"Capcom's really good at doing realistic graphics on the PS3 hardware, but we have struggled getting the more artistic shaders of Street Fighter IV working correctly."
Xbox 360 bättre grafik och/eller prestanda än PS3 på de flesta MULTI-spel
Postad 30 oktober 2008 - 15:34
Postad 30 oktober 2008 - 23:04
Kan du spela BluRay filmer på din 360...?? Om inte så presterar ju din 360 inte nånting jämfört med mitt PS3....
Hehe jag var som ovan nämndes lite sarkastisk. Jag köpte själv en PS3 förra sommaren i tron om att den skulle vara överlägsen 360n. Så var det inte och än idag 2 år efter release presterar den fortfarande sämre trots en prislapp på mer än det dubbla... skandal.
Givetvis kan jag inte spela blu-ray på min 360 men det är knappast något jag saknar med de fantasipriser de tar för filmerna idag.
Min HTPC gör PS3:ans jobb bättre och billigare

Postad 30 oktober 2008 - 23:38
Midnight club LA:
720p på båda. 2xAA på 360 men QAA på PS3. QAA gör saker mer suddiga för att jämna ut kanterna:
360:

PS3:

Postad 31 oktober 2008 - 12:36
Oj! Då var du sällsynt dåligt insatt i prestandan på båda konsollerna.Hehe jag var som ovan nämndes lite sarkastisk. Jag köpte själv en PS3 förra sommaren i tron om att den skulle vara överlägsen 360n. Så var det inte och än idag 2 år efter release presterar den fortfarande sämre trots en prislapp på mer än det dubbla... skandal.
Givetvis kan jag inte spela blu-ray på min 360 men det är knappast något jag saknar med de fantasipriser de tar för filmerna idag.
Min HTPC gör PS3:ans jobb bättre och billigare
Skillnaderna är på djup nörd-nivå när det gäller spelprestanda, och inte ens då är de så stora att den ena är överlägsen den andra. Bättre än är inte samma som överlägsen.
De övriga funktionerna som skiljer betalar man för, eller inte, så i stort sett går det på ett ut.
Redigerat av JockeJ, 31 oktober 2008 - 12:38.
Postad 31 oktober 2008 - 12:46
Redigerat av perl11, 31 oktober 2008 - 12:47.
Postad 31 oktober 2008 - 14:44
Sällsynt skulle jag nog inte säga. Jag tror det var ganska många som trodde samma sak, att PS3 var överlägsen (klart starkare) och hade enorm potential som skulle frigöras om något år eller två. Det var ju vad Sony försökte få en att tro så det förvånar inte att många köpte det.Oj! Då var du sällsynt dåligt insatt i prestandan på båda konsollerna.
Postad 31 oktober 2008 - 17:21
hmm där tyckte jag faktiskt att ps3 versionen sågok ut? lite suddigare men ändå en bättre kantutjämning. Men det ser nästan ut som det är RGB limited satt då bilden också upplevs som lite ljusare? i vilket fall känns det bra att det inte skiljer mycket mellan versionerna! (ja för oss PS3 ägare iaf) =)
Nej det är kalibreringen pa TVn. PS3 släpper alltid ut en ljusare bild. Bättre kantutjämning e det inte, det är bara en blurrning. Den negativa effekten ser du pa detaljerna vid trafikljuset och skyltarna vilket är svarare att läsa.
Postad 31 oktober 2008 - 20:23
on grandmaster screenshot it's 17/18 ratio = 680p (+ blur)
interesting because the first leaked PS3 screenshot in may was in 720p. (http://www.gamed.nl/messages/74505.jpg) it's a very little downscale (680p it's like 720p game on overscaned TV), probably for stabilize framerate
Postad 01 november 2008 - 07:47
Men man märker verkligen att det är jobbigare att utveckla till PS3 då nästan alla spel på ett eller annat sätt saknar något jämte 360 versionerna. Men det går ju att få fram bra spel tekniskt, frågan är om multispelen någonsin kommer få gynnas av detta då det helt enkelt kostar för mycket. Personligen tror jag inte PS3 kommer få bättre multispel (tekniskt) om dom inte säljer väääldigt mycket mer än MS vilket inte lär hända den här generationen.
Bara att hoppas på jämt skägg och mindre avgörande detaljer som skiljer, så som det har låtit på farcry2 så låter det ju inte alls trevligt

Postad 01 november 2008 - 12:21
Postad 01 november 2008 - 13:13
360

PS3

Mer:

Killen säger också mer Screen Tearing på PS3
Redigerat av PalmiNio, 01 november 2008 - 13:16.
Postad 01 november 2008 - 13:36
Postad 01 november 2008 - 14:48
Fast ser man på dem exklusiva spelen så är grafiken bättre på PS3an, tycker i alla fall jag. Kilzzone 2 är i en klass för sig, Heavy rain ser ju också helt otroligt ut, sen har vi GOW 3 som också sägs vara något extremt snyggt. När det gäller multiplattform så verkar det fortfarande som 360n är strået vassare. Fast det är inte lika stor skillnad mot vad det var förut. Nu får man nästan titta i förstoringsglas om man vill se den lilla lilla skillnaden som visas på din Plasma/LCD.Är man bara ute efter spelkänsla/spelpupplevelse så välj 360:an. Letar man efter en BD-spelare så håller PS3:an en väldigt bra klass för sitt pris där man då för en bra spelkonsoll med på köpet. 360:an levererar sin BD-spelare "snart" så... Spelkriget som det ser ut just nu på utsläpp av spel, det bättre graikkortet vinns av 360:an
Postad 01 november 2008 - 16:25
EDIT: klickade på dom o fick upp naturlig storlek och då syntes AA:n mer (men ändå lite). Då är allt som vanligt igen då

Redigerat av Unregistered883bce2a, 01 november 2008 - 16:28.
Postad 01 november 2008 - 16:27
prickarna du ser är för övrigt taggtråd.
Postad 01 november 2008 - 17:10
Bioshocks texturer och Fallouts försvinnande av kroppar behöver du inte förstoringsglas för att se direkt. Skillnaden är precis som den alltid varit och sedan är vissa titlar värre än andra.Fast det är inte lika stor skillnad mot vad det var förut. Nu får man nästan titta i förstoringsglas om man vill se den lilla lilla skillnaden som visas på din Plasma/LCD.
Edit: Eller ja, precis som alltid är väl fel att säga. Det har gått framåt, men de flesta spel faller in i en av två kategorier:
1) Snäppet sämre på PS3 (oftast AA och lite småsaker)
2) Sämre på PS3. Något verkligen synligt såsom sämre framerate eller andra större skillnader.
Redigerat av Zoiler, 01 november 2008 - 17:12.
Postad 01 november 2008 - 17:43
Postad 01 november 2008 - 19:03
prickarna du ser är för övrigt taggtråd.
Men dom har väl inte taggtråd i fönstret?

Postad 01 november 2008 - 19:14
Ser ut som mönster på gardinen, randomly.Men dom har väl inte taggtråd i fönstret?
Ser ut mer som ett nät av nå slag
PS3 har samma "x" men ett annat mönster som du kan se i lägre vänstra hörnet av ett av fönstren.
Postad 01 november 2008 - 21:19
det är för att man inte ska hoppa upp på den takbiten eller vad man ska kalla det. jämför med taggtråden till höger så ser ni att det är det.
Postad 01 november 2008 - 21:38

Redigerat av suazio, 02 november 2008 - 00:08.
Postad 01 november 2008 - 22:57

Redigerat av Unregistered883bce2a, 01 november 2008 - 22:58.
Postad 01 november 2008 - 22:58

Edit: Eller va, talar vi inte om samma sak

Aha, ni måste mena taggtråden i fönstren där uppe som hindrar en från att hoppa upp på taket.
Redigerat av Zoiler, 01 november 2008 - 23:00.
Postad 01 november 2008 - 22:59

där kan jag tänka mig att det antingen är gardinerna, eller så är det sånt säkerhetsnät eller vad man ska kalla det i vägen. sånt i stål eller nån annan metall.
edit: startade demot bara för att kolla. och ja, det är ett sånt stängsel eller vad det kallas i vägen =)
Redigerat av Unregisteredbb649a5e, 01 november 2008 - 23:08.
Postad 02 november 2008 - 21:06
PS3:

360:

Postad 02 november 2008 - 22:36
Hade det varit den enda skillnaden så hade det i och för sig, enligt mig, inte varit något att hänga upp sig på.
Men PS3 versionen verkar ju lida av andra, värre, problem.
Postad 03 november 2008 - 07:18
Postad 03 november 2008 - 08:25

Inget jag skulle tänka på en sekund iaf..
Edit
Ahh..Nu lyckades jag se hack på vänster dörrpost brevid elgrunkan
Redigerat av moparman, 03 november 2008 - 08:28.
Postad 03 november 2008 - 09:20
Postad 03 november 2008 - 09:50
Haha...Jag har både 360 å PS3
Och det har med saken att göra?
Sedan var inlägget mer allmänt än bara till dig, men visst jag syftade på dig också.
Postad 03 november 2008 - 09:53
Hmm..Tror jag är blind...Ser då typ ingen skillnad
![]()
Inget jag skulle tänka på en sekund iaf..
Edit
Ahh..Nu lyckades jag se hack på vänster dörrpost brevid elgrunkan
*hehehe*
Nä då är jag blind oxå för jag ser fasen inte nån skillnad heller... mer än att den ena bilden är lite mörkare än den andra....
Postad 03 november 2008 - 09:55
Därför skrev jag att jag har bägge konsolerna och inte bryr mig vilken konsol det ser bättre ut på.
Postad 03 november 2008 - 13:58
AA är en kantutjämningsteknik som gör kanter jämnare. Titta på alla kanter, syns tydligast på dörrkanten och däromkring, men man kan även se det på andra objekt i bilden. På PS3 ser det ut som om man skulle bli söndersågad om man ställde sig och skrubbade sig mot väggkanten. Glöm inte förstora bilderna genom att trycka på dem.Nä då är jag blind oxå för jag ser fasen inte nån skillnad heller... mer än att den ena bilden är lite mörkare än den andra....
Samma fenomen går att se i jämförelsen av Assasins Creed.
Faktiskt något jag stör mig rätt mycket på då jag ofta ooglar över grafiken genom att stå still och långsamt röra kameran. Därför är jag glad att jag i stort sett sluppit det problemet den här generationen iom 360:s fina kantutjämningsteknik. På de flesta xbox/ps2-spel kunde det se jaggtastiskt ut, klar skillnad nu.
Postad 03 november 2008 - 14:16
Postad 03 november 2008 - 16:01
Jag måste säga att jag tvekar på att det skiljer sig i AA på mirrors edge, tycker bara ps3:ans bild har lite mer kontrast som gör att det syns mer.
Ljusheten o kontrast är något man alltid kan ändra på TVn så det är aldrig npgot man behöver hänga upp sig. Med TV inställningar lika så kommer 360 o PS3 spel alltid skilja sig i kontrast och ljus.
På Mirror Edge är det frågan om 0xAA vs 2xAA, ingen big deal sådär. På Fallout 3 är det frågan om 0xAA vs 4xAA vilket är stor skillnad.
Man måste tänka på att hacken syns tydligare ju större bilden visas. Så på en 22" PC skärm är det inte lika tydligt som när man sen spelare på en 42" TV eller större. Alltså ju större bildyta ju tydligare i AA.
Framedropsen vet jag inte exakt på, Grandmaster på Beyond3D forumet håller på att mäta. Han är för övrigt mannen som tillsammans med Quaz51 ger info till Eurogamer. Han sitter på vad som ska vara världens mest avancerade HD capturing utrustning.
Postad 03 november 2008 - 16:37
Man ska ha väldigt mycket vilja för att kunna säga att den ena är bättre än den andra i det fallet, speciellt utifrån de där bilderna. UE3 stödjer väl dessutom selektiv AA i bästa fall. Jag zoomade till och med på bägge versioner på många kanter och hade väldigt svårt att se någon skillnad... Man kan däremot se en skillnad på AF på de där nedre fönstrena och kan därefter tvista om vilken bild som kommer att flimmra mest där. Detta om nu bilderna togs från exakt samma position och vinkel. Det är dock en annan kontrast på PS3-versionen vilket syns tydligt på texten uppe på billboarden. Mja, skulle vilja säga att de är lika dåliga på AA från de där bilderna, kanske är en annan skillnad i rörligt format sida vid sida.Mirror Edge......mer AA på 360:
360
[img]http://img125.imageshack.us/img125/5770/mirror360000ne0.jpg
PS3
[img]http://img82.imageshack.us/img82/893/mirrorps3000ww2.jpg
Mer:
[img]http://img90.imageshack.us/img90/4294/54959460df3.jpg
Killen säger också mer Screen Tearing på PS3
Undra när de ska börja jämföra ljudkvalitet på spelen?
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 03 november 2008 - 16:59.
Postad 03 november 2008 - 17:31
Postad 03 november 2008 - 20:25
Postad 03 november 2008 - 21:50
Men Mirrors Edge utvecklas med PS3 som huvudkonsol.
Postad 03 november 2008 - 22:58
Orka spekulera, väntar nog på eurogamers redogörelse som faktiskt är rätt bra. på N4G säger ju många sajter angående demot på ME att PS3 versionen är snäppet bättre. Att Fallout 3 skulle vara "sämre" är väll ingen stor överraskning med tanke på att det utvecklas hårt på pc plattformen, så länge man får det spelbart på PS3 så är jag nöjd iallafall.
Ja, jag postar bara vad killarna på Beyond3D säger vilket är det som senare ligger som grund för Eurogamer. Till det försöker jag länka de bilder de tar upp, sen är det upp till var och en att bedöma.
Sen Har Morlock rätt, UE3 kör sällan helt AA på hela bilden utan mest selektiv.
Postad 03 november 2008 - 23:05
Discussing the topic of third-party publisher support on the PS3, Maguire said: "I think we now have an install base which is big enough for any third party to want to develop for. Now the decision making part of development is which do you lead your development on? Is it easier to lead with the most powerful, both in terms of AI and graphics, i.e. PS3 and then just remove part of the functionality for the processors that aren't quite as strong? I would imagine that's very much part of the thought process now from a studio development point of view."
http://www.videogame...-2008-9831.html
Bold statment när verkligheten fram till idag mer varit rakt motsatt.
Någon som vet om MS någonsin, offentligt, har ridit på faktumet att många multititlar är bättre på deras?
Redigerat av PalmiNio, 03 november 2008 - 23:06.
Postad 03 november 2008 - 23:20
Redigerat av andrei68, 03 november 2008 - 23:37.
Postad 03 november 2008 - 23:31

Postad 03 november 2008 - 23:42
He He!Datorn på jobbet strular men wtf!Nu är ju inget inlägg där!Postar igen strax...Wtf, så raderar jag din dubbelpost och så postar du ett trippelinlägg
?
Jag har laddat ner mirrors edge demot till båda konsollerna och det ser otvivelaktigt bättre ut på 360.Med det menar jag att det är mera aa på 360.Solklart.Mera jaggies på ps3.Det kommer även eurogamer otvivelaktigt att nämna i deras kommande jämförelse av multi spel,så tydligt är det.Med det inte sagt att det är fult på ps3,snyggt på det med och flyter på bra där med.Man blir nog även nöjd med ps3 versionen.Dock verkar det som att det inte ens hjälper att versionen är lead på ps3an vad det gäller att få lika bra eller bättre grafik.
Postad 03 november 2008 - 23:44
Oftast har xbox 360 bättre antialliasing(kant utjämning)Beror detta på bättre grafikkort i 360?Någon som vet?
Mer AA fillrate och framförallt otroligt mycket högre bandbredd för AA tack vare EDRAM.
Postad 03 november 2008 - 23:51
Postad 03 november 2008 - 23:57
Jo, det var det som du ändrade ovanHe He!Datorn på jobbet strular men wtf!Nu är ju inget inlägg där!Postar igen strax...

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar