* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34705 svar till detta ämne
Postad 22 januari 2010 - 08:53
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Är det inte bara att manuellt välja den lokala SVT kanalen?
Har hänt att jag tappat svensk textning på mina program och istället fått finsk eller norsk. Då är det bara att manuellt ändra inställningen i boxen tillbaka till svensk textning igen, tänkte att det var samma med dessa lokalkanaler.
Redigerat av Unregistered31511, 22 januari 2010 - 08:55.
Postad 22 januari 2010 - 09:14
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Hello.. Hur gör man för att få 1080 på vip1963 eller är det bara 720 ?? Ljudet hänger inte med på svtHD "Bruce lee" ska det vara så eller e det bara för mig har fiber ...
Finns bara max 720p på 1963. Uppleved samma sak med ljudet på SVTHD igår, såg Antikmagasinet och det var lite halvjobbigt med att läppsynken inte var ok
Postad 22 januari 2010 - 10:58
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2 231 inlägg
Finns bara max 720p på 1963. Uppleved samma sak med ljudet på SVTHD igår, såg Antikmagasinet och det var lite halvjobbigt med att läppsynken inte var ok
Var exakt samma problem med Com Hem på deras HD-kanaler förut. Vet inte om det är fixat där än då jag inte har kvar det abonnemanget.
Postad 22 januari 2010 - 11:33
Licknatte
-
Licknatte
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Vilken typ av avtal har du? Har du ADSL eller fiber LAN? Kollektivt avtal?
ADSL. Orsaken till bytet anges till att det är nödvändigt för att kunna se Viasat Golf.
Postad 22 januari 2010 - 11:33
Johnnyboy
-
Johnnyboy
-
Användare
-
-
113 inlägg
Jag vet inte om det har nämnts här i tråden. Men Telias informationssida om HDTV är uppdaterad:
http://www.telia.se/hdtv
/Peter Cigéhn
Det här var glada nyheter!  Idag kom det brev med information om att 1510-boxen byts ut mot 1903. Skickas ut med början den 25 januari, utan krav på bindningstid.
Det här borde väl innebära att en MPEG4-övergång inte ligger alltför långt fram i tiden? Någon som har mer intormation om när övergången kan tänkas ske? Kommer alla kanaler att gå över till MPEG4?
Postad 22 januari 2010 - 11:47
redina
-
redina
-
Användare
-
-
170 inlägg
Det här var glada nyheter! 
Det här borde väl innebära att en MPEG4-övergång inte ligger alltför långt fram i tiden? Någon som har mer intormation om när övergången kan tänkas ske? Kommer alla kanaler att gå över till MPEG4?
Om alla kanaler läggs om till MPEG4, borde det ju finnas plats att spela in och titta på en annan kanal också kan man tycka om det inte är HD. Någon som vet hur mycket bandbredd MPEG4 tar mot MPEG2?
Redigerat av redina, 22 januari 2010 - 11:48.
Postad 22 januari 2010 - 12:14
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Tycker fortfarande läppsynken är fel på SVTHD.... Kollar på Debatt just nu. Nån annan som upplever samma sak?
Postad 22 januari 2010 - 12:40
Unregistered2c1997ae
-
Unregistered2c1997ae
-
Beroende
-
-
1 163 inlägg
Om alla kanaler läggs om till MPEG4, borde det ju finnas plats att spela in och titta på en annan kanal också kan man tycka om det inte är HD.
Någon som vet hur mycket bandbredd MPEG4 tar mot MPEG2?
Nu var det ett tag sedan jag själv hade Telia, men då jag senaste gjorde mätningar på de MPEG4 provsändningar som pågick då så låg bithastigheten ca 2.5 Mbit/s på SD sändingar, dvs ungefär hälften av motsvarande MPEG2 kodade sändningar. Så ja, man får in två MPEG4 kodade SD kanaler på samma bandbredd som en MPEG2 kodad SD kanal. /Peter Cigéhn
Postad 22 januari 2010 - 14:49
Sledgas
-
Sledgas
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Stort tack! Egentligen borde man väl kunna sätta en kort kabel mellan inkommande och extrajacket för att få bort bredbandsswitchen från hallen? Har IP-telefoni så jag behöver inte tänka på att koppla telefonen i första jacket.
Visst, jacka ihop 1 & 2 och flytta över bredbandsswitchen till ditt rum istället. Slipper du ha en extra kabel gåendes dit också
Postad 22 januari 2010 - 19:56
pedantic
-
pedantic
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Efter lång väntan (beställde i mitten av nov, prel lev. i mitten av dec, slutlig lev i mitten av jan) har jag fått samtliga delar, telefoni och TV funkar initialt bra, får se om man känner av synk och EPG problemen framöver.
Sitter i telefonkö hos Telia just nu för att prata kompensation och få till rätt debiteringsstart. Åtkommer med uppdatering inom kort.
Postad 22 januari 2010 - 19:56
Licknatte
-
Licknatte
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Det här var glada nyheter! 
Enligt informationen kan man inte se Viasat Golf och/eller Säsongkortet om man har ADSL och 1510-boxen efter den 8 februari så det är förmodligen planerat ngn form av uppdatering till detta datum.
Postad 22 januari 2010 - 20:11
defiant
-
defiant
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
Ljudet på svtHD är stämmer inte med munrörelserna (läppsynk) ikväll (på spåret 21:00-22:00) På svt1 stämmer det.
Postad 22 januari 2010 - 20:18
91robe
-
91robe
-
Forumräv
-
-
592 inlägg
Var samma för mig i går. Istället för Värmlandsnytt fick jag ABC. Om det är samma fel idag vet jag inte.
Det funkade fint för mig igår Stort tack! Egentligen borde man väl kunna sätta en kort kabel mellan inkommande och extrajacket för att få bort bredbandsswitchen från hallen? Har IP-telefoni så jag behöver inte tänka på att koppla telefonen i första jacket.
Ja det kan du göra. Vi fick till och med en liten nätverkskabel (ca 15 cm) just för det.
Postad 22 januari 2010 - 21:11
pedantic
-
pedantic
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Efter en närmare 35 min kö, så kom jag fram till en riktigt hjälpsam kille i supporten, berättade om det som hade hänt och punkten i avtalet som ger 800 kr per tjänst vid strul i mer än 15 dagar, 1600 kr i kompensation.
Däremot så kunde inte han hjälpa till med att korra startdatum för den fakturan som gått ut, måste tyvärr ringa igen på måndag och prata med fakturaavdelningen som jobbar kontorstider.
Har inte lidigt så enomt mycket för just TV, det var nästan värre att inkopplingen av IP-telefoni dröjde, å andra sidan så slapp man säkert en hel del telefonförsäljare.
Redigerat av pedantic, 22 januari 2010 - 21:22.
Postad 22 januari 2010 - 21:15
MatsKlippan
-
MatsKlippan
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
En enkel fråga (kan kanske varit uppe innan i tråden)
Finns där någon skillnad mellan 1903 boxen och 1963 boxen förutom att på den senare finns en inspelningsfunktion.
Mats
Postad 22 januari 2010 - 22:22
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Efter en närmare 35 min kö, så kom jag fram till en riktigt hjälpsam kille i supporten, berättade om det som hade hänt och punkten i avtalet som ger 800 kr per tjänst vid strul i mer än 15 dagar, 1600 kr i kompensation. 
Däremot så kunde inte han hjälpa till med att korra startdatum för den fakturan som gått ut, måste tyvärr ringa igen på måndag och prata med fakturaavdelningen som jobbar kontorstider. 
Har inte lidigt så enomt mycket för just TV, det var nästan värre att inkopplingen av IP-telefoni dröjde, å andra sidan så slapp man säkert en hel del telefonförsäljare. 
Jaha du när jag hade Bredbandsbolaget fick jag nöja mig med att slippa betala för den tid jag varit utan mitt bredband, ingen kompensation där inte.
Postad 23 januari 2010 - 00:20
asinus
-
asinus
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Nu är priset för "Motorola VIP 1963 - Inspelningsbar digitalbox" endast 50 kr/mån i 18 mån (totalt 900 kr). Bra för mig som inte har beställt någon än men det måste kännas surt för de som måste betala det dubbla. http://www.telia.se/...ip_1963.product
Postad 23 januari 2010 - 08:33
MatsKlippan
-
MatsKlippan
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Nu är priset för "Motorola VIP 1963 - Inspelningsbar digitalbox" endast 50 kr/mån i 18 mån (totalt 900 kr). Bra för mig som inte har beställt någon än men det måste kännas surt för de som måste betala det dubbla.
http://www.telia.se/...ip_1963.product
Ja för mig (och andra), som efter drygt två veckor, fortfarande inte har en box som fungerar, och efter den information jag fått kan vänta ännu en längre innan de lyckats klargöra vad felet är. Tröst är i alla fall att jag inte skall behöva betala hundralappen så länge som det strular
Postad 23 januari 2010 - 08:52
redina
-
redina
-
Användare
-
-
170 inlägg
Nu är priset för "Motorola VIP 1963 - Inspelningsbar digitalbox" endast 50 kr/mån i 18 mån (totalt 900 kr). Bra för mig som inte har beställt någon än men det måste kännas surt för de som måste betala det dubbla.
Jag beställde igår 22:17 för 100kr Det är väl bara att avbeställa och beställa om.
Postad 23 januari 2010 - 08:57
defiant
-
defiant
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
Ja det är ju inte utan att det blir en bitter eftersmak när man nappat på vad man trodde var ett bra "erbjudande". För att nästa månad sedan konstatera har de sänkt priset med 50%. De 900 kronorna kunde jag lagt på HDMI switchen jag blev tvungen att införskaffa för att Telia stängt av komponentutgången på 1963 boxen.
Redigerat av defiant, 23 januari 2010 - 09:04.
Postad 23 januari 2010 - 09:17
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Ja det är ju inte utan att det blir en bitter eftersmak när man nappat på vad man trodde var ett bra "erbjudande". För att nästa månad sedan konstatera har de sänkt priset med 50%. De 900 kronorna kunde jag lagt på HDMI switchen jag blev tvungen att införskaffa för att Telia stängt av komponentutgången på 1963 boxen.
Visst är det trist, men så tycker jag att det är vad man än skall köpa. Går man och köper en TV, så nog 17 hittar man den 1000 kr billigare veckan efter osv. Men inget "ont" som inte har något gott med sig, för med det här priset kommer jag att beställa en till så att man även kan spela in på övervåningen  /A
Postad 23 januari 2010 - 09:21
pedantic
-
pedantic
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Oj fan, vilken jäkla sucker man känner sig som med det nya erbjudande!
Jag funderar mest på om jag ska utnyttja ångerrätten för distanshandel (mottag grejorna i veckan) och beställa om, men då tappar jag nog min kompensation på 1800 (vilket är motsvarande prissänkningen på boxen + lagom i 6 månader), det jag går plus på är då Spotify-erbjudandet, men jag kör redan premium hos dom.
Egentligen är det inte så mycket pengarna i sig som känslan att man blivit blåst, hade jag åtminstone fått njuta lite av min prylar sen en månad tillbaks så hade det varit annorlunda, men nu var det mindre än 24 timmars "glädje".
Hur kommer ni andra som ligger inom 14-ångerrätten göra?
Postad 23 januari 2010 - 09:23
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Fy Fan Telia så JÄVLA LÅGT! Markus, hoppas du skickar det här vidare. Hur f-n kan man skita på sina kunder så här?
Postad 23 januari 2010 - 09:26
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Visst är det trist, men så tycker jag att det är vad man än skall köpa. Går man och köper en TV, så nog 17 hittar man den 1000 kr billigare veckan efter osv.
Men inget "ont" som inte har något gott med sig, för med det här priset kommer jag att beställa en till så att man även kan spela in på övervåningen 
/A
Inte frågan om trist. Det är rent j-a lurendrejeri! Först går man ut med en julkampanj där man tar ca halva priset mot ordinarie och när den "kampanjen" löper ut så sänker man ytterligare 50%. Hur tror Telia att dom ska få behålla förtroendet hos såna som mig som nappade på det första erbjudandet och har varit en nöjd användare? Det här är ett riktigt klantigt övertramp!!!!
Redigerat av tomano58, 23 januari 2010 - 09:30.
Postad 23 januari 2010 - 09:28
defiant
-
defiant
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
Visst är det trist, men så tycker jag att det är vad man än skall köpa. Går man och köper en TV, så nog 17 hittar man den 1000 kr billigare veckan efter osv.
Men inget "ont" som inte har något gott med sig, för med det här priset kommer jag att beställa en till så att man även kan spela in på övervåningen 
/A
Du har verkligen en positiv syn på det mesta.  För min del är det väldigt sällan man hittar samma TV 50% billigare än rea priset månaden efter.  Nu tycker jag alla som inte är nöjda med hur Telia hanterar sina "erbjudanden" kontaktar Telia och berättar hur de känner.
Redigerat av defiant, 23 januari 2010 - 09:31.
Postad 23 januari 2010 - 09:39
pedantic
-
pedantic
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
hallberg, och därför finns "lägsta pris matchningar" hos dom flesta större kedjorna.  Noterar att man kan tolka det nya erbjudandet som att binder sig på att köpa TV Lagom och Spotify Premium i 18 månader totalt, så efter 6 fria månader är det 12 månader med "adderade" 2 st 99 kr/månad. Om det stämmer så får man alltså 900 kr rabatt mot att man köper på sig ytterligare tjänster för strax under 2400 kr, även om man ändå tänkt att ta TV Lagom är det 1200 kr "extra" för Spotify. * Edit - Jag räknar på 3Play erbjudandet för FiberLAN kunder, 339 kr/mån i 18 månader, mer på http://www.telia.se/fiberlan *
Redigerat av pedantic, 23 januari 2010 - 09:48.
Postad 23 januari 2010 - 09:53
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Du har verkligen en positiv syn på det mesta. 
Jag tycker också att det är konstigt om erbjudandet inte kräver att man samtidigt tecknar något annat. Det framgår inte helt vad som gäller. Men samtidigt orkar jag inte bli upprörd över varje sån här grej som dyker upp. /A hallberg, och därför finns "lägsta pris matchningar" hos dom flesta större kedjorna. 
Jag är fullt medveten om att det finns prisjämförelsesiter, men de kan ju inte sia om framtiden och det händer ju lite då och då att man köpt något hos den som för ögonblicket var billigast för att sedan se samma vara ännu billigare någon annanstans (eller på samma ställe) någon vecka senare. That's life. EDIT: Jag inser att du menar de "prisgarantier" som vissa kedjor kör med. Det är ju i praktiken helt verkningslösa eftersom varje kedja beställer sina produkter med en tilläggsbokstav i produktnamnet så att på ena stället slutar den med A och på nästa med B, och så kan de hävda att det inte är samma produkt. /A
Redigerat av hallberg, 23 januari 2010 - 10:06.
Postad 23 januari 2010 - 09:59
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
hallberg, och därför finns "lägsta pris matchningar" hos dom flesta större kedjorna. 
Noterar att man kan tolka det nya erbjudandet som att binder sig på att köpa TV Lagom och Spotify Premium i 18 månader totalt, så efter 6 fria månader är det 12 månader med "adderade" 2 st 99 kr/månad.
Om det stämmer så får man alltså 900 kr rabatt mot att man köper på sig ytterligare tjänster för strax under 2400 kr, även om man ändå tänkt att ta TV Lagom är det 1200 kr "extra" för Spotify.
* Edit - Jag räknar på 3Play erbjudandet för FiberLAN kunder, 339 kr/mån i 18 månader, mer på http://www.telia.se/fiberlan *
Du kan logga in på Mina Sidor och beställa en ny box för 50:-/mån utan att binda dig för något. Dock verkar det inte fungera om man redan har en box. Jag tycker också att det är konstigt om erbjudandet inte kräver att man samtidigt tecknar något annat. Det framgår inte helt vad som gäller. Men samtidigt orkar jag inte bli upprörd över varje sån här grej som dyker upp.
/A
Jag är fullt medveten om att det finns prisjämförelsesiter, men de kan ju inte sia om framtiden och det händer ju lite då och då att man köpt något hos den som för ögonblicket var billigast för att sedan se samma vara ännu billigare någon annanstans (eller på samma ställe) någon vecka senare. That's life.
/A
"That's life"? Man har en julkampanj för 100:-/mån som direkt när den är slut övergår i en ny kampanj för 50:-/månad. Tilläggas kan ju att boxen ALDRIG sålts till det sk ordinarie priset 2995:-. Jag tycker det är att pinka på sina trogna såväl som nya kunder.
Redigerat av tomano58, 23 januari 2010 - 10:00.
Postad 23 januari 2010 - 10:02
defiant
-
defiant
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
best_ll_1963_fel.jpg 72,29K
3 Antal nerladdningar
Postad 23 januari 2010 - 10:04
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
"That's life"? Man har en julkampanj för 100:-/mån som direkt när den är slut övergår i en ny kampanj för 50:-/månad. Tilläggas kan ju att boxen ALDRIG sålts till det sk ordinarie priset 2995:-. Jag tycker det är att pinka på sina trogna såväl som nya kunder.
Fast nu ryckte du kanske det utrycket lite ur sitt sammanhang. Jag skrev det generellt om att priserna går upp och ner och att man då och då råkar gå på en mina. Jag hade precis innan kommenterat att jag också tyckte att det var ett märkligt erbjudande om man kan skaffa boxen utan någon annan "motprestation" i en kampanj som kostar hälften av en tidigare "kampanj". /A
Postad 23 januari 2010 - 10:04
pedantic
-
pedantic
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Jag är fullt medveten om att det finns prisjämförelsesiter, men de kan ju inte sia om framtiden och det händer ju lite då och då att man köpt något hos den som för ögonblicket var billigast för att sedan se samma vara ännu billigare någon annanstans (eller på samma ställe) någon vecka senare. That's life.
Tänkte inte så mycket på just prisjämförelser som att dom stora hemelektronik-kedjorna har "lägsta pris garantier", som vanligtvis funkar som att om dom eller en konkurrent sänker priset på en produkt inom vanligtvis 30 dagar så matchar dom det priset. Ångerätten för distanshandel får lite av den effekten, så det är ju trevligt.
Redigerat av pedantic, 23 januari 2010 - 10:25.
Postad 23 januari 2010 - 10:14
apanoladotcom
-
apanoladotcom
-
Användare
-
-
165 inlägg
Min tolkning är att Telia inte har sålt så många boxar som de hade hoppats på eller räknat med. Jag ser inget märkligt i att de sänker priset för att öka försäljningen även om det är surt för de som beställde under den förra kampanjperioden. Att den tidigare kampanjen skulle ta slut nu visste vi redan. När jag pratade med kundtjänst i december frågade de om jag ville köpa boxen för fullpris eller genom att betala 100 kronor per månad i 18 månader. Säkert är det inte många som i det läget väljer fullpris men det var åtminstone möjligt att köpa den för det.
Postad 23 januari 2010 - 10:15
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Tänkte inte så mycket på just prisjämförelser som att dom stora hemelektronik-kedjorna har "lägsta pris garantier", som vanligtvis funkar som att om dom eller en konkurrent sänker priset på en produkt inom vanligtvis 30 dagar så matchar dom det priset.
Effekten av ångerätten för distanshandel får lite av den effekten, så det är ju trevligt. 
Jag redigerade mitt inlägg från tidigare med följande text: EDIT: Jag inser att du menar de "prisgarantier" som vissa kedjor kör med. Det är ju i praktiken helt verkningslösa eftersom varje kedja beställer sina produkter med en tilläggsbokstav i produktnamnet så att på ena stället slutar den med A och på nästa med B, och så kan de hävda att det inte är samma produkt. Distansköplagen är mer effektiv. /A
Postad 23 januari 2010 - 10:19
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Min tolkning är att Telia inte har sålt så många boxar som de hade hoppats på eller räknat med. Jag ser inget märkligt i att de sänker priset för att öka försäljningen även om det är surt för de som beställde under den förra kampanjperioden. Att den tidigare kampanjen skulle ta slut nu visste vi redan.
När jag pratade med kundtjänst i december frågade de om jag ville köpa boxen för fullpris eller genom att betala 100 kronor per månad i 18 månader. Säkert är det inte många som i det läget väljer fullpris men det var åtminstone möjligt att köpa den för det.
Precis så tror jag också att man resonerar (för att inte tala om all kritik boxen fått här). Däremot tycker jag att det är oerhört fult att gå från en "lågpriskampanj", där man lockar med "köp för bara 1800 mot 2995", direkt till en ny "ännulägrepriskampanj". Har man sålt boxen nån månad till fullt pris och sen lagt upp en ny kampanj så tycker jag det är helt ok, då har man skött det på rätt sätt, även om det också givetvis är lite surt.
Postad 23 januari 2010 - 10:21
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
Inte frågan om trist. Det är rent j-a lurendrejeri! Först går man ut med en julkampanj där man tar ca halva priset mot ordinarie och när den "kampanjen" löper ut så sänker man ytterligare 50%. Hur tror Telia att dom ska få behålla förtroendet hos såna som mig som nappade på det första erbjudandet och har varit en nöjd användare? Det här är ett riktigt klantigt övertramp!!!!
+1 Framförallt så borde man koppla någon tjänst till kampanjen för 50 kr/mån så att folk inte känner sig lurade.
Postad 23 januari 2010 - 10:27
pedantic
-
pedantic
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Jag redigerade mitt inlägg från tidigare med följande text:
EDIT: Jag inser att du menar de "prisgarantier" som vissa kedjor kör med. Det är ju i praktiken helt verkningslösa eftersom varje kedja beställer sina produkter med en tilläggsbokstav i produktnamnet så att på ena stället slutar den med A och på nästa med B, och så kan de hävda att det inte är samma produkt.
Distansköplagen är mer effektiv.
/A
Sant, men i detta fall är det samma produkt och samma säljare, så det hade varit en fin gest. Men som sagt, ångerrätten finns ju och det gör ju det hela blir rätt bra ändå.
Postad 23 januari 2010 - 10:35
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
Jag har några frågor som jag vill gärna bolla med er:
1. Hur gör ni om ni har problem med telefonen? - Jag får ingen signal ibland och de som ringer mig säger att en röst säger till de att det är problem. IPTV fungerar dock, samt bredbandet. I vanliga fall så brukar jag stänga av Telia smart och sen sätta igång igen den. Självklart så slutar då IPTV och bredbandet att fungera under 5-7 minuter. Inte kul att avbryta filmer och surfning då problem med telefonen.
2. Jag har 1963 inställd på 16:9 Fullscreen och TV på Auto. Jag har provat andra alternativ men tycker inte att det blir bra. Det hoppar fram och tillbaka i bilden, så ganska irriterande ibland.
Hur har ni inställd hos er?
3. Är det någon som har LaCie Network Space kopplad till sin Telia smart? Fungerar det bra?
Postad 23 januari 2010 - 11:23
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Jag har några frågor som jag vill gärna bolla med er:
2. Jag har 1963 inställd på 16:9 Fullscreen och TV på Auto. Jag har provat andra alternativ men tycker inte att det blir bra. Det hoppar fram och tillbaka i bilden, så ganska irriterande ibland. Hur har ni inställd hos er?
Beror på hur du vill ha det. Personligen vill jag att bilden skall ha det formatet som den sänds i, dvs 4:3 eller 16:9 och det uppnår du genom att ställa boxen i läge 16:9 Pillarbox och TV'n på Auto.
Redigerat av tomano58, 23 januari 2010 - 11:28.
Postad 23 januari 2010 - 11:45
Unregistered2c1997ae
-
Unregistered2c1997ae
-
Beroende
-
-
1 163 inlägg
Noterar att man kan tolka det nya erbjudandet som att binder sig på att köpa TV Lagom och Spotify Premium i 18 månader totalt, så efter 6 fria månader är det 12 månader med "adderade" 2 st 99 kr/månad.
På tal om Spotify så ser detta ut att vara på gång att komma till boxen. I den version av GUI-programvaran som ligger ute på Telias " staging site" (sedan igår fredags så är det version 5_0_20_8 som ligger ute) så är det i huvudsak ändringar gjorda relaterade till Spotify-funktionalitet. Så nåt är uppenbarligen på G här... /Peter Cigéhn
Postad 23 januari 2010 - 11:54
redina
-
redina
-
Användare
-
-
170 inlägg
På tal om Spotify så ser detta ut att vara på gång att komma till boxen. I den version av GUI-programvaran som ligger ute på Telias "staging site" (sedan igår fredags så är det version 5_0_20_8 som ligger ute) så är det i huvudsak ändringar gjorda relaterade till Spotify-funktionalitet. Så nåt är uppenbarligen på G här...
/Peter Cigéhn
Vet du om det kommer att fungera om man har ett reklamkonto för spotify eller gäller det bara för de som betalar?
Postad 23 januari 2010 - 12:01
Unregistered920b735d
-
Unregistered920b735d
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Fy Fan Telia så JÄVLA LÅGT!
Markus, hoppas du skickar det här vidare. Hur f-n kan man skita på sina kunder så här?
Jag har skickat det vidare till Telias informationsansvarige, som imponerande nog svarade på mailet på 9 minuter (en lördag). Han lovade iaf att föra frågan vidare och återkomma med ett svar på hur det hade resonerat när de sänkte priset direkt efter en tidigare kampanj.
Postad 23 januari 2010 - 12:08
redina
-
redina
-
Användare
-
-
170 inlägg
Förslag: Ha en fansida på Facebook. Där nyheter av olika slag kan presenteras. Såg att det fanns en Dansk sådan sida.
Hittade att de hade en. Vet inte hur jag missade det då när jag sökte. Telia på facebookJaha, det verkar som de skapade den dagen efter, i torsdags.
Redigerat av redina, 23 januari 2010 - 12:12.
Postad 23 januari 2010 - 12:17
pedantic
-
pedantic
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
På tal om Spotify så ser detta ut att vara på gång att komma till boxen. I den version av GUI-programvaran som ligger ute på Telias "staging site" (sedan igår fredags så är det version 5_0_20_8 som ligger ute) så är det i huvudsak ändringar gjorda relaterade till Spotify-funktionalitet. Så nåt är uppenbarligen på G här...
Spännande!  Hoppas att man kan koppla sitt "vanliga" Spotify Premium konto till IPTV-boxen applikationen, vore surt om man bara kan köra det via "Telia Spotify Premium"-tjänsten med tanke på alla spellistor man skapat i den vanliga tjänsten...
Postad 23 januari 2010 - 12:43
kadett
-
kadett
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Precis så tror jag också att man resonerar (för att inte tala om all kritik boxen fått här). Däremot tycker jag att det är oerhört fult att gå från en "lågpriskampanj", där man lockar med "köp för bara 1800 mot 2995", direkt till en ny "ännulägrepriskampanj". Har man sålt boxen nån månad till fullt pris och sen lagt upp en ny kampanj så tycker jag det är helt ok, då har man skött det på rätt sätt, även om det också givetvis är lite surt.
Är lite sugen på att beställa en 1963. Fast jag känner mig lite osäker om hur mycket trassel det är egentligen är med den. Läser man här på forumet här så verkar det vara en burk som överhuvudtaget inte verkar hålla måttet på någonting. Fast det blir väl en helt skev bild förhoppningsvis då alla skriver av sig om problemen här och de som är nöjda inte skriver så mycket om det. Priset verkar minst sagt väldigt svajigt måste jag säga. Samtidigt är prissättningen ganska skum varför är det dyrare att köpa kontant "Cash is king" än på avbetalning mycket märkligt resonemang från Telia. Gillar inte att handla på avbetalning över huvud taget. Eller kanske man ska vänta på en inspelningsbar eftertädare till denna boxen kanske, tål att tänka lite på. Har inte spelat in något på 2 år så någon överhängande brådska har jag inte. /Olle
Redigerat av kadett, 23 januari 2010 - 12:58.
Postad 23 januari 2010 - 12:56
redina
-
redina
-
Användare
-
-
170 inlägg
Är lite sugen på att beställa en 1963. Fast jag känner mig lite osäker om hur mycket trassel det är egentligen är med den. Läser man här på forumet här så verkar det vara en burk som överhuvudtaget inte verkar hålla måttet på någonting. Fast det blir väl en helt skev bild förhoppningsvis då alla skriver av sig om problemen här och de som är nöjda inte skriver så mycket om det. Priset verkar minst sagt väldigt svajigt måste jag säga. Samtidigt är prissättningen väldigt märklig varför är det dyrare att köpa kontant "Cash is king" än på avbetalning mycket märkligt resonemang från Telia. Gillar inte att handla på avbetalning över huvud taget.
/Olle
Jag har haft 1963 i en månad och är överlag nöjd. Det nackdelar som jag ser det. - Jag har inte HDMI på min tv och componentutgången är avstängd på 1963 (rättighetsissue). - Timeshiften nollställs vid kanalbyte. Här skulle jag vilja ha den buffert man själv ställer in (inte som nu, fast på 2 timmar) alltid är full, så byter man kanal så ligger det kvar. Väldigt användbart när man tittar på sport som tycker det är roligt att lägga sändningen på två kanaler byter fram och tillbaka. - Inspelningen på webben är under all kritik, men det är testdrift, så man ska inte ha för höga förväntningar där. - Det är överlag lite struligt att spela in. Gränssnittet har en del att önska här.
Postad 23 januari 2010 - 13:02
Unregistered920b735d
-
Unregistered920b735d
-
Amatör
-
-
71 inlägg
- Inspelningen på webben är under all kritik, men det är testdrift, så man ska inte ha för höga förväntningar där.
Testperioden ska vara avslutad som jag förstått det. Se inlägg #9991
Postad 23 januari 2010 - 13:15
Unregisteredf39657aa
-
Unregisteredf39657aa
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Någon som har koll på hur jag lägger till Viasat sport 99:-/månad till mitt kanalpaket stor? Fattar inte hur jag ska göra inne på mina sidor. Går in på administera lägg till kanalpaket men då går det inte att ta bort markeringen från erbjudanden och jag kan bara välja det ihop med en annan tjänst ?
Mvh MArkus
Postad 23 januari 2010 - 13:38
redina
-
redina
-
Användare
-
-
170 inlägg
Jag kan meddela att de har bytt version nu och tjänsten ska fungera så fungerar den inte nu ska mina kollegor på kundtjänst och supporten felanmäla det via systemet där man felanmäler fel på mina sidor för en enskild kund.
Det verkar bland annat vara fel för kunder som det saknas bredbandsabonnemang på mina sidor. Det kan vara problem med identifikationskoder som börjar på 0 misstänker jag, men detta är inte något jag fått bekräftat ännu.
Ni får gärna kolla det ovan ni som har problem så det går fortare att åtgärda felet.
Det är ett känt fel att det i dagsläget inte går att se något program imorgon via mina sidor, men det jobbar på att lösas det med.
Markus Johansson Telia Kundservice
Testperioden ska vara avslutad som jag förstått det. Se inlägg #9991
Jag tolkar (de måste vara så snälla) det som att de bara släppt en ny version, men det är fortfarnade test och inte en slutprodukt. För jag upplever det som det är några utvecklare som snickrat ihop det, användbarhetsnissarna har inte varit inblandade i det som vi kan se på webben. Utan det kommer något användbart sen. Kan någon från Telia säga hur det ligger till. Eller är det bara jag som tycker att det ser ut som proof of concept-gränssnitt, att det fungerar tekniskt (inte använddbart)? När jag frågade supporten i december så sa hon till sommaren.
Redigerat av redina, 23 januari 2010 - 13:39.
Postad 23 januari 2010 - 13:52
landun
-
landun
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Angående prissänkningen så ringde jag Telia och de var helt oförstående till kritiken. "Det är så kampanjer fungerar".
Så jag mejlade Plus istället.
Har ju för fan inte fått FiberLAN inkopplat ännu, men boxen har stått här, orörd, sen jag tecknade abonnemanget.
Redigerat av landun, 23 januari 2010 - 14:01.
Postad 23 januari 2010 - 14:04
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Ja för mig (och andra), som efter drygt två veckor, fortfarande inte har en box som fungerar, och efter den information jag fått kan vänta ännu en längre innan de lyckats klargöra vad felet är. Tröst är i alla fall att jag inte skall behöva betala hundralappen så länge som det strular
Fungerar det inte så du ju reklamationsrätt
4 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|