Panasonic TH-42PX700
1227 svar till detta ämne
Postad 27 december 2007 - 17:29
Unregistered8e1ee2b3
-
Unregistered8e1ee2b3
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Så där bara att vänta på tvn nu och hoppas att jag hinner bli av med min Philips 32pw8609 eller så ger jag den till barnen så får pappa spela sina egna spel på sin nya leksak =)
EDIT la beställningen vid 16.20 torsdag posten kom med den 14.20 fredag .... SNABBT levererat bara vänta på att grannen kommer hem så man kan bära upp den och installera den.
Redigerat av Unregistered8e1ee2b3, 28 december 2007 - 16:33.
Postad 28 december 2007 - 19:25
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2 709 inlägg
Har haft min px700 nu sen den kom ut på marknaden och är väl nöjd, men det jag är mest besviken på är att svärtan inte e så där
jätte bra. tycker den är lite för grådassig tyvär. Funderar lite på att byta till en Pioneer LX508/508XD som är många ggr bättre på allt än juxt px700 ! Sen är ju 42 ganska litet oxå som jag har nu
Men som sagt, kan inte riktigt förstå alla som tycker att den är JÄTTE GRYM mm, iaf inte enligt min åsikt.
Missförstå mig inte nu för den är absolut inte dålig, men har sina brister som sagt, ( svärtan )
Edit: kan väl tilläga att jag kör med HD-Box via hdmi, PS3 via hdmi och dator via vga med bara supra kablar så det är inte fel på mina källor till tv´n
Redigerat av Unregistereda8d246d3, 28 december 2007 - 19:27.
Postad 28 december 2007 - 23:06
j_f_k
-
j_f_k
-
Rookie
-
7 inlägg
Har tittat efter ny TV i snart ett år och hade äntligen mer eller mindre bestämt mig för en PX700. Har länge varit inne på att jag absolut skall ha en LCD framför allt då jag tänkt skaffa mig en HTPC i samband med TV-köpet. Dock så har jag på senare tid ändrat mig till att i stället leta efter en plasma då jag efter mycket jämförande i butikerna konstaterat att jag tycker att de generellt ger en bättre bild, framför allt vad det gäller SD-material.
Självklart vill man helst ha en Pioneer 428DX (alt 4280) men det känns som att de 10 000kr extra inte är är berättigade. Har därför som sagt kommit fram till att de får bli en Panasonic PX700. Har nu dock åter fått beslutsångest då jag läste testen i HemmaBio tidningen nr 8 som i och för sig hyllar modellen men samtidigt sågar dess möjligheter att kopplas till en dator. De skriver att det inte går att få en bra bild via HDMI och att bara går att få en hyfsad bild via VGA men bara för film och inte för datorgrafik.
Är detta ett faktum, eller är det möjligt att få riktigt bra bild på en PX700 via en HTPC? Min tanke är att inte bara använda HTPC:n för film utan att även se TV-sändningarna via datorns TV-kort, spela spel och titta på mina digitalbilder. Vet inte om jag är fel ute men jag får för mig att det borde vara bättre att kunna köra via HDMI då det är digitalt hela vägen i stället för att konvertera fram och tillbaka mellan digitalt och analogt med en VGA-anslutning.
Postad 29 december 2007 - 17:16
Unregistered39c9a710
-
Unregistered39c9a710
-
Användare
-
-
106 inlägg
Har haft min px700 nu sen den kom ut på marknaden och är väl nöjd, men det jag är mest besviken på är att svärtan inte e så där jätte bra. tycker den är lite för grådassig tyvär. Funderar lite på att byta till en Pioneer LX508/508XD som är många ggr bättre på allt än juxt px700 ! Sen är ju 42 ganska litet oxå som jag har nu 
Men som sagt, kan inte riktigt förstå alla som tycker att den är JÄTTE GRYM mm, iaf inte enligt min åsikt. Missförstå mig inte nu för den är absolut inte dålig, men har sina brister som sagt, ( svärtan )
Edit: kan väl tilläga att jag kör med HD-Box via hdmi, PS3 via hdmi och dator via vga med bara supra kablar så det är inte fel på mina källor till tv´n 
Är det så alltså? Folk lovordar ju denna TV, och har själv ett tag varit övertygad om att den ska bli min, men så har bokningstid dragit ut på tiden så att jag till sist avbokar i ren irritation och otålamod. Sitter fortfarande utan plasma/LCD och rådlös igen. Pioner verkar ju till sist det enda som kallas duga, men priset avskräcker.
Postad 29 december 2007 - 18:21
Infidelis
-
Infidelis
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Jag undrar vilken sladd som är bäst att få bra bild på PX700. Ska man köra DMI-HDMI eller DVI- VGA?
Dessutom vad exakt ska man ha för sladd till ljudet?
Har planerat att köpa kjell o co Clicktronic sladdar tror jag dem heter.
Vid vilken längd försämras bilkvalitén?
Hoppas någon kan hjälpa.
Ha de!
Postad 29 december 2007 - 22:20
Unregistered39c9a710
-
Unregistered39c9a710
-
Användare
-
-
106 inlägg
Har beställt en 700á nu iaf på Fyndbörsen, trots röda dagar och allt... Kanske kan hinna få den till nästa fredag ev?......vore great!..... tror jag?...... Gjorde jag rätt nu då när jag beställde en efter all tvekan och ångest?
Postad 29 december 2007 - 23:33
DjOci
-
DjOci
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
Har beställt en 700á nu iaf på Fyndbörsen, trots röda dagar och allt... Kanske kan hinna få den till nästa fredag ev?......vore great!..... tror jag?...... Gjorde jag rätt nu då när jag beställde en efter all tvekan och ångest?
Va f-n..sluta vela. Du kommer bli nöjd ska du se. Jag är iaf skitnöjd....En PS3 är det enda som saknas nu......mumma.
Postad 30 december 2007 - 00:01
Unregistered39c9a710
-
Unregistered39c9a710
-
Användare
-
-
106 inlägg
Va f-n..sluta vela. Du kommer bli nöjd ska du se. Jag är iaf skitnöjd....En PS3 är det enda som saknas nu......mumma.
Jo, du har rätt.....Känner mig ovanligt velig  , men då och då dyker ju det upp kommentarer som den lite ovanför här av "Robbazz" + att det ändå ju är en hel del pengar på ett bräde såhär efter jul och allt.
Postad 30 december 2007 - 09:58
Rajding
-
Rajding
-
Rookie
-
2 inlägg
Mina ungar har kladdat på vår PX700
Man blir ju lite osäker på vad man ska använda för rengöringsmedel på det antireflexbehandlade glaset.
Någon som har tips?
Postad 30 december 2007 - 12:37
andy666
-
andy666
-
Rookie
-
7 inlägg
någon som matar den med hdmi från datarn ? hur blir bild
kvaliten konta vga ?
Postad 30 december 2007 - 12:39
Kompromissen
-
Kompromissen
-
Rookie
-
8 inlägg
Efter många månaders velande mellan olika märken och modeller blev det till slut en PX700. Var tidigare helt inne på en PX70, men efter att ha sett en PX700 i affären blev jag helt såld på designen och de utgångar och ingångar som PX70 inte har.
Med andra ord är jag supernöjd! Bilden är helt fantastiskt bra i vanligt tv tittande, och mkt bra i högupplöst material.
Har dock ett litet irritationsmoment, och det är ljudet. Ljudet är väldigt bra, kanske för bra, för chassit rasslar till ibland då någon bassignal blir för hög. Jag tror inte att det är själva ytterhöljet på apparaten utan något metallstycke bak i TV'n som vibrerar. Är detta något problem som fler upplevt och finns det något att göra åt det?
Lite störande moment då man köpt något för 14 000:-, man vill gärna att allt ska vara som det skall.
/andreas
Håller fullständigt med i övre delen av ovansående stycke, men vad i h-e är det som skramlar i TV:n? Har också konstaterat att det är något inne i TV:n inte bakstycket. Ska man behöva starta upp Surround först. för att titta på Aktuellt? och fimpa ljudet på tv helt ingen när man nu har en tv med bra ljud?
Postad 30 december 2007 - 13:08
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Mina ungar har kladdat på vår PX700
Man blir ju lite osäker på vad man ska använda för rengöringsmedel på det antireflexbehandlade glaset.
Någon som har tips?
Det går säkert utmärkt med vanligt diskmedel utblandat med mycket vatten. Torka bort ränder med en trasa efteråt.
Postad 30 december 2007 - 14:36
Unregistered34959c77
-
Unregistered34959c77
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Hum... Jag som är sugen på en 42"-plasma i den här prisklassen, det verkar RIKTIGT intressant!
Min fråga nu egentligen är bara: Är det här en av de "bättre" plasmorna man kan få tag på i prisklassen "under 14K"?
Postad 30 december 2007 - 15:12
Unregistered39c9a710
-
Unregistered39c9a710
-
Användare
-
-
106 inlägg
Blev fundersam....(igen!)... angående avståndet till den beställda, men ej än anlända Plasman(PX700).
Har ju min soffa ca 2,5 - 3 meter från TV-bänken, och frågan är om inte 42 tummaren är för stor för det förhållandevisa "korta" avståndet? Kanske är det bättre med en 40 tummare eller en med högre upplösning, med andra ord, blir det inte för stora pixlar på det avståndet???
Postad 30 december 2007 - 15:36
turbotobbe100
-
turbotobbe100
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Min kommer nog 7/1 -08  . tror px700 är nice,mycke bättre än px70 iaf....
Redigerat av turbotobbe100, 30 december 2007 - 15:36.
Postad 30 december 2007 - 15:50
Sideshow_ Bob
-
Sideshow_ Bob
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Blev fundersam....(igen!)... angående avståndet till den beställda, men ej än anlända Plasman(PX700). Har ju min soffa ca 2,5 - 3 meter från TV-bänken, och frågan är om inte 42 tummaren är för stor för det förhållandevisa "korta" avståndet? Kanske är det bättre med en 40 tummare eller en med högre upplösning, med andra ord, blir det inte för stora pixlar på det avståndet???
En 42" blir helt perfekt på det avståndet, pixlarna ser du bara om du är mindre än en meter från skärmen. Till dom som tvekar inför köp av denna apparat, kan man säga att med denna kan det inte gå fel, det är kanske inte den bästa skärmen som går att få men den är väldigt jämn i sin prestanda. Kvaliteten på bild, ljud och färg är superbt.
Postad 30 december 2007 - 16:26
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2 709 inlägg
Blev fundersam....(igen!)... angående avståndet till den beställda, men ej än anlända Plasman(PX700). Har ju min soffa ca 2,5 - 3 meter från TV-bänken, och frågan är om inte 42 tummaren är för stor för det förhållandevisa "korta" avståndet? Kanske är det bättre med en 40 tummare eller en med högre upplösning, med andra ord, blir det inte för stora pixlar på det avståndet???
Förstor  snarare för liten kanske  själv sitter jag typ 2.5 m ifrån min 42 tummare och tycker den e för liten och funderar därför på att köpa en 50 tummare ist ! Sen så spelar det väl ingen roll om du har en 40 eller 42 om du tycker 42 e för stort. typ samma sak jue
Postad 30 december 2007 - 17:24
Unregistered39c9a710
-
Unregistered39c9a710
-
Användare
-
-
106 inlägg
Förstor snarare för liten kanske själv sitter jag typ 2.5 m ifrån min 42 tummare och tycker den e för liten och funderar därför på att köpa en 50 tummare ist !
Sen så spelar det väl ingen roll om du har en 40 eller 42 om du tycker 42 e för stort. typ samma sak jue 
Men blir inte bilden lite oskarp så nära utan den bästa upplösning, iaf när du kollar på vanlig TV?
Postad 30 december 2007 - 18:00
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2 709 inlägg
Förstor snarare för liten kanske själv sitter jag typ 2.5 m ifrån min 42 tummare och tycker den e för liten och funderar därför på att köpa en 50 tummare ist !
Sen så spelar det väl ingen roll om du har en 40 eller 42 om du tycker 42 e för stort. typ samma sak jue 
Men blir inte bilden lite oskarp så nära utan den bästa upplösning, iaf när du kollar på vanlig TV?
Bästa upplösningen  vet inte riktigt hur du menar då. Men köpa en 1080p tv som e under 50 tum e inte direkt nödvändigt om du inte använder den till mycket dator, dvs typ surfar, mycket office program mm. Svårt att se skillnad på 720p och 1080p på en skärm under 50 tum om du inte sitter typ 1m ifrån skärmen vilken man oftast inte gör eller? däremot vet jag flera som köper en 50 tummare ist för 42 tum för att komma åt 1366 upplösningen ist för 1024 som 42 tummaren har för att få en naturligare 16:9 bild !
Postad 30 december 2007 - 18:24
Unregistered39c9a710
-
Unregistered39c9a710
-
Användare
-
-
106 inlägg
Bästa upplösningen vet inte riktigt hur du menar då. Men köpa en 1080p tv som e under 50 tum e inte direkt nödvändigt om du inte använder den till mycket dator, dvs typ surfar, mycket office program mm. Svårt att se skillnad på 720p och 1080p på en skärm under 50 tum om du inte sitter typ 1m ifrån skärmen vilken man oftast inte gör eller?
däremot vet jag flera som köper en 50 tummare ist för 42 tum för att komma åt 1366 upplösningen ist för 1024 som 42 tummaren har för att få en naturligare 16:9 bild !
Trodde man tydligt såg skillnaden på 720p och 1080p när man satt 2,5 meter framför en 42-tummare, men har nog fel om detta då, och det är ju bra eftersom jag nu har beställt och gjort slag i saken. En annan sak bara. Tittade på mitt gamla TV-bord här och funderar på om det är tillräckligt brett för plasmans stativ/fot? Hur bred är PX700áns stativ/fot? Du som har en och vet.
Postad 30 december 2007 - 19:34
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2 709 inlägg
Foten till px700 är typ 68*33 cm
Postad 30 december 2007 - 20:07
Unregistered39c9a710
-
Unregistered39c9a710
-
Användare
-
-
106 inlägg
Foten till px700 är typ 68*33 cm
Tacksam för uppgiften! Mätte här direkt hur brett mitt TV-bord var och gissa vilken bredd det hade?....*skrattar*  ....... Ja, precis, 68cm exakt. Kanske blir bra det här till sist iaf. Gäller sen också bara att få inköpa rätt kablar och skit, men den huvudvärken får jag väl ta när jag fått plasmaleveransen.
Postad 30 december 2007 - 20:56
andy666
-
andy666
-
Rookie
-
7 inlägg
ingen som matar den med hdmi ?? blir det sämre än vga [
Postad 30 december 2007 - 20:58
Infidelis
-
Infidelis
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
jag vill också veta ska man köra hdmi eller vga?
Postad 30 december 2007 - 21:16
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2 709 inlägg
ingen som matar den med hdmi ?? blir det sämre än vga [
Kör med vga via datorn, har ej provat att köra med hdmi mellan dator och tv så kan inte utala mig om ifall det är bättre eller sämre. Kör Digital tv ( HD-Box ) och min ps3:a i dom två hdmi ingångarna bak på tv´n. Tycker att den tredje hdmi ingången som finns borde ha suttit på baksidan ist för på framsidan då det inte e så jätte snyggt att ha en kabel inkopplad där fram. Visst man kan väl köpa en hdmi splitt åså, men orka. Så datorn får gå via vga så länge. Men enligt mej så tycker jag att bilden vid film osv blir mycket bättre när man kör med hdmi från ps3 än vad det blir via vga från datorn ! Fast HD film från datorn via vga blir ju faktiskt riktigt nice
Postad 30 december 2007 - 21:41
Unregistered0f4a8122
-
Unregistered0f4a8122
-
Användare
-
-
124 inlägg
jag vill också veta ska man köra hdmi eller vga?
HDMI blir superbt! I mitt fall överlägset VGA. Tycker btw att det är bra med en hdmi-ingång på fronten - brukar koppla in min laptop där. (Sony Vaio med hdmi-utgång.)
Postad 30 december 2007 - 21:56
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2 709 inlägg
jag vill också veta ska man köra hdmi eller vga? HDMI blir superbt! I mitt fall överlägset VGA. Tycker btw att det är bra med en hdmi-ingång på fronten - brukar koppla in min laptop där. (Sony Vaio med hdmi-utgång.) 
Hur är det med pixelmappning via hdmi kopplad till datorn? Sen så är det säkert bra i vissa fall ( som i ditt  ) att det finns en hdmi på framsidan, borde dock kanske ha funnits lite fler på baksidan oxå Men som sagt, bättre blid via hdmi än vga, hoppas bara att den pixelmappar via hdmi oxå som den gör när man kör vga !
Postad 30 december 2007 - 23:09
Unregistered0f4a8122
-
Unregistered0f4a8122
-
Användare
-
-
124 inlägg
jag vill också veta ska man köra hdmi eller vga? HDMI blir superbt! I mitt fall överlägset VGA. Tycker btw att det är bra med en hdmi-ingång på fronten - brukar koppla in min laptop där. (Sony Vaio med hdmi-utgång.) 
Hur är det med pixelmappning via hdmi kopplad till datorn?
Sen så är det säkert bra i vissa fall ( som i ditt ) att det finns en hdmi på framsidan, borde dock kanske ha funnits lite fler på baksidan oxå
Men som sagt, bättre blid via hdmi än vga, hoppas bara att den pixelmappar via hdmi oxå som den gör när man kör vga !
Wow! Jag kan inget om pixelmappning. (Nolla ;-)) Du menar att den klarar max en viss upplösning om den inte pixelmappar..? Eller? Men visst, fler hdmi-ingångar där bak vore bra.
Postad 30 december 2007 - 23:42
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2 709 inlägg
Alltså det menas med att du kan skicka den upplösningen till tv´n som tv´n stödjer utan att det blir någon overscan. dvs 1024*768 ( om det är en 42 tummare vill säga ) Edit. kanske en lite bättre förklaring https://www.minhembi...howtopic=177282
Redigerat av Unregistereda8d246d3, 30 december 2007 - 23:50.
Postad 30 december 2007 - 23:54
Kompromissen
-
Kompromissen
-
Rookie
-
8 inlägg
Är det inte fler som har vibrationsljud innefrån tv:n vid lågfrkventa bas ljud?
Om jag inte hade den satt på ett LAVA motorstativ skulle jag skruva av bakstycket och kolla vad det är som skramlar, nu är det ett helt dagsverk att få bort den från det med alla sladdar.
Ingen som har skramlet där tv:n står på original foten? Eller är det där skon klämmer, om den står på foten kanske den inte skramlar?
Nån som har ett lättåtkomligt bakstycke som kan skruva av ock känna på sakerna där inne om nått sitter lite halvlöst?
Postad 31 december 2007 - 00:10
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2 709 inlägg
Är det inte fler som har vibrationsljud innefrån tv:n vid lågfrkventa bas ljud? Om jag inte hade den satt på ett LAVA motorstativ skulle jag skruva av bakstycket och kolla vad det är som skramlar, nu är det ett helt dagsverk att få bort den från det med alla sladdar. Ingen som har skramlet där tv:n står på original foten? Eller är det där skon klämmer, om den står på foten kanske den inte skramlar? Nån som har ett lättåtkomligt bakstycke som kan skruva av ock känna på sakerna där inne om nått sitter lite halvlöst?
Jag har min på foten och har hört det där " vibrationsljud innefrån tv:n vid lågfrkventa bas ljud " typ 2 ggr sen jag köpte min px700 för ca 7 månader sen ! Har inte hört det på länge heller.
Postad 31 december 2007 - 00:18
Kompromissen
-
Kompromissen
-
Rookie
-
8 inlägg
Det är klart då upplever du det inte som ett problem, men om du ökar basen och letar upp nån bra "bas-kanal" får du inte fram det då?
Vore ju tacksam om man kunde få reda på om det är värt att slita ner den från väggen och ta fram smältlimpistolen.
Postad 31 december 2007 - 00:23
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2 709 inlägg
Det är klart då upplever du det inte som ett problem, men om du ökar basen och letar upp nån bra "bas-kanal" får du inte fram det då? Vore ju tacksam om man kunde få reda på om det är värt att slita ner den från väggen och ta fram smältlimpistolen.
Har basen på typ 60 % kan tyvär inte testa just nu då tjejen ligger och sover bakom väggen där tv´n står
Postad 31 december 2007 - 00:34
Kompromissen
-
Kompromissen
-
Rookie
-
8 inlägg
Fullt förståligt, men om när du får tid kanske du skulle vilja kika på problemet och kanske lossa de femtioelva skruvarna (kanske bara 20) på baksidan och se om du kan lokalisera vart det skramlar
Postad 31 december 2007 - 00:36
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2 709 inlägg
Fullt förståligt, men om när du får tid kanske du skulle vilja kika på problemet och kanske lossa de femtioelva skruvarna (kanske bara 20) på baksidan och se om du kan lokalisera vart det skramlar 
Hehe, men vette faan om jag orkar plocka bort alla 100 kablar jag har bakom tv´n och skruva isär den  nää men det vågar jag inte göra Men är väl någe plast i tv´n som vibrerar bara. finns ju massor med plast i tv´n
Postad 31 december 2007 - 00:37
Unregistered0f4a8122
-
Unregistered0f4a8122
-
Användare
-
-
124 inlägg
Jag har skrivit om det här problemet tidigare i tråden - vid ett par tillfällen faktiskt. Är på väg till sängen och orkar inte leta fram det just nu. Prova själv bland de första sidorna.
Nå't skit är det hursom, som inte är som det borde.
Postad 31 december 2007 - 00:40
Kompromissen
-
Kompromissen
-
Rookie
-
8 inlägg
Jag har skrivit om det här problemet tidigare i tråden - vid ett par tillfällen faktiskt. Är på väg till sängen och orkar inte leta fram det just nu. Prova själv bland de första sidorna. Nå't skit är det hursom, som inte är som det borde.
Tack, det ska jag göra Kom du på vad det var, eller i närheten?
Postad 31 december 2007 - 00:44
Unregistered0f4a8122
-
Unregistered0f4a8122
-
Användare
-
-
124 inlägg
Jag upplever det som om bakhögtalaren inte sitter fast ordentligt eller nå't löst plastskräp precis i närheten - innanför bakstycket - skramlar av ljudvågorna. Huva, om det helt ekelt är ett taskigt billigt baselement.
Postad 31 december 2007 - 00:47
Unregistered0f4a8122
-
Unregistered0f4a8122
-
Användare
-
-
124 inlägg
Nix, har inte börjat skruva än. Kan bara säga att det låter lite mindre nu - från början var det totalt omöjligt att acceptera.
Jag ska kanske ta och ringa Svenska Panasonic igen och fråga om de möjligen ser en lösning på det nu, ett par månader senare.
Go'natt!
Redigerat av Unregistered0f4a8122, 31 december 2007 - 00:47.
Postad 31 december 2007 - 01:05
Kompromissen
-
Kompromissen
-
Rookie
-
8 inlägg
Kanon, jag tycker det låter från alla möjliga håll om man lyssnar på baksidan.
Provar man trycka på bakstycket så slutar det inte i alla fall, måste ju "lätt" gå att hitta om man skruvar av bakstycket och basar på lite.
Annars kan man ju alltid fylla den med formskum, då borde den bli tyst
Postad 01 januari 2008 - 12:21
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Har haft min px700 nu sen den kom ut på marknaden och är väl nöjd, men det jag är mest besviken på är att svärtan inte e så där jätte bra. tycker den är lite för grådassig tyvär. Funderar lite på att byta till en Pioneer LX508/508XD som är många ggr bättre på allt än juxt px700 ! Sen är ju 42 ganska litet oxå som jag har nu 
Men som sagt, kan inte riktigt förstå alla som tycker att den är JÄTTE GRYM mm, iaf inte enligt min åsikt. Missförstå mig inte nu för den är absolut inte dålig, men har sina brister som sagt, ( svärtan )
Om man inte tar hänsyn till ekonomin så är givetvis Pioneer bäst, det har aldrig ifrågasatts. Men i lite mer "normala" prislägen så har i varje fall inte jag sett någon TV som ger bättre bild än PX700! Visst, svärtan skulle kunna förbättras avsevärt, men den att den är så otroligt bra på uppskalning av SD tycker jag väl kompenserar.
Postad 01 januari 2008 - 12:25
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2 709 inlägg
Men i lite mer "normala" prislägen så har i varje fall inte jag sett någon TV som ger bättre bild än PX700!
De e sant
Postad 01 januari 2008 - 15:09
Unregistered39c9a710
-
Unregistered39c9a710
-
Användare
-
-
106 inlägg
Sitter på mina julfeta skinkor och väntar på en PX700 som jag beställt. Hoppas på att den anländer i slutet av veckan och samtidigt som jag känner mig glad och nöjd så finns hela tiden en tvekan över om jag beställt rätt.
Jag kommer att se på TV både analogt(com hem, -ur väggen utan box-), och digitalt(via inomhusantenn) + att jag kommer att se på en hel del film (DVD via Komponent kablar). "Det é det hele".......... Kommer jag att bli nöjd?
Postad 01 januari 2008 - 15:14
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2 709 inlägg
Sitter på mina julfeta skinkor och väntar på en PX700 som jag beställt. Hoppas på att den anländer i slutet av veckan och samtidigt som jag känner mig glad och nöjd så finns hela tiden en tvekan över om jag beställt rätt.
Jag kommer att se på TV både analogt(com hem, -ur väggen utan box-), och digitalt(via inomhusantenn) + att jag kommer att se på en hel del film (DVD via Komponent kablar). "Det é det hele".......... Kommer jag att bli nöjd?
Varför inte skaffa en digital box från ComHem ? blir mycket mycket bättre bild än vid comhem analogt. För bilden via comhem analogt är riktigt usel tyvär, duger knappt att se på som natt och dag med en digital box ! Sen så enligt egna erfarenheter så blir det bättre bild med dvd via hdmi än med component, men det kan ju iofs ha å göra med vad man har för spelare kanske ! Men nöjd kommer du nog bli då det som sagt inte finns så mycket bättre tv i denna pris klass
Postad 01 januari 2008 - 15:27
Makusi
-
Makusi
-
Användare
-
-
124 inlägg
Finns bruksanvisningen till 42PX700 online att få tag på??
Har försökt att kolla lite på Panasonics hemsida, men har inte lyckats att hitta bruksanvisningen där.
Är lite nyfiken på att läsa på lite mer om TV'n i väntan på den.. ;-)
/Makusi
Postad 01 januari 2008 - 16:29
Unregistered39c9a710
-
Unregistered39c9a710
-
Användare
-
-
106 inlägg
Varför inte skaffa en digital box från ComHem ? blir mycket mycket bättre bild än vid comhem analogt. För bilden via comhem analogt är riktigt usel tyvär, duger knappt att se på som natt och dag med en digital box !
Sen så enligt egna erfarenheter så blir det bättre bild med dvd via hdmi än med component, men det kan ju iofs ha å göra med vad man har för spelare kanske !
Men nöjd kommer du nog bli då det som sagt inte finns så mycket bättre tv i denna pris klass 
Vill inte betala en massa för digitalkanaler via Comhem abonemang så tänkte att inomhusantenn + TV´ns inbyggda digitalbox kunde göra susen för att få de fria digitalkanalerna. Borde väl ge bra bild? Tänkte sen att de fria extra analoga kanalerna som finns i väggen hos Comhem kunde vara ett komplement. Går det föresten att ha två antennkablar på det sättet in i TV´n? Min DVD-spelare har inte hdmi "bara" komponentuttag, men hört att det duger mycket bra... eller?
Postad 01 januari 2008 - 16:56
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2 709 inlägg
Vill inte betala en massa för digitalkanaler via Comhem abonemang
Men du kan lägga 14 tusen på en ny tv för att sen se analogt på  Edit. men efter att du sett skillnaden på den inbyggda digital box bilden och den analoga comhem bilden kommer du nog att skaffa en box sen iaf  digital paket Medium kostar väl typ bara 199 kr i månaden eller så. inte så farligt !
Redigerat av Unregistereda8d246d3, 01 januari 2008 - 16:58.
Postad 01 januari 2008 - 17:41
Unregistered39c9a710
-
Unregistered39c9a710
-
Användare
-
-
106 inlägg
Men du kan lägga 14 tusen på en ny tv för att sen se analogt på 
Edit. men efter att du sett skillnaden på den inbyggda digital box bilden och den analoga comhem bilden kommer du nog att skaffa en box sen iaf digital paket Medium kostar väl typ bara 199 kr i månaden eller så. inte så farligt !
Men det finns ju en inbygd digitalbox i TV´n va?... och tillsammans med en inomhusantenn borde det ju bli samma sak som att prenumerera på Comhem´s abonemang? Vad är det annars för vits med att ha en inbygd box i TV´n?
Postad 01 januari 2008 - 17:45
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2 709 inlägg
Men du kan lägga 14 tusen på en ny tv för att sen se analogt på 
Edit. men efter att du sett skillnaden på den inbyggda digital box bilden och den analoga comhem bilden kommer du nog att skaffa en box sen iaf digital paket Medium kostar väl typ bara 199 kr i månaden eller så. inte så farligt !
Men det finns ju en inbygd digitalbox i TV´n va?... och tillsammans med en inomhusantenn borde det ju bli samma sak som att prenumerera på Comhem´s abonemang? Vad är det annars för vits med att ha en inbygd box i TV´n?
jo de e sant. men trodde du skulle kolla 1,2 och fyran på den inbyggda och sen resten analogt via comhem. Men de e ju klart att du kan skaffa ett boxer abbonemang ist och köra alla kanaler digitalt via den inbyggda boxen. tänkte jag inte på
Redigerat av Unregistereda8d246d3, 01 januari 2008 - 17:47.
Postad 01 januari 2008 - 17:46
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14 825 inlägg
Det blir samma som comhems Small-abonnemang ja. Vill du har fler än de fria kanalerna (ex. TV3,Kanal5) får du dock lätta på lädret och där är Boxer dyrare än vad Comhem är.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|