Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell Tråd - LG RZ-42PX4R

1543 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG 42PX4RV (TV) 1 8,95 (77) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 13 januari 2006 - 11:27

HaggeMan
  • HaggeMan
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

En fråga angående PX3RVA, vad ska man satsa på att köpa för kabel för att få bäst bild från sin xbox 360, kör med en sån här kabel nu (för att få optiska ljudet) http://www.komplett....65-48B20A285843

Finns ju en "hdkabel" det är väl kanske den man ska satsa på då? Vet dock ej hur det är med ljudet om man köper denna http://www.discshop....ite=games&&ref=

Ger stereoljud och stödjer Dolby Digital 5.1 Surround Sound via en Optical Audio-anslutning

Är det samma som optisk kabel eller vad, tacksam om det finns någon som kan reda ut det åt mig.

<{POST_SNAPBACK}>

God dag.

När jag köpte min xbox 360 så köpte jag denna vga kabeln Komplett.se Och där följer det med optiskkabel. Kan då ställa olika upplösningar, kör med 1024x768 då det står i manualen att den är bäst. Finns fler upplösningar att välja emellan kommer inte ihåg vilka det är. Bilden blir riktigt bra med denna kabel.

Mvh HaggeMan

Postad 15 januari 2006 - 22:38

Unregistered944ab08a
  • Unregistered944ab08a
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

En liten fråga till alla PX3RVA ägare.

Köpte för två dagar sen en Panasonic P50, bilden var mycket bra men jag lämnade tillbaks den pga av ett irriterande brummande ljud som kom från baksidan av tv:en.
Har läst igenom denna tråd och sett att problem med pipande ljud och surr verkar vara ganska vanligt även på denna Plasma. Så jag undrar om PX3RVA ägare också har dessa problem eller gäller det endast PX4RV ?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har haft min PX3RVA i 14 dagar. Jag har inte upplevet några pipande eller surrande ljud.

Postad 16 januari 2006 - 07:35

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

• 1 984 inlägg
  • 0
Är det samma panel i den här tv:n som det är i PM23 ?

Postad 16 januari 2006 - 14:21

Borsta
  • Borsta
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Någon som vet vad det är för yttermått på emballaget?

Skall köpa en nästa vecka och är inte säker på vilken bil man skall ta.

Postad 16 januari 2006 - 16:45

selin
  • selin
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

I mm

1290x830x375

Postad 16 januari 2006 - 17:58

Honda
  • Honda
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0
Går inte att transportera i en Passat Variant i varje fall :) Gick varken i lasturtymmet eller i baksätet. Fick in den i baksätet med sittdynorna uppfällda, men det var då omöjligt att stänga dörrarna :)

Använd en stor bil.

Postad 16 januari 2006 - 18:09

Almighty187
  • Almighty187
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0
Kartongen får aldrig ligga ner va? Har hört att plasmor går sönder om de läggs på rygg(eller mage?!?). Stämmer det?

Postad 16 januari 2006 - 18:49

Gurra_Gbg
  • Gurra_Gbg
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Har du möjlighet så e det bäst att låta den stå !

Dock transporteras dom ofta liggande/stående/upp o ner etc på pall så det är nog ingen fara bara man e försiktig !

/Gurra(har en budfirma)

Postad 16 januari 2006 - 19:19

Borsta
  • Borsta
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

I mm

1290x830x375

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm, undrar om det funkar i en V70.. Får mäte lite!

Tackar förresten. :)

Postad 16 januari 2006 - 20:20

Unregisterede2b4eaab
  • Unregisterede2b4eaab
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
Tjooo, finns det ngn här som har en bild som de tagit själva på en LG RZ-42PX3RVA?

Ni som har den modellen, hur ser den ut, ser den snygg ut, plastig etc?

Jag är inredningsnörd så den måste se skaplig ut iaf eftersom en sån stor tv tar upp lite plats i rummet :)

Postad 17 januari 2006 - 14:41

daddydj
  • daddydj
  • Lärjunge

• 483 inlägg
  • 0
Nu har jag också slagit till på en plasma. Det blev en PX3RVB. Jag har varit runt i en hel del affärer och jämfört de olika skärmarna live. Bestämde mig ganska snabbt för att det skulle bli en LG men det finns ju en del att välja på. Här är mina åsikter om de olika modellerna, kanske kan det hjälpa någon:

PX5 -Högupplöst skärm som är helt svart. Snygg design men den föll bort då jag faktiskt tyckte de lågupplösta skärmarna hade bättre bild vid normala TV-sändningar. Det kommer en tid för högupplösta skärmar men än så länge klarar jag mig bra med lågupplöst. Med lågupplöst slipper man fläkten också som låter för mycket hos en del.

PX4 - Är som PX5 men är blandat grå och svart. Också snygg men faller bort pga att jag ville ha lågupplöst.

PX4RV - Nu börjar det bli intressant. Det här skärmen finns till bra pris över hela europa. Vill man importera, vilket jag gärna gör, är detta en bra skärm. Efter att ha sett den i aktion tappade jag dock intresset då designen inte föll mig i smaken. Runt bildrutan har den en svart ram som sticker ut ca 2-3 cm. När man ser skärmen från sidan ser man inte hur platt och snygg skärmen är utan det enda man ser är en svart ram. Vet inte varför de har den fula ramen? Vissa tycker säkert det är ok med ramen men jag ville inte ha den.

PX3RVA - Billig skärm som finns för 15995 kr på inwarehouse och för 12800 kr på kontinenten. Föll bort av två anledningar. 1. Den är helt grå. Jag tycker det är snyggare med grått och svart blandat. 2. Den saknar PIP (Picture in picture) Är inget jag använder särskilt mycket men kan impa på en del. Hade skärmen inte varit helt grå hade jag slagit till på denna.

PX3RV - Som PX3RVA men med dubbla analoga tuners och PIP. Snygg skärm. Finns på OnOff för 20995 kr. Har svart ram (som INTE sticker ut) runt bilden och grå högtalare.

PX3RVB - Exakt samma skärm som PX3RVA men med lite annorlunda design. Har grå ram runt bilden som inte sticker ut och svarta högtalare. Snäppet snyggare än PX3RV enligt mig men det är hugget som stucket. Det blev denna jag valde. Jag köpte den på elgiganten för 19 995 kr. Hade gärna beställt från Tyskland men hittade ingen bra butik som hade denna inne till ett vettigt pris.

Skärmen är stor men fick plats i baksätet på min Saab 9-3 sedan jag tagit bort kartongen. Kartongen är nämligen gigantisk. Finns inte en chans att den går in i någon bil av vanlig modell. Tänk på att vara minst två personer om ni ska bära denna skärm. Går inte att bära ensam.

Redigerat av daddydj, 17 januari 2006 - 14:44.

Postad 17 januari 2006 - 14:52

Skogga
  • Skogga
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0
Återkom med hur den funkar hemma. Vart sugen på att köpa en PX3RV igen efter att ha provat några stycken av dessa tragiska LCD-apparater med deras usla svärta och tittvinkel. LGn har ju presterat klart bäst av alla apparater jag testat fastän den är lågupplöst.

Postad 17 januari 2006 - 15:13

daddydj
  • daddydj
  • Lärjunge

• 483 inlägg
  • 0
Jag har haft den hemma i snart en vecka. Är överlag mycket nöjd.

Har inte skruvat upp alla inställningar än. Håller på och bränner in den. Vet inte om det behövs men "better safe than sorry." Är lite av den försiktiga typen så jag kör alla värden lågt i början för att sedan öka. Kör skärpa, kontrast, färg osv på 40. Skalan går upp till 100 så det finns mycket att ta på. Jag har provat högre värden lite snabbt och det blir ännu bättre.

Analog TV:
Mycket bra bild på de kanalar som jag har bra mottagning på. Jag sitter i ett comhem-hus. Har dock altid haft dålig mottagning på Z-TV samt lite kornigt på TV4+. Plasman hanterar den analoga signalen mycket bra. Upplever kornigheten på TV4+ som mindre störande på plasman än på den gamla 28" CRT-skärmen.

Jag ser mycket på sport. Alla farhågor om att plasmaskärmen inte skulle hänga med är som bortblåsta. Har sett fotboll, hockey, slalom osv utan några problem. Jag är annars väldigt känslig för sega skärmar. Jag lämnade tillbaka tre st platta skärmar till datorn innan jag slutligen hittade en som jag var nöjd med. Satt med CRT i flera år bara för att de platta skärmarna inte höll måttet.

DVD
Kör en Pioneer 565. Blir grymt bra bild via RGB-scart.

Digital TV
Beställde digital TV via comhem igår. Återkommer om någon vecka med resultatet.

Postad 17 januari 2006 - 15:52

Skogga
  • Skogga
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0
Du skall inte bränna in den för då skall ju ju brassa på fullt. :D Kör ljusstyrka och kontrast under 55-60 i de första 200 timmarna så blir det bra, den kan dock uppvisa tillfälliga inbränningar under de första veckorna men de försvinner när cellerna stabiliserats i panelen.

Postad 17 januari 2006 - 16:28

daddydj
  • daddydj
  • Lärjunge

• 483 inlägg
  • 0
Hehe, jag uttryckte mig lite konstigt kanske? :D

Självklart bränner jag inte in plasman utan tvärtom. Jag "mjukstartar" den kanske man kan kalla det? :D

Postad 17 januari 2006 - 17:56

selin
  • selin
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

PX3RVB - ......... Snäppet snyggare än PX3RV enligt mig .....

<{POST_SNAPBACK}>

Håller med, ville gärna ha en sån, men det blev RV på OnOff av bekvämlighetsskäl. (Gjorde retur på en annan apparat)

Postad 17 januari 2006 - 20:02

Almighty187
  • Almighty187
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0
Idag slog jag till på 4RV från Technistore. Fick den för 18350kr inkl. hemleverans(i sthlm). Får hem den imorgon. Jag tycker den är snygg och stör mig inte alls på den där ramen daddydj nämnde, återkommer om det när jag fått hem den. Jag hade säkert inte tänkt på det annars.
Tycker den är ett bättre köp än 3RV modellerna iom att den är både billigare och en modell högre.

Postad 18 januari 2006 - 00:04

daddydj
  • daddydj
  • Lärjunge

• 483 inlägg
  • 0

Idag slog jag till på 4RV från Technistore. Jag tycker den är snygg och stör mig inte alls på den där ramen daddydj nämnde, återkommer om det när jag fått hem den. Tycker den är ett bättre köp än 3RV modellerna iom att den är både billigare och en modell högre.

<{POST_SNAPBACK}>

Kan egentligen bara hålla med. Dock tog jag med tjejen på en tur runt till lite olika butiker för att kolla in de olika alternativen "live" och hon var ganska tydlig med att vi inte skulle ha den med ram även om den var billigare och bättre...! :D

Själv hade jag kunnat leva med ramen men vad gör man inte? :D

Postad 18 januari 2006 - 11:12

Borsta
  • Borsta
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
daddydj, är du nöjd med den då?

Lutar åt en från Elgigangetn för mig nu oxå då internetaffärerna inte tar Amex.

Du provade inte pruta på den?

Postad 18 januari 2006 - 15:05

Almighty187
  • Almighty187
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0
Jag provade pruta med dem men lyckades bara få ner den en tusenlapp till 19 995 kr, sen skulle hemleverans kosta ca 450kr. Eftersom 4RV var ca 1500kr billigare hos Technistore valde jag handla därifrån och fick gratis hemleverans på köpet. De har en butik i sthlm ifall man inte vill handla på nätet. Får TVn på kvällen idag, återkommer med kommentarer.

Postad 18 januari 2006 - 16:18

Skogga
  • Skogga
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Går det inte att köpa den från Hembiobutiken med Amex? Då får du ju med deras 0-pixelfel garanti, kostar ju 18500kr där inkl. hemkörningsfrakt har jag för mig.

Postad 18 januari 2006 - 16:37

Unregisterede2b4eaab
  • Unregisterede2b4eaab
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
Själv har jag precis ändrat mig från att inhandla en RZ-42PX3RVA till att köpa en LG RZ-42PX4RV, i princip enbart pga utseendet!

Edit: Ville bara att ni skulle veta det :lol:

Redigerat av Unregisterede2b4eaab, 18 januari 2006 - 16:38.

Postad 19 januari 2006 - 01:10

daddydj
  • daddydj
  • Lärjunge

• 483 inlägg
  • 0
Lasse Kongo:

Det var intressant. Har du kollat in skärmarna live? PX3RVA är den enda jag inte sett i verkliga livet. Den är ju helt i silver vilket kan vara både en fördel och en nackdel beroende på vad man har för smak och behov. PX4RV är ju inte särskilt mycket dyrare så det blir säkert ett bra val för dig!

Lycka till! :lol:

Postad 19 januari 2006 - 01:15

daddydj
  • daddydj
  • Lärjunge

• 483 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Hur nöjd som helst med min PX3RVB från elgiganten. Har egentligen ingenting att klaga på och snart drar jag igång digital-TV också. Väntar bara på en box som borde dyka upp den här veckan. Jag gav 19995 kr för skärmen. Elgiganten har det priset på sin hemsida och hade också det priset i affären ett par dagar innan jag köpte den. När jag åkte dit med stålarna hade de dock höjt priset till löjliga 22995 kr. Jag prutade ner det till 19995 kr men det krävdes en hel del övertalning och säljaren försökte hävda att han nästan gick med förlust vilket jag betvivlar starkt... :lol:

Är säker på att den kommer ut på "REA" för 19995 kr vilken dag som helst igen! :blink:

Postad 19 januari 2006 - 11:38

Borsta
  • Borsta
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Såg att Onoff tar 19000:- för den nu, hoppas den kanske sjunker tills på Tisdag! :P

Postad 19 januari 2006 - 11:42

daddydj
  • daddydj
  • Lärjunge

• 483 inlägg
  • 0
Eftersom OnOff har sänkt priset till 18995 kr så är det väl troligt att Elgiganten följer efter inom kort. Tror dock inte man kan använda någon lägsta prisgaranti mellan dessa två affärer då de säljer olika versioner av skärmen. Innehållet är identiskt men Elgigantens skärm heter PX3RVB och OnOffs skärm heter PX3RV. Enda skillnaden är att Elgiganten har en silverram, svart fot och svarta högtalare med OnOffs skärm har svart ram, silverfärgad fot och silvriga högtalare.

Postad 19 januari 2006 - 12:14

Almighty187
  • Almighty187
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0
Typiskt att priserna sjunker så fort man köpt en.
Hursomhelst, här är mina åsikter om 4RV som jag fick igår.

När jag tog fram den ur kartongen och la den på tv-bänken så tänkte "jösses vad stor!!!". Den är enorm! Ser mkt större ut hemma än vad den gör i butiken.

När jag kopplade in den och ställde in vanliga analoga kanaler så blev jag faktiskt rätt impad av bildkvaliten. Jag har rätt bra signalstyrka in till min lgh så skärpan och färgerna såg mkt bättre ut än vad jag förväntade mig. Förekommer nästan ingen brus på kanaler med god styrka och överlag så hanterar 4RV vanliga analoga signaler utmärkt(även med fabriksinställningar). Med digitalbox kommer det bli perfekt.

Sen kopplade jag min gamla budget dvd spelare "Pioneer 464" med en billig claes ohlsson scartkabel(RGB) och satte igång filmen Gladiator. Här blev jag inte särskilt impad. Bilden blev absolut inte sämre än analoga tvn men inte så mkt bättre som jag förväntade mig heller. Det förekommer lite brus och färgerna blöder lite in i varandra. Skärpan och detaljerna är inte helt 100 heller. Visst är bilden helt godkänd men jag vet att TVn presterar mkt bättre än så.
Antar att felet ligger dels hos dvd spelaren och dels hos kabeln, sen så är scart inte den bästa signalkällan. Vill man ha bättre bild så måste man koppla in med HDMI!! Det blir nästa inköp, undrar om LG 9900H gör jobbet?

Sammanfattningsvis så är LG PX4RV en mkt bra TV för folk som inte har behov av HD i dagsläget och använder TVn mest till att titta på vanliga tv kanaler. Designen är snygg och bildstorleken mäktig! Känns verkligen som man har bio hemma.
Bildmässigt av det jag hunnit testa är den helt klart godkänd och bilden lär bara bli bättre efter justeringar. Dags att dumpa gamla Pioneer 464 och satsa på en HDMI spelare.

Postad 19 januari 2006 - 12:44

Unregisterede2b4eaab
  • Unregisterede2b4eaab
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

Lasse Kongo:

Det var intressant. Har du kollat in skärmarna live? PX3RVA är den enda jag inte sett i verkliga livet. Den är ju helt i silver vilket kan vara både en fördel och en nackdel beroende på vad man har för smak och behov. PX4RV är ju inte särskilt mycket dyrare så det blir säkert ett bra val för dig!

Lycka till! :P

<{POST_SNAPBACK}>

Har sett alla utom 3RVA live jag med, men jag har vänt igen, tror ja kommer beställa en 3RVA bara för att se hur den ser ut, då kan ja ju passa på at knäppa ett par kort på den och slänga upp, såg att inwarehouse sålt drygt 30ex av den på 1 1/2 vecka så den verkar poppis.

16k som den kostar är ett himla bra pris för en så stor tv av ett bra märke med bra analog bild+hd kompatibel och alla nödvändiga in/utgångar, det går inte att bortse ifrån!

Postad 19 januari 2006 - 13:18

daddydj
  • daddydj
  • Lärjunge

• 483 inlägg
  • 0
Lasse Kongo: Do it! =)

Postad 19 januari 2006 - 15:09

Unregisterede2b4eaab
  • Unregisterede2b4eaab
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

Lasse Kongo: Do it! =)

<{POST_SNAPBACK}>

Yes box, blir intressant att se hur den ser ut och vad det blir för bild, blir att testa analogt, dvd och xbox 360, blir det bara hygglig bild rakt igenom och tvn ser hyffsat snygg ut kommer den vara varmt välkommen hos mig.

Var såhär nära: ---> <--- att slå till på en RZ-42PX5R, den är ju så sjuuukt snygg gah! Men 10k extra för att den är snygg och högupplöst, njae, inte om PX3 håller måttet iaf =)

Postad 19 januari 2006 - 19:14

Skogga
  • Skogga
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0
Kongo: Annars så har du ju 42PX4R som är samma apparat som PX5R med en annan design och utan kortläsare.

Postad 19 januari 2006 - 20:40

Unregistered944ab08a
  • Unregistered944ab08a
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Lasse Kongo:

<{POST_SNAPBACK}>

Har sett alla utom 3RVA live jag med, men jag har vänt igen, tror ja kommer beställa en 3RVA bara för att se hur den ser ut, då kan ja ju passa på at knäppa ett par kort på den och slänga upp, såg att inwarehouse sålt drygt 30ex av den på 1 1/2 vecka så den verkar poppis.

16k som den kostar är ett himla bra pris för en så stor tv av ett bra märke med bra analog bild+hd kompatibel och alla nödvändiga in/utgångar, det går inte att bortse ifrån!

<{POST_SNAPBACK}>

Vilket velande...
Jag köpte min 3RVA i mellandagarna från NetOnNet för 15990:- jag var inne och tittade på inwarehouse också, då hade de 124 st 3RVA i lager. Nu har de 74st, så du lär inte bli ensam... om det nu är en fördel eller nackdel.
Jag är nöjd med min 3RVA. När det gäller färgen tycker jag det är bra med ljust silver på högtalare och lite mörkare silver som ram runt bilden. Det blir inte så stor kontrast mellan bilden och omgivande ram.
Sluta vela och slå till... :o

Postad 19 januari 2006 - 20:46

Unregisterede2b4eaab
  • Unregisterede2b4eaab
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

Lasse Kongo:

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Vilket velande...
Jag köpte min 3RVA i mellandagarna från NetOnNet för 15990:- jag var inne och tittade på inwarehouse också, då hade de 124 st 3RVA i lager. Nu har de 74st, så du lär inte bli ensam... om det nu är en fördel eller nackdel.
Jag är nöjd med min 3RVA. När det gäller färgen tycker jag det är bra med ljust silver på högtalare och lite mörkare silver som ram runt bilden. Det blir inte så stor kontrast mellan bilden och omgivande ram.
Sluta vela och slå till... :o

<{POST_SNAPBACK}>

Haha, klart man velar, det är mycket pengar det handlar om oavsett vad man köper för tv i dagsläget, man vill ju bli så nöjd som möjligt.

Men jag har bestämt mig, det blir en 3RVA.

Postad 20 januari 2006 - 00:30

Almighty187
  • Almighty187
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0
Ni som har LG plasma, blir inte ni irriterade på att kanterna som uppstår vid sidorna av bilden i 4:3 läge är ljusgråa??? Vafan tänkte LG på när de valde färg?? Självklart ska det vara svart och inte nåt annat!!! Helt idiotiskt! Rätt störande när man måste titta i 4:3 läge.

Vilken scartkontakt har RGB egentligen? Bilden ser likadan ut i alla tre med min dvd spelare, har ni märkt skillnad mellan scartkontakterna?

Postad 20 januari 2006 - 09:27

Borsta
  • Borsta
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Pallar inte vänta, åker och köper en idag istället. :) Snacka om tekniknojja! :angry:

Bara ny DVD, receiver (Onkyon är för stor) och nya snyggare högtalare som behövs då!

Postad 20 januari 2006 - 10:31

daddydj
  • daddydj
  • Lärjunge

• 483 inlägg
  • 0
Det är scartkontakt 1 som ska ha RGB. Det är kontakten som sitter högst upp. Har inte provat om det är någon synlig skillnad dock mellan de olika kontakterna.

Postad 20 januari 2006 - 11:18

Unregistered22c04802
  • Unregistered22c04802
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Jag har också bestämt mig för en PX3RVA från Inwarehouse. Har bara avvaktat min nya TV-bänk https://www.minhembi...m/produkt/15972 (som Stalands just nu har rea på, 4930 i oljad ek med frostade glas).

En fråga/tips, om man kollar på Pricerunner så står det att man skall ange en viss kod för att få frakfritt vid föskott/kortbetalning hos Inwarehouse. Någon som provat?

Jag avvaktar nu bara nästa löning innan jag klipper till. 74 i lager nu, innan jul var det typ 140.

/Martar

Postad 20 januari 2006 - 11:45

Unregisterede2b4eaab
  • Unregisterede2b4eaab
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

Jag har också bestämt mig för en PX3RVA från Inwarehouse. Har bara avvaktat min nya TV-bänk https://www.minhembi...m/produkt/15972 (som Stalands just nu har rea på, 4930 i oljad ek med frostade glas).

En fråga/tips, om man kollar på Pricerunner så står det att man skall ange en viss kod för att få frakfritt vid föskott/kortbetalning hos Inwarehouse. Någon som provat?

Jag avvaktar nu bara nästa löning innan jag klipper till. 74 i lager nu, innan jul var det typ 140.

/Martar

<{POST_SNAPBACK}>

Det hoppas ja, jag ska med köpa min därifrån, och har blivit lovad fri frakt genom att ange den där koden.

Postad 20 januari 2006 - 20:48

coke66
  • coke66
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0

Ni som har LG plasma, blir inte ni irriterade på att kanterna som uppstår vid sidorna av bilden i 4:3 läge är ljusgråa??? Vafan tänkte LG på när de valde färg?? Självklart ska det vara svart och inte nåt annat!!!  Helt idiotiskt! Rätt störande när man måste titta i 4:3 läge.

Vilken scartkontakt har RGB egentligen? Bilden ser likadan ut i alla tre med min dvd spelare, har ni märkt skillnad mellan scartkontakterna?

<{POST_SNAPBACK}>

Har man en digitalbox så slipper man oftast att köra 4:3 för 90% av alla sändningar går i 16:9, men då det sänts i 4:3 så går det alltid att ställa boxen i 4:3 läge utan att få gråa kanter men jag kör alltid på fullskärm när det är 4:3 men ibland är det lite brett ändå men det gör mig inget.Edit: ändrade felstavning.

Redigerat av coke66, 20 januari 2006 - 20:50.

Postad 20 januari 2006 - 21:37

Almighty187
  • Almighty187
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0
Jo men ändå idiotisk att ha ljusgråa kanter iställer för svart som alla märken har. Hade jag vetat det i förväg så hade jag kanske inte köpt LG, stör mig fett på det. Och sen så finns ingen möjlighet att ändra färg i menyn!!!
Testade förresten min polares samsung 950 dvd spelare med HDMI. Bilden var inte bra kan jag säga, brusig och lite orolig, scartbilden var mkt bättre. Sen så fanns inget ljud heller, det stod HDMI audio not supported!!
Vet inte var felet ligger. Men samsung presterar inte bra bild med HDMI.

Postad 20 januari 2006 - 22:39

EatMyRam
  • EatMyRam
  • Lärjunge

• 267 inlägg
  • 0

Jo men ändå idiotisk att ha ljusgråa kanter iställer för svart som alla märken har. Hade jag vetat det i förväg så hade jag kanske inte köpt LG, stör mig fett på det. Och sen så finns ingen möjlighet att ändra färg i menyn!!!
Testade förresten min polares samsung 950 dvd spelare med HDMI. Bilden var inte bra kan jag säga, brusig och lite orolig, scartbilden var mkt bättre. Sen så fanns inget ljud heller, det stod HDMI audio not supported!!

<{POST_SNAPBACK}>

¨
Kör du PCM så får du stereoljud från DVDn via HDMI. Men kör du bitstream out står det HDMI audio not supported, eftersom tvn inte har inbyggd dts dekoder(?).. eller nått..
Men det beror iaf på dvd spelaren, inte tvn.

Redigerat av EatMyRam, 20 januari 2006 - 22:39.

Postad 21 januari 2006 - 11:45

Borsta
  • Borsta
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Var och köpte en PX3RV igår och jag måste säga att jag är väldigt nöjd hittills. INga död pixlar, klockren bild via analogt (bra mottagning) och RGB scart DVD funkar väldigt bra. Skall köpa ny DVD snart då Onkyon har hängt med i 5 år nu. Skall labba med HDMI och komponent, får se vad som funkar bäst på plasman!

Första intrycket var att den nästan var för stor men shit vad snabbt man vänjer sig, kan dock ha berott på att man hade en liten 22" innan! :)

Måste säga att plasman är lätthanterad i menyer och liknande, väldigt nöjd!

Postad 21 januari 2006 - 22:08

coke66
  • coke66
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Strunta i dom gråa kanterna kör i fullskärm eller spectacle.Innan året är slut så kommer du ändå att få köpa digitalbox och då kommer allt sändas i 16:9 sen kommer du glömma allt vad gråa kanter heter. :) PS: jag lovar dig att du får ingen bättre tv för 20.000:- sen har jag sett andra plasma med gråa kanter med.Dont worry be happy ;)

Postad 22 januari 2006 - 01:45

n3m3
  • n3m3
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Nån som har uppleft brummande ljud från tv:en när man har låg volym eller mute?
Gäller (LG RZ-42PX4RV)

Och om någon upplevt nått liknande med LG RZ-42PX5R eller LG RZ-42PX4R ,tänkte nämligen köpa nån av dem.

Postad 22 januari 2006 - 02:48

Almighty187
  • Almighty187
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0
coke66 jag kommer nog vänja mig vid de gråa kanterna men tills dess får jag lida. Jag ser förresten ingen skillnad mellan spectacle och 16:9 läget, finns det nån skillnad? TV3 och kanal 5 sänder ju nästan allt i 4:3, konstigt med tanke på att det nästan bara säljs 16:9 TV ute på marknaden. När ska tv bolagen fatta att 4:3 är helt ute!

n3m3 jag här ett surr från TVn som blir högre när bilden blir ljust. Har läst att fler upplever detta. Är det nåt fel på TVn eller ska det vara så?

Postad 22 januari 2006 - 12:12

linus1891
  • linus1891
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Gäller (LG RZ-42PX4RV)

Och om någon upplevt nått liknande med LG RZ-42PX5R eller LG RZ-42PX4R ,tänkte nämligen köpa nån av dem.

<{POST_SNAPBACK}>

Köpte en Panasonic 42PA50 för två veckor sen, den brummade som ett gammalt kylskåp. Lämnade tillbaks Panan och köpte en LG PX3RVA. Denna brummar också , inte lika mycket som pa50 men det är ändå irriterande, verkar vara vanligt på plasma så inte så mycket att göra åt.

Postad 22 januari 2006 - 15:33

Unregisterede2b4eaab
  • Unregisterede2b4eaab
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
Illa det här ju, nu blir jag osäker, jag får nog leva med att aldrig kunna bestämma mig för vilken tv ja ska köpa, sitter väl med min gamla 28 om 10år :)

Postad 22 januari 2006 - 16:24

biggis
  • biggis
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
>>>Almighty187
Är rätt säker på att jag läst att det går att ställa om färgen på de gråa kanterna. Det ligger i nån dold servicemeny. Sök så kommer du finna!

Postad 22 januari 2006 - 19:38

n3m3
  • n3m3
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Gäller (LG RZ-42PX4RV)

<{POST_SNAPBACK}>

Köpte en Panasonic 42PA50 för två veckor sen, den brummade som ett gammalt kylskåp. Lämnade tillbaks Panan och köpte en LG PX3RVA. Denna brummar också , inte lika mycket som pa50 men det är ändå irriterande, verkar vara vanligt på plasma så inte så mycket att göra åt.

<{POST_SNAPBACK}>

Jobbigt jobbigt det här..jag som verkligen gillade min LG RZ-42PX4RV,jobbigt om man måste gå till LCD för att slippa brummandet.

Postad 22 januari 2006 - 19:45

Unregisterede2b4eaab
  • Unregisterede2b4eaab
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
Skumt, det borde ju stå mer om det i omdömmen tycker man, inte direkt många som klagar på att tvn låter där, men de kanske skrev sina omdömmen mitt i ett lyckorus när tvn dök upp hemma :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.