* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34705 svar till detta ämne
Postad 01 februari 2010 - 19:46
Ewsen
-
Ewsen
-
Rookie
-
3 inlägg
Telia support för fiberlan-kunder - är det någon som kommer fram dit?
Jag är fiberlan kund och ska enligt telias kundtjänst 020-755 766 ringa till supporten (020-240 250) då mina två boxar fryser till 1 sekund var 15:e sekund om jag har båda inkopplade (via telias Zyxel split).
Mitt problem var från början att bilden frös, men med tiden har det ändrats till att supporten är mitt problem och jag vill felanmäla supporten. Jag ringer och blir placerad i kö, jobbar mig ner till plats ett och efter 15 minuter i telefon som nr 1, så pallar jag inte längre. I skrivande stund sitter jag med ett chatfönster uppe till supporten. Har plats 5 sedan 30 min tillbaka (fick precis tekniskt fel, bara att börja om?)...
Är det bara jag som har problem att komma fram till supporten för fiberlan?
Jag har försökt i drygt två veckor vid olika tidpunkter (mest kvällstid och helger dock, eftersom jag har ett jobb att sköta).
/ Magnus
Ps 1. Jag kan inte felanmäla via webben heller, då det bara gäller adsl-kunder och det krävs ett fast nr (det har jag inte)
Ps 2. Jag kan inte ringa premiumsupporten för 19 kr/minut eftersom jag har firma telefon. Plus att jag tycker det är moraliskt fel att betala för support av något som inte fungerar från start.
Postad 01 februari 2010 - 20:00
modeselect
-
modeselect
-
Användare
-
-
122 inlägg
Vad gör boxen, 1963, egentligen vid den femte och sista pricken (prickarna som blinkar gult innan de blir gröna)?
MIn box har strulat lite då och då, nu har det inte fungerat på ett par veckor men då jag kör CD vid parabol så har jag inte orkat bry mig.
Förra gången den gjorde så så kom det igång efter ett par dagar av sig själv. Det som händer är att boxen stannar vid den sista pricken och sedan händer inget mera.
Självklart har jag startat om box och modem utan resultat, internet och ip-telefon fungerar som det skall.
Det låter som din box inte får alla inställningar som behövs för att starta portalen. Dessa fås via multicast. Om boxen har mjukvara lagrad i flashet så kan den ju boota hela vägen till femte pricken utan att ha tankat ner något via multicast. Om man i så fall i bootmenyn väljer "remove software" så borde det förväntade resultatet vara att den inte passerar prick 1. En alternativ felkälla är att dhcp strular på något sätt så boxen inte får någon ip under booten. Om du inte kopplat boxen direkt till modemet så är det nog steg 1 att prova. Har du switch/trådlöst emellan?
Postad 01 februari 2010 - 21:38
kentrj
-
kentrj
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Fungerar SVT HD ljudet nu?
Markus Johansson Telia Kundservice
Ingen osync just nu, vad va problemet ... ?
Redigerat av kentrj, 01 februari 2010 - 21:39.
Postad 01 februari 2010 - 22:39
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 531 inlägg
Ehm, "speciell rutin" ? Pratade med supporten om mitt HDMI-problem (dvs funkar inte ens direkt till TV) någon/några dagar innan du postade om det nya chippet och vi kom fram till att testa ett byte, men hur vet jag att det blev med "rätt" chip nu? Det nämndes aldrig något om nån rutin, men serienummer var på tapeten.
Det går att se på serienumret vilken version boxen har. Skickar man PM till mig med vilken box man har och vilket serienummer den har så kan jag kolla med en lång lista. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 01 februari 2010 - 22:55
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 531 inlägg
Vet ni om om Telia kommer ge sin in i div stadsnät med sitt iptv-erbjudande?
Det är generellt inget optimalt att finnas i öppna stadsnät då man som operatör omöjligen kan garantera att något fungerar. Det är ofta dessa kunder tyvärr hamnar lite i kläm då det inte fungerar. Det operatörerna kan göra är att felanmäla till stadsnätet om det inte fungerar och stadsnätet brukar inte vara snabba på att svara och inte särskilt bra koll på vad som är fel och då svara med att det är rätt inställt och sen skicka tillbaka felanmälan. Då kan operatören välja på att skicka ut en tekniker hem till kunden och konstatera att det inte fungerar hos kunden. Och så får man skicka ny felanmälan. Jag vill inte säga att det är såhär med samtliga stadsnät men då supporten är helt blind när man inte ser något på den porten kunden sitter är det svårt att felsöka och det leder oftast till felaktiga felanmälningar med när det är fel på kundens router eller dator. Att alla operatörer ska ha samma rätt är det svårt att garantera att man får plats med all multicast trafik i öppna stadsnät då många operatörer ska dela på den omkring 1 gigabit som finns att tillgå i många stadsnät. Telia tittar dock på lösningar där det kan fungera bättre med stadsnäten och att supporten hos Telia har möjlighet att se information direkt på kundens port för att kunna felsöka bättre. Jag ser dock inte att man kommer att erbjuda digital-tv över öppna stadsnät inom en snar framtid. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 01 februari 2010 - 23:00
Unregistered29650
-
Unregistered29650
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
Ja nu fungerar det bättre. Men det är lite lite osynk fortfarande...
Postad 01 februari 2010 - 23:01
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 531 inlägg
Ja, det fungerar fint för mig nu!
Här också, fråga docktorn var ett perfekt program för att kolla detta ; )
Samma här nu.
Ingen osync just nu, vad va problemet ... ?
Det var något fel med utrustningen som skickade från SVT till Telias backbone. De bytte ut den. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 01 februari 2010 - 23:06
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 531 inlägg
Nu saknas program i programguiden på "Mina Sidor"/"Min TV" imorrn och framåt igen. Samma problem nu tredje veckan i rad Finns det ingen bevakning när detta inte fungerar?
Jag vet och felanmälde det igen, gjorde det redan i slutet av förra veckan. Nej, det finns ingen övervakning på det och jag har ingen aning varför det fungerar ibland och inte ibland. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 01 februari 2010 - 23:15
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 531 inlägg
Vad gör boxen, 1963, egentligen vid den femte och sista pricken (prickarna som blinkar gult innan de blir gröna)?
Förra gången den gjorde så så kom det igång efter ett par dagar av sig själv. Det som händer är att boxen stannar vid den sista pricken och sedan händer inget mera.
Det låter som din box inte får alla inställningar som behövs för att starta portalen. Dessa fås via multicast. Om boxen har mjukvara lagrad i flashet så kan den ju boota hela vägen till femte pricken utan att ha tankat ner något via multicast. Om man i så fall i bootmenyn väljer "remove software" så borde det förväntade resultatet vara att den inte passerar prick 1.
En alternativ felkälla är att dhcp strular på något sätt så boxen inte får någon ip under booten. Om du inte kopplat boxen direkt till modemet så är det nog steg 1 att prova. Har du switch/trådlöst emellan?
Det brukar nästan alltid bero på att boxen inte får kontakt med systemet som den ska. I 19x3 finns det en funktion i boot menyn som tar bort software och en som gör factory reset ifall detta händer. Då kan man se om boxen verkligen botar från nätverket eller om den använder den lokala kopian eftersom att den inte kommer åt nätverket som den ska. Får man problem med att man inte kan titta på krypterade kanaler eller att klockan går fel beror det på detta med och då brukar det räcka att starta om boxen men hjälper inte det får man göra factory reset och ta bort software med. Om den fastnar i uppstarten vid sista pricken kan det även vara att den har kontakt med nätverket men inte tillräckligt med bandbredd för att lada ner saker i tid. Detta är samma fel som tillfälliga driftstörningar på 1910 eller 1510 boxarna. Det kan även stå can not load file och det betyder samma sak. Markus Johansson Telia kundservice
Postad 01 februari 2010 - 23:27
jcalling
-
jcalling
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Hej
Jag har ett konstigt och irriterande fel.
Min digitalbox är väldigt högljud det är ett konstant tickande i boxen.
Jag har felanmält till suporten och fått en ny box men den var inte mycket bättre.
Kom då att tänka på att det var när jag haft boxen några dagar det började. Och tänkte till om jag ändrat något och kom på att jag ändrat till digitalt ljud.
Jag testade då att ändrar till analogt ljud och boxen blev tyst ??
Någon mer som har detta problem?
Jag har haft andra HDD boxar så jag vet att de aldrig är knäpp tysta men Telia boxen låter konstant med et tickande typ varje sekund om jag väljer digitalt ljud. Jag har även testat att ställa boxen på olika underlag men utan resultat. Och har även låtit andra personer lyssna och de tycker också ljudet är högt.
Kör HDMI direkt till tvn och sen koaxialt till Förstärkaren
Redigerat av jcalling, 01 februari 2010 - 23:31.
Postad 01 februari 2010 - 23:31
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 531 inlägg
Telia: En önskan, skulle ni kunna lägga upp här eller någonstans när ni uppdaterar programvaran och vad som är ändrat?
Jag skriver normalt här när det kommer uppdateringar, men jag tror inte det kommer några den här veckan eller nästa. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 01 februari 2010 - 23:38
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 531 inlägg
Telia support för fiberlan-kunder - är det någon som kommer fram dit?
Är det bara jag som har problem att komma fram till supporten för fiberlan?
Jag vet att de har en hel del att göra för tillfället och beklagar att du inte kan komma fram. Men för att titta på dit problem, har du provat en annan switch istället för zyxelswitchen du hade? Ps 2. Jag kan inte ringa premiumsupporten för 19 kr/minut eftersom jag har firma telefon. Plus att jag tycker det är moraliskt fel att betala för support av något som inte fungerar från start.
Det kan du dock göra, då de skickar faktura på personnummer. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 02 februari 2010 - 00:03
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Är det någon med gott samvete som kan rek 1963 boxen? Ska beställa Telias Fiberlan till veckan, men funderar om man ska välja till denna boxen för 50:- extra i månaden. Vad jag läst i denna tråd, verkar folk bara ha massa problem med den??
För- nack delar vore intressant att få reda på.
//Ante
Postad 02 februari 2010 - 02:06
Latman
-
Latman
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Är det någon med gott samvete som kan rek 1963 boxen? Ska beställa Telias Fiberlan till veckan, men funderar om man ska välja till denna boxen för 50:- extra i månaden. Vad jag läst i denna tråd, verkar folk bara ha massa problem med den??
//Ante
Jag har inte haft ett endaste litet problem med 1963-boxen faktiskt. Hur nöjd som helst....
Postad 02 februari 2010 - 06:50
Ewsen
-
Ewsen
-
Rookie
-
3 inlägg
Jag vet att de har en hel del att göra för tillfället och beklagar att du inte kan komma fram.
Men för att titta på dit problem, har du provat en annan switch istället för zyxelswitchen du hade?
Det kan du dock göra, då de skickar faktura på personnummer.
Hej Markus och tack för ditt svar. Nej, Zyxel switchen/split har jag fått utskickad från Telia. Men jag kanske borde prova någon annan switch. Har du Markus eller någon annan tips på en switch/split som historiskt sett fungerar bra för teliakunder? Gällande supporten så har jag bara problem att betala för support, för att få Telias produkter/tjänster att fungera, för att därför bli en långvarig kund som är mycket nöjd. Den supporten tycker jag borde vara gratis. Men får jag inte det här att fungera så blir jag väl tvungen att ringa. Tack för informationen om att de skickar ut faktura på personnr.
Postad 02 februari 2010 - 07:37
fredde_
-
fredde_
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
//Ante
Jag har inte haft några problem heller. Inspelning via mina sidor har funkat klockrent också. Men timeshift är nog den funktion jag använder mest
Postad 02 februari 2010 - 08:33
redina
-
redina
-
Användare
-
-
170 inlägg
//Ante
För mig är de problem som finns, inte tillräcklig stora för att undvika den. Det jag tycker är den bästa funktionen med en PVR är timeshift (pause) och den funktionen har det inte varit några problem med, kan dock göras ännu bättre att den inte nollställs vid kanalbyte. Jag tycker att den alltid borde vara 2 timmar stor (eller helst valbar) oavsett om man byter kanal eller stänger av den. Småbarn kräver timeshift, underlättar tv-tittande något enormt, sen kan de ha lite svårt när de är någonstans och de inte själva kan pausa tv:n.  Jag har personligen problem med inspelning via MinTv, framför allt att det står att det är fel, men sen har inspelningen ändå skickats till boxen.
Redigerat av redina, 02 februari 2010 - 08:35.
Postad 02 februari 2010 - 09:10
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
//Ante
Förrutom att tv-guiden på "Mina sidor" fungerar sådär och att jag inte kan administrera mina redan gjorda inspelningar via "Mina sidor" (på grund av att jag har två boxar) så fungerar båda mina boxar helt felfritt. Att "Mina sidor" inte fungerar fullt ut får man väl tyvärr acceptera då man gått ut med att det är någon form av "betaversion", men just den inspelningsfunktionen känns som en av de intressantaste, så jag hoppas på en snar lösning. Så, mitt svar är att ja, jag kan utan att skämmas säga att jag rekommenderar den. /A
Postad 02 februari 2010 - 09:52
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2 296 inlägg
Var har man gått ut med att Mina Sidor är en beta? Så här står det på Telia.se Motorola VIP 1963 - Inspelningsbar digitalbox Spela in upp till 140 timmar tv, pausa och spola bakåt i direktsänd tv. Just nu kan du köpa den till kampanjpris, 50 kr/mån i 18 mån! Totalt 900 kr (ordinarie kontantpris 2995 kr). Motorola 1963 ger dig inte bara möjligheten att spela in tv-program från soffan, du kan även fjärrstyra dina inspelningar via Mina Sidor.
Det betyder att så länge du har tillgång till internet så kan du sätta igång en inspelning av ditt favoritprogram även om du inte är hemma.
Skaffa vår inspelningsbara digitalbox tillsammans med något av våra kampanjerbjudanden! Nåväl, det funkar rätt bra iaf. Just nu buggar Mina sidor bara att det blir 2 minuters inspelning när det i själva verket skall bli 1h å 2 minuter. Sen fattas som sagt några dagar ibland.
Postad 02 februari 2010 - 10:20
redina
-
redina
-
Användare
-
-
170 inlägg
Var har man gått ut med att Mina Sidor är en beta?
Så här står det på Telia.se
Motorola VIP 1963 - Inspelningsbar digitalbox Spela in upp till 140 timmar tv, pausa och spola bakåt i direktsänd tv. Just nu kan du köpa den till kampanjpris, 50 kr/mån i 18 mån! Totalt 900 kr (ordinarie kontantpris 2995 kr). Motorola 1963 ger dig inte bara möjligheten att spela in tv-program från soffan, du kan även fjärrstyra dina inspelningar via Mina Sidor.
Det betyder att så länge du har tillgång till internet så kan du sätta igång en inspelning av ditt favoritprogram även om du inte är hemma.
Skaffa vår inspelningsbara digitalbox tillsammans med något av våra kampanjerbjudanden!
Nåväl, det funkar rätt bra iaf. Just nu buggar Mina sidor bara att det blir 2 minuters inspelning när det i själva verket skall bli 1h å 2 minuter. Sen fattas som sagt några dagar ibland.
Det skulle jag också vilja veta. När jag beställde boxen stod det inget om detta. När jag fick boxen låg en lapp i där de sa att det inte fungerade. Beställde en box till stod inget och ingen lapp i boxen som jag fick i förra veckan.
Postad 02 februari 2010 - 10:57
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Det skulle jag också vilja veta. När jag beställde boxen stod det inget om detta. När jag fick boxen låg en lapp i där de sa att det inte fungerade. Beställde en box till stod inget och ingen lapp i boxen som jag fick i förra veckan.
Jag håller med om att det är otydligt och att det finns motsägelsefull information. Jag baserar det på de inlägg i den här tråden där TeliaKundservice har skrivit att den "riktiga" lösningen inte är släppt samt att jag i min andra box som jag fick för drygt en vecka sedan hade denna lapp där det stod att Mina sidor inte fungerade korrekt. Men det verkar i så fall som det slarvas med att skicka med den lappen om inte du fick den i din andra box, då våra boxar verkar ha kommit någorlunda samtidigt. /A
Postad 02 februari 2010 - 11:07
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2 296 inlägg
Skicka med en lapp?
Köper du en dator, får med en lapp där det står att "tyvärr funkar inte Wlan:et ännu - vi jobbar på det."
Skulle du va nöjd då?
//Daniel
Postad 02 februari 2010 - 11:16
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Skicka med en lapp?
Köper du en dator, får med en lapp där det står att "tyvärr funkar inte Wlan:et ännu - vi jobbar på det."
Skulle du va nöjd då?
//Daniel
Kanske inte, men mer nöjd än om det inte fanns någon info alls. Sedan kanske jämförelsen inte är riktigt likvärdig då w-lanet är en hårdvarufunktion och att programmera boxen via Mina sidor är en mjukvarufunktion. Om man däremot köpte en dator och fick med en programvara (som inte påverkar datorns egentiliga funktion) i betaversion och det låg en lapp i lådan om att det för närvarande är en betaversion och en skarp version kommer, så skulle jag nog inte bli lika upprörd som om w-lanet inte fungerade. Men det är min åsikt. /A
Postad 02 februari 2010 - 11:19
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2 296 inlägg
Min poäng var att det borde stå på Telia.se där du beställer boxen....
Postad 02 februari 2010 - 11:38
redina
-
redina
-
Användare
-
-
170 inlägg
Min poäng var att det borde stå på Telia.se där du beställer boxen....
Tycker jag också. Om det är försäljningsavdelningen som inte vill skriva det, så tror jag inte det är avgörande när man beställer en box om det går att spela in på webben eller inte just nu. Däremot blir man sur när det står att det ska gå och sen inte fungerar. Kunderna blir bara sura, så det var inget bra val av de som bestämmer där.
Postad 02 februari 2010 - 12:45
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Tycker jag också. Om det är försäljningsavdelningen som inte vill skriva det, så tror jag inte det är avgörande när man beställer en box om det går att spela in på webben eller inte just nu. Däremot blir man sur när det står att det ska gå och sen inte fungerar. Kunderna blir bara sura, så det var inget bra val av de som bestämmer där.
Håller helt med och därför håller jag på att jaga internt vilka som håller i detta för att den vägen påpeka "problemet". Jag skickade alldeles nyss ett mail via kontakter med vad jag anser att man behöver lösa för att jag skall anse att det är en "skarp" version och att jag anser att till dess att de problemen är lösta skall det på telia.se och på Min TV framgå att detta är en betaversion som dras med vissa funktionsbrister. Det jag tog upp är mer eller mindre: 1. Stabil TV-guide 2. Fungerande administration om man har två PVR-boxar 3. Schemaläggningen (som jag förvisso själv inte provat) /A
Postad 02 februari 2010 - 12:59
rogerli
-
rogerli
-
Användare
-
-
168 inlägg
2. Fungerande administration om man har två PVR-boxar
Det är ju verkligen ett problem......... hur många kan det vara som är drabbade ??????? Då är det bättre att de lägger energi på att det fungerar till 100% för alla oss andra som BARA har en box. Plus att de verkligen informerar att saker och ting inte fungerar till fullo..... Att skicka med en lapp till vissa användare/kunder hjälper ju inte de som inga lappar får eller vars tjänst inte fungerar fast de lovade det innan man fick produkten. Två fungerande PVR-boxar lär ju aldrig bli verklighet för mig, vi som bor i villa lär nog få vänta länge på det alternativet.
Postad 02 februari 2010 - 13:01
redina
-
redina
-
Användare
-
-
170 inlägg
Håller helt med och därför håller jag på att jaga internt vilka som håller i detta för att den vägen påpeka "problemet". Jag skickade alldeles nyss ett mail via kontakter med vad jag anser att man behöver lösa för att jag skall anse att det är en "skarp" version och att jag anser att till dess att de problemen är lösta skall det på telia.se och på Min TV framgå att detta är en betaversion som dras med vissa funktionsbrister.
Det jag tog upp är mer eller mindre:
1. Stabil TV-guide 2. Fungerande administration om man har två PVR-boxar 3. Schemaläggningen (som jag förvisso själv inte provat)
/A
Bra. Schemaläggningen när jag testade, är som inspelning via tv-guide, man får att det misslyckades men infon skickas ändå. Har ADSL, med två pvr-boxar. En annat problem som inte direkt är med mintv att göra är att om jag inte loggar ut, utan det blir en timeout så måste jag bota om datorn, för att kunna logga in igen. Har här provat flera OS och webbläsare, samma problem i stort. Har för mig WinXp med IE6, så räckte det att döda webbläsaren och starta om den. Men IE6 är väl inget man rekommenderar längre. Vet du om detta är felrapporterat? En önskan jag skulle vilja se är ett öppet gränssnitt till "MinTv", så att vem som helst kan göra en egen applikation. Då kan man låta den kreativa massan fixa lite smarta apps istället, vilket gör tjänsten bättre utan att det kostar Telia något.
Postad 02 februari 2010 - 13:06
redina
-
redina
-
Användare
-
-
170 inlägg
Det är ju verkligen ett problem......... hur många kan det vara som är drabbade ???????
Då är det bättre att de lägger energi på att det fungerar till 100% för alla oss andra som BARA har en box. Plus att de verkligen informerar att saker och ting inte fungerar till fullo..... Att skicka med en lapp till vissa användare/kunder hjälper ju inte de som inga lappar får eller vars tjänst inte fungerar fast de lovade det innan man fick produkten.
Två fungerande PVR-boxar lär ju aldrig bli verklighet för mig, vi som bor i villa lär nog få vänta länge på det alternativet.
Jag bor i villa och ADSL, med två boxar. Vet inte hur nära stationen man behöver bo för att detta ska fungera. Men i och med att man går över till MPEG4, som tar mindre än hälften i bandbredd, så borde detta medföra åtmistone 2 strömmar till dom som bara kan ta emot en ström nu och minst fyra strömmar för de som bor tillräckligt nära. Det jag helst ser då är man kan se på en kanal och spela in en annan kanal. Men det borde vara valbart om man vill göra så eller titta på två boxar samtidigt.
Redigerat av redina, 02 februari 2010 - 13:07.
Postad 02 februari 2010 - 13:25
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Det är ju verkligen ett problem......... hur många kan det vara som är drabbade ???????
Två fungerande PVR-boxar lär ju aldrig bli verklighet för mig, vi som bor i villa lär nog få vänta länge på det alternativet.
Än så länge inte så många. Men jag tror att just den saken är ganska enkel. Har man två boxar väljer man högst upp vilken box man "tittar" på och det fungerar utmärkt att lägga inspelningar på båda boxarna, men när man går in på menyvalet för att titta på vilka inspelningar som finns på boxen samt vilka som är planerade får man bara upp statusen på box nr 2 oavsett vilken box man väljer. Eftersom valet fungerar på inspelningssidan, så borde det inte kräva så mycket energi att lösa. EDIT: Banne mig om inte detta fungerar nu. Igår gick det inte, men idag så kan jag se båda boxarnas innehåll. /A
Redigerat av hallberg, 02 februari 2010 - 13:40.
Postad 02 februari 2010 - 13:33
Unregistered06c2ab47
-
Unregistered06c2ab47
-
Amatör
-
-
87 inlägg
En annat problem som inte direkt är med mintv att göra är att om jag inte loggar ut, utan det blir en timeout så måste jag bota om datorn, för att kunna logga in igen. Har här provat flera OS och webbläsare, samma problem i stort. Har för mig WinXp med IE6, så räckte det att döda webbläsaren och starta om den. Men IE6 är väl inget man rekommenderar längre. Vet du om detta är felrapporterat?
Jag har win7 och ie8 och har råkat ut för samma sak men om jag startar en ny ie i stället för en ny flik så har jag kunnat logga in. Men det är ju inte som det borde vara...
Postad 02 februari 2010 - 13:43
Aint2Fat
-
Aint2Fat
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Jag vet att det är många som har haft problem med glapp i strömsladden till 1963 boxen, jag har precis varit i kontakt med supporten och dom skulle skicka en ny box till mig, är det någon som haft samma problem och har fått den utbytt och kan tala om ifall ersättnings boxen har haft samma problem?
Postad 02 februari 2010 - 13:44
Pettax
-
Pettax
-
Amatör
-
-
55 inlägg
//Ante
Det kan jag verkligen göra. Synnerligen till det attraktiva priset. Det är naturligt att de som upplever problem skriver av sig här för att få hjälp eller vädra frustration. Jag kör på ADSL och har inga problem. Dock måste vi ADSL-kunder titta på samma kanal som vi spelar in vilket är en stor begränsning så klart men det lär ju vara på väg en lösning för det under våren. Det huvuddelen av forumanvändarna har problem med är HDMI-anslutning till en hemmabioreceiver. Det verkar som om det är på väg ut en ny serie boxar med uppdaterad hårdvara för att komma runt detta så det kanske du slipper om du har tur. Ett annat återkommande problem är programmering av inspelning över nätet. Detta är en tjänst under utveckling som jag har förstått det. De gånger jag har provat har det dock fungerat för mig.
Postad 02 februari 2010 - 14:34
redina
-
redina
-
Användare
-
-
170 inlägg
Jag vet att det är många som har haft problem med glapp i strömsladden till 1963 boxen, jag har precis varit i kontakt med supporten och dom skulle skicka en ny box till mig, är det någon som haft samma problem och har fått den utbytt och kan tala om ifall ersättnings boxen har haft samma problem?
Jag fick en ny strömadapter och den funkade fint, ingen ny box.
Postad 02 februari 2010 - 14:41
Unregistered06c2ab47
-
Unregistered06c2ab47
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Misstänker att min har blivit glapp efter alla DHMI-tester som kräver omstart så visst hade en riktig on/off-knapp varit bra. Kändes ok från början så bättre rycka andra änden på sladden eller sätta in en fjärrbrytare.
Postad 02 februari 2010 - 15:03
redina
-
redina
-
Användare
-
-
170 inlägg
EDIT: Banne mig om inte detta fungerar nu. Igår gick det inte, men idag så kan jag se båda boxarnas innehåll.
Funkar inte för mig med Vista 32 och IE8, just nu. Visar bara box 1.
Postad 02 februari 2010 - 16:24
Krilledood
-
Krilledood
-
Rookie
-
9 inlägg
Fungerar kanonfint även för mig nu! Jag undrar dock om någon lösning är på väg till problemet med att undertexten hela tiden är någon sekund före filmen på inspelat material, mycket irriterande när man kollar på skräckgilm och man ser att någon kommer att säga något före man vet att det finns någon i närheten bland annat. Kommer en uppdatering kunna rädde det redan inspelade materialet? Och finns det redan idag något sätt att stänga av texten på materialet man har spelat in, ser hellre på film utan någon text alls än med text som dyker upp två sekunder för tidigt, och stannar kvar i rutan någon minut om ingen säger något inom denna tiden. Även nyfiken på om man överväger att införa Digitalt 5.1-ljud till Telias hyrfilmer, då de kostar lika mycket att hyra som på DVD borde ju kvalitén vara den samma för att man ska bli lockad att slå till, eller vad tycker ni? Men nu har jag klagat lite väl mycket, i övrigt är jag faktiskt riktigt nöjd med boxen!
Postad 02 februari 2010 - 18:39
Pettax
-
Pettax
-
Amatör
-
-
55 inlägg
En önskan jag skulle vilja se är ett öppet gränssnitt till "MinTv", så att vem som helst kan göra en egen applikation. Då kan man låta den kreativa massan fixa lite smarta apps istället, vilket gör tjänsten bättre utan att det kostar Telia något.
Klockrent förslag! Det har jag tänkt på själv men inte framfört. Öppnar Telia upp här finns nog snart en iPhone- och en Android-applikation som gör det elegant att programmera inspelningar från telefonen.
Postad 02 februari 2010 - 18:50
Unregisteredc17e09d1
-
Unregisteredc17e09d1
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Klockrent förslag! Det har jag tänkt på själv men inte framfört. Öppnar Telia upp här finns nog snart en iPhone- och en Android-applikation som gör det elegant att programmera inspelningar från telefonen.
Det hade ju vart hur bra som helst om man kunde ha en iPhone app för att spela in.... Kom igen nu telia... Måste bara tillägga att jag är grymt nöjd med min 1963, inga probs alls. Kanske beror på att jag har fiber... //T
Postad 02 februari 2010 - 18:57
yazzo
-
yazzo
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Det ser nästan ut som att alla problem med 1963 boxen är lösta med alla rekomendationer och glada kunder här. Det är ju jättekul för er att alla problem som fanns för en vecka sedan har löst sig utan uppdatering...
Boxen har (hade) problem med.
Inspelningstexten är (var) i osynk. (telia vet om felet har dessutom ingen lösning på problemet (iaf inte den 28/1).
Det är (var) kraftiga ljudskillnader mellan vissa kanaler.
Det är strömglapp i massor av boxar (nej det hjälper inte byta box) ny strömadapter löser förmodligen problemet bättre (kanske).
Jag rekommender återigen kunder att vänta tills betastadiet är avslutat
Jag var såpass besviken på boxen att alla mina kontakter med support,kundtjänst,support,kundtjänstsupport,kundtjänst,support,kundtjänstsuppor
t,kundtjänst,support,kundtjänstsupport,kundtjänst,support,kundtjänstsupport,kundt
jänst,support,kundtjänstsupport,kundtjänst,support,kundtjänstsupport,kundtjänst,s
upport,kundtjänst.
att jag till slut avslutade alla abbonemang hos Telia. Synd att de inte lyssnar på kunden, då återgången till den gamla 1510 boxen tog bort alla problem som kom i.o.m 1963 boxen.
Som jag tolkar det så har även många positiva köpare här problem ned ovanstående men med den skillnaden att de kan acceptera felen(t).
Den inspelning som jag kyckades ställa in på mina sidor (funkade 1 gång på 2 mån) så spelade den in samma tid 4 dgr i rad, Ej inställd på schemalagd.
Normalt sett så brukas det varnas för (känns något billigt så finns det en anledning) som passar bra med boxen.............
Postad 02 februari 2010 - 19:12
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Måste också hålla med den nöjda skaran av 1963 boxen. Har inga problem med att spela in via mina sidor. Använder Google Chrome som webbläsare. Det var lite buggigt i början men det får man nästan räkna med med nya produkter i dagen it samhälle. Har aldrig haft några problem med HDMI,läppsynk eller textning. Kör mitt ljud via tv:n till förstärkare och HDMI direkt till min Panasonic tv.
Postad 02 februari 2010 - 19:51
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Till Markus:
Eftersom detta ebbade ut så skulle vilja att du presenterar ett officiellt uttalande från Telia angående hur man tänker göra med oss "early adaptors" som köpte boxen för 18x100 kr ("Billigare blir den aldrig" som någon medlem dessutom fick höra av kundtjänst). Inte nog med att vi alla fick agera testpiloter och stå ut med allehanda problem, vissa mer än andra utan vi blir också lurade när man direkt efter kampanjen 1800:- övergår till en ny kampanj och sänker priset med hälften till 900 kr.
Har ju ingen större förhoppning om att få avgiften sänkt (även om jag tycker Telia bör ändra priset även för alla oss tidiga köpare) men vill ändå ha en officiell förklaring. Det är INTE förenat med god marknadsföring att avlösa en kampanj med en ny kampanj. Alla vi som varit med från början som ofrivilliga testpiloter och dessutom bidragit till att boxen faktiskt är en klart bättre produkt idag än när den lanserades får nu stå med brallorna nere...
Postad 02 februari 2010 - 20:01
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
//Ante
+1 Fördelarna är många och jag tror fortfarande att många tyvärr blandar ihop 1963 som produkt och själva tjänsten. Sen märker jag att forumet ibland spårar ur helt i OT så jag förstår att som utomstående så är det svårt att bilda en uppfattning som överensstämmer med verkligheten. Jag tror att vi som skriver här måste bli lite mer konkreta och pedagogiska. Jag har inga problem alls med 1963. Fungerar klockrent. Jag har ADSL och sen augusti 2009 när jag gick över till Telia har skett några uppdateringar och förbättringar, vilket är bra och jag är övertygad om att tjänsten kommer att utvecklas och förbättras framöver.
Postad 02 februari 2010 - 20:06
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Till Markus: Eftersom detta ebbade ut så skulle vilja att du presenterar ett officiellt uttalande från Telia angående hur man tänker göra med oss "early adaptors" som köpte boxen för 18x100 kr ("Billigare blir den aldrig" som någon medlem dessutom fick höra av kundtjänst). Inte nog med att vi alla fick agera testpiloter och stå ut med allehanda problem, vissa mer än andra utan vi blir också lurade när man direkt efter kampanjen 1800:- övergår till en ny kampanj och sänker priset med hälften till 900 kr.
Har ju ingen större förhoppning om att få avgiften sänkt (även om jag tycker Telia bör ändra priset även för alla oss tidiga köpare) men vill ändå ha en officiell förklaring. Det är INTE förenat med god marknadsföring att avlösa en kampanj med en ny kampanj. Alla vi som varit med från början som ofrivilliga testpiloter och dessutom bidragit till att boxen faktiskt är en klart bättre produkt idag än när den lanserades får nu stå med brallorna nere...
Du får väl vänta in resultatet av din anmälan till Konsumentverket. Är väl lite fel att begära att motparten (dvs Telia) ska föregå den med ett uttalande på ett webbforum.
Postad 02 februari 2010 - 20:13
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Eller så kanske det är så att det redan är på gång... Nu har i o f s inte jag någon iPhone, men om jag fattat rätt läggs väl inte vilka hemmahack som helst upp på iStore (eller vad det nu heter). /A
Redigerat av hallberg, 02 februari 2010 - 20:17.
Postad 02 februari 2010 - 20:18
fredde_
-
fredde_
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Det är på gång en iPhone-app. Man presenterade även en iPhone applikation för Telias Digital-TV, som är under utveckling och kommer att komma under våren. Tanken är att skall kunna ha en mer avancerad tv-tablå, schemalägga inspelningar till Digital-tv boxen. Helt i linje med att utveckla det digitala hemmet. http://www.teliaiphoneblog.se/?p=451
Redigerat av fredde_, 02 februari 2010 - 20:18.
Postad 02 februari 2010 - 20:18
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Du får väl vänta in resultatet av din anmälan till Konsumentverket. Är väl lite fel att begära att motparten (dvs Telia) ska föregå den med ett uttalande på ett webbforum.
Om man nu får något svar ja. Allt som hänt är "Tack för ditt brev" ---- Tack för ditt brev [Anmälningar och synpunkter från allmänheten är mycket värdefulla och till stor hjälp i verkets tillsynsarbete. Din anmälan förs in i verkets ärendedata-bas och kan komma att läggas till grund för ett tillsynsärende. För ett effektivt utnyttjande av resurserna ingriper Konsumentverket/KO när det är till störst nytta för konsumentkollektivet. ] --- Låter väl lovande...
Postad 02 februari 2010 - 20:23
Unregistered06c2ab47
-
Unregistered06c2ab47
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Det är på gång en iPhone-app.
http://www.teliaiphoneblog.se/?p=451
Hoppas inte windows mobile glöms bort och likaså gamla vanliga mobiler med wap. Har haft en Kiss en gång i tiden som gick att programmera via internet och då valde man vid inloggningen hur avanserad läsare som önskades, fungerade riktigt bra.
Postad 02 februari 2010 - 20:32
EmilHemma
-
EmilHemma
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
@Telia
Jag har ett problem, jag har förstått att det under Mina sidor skall finnas en flik som heter MinTV. Denna finns dock ej hos oss, i övrigt är TV och abbonemang igång så jag vet inte vad problemet kan vara. Jag har ringt in och felanmält det men de lät väldigt konfunderade och hade ingen lösning.
Abbonemanget står på min fru som har haft telia-mobil för länge sedan, men vi har inget aktvt annat abbonemang än TV, inget bredband eller så.
Fliken saknas helt och hållet.
Har du Markus stött på problemet och har förslag på lösning?
Postad 02 februari 2010 - 20:34
apanoladotcom
-
apanoladotcom
-
Användare
-
-
165 inlägg
Hoppas inte windows mobile glöms bort [...]
+1 Kör Windows Mobile 6.5.5 och använder i dagsläget Opera Mobile 10 för att styra inspelningarna via Mina Sidor. Det fungerar väldigt bra men det vore givetvis smidigare om det fanns en applikation.
2 användare läser detta ämne
1 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|