Postad 23 March 2010 - 08:10
Postad 23 March 2010 - 17:23
Detta är helt sant och förjävligt! Vet av ren fakta att blandannat ConicaMinolta när jag jobbade på deras service i Linköping skickade ut kameror med felaktiga slutare, men det var på något sätt biligare att skicka ut dom till konsument som sedan dirket skickade dom till oss ist för st fixa det själva direkt i fabrik. Vi pratar om 300krTrist men det är nog vardagen för oss konsumenter. Kolla bara hur vi köpare får agera testpersoner för nya bilar, nya mobiltelefoner etc. Man kollar inte att allt är ok innan man skickar ut grejer helt enkelt.
Per kamera som fakturerades minolta men det var endå billigare, Welcome to the slit and släng world!
Postad 23 March 2010 - 22:44
Han tyckte bla. att det var 'mänskligt att göra fel' - dvs. att skicka något som är trasigt till kund och kunde heller inte hålla med om att verkstan skött mitt äreende högst sagt mycket slarvigt. Jag är nu i en mycket obekväm sits då jag lagt ut 3390,- på en helt ny slim och förmodar att de kommer ge mig en sådan efter detta, dock under samma kvitto som föregående PS3 60GB och därav ingen möjlighet till återlämning och ersättning.
Postad 23 March 2010 - 22:47
Det ska du absolut inte acceptera. De får helt enkelt ta återköp på din 60GB och sälja dig en slim utan kostnad då. Självklart ska kvittot innehålla din produkt och ingenting annat.Jag är nu i en mycket obekväm sits då jag lagt ut 3390,- på en helt ny slim och förmodar att de kommer ge mig en sådan efter detta, dock under samma kvitto som föregående PS3 60GB och därav ingen möjlighet till återlämning och ersättning.
Postad 24 March 2010 - 10:25
Det ska du absolut inte acceptera. De får helt enkelt ta återköp på din 60GB och sälja dig en slim utan kostnad då. Självklart ska kvittot innehålla din produkt och ingenting annat.
De hävdar att oavsett om jag får en 40/60/80gb eller slim som utbyte kommer denna att gå på mitt original kvitto då dom vägrar ge ut någon maskin till mig med ny 1 års garanti och 3 års reklamationsrätt.
Allt låter bara galet i mitt huvud tycker jag och det är uppenbart att dom bara vill bespara sig själva mödan och krediten.
Postad 30 March 2010 - 15:22
kul jul med allt vad skott års bugg och bf2 realese heter
Ja som sagt lagom till skott års buggen och bf realesen la min laser av baahhh
Konstaterade 1mars att jag hade skott års bugg ps3 40gigarn, lät maskinen vara tills jag fick hem bf2, sätter i den inst kör en bana online sedan testar jag singel player, då kom frysningen i introt, hard resettar startar upp får fel kod xxxxxxx514 kommer bara ihåg sista vilket enligt källor talar för defekt bluray,sedan tar den inga skivor, ibland och ibland inte visas ikonen, men den kan funka en kort stund när maskin stått ett tag, WTF SONY hehe Ringde dustin otrevlig hynda svara bestämt att endast ett års garanti, jag stod på mig och hävda 3års reklamskons garanti då detta är ett skänt fel som drabbar de flesta maskiner av en viss batch, nåväl hyndan skulle skicka en retur sedel, men sa bestämt om inte detta täcker får jag stå för kostnaden, maskinen är 2år och 3mån, Så vad säger ni?
citerar mig själv :/
Har iallafall fått en ny maskin när jag åberopa 3års reklamtions rätt utan några protester från Dustin, bra!!!
Det som dök upp i paketet var en refurbad ps3 60gb i väldigt fint skick, och den tog ps2 spel ochså, ända nackdelen är att den blir varmare vilket ochså bidrar till högre fläkt ljud nu jämfört med min gamla 40gb, aja en fungerande maskin igen är ju bra
Postad 05 April 2010 - 13:44
Postad 05 April 2010 - 17:51
Min ps3 börja jäklas med mig, fryser mitt i ett spel och läser inte skivan. Verkar vara en hel del andra som har problemet med att läsaren inte fungerar längre. "The list of ps3 freezing can't read discs anymore"
Låter som du råkat ut för samma piss som mig, slutade med att den inte tog någon skiva och 2 reklamationer senare var det åtgärdat. So, goodluck to you jag lider med dig om så är fallet
Postad 07 April 2010 - 23:12
Butiken (Onoff) sa:
-visst vi kan skicka in den, men bara så du vet så lär du få betala runt 2500 om du inte kan bevisa att det är ett ursprungligt fel.
Konsumentvägledningen gav honom samma svar.
Jag tänkte kolla om någon vet nån sida där folk har haft samma problem som man kan referera till som bevisbörda.
Har googlat men inte hittat nån sida som beskriver problemet.
/Mvh
Postad 08 April 2010 - 14:12
Postad 08 April 2010 - 16:05
Svårt å svara på, de har rätt att ta ut en avgift om det inte är ett ursprungligt fel. Å andra sidan räknas det mesta av elektronik som ger upp utan yttre påverkan - dammigt, varm etc etc som ursprungliga fel å man har rätt att reklamera.
Grejen är den att dom hade sagt att om han skulle strida en eventuell betalning så var han tvungen att ha stöd från konsumentrådgivningen och dom verkade inte vara några experter i ämnet Ps3.
Postad 09 April 2010 - 14:09
Grejen är den att dom hade sagt att om han skulle strida en eventuell betalning så var han tvungen att ha stöd från konsumentrådgivningen och dom verkade inte vara några experter i ämnet Ps3.
Han skulle ju alltid kunna reklamera produkten genom att hävda att Sony tagit bort funktionaliteten med att installera ett annat operativsystem i senaste FWn.
Tror de får svårt att säga emot.
Din kompis får nog dock inte hela beloppet tillbaks.
Postad 11 April 2010 - 15:45
Fint väder så jag har inte testat om jag kan stoppa i min gamla 240 GB hårdisk i den nya 40 Giig PS3 och rädda alla mina surt förvärvade sparningar. Om det inte går blir det nog blocket nästa och spel på PC i framtiden.
Det gick inte på något vis att undvika formatering på den nya PS3 och alla mina sparningar är borta. Ett stort buu. Inga mer köpta spel till Playstation 3 för min del.
Och på den nya - fläkten låter inte längre som på den gamla men BlueRayen brummar ju irriterande högt.
Redigerat av ruva, 11 April 2010 - 17:42.
Postad 14 April 2010 - 16:26
Så var det min tur, den slutade läsa skivor igår. Om det har med den nya FW att göra vet jag inte. Jag har den gamla 60gb versionen. Den blå lampan lyser när jag stoppar in skivorna, men inget syns i menyn. Provade att starta en demo och avsluta den som någon tipsade om, men inget händer. Har provat b-ray, dvd och spel, inget funkar. PS3:an är ca 2,5 år gammal, så garanti kan man glömma.
Vet inte om man kan åberopa reklamationen, vill ju inte betala ifall det inte går igenom. Några tips?
Funderar på att öppna den och göra rent linsen som läser skivorna. Hittade en film som visar hur man gör, någon som testat?
Såg något om fabriksmeny också, och alternativ 3, kan det vara något? Att koppla in handkontrollen med usb kabel och hålla ner powerknappen tills det piper 3ggr så kommer man in i menyn.
fan va matt man blir...
mvh/ karra
Postad 14 April 2010 - 18:59
Andra som haft problem har ju spel hängt sig osv, detta har inte hänt mig.
Om inga andra tips kommer in, så plockar jag nog isär den och provar att rengöra den.
tack för tipset om tråden dock.
mvh/ karra
Länk till den överpedagogiska killen som visar hur man gör
http://www.youtube.c...h?v=nSYYmYXgVl0
Postad 14 April 2010 - 21:13
Edit:
Öppnar du den så kan reklamationsmöjligheten ryka.
Redigerat av Unregistered8c00bd99, 14 April 2010 - 21:14.
Postad 14 April 2010 - 22:48
Där fick jag också problem. Det började plötsligt idag. Hade spelat litet LBP. Tänkte bara kolla litet på Sagan om Konugens återkomst på BD. Kollade 5 minuter. Då låste PS3:an sig. Föröskte med spelskivor också. Gick inte. När jag kom hem nu ikväll gjorde den samma sak med filmen. PS2-spel funkar utmärkt.
Testade Bad Company 2 nu precis. Gick att spela en match. Därefter låser den sig.
Ringde innan till Gamestop. Han sa att de har 3 års garanti så det var bara att komma in med enheten. Dock tar det 2-3 månader innan den blir utbytt. Funderar på att köpa en helt ny PS3 Slim 120 Gb och tanka över allt på den och sedan lämna in min 60Gb.
Postad 15 April 2010 - 19:59
Verkar dock inte va ensam här om det, ska prova mer filmer i morgon och se vad som händer då.
Fler som har problem med detta?
Postad 16 April 2010 - 13:50
Även jag verkar ha fått problem med filmer när jag uppdaterade den, kommer runt 10 min in på band of brothers när den hänger sig.
Verkar dock inte va ensam här om det, ska prova mer filmer i morgon och se vad som händer då.
Fler som har problem med detta?
Exakt detta problem har jag. Jag har testat en hel del och kommit fram till följande:
CD: Inga problem
SACD: inga problem
DVD-filmer: inga problem
DVD-spel (PS2-spel): inga problem
BD-filmer: Spelas ca. 5-10 minuter innan den hänger sig. Felmed: "invalid disc 80029906".
BD-spel (PS3-spel): Kan spela några minuter fram tills den ska ladda. Ex. BC2. låser sig efter en match.
Spelar ingen roll om PS3:an står eller ligger ner. Resultat: något är fel med BD-läsaren. Kan tillägga att jag i tisdags kollade på alla Sagan om Ringen-filmerna på BD utan problem. Onsdagen matade jag in 3:e filmen. Den låser sig efter 5 minuter. Därefter startar problemen med all BD-media som jag har beskrivit ovan.
Ett problem: Gamestop säger att det inte finns några fler PS3 60Gb. Inte ens refurbed. De tog slut för ca. ½ år sedan. Min är inköpt 2007-10-18 så då gäller specilla regler. Litet jobbigt att jag har en PS3:a som gör allt perfekt utom det den är till för, dvs. spela BD-media... Vad ska man acceptera om de säger ex. 500:- i inbyte? Då käns det som man ska behålla den bara för att inte behöva köpa en PS2-konsoll och en SACD-spelare. Nu känns det som jag blir glad om de erbjuder mig en ny slim 120 Gb... Har BD-läsaren börjat krångla... vad är nästa steg? YLOD? Time will tell.
Jag har köpt en ny PS3 250 Gb fastän jag inte har råd. Råd??
Redigerat av klarinettmeister, 16 April 2010 - 13:52.
Postad 16 April 2010 - 14:10
Postad 16 April 2010 - 16:48
REKLAMERA, du kommer då antagligen få en ny PS3 slim som du sedan säljer på tradera.
Tack! Om de säger att det är värdeminskning och erbjuder 500:- så bör jag hota Nordisk film med ARN? För detta är ju så vanligt att det helt klart är dålig kvalitet. Jag blir nöjd om jag får en ny slim. Då kan jag ju göra precis som du säljer, sälja den.
Har funderat på varför enheterna beter sig såhär. Kan de vara en komponent på styrchipet till blålasern som är trasig? Jag vet att när mina Märklin-lok krånglar så är en komponent i dekodern trasig. Då funkar det ett tag och sedan tvärvägrar.
Postad 19 April 2010 - 11:08
Jag blev uppringd utav Gamestop nu precis. De erbjuder mig en refurbed PS3 slim 120 Gb med 1 års garanti. De vet inte när jag får den dock. Jag kommer såklart att sälja den. Hur mycket kan man få för en sådan isåfall? Får man tillbehör till den?
Postad 19 April 2010 - 12:12
Skulle tippa på att du får typ 18-2400 spänn för en begad slim.
Du kan ju fråga Gamestop om du kan få cash istället. Du kan ju förklara att du köpt en ny redan.
Redigerat av Unregistered8c00bd99, 19 April 2010 - 12:13.
Postad 19 April 2010 - 12:21
Antingen har du ju kvar tillbehören till din 60gb som du lämnar in eller så får du de som följer med slimen.
Skulle tippa på att du får typ 18-2400 spänn för en begad slim.
Du kan ju fråga Gamestop om du kan få cash istället. Du kan ju förklara att du köpt en ny redan.
Eller så behåller jag de tillbehören och får nya.
Jag är glad om jag får 2000:- Cash tror jag inte jag får. De köper nog inte den för 500:- isåfall... Det får bli tradera nästa då.
Postad 21 April 2010 - 09:48
Internet på datorn fungerar utan problem men när jag kopplar i nätverkssladden i PS3:an så säger den "Du har loggats ut från playstation network".
Och när jag kollar i inställningarna så ser jag att ip adressen i PS3:an har ändrats till något i stil med 10.3.96.252. Men mitt IP i datorn från min leverantör som jag vanligtvis har är 226.213.XXX.XX.
Så jag antar att det är där problemet ligger. Jag har provat att ändra IP adressen i PS3:an manuellt till den jag har i datorn men då får jag istället upp ett DNS fel.
Även DNS adressen skiljer sig från datorn och ps3:an. Så har det inte varit förut.
Allt detta började alltså efter helgen, (internet låg nere ett par timmar under lördagen).
Ligger felet hos internetleverantören? Vad ska jag isåfall säga till dom? Jag menar, internet fungerar ju som det ska men inte PSN.
Tacksam om någon har en lösning på problemet.
Postad 21 April 2010 - 11:34
Du kan ju inte ha samma IP i datorn å PS3an. Har du en router?
Nej jag har ingen router. Jag drar bara ur nätverkssladden ur datorn och pluggar i den i PS3:an när jag ska koppla upp mig. Men nu går det inte av någon anledning.
Postad 22 April 2010 - 11:30
Börjar bli rätt jobbigt att starta om PS3 för att kunna snacka med polarna när vi lirar!
PS3 är köpt Mars för 2 år sen så antar att ingen garanti finns kvar =/
Postad 22 April 2010 - 12:47
Så jag antog att det var så för de spelen som renderades i 720p.
Jag kryssade ur alla alternativ utom 1080p i Display-settings i PS3:an, så fyllde det hela skärmen, men nu har jag fått för mig att det ser lite sämre ut... (Har hört nånting om att PS3:an skalar upp det och det ska se sämre ut i vissa spel.
Bara jag som inbillar mig? Om det så, blir det bättre om man väljer 720p i display settings och spelar på en 1080p Tv? (förutsatt att det inte blir i en liten ruta och inte täcker hela skärmen) Och i så fall kan jag lösa mitt problem? (att det blir en liten ruta) För jag vill ju spela i Full HD om ett spel stödjer det.
Redigerat av Lord_Henkutt, 22 April 2010 - 12:49.
Postad 01 May 2010 - 10:07
Vad göra ?
(köpt 7 jan 2008) ingen garanti kvar således
Var inne på liknande rep. 22 december 2008, ett garanti ärende då.
Postad 01 May 2010 - 10:19
Postad 04 May 2010 - 11:05
Skulle jag även bytt själva kretskortet också på den gamla ps3? (bytte nämligen spelaren rätt av)
Tacksam för tips innan jag springer iväg & köper mitt 4.e ps3 ****...
Postad 05 May 2010 - 15:11
Har bytt bluray spelare från mitt YLOD till det gamla 60 gb som inte hittade skivor & dessvärre är det fortfarande så
Skulle jag även bytt själva kretskortet också på den gamla ps3? (bytte nämligen spelaren rätt av)
Tacksam för tips innan jag springer iväg & köper mitt 4.e ps3 ****...
YLOD har inget att göra med bluray-spelaren.
För att göra det hela enkelt så kan man säga att YLOD=överhettning.
Finns 3 sätt att gå tillväga med YLOD:
1. Reklamera
2. Googla på "repair YLOD", finns både text/bild-guider och videoguider på Youtube. ( har gjort det själv och det funkar utmärkt )
3. http://www.haxnetwor...2145#post102145 ( har jag ej testat men "ska" funka )
Postad 05 May 2010 - 16:37
jag har en 40gb ylod & en 60gb som inte läser längre!
Flyttade således över br-spelaren från 40 till 60 i hopp om att få det att funka, men nejdå. Det gick inte...
Har lämnat in min 40 gb för ylod rep. á 799:-, hämtas imorgon sen så javlar skall det köras wm2 på nya banor så det vrålar ur fläkten
Postad 11 May 2010 - 19:31
Det första jag möttes av var text på danska. Ännu värre var att login-info för en användare fanns kvar på hårddisken. Jag kommer att lägga till användaren på min egen PS3:a och radera denna användare och sälja denna sedan tillsammans med en Sixaxis. Tycker att det är märkligt att inte SONY formaterar hårddiskarna innan de skeppar iväg dem.
Redigerat av klarinettmeister, 11 May 2010 - 21:20.
Postad 11 May 2010 - 19:33
Om du fick en från SOMY skulle jag vara lite mer orolig.Tycker att det är märkligt att inte SOMY formaterar hårddiskarna innan de skeppar iväg dem.
Postad 11 May 2010 - 21:20
Om du fick en från SOMY skulle jag vara lite mer orolig.
Jag kan inte göra 2 saker samtidigt. Sony skulle ju vara. *ASG*
Postad 15 May 2010 - 06:46
Postad 15 May 2010 - 18:23
Någon som kan ge mer klarhet i vad som kan ha hänt? Antar det är red light of death som drabbat min PS3:a.
Är inte världens tekniker så jag får väl lämna in skiten nånstans. Självklart sitter skivan kvar.
Kul kul.
Redigerat av Unregisteredee312c77, 15 May 2010 - 18:34.
Postad 15 May 2010 - 19:31
RROD kan det inte vara då det bara drabbar Xbox. YLOD (Yellow light of death) kan det däremot vara, men lyser den gult?Tror det värsta har hänt. Lirade MW2 nyss. Helt plötsligt stängde konsolen av sig. Trycker jag på "on" startar den upp bara för att slockna efter 1 sek. Antar att maskinen är död? Inte haft problem som ens liknar detta tidigare.
Någon som kan ge mer klarhet i vad som kan ha hänt? Antar det är red light of death som drabbat min PS3:a.
Är inte världens tekniker så jag får väl lämna in skiten nånstans. Självklart sitter skivan kvar.
Kul kul.
Postad 15 May 2010 - 20:03
Knappen blinkar rött.
Trycker jag igång konsolen blinkar den gröna lampan till sedan dör konsolen & den röda lampan blinkar. Allt är över på nån sekund.
Postad 15 May 2010 - 20:06
Så här ser Red Ring of Death ut på XboxTrodde det var xboxen som råkade ut för 'yellow'?
Knappen blinkar rött.
Trycker jag igång konsolen blinkar den gröna lampan till sedan dör konsolen & den röda lampan blinkar. Allt är över på nån sekund.
http://www.youtube.com/v/YzIAYszH_X4
Postad 15 May 2010 - 20:10
RLOD
Vad jag förstått kan man få både gul o röd lampa blinkades på PS3.
Funkar gör skiten i alla fall inte.
Redigerat av Unregisteredee312c77, 15 May 2010 - 20:12.
Postad 15 May 2010 - 20:12
Låt den svalna några timmar och se om det fortfarande är samma sak.Så här ser det ut hemma hos mig:
RLOD
Postad 15 May 2010 - 20:14
Överhettning? Har knappt haft igång konsolen idag. Kanske en timma max.
Postad 15 May 2010 - 20:54
När jag trycker på stand by-knappen blinkar det snabbt grönt, sen gult, för att sen övergå till blinkande rött.
Just nu vill jag mest få ut skivan som sitter i. Har testat lite olika varianter det står om på nätet. Inget funkar.
I morgon kommer jag plocka ut h-disken för att se om jag kan åtminstone starta skiten & få ut skivan.
Några tips annars?
Postad 15 May 2010 - 20:59
Ett förtydligande.
När jag trycker på stand by-knappen blinkar det snabbt grönt, sen gult, för att sen övergå till blinkande rött.
Just nu vill jag mest få ut skivan som sitter i. Har testat lite olika varianter det står om på nätet. Inget funkar.
I morgon kommer jag plocka ut h-disken för att se om jag kan åtminstone starta skiten & få ut skivan.
Några tips annars?
Äre' den hårtorks-fixade enheten ?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2 bilder
1163 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?