Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)
12255 svar till detta ämne
Postad 17 mars 2011 - 17:37
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Att vrida LNB gör man för att undertrycka motsatt polarisation. Det finns allstå transpondrar som sänder vertikalt och andra som sänder horisontellt. Det sitter 2 pyttesmå antenner i LNB't. Genom att skicka 13 volt i kabeln får man in vertikala signaler och 18 volt ger horisontella. Om LNB't är lite felvridet kan man alltså få in vertikala signaler på de horisontella och vise versa. För att kunna ställa detta optimalt kräver Canal digital att en godkänd installatör ska ha ett instrument som kan visa ett spektrum mm. Kolla in Promax Prolink 3. Översta bilden visar ett spektrum. Om någon vill kan jag ta en tydligare bild på mitt instrument och lägga in här. I alla fall, om ni har haft en tekniker hos er, som har installerat Canal digital parabolen måste man lita på att han kan sitt jobb. Om någon på Canal digital påstår att ni ska gå ut och vrida LNB't är det viktigt att skriva upp namnet på det puckot på supporten som säger detta. Detta för att man ska veta vem som blir "er referens" på fakturan man skickar till Canal digital för arbetet med återställningen.
Redigerat av AC3, 17 mars 2011 - 17:39.
Postad 17 mars 2011 - 17:43
fremar-7
-
fremar-7
-
Lärjunge
-
-
264 inlägg
Så j*vla tröga canal digital är som ska hålla på å försöka ringa när jag uttryckligen skriver i mail att jag vill ha svar via mail och inte har tid att sitta å prata med dem i telefon. Hur svårt kan det vara för dem liksom, är de rädda för att skriva mail så att dokumentationen på konversationen sparas eller?
Postad 17 mars 2011 - 18:03
JohanL_87
-
JohanL_87
-
Rookie
-
2 inlägg
Hejsan, Någon som vet hur man kan formatera hårddisken på denna box?. Min lista är helt tom och ändå står de 100%.. Såg ett tidigare inlägg om hur man gjorde men det sättet är nog för den gamla programvaran om jag förstod rätt.
Postad 17 mars 2011 - 18:36
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Hejsan, Någon som vet hur man kan formatera hårddisken på denna box?. Min lista är helt tom och ändå står de 100%.. Såg ett tidigare inlägg om hur man gjorde men det sättet är nog för den gamla programvaran om jag förstod rätt.
Bra att ha: röd + 353 + texttv + 2 för formatering och röd + 353 + texttv + 1 för fabriksreset det ska gå snabbt för att det ska fungera
Postad 17 mars 2011 - 18:46
JohanL_87
-
JohanL_87
-
Rookie
-
2 inlägg
Bra att ha: röd + 353 + texttv + 2 för formatering och röd + 353 + texttv + 1 för fabriksreset det ska gå snabbt för att det ska fungera
Tackar så mycket.
Postad 17 mars 2011 - 19:41
Honda
-
Honda
-
Lärjunge
-
-
282 inlägg
C.D. ringde upp mig och ville höra om problemen. Om de har förändrats sen förra uppdateringen och jämfört med den gamla mjukvaran. Vi pratade en halvtimme och kom fram till att jag ska köra med boxen lite till, notera problemen och vid tillfälle göra en fabr.återställning samt formatering. Därefter skulle jag kontakta dem igen.
HDMI handskakningen har de problem med, de skyller på att TV-tillverkare m.fl. har olika handskaknings-script vilket gör det svårt att få det att fungera klockrent med alla apparater. Om det är sant vet jag inte. Han nämnde att LG var de som var värst, de hade olika script beroende på modell.
"Ingen signal" problemet kunde komma om inte LNB'et sitter vridet till kl 4-5 nånting. Jag vet faktiskt inte om det gör det så jag får väl kolla. Detta borde ju installatören ha fixat kan man tycka.
Hängningar och fjärrkommandon som inte fungerar berodde nog mer på mjukvaran än boxen trodde han, så att byta ut den bara för det kändes onödgt.
Tror tyvärr att CD har rätt angående HDMI hanskakning. Hade tidigare en LG 42 plasma som jag hade handskakningsproblem med och då speciellt med en HDMI switch mellan min utrustning och TV. Fick bytt ut HDMI swithen till ett annat märke efter tips från digitaltvexperten som sålde switchen. Han menade då att bla. LG var dålig på att följa standard. Med den nya switchen fungerade det nästan alltid. Nu har jag en Pioneer 5090H och har aldrig haft problem med HDMI inte ens med CD boxen. Angående kontakten direkt i vägguttaget utan grendosa, så fick jag samma tips från dem. Påpekade också att man skulle undvika överspänningsskydd. Verkar som de tror att boxen får för låg spänning.
Postad 17 mars 2011 - 19:48
91robe
-
91robe
-
Forumräv
-
-
592 inlägg
Jag brukar lägga in tv6 på kanalplats 6 i favoritlistan ( några ggr i veckan) Efter någon dag ligger här SVT1 Blekingenytt istället. Smidigt om man vill ha SVT1 Blekingenytt som favorit, men jag ville ju ha tv6... varför kan jag inte få ha det?
Har också samma problem med TV6 fast min box byter ut mot TV4 Värmland. Men det händer inte så ofta här.
Postad 17 mars 2011 - 19:49
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
.... Verkar som de tror att boxen får för låg spänning.
Ingen som kan testa och köra med 15volt?
Postad 17 mars 2011 - 19:51
hdx
-
hdx
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Postad 17 mars 2011 - 19:53
Honda
-
Honda
-
Lärjunge
-
-
282 inlägg
Postad 17 mars 2011 - 19:55
hdx
-
hdx
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Jag lovar!!
Postad 17 mars 2011 - 20:29
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Jag kan testa snart om min box klarar 230 volt direkt på baksidans kontakter 
* POFF*
Postad 17 mars 2011 - 20:56
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Uppdateringen idag var HDCP, alltså endast HDCP och inget annat.
Fungerar fortfarande att steama CANAL+ FIRST till datorn med Linuxbox så de har nog inte slagit på HDCP ännu, eller går det ändå? Har HDCP på grafikkortet.
Postad 17 mars 2011 - 21:17
janb
-
janb
-
Användare
-
-
228 inlägg
Att vrida LNB gör man för att undertrycka motsatt polarisation. Det finns allstå transpondrar som sänder vertikalt och andra som sänder horisontellt. Det sitter 2 pyttesmå antenner i LNB't. Genom att skicka 13 volt i kabeln får man in vertikala signaler och 18 volt ger horisontella. Om LNB't är lite felvridet kan man alltså få in vertikala signaler på de horisontella och vise versa.
För att kunna ställa detta optimalt kräver Canal digital att en godkänd installatör ska ha ett instrument som kan visa ett spektrum mm. ..
De äldre satelliterna sänder med omväxlande horisontell/vertikal polarisation på varannan transponder. Polarisationsundertryckningen används för att dämpa störningen från närliggande transpondrar. Det nya med Thor 6 är att den sänder med båda polarisationerna på samma frekvens. Frekvenserna på Thor 6 borde därmed vara känsligare för skew-inställningen än det var "förr". Det som först händer när inställningen inte är optimal är att stör-nivån ökar. Det syns inte mycket på signalnivån. Störnivån kan ju lätt observeras i spektrum när den oönskade polarisationen ligger på varannan frekvens. Har du provat att använda spektrum för att ställa in skew mot Thor 6 - frekvenserna? Jag har inte provat men jag inbillar mig att det inte går. Man kan ju fortfarande ställa skew mot de andra satelliterna på 1W men mot Thor 6 måste man nog avkoda signalen för att få ett mått på störnivån. En digital-mottagare med (vettig) visning av BER eller SNR kan användas till justeringen.
Postad 17 mars 2011 - 21:35
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
De äldre satelliterna sänder med omväxlande horisontell/vertikal polarisation på varannan transponder. Polarisationsundertryckningen används för att dämpa störningen från närliggande transpondrar. Det nya med Thor 6 är att den sänder med båda polarisationerna på samma frekvens. Frekvenserna på Thor 6 borde därmed vara känsligare för skew-inställningen än det var "förr".
Det som först händer när inställningen inte är optimal är att stör-nivån ökar. Det syns inte mycket på signalnivån. Störnivån kan ju lätt observeras i spektrum när den oönskade polarisationen ligger på varannan frekvens. Har du provat att använda spektrum för att ställa in skew mot Thor 6 - frekvenserna? Jag har inte provat men jag inbillar mig att det inte går.
Man kan ju fortfarande ställa skew mot de andra satelliterna på 1W men mot Thor 6 måste man nog avkoda signalen för att få ett mått på störnivån. En digital-mottagare med (vettig) visning av BER eller SNR kan användas till justeringen.
Naturligtvis går det inte att använda spektrumet för att ställa polarisationen om om det finns en signal på samma frekvens på motsatt polarisation. Då får man, precis som du skriver, använda instrumentets BER visning. Vi får väl se hur det blir i framtiden, men just nu är det lättare att ställa in instrumentet på en frekvens där det inte finns signal på motsatt polarisation, sen byter jag spänning och justerar tills fel signal är så liten som möjligt. Jag har faktiskt ingen koll på hur bra dagens LNB är, men tidigare har max undertryckning varit 20 dB. Edit: Det verkar fortfarande vara 20 - 25 dB med ett vanligt matarhorn. http://www.hansa-ele...EightSwitch.pdf
Redigerat av AC3, 17 mars 2011 - 21:57.
Postad 17 mars 2011 - 21:47
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Jag har faktiskt ingen koll på hur bra dagens LNB är, men tidigare har max undertryckning varit 20 dB.
Hmm..... dags att kolla upp lite, man glömmer med åren. Cross polarization (Isolation) 31.5 dB min går det faktiskt att få med en SMW OMT 30 och dubbla LNB. SMW proffsgrejor
Postad 18 mars 2011 - 08:06
HSE
-
HSE
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Ingen som kan testa och köra med 15volt?
Jag mätte utgående volt från mitt nätaggregat till 11,51 v så jag testade att ansluta ett biffigt 4 amps näragregat som gav 13,4 v ut till boxen. Den började starta upp men stoppade och blinkade någon felkod så jag gav upp och återgick till den gamla omformaren. Någon annan som mätt upp hur många volt era nätaggregat ger ut till boxen?
Postad 18 mars 2011 - 08:09
fremar-7
-
fremar-7
-
Lärjunge
-
-
264 inlägg
Hur har ni som fått reklamera er box och avslutat abbonemanget gått till väga? Jag vill verkligen inte ha kvar skiten nu efter att hdd:n kraschade, litar ju _INTE_ på att det beter sig korrekt efter en formatering. Är en hdd trasig så är den ju det, fixas ju inte av en formatering. Canal digital vägrar att lösa utbyte/ersättning via mail och jag har ingen möjlighet att sitta i telefon och felsöka med dem som de vill.
Så nu vill jag bara ha tillbaks pengarna för skitboxen och avsluta abbonemanget för nu är jag verkligen totalt less på idioterna på canal digital och deras värdelösa box.
Postad 18 mars 2011 - 08:54
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
HDMI handskakningen har de problem med, de skyller på att TV-tillverkare m.fl. har olika handskaknings-script vilket gör det svårt att få det att fungera klockrent med alla apparater. Om det är sant vet jag inte. Han nämnde att LG var de som var värst, de hade olika script beroende på modell.
Det konstiga med detta är ju att dom inte hade något som helst problem med detta innan VOD programvaran. Så att skylla på TV-tillverkarna tycker jag nog är fel. Mina föräldrar har en LG tv och dom hade aldrig några som helst problem med HDMI handskakningen med den gamla mjukvaran. Med den nya däremot så var det problem vid varje uppstart. Så något måste ju CD/Sagem gjort till det sämre.
Postad 18 mars 2011 - 10:23
B BUS
-
B BUS
-
Forumräv
-
-
607 inlägg
Det konstiga med detta är ju att dom inte hade något som helst problem med detta innan VOD programvaran. Så att skylla på TV-tillverkarna tycker jag nog är fel. Mina föräldrar har en LG tv och dom hade aldrig några som helst problem med HDMI handskakningen med den gamla mjukvaran. Med den nya däremot så var det problem vid varje uppstart. Så något måste ju CD/Sagem gjort till det sämre.
Instämmer! jag har själv en LG och har problem med handskakning från CDs skitbox. Startar jag TVn först funkar det nästan alltid, så då är det inget stort problem. Problemet är när jag spelar in och får upp medelandet "Problem med signal", för att få bort detta idiot medelande som boxen skapar helt omotiverat eftersom jag inte tror det är problem med signalen (den fortsätter ju spela in med bild) måste jag stänga ner boxen helt för att starta om den igen. Spelar jag då in måste jag avbryta inspelningen annars stänger ju inte boxen av sig helt. Jag kör HDMI via ONKYO reciver, och får handskaknings problem med boxen. Har ingen handskakningsproblem från PS3, DVD eller något annat jag provat. Jag blir därför bara förbannad när CD skyller på LG. Antagligen är det även fel på min ONKYO då eftersom det inte hjälper att ha den imellan som HDMI switch.
Redigerat av B BUS, 18 mars 2011 - 10:24.
Postad 18 mars 2011 - 11:54
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3 271 inlägg
Jag hade aldrig handskakningsproblem när jag hade boxen direkt kopplad till min Panasonic TV, men nu när den går igenom min Pioneer sträkare. Däremot så försvann bildinställnings problemen, de återställdes inte längre, nu med den seanste mjukvaran är det problemet helt borta för mig.
Postad 18 mars 2011 - 12:10
fremar-7
-
fremar-7
-
Lärjunge
-
-
264 inlägg
Undra vad canal digital har för problem med att förstå att jag vill ha svar via mail eller brev, skriver till dem varje gång att jag inte har tid eller vill prata med dem i telefon. Så svarar de:
"Hej och tack fr ditt mail,
Vi har nu lagt rendet vidare och du kommer att bli kontaktad av en ansvarig via telefon."
Postad 18 mars 2011 - 14:42
Unregistered2f2370a8
-
Unregistered2f2370a8
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Ställde min CD PVR i en garderob efter att den blivit utbytt flera gånger, och skaffade en DM8000 istället, för ca 2 år sedan. Aldrig ett problem och kan spela in från 3 sathuvuden och från Boxer rätt många kanaler samtidigt. Suverän! Synd bara att man måste skaffa en dyr PVR för att få ett kort.
Postad 18 mars 2011 - 14:44
DonFredo
-
DonFredo
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Den måste nog kanske sitta i första eluttaget också. För vår box funkar inte heller något vidare trots att den sitter "direkt i vägguttaget"...
Att 'vända på kontakten' betyder att spänningen fasvänder. Inget konstigt alls. Det konstiga är att man fortfarande tillverkar faskänslig apparatur
Postad 18 mars 2011 - 15:32
Rydde
-
Rydde
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Tur man inte äger en 3D tv än - låtsas 3D kan jag vara utan. Hoppas bara mjukvara för att visa stereobild får bägaren att rinna över, skulle va snyggt om allas mottagare packade ihop för gott - så de kunde rappa på och ge oss nya boxar som fungerar.
Nu nåt helt annat:
Jag brukar lägga in tv6 på kanalplats 6 i favoritlistan ( några ggr i veckan) Efter någon dag ligger här SVT1 Blekingenytt istället. Smidigt om man vill ha SVT1 Blekingenytt som favorit, men jag ville ju ha tv6... varför kan jag inte få ha det?
Min gör exakt likadant....En ny sak jag inte upplevt innan är att jag får upp Conax, ingen behörighet på flera kanaler jag har behörighet till. En ny kanalsökning löser problemet, märklig box detta.....
Postad 18 mars 2011 - 17:47
masite
-
masite
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Jag har också fått lära mig att alltid starta TV:n innan boxen för att få bild på min Panasonic. Men det tycker jag inte tyder på ett handskakningsproblem, utan snarare på att den bara skakar hand under uppstart. Eller?
Postad 18 mars 2011 - 20:18
Honda
-
Honda
-
Lärjunge
-
-
282 inlägg
Jag har också fått lära mig att alltid starta TV:n innan boxen för att få bild på min Panasonic. Men det tycker jag inte tyder på ett handskakningsproblem, utan snarare på att den bara skakar hand under uppstart. Eller?
Kan vara så. Vet att jag med min logitech multifjärr tidigare löste problem med hanskakning genom att starta enheter i "rätt" ordning.
Postad 18 mars 2011 - 20:42
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
Fick nu problem med att när jag startade en inspelning så gick det inte att se på några andra kanaler svart bild och dålig signal visades. Det enda som visades var inspelnigen så jag gick in i den och stoppade den och då kom det igen bild på kanalerna. Gjorde ett nytt försök att starta inspelningen och då gick det bra
Vilken box
Postad 18 mars 2011 - 23:05
Unregistered0d5a35d1
-
Unregistered0d5a35d1
-
Användare
-
-
131 inlägg
Det där är bara att acceptera tyvärr. De marksända kanalerna försvinner då och då. Jag har både TV4 Malmö och TV6 samt några danska kanaler via marksänt och de får jag lägga in på nytt i snitt en gång i veckan! Det är mycket man har tvingats att acceptera med denna box.
Redigerat av Unregistered0d5a35d1, 18 mars 2011 - 23:08.
Postad 18 mars 2011 - 23:18
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Veteran
-
-
2 489 inlägg
Det där är bara att acceptera tyvärr. De marksända kanalerna försvinner då och då. Jag har både TV4 Malmö och TV6 samt några danska kanaler via marksänt och de får jag lägga in på nytt i snitt varannan vecka!
Det är mycket man har tvingats att acceptera med denna box.
Varför skall man acceptera denna bugg? Ingen annan box sedan min första box 1987 har ändrat i favoritlistorna när man flyttat positioner på kanaler än denna. Detta sker för övrigt enbart de marksända kanalerna och inte de från satellit som Canal Digital bestämmer vad vi konsumenter skall titta på. Men Canal Digital vill likt ledningen i Nordkoreaa bestänmma vilka program man skall se på och förbjuda de övriga. Fast 2011 kan man med andra satellitmottagare ändå se kanaler utanför Canal Digitals begränsade hemisfär styrd av politruker från det utöda CCCP.
Postad 19 mars 2011 - 08:08
Unregistered0d5a35d1
-
Unregistered0d5a35d1
-
Användare
-
-
131 inlägg
Varför skall man acceptera denna bugg? Ingen annan box sedan min första box 1987 har ändrat i favoritlistorna när man flyttat positioner på kanaler än denna. Detta sker för övrigt enbart de marksända kanalerna och inte de från satellit som Canal Digital bestämmer vad vi konsumenter skall titta på. Men Canal Digital vill likt ledningen i Nordkoreaa bestänmma vilka program man skall se på och förbjuda de övriga. Fast 2011 kan man med andra satellitmottagare ändå se kanaler utanför Canal Digitals begränsade hemisfär styrd av politruker från det utöda CCCP.
Jaja, jag menar inte att man ska acceptera det, men vafan skall man göra? Jag har skrivit och klagat två ggr till Canal Digital men det känns lönlöst. Förr hade jag tid att ta kampen och stångas med såna här sviniga företag, på den tiden var det Comhem. Nu har vi småbarn och då accepterar man småbuggar trots att det tar emot. Man har helt enkelt inte tid att gaffla med idioter i telefonsupporten!
Postad 19 mars 2011 - 10:18
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
Canal digitals planer för 2011 http://digitalt.tv/c...tal-planer-2011Ny box 3D Tivo ev i slutet av 2011 Smartphone tjänster. (ihpne + android)
Postad 19 mars 2011 - 11:37
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Veteran
-
-
2 489 inlägg
Jaja, jag menar inte att man ska acceptera det, men vafan skall man göra? Jag har skrivit och klagat två ggr till Canal Digital men det känns lönlöst. Förr hade jag tid att ta kampen och stångas med såna här sviniga företag, på den tiden var det Comhem. Nu har vi småbarn och då accepterar man småbuggar trots att det tar emot. Man har helt enkelt inte tid att gaffla med idioter i telefonsupporten!
Själv går jag över till Boxer eller Viasat när den innevarande period tar slut, så då slipper jag i alla fall Canal Digital och dess support.
Postad 19 mars 2011 - 20:07
Unregistered0d5a35d1
-
Unregistered0d5a35d1
-
Användare
-
-
131 inlägg
Själv går jag över till Boxer eller Viasat när den innevarande period tar slut, så då slipper jag i alla fall Canal Digital och dess support.
Japp. Problemet är att vi har ett år kvar på bindningstiden. CD har ett år på sig att skaka fram en ny box som är bättre. Den skall givetvis FÅS, inte köpas, efter att ha stått ut med deras j*vla hattande med denna box... Annars drar jag till Viasat.
Postad 19 mars 2011 - 23:22
mx_forever
-
mx_forever
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
alltså jag har utvecklat en sådan HAT mot denna boxen , men det finns ingen bra sätt att få igen på CD, ( som jag har också utvecklat en hat åt), det som står i deras reklam ,
"man kan spela in en program medan man kollar på den andra " = typ aldrig...
"man kommer aldrig missa sina favoritprogram igen" = FAN HELLER , och kom ihåg nu missar du din favoritprogram , så kommer den aldrig komma på tv igen...
"rymmer över 100 timmar inspelade program"= skulle inte tro det ( 250gb på en dator räcker långt, på denna boxen ca en veckas favoritprogram och den är full)
"Du kan titta på ett program samtidigt som du spelar in ett annat samt pausa i direktsändning" = om man har tur så kanske , med buggar förstås
"HD-kanaler med överlägsen bild- och ljudkvalitet." = jag ser ingen skillnad mellan svt, och svt hd så ??
, kan man inte lämna tillbaks bajslådan(boxen) och få tillbaks pengarna för den, men behålla kortet och köpa en annan box utan abonnemang som funkar? typ VU+ ( har hört att den e bra)
Postad 19 mars 2011 - 23:44
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Jo deras reklam tycker jag är kriminell eftersom de lurar folk. Inget fel på utbudet om man struntar i Premium Leage så fattar inte att de hållt Sagem bakom ryggen så många år. Skulle vara intressant att veta hur deras avtal med Sagem ser ut och det särskilt ekonomiskt.
VU+ tror jag inte är något för de flesta CD-kunder. Lite för mycket bök för att få det fungera och lättaste sättet (OpenPli) saknar möjligheten att kunna använda usbsticka för DVB-T. Och största anledning till att Vu+ Duo är bökig är att dess inbyggda Conax-modul inte stödjer Canal+/Digital och att man därför får använda en mjukvaruavkodare istället. Mjukvaruavkodare tar företaget starkt avstånd från på sitt forum. Det går att köpa lösa CA moduler som passar men de verkar bökiga att få igång.
Själv är jag enormt nöjd med min V+ Duo men gillar ju också böka med mina tekniska prylar.
Postad 20 mars 2011 - 10:05
Grön49
-
Grön49
-
Användare
-
-
105 inlägg
Canal digitals planer för 2011
http://digitalt.tv/c...tal-planer-2011
Ny box 3D Tivo ev i slutet av 2011 Smartphone tjänster. (ihpne + android)
Cd har slutat svara på Fairshopping. Jag kan förstå det för vad ska dom svara? Dom vet ju mycket väl att dom kommer inte att få ordning på boxen. Jag kommer inte att acceptera att betala fullt pris på den nya boxen när den kommer. Blir det inte kraftigt sänkt pris för oss som har lidit med skitboxen i flera år så lämnar jag CD.
Postad 20 mars 2011 - 13:23
B BUS
-
B BUS
-
Forumräv
-
-
607 inlägg
Även om CD kommer med erbjudandet 'gratis ny box om ni teknar abb för 24 månader' är jag i daxläget mycket tveksam om jag våga binda upp mig så länge igen. Tänk om den nya boxen är skit eller om dom får för sig att förstöra den också, med någon ny finnes vi inte vill ha.
Postad 20 mars 2011 - 13:40
Herr Kantarell
-
Herr Kantarell
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Är så jäkla nöjd att villaföreningen precis signat avtal med fiberaktör som från 1 juni kommer leverera tv/bredband/IP-telefon för den nätta månadssumman av 279:-.
På måndag är det jag som ringer CD/Tele2 och gladeligen säger upp deras skurk-abbonemang !.
CD-HD PVR box kommer jag ej sakna ...
Postad 20 mars 2011 - 14:00
Unregistereda4c12829
-
Unregistereda4c12829
-
Användare
-
-
171 inlägg
Gratulerar 
Tänkte försöka kontakta villorna runtomkring där jag bor och se om vi kan bli ca 10 stycken som går ihop för då
är en aktör villig att lägga ner fiber hit  . Hoppas Hoppas
Postad 20 mars 2011 - 16:37
Bullit
-
Bullit
-
Forumräv
-
-
725 inlägg
Sedan i fredags får jag upp att detfinns en ny programvaruversion till min box. Jag kör redan på 0.8.0. Jag tycker det borde vara lite inlägg i denna tråd om det verkligen finns en ny version. Det finns ingen info på CD's hemsida heller. Det är väl iofs inte att vänta sig heller.
Är det den här HDCP-uppdateringen tro? I så fall sk*ter jag i att uppdatera. Förmodligen blir det bara värre om man uppdaterar.
För överig anser jag att detta är en j*vla skitbox.
Jag har inte bestämt mig om det blir Viasat eller Comhem i fortsättningen. Det blir i alla fall inte CD. Enda chansen att det blir CD igen är att dom gratis byter till nya boxen och det utan ytterliggare bindningstid.
Postad 21 mars 2011 - 08:56
Unregistered1573
-
Unregistered1573
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Fick nu problem med att när jag startade en inspelning så gick det inte att se på några andra kanaler svart bild och dålig signal visades. Det enda som visades var inspelnigen så jag gick in i den och stoppade den och då kom det igen bild på kanalerna. Gjorde ett nytt försök att starta inspelningen och då gick det bra ...
Samma sak hände mig igår kväll. Satte "Solsidan" på inspelning och sedan gick det inte att få in någon signal på de andra kanalerna. Efter ca tio minuter in i inspelningen startade boxen om sig och jag kunde sedan se alla kanaler som vanligt igen.
Postad 21 mars 2011 - 12:29
bkd
-
bkd
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
VU+ tror jag inte är något för de flesta CD-kunder. Lite för mycket bök för att få det fungera och lättaste sättet (OpenPli) saknar möjligheten att kunna använda usbsticka för DVB-T. Och största anledning till att Vu+ Duo är bökig är att dess inbyggda Conax-modul inte stödjer Canal+/Digital och att man därför får använda en mjukvaruavkodare istället. Mjukvaruavkodare tar företaget starkt avstånd från på sitt forum. Det går att köpa lösa CA moduler som passar men de verkar bökiga att få igång.
Själv är jag enormt nöjd med min V+ Duo men gillar ju också böka med mina tekniska prylar.
Sorry för off topic, men det här inlägget var inte helt korrekt.  Det går alldeles utmärkt att köra med usbsticka för DVB-T i OpenPLi. Med OpenPLi behöver man inte heller anstränga sig speciellt mycket med för att få igång "mjukvaruavkodaren". Håller nog annars med Ruva; en hel del CD-kunder skulle nog känna sig obekväma med Vu+. Dessutom är den för tillfället lite framtidsosäker vad gäller ev kommande pairing/CI+. Fast om man känner sig hemma vad gäller datorer och linux plus kan avvara en slant, är det fortfarande ett bra alternativ. *duckar för ev påhopp om fel tråd*
Postad 21 mars 2011 - 16:12
Mikolino
-
Mikolino
-
Veteran
-
-
2 008 inlägg
Tänkte bara höra lite snabbt om det går att använda usb ingången till något ännu? (vet att den var spärrad i början) och om den fortfarande är spärrad, kan man byta firmware osv.? jag har deras första pvr box 101 st
Postad 21 mars 2011 - 16:14
nilsa
-
nilsa
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Tänkte bara höra lite snabbt om det går att använda usb ingången till något ännu? (vet att den var spärrad i början) och om den fortfarande är spärrad, kan man byta firmware osv.? jag har deras första pvr box 101 st
Nope
Postad 21 mars 2011 - 19:28
Unregisteredc37bf591
-
Unregisteredc37bf591
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Det är tydligen som så att många har problem att avsluta abonnemanget i förtid. Så här står det i villkoren som vi har. http://www.canaldigi...al-satellit-TV/"4. UPPDATERING AV BOX OCH KORT CD kan ladda ner ny programvara till Boxen för att komplettera eller förbättra Boxens funktion. Under nedladdningen kan Boxen i vissa fall inte användas för Tjänsterna. CD kan vid t.ex. ändrad sändningsteknik eller av säkerhetsskäl byta ut Kortet. Vid utbyte av Kortet kan Kunden behöva en ny Box för att kunna se samma utbud som tidigare. Om Kunden hyr Boxen från CD kommer CD att byta ut Boxen mot en annan. Om Kunden köpt Box från CD och inte vill köpa en ny Box får Kunden säga upp Avtalet med omedelbar verkan. I sådant fall skall Kunden inte vara skyldig att betala slutavgift enligt punkt 15. CD har inget ansvar för Boxen om Boxen inte har köpts eller hyrs av CD." Det innebär att om boxen försämras eller om funktioner, t.ex. redigering av inspelningar, tas bort så har vi rätt att säga upp avtalet oavsett bindningstid eller uppsägningstid. I mitt fall så löste vi det som så att CD skickade en ny box med programvaran som fanns i augusti 2010 och jag tog tillbaka uppsägningen.
Postad 21 mars 2011 - 22:21
Hobbe667
-
Hobbe667
-
Rookie
-
6 inlägg
Det är tydligen som så att många har problem att avsluta abonnemanget i förtid. Så här står det i villkoren som vi har.
http://www.canaldigi...al-satellit-TV/ "4. UPPDATERING AV BOX OCH KORT CD kan ladda ner ny programvara till Boxen för att komplettera eller förbättra Boxens funktion.
Vilken del av detta har CD uppfyllt komplettera eller förbättra Boxens funktion
Postad 22 mars 2011 - 00:19
B BUS
-
B BUS
-
Forumräv
-
-
607 inlägg
Det innebär att om boxen försämras eller om funktioner, t.ex. redigering av inspelningar, tas bort så har vi rätt att säga upp avtalet oavsett bindningstid eller uppsägningstid. I mitt fall så löste vi det som så att CD skickade en ny box med programvaran som fanns i augusti 2010 och jag tog tillbaka uppsägningen.
Vill inte boxen uppdatera till LINUX ner/uppdateringen efter varje start, och hur löser du det så att nerdateringen inte laddas hem av misstag?
Postad 22 mars 2011 - 00:44
Unregisteredc37bf591
-
Unregisteredc37bf591
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Vilken del av detta har CD uppfyllt komplettera eller förbättra Boxens funktion
På det sätt som jag använder boxen så har CD inte förbättrat något, bara försämrat. VOD tänker jag inte använda och att införa 3D sändningar innan boxproblemet är löst tyder på inkompetens. Kundtjänst verkar inte ha någon beslutsrätt men det finns alltid någon högre upp på stegen.
Postad 22 mars 2011 - 00:53
Unregisteredc37bf591
-
Unregisteredc37bf591
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Vill inte boxen uppdatera till LINUX ner/uppdateringen efter varje start, och hur löser du det så att nerdateringen inte laddas hem av misstag?
Jag bara väntar på den dagen när jag gör ett misstag och svarar JA på uppdateringen men än så länge har det fungerat. Det är i alla fall väldigt irriterande att få frågan varje uppstart. CD påstår att det inte går att ta bort frågan men under tiden före senaste uppdateringen så kom den inte upp så visst kan CD ta bort den.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|