Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)
12255 svar till detta ämne
Postad 30 mars 2011 - 11:39
Iwarsson
-
Iwarsson
-
Lärjunge
-
-
426 inlägg
Jaha, jag var med i den sista vändan som fick HDCP. Efter uppdateringen har jag fått problem som liknar de som tidigare rapporterats, fast med en stor skillnad... Mitt i program, inte när det går över till eller från reklam, under uppstart eller kanalbyte. Nej mitt under pågående program skiftar bilden i ljuslila hänger sig, det sprakar lite och sedan fungerar det som det ska... Handskakningsproblem när det redan handskakats?  Förstår mig inte på den här boxen!? Förutom det fungerar den hyffsat med diverse mindre skavanker. Skärp er nu Canal Digital, det var väl Premium ni skulle vara???
Postad 30 mars 2011 - 12:22
homery
-
homery
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Premium me denna box??? jo tjena
Postad 30 mars 2011 - 12:46
h_z
-
h_z
-
Beroende
-
-
1 112 inlägg
Skrev ett långt meddelande till Canal Digital via deras formulär.
Beskrev mina problem, bla att jag inte kan spela in 3 olika program på olika tider i följd under samma kväll, att det blir problem med signalen, att det hänger sig när var och varannan dag när man trycker på EPG. Ljudet uteblir helt eller delvis när man spelar in på tex SVT HD eller TV4 HD. Att fjärren har så dålig respons att man kräks. Att program inte blir inspelade alls eller bara delvis. Osv...
Fick nu svaret att den nya programvaran (0.8.0_H) inte blivit nerladdad helt... dock så dök den rutan upp för första gången igår, och jag valde att inte installera den då.
Samt så skulle jag få en ny strömadapter...
Postad 30 mars 2011 - 12:56
B BUS
-
B BUS
-
Forumräv
-
-
607 inlägg
att man kräks. Att program inte blir inspelade alls eller bara delvis. Osv...
Fick nu svaret att den nya programvaran (0.8.0_H) inte blivit nerladdad helt... dock så dök den rutan upp för första gången igår, och jag valde att inte installera den då.
Vadå, inte nerladdat helt? Vad skulle du göra då, försöka tvinga ner en ny nerladning eller vad var deras lösning denna gång?
Postad 30 mars 2011 - 13:10
h_z
-
h_z
-
Beroende
-
-
1 112 inlägg
Vadå, inte nerladdat helt? Vad skulle du göra då, försöka tvinga ner en ny nerladning eller vad var deras lösning denna gång?
Exakt, fantastiskt faktiskt att boxen kan köras utan en komplett programvara!  Så här skrev de: En del av de problem som du beskriver kan bero på att du inte har fått hem hela mjukvaruuppdateringen som vi släppte nu i veckan, 0.8.0_H. Det vi rekommenderar dig är att du ”tvingar” hem mjukvaran på nytt. Du börjar med att göra en fabriksåterställning av boxen.
Fast som sagt så har jag inte ens försökt att ladda ner programvaran när jag fick frågan första gången igår när jag startade boxen.
Redigerat av h_z, 30 mars 2011 - 13:25.
Postad 30 mars 2011 - 14:58
Priskvark
-
Priskvark
-
Användare
-
-
125 inlägg
Exakt, fantastiskt faktiskt att boxen kan köras utan en komplett programvara! Fast som sagt så har jag inte ens försökt att ladda ner programvaran när jag fick frågan första gången igår när jag startade boxen.
Ibland så känner man det som om supporten försöker driva med en när de kommer med sina knepiga förslag till lösningar. Och man kan verkligen stöta på olika personligheter och kompetensnivå när man ringer dem, någon enstaka borde antagligen byta jobb. Men... Jag har själv blivit glatt överraskad av vilken skillnad en fabriksåterställning och/eller en förnyad nedladdning av programvaran kan göra. Även ett byte av transformatorn har avhjälpt startproblem. Så om du inte gjort det redan skulle jag vilja tipsa om att du borde pröva innan du avfärdar förslagen. Du har nog fått en instruktion redan men annars påminner jag om ett alternativ att göra det på. Gör gärna en fabriksåterställning helt utan externa enheter anslutna (jo strömkabeln givetvis  men ta bort antenner och nätverkskablar osv.). Slå på apparaten och vänta tills den startat upp sig helt. Tryck på fjärrkontrollen, i snabb följd, Röd + 353 + Texttv + 1. När boxen signalerar 8888 ser du att ditt kommando utförs. Därpå vet du ju att man får installera om kanaler och sina personliga inställningar. Om du sedan vill ladda ner senaste programvaran igen (eller för första gången) kanske förutsättningarna för en lyckad installation ökar eftersom boxen ännu inte hunnit ställa till det så mycket för sig. Du lär få en utbytesbox hemskickad om förslagen från CD inte hjälper. Hoppas den i så fall inte ger dig helt nya problem - men det är väl alltid trevligt med lite omväxling
Redigerat av Priskvark, 30 mars 2011 - 15:06.
Postad 30 mars 2011 - 15:02
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3 271 inlägg
Att ladda ner hela mjukvaran är inte samma sak som att installera hela mjukvaran. Den laddas väl ändå ner till HDD'n först innan den installeras. Får man då bara ner en del av mjukvaran kan det ju tänkas att boxen signalerar att den nya mjukvaran är nerladdad och då får man inte frågan igen, men den kan inte installeras p.g.a. att den inte är komplett.
Postad 31 mars 2011 - 07:23
h_z
-
h_z
-
Beroende
-
-
1 112 inlägg
Självklart ska jag ge det ett försök, dock så har jag aldrig ens försökt att ladda ner mjukvaran till att börja med.
Så den bör inte vara delvis nerladdad heller, och det handlar om 0.8.0_H.
Postad 31 mars 2011 - 12:33
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2 230 inlägg
Har precis skruvat upp tallriken och installerat denna box. Kör med gammal FW (2.3.0) och avböjer uppdateringar eftersom det verkar vara rekommendationen. (Eller?)
Min fråga gäller signalstyrka, nämligen att jag har ganska stor skillnad mellan mottagarna. På SAT1 ligger styrkan på knappt 160 och på SAT2 på drygt 180, det varierar ju lite beroende på frekvens. Växlar jag kablarna så blir resultatet likadant så det hänger inte på LNB eller kablar, skillnaden ligger i boxen.
Har någon liknande skillnader? Än så länge har ju vädret varit bra, men riskerar jag problem vid snöfall?
Postad 31 mars 2011 - 12:42
jpterj
-
jpterj
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Har precis skruvat upp tallriken och installerat denna box. Kör med gammal FW (2.3.0) och avböjer uppdateringar eftersom det verkar vara rekommendationen. (Eller?) Min fråga gäller signalstyrka, nämligen att jag har ganska stor skillnad mellan mottagarna. På SAT1 ligger styrkan på knappt 160 och på SAT2 på drygt 180, det varierar ju lite beroende på frekvens. Växlar jag kablarna så blir resultatet likadant så det hänger inte på LNB eller kablar, skillnaden ligger i boxen. Har någon liknande skillnader? Än så länge har ju vädret varit bra, men riskerar jag problem vid snöfall?
SAT1 og SAT2 er oftest innstilt på ulike frekvenser som kan påvirke signalstyrken. Om du programmerer et opptak på en kanal og så ser på den samme kanalen live så skal både SAT1 og SAT2 være på samme frekvens.
Postad 31 mars 2011 - 13:06
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2 230 inlägg
SAT1 og SAT2 er oftest innstilt på ulike frekvenser som kan påvirke signalstyrken.
Fullt medveten om det, men även med båda på samma frekvens är skillnaden lika stor.
Postad 31 mars 2011 - 18:28
mrmani
-
mrmani
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Har SVTB försvunnit och ersatts med SVTB/SVT2?
Som vanligt försvann alla marksända kanaler från favoritlistan när dom uppdaterar sina kanallistor.
Postad 31 mars 2011 - 19:36
MiWa
-
MiWa
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
Har SVTB försvunnit och ersatts med SVTB/SVT2? Som vanligt försvann alla marksända kanaler från favoritlistan när dom uppdaterar sina kanallistor.
Verkar så, dem har gjort en liten förändring bland kanalerna. Vi har även fått svt1 hd och svt2 hd på kanal 11 & 12.
Postad 31 mars 2011 - 20:02
Boxman81
-
Boxman81
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Behöver jag säga att 27 st kanaler försvann idag från min favoritlista?
Redigerat av Boxman81, 31 mars 2011 - 20:59.
Postad 31 mars 2011 - 20:14
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Har SVTB försvunnit och ersatts med SVTB/SVT2? Som vanligt försvann alla marksända kanaler från favoritlistan när dom uppdaterar sina kanallistor.
De verkar ha flyttat kanalen och den heter, som förut, SVTB/SVT2 4ja, på sätt och vis bra att kanallistan får tuppjuck när de lägger till kanaler. Hur skulle man annars få veta att det kommit till nya när man bara bläddrar i sin egen favoritlista. it´s not a bug, it´s a feature!
Postad 31 mars 2011 - 21:02
mrmani
-
mrmani
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Har då och då problem med att HD kanaler får "mosaik" och hackar.
Antar att jag behövt dra kabeln lite för långt, från parabolen till boxen.
Har någon nått förslag på vad man kan göra åt det? Någon förstärkare eller något?
Parabol signalen ligger på God signalstyrka med 64-65% på Antenn1 och 70% på Antenn2.
Postad 31 mars 2011 - 21:10
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Har då och då problem med att HD kanaler får "mosaik" och hackar. Antar att jag behövt dra kabeln lite för långt, från parabolen till boxen. Har någon nått förslag på vad man kan göra åt det? Någon förstärkare eller något? Parabol signalen ligger på God signalstyrka med 64-65% på Antenn1 och 70% på Antenn2.
50-60 meter 1,0 koax är inga problem. Hur långa och hur grova kablar har du?
Postad 31 mars 2011 - 21:22
mrmani
-
mrmani
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Har kabeln som följde med i paketet när jag köpte parabolen samt någon avskärmad kabel från Kjell&Company som dom sa skulle vara bra. Vad är 1,0 koax?
Redigerat av mrmani, 31 mars 2011 - 21:23.
Postad 01 april 2011 - 06:08
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Har kabeln som följde med i paketet när jag köpte parabolen samt någon avskärmad kabel från Kjell&Company som dom sa skulle vara bra. Vad är 1,0 koax?
Den koaxialkabeln som följde med i Canal digital paketet har 1 millimeters mittledare, dvs 1,0. Det finns massor av olika koaxialkablar, men ju tunnare mittledare desto högre dämpning av signalen.
Postad 01 april 2011 - 07:51
HSE
-
HSE
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Om bilden hackar/pixlar med den signalstyrkan misstänker man att parabolhuvudet behöver vridas lite i sidled, har varit uppe tidigare. Har ju med polerisasionen att göra.
Postad 01 april 2011 - 08:14
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Om bilden hackar/pixlar med den signalstyrkan misstänker man att parabolhuvudet behöver vridas lite i sidled, har varit uppe tidigare. Har ju med polerisasionen att göra.
Rotera parabolhuvudet, inget annat. Kl 5 tror jag det ska stå i.
Postad 01 april 2011 - 08:43
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Rotera parabolhuvudet, inget annat. Kl 5 tror jag det ska stå i.
Men om en Canal digital auktoriserad installatör har installerat prylarna ska man inte göra nånting, för då är det backjobb.
Postad 01 april 2011 - 08:57
mrmani
-
mrmani
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Men om en Canal digital auktoriserad installatör har installerat prylarna ska man inte göra nånting, för då är det backjobb.
Nä jag har installerat det själv. Så jag får prova det då.
Postad 01 april 2011 - 18:11
Berns
-
Berns
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Skickade just ett mail till CDs reklamationsansvarig med ett krav på knappt 10 000kr för våra utgifter samt det vi betalat för vårat abonnemang och installation och en uppsägning av abonnemanget såfort vi har pengarna på kontot.
Har tröttnat fullständigt på deras ursäkter och bortförklaringar från en i övrigt fullständigt inkompetent support. Har iofs inte så stora förhoppningar, men hoppas kan man ju alltid...
Postad 02 april 2011 - 08:14
Jörgen A.
-
Jörgen A.
-
Lärjunge
-
-
471 inlägg
Är det konsumentombudsmannen man skall ta hjälp av???
Vi har köpt en fungerande box ( tillsammans med 24 månaders kontrakt) som efter höstens uppdatering är en helt annan apparat. Enkelt att bevisa då den medföljande manualen inte på något sätt går att använda längre. Kontraktsbrott från deras sida? Kan detta vara lagligt?
Redigerat av Jörgen A., 02 april 2011 - 08:16.
Postad 02 april 2011 - 08:32
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Är det konsumentombudsmannen man skall ta hjälp av??? Vi har köpt en fungerande box ( tillsammans med 24 månaders kontrakt) som efter höstens uppdatering är en helt annan apparat. Enkelt att bevisa då den medföljande manualen inte på något sätt går att använda längre. Kontraktsbrott från deras sida? Kan detta vara lagligt?
Du kan kanske anmäla till ARN ( http://www.arn.se/anmalan/) De gör säkert som ASSA gjorde med sina problem lås, löser det innan ARN ger sin dom
Postad 02 april 2011 - 17:49
Unregistered259b9dd2
-
Unregistered259b9dd2
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Nu när jag skulle starta boxen ville den ej lyda fjärrkontrollen eller när jag tryckte på on/off-knappen på fronten. Fick använda strömbrytaren och när den väl startat kom det upp en ruta om att boxen var överhettad.....
Redigerat av Unregistered259b9dd2, 02 april 2011 - 17:49.
Postad 02 april 2011 - 19:26
Fraden
-
Fraden
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Någon som vet hur man spärrar / döljer en befintlig inspelning? Verkar inte funka efter uppdateringen. "spärra" är "grått" och går inte att välja.
Mvh Fredrik
Ja det vill jag också veta! Gick kalas innan alla jä**a uppdateringar. Ringde nyss till Canal digital och som visste ju inget som vanligt. Sämre kundtjänst får man leta efter. Sitter och betalar flera hundra i månaden för något som inte fungerar som det ska. Han på supporten visste inte ens vad jag menade. Trött man blir!
Redigerat av Fraden, 02 april 2011 - 19:42.
Postad 03 april 2011 - 14:04
lundis68
-
lundis68
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
Har då och då problem med att HD kanaler får "mosaik" och hackar. Antar att jag behövt dra kabeln lite för långt, från parabolen till boxen. Har någon nått förslag på vad man kan göra åt det? Någon förstärkare eller något? Parabol signalen ligger på God signalstyrka med 64-65% på Antenn1 och 70% på Antenn2.
Detta är väl en känd bugg efter höstens uppdatering? Detta fanns inte innan!! MVH Lundis
Redigerat av lundis68, 03 april 2011 - 14:05.
Postad 04 april 2011 - 10:05
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3 271 inlägg
Man ska vrida LNB'et lite gran typ till kl 5. Jag har reklamerat hos den installatören som gjorde jobber för ett år sen. Förklarade varför och han sat att han tittar förni nästa gång han är i krokarna.
Postad 04 april 2011 - 20:07
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3 271 inlägg
Nu har boxen hängt sig både i Fredags och idag kl. 10.15. Frugan har en inspelning timad varje vardag kl. 10.20.
Fattar inte varför.
Postad 04 april 2011 - 20:29
Unregistered8f84b172
-
Unregistered8f84b172
-
Användare
-
-
173 inlägg
Frugan har en inspelning timad varje vardag kl. 10.20. Fattar inte varför.
Inte jag heller...det är väl "Våra bästa år" på TV3 avsnitt 5700 eller nått sånt?  Har samma problem med den töntiga serien här hemma...hehe Sorry...OT
Postad 05 april 2011 - 08:16
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3 271 inlägg
 Ja j*vlar den meningen var dubbelbottnad.
Redigerat av Melmac, 05 april 2011 - 08:16.
Postad 05 april 2011 - 12:31
Jörgen A.
-
Jörgen A.
-
Lärjunge
-
-
471 inlägg
Fick en utbytesbox - en gammal en - riktigt lågt serienummer jämfört med min 1a box som köptes 09. Bytesboxen är så dålig, lyckas med alla fel min andra hade + en massa nytt, bl a missar de flesta programmerade inspelningar.
Ska nu äntligen få en fabriksny i utbyte.
Det var svårt: - Krävdes en massa mail + telefonsamtal & några veckor med en usel utbytebox.
Hoppas det är värt det... ( kan ju vara så att inga boxar av denna modell klarar nya mjukvaran)
Fick svaren ang. att alla markkanaler försvinner från favoritlisten:
Markboxfunktionen är en extra funktion som tyvärr inte fungerar tillfullo - Ända säljer de in boxen som mark/satellit mottagare!!?
Redigerat av Jörgen A., 05 april 2011 - 14:36.
Postad 05 april 2011 - 18:40
fremar-7
-
fremar-7
-
Lärjunge
-
-
264 inlägg
Fick en fabriksny box idag efter att hddn kraschat på min box från juli 2009. Den nya är faktiskt väldigt mycket tystare och som en bonus har den v2.3.0 mjukvaran, helt underbart. Får bara hoppas att jag eller sambon inte råka trycka på uppdatera nu innan ADB boxen kommer till jul? (Lite optimistisk nu då supersnabba canal d sagt november) Liten bonusbild på 3x så mycket problem: http://img641.images...61/img3064f.jpg
Postad 05 april 2011 - 19:07
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3 271 inlägg
Så hade man antenninstallatören här idag, det är ju bara ett års garanti på dessa montage, bara så ni vet. Det betyder att om installatören gjort ett taffligt jobb kan man få sitta utan bild i ett år innan man kan säga upp abb'et. Dessutom hittade han ett fäste som var trasigt (det som sitter in i "bommen" och som man sen sätterLNB på) och så spännde han skruvarna till masten, de hade blivit lösa i höst stormarna. Bra sätt att få till en 1000-lapp på 20 min.
Detta ska tas upp med C.D. Att det kan bli lite löst om det blåser, fine, men inte fan ska ett fäste helt plötsligt kunna gå sönder! Då måste det vara sönderskruvat från början! Dessutom borde garantin gälla under hela abbonemanget!
Redigerat av Melmac, 05 april 2011 - 19:10.
Postad 05 april 2011 - 20:43
Unregistered34914
-
Unregistered34914
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Jag har som de flesta andra haft en hel del problem med min box, men ändå stått ut. Nu har det dykt upp ett nytt problem som gör att jag allvarligt funderar på att kasta ut skräpet: Av någon anledning så fylls HD:n upp trots att jag inte spelar in någonting. Det började med att en inspelning igår kväll inte fungterade som den skulle utan delades upp i en massa korta inspelningar som bara är svarta. En timmas inspelning gav upphov till ca. 100 separata i "My TV". Då stod HD:n på 97% efter att innan ha varit på ca. 50%. Efter att ha gjort en fabriksåterställning så sjönk det till 88%, men efter par timmar var det uppe i 97% igen utan att någon inspelning var aktiv.
Kan det vara HD:n som håller på att krascha kanske?
Postad 05 april 2011 - 21:58
jvg
-
jvg
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Idag tog det tvärstopp.
Har aldrig haft några problem med hårddisken tidigare, men idag gick den från halvfull till helfull trots att jag bara spelade in nåt enstaka program.
Efter en omstart gick jag in i MyTv igen och får se att ett antal gamla inspelningar, från oktober förra året kommit tillbaka (!?) (som såklart varit raderade sedan länge).
Märker också att inga program går att spela upp, varken nyinspelade eller lite äldre, blir bara svart bild på allt.
Provar att spela in något men det går inte, den vägrar att spela in eller spela upp något alls längre.
För varje inspelningsförsök jag gör, får jag en rad i MyTv som inte går att spela upp och inte går att radera.
Nu är hårddisken formaterad.
Alla inspelade program borta.
Alla programmerade inspelningar borta.
Alla favoritlistor borta.
Tack.
/j
Postad 05 april 2011 - 22:01
ETonCal
-
ETonCal
-
Användare
-
-
116 inlägg
Våran box låter ganska mycket, serieinspelningar pågår lite här o där  . Ibland går den i standby (helt själv) för att sedan inte kunna startas från fjärrkontrollen, utan man ska förstås dra ut strömsladden o in igen osv...
Funderar på om det går att sälja en sådan box när abonnemangstiden är slut...
Redigerat av ETonCal, 05 april 2011 - 22:01.
Postad 06 april 2011 - 07:59
Unregisteredb71577f7
-
Unregisteredb71577f7
-
Användare
-
-
164 inlägg
Jag har som de flesta andra haft en hel del problem med min box, men ändå stått ut. Nu har det dykt upp ett nytt problem som gör att jag allvarligt funderar på att kasta ut skräpet: Av någon anledning så fylls HD:n upp trots att jag inte spelar in någonting. Det började med att en inspelning igår kväll inte fungterade som den skulle utan delades upp i en massa korta inspelningar som bara är svarta. En timmas inspelning gav upphov till ca. 100 separata i "My TV". Då stod HD:n på 97% efter att innan ha varit på ca. 50%. Efter att ha gjort en fabriksåterställning så sjönk det till 88%, men efter par timmar var det uppe i 97% igen utan att någon inspelning var aktiv.
Kan det vara HD:n som håller på att krascha kanske?
Har haft samma problem för mig hjälpte det med att först göra boxen strömlös ett par sekunder så att inga inspelningar är igång, samt en fabriksåterställning. Det program som blivit inspelat 200ggr försvann, men alla andra program låg tack och lov kvar. Enl. CD så kan man behöva formatera hårddisken om inte detta hjälper (varför inte? låter väl som en bra lösning tycker CD) Lycka till!
Postad 06 april 2011 - 08:15
fremar-7
-
fremar-7
-
Lärjunge
-
-
264 inlägg
Idag tog det tvärstopp. Har aldrig haft några problem med hårddisken tidigare, men idag gick den från halvfull till helfull trots att jag bara spelade in nåt enstaka program.
Efter en omstart gick jag in i MyTv igen och får se att ett antal gamla inspelningar, från oktober förra året kommit tillbaka (!?) (som såklart varit raderade sedan länge). Märker också att inga program går att spela upp, varken nyinspelade eller lite äldre, blir bara svart bild på allt.
Provar att spela in något men det går inte, den vägrar att spela in eller spela upp något alls längre. För varje inspelningsförsök jag gör, får jag en rad i MyTv som inte går att spela upp och inte går att radera.
Nu är hårddisken formaterad.
Alla inspelade program borta. Alla programmerade inspelningar borta. Alla favoritlistor borta.
Tack.
/j
Precis sådär hände det med min box för någon vecka sen, hjälpte inte med fabriksåterställning utan fick formatera hårddisken. Men disken är ju trasig ändå, vart inte bra efter det utan disken fylldes väldigt fort. Stod 10% använt när jag hade spelat in 4 timmar SD material så alltså skulle det bara rymmas 40 timmar totalt då? Sen blev inspelningarna skakiga tyckte jag, hackade till ibland och sprakade till i ljud/bild. Fick i alla fall till slut boxen utbytt till en nu som förhoppningsvis funkar dessutom med v2.3.0 mjukvaran så jag hoppas att vi klarar att undvika att råka uppgradera den ofrivilligt nu tills ADB boxen kommer.
Postad 06 april 2011 - 11:07
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Se vad jag hittade: https://www.minhembi...showuser=238055Vi får hoppas på en bra dialog! Välkomna!
Postad 06 april 2011 - 12:06
Unregistered7a069c9a
-
Unregistered7a069c9a
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Lite roligt i deras profil under vänner "Det finns inga vänner att visa". Nä och det lär väl inte bli fler heller!
Postad 06 april 2011 - 13:10
pl1sk3n
-
pl1sk3n
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
Ser att ni på CD är inloggade, det vore ju perfekt om ni kunde börja ge bra praktiska råd.
Alla vi här som har problem med denna skitbox har prövat återställning, formatera hdd'n osv x antal ggr.
Är ju dock inte så roligt att förlora alla inspelningar man sparat bara för att fw inte är bra.
Själv så har jag vart beta testare sen boxen kom, nu får man väll kanske kalla det alfa testare?
Kommer ni någonsin få ordning på denna box, vi är många här som INTE tror det.
Om inte skulle jag gärna vilja veta hur ni kommer kompensera era gamla trogna kunder när dom nya boxarna kommer?
Har vart kund hos er sen hedenhös & fått 1 hel månads avdrag på denna tiden, uselt...
Det positiva med er ankomst är väll att man kanske slipper sitta i er telefonkö hela tiden.
För på mejl svarar ni ju inte, antar att det beror på att kunden inte ska få svart på vitt så att säga....
Hur som, välkomna till forumet  ser fram emot er kunskap & närvaro här.
Postad 06 april 2011 - 14:07
ulfis
-
ulfis
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Kan ju vara ett troll.....
Postad 06 april 2011 - 14:17
Unregisteredadfb60ea
-
Unregisteredadfb60ea
-
Användare
-
-
136 inlägg
Tröttnade total i helgen på CD och deras skitbox. Bytte till boxer och en Humax BXR HD+ 500.
Det är klass skillnad. Ingen hängning än. Bättre bild enligt mig på HD kanalerna. Går att ansluta en extern hdd. fjärrkontrollen har riktig respons. Spolningen funkar skitbra.
Så nu blir det inget mer läsande för mig i den här tråden
//Mackan
Postad 06 april 2011 - 14:55
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Kan ju vara ett troll.....
nejdå, det är det inte. Jag lovar.
Postad 06 april 2011 - 15:52
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2 304 inlägg
Hej hej!
Nu är vi äntligen här!
Vi har följt er länge, nu kan även ni följa oss. Vi kommer ge er feedback, svara på tekniska frågor och ge er mer information så fort vi har något nytt att avslöja. Ni kan läsa mer om hur, vad och varför vi satsar på sociala medier på vår hemsida www.canaldigital.se/socialamedier
Bästa hälsningar,
Alla vi som jobbar med sociala medier på Canal Digital
Postad 06 april 2011 - 16:17
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5 304 inlägg
Ge oss möjligheten att köpa en ny box som fungerar så hade många varit nöjda!
Edit:
Och TV3HD samt TV5HD så hade det varit helt perfekt.
Gärna avtal med ngn så man kan se Formula1 i HD också!
Redigerat av junkan, 06 april 2011 - 16:22.
Postad 06 april 2011 - 19:08
skaris
-
skaris
-
Användare
-
-
200 inlägg
Ge oss möjligheten att köpa en ny box som fungerar så hade många varit nöjda!
Edit: Och TV3HD samt TV5HD så hade det varit helt perfekt. Gärna avtal med ngn så man kan se Formula1 i HD också!
Formel 1 kan vi glömma för dom närmsta åren. Men dom andra + SVT2 HD vore ju inte fel.
Redigerat av skaris, 06 april 2011 - 19:13.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|