* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34705 svar till detta ämne
Postad 29 januari 2010 - 23:53
Hejlesen
-
Hejlesen
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Så äntligen då efter att ha hämtat ut den efterlängtade boxen (1963), kopplat in den och fått den att fungera via scart och HDMI till tv:n men inte via recievern (Marantz SR5003) kliat sig en timme i huvudet, letat runt i forum tre-fyra timmar och suttit i telesupport en dryg halvtimme gett upp och kopplat HDMI direkt till tv:n och en lågnivå från SPDIF upp till recievern fär att nu få det att fungera alldleles utmärkt och tillfredställande!
Telia själva säger att Motorola påstår att det ska fungera med Marantz SR6003 vilket det inte gör då en vän till mig provat sin svågers 1903 med sin 6003:a utan att få det att fungera via HDMI. 5003 och 6003 har ju samma innehåll så då borde det ju fungera här med men vill bara säga till alla som får problem till sin reciever att hellre köra ljudet via SPDIF och HDMI direkt till tv, så slipper man lägga mer tid än nödvändigt på att klia sig i huvudet...
PS: Måste säga att jag är väldigt nöjd med bilden och även ljudet (till slut). Mycket bättre än vad min gamlla antennkabel från väggen kunde återge...  Det kommer att bli ett säsongskort inom kort också!
Redigerat av Hejlesen, 29 januari 2010 - 23:54.
Postad 30 januari 2010 - 01:49
modeselect
-
modeselect
-
Användare
-
-
122 inlägg
@Markus, Telia
Tittat lite mer på problemet med låg bildkvalite med SVT HD över Scart/RGB. Problemet finns på 1903, 1910 och 1963 och även vid uppspelning av inspelat matrial, men det jag inte förstår är att felet inte uppträder med Canal + HD Film uppspelning med 1963 ...
Detta blir ett problem då fler och fler kanaler kommer ha HD sändningar och inget SD alternativ finns (som för SVT HD) och äldre utrusting utan HDMI, då Komponentutgången inte e aktiv ...
Finns det lösning på väg?
Har du Canal+ Film HD??? *vill ha HD* =) Kan du se om problemen är beroende av typ av content? (t ex sport vs drama) Kan du ge några bra exempel på kanaler som sänder olika saker på sina HD varianter jämfört med motsvarande SD kanaler? Jag har ingen koll för jag har inte HD själv, men den HD jag sett hos andra har varit parallellsändningar på SD och HD kanalerna, även på Canal +. Och om det inte rör sig om annat än parallellsändingar borde detta vara ett icke-problem. Kanske dax för någon intelligens i boxen som kollar om man har hdmi anslutet och om inte så slänger den upp en bild på HD kanalerna att det är dax att köpa ny TV? =) Det borde vara förbjudet att kolla på en HDTV kanal via scart! Då får man skänka sitt HDTV abonnemang till någon bekant!=)
Postad 30 januari 2010 - 08:35
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2 296 inlägg
Nu har jag fått ett mycket mysko problem.
Jag programmerar min 1963 box för att spela in från Discovery mellan 21:59 och 23:01, återkommande inspelningar på söndagar enligt bilden nedan.
Telia.jpg 44,09K
4 Antal nerladdningar
Hur lång tror ni inspelningen blir?
2 minuter. Det är precis som om den inte fattar att det skall vara 1h och 2 minuter. Så innan supporten öppnar så har ni något å fundera på.......
Edit:
Supporten hade ingen lösning. Felet inrapporterat.
Redigerat av Unregistered8c00bd99, 30 januari 2010 - 10:17.
Postad 30 januari 2010 - 11:05
Unregistereded81b662
-
Unregistereded81b662
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
18:28:45 NoNick2 ok, men att hela skärmen är gul, är det något mer eller mindre vanligt förekommande? 18:29:20 Support Völdigt vanligt vid fel på scart- eller HDMI-kabeln 18:30:12 NoNick2 ok. tack för det! då får jag byta kabel & hoppas på det bästa :-) 18:30:31 Support Ja. Vi hoppas det löser sig. [/i]
Jag har kört via scart nu ett par dagar och i går av när jag ev en slump slog över till HDMI läge på TV'n så fungerar det helt plötsligt jättebra.
Någon mer som varit ute för detta fenomen?
Har kört med HDMI sedan dess och igår kväll när jag slog på igen så var hela skärmen kycklinggul. Gick över till (den avsevärt mycket sämre bilden) scart för att kunna se på tv. I dag när jag så slog på boxen igen (har inte gjort något mer än att slå av och på med dosan) så funkade HDMI igen. Marcus, kan du svara på om er (Telias) hållning fortfarande är att jag har fel på kabeln och att detta löses genom att jag köper en ny kabel?
Postad 30 januari 2010 - 11:47
bjornf
-
bjornf
-
Användare
-
-
223 inlägg
Jag fick min nya 1963 box i torsdags och kopplade in den med den medföljande hdmi-kabeln till min Yamaha DSP-Z7.
Ut kom ljud (kan ha varit från spdif men yamman indikerade hdmi) men ingen bild. Återkrävde min 5 meters deltaco av brorsan och kopplade in den nu på förmiddagen och presto, nu funkar det. Så alla ni som testat med telias hdmi-kabel,
pröva en längre kabel av annat fabrikat. Kanske inte behöver vara längre förresten, även om jag läst det någon stans.
Bekräftar härmed också den dåliga läppsynken på svt-hd, synkar dåligt!
Postad 30 januari 2010 - 13:35
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2 296 inlägg
Jag fick min nya 1963 box i torsdags och kopplade in den med den medföljande hdmi-kabeln till min Yamaha DSP-Z7. Ut kom ljud (kan ha varit från spdif men yamman indikerade hdmi) men ingen bild. Återkrävde min 5 meters deltaco av brorsan och kopplade in den nu på förmiddagen och presto, nu funkar det.......
Kopplar du bara in HDMi kan det ju inte varit spdif. Men iaf bra att det funka med en längre sladd.
Postad 30 januari 2010 - 13:39
Unregistered73e5dcda
-
Unregistered73e5dcda
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Nu har jag fått ett mycket mysko problem. Jag programmerar min 1963 box för att spela in från Discovery mellan 21:59 och 23:01, återkommande inspelningar på söndagar enligt bilden nedan.
Telia.jpg 44,09K
4 Antal nerladdningar
Hur lång tror ni inspelningen blir?
2 minuter. Det är precis som om den inte fattar att det skall vara 1h och 2 minuter. Så innan supporten öppnar så har ni något å fundera på.......
Edit:
Jag råkade ut för samma sak för ett par veckor sedan. Det fungerade när jag ändrade stoppdatum till en tidigare dag. Min teori då var att boxen på något sätt räknade ut att alla inspelningarna inte skulle få plats men jag hade då inspelningar som var drygt en timme längre än dessa.
Postad 30 januari 2010 - 13:42
hugeman
-
hugeman
-
Forumräv
-
-
985 inlägg
Har kört med HDMI sedan dess och igår kväll när jag slog på igen så var hela skärmen kycklinggul. Gick över till (den avsevärt mycket sämre bilden) scart för att kunna se på tv. I dag när jag så slog på boxen igen (har inte gjort något mer än att slå av och på med dosan) så funkade HDMI igen.
Marcus, kan du svara på om er (Telias) hållning fortfarande är att jag har fel på kabeln och att detta löses genom att jag köper en ny kabel?
Jag skulle nog rekommendera dig att testa med en ny kabel. Kan ju vara glapp i den. Har haft liknande problem med HDMI fast lila bild istället. Kabeln fungerade utmärkt att köra 576p och 720p men gick du upp till 1080i/1080p så fick jag lila bild. Vickade jag på kabeln så blev bilden riktig. Skulle ju kunna vara nått liknade för dig. När boxen startar så startar den väl i 576p när sedan gränssnittet kommer igång så går boxen över till 720p, jag kan ha fel. Men testa att ändra upplösning till 576p och se om dina problem försvinner som dem gjorde för mig. I så fall byt kabel, tror inte du kommer någonstans med Telia ändå förrens du har testat att byta kabel =)
Postad 30 januari 2010 - 15:38
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 531 inlägg
Jag har fått detta fixat nu. Ringde felanmälan tidigare idag och de kom med två förslag. 1. Felanmäl det på vanligt sett så får teknikerna titta på detta (ej tekniker som kommer hem). Detta tar ett par dagar och det är inte säkert att man hittar felet direkt. 2. Prata med kundtjänsten som tar bort ditt TV-abonnemang och lägger upp ett nytt igen så att man får ny identifikationskod och lösen.
Jag valde alternativ 2 och det fungerar bra nu.
Ok, tack för tipset. Jag chattade med kundtjänst för över en vecka sedan och en tekniker skulle ringa mig, men det har inte hänt än, så det är väl lika bra att testa att ringa.
Hmm, nu hade de ändrat sig, så de ville inte ta bort mitt TV-abonnemang, utan jag skulle avvakta felsökningen som pågår.
Det är inte att rekommendera alternativ 2 då de flesta blir utan TV en tid. De jobbar på en lösning på problemet så det bästa är bara att avvakta tills de har fixat det. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 30 januari 2010 - 15:39
bjornf
-
bjornf
-
Användare
-
-
223 inlägg
Kopplar du bara in HDMi kan det ju inte varit spdif. Men iaf bra att det funka med en längre sladd.
Har haft spdif inkopplat sedan länge på de äldre boxarna, så det åkte med även på den nya.
Postad 30 januari 2010 - 16:40
kentrj
-
kentrj
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Har du Canal+ Film HD??? *vill ha HD* =)
Kan du se om problemen är beroende av typ av content? (t ex sport vs drama) Kan du ge några bra exempel på kanaler som sänder olika saker på sina HD varianter jämfört med motsvarande SD kanaler? Jag har ingen koll för jag har inte HD själv, men den HD jag sett hos andra har varit parallellsändningar på SD och HD kanalerna, även på Canal +.
Och om det inte rör sig om annat än parallellsändingar borde detta vara ett icke-problem. Kanske dax för någon intelligens i boxen som kollar om man har hdmi anslutet och om inte så slänger den upp en bild på HD kanalerna att det är dax att köpa ny TV? =) Det borde vara förbjudet att kolla på en HDTV kanal via scart! Då får man skänka sitt HDTV abonnemang till någon bekant!=)
Nej testade hos bekand med Canal + HD Film Jag är eg inte så intresserad av Scart/RGB på HD sändningar, men har inte HDMI på all utrustning, dock Komponent ...! - Redan så att SD inte finns parallellt med HD (SVT HD ett undantag), varför sända bådab? - Scaft/RGB behövs för ännu äldre utrustning (mkt stor skillnad mot komposit (större än skillnaden mellan HDMI och Komponent)! Ser ut som om bildkvaliten är samma som då man spolar, men med SD blir bilden bättre vid spelning, dock ej HD
Redigerat av kentrj, 30 januari 2010 - 19:03.
Postad 30 januari 2010 - 17:12
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 531 inlägg
Så äntligen då efter att ha hämtat ut den efterlängtade boxen (1963), kopplat in den och fått den att fungera via scart och HDMI till tv:n men inte via recievern (Marantz SR5003) kliat sig en timme i huvudet, letat runt i forum tre-fyra timmar och suttit i telesupport en dryg halvtimme gett upp och kopplat HDMI direkt till tv:n och en lågnivå från SPDIF upp till recievern fär att nu få det att fungera alldleles utmärkt och tillfredställande! 
Det har varit uppe flera gånger att det blir problem med HDCP med just SR5003 och SRS6003. Senast i början av december i denna tråd om jag inte kommer ihåg fel. Telia själva säger att Motorola påstår att det ska fungera med Marantz SR6003 vilket det inte gör då en vän till mig provat sin svågers 1903 med sin 6003:a utan att få det att fungera via HDMI. 5003 och 6003 har ju samma innehåll så då borde det ju fungera här med men vill bara säga till alla som får problem till sin reciever att hellre köra ljudet via SPDIF och HDMI direkt till tv, så slipper man lägga mer tid än nödvändigt på att klia sig i huvudet... 
Marantz SR6003 ska fungera med det ”nya” chippet som jag skrev om i torsdags, fungerar inte boxen ska den bytas ut av mina kollegor enligt den speciella rutinen som finns för det. Nu har jag provat min kompis 1910:a och det fungerade direkt med HDMI Kopplade in den på samma kabel som kom med till 1963:an.
Telia kundservice: Hur får jag 1963:an utbytt?
Du kontaktar tekniska supporten så byter de ut den enligt ovan. Markus Johansson Telia Kundservice
Redigerat av TeliaKundservice, 30 januari 2010 - 17:41.
Postad 30 januari 2010 - 17:41
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 531 inlägg
Tittat lite mer på problemet med låg bildkvalite med SVT HD över Scart/RGB.
Finns det lösning på väg?
Har inte hört något om det, vet bara att de tittar på det. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 30 januari 2010 - 17:52
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 531 inlägg
Nu har jag fått ett mycket mysko problem. Jag programmerar min 1963 box för att spela in från Discovery mellan 21:59 och 23:01, återkommande inspelningar på söndagar enligt bilden nedan.
Hörde att en kollega pratat med dig och skickat det vidare så får de titta på det. Ska kolla hur man kan återskapa det problemet under nästa vecka. Jag råkade ut för samma sak för ett par veckor sedan. Det fungerade när jag ändrade stoppdatum till en tidigare dag. Min teori då var att boxen på något sätt räknade ut att alla inspelningarna inte skulle få plats men jag hade då inspelningar som var drygt en timme längre än dessa.
Det var en teori värd att testa, tack för det. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 30 januari 2010 - 18:15
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 531 inlägg
Bekräftar härmed också den dåliga läppsynken på svt-hd, synkar dåligt!
Tackar för samtliga som skickat PM till mig om detta. Jag kan inte uppleva felet på den testutrustning vi har på supporten men det är så många som har problemet och det är spritt över hela landet så de jobbar på att försöka hitta en lösning. Markus Johansson Telia Kundservice Har kört med HDMI sedan dess och igår kväll när jag slog på igen så var hela skärmen kycklinggul. Gick över till (den avsevärt mycket sämre bilden) scart för att kunna se på tv. I dag när jag så slog på boxen igen (har inte gjort något mer än att slå av och på med dosan) så funkade HDMI igen.
Marcus, kan du svara på om er (Telias) hållning fortfarande är att jag har fel på kabeln och att detta löses genom att jag köper en ny kabel?
Det är antagligen fel på kabeln eller problem med HDCP om man får gul bild så ja. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 30 januari 2010 - 19:05
kentrj
-
kentrj
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Telia har sänkt min månadsavgift/avbetalningsavgift från 100 kronor till 50 kronor i månaden Jag beställde på sista dagen av julkampanjen. Så jag tackar Telia för att de har lyssnat på sina kunder samt er som har gjort eran röst hörd.
Telia skulle vinna mycket i Goodwill om man generellt sänkte kostnaden till 50kr/mån för alla (1963) ...
Redigerat av kentrj, 31 januari 2010 - 16:31.
Postad 30 januari 2010 - 20:02
redina
-
redina
-
Användare
-
-
170 inlägg
Telia skulle vinna mycket i Goodwill om man generellt sänkte kostnaden till 50kr/mån för alla ...
Ja, ta mina föräldrar till exempel, beställde sitt paket 30 nov, de fick boxen förra veckan men tv-kanalpaket ska inte slås på förräns den 2 feb... Sen kommer det kuvert från Telia lite då och då som ska skrivas på, ibland är det fel papper som skickas ut. Telia skulle verkligen behöva se över sin bakssystem när man beställer framför allt olika paket de har.
Postad 31 januari 2010 - 01:10
Backstroom
-
Backstroom
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
nu fick jag äntligen boxen att fungera om jag kopplade den till första hdmi ingången på stärkaren..men nu funkar plöttsligt inte dom andra ingångarna och varför fattar jag inte..kan man gåra ngt åt det?
Postad 31 januari 2010 - 05:45
Krilledood
-
Krilledood
-
Rookie
-
9 inlägg
Telia själva säger att Motorola påstår att det ska fungera med Marantz SR6003 vilket det inte gör då en vän till mig provat sin svågers 1903 med sin 6003:a utan att få det att fungera via HDMI.
Det här är antagligen inte till någon som helst hjälp men vilken HDMI-ingång har du kopplat boxen till. Jag har själv en Marantz SR6004 och jag vet att bilden inte fungerar om man kopplar in den till VCR-ingången, antar att det är kopieringsskyddet som slår in, men alla andra portar går bra. Kan ju vara värt att testa om du inte redan gjort det! Bekräftar härmed också den dåliga läppsynken på svt-hd, synkar dåligt!
Ja, oerhört irriterande. Det har väl kanske redan konstanterats här i forumet att ljudet stämmer om man kör det via analoga kablar, men det känns ju lite tråkigt att se på högupplöst film med vanligt stereoljud. Känns inte som att det har något med kabeln att göra i alla fall, provat med olika HDMI-kablar (både in i TV och stärkaren), optisk och koaxial, allt med samma resultat. Däremot verkar ljudet synka fint om man kollar på en HD-sändning via SVT Play... Hoppas verkligen ni på Telia hittar problemet snart!
Postad 31 januari 2010 - 11:10
Unregistered14877034
-
Unregistered14877034
-
Rookie
-
4 inlägg
Hej! Fick hem min nya Sony KDL-40S5650K för några dagar sedan, har testat att köra Vip 1963:an till denna med scart= funkar som det ska. Men när jag kör med hdmi så försvinner signal när tv:n varit avslagen över natten. Är tvungen att dra ut sladden till boxen och börja om från början igen men det är inte varje gång jag får bilden tillbaka ändå..Brukar ofta stanna på "tredje pricken" och lysa gult men sedan blir allt svart.Vad göra?
Postad 31 januari 2010 - 11:50
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Hej! Fick hem min nya Sony KDL-40S5650K för några dagar sedan, har testat att köra Vip 1963:an till denna med scart= funkar som det ska. Men när jag kör med hdmi så försvinner signal när tv:n varit avslagen över natten. Är tvungen att dra ut sladden till boxen och börja om från början igen men det är inte varje gång jag får bilden tillbaka ändå..Brukar ofta stanna på "tredje pricken" och lysa gult men sedan blir allt svart.Vad göra?
Det beror på problem med HDCP och tydligen har man hittat ett felaktigt chip i bl a 1963. Du skall kontakta supporten för att få din box utbytt mot en ny med ett annat HDMI-chip i. Läs några inlägg tidigare så framgår detta av TeliaKundservice. /A
Postad 31 januari 2010 - 12:04
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
En fråga ang Telia Fiber:
Bor idag i villa och med en gemensam tv anläggning med nedgrävda kablar mellan husen.
Tror vi är 56 hushåll som är delägare i denna anläggnig.
Dom flesta är inte nöjda med bildkvalitèn på sina plattv då det är analog signal.
Om man vill ha en offert från Telia för att få fiber i hela denna anläggning hur går man
då till väga ? Vem kontaktar man för att få en offert ?
Hoppas någon vet något om detta
/Volvis
Postad 31 januari 2010 - 12:32
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 531 inlägg
Det beror på problem med HDCP och tydligen har man hittat ett felaktigt chip i bl a 1963. Du skall kontakta supporten för att få din box utbytt mot en ny med ett annat HDMI-chip i.
Läs några inlägg tidigare så framgår detta av TeliaKundservice.
Detta gäller alltså bara om det fungerar med en 1910 box, här låter det som att han har andra problem än just de specifika. Det var ju bara när han stängt av tv under natten som det alltid blev svart. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 31 januari 2010 - 12:42
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 531 inlägg
Bor idag i villa och med en gemensam tv anläggning med nedgrävda kablar mellan husen. Tror vi är 56 hushåll som är delägare i denna anläggnig.
Om man vill ha en offert från Telia för att få fiber i hela denna anläggning hur går man då till väga ? Vem kontaktar man för att få en offert ? http://www.telia.se/fastighetsagare/har du ytterligare frågor kan du kontakta mig via PM så kan jag se vad jag kan göra. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 31 januari 2010 - 18:02
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
http://www.telia.se/fastighetsagare/
har du ytterligare frågor kan du kontakta mig via PM så kan jag se vad jag kan göra.
Markus Johansson Telia Kundservice
Tack ! Skickade in en intresse anmälan och hoppas på kontakt.
Postad 31 januari 2010 - 18:36
Unregistered729cde5a
-
Unregistered729cde5a
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Jag har en fråga angående (första jacket)
Jag har inga vanliga uttag i mitt hus utan dubbel RJ45 uttag som är Parallellkopplade genom huset.
Telias teleledning går in i det vänstra uttaget i köket sen vidare genom alla rum tills det vänder och går tillbaka till det högra uttaget i köket  alltså köket har uttag 1 och 8 , rum 2 har uttag 2 och 7 ,rum 3 har 3 och 6 och rummet det vänder i har då nr 4 och 5 (det blev rörigt)
Min fråga är om det går att få ett första uttag om dom är Parallellkopplade
Redigerat av Unregistered729cde5a, 31 januari 2010 - 18:44.
Postad 31 januari 2010 - 19:54
Unregistered06c2ab47
-
Unregistered06c2ab47
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Du kontaktar tekniska supporten så byter de ut den enligt ovan.
Ringde supporten idag och de kände till rutinen, fick lämna serienumret på min nuvarande box (står på undersidan för er som byggt in boxen  ), ny ska komma med posten  Gäller att se ikapp allt inspelat nu...
Postad 31 januari 2010 - 21:08
Hejlesen
-
Hejlesen
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Marantz SR6003 ska fungera med det ”nya” chippet som jag skrev om i torsdags, fungerar inte boxen ska den bytas ut av mina kollegor enligt den speciella rutinen som finns för det.
Min kompis svåger har sin tredje box på väg nu så jag undrar om dina kollegor vet om den rutinen du pratar om... Om det fungerar med 6003 så kan jag inte se varför det inte skulle funka med 5003 för det enda som skiljer är två hdmi ut, usb-ingång på fronten, 10W mer uteffekt och en lucka för knapparna på fronten på 6003:an, skiljer bara ett hekto i vikt så med största sannolikhet även samma nätdel. Ska dubbelkolla med Septon imorgon, som jag gjorde för knappt ett år sen för att konsultera lite rådgivning innan jag gjorde köpet men det var vad de sa till mig då. Allt annat var samma! Hur som helst, jag kör ljudet digitalt via lågnivå och hdmi till skärmen, orka vela med att skicka boxar fram och tillbaks. Det fungerar fullt tillfredsställande och dessutom kan jag ju köra med ljud utan att starta igång förstärkaren för att bara kolla på nyheterna! Och när jag kör med förstärkaren så får jag helt ok ljud och dessutom 5.1 då det erbjuds! Mvh Martin
Redigerat av Hejlesen, 31 januari 2010 - 21:14.
Postad 31 januari 2010 - 21:22
Hejlesen
-
Hejlesen
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Det här är antagligen inte till någon som helst hjälp men vilken HDMI-ingång har du kopplat boxen till. Jag har själv en Marantz SR6004 och jag vet att bilden inte fungerar om man kopplar in den till VCR-ingången, antar att det är kopieringsskyddet som slår in, men alla andra portar går bra. Kan ju vara värt att testa om du inte redan gjort det!
Jag har provat alla tre, det är min vän som provat sin svågers 1903 genom sin 6003:a, själv har jag en 5003:a och en 1963 och har provat alla ingångar och även med annan hdmi-kabel. Mvh Martin
Postad 01 februari 2010 - 09:07
cadwal
-
cadwal
-
Användare
-
-
105 inlägg
Marantz SR6003 ska fungera med det ”nya” chippet som jag skrev om i torsdags, fungerar inte boxen ska den bytas ut av mina kollegor enligt den speciella rutinen som finns för det.
Du kontaktar tekniska supporten så byter de ut den enligt ovan.
Ehm, "speciell rutin" ? Pratade med supporten om mitt HDMI-problem (dvs funkar inte ens direkt till TV) någon/några dagar innan du postade om det nya chippet och vi kom fram till att testa ett byte, men hur vet jag att det blev med "rätt" chip nu? Det nämndes aldrig något om nån rutin, men serienummer var på tapeten.
Redigerat av cadwal, 01 februari 2010 - 09:09.
Postad 01 februari 2010 - 09:50
Sledgas
-
Sledgas
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Jag har en fråga angående (första jacket) Jag har inga vanliga uttag i mitt hus utan dubbel RJ45 uttag som är Parallellkopplade genom huset. Telias teleledning går in i det vänstra uttaget i köket sen vidare genom alla rum tills det vänder och går tillbaka till det högra uttaget i köket alltså köket har uttag 1 och 8 , rum 2 har uttag 2 och 7 ,rum 3 har 3 och 6 och rummet det vänder i har då nr 4 och 5 (det blev rörigt) Min fråga är om det går att få ett första uttag om dom är Parallellkopplade
Det här har absolut ingenting med denna tråd att göra. Men nej, parallellkopplat och ADSL fungerar inte. Förstajacket måste kaskadkopplas, resten ska enligt utsago gå att parallellkoppla.
Postad 01 februari 2010 - 10:48
kentrj
-
kentrj
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
@Markus, Telia
Nu saknas program i programguiden på "Mina Sidor"/"Min TV" imorrn och framåt igen ...
- Samma problem nu tredje veckan i rad
Finns det ingen bevakning när detta inte fungerar?
Redigerat av kentrj, 01 februari 2010 - 10:49.
Postad 01 februari 2010 - 10:56
Fromberg
-
Fromberg
-
Användare
-
-
115 inlägg
@Markus, Telia
Nu saknas program i programguiden på "Mina Sidor"/"Min TV" imorrn och framåt igen ... - Samma problem nu tredje veckan i rad
Finns det ingen bevakning när detta inte fungerar?
När man får hem en ny 1963-box så ligger det ett a4 med info om att: "Min-tv på internet är under utveckling och fungerar därför inte för tillfället." Citerat ur minnet ;-) Så man räknar väl helt enkelt tjänsten som ej drift satt och har därför inte den bevakningen som många här skulle önska.
Postad 01 februari 2010 - 12:27
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
Vet ni om om Telia kommer ge sin in i div stadsnät med sitt iptv-erbjudande? http://www.svenskaba...ws.aspx?id=2195Så har de tecknat ett avtal med svenska basboxbolaget. (öppet nät som har flera olika leverantörer) (jag har grundabb i denna)
Postad 01 februari 2010 - 13:00
Loomis4ever
-
Loomis4ever
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Vet ni om om Telia kommer ge sin in i div stadsnät med sitt iptv-erbjudande?
http://www.svenskaba...ws.aspx?id=2195
Så har de tecknat ett avtal med svenska basboxbolaget. (öppet nät som har flera olika leverantörer) (jag har grundabb i denna)
I denna artikel så är det basbox-bolaget som skall in i det öppna nät som Telia driftar i södra Stockholm. Jag tror iofs sig att Telia kör sin TV där redan. https://www.tewss.te...tadittsdtadsnat
Postad 01 februari 2010 - 14:05
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 531 inlägg
Fungerar SVT HD ljudet nu?
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 01 februari 2010 - 14:12
redina
-
redina
-
Användare
-
-
170 inlägg
Telia: En önskan, skulle ni kunna lägga upp här eller någonstans när ni uppdaterar programvaran och vad som är ändrat?
Postad 01 februari 2010 - 14:17
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Går inte att kolla just nu. Hästhoppning m kommentator... Skall det vara fixat och kräver det i så fall omstart av boxen?
Postad 01 februari 2010 - 14:25
rogerli
-
rogerli
-
Användare
-
-
168 inlägg
När man får hem en ny 1963-box så ligger det ett a4 med info om att: "Min-tv på internet är under utveckling och fungerar därför inte för tillfället." Citerat ur minnet ;-)
Så man räknar väl helt enkelt tjänsten som ej drift satt och har därför inte den bevakningen som många här skulle önska.
Ett sådant A4-ark var inte med när jag fick min 1963 box precis när de släpptes förra året. Utan då annonserades det ut att det skulle gå att "fjärrprogramera" via mina sidor. Eftersom det ännu inte fungerar så kanske de kan sänka vår kostnad från 100:-/månad till 50:-/månad (som är dagens erbjudande) tills det fungerar. Utlovad tjänst fungerar ju inte........
Postad 01 februari 2010 - 14:31
Unregistered06c2ab47
-
Unregistered06c2ab47
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Ett sådant A4-ark var inte med när jag fick min 1963 box precis när de släpptes förra året. Utan då annonserades det ut att det skulle gå att "fjärrprogramera" via mina sidor.
Eftersom det ännu inte fungerar så kanske de kan sänka vår kostnad från 100:-/månad till 50:-/månad (som är dagens erbjudande) tills det fungerar. Utlovad tjänst fungerar ju inte........
+1 En rimlig deal
Postad 01 februari 2010 - 14:41
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 531 inlägg
Går inte att kolla just nu. Hästhoppning m kommentator... Skall det vara fixat och kräver det i så fall omstart av boxen?
Man har ändrat i det material som kommer från SVT så det är inget i boxen som behöver göras. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 01 februari 2010 - 14:48
apanoladotcom
-
apanoladotcom
-
Användare
-
-
165 inlägg
Ett sådant A4-ark var inte med när jag fick min 1963 box precis när de släpptes förra året. Utan då annonserades det ut att det skulle gå att "fjärrprogramera" via mina sidor.
Eftersom det ännu inte fungerar så kanske de kan sänka vår kostnad från 100:-/månad till 50:-/månad (som är dagens erbjudande) tills det fungerar. Utlovad tjänst fungerar ju inte........
Nu kommer jag inte ihåg ordagrant vad som stod i det första erbjudandet men jag tror inte att det var specificerat att programmeringen skulle ske via en TV-guide på Mina Sidor. Även de gånger TV-guiden strular kan åtminstone jag fortfarande schemalägga inspelningar under menyvalet "Schemalägg" genom att skriva in start- och stopptid.
Redigerat av apanoladotcom, 01 februari 2010 - 14:50.
Postad 01 februari 2010 - 15:38
rogerli
-
rogerli
-
Användare
-
-
168 inlägg
Det står ju fortfarande inget på telias sida : http://www.telia.se/...ip_1963.productOm att denna tjänst/funktion ännu inte fungerar fullt ut. Dock är priset justerat till 50:-/månad (mot tidigare erbjudande).
Postad 01 februari 2010 - 17:43
Unregisterede5a2c6ee
-
Unregisterede5a2c6ee
-
Användare
-
-
188 inlägg
När kan fler HD-kanaler tänkas lägga till för FiberLan kunder? Att bara erbjuda SVT HD är ju smått kriminellt
Postad 01 februari 2010 - 18:24
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
När kan fler HD-kanaler tänkas lägga till för FiberLan kunder? Att bara erbjuda SVT HD är ju smått kriminellt 
Nu har tom Comhem (okok... inte iptv men ändå) lanserat ett gäng HD-kanaler...
Postad 01 februari 2010 - 18:26
Unregistered1014
-
Unregistered1014
-
Forumräv
-
-
530 inlägg
Vad gör boxen, 1963, egentligen vid den femte och sista pricken (prickarna som blinkar gult innan de blir gröna)?
MIn box har strulat lite då och då, nu har det inte fungerat på ett par veckor men då jag kör CD vid parabol så har jag inte orkat bry mig.
Förra gången den gjorde så så kom det igång efter ett par dagar av sig själv. Det som händer är att boxen stannar vid den sista pricken och sedan händer inget mera.
Självklart har jag startat om box och modem utan resultat, internet och ip-telefon fungerar som det skall.
Postad 01 februari 2010 - 18:44
Hejlesen
-
Hejlesen
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Fungerar SVT HD ljudet nu? Ja, det fungerar fint för mig nu!
Postad 01 februari 2010 - 19:01
bjornf
-
bjornf
-
Användare
-
-
223 inlägg
Ja, det fungerar fint för mig nu!
Här också, fråga docktorn var ett perfekt program för att kolla detta ; )
Postad 01 februari 2010 - 19:14
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Ja, det fungerar fint för mig nu!
Samma här nu.
Postad 01 februari 2010 - 19:29
Unregistered2530e964
-
Unregistered2530e964
-
Användare
-
-
167 inlägg
Vilka Teliakunder kan se SVT HD?
ADSL?
2 användare läser detta ämne
1 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|