 monitor. Den stödjer 1920x1080 at 60 hz utan problem med min PC och diverse bluray spelare men jag får ingen bild med Xbox One? Är detta något känt fel? Postad 22 augusti 2016 - 22:30 1. nej (den kan ej läsa på högkant) 2. använde du rätt hdmi port på xboxen? in/out finns Redigerat av SKIBBE, 22 augusti 2016 - 22:32. Postad 23 augusti 2016 - 08:45 Ah jo de är sant de gick lite bättre när jag la ner den. Hade något minne av att jag läst på högkant förut dock men det var ju 8 månader sen såg jag
Jo använder rätt hdmi. Testat olika hdmi kablar också blir nå dålig handskakning av någon anledning. Känns lite märkligt det kan hända på en monitor byggd 2015... Postad 28 augusti 2016 - 13:38 Postad 28 augusti 2016 - 17:27
Har spelen blivit dyra åt dig på US store 😀. Postad 28 augusti 2016 - 17:28
60$ är ju över 500kr, rena rånet! :-) Postad 05 september 2016 - 09:10
Haha ja det kanske är så men när den gamla xbox videoappen var så snygg och välpolerad reagerade jag när denna röriga sörja presenterades. Det är helt uppenbart att MS har stressat detta släpp för att visa upp sina UWP-appar (i detta fallet verkar det vara själva store-appen). Jag har sett många som har klagat på buggar, både grafiska och logiska i den nya store-appen. Men som sagt, filmen spelade och det räcker väl för de flesta.
/S Postad 09 september 2016 - 13:33 Gt: SK1BBE Postad 12 september 2016 - 15:04 Någon som har tips gällande att smidigt synka handkontrollen. Får spader för hur länge och hur många gånger jag måste hålla på och fippla med wireless usb adaptern för att få kontakt med xbox one kontrollen Postad 12 september 2016 - 16:02 Ja så vänta tills kontrollen börjar blinka långsamt igen... repeat... nej men i ****. byta usb port jaha nu tog de på tredje försöket. Sen får man byta tillbaks nästa sväng när de ska trilskas. Att byta usb port snabbar inte upp processen känns bara bra att göra något än att be för fru fortuna de ska hitta varann. Avståndet är max 30 cm och har inga andra bluetooth enheter aktiva om inte grannarna har störsändare. Postad 21 oktober 2016 - 15:16 orkar inte göra en ny tråd,cod infinite warfare betan går att ladda ner här: https://www.microsof...ta/c3kgdc5gwxsh
blir kanske som för ps4 att alla kan spela den?. Postad 26 oktober 2016 - 21:31 Redigerat av Turbo-Danne, 26 oktober 2016 - 21:57. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |