man tappar lätt räknignen vid strax under 10st 50cl, så du ser... är ju inga problem annars !
Redigerat av nejjagärintetillbaka, 05 October 2011 - 07:52.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Startad av
Bakerman
, Mar 24 2010 22:28
35062 svar till detta ämne
Postad 05 October 2011 - 07:44
Ja öl är förödande för matten, man har aldrig koll på hur många man druckit till exempel...
man tappar lätt räknignen vid strax under 10st 50cl, så du ser... är ju inga problem annars ! Redigerat av nejjagärintetillbaka, 05 October 2011 - 07:52. Postad 05 October 2011 - 08:25
Nä, skulle inte tro det @ David: Vette katten hur jag ska göra om det blir portat el slutet... Postad 05 October 2011 - 08:27
Grattis Palle!
Håller tummarna för att du minst fyra lådor av dessa nu. Postad 05 October 2011 - 09:00
nee, klart grabben ska ha 8 !
8 är mer är 4 och således bättre, det vet ju alla att mer är bättre! 8öl är bättre än 4 osv...
PORTAT !!!! slutet så blir det "bara" ett kompetent system, portat blir det jäääte kompetent och jäääte mysigt typ profundusY-4 skulle jag tro... om man tänker på konarea och slaglängd, dessutom att om du bygger lådorna optimala så blir det super duper mega bra ! jag hade gärna haft 8st NHT basar, OM det inte vora så att jag absolut inte har någon möjlighet till något i den storleken... Men sjukt billig prestanda med superbtväljud är det ! Postad 05 October 2011 - 09:09
Nice palle! Är avundsjuk som bara den ska du veta. Hade inte alls suttit fel med 8st sånna basar
Postad 05 October 2011 - 09:13
Beställt hdmikabel än? Postad 05 October 2011 - 09:39 Nej, jag har inte kommit så långt än i min beslutsångest Postad 05 October 2011 - 10:03 Måste ju jobba på diskussionsnerven tills på lördag! Vi får se vad Ingvar säger när han varit där uppe, kan ju faktiskt hända att det blir utbyggnad så att till och med den "långa farbrorn" kanske klarar sig ett tag. Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 05 October 2011 - 10:14. Postad 05 October 2011 - 10:06
Fy fan vad skoj med basarna Palle, Gratulerar! För att säga som dom skulle ha sagt uppe i Pite:
Nu är du ju värst i kommun! Postad 05 October 2011 - 10:17
Haha, ja det kommer att bli super nice med 8st sådanna i portat, då har man kapacitet
jag hade, för typ 3 år sedan möjlighet att köpa 10st i färdiga portade lådor som dessutom var snyggt lackade i svart för 13kkr !!!! men just då var jag såklart helt oförmögen att lyckats vare sig betalaför dom eller få hem dom.. Så dom gick jag miste om, hade varit GULD att ha i "dvala" tills att utrymma fanns. Så jag är Liiite lagom avundsjuk på Palle just nu, han har just köpt jätte fina och mycket väljudande basar som har ett grymt pris/ prestanda förhållande ! Postad 05 October 2011 - 10:19
Tackar! Självklart kommer jag använda alla elementen
Det finns ju en underavstämd BR variant...
Tack!
Hehe, det vette katten om jag e, men nu borde man ju iaf kunna uppleva "Jordbävningseffekten" som alla Proson R8 ägare pratar om Postad 05 October 2011 - 10:23
ja, kör den som Ingvar har en utförlig rapport och byggbeskrivning om på LTS
Den är super, sådanna har jag lyssnat på, dock "bara" 4st men det lirade på... MYCKET bra och lät sjukt trevligt ! Postad 05 October 2011 - 11:56
Ska kolla upp dom sen men tror jag redan testat en av dom. Att man tror man tål lite skräp (det vill säga hårt komprimerat ljud) runt den känsliga områden är nog en garanti för framtida hörselproblem. Du gör som du vill, jag har tyvärr sett flera med ungefär samma åsikter som nu har problem med hörseln. Postad 05 October 2011 - 14:45
Med åtta tolvor hade jag kört slutet. Inget snack. Finns så mycket fördelar med slutet, och med åtta kommer du ändå få tillräcklig output. Postad 05 October 2011 - 14:56
Självklart så använder du alla elementen, tänkte mer på att bygga flera mindre lådor än 2st bamsingar, knäppgök!
Postad 05 October 2011 - 15:05
Postad 05 October 2011 - 18:29
Vaaa puttenutigt.... Men DE E FEEEEEEEL !!! Klart grabben ska ha portat FFS ! Postad 05 October 2011 - 19:05
Grattis Palle! Hade jag inte haft basar beställda redan hade jag nog fan slagit till, grymt mycket för pengarna misstänker jag.
Postad 05 October 2011 - 23:16
Ni får göra erat bästa för att övertyga mig om era åsikter på lördag
Tackar, ja det känns som rätt mycket bas för slantarna
Det finns väl fan ingen normal människa som tittar på speedway...? Postad 06 October 2011 - 04:16
F*n då vaknar man och är sjuk:-(
Förkyld som bara den,,bara att gå och lägga sig igen och hoppas man blir bättre till lördag Postad 06 October 2011 - 05:09
Jaha, har du fått mitt skit kanske, jag vaknade och kände mig förhållandevis frisk nu i morse
till skillnad från onsdag, tisdag, måndag, söndag och lördag... Men det ser ut som att jag nog kanske är i kondition att åka upp till uppsala på lördag. Jag var orolig där ett tag..... Men jag kommer lite senare än planderat antagligen. Med största sannlolikhet så åker jag inte från stockholm för en kl 11-12 typ. Redigerat av nejjagärintetillbaka, 06 October 2011 - 05:19. Postad 06 October 2011 - 05:37
Jätte viktig fråga!!!!
, är det någon som på söndagen kan skjutsa mig hem? Eller i alla fall till tokholm ? Jag kommer ju att ha med mig två st högtalare och en stor låda till dessa, Jag vet inte än hur knepiga dessa kommer vara att släpa runt på i tåg m.m. Men jagtänkte om någon ändå ska åka åt samma håll så... Det vore guld! Edit: Jag kanske får skjuts till Uppsala av ingen mindre än, en av konstruktörerna själv. Han är angelägen om att vi får lyssna på högtalaren och att en del i testet även kommer att vara blint gör det hela än mer intressant. Om jag inte minns fel så har högtalaren under utvecklingarbetet körts med pi60s som lyssnings reference Postad 06 October 2011 - 07:58
Fy HELEVETE vilket tryck det var i Kumla igår !! Fast alla vet ju att Pirater är lite hårdare än Indianer... Postad 06 October 2011 - 11:01 Jäkligt bra betalat skulle jag kräva för att titta på ett gäng bönder på trimmade mopeder Postad 06 October 2011 - 11:17
Saxat från tråden som handlar om blindlyssnignen, tråden ligger på faktiskt.se under Ino forum
http://www.faktiskt....ewtopic&t=45798 Nu är det nära! I helgen smäller det och lyssnignen som har planerats kommer att äga rum Nu är det piP 2011års modell vs pK filterversion2 med Scanspeak diskanten Deltar gör 5 personer och jag kommer att vara testansvarig och alltså inte lämna någon blint omdömme. (även om jag gärna skulle vilja det, men det låter sig inte praktiskt göras...) men ett subjektivt, färgat och partiskt omdömme helt utan tyngd eller värde kommer jag såklart att leverera ändå... Det ska bli väldigt kul att se hur utgången blir, och ett upplägg för hela testet är nu ordnat, formulär och tillvägagångssätt är ordnat. Vi har även en liten överraskning, ett par högtalare som kommer att "smyga sig in" i blindtestet och gå en runda mot piP. Så ska vi se vad den omgången ger för resultat Och vad det är för högtalare som letat sig in i testat, Ja det får ni veta när testat gjorts! Testets utförande osv. kommer att avslöjas först efter att testet är gjort och resultat sammanställts och publiceras här! Och det kan tänkas hända på måndag eller absolut tidigast på söndag kväll ! Jag vill nämligen ge en utförlig beskrivning med tillhörande av testet och resultatet, kombinerat med kommentarer från alla inblandade om modellerna och deras styrkor/ svagheter i respektiva omgång mot varandra. Så jag tänker inte stressa helt enkelt Ha de gött och håll nummarna för att favoriten "vinner" Redigerat av nejjagärintetillbaka, 06 October 2011 - 12:20. Postad 06 October 2011 - 12:17
pk filter v1....varför inte v2 som är rätt mycket trevligare...
Det finns inte många rum som klarar av filter 1 om vi säger så... Ska du nivåmatcha med eller? Ska du byta plats på högtalarna eller ska de stå på olika platser under hela testets gång? Postad 06 October 2011 - 12:22
det är version2, jag hade fel och har blivit rättad av ägaren
Vi ska nivåmatcha efter bästa förmåga med en ljudtrycksmätare. Högtalarna kommer att spela på så nära optimal placering som möjligt, alltså INTE några andra högtalare brevid som "stör"... och som sagt, filterversion 2 är det alltså på pK, jag mindes fel Redigerat av nejjagärintetillbaka, 06 October 2011 - 12:37. Postad 06 October 2011 - 13:09
Det är dock synd att du inte kan vara med i själva testandet David, eftersom du har mest lyssningserfarenhet av piP. Men jag antar att du har något "fuffens" på G för oss lyssnare?
Postad 06 October 2011 - 13:23
Haha, Neee inget fufens inte
kan avslöja så mycket som att det är ett test uppdelat i tre delar, med lite olika "mål"... Postad 06 October 2011 - 13:28
Dricka öl blir det såklart fritt att göra när man vill
men jag föreslår att man väntar lite med dom "stora mängderna" tills blindtestat är avslutat, det är svårt att dricka med ögonbindel och dessutom lättare att "råka titta" Postad 06 October 2011 - 13:34
Förtydligande: den som fuskar och kollar kommer undantagslöst att bli straffad, och det blir ett tungt straff!
24burkar öl på 30 minuter ! Desutom är man tvungen att lämna ut sitt kreditkort till oss övriga och en fungerande kod Detta för att vi sedan kan gå ut på kropen och bjuda laget runt på det som önskas, och man blir dessutom tvungen att tillbringa natten med en tjej som vi andra väljer ÅT DIG och som komemr att informeras om att du ställer upp på allt. Men det slutar inte där ! Du ska dessutom gå från krogen utan kläder, med en ros i mellan skinkorna ! Redigerat av nejjagärintetillbaka, 06 October 2011 - 13:42. Postad 06 October 2011 - 14:05
Sätt upp mig på strafflistan bums, det kan ju knappast klassas som straff - snarare en belöning ju :-) Postad 06 October 2011 - 14:14
Ni som kommer får som jag sagt tidigare gärna ta med er mycket musik, jag lyckas nämligen inte hitta vart jag gjort av mina skivor
Sen så finns här ju inget internet heller... Postad 06 October 2011 - 14:23
Njaaa, 24st 50cl bellman, Agda 51 på 190pannor och naken genom centrala Uppsala med en ros i röven... Jag vet inte vad du har för preferencer men...
jag tar med mig HDD med mycket musik, det finns Massor där och lyssna på Men som sagt, ta med er lite musik allihopp, det är bara kul med blandat ! Postad 06 October 2011 - 14:47 Är nog samma skit Larvigt dålig är man(feber och hela paketet), som det känns nu så kan man bara glömma att ha trevligt med er grabbar i helgen vilket känns mycket tungt skulle ju bli så kul att träffa människorna bakom avatarerna tyckte jag Postad 06 October 2011 - 16:18
Neee, men vafan...
Drygt, jo jag hade samma skit hela helgen va jag typ i sängen... Arbeta mot det och ät mycket nyttigt, käka mycket honung och drick mycket Te med ingefära i så att det "lättar" halsen mycket appelsinjos också ! såg fram mot att träffa dig, och nu blir vi ju en man kort i testet dessutom Det är inget "problem" men det är så smidigt med just 5st, 20% var liksom Edit: jag känner mig frisk som en nötkärna ! grymt redo för helgen Redigerat av nejjagärintetillbaka, 06 October 2011 - 16:19. Postad 06 October 2011 - 17:11
Tack Palle
Har typ sovit hela dagen,hoppas ändå kunna komma men inte så stor chans känns det som. man är ju helt sänkt Provar dom flesta kurerna som finns men det är nog bara vila som hjälper. Dags att krypa ner igen.. Redigerat av Unregistered89a7be48, 06 October 2011 - 17:15. Postad 06 October 2011 - 17:24
Whisky hjälper! Kör den kuren nu. Värken i morn förflyttas till knoppen istället. Postad 06 October 2011 - 17:38
Hmm..
Nu får det inte bli för mycket fokus på att sitta och jämföra piP mot PK i nyktert tillstånd och sitta och analysera hela kvällen... Det var väl inte det som var tänkt från början va...? I så fall stannar jag hemma... Visst är det kul med tester, och testa tycker jag att vi ska göra, men sitta och jämföra skillnader mellan två par burkar, nykter, med svinrutten musik, fast den låter bra, halva kvällen är jag inte intresserad av.. Jag kommer också ha med mej ett par grejer som vi ska lyssna på. Bl.a det jag hämtar i Gnesta. Tycker det är trevligt när det är som det var hemma hos mej. Lyssna på musik och ta ett gäng bira med trevligt sällskap. Postad 06 October 2011 - 17:42
Det kommer HÖGST att ta 1h själva blindtestet
så va lugn.. sedan e det bra musik och öl som gäller !!! Postad 06 October 2011 - 17:44
Du lär knappast få njuta av din dubstep med Palles Rumble 8 i alla fall !! 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |