Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Lg KU990 va tror ni om denna?

1146 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 18 April 2008 - 17:26

Jajnus
  • Jajnus
  • Rookie

• 4 inlĂ€gg
  • 0
Jag undrar en sak om DivX formaten. jag har nyligen gjort om min film till DivX ( tror jag ) och nÀr jag testade ladda in den i mobilen sÄ stÄr det att den saknar sökvÀg eller ngt sÄnt. Hur vet man om den Àr en DivX och varför kan jag inte ladda in den? ( Àr dÄlig pÄ sÄnthÀra :) )
Tackar för svar snarast!

Postad 18 April 2008 - 17:28

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlĂ€gg
  • 0

Jag undrar en sak om DivX formaten. jag har nyligen gjort om min film till DivX ( tror jag ) och nÀr jag testade ladda in den i mobilen sÄ stÄr det att den saknar sökvÀg eller ngt sÄnt. Hur vet man om den Àr en DivX och varför kan jag inte ladda in den? ( Àr dÄlig pÄ sÄnthÀra :) )
Tackar för svar snarast!

Har du stÀll in rÀtt upplösning pÄ filmen? 400x240

Postad 18 April 2008 - 17:46

Jajnus
  • Jajnus
  • Rookie

• 4 inlĂ€gg
  • 0
NĂ€r jag konverterade filmen sĂ„ tog jag pĂ„ "mobile" sen har jag bara testat den i datorn i DivX Movie spelaren och det gĂ„r. SĂ„ jag vet inte hur mkt upplösning det Ă€r. Men det konstiga Ă€r att jag inte kan ladda den FRÅN datan TILL mobilen. dĂ„ stĂ„r det att den saknar sökvĂ€g eller ngt..

Postad 18 April 2008 - 17:51

Unregistered32555851
  • Unregistered32555851
  • Beroende

• 1030 inlĂ€gg
  • 0

Hur gör man för att anvÀnda mobilen som modem ?
Sitter utan internet tyvÀrr och behöver dÄ köra mobilen som modem. TyvÀrr vet jag inte hur man gör :)
Ska man Àndra instÀllningar i mobilen + Àndra el. skriva i nÄgra uppgifter i datorn ocksÄ ?

Satt och kika lite i datorn idag nÀr jag hade kopplat in mobilen i datorn. NÀr jag gick in pÄ Telefoner och Modem sÄ var LG KU990 tillagt som modem, sÄ Àr vÀl bara att koppla in telefonkabel och skriva in modempoolsnummret pÄ den uppkoppling man har och vÀlja mobilen som modem.

Postad 18 April 2008 - 21:07

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlĂ€gg
  • 0

NĂ€r jag konverterade filmen sĂ„ tog jag pĂ„ "mobile" sen har jag bara testat den i datorn i DivX Movie spelaren och det gĂ„r. SĂ„ jag vet inte hur mkt upplösning det Ă€r. Men det konstiga Ă€r att jag inte kan ladda den FRÅN datan TILL mobilen. dĂ„ stĂ„r det att den saknar sökvĂ€g eller ngt..

Ta mycket hellre home theater och stÀll ner upplösningen.
Du trycker pÄ knappen "view" och sen pÄ "modify" och för att dra upplösningsstaplarna försig sÄ trycker du pÄ hÀnglÄset.
Men att den inte hittar sökvÀgen var konstigt..

Postad 19 April 2008 - 18:29

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlĂ€gg
  • 0
Aja , jag ska lÀmna minhembio nu för att det inte kÀnns sÄ seriöst lÀngre :D
Men hoppas ni blir glada Àgare av lg viewty och att jag har gjort mer nytta Àn skada. Hej svejs!

Postad 19 April 2008 - 21:25

rosenlorden
  • rosenlorden
  • ForumrĂ€v

• 598 inlĂ€gg
  • 0
LÀmna hembio för alltid?!? Tycker man har ett beroende av att kika trÄdar o inlÀgg i diverse intressanta forum :)

Postad 22 April 2008 - 15:01

SEALen
  • SEALen
  • AnvĂ€ndare

• 136 inlĂ€gg
  • 0

Satt och kika lite i datorn idag nÀr jag hade kopplat in mobilen i datorn. NÀr jag gick in pÄ Telefoner och Modem sÄ var LG KU990 tillagt som modem, sÄ Àr vÀl bara att koppla in telefonkabel och skriva in modempoolsnummret pÄ den uppkoppling man har och vÀlja mobilen som modem.

Nja, du skall inte ringa din modempool om du vill anvÀnda 3G eller GPRS.

Man skall ringa *99***1#

Ja ettan behöver förstÄss inte vara rÀtt för din telefon. De beror helt pÄ hur den Àr instÀlld.

Om du söker lite efter gprs / internet instÀllningar pÄ din operatörs hemsida borde du nog hitta det som du skall anvÀnda.

Postad 23 April 2008 - 18:29

deadwood
  • deadwood
  • AnvĂ€ndare

• 235 inlĂ€gg
  • 0
finns det nÄn affÀr i stockholms omrÄdet dÀr man kan kolla in en riktigt 990'a och inte bara attrapperna ??

Postad 23 April 2008 - 21:19

ravenzan
  • ravenzan
  • Rookie

• 1 inlĂ€gg
  • 0
Media Markt Àr den enda butik jag varit in i som har mobiler pÄslagna och full funktionella sÄ man kan pilla och undersöka ordentligt. Det Àr vÀl mitt starkaste tips.

Postad 24 April 2008 - 18:44

deadwood
  • deadwood
  • AnvĂ€ndare

• 235 inlĂ€gg
  • 0

Media Markt Àr den enda butik jag varit in i som har mobiler pÄslagna och full funktionella sÄ man kan pilla och undersöka ordentligt. Det Àr vÀl mitt starkaste tips.

borde man ju kunnat lista ut att det skulle va affÀren som ligger allra lÀngst bort som har det.

Postad 25 April 2008 - 19:36

lill_robban
  • lill_robban
  • Rookie

• 6 inlĂ€gg
  • 0
NÄgon som kan hjÀlpa mig med att lÀgga in theman pÄ LG KU990.

Behöver hjÀlp med att ladda ner EFS Media Builder m.m nÄgon som kanske har en lÀnk????
SnÀlla vill sÄ gÀrna ha nya teman

Postad 26 April 2008 - 21:35

rosenlorden
  • rosenlorden
  • ForumrĂ€v

• 598 inlĂ€gg
  • 0
Googla lite pÄ efs media builder eller varför inte joina det eminenta brittiska forums sidan ku990.co.uk ? AnvÀnd sökfunktion pÄ detta forum ? ...

Postad 27 April 2008 - 10:35

lill_robban
  • lill_robban
  • Rookie

• 6 inlĂ€gg
  • 0
Jag har googlat pÄ efs o jag hittar ingenting

Postad 27 April 2008 - 14:25

pygmejonas
  • pygmejonas
  • Wannabe

• 11 inlĂ€gg
  • 0
Jaja... EFS finns bland annat hÀr...
rapidshare.com
Man fÄr vÀnta nÄgon minut innan man blir ansluten, men ÀndÄ...

Kan nÄgon rekommendera en bra vÀska som ni Àr nöjda med...
Tacksamt.

Redigerat av pygmejonas, 27 April 2008 - 14:26.

Postad 29 April 2008 - 17:49

deadwood
  • deadwood
  • AnvĂ€ndare

• 235 inlĂ€gg
  • 0
nu har jag ocksÄ införskaffat en :)
finns det nÄt sÀtt och komma Ät "anteckningarna" man gjorde pÄ SE telefonen och sparade pÄ simkortet ?
edit : lite snÄlt med spel, nÄgra bra tips vart man kan skaffa nÄgra klassiska spel ?

Redigerat av deadwood, 29 April 2008 - 20:25.

Postad 30 April 2008 - 14:39

Unregistered30c89705
  • Unregistered30c89705
  • Wannabe

• 11 inlĂ€gg
  • 0
Tjena!
Köpte min viewty idag och har redan börjat exprimentra med olika grejar. Tycker att det verkar vara en grym tele!! Har varit inne pÄ det engelska forumet och lÀst guiden pÄ hur man skall ladda upp teman pÄ telen + pÄ denna sidan. Jag byter ut .swf filen med EFS_MEDIA_BUILDER och döper om filen till theme_bg2. NÀr jag startar om telen sÄ Àr displayen bara svart sÄ jag startar upp programet igen och byter tillbaka till den gammla filen och dÄ funkar allt. Vad har jag gjort för fel?? Om jag vill ha hela temat och inte bara bakgrunds bilden (som jag sjÀlvklart vill ha men inte fattar hur) hur gör jag dÄ?? Vilka filer skall jag byta ut eller skall jag lÀgga till?!?!?!

Sorry men jag fattar itne mycket av dett och Àr livrÀdd att paja mín dags gammla telefon!!
Tack pÄ förhand!!!

B)

Postad 30 April 2008 - 15:45

Unregistered30c89705
  • Unregistered30c89705
  • Wannabe

• 11 inlĂ€gg
  • 0
Hej igen.

Gjorde sÄhÀr:

Copy the folders img, icons and extend to LGAPP/Media/swf
Copy the file theme_bg2.sf and params.txt to LGAPP/Media/swf/theme
Copy the 1 folder to LGAPP/Media/Theme

Change the phone to Silver theme.

Those are the exact same steps as in the pdf file.

All other files and folders do NOT go onto the phone.

--------------------------------------------------------------------------

Detta Àr Theme Core med addon Viewty Ultimate som jag anvÀndt. Jag har laddat ner bÄde
Theme Core och Add-ons Package Viewty Ultimate och Àndrat params.txt filen. Lagt in mapparna img, icons och
extend i LGAPP/Media/swf och lagt i theme_bg2.sf and params.txt i LGAPP/Media/swf/theme mappen. Kopierat in mapp 1 i LGAPP/Media/Theme. Sen Àndrat mitt tema till silver men inget hÀnder temat silver kommer upp igen!!
Finns det nÄgon vÀnlig sjÀl som kan hjÀlpa mig jag Àr somsagt asss rÀdd för att paja min nya telefon!!!!

Postad 30 April 2008 - 16:41

Unregistered30c89705
  • Unregistered30c89705
  • Wannabe

• 11 inlĂ€gg
  • 0
Fick det att funka!!! Ultimate temat Àr grymt!! Men skall nog testa nÄgra andra med!! Fan vad coolt alltsÄ!!
Jag har ett problem med telefonen och det Ă€r att den klickar nĂ€r jag talar i den med jĂ€mna mellan rum!? Är det nĂ„gon som har samma problem?? Jag har ju inte ringt sĂ„ mĂ„nga samtal med den eftersom den Ă€r ny men detta kĂ€nns ju orovĂ€ckande! Det kan inte ha att göra med att jag har bytt tema va??

P.S. Vilka teman rekomenderar ni att jag testar? Vilka Àr dom som anses bÀst?

MVH

DIMDIM

Postad 30 April 2008 - 17:00

Unregistered30c89705
  • Unregistered30c89705
  • Wannabe

• 11 inlĂ€gg
  • 0

nÄn fler som har lite problem med ljudet i telefonen,det lÄter bra men det klickar som till ibland och dÄ hör man inte vad som sÀgs,inga lÄnga klick typ en halv sekund men ÀndÄ irriterande....

Jag har precis samma problem som du och jag fick min telefon idag! Hur Àr det med garantin nÀr man har bytt tema?? Kan man ÄterstÀlla telefonen till fabriks instÀllningar?? Kan man ladda ner filerna som man tagit bort/byt ut nÀr man installerade temat?? Vet inte hur men man kanske skulle gjort nÄgon slagt backup?
Har du fÄtt ordning pÄ problemet Trayser??

Redigerat av Unregistered30c89705, 30 April 2008 - 17:08.

Postad 30 April 2008 - 20:45

deadwood
  • deadwood
  • AnvĂ€ndare

• 235 inlĂ€gg
  • 0
laddade ner nÄgra swf spel och la in dom i flashfoldern pÄ minneskortet. men nÀr jag browsar dit med telefonen och ska öppna foldern sÄ startar den om ! gör jag nÄt fel eller ?

edit : inga som spelar spel eller har problem med swf ? har jag fÄtt nÄt mÄndagex eller

Redigerat av deadwood, 03 May 2008 - 20:32.

Postad 04 May 2008 - 23:54

Unregistered32555851
  • Unregistered32555851
  • Beroende

• 1030 inlĂ€gg
  • 0
Min telefon har lÄst sig ibland nÀr jag fotat, hÀnt kanske 4-5ggr. NÄgon annan som har detta problemet?

Jag mÄste ta ur batteriet varje gÄng och starta om mobilen Àr lite jobbigt. Ska till tre och lÀmna in den tÀnkte jag dÄ det inte borde vara sÄhÀr.

Postad 07 May 2008 - 15:32

sibbor
  • sibbor
  • Wannabe

• 25 inlĂ€gg
  • 0
Jag lider av samma problem som vissa andra i trÄden - nÀmligen att jag inte kan surfa och eller nyttja apps som krÀver nÀtaccess, ex. Google Maps. Trots mÀngder med försök och tid har jag inte fÄtt det att fungera.

Är det nĂ„gon hĂ€r som fĂ„tt "Internet" att fungera i telefonen?

Jag nyttjar Halebop - och pÄ hemsidan finns inga automatiska instÀllningar tillgÀngliga (som Àven det nÀmnts tidigare). Testade dÀrför att manuellt lÀgga in instÀllningarna för Halebop - men det vill sig inte.

TelefoninstÀllningar -> Anslutningar -> Uppkopplingar

HÀr finns Telia Online och Telia MMS förinstÀllda, men de gÄr inte att radera. DÀrför lade jag till en ny och döpte den till Halebop, som har följande data:
BĂ€rare: GPRS
Autensisering: Ingen aut.
AnvÀndarnamn: 
Lösenord:
APN: halebop.telia.se

WebblÀsare -> InstÀllningar -> Profil

HÀr finns Telia Online som standard, som inte gÄr att radera. Lade dÀrför till Halebop följande instÀllningar:
Hemsida: http://wap.halebop.se
Anslutning: TCP med proxy
IP-adress: 010.254.254.254
Proxyserver-port: 8080
SÀkerhet: Ej sÀker
Anslutningspunkt: Halebop (den jag lagt till under TelefoninstÀllningar -> Anslutningar -> Uppkopplingar)

Redigerat av sibbor, 08 May 2008 - 10:22.

Postad 07 May 2008 - 16:33

Baily
  • Baily
  • ForumrĂ€v

• 504 inlĂ€gg
  • 0
NÄgon annan som har lite problem med batteriet ? NÀr min Àr pÄ 2 pluttar kvar, dÄ gÄr den ner till 0 direkt. RÀcker med ett kort samtal sÄ dör den direkt.

Postad 07 May 2008 - 20:54

sibbor
  • sibbor
  • Wannabe

• 25 inlĂ€gg
  • 0

NÄgon annan som har lite problem med batteriet ? NÀr min Àr pÄ 2 pluttar kvar, dÄ gÄr den ner till 0 direkt. RÀcker med ett kort samtal sÄ dör den direkt.

Min eventuellt... Hade 2 prickar tidigare idag, och ikvÀll var den död. Fast fick inte igÄng den med laddare i ens. SÄ fick plocka vÀck batteriet och sedan gick den igÄng igen - utan laddare. SÄ den hade vÀl hakat sig/dött bara...

Postad 07 May 2008 - 21:33

deadwood
  • deadwood
  • AnvĂ€ndare

• 235 inlĂ€gg
  • 0
om man bara vill göra en pÄminnelse i kalender, inget som startar en viss tid och slutar efter ett tag. utan bara en enkel pÄminnelse ..gÄr inte det ? eller ska man vÀlja nÄgot annat ?

Postad 08 May 2008 - 22:56

Unregistered30c89705
  • Unregistered30c89705
  • Wannabe

• 11 inlĂ€gg
  • 0
Funkar garantin om man byter tema? Finns det nĂ„gon möjlighet att Ă„terstĂ€lla telefonen? Kan man ladda ner orginal firmwaren? Är lite orolig dĂ„ ljudet Ă€r jĂ€vligt dĂ„ligt i min och jag har bytt tema... Skulle behöva lĂ€mna in den pĂ„ service. :)

Tack pÄ förhand!! :)

Postad 09 May 2008 - 10:36

Krank
  • Krank
  • Wannabe

• 28 inlĂ€gg
  • 0

om man bara vill göra en pÄminnelse i kalender, inget som startar en viss tid och slutar efter ett tag. utan bara en enkel pÄminnelse ..gÄr inte det ? eller ska man vÀlja nÄgot annat ?

Nej, den funktionen saknar jag ocksÄ. MYCKET!

Postad 09 May 2008 - 10:40

Krank
  • Krank
  • Wannabe

• 28 inlĂ€gg
  • 0

SÄvitt jag förstÄtt o mÀrkt sÄ gÄr batteriet ner snabbare ju fÀrre "pluttar" du har.
Dvs, det Àr inte en jÀmn nedgÄng utan den blir brantare ju lÀngre tid som batteriet inte laddas.

Postad 09 May 2008 - 10:54

Unregistered32555851
  • Unregistered32555851
  • Beroende

• 1030 inlĂ€gg
  • 0
Stör mig lite pĂ„ det dĂ€r med batteriat faktist. Efter att man fĂ„r första varningen med lĂ„g batteri sĂ„ rĂ€cker det med typ ett sms sĂ„ stendör telefonen. Även om man har den avstĂ€ngd typ 5h sĂ„ gĂ„r den inte att fĂ„ igĂ„ng utan laddare.

Postad 09 May 2008 - 15:01

sibbor
  • sibbor
  • Wannabe

• 25 inlĂ€gg
  • 0

Stör mig lite pĂ„ det dĂ€r med batteriat faktist. Efter att man fĂ„r första varningen med lĂ„g batteri sĂ„ rĂ€cker det med typ ett sms sĂ„ stendör telefonen. Även om man har den avstĂ€ngd typ 5h sĂ„ gĂ„r den inte att fĂ„ igĂ„ng utan laddare.

Nej, fy fan!! Nu har det hÀnt mig med. Laddade telefonen igÄr... Nyss, för ca. 5 min sedan hade jag 2 prickar och nu fÄr jag "LÄgt batteri"-varning. Skickade ett MMS.

Fy fan!! Blir att Ängra köpet pÄ telefonen tror jag. TrÄkigt, för jag gillar telefonens grÀnssnitt och funktioner i övrigt. Bara om jag hade fÄtt igÄng dataanslutning via Google Maps/Gmail sÄ hade allt varit perfekt.

Mjukvarufel tro?

Postad 09 May 2008 - 15:10

Unregistered87ded29e
  • Unregistered87ded29e
  • ForumrĂ€v

• 958 inlĂ€gg
  • 0
Àr inte Lg KU990 nÄgot att ha ?
lÀst lite negativa saker hÀr och hade tÀnkt att köpa den imorn men blir lite osÀker nu
Àr Nokia N95 8 Gb ett bÀttre val ?

MVH

Postad 09 May 2008 - 15:53

sibbor
  • sibbor
  • Wannabe

• 25 inlĂ€gg
  • 0

Àr inte Lg KU990 nÄgot att ha ?
lÀst lite negativa saker hÀr och hade tÀnkt att köpa den imorn men blir lite osÀker nu
Àr Nokia N95 8 Gb ett bÀttre val ?

MVH

Skulle köpt en KU990 framför en N95 (kan man fÄ en mer buggad telefon??) alla dagar. Dock fÄr du hoppas att du inte kommer att lida utav samma batteriproblem som jag och mÀngder med annat folk gör...

Postad 10 May 2008 - 19:42

Krank
  • Krank
  • Wannabe

• 28 inlĂ€gg
  • 0

Bara om jag hade fÄtt igÄng dataanslutning via Google Maps/Gmail sÄ hade allt varit perfekt.
Mjukvarufel tro?

Hm, jag har inga problem med ovanstÄende. Det gasade igÄng utan att jag gjort nÄgra instÀllningar sjÀlv.
De kom antagligen "automatiskt" dÄ jag köpte den med Telenor-abb.

Postad 11 May 2008 - 00:46

deadwood
  • deadwood
  • AnvĂ€ndare

• 235 inlĂ€gg
  • 0

Hm, jag har inga problem med ovanstÄende. Det gasade igÄng utan att jag gjort nÄgra instÀllningar sjÀlv.
De kom antagligen "automatiskt" dÄ jag köpte den med Telenor-abb.

fick byta mitt simkort, det var för gammalt. sen gick jag in pÄ tele2's sida och knappade in mobilnummret sÄ skickade dom alla instÀllningar. funkar bra med google

Postad 11 May 2008 - 00:56

sibbor
  • sibbor
  • Wannabe

• 25 inlĂ€gg
  • 0
Ok, ok. Har meckat tvÄ-tre kvÀllar utan att ha kommit fram till en lösning. Börjar bli lagom sur nu... Kolla under "Spel och program" -> InstÀllningar och dÀr kan man lÀgga till Uppkopplingspunkter (Access Points) - men dÀr ser jag bara Telia Online och Telia MMS, fastÀn jag har lagt till Halebop och Halebop 2 ocksÄ...

Förresten, kan inte lÀngre skicka MMS...
Är det INGEN som har Halebop med fungerande MMS, WAP (via GPRS) och spel/applikationer??

Postad 11 May 2008 - 09:58

nixxz
  • nixxz
  • LĂ€rjunge

• 358 inlĂ€gg
  • 0
Hej!
Jag har fÄtt ett erbjudande att byta min K850i mot en LG KU990. Vad tycker ni skall jag göra det?
Har inte testat LG, men annars Àr det bara Nokia och Sony Ericsson jag klarar av att ha trivs inte med Samsung eller moterola.
Vad tror ni?

Postad 11 May 2008 - 22:11

Itzo
  • Itzo
  • Wannabe

• 45 inlĂ€gg
  • 0

Ok, ok. Har meckat tvÄ-tre kvÀllar utan att ha kommit fram till en lösning. Börjar bli lagom sur nu... Kolla under "Spel och program" -> InstÀllningar och dÀr kan man lÀgga till Uppkopplingspunkter (Access Points) - men dÀr ser jag bara Telia Online och Telia MMS, fastÀn jag har lagt till Halebop och Halebop 2 ocksÄ...

Förresten, kan inte lÀngre skicka MMS...
Är det INGEN som har Halebop med fungerande MMS, WAP (via GPRS) och spel/applikationer??

Tjena, jag har fungerande med Halebop mms/gprs/ebuddy/google maps m.m... det tog ett j-a tag för mig med, problemet Àr ju nu i skrivande stund inte minns vad som fixade problemet.

Har under "spel & program" > "instÀllningar" en egen anslutning med instÀllningar:
Namn: Halebop (eget)
AnslutningslÀge: TCP utan proxy
Ip-adress:
proxyserver-port:
Anslutningspunkter: H (egen - förklaring nedan)

Anslutningspunkt "H":
BĂ€rare: GPRS
Autentisering: Ingen aut.
AnvÀndarnamn:
lösenord:
APN: halebop.telia.se

Hoppas det hjÀlper! Som sagt, pillat som bara den sjÀlv med detta, sÄ inte sÀker pÄ att det var detta som var problemet. :-)

Postad 12 May 2008 - 05:18

nixxz
  • nixxz
  • LĂ€rjunge

• 358 inlĂ€gg
  • 0
NÄgon som vet vart man kan hÀmta hem ny version till telefonen? Och finns/kommer det nÄgon som gör att den klarar mer Àn bara 2gb?
Även nĂ„gon som vet vart man kan fĂ„ tag i gratis teman.

Postad 12 May 2008 - 13:20

rosenlorden
  • rosenlorden
  • ForumrĂ€v

• 598 inlĂ€gg
  • 0
MÄste bara inflika i att det bÀsta Àr nÀr man kör med handsfree-n och att man inte kan vÀlja bort att det ringer i yttre högtalaren nÀr det ringer till en, LG tackar för den.. Eller att man inte kan vÀlja ljudlös med handsfreen inkopplad.. :) :P B) B) ;) ;) ;) :P

Postad 13 May 2008 - 09:10

Krank
  • Krank
  • Wannabe

• 28 inlĂ€gg
  • 0

MÄste bara inflika i att det bÀsta Àr nÀr man kör med handsfree-n och att man inte kan vÀlja bort att det ringer i yttre högtalaren nÀr det ringer till en, LG tackar för den.. Eller att man inte kan vÀlja ljudlös med handsfreen inkopplad.. :) ;) :P :( :D :angry: :angry: :angry:

Jag gick in o redigerade "Headset"-profilen. Drog ner ringvolymen till en prick. Sen ersatte jag iofs ringsignalen för röstsamtal till en helt tyst inspelning jag gjort sjÀlv. Har bara vibration pÄ. Funkar bra.

Redigerat av Krank, 13 May 2008 - 09:12.

Postad 13 May 2008 - 18:35

Unregistered30c89705
  • Unregistered30c89705
  • Wannabe

• 11 inlĂ€gg
  • 0

Funkar garantin om man byter tema? Finns det nĂ„gon möjlighet att Ă„terstĂ€lla telefonen? Kan man ladda ner orginal firmwaren? Är lite orolig dĂ„ ljudet Ă€r jĂ€vligt dĂ„ligt i min och jag har bytt tema... Skulle behöva lĂ€mna in den pĂ„ service. ;)

Tack pÄ förhand!! :)

Ingen som vet?!?!?!?!??!

Postad 14 May 2008 - 18:13

deadwood
  • deadwood
  • AnvĂ€ndare

• 235 inlĂ€gg
  • 0
nÄgon som har bra tips pÄ hur man ska surfa lÀttare. tycker jag inte kommer nÄgonstans. hur fasiken scrollar man pÄ ett vettigt sÀtt ?!

Postad 14 May 2008 - 21:39

KvartiMos
  • KvartiMos
  • Rookie

• 4 inlĂ€gg
  • 0
Hej! Är helt ny hĂ€r pĂ„ forumet. Fick min viewty idag ^^

SÄ jag undrar om nÄgon snÀlla kunde göra en guide pÄ svenska hur man installerar Core temat med "Viewty Ultimate" som addon? Har laddat hem EFS + core temat och viewty ultimate addonen. Jag blir bara dum i huvet nÀr jag lÀser pÄ det engelska forumet hur man gÄr till vÀga? SÄ jag skulle verkligen uppskatta om nÄn kunde lÀnka till en svensk guide eller om nÄgon kunde göra en guide eftersom jag Àr sÄ rÀdd för att göra fel..

Tack i förhand! // Kenny

Postad 14 May 2008 - 22:07

Unregistered32555851
  • Unregistered32555851
  • Beroende

• 1030 inlĂ€gg
  • 0

NÄgon som vet vart man kan hÀmta hem ny version till telefonen? Och finns/kommer det nÄgon som gör att den klarar mer Àn bara 2gb?
Även nĂ„gon som vet vart man kan fĂ„ tag i gratis teman.

Om det finns ny verision till den sÄ kan jag garantera dej att den dyker upp pÄ LG's hemsida, och om du lÀser igenom trÄden lite sÄ stÄr det hur man gör om man vill anvÀnda minnen större Àn 2mb.

Postad 15 May 2008 - 08:25

sibbor
  • sibbor
  • Wannabe

• 25 inlĂ€gg
  • 0

Tjena, jag har fungerande med Halebop mms/gprs/ebuddy/google maps m.m... det tog ett j-a tag för mig med, problemet Àr ju nu i skrivande stund inte minns vad som fixade problemet.

[instÀllningar]

Hoppas det hjÀlper! Som sagt, pillat som bara den sjÀlv med detta, sÄ inte sÀker pÄ att det var detta som var problemet. :-)

Jo, det hjÀlpte. MMS kunde jag skicka med dina instÀllningar. Tack för hjÀlpen!

Vad som egentligen stÀllde till det för mig var att min tillagda kopplingspunkt (Halebop) inte dök upp under instÀllningarna för Spel & Applikationer. DÀr fanns endast de tvÄ förinstÀllda alternativen, Telia Online och Telia MMS, att tillgÄ. Av slump insÄg jag att ett tredje alternativ fanns med i listan, men det var dolt, dvs. ingen text pÄ... (mÄste varit min Halebop!?). NÀr jag aktiverade den "dolda" kopplingspunkten i listan fungerade det Àven att nyttja applikationer pÄ nÀtet...

Fick slutligen igÄng GPRS/WAP/MMS/Internet i apps, men trots det valde jag att retunera produkten till affÀren. Införskaffade mig istÀllet en Nokia 1200... och ja, jag Àr seriös! GÄr ivrigt och vÀntar pÄ att en ny, ball lur skall dyka upp pÄ markaden.

Postad 15 May 2008 - 09:12

KvartiMos
  • KvartiMos
  • Rookie

• 4 inlĂ€gg
  • 0

nÄgon som har bra tips pÄ hur man ska surfa lÀttare. tycker jag inte kommer nÄgonstans. hur fasiken scrollar man pÄ ett vettigt sÀtt ?!

Scrollen Àr ju hur smidig som helst :D Det Àr ju bara att typ dra med fingret uppÄt/nerÄt i mitten av skÀrmen t.ex om du surfar eller dylikt. Om man gÄr in pÄ vanliga surf sidor sÄ gÄr det sÀkert att scrolla Ät sidan ocksÄ ^^

Postad 15 May 2008 - 09:17

KvartiMos
  • KvartiMos
  • Rookie

• 4 inlĂ€gg
  • 0

Hej! Är helt ny hĂ€r pĂ„ forumet. Fick min viewty idag ^^

SÄ jag undrar om nÄgon snÀlla kunde göra en guide pÄ svenska hur man installerar Core temat med "Viewty Ultimate" som addon? Har laddat hem EFS + core temat och viewty ultimate addonen. Jag blir bara dum i huvet nÀr jag lÀser pÄ det engelska forumet hur man gÄr till vÀga? SÄ jag skulle verkligen uppskatta om nÄn kunde lÀnka till en svensk guide eller om nÄgon kunde göra en guide eftersom jag Àr sÄ rÀdd för att göra fel..

Tack i förhand! // Kenny

FörlÄt! lyckades anvÀnda sökfunktionen sÄ inget behov av svar. Men det kommer en annan frÄga istÀllet. Hur gör man i params.txt filen? bara att byta ut mot viewty ultimate params.txt? eller mÄste man göra alla Àndringar sjÀlv i textfilen? IsÄfall hur? Tacksam för svar!

Postad 15 May 2008 - 16:31

zx
  • zx
  • Amatör

• 94 inlĂ€gg
  • 0
Jag har en frÄga angÄende mapphantering osv me bilder. Jag har köpt mig ett minneskort. Sen gjorde jag mig en mapp dÀr och lade in lite privata bilder. Men nÀr man gÄr in i "Mina Saker" ---> "Mina Bilder" sÄ listas ju alla bilder dÀr och det vill inte jag. Utan jag vill att tex bara mina foton ska listas tex! Hur ordnar man det?

Postad 15 May 2008 - 17:07

Unregistered32555851
  • Unregistered32555851
  • Beroende

• 1030 inlĂ€gg
  • 0
Hur lÀgger man till masslagringsenhet i Windows Vista? Antingen Àr jag blind eller dum eller sÄ Àr min dator lite mysko.

Sjukt nöjd med mobilen, fungerar hur bra som helst.

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Titan Noir Max
    Rian
    2026-09-06 21:47:55
  • Använda filter
    johan b-lund
    2026-09-02 18:54:35
  • LFE reference och Center ch
    johan b-lund
    2026-09-02 18:43:15
  • Resultat
    johan b-lund
    2026-08-29 19:05:31
  • johan b-lund
    2026-08-29 18:55:18
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.