Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Call Of Duty 4 Modern Warfare

3456 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 January 2008 - 12:59

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 0

Om jag inte är helt ute och cyklar så körs även Search & Destroy på Shipment banan.

Du är helt ute och cyklar :(

Postad 29 January 2008 - 17:17

stone
  • stone
  • Lärjunge

• 336 inlägg
  • 0

Om jag inte är helt ute och cyklar så körs även Search & Destroy på Shipment banan.

Du är helt ute och cyklar :(

Ja, det har du ju förstås rätt i. Det var Wet Work jag tänkte på. Hmm...skall nog vara tyst i fortsättningen....

Postad 29 January 2008 - 18:06

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0
Tillhör också skaran som tycker att HQ på Shipment är sanslöst roligt! Men det kan vara lite frustrerande när man har försökt ta hq femtioelva gånger under ett regn av granater. :(

Postad 29 January 2008 - 19:23

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0
Usch ja, dom där granaterna kan vara lite jobbiga på Shipment. Men jag kastar ju också granater, så ska väl inte klaga! :(

Postad 29 January 2008 - 19:51

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1428 inlägg
  • 0
Någon som vet varför dom inte kör med serverlista på ps3 som dom gör på PC? Vore ju trevligt att kunna välja banor.

Postad 30 January 2008 - 01:49

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Fullständigt obegripligt hur man kan tömma ett mag i en snubbe & sedan dö knivdöden av densamme ;) :) :)

... fukk it.. nu ska jag drömma om campare som grillas över öppen eld.... :)

Postad 30 January 2008 - 06:44

h_z
  • h_z
  • Beroende

• 1112 inlägg
  • 0

Fullständigt obegripligt hur man kan tömma ett mag i en snubbe & sedan dö knivdöden av densamme :) :) :)

... fukk it.. nu ska jag drömma om campare som grillas över öppen eld.... :)

Låter ungefär hur jag upplevde spelandet igår.
Gick riktigt dåligt.
Även när man körde "Stealth-mode" och hade siktat in sig på en kille som kommer in i dörröppningen ovetandes att jag finns där så nog fan är det en själv som dör.
Blev inte många kills igår...
Dogade mest hela tiden.
;)

Postad 30 January 2008 - 09:05

HiDef
  • HiDef
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0
Spelade HQ för första gången igår! Riktigt riktigt kul tyckte ja de va! =)
Dock så fick jag aldrig spela den beryktade Shipment banan =) de måste va fullkomligt kaos så liten som den e...

Fick äntligen Barret 50cal igår också :) helt frälst! :).. de första man gör är å drar "1 shot - 2 kills" Hade siktat in mig på en som låg å snipra å precis innan "Pling-ljudet" skulle komma så ställer sig en nöt framför honom ;) Så de vart en trevlig bonus :) HS på campern å en i bröstet på han framför :)

Nån som har nåra fler spellägen å rekommendera? Har bara lirat Team Deathmatch, Headquarters, Domination

Postad 30 January 2008 - 09:25

Unregisteredb8ad097f
  • Unregisteredb8ad097f
  • Lärjunge

• 320 inlägg
  • 0

Spelade HQ för första gången igår! Riktigt riktigt kul tyckte ja de va! =)
Dock så fick jag aldrig spela den beryktade Shipment banan =) de måste va fullkomligt kaos så liten som den e...

Fick äntligen Barret 50cal igår också :) helt frälst! :).. de första man gör är å drar "1 shot - 2 kills" Hade siktat in mig på en som låg å snipra å precis innan "Pling-ljudet" skulle komma så ställer sig en nöt framför honom ;) Så de vart en trevlig bonus :) HS på campern å en i bröstet på han framför B)

Nån som har nåra fler spellägen å rekommendera? Har bara lirat Team Deathmatch, Headquarters, Domination

Ja search and destroy har jag spelat lite det senaste tyckte det var kass först men tänkte lösa challenges så jag spelade vidare, blev riktigt kul efter ett tag :) Annars e hardcore games kul i bland.

Postad 30 January 2008 - 09:28

HiDef
  • HiDef
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0
Vad är målet me Search and Destroy :)? hajjar ju namnet liksom :) men still...

Hardcore mode ? ;) är inte så jätteinsatt :)

Postad 30 January 2008 - 14:03

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Har fransmännen sportlov idag eller?! Ett jäkla tjôtande online :)

Lirat en timma & det går åt #%¤#%¤. Tror jag tar ett break.

Testar alla möjliga kombinationer av vapen & perks. Ens statistik går ju käpprätt neråt, men va f-n man måste ju testa :D

Postad 30 January 2008 - 14:29

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
vad innebär HQ?

Postad 30 January 2008 - 14:31

HiDef
  • HiDef
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0
HeadQuarters antar ja =)

Postad 30 January 2008 - 14:32

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
jo men vad går det ut på?

Postad 30 January 2008 - 17:25

curl
  • curl
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Någon annan som tycker spelet är ganska obalancerat? vapnena i alla fall. De som kör med en LMG går det alltid bäst för, den skjuter långt, snabbt och hårt, medan krypskyttsgevären bara skjuter långt och hårt. Om man så önskar kan man ju också sätta kikarsikte på nästan alla vapen. De andra vapnena är bara nån skit där emellan. Nu kanske jag inbillar mig, men nu för tiden kör jag bara lmg för det funkar helt enkelt bäst.

Jag vet att jag bara gnäller, men det är trist att en sniper inte har ett övertag på långa avstång eller en smg på korta.

Kör för övrigt för det mesta med m60e4 med frontgrip, doubletap och steady aim, funkar toppen!

Redigerat av curl, 30 January 2008 - 17:28.

Postad 30 January 2008 - 17:41

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Vapnen är olika bra beroende på spelläge, bana och taktik. Jag tycker de känns väldigt balanserat.

Postad 30 January 2008 - 19:10

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Nu har ja köpt cod4 så nu är det bara ni börjar skaka av rädsla :D
Om de nu är nån som spelar längre.. :)

Postad 30 January 2008 - 20:27

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0

Om de nu är nån som spelar längre.. :)

Det finns många som spelar det än, det lovar jag dig :D

Postad 30 January 2008 - 21:34

Lobello
  • Lobello
  • Lärjunge

• 486 inlägg
  • 0
Minns att jag såg för ett tag sen nån som postade alla olika prestige mode symboler och vilken ordning dom kommer.. men kan inte hitta igen det? nån som har de sparat eller minns var det postades?

Postad 30 January 2008 - 21:39

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 0
Den finns på sidan 24 i denna tråd.

Redigerat av l2ickard, 30 January 2008 - 21:39.

Postad 30 January 2008 - 22:00

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2249 inlägg
  • 0
Jag tycker också att vapnen är bra balanserade, det finns många olika spelstilar(alla kör på sitt sätt)och olika vapen passar olika stilar-helt klart.

Det är ju även så att vissa vapen kan tyckas fungera bättre på olika banor(långdistans/närstrid osv)

Sen så gäller det ju även att "trimma" sina perks till en personlig fulländning :P

/Micke.

Postad 30 January 2008 - 23:03

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
de här spelet är graft beroendeframkallande,, går ju inte o sluta spela "en gång till bara" säger man hela tiden,, även om en match bara är 10min så går ju tiden hur fort som helst.

vad har ni för favoritvapen? mitt är i alla fall AK47:an med rödpunksikte,, den funkar hyfsat bra till alla banor tycker ja

Postad 31 January 2008 - 00:21

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2249 inlägg
  • 0
Min nuvarande uppsättning är som följer : mp5:a med rds och overkill med vapnet rpg spm andra vapen även detta med rds, och silence och tramp minor.

Med denna kombo är jag farlig både på nära och långa avstånd(även väldigt långa avstånd).

Skulle inte vara fel att samtidigt kunnat ha "mer skottskada perksen" på denna kombo.

/Mvh

Postad 31 January 2008 - 07:00

Unregistered59e1f178
  • Unregistered59e1f178
  • Lärjunge

• 375 inlägg
  • 0
Vilket spel! Blir bara bättre och bättre ju mer jag spelar :P

Den banan man är "sniper" på, typ man går 15 år tillbaka i tiden. Och skjuta nån snubbe. Den banan är bland det snyggast jag sett i spelväg. Vilken graffe.

:P

ps. assassins creed ligger och dammar för tillfället kan jag säga.. :lol:

Redigerat av Unregistered59e1f178, 31 January 2008 - 07:01.

Postad 31 January 2008 - 08:28

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

Min nuvarande uppsättning är som följer : mp5:a med rds och overkill med vapnet rpg spm andra vapen även detta med rds, och silence och tramp minor.

Med denna kombo är jag farlig både på nära och långa avstånd(även väldigt långa avstånd).

Skulle inte vara fel att samtidigt kunnat ha "mer skottskada perksen" på denna kombo.

/Mvh

Antar att du menar RPD? Finns en Light Machine Gun som heter RPD. RPG är ju de där raketerna man kan ha två stycken av som perk, om jag inte är ute och cyklar. :P

Redigerat av VincentVegaSWE, 31 January 2008 - 08:28.

Postad 31 January 2008 - 08:30

stone
  • stone
  • Lärjunge

• 336 inlägg
  • 0

Den banan man är "sniper" på, typ man går 15 år tillbaka i tiden. Och skjuta nån snubbe. Den banan är bland det snyggast jag sett i spelväg. Vilken graffe.

ps. assassins creed ligger och dammar för tillfället kan jag säga.. B)

Hoppas att du inte bara har spelat Single Player. Det är ju i Multiplayer som spelet verkligen bekänner färg!
Håller med i övrigt, det här är ett av de roligaste och mest beroendeframkallande spelen någonsin! Och, som sagt, det blir bara bättre ju mer man spelar (och ju bättre man blir!) :lol:

Postad 31 January 2008 - 08:52

Unregistered59e1f178
  • Unregistered59e1f178
  • Lärjunge

• 375 inlägg
  • 0

ps. assassins creed ligger och dammar för tillfället kan jag säga.. B)

Hoppas att du inte bara har spelat Single Player. Det är ju i Multiplayer som spelet verkligen bekänner färg!
Håller med i övrigt, det här är ett av de roligaste och mest beroendeframkallande spelen någonsin! Och, som sagt, det blir bara bättre ju mer man spelar (och ju bättre man blir!) :lol:

nejdå, kör multiplayer med. Har precis passerat level 10. Går sakta men säkrt framåt.

Postad 31 January 2008 - 09:52

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Körde för första gången igår kväll..
Shit va kul det var :P

Fast det känns som att man måste slipa skillsen lite :lol:
Är det ingen som kör nån server uppe hela kvällarna så man kan logga in med lösen för att spela mot er ?
Eller funkar det inte så ? Hade ju varit guld :P

Postad 31 January 2008 - 10:17

stone
  • stone
  • Lärjunge

• 336 inlägg
  • 0

Körde för första gången igår kväll..
Shit va kul det var :P

Fast det känns som att man måste slipa skillsen lite B)
Är det ingen som kör nån server uppe hela kvällarna så man kan logga in med lösen för att spela mot er ?
Eller funkar det inte så ? Hade ju varit guld :P

På PS3-versionen av COD4 så kan man antingen starta en privat match (vilket inte ger XP och därmed inte bidrar till att du "levlar"), eller så kan man söka efter ett spel att hoppa in i. Då man söker kan man skicka "invites" till polare och på så sätt spela i samma match. Detta kan man också göra då man är inne i en match.

Dessutom finns möjligheten till "party invite" vilket innebär att man bjuder in ett gäng polare och därefter söker ett spel. På det sättet hamnar man i samma lag.
Det är oftast detta alternativ som vi på MHB brukar använda.

Det är alltid en hel drös av MHB:are inne och lirar varje kväll, så lägg till folk i från klanen som vänner i PS3:ans meny så har du trevliga typer att spela med online!

Och grattis till ett bra inköp! :lol:

Postad 31 January 2008 - 10:53

h_z
  • h_z
  • Beroende

• 1112 inlägg
  • 0
Så här trist kan det bli i shipment:
Trist game

Postad 31 January 2008 - 11:01

stone
  • stone
  • Lärjunge

• 336 inlägg
  • 0

Trist game

Helt galet! Har kört ett par vansinniga matcher på Shipment, men det där var något i hästväg! :P
Hur kan någon lyckas med något överhuvudtaget under en sådan match?
Skulle vara intressant att veta hur många de var, kändes som Ground War, men man kan väl inte köra det på Shipment?

Postad 31 January 2008 - 11:30

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Förstår inte att CoD4 kan vara så bra på konsoll? Verkar ju så enligt alla här. :P
Hur kan man spela ett så snabbt FPS spel på handkontroll? :P
Jag har spelet till PC, och kör ganska höga inställningar, as snyggt, och det är ju ett jättestressigt spel, fattar inte hur det går i hop med handkontroll, hehe
Det är nästan så man får skaffa det på PS3an med, och jämföra :lol:

Redigerat av Garrett, 31 January 2008 - 11:30.

Postad 31 January 2008 - 11:39

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Förstår inte att CoD4 kan vara så bra på konsoll? Verkar ju så enligt alla här. :P
Jag har spelet till PC, och kör ganska höga inställningar, as snyggt, och det är ju ett jättestressigt spel, fattar inte hur det går i hop med handkontroll, hehe

Spelar aldrig spel på dator, endast på konsol, så det är väl en vanesak. Är man van vid mus så tror jag säkert att man känner att man förlorar mycket precision, men man lär sig nog snabbt. Alla har ju samma förutsättningar. Det trevliga är ju att PS3:an har stöd för mus och tangentbord, och det har ju börjat dyka upp spel som tillåter dem.

Postad 31 January 2008 - 11:44

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Spelar aldrig spel på dator, endast på konsol, så det är väl en vanesak. Är man van vid mus så tror jag säkert att man känner att man förlorar mycket precision, men man lär sig nog snabbt. Alla har ju samma förutsättningar. Det trevliga är ju att PS3:an har stöd för mus och tangentbord, och det har ju börjat dyka upp spel som tillåter dem.

Det är ju det som är fördel med konsoll, alla spelar på lika villkor... ingen som drar ner grafik mm för att få mer FPS (Frames Per Second menar jag nu)än dom andra, eller sänka upplösningen för att kunna sikta bättre... nackdelen är ju just FPS på hand(no)kontroll , hehe B)

Redigerat av Garrett, 31 January 2008 - 11:48.

Postad 31 January 2008 - 14:28

shaman958
  • shaman958
  • Användare

• 166 inlägg
  • 0
kör mest headquarters och domination, gillar att ha ett mål i spelet... många poeng drar man i HQ med, bra om man suktar efter högre level:-)

tacksam för alla invites men det funkar 1 av 10 att komma med, oftast blir det "server is full" . har inga problem att komma in annars.

Postad 31 January 2008 - 19:15

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2249 inlägg
  • 0

Förstår inte att CoD4 kan vara så bra på konsoll? Verkar ju så enligt alla här. ;)
Hur kan man spela ett så snabbt FPS spel på handkontroll? :lol:

Jag måste oxå bara säga att det är givetvis en vanesak(och vad man föredrar)att lira cod4 på ps3:an är det absolut skönaste jag någonsin varit med om, kontrollen är HELT perfekt och timingen/känslan är även den helt perfekt.

Ibland lirar jag lite cod4 hos en vän till mig på PC, där tycker jag inte att känslan är hälften så bra.

Om man kan hantera en handkontroll till 110% och det är detta man gillar så finns det inget bättre-enligt mig.

Ps3 och cod4 är i symbios.

/Mvh

Postad 31 January 2008 - 19:51

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0

Trist game
;)

Usch, jag skulle lämnat direkt! :lol:

Postad 31 January 2008 - 20:49

Unregistered1384
  • Unregistered1384
  • Beroende

• 1199 inlägg
  • 0
Så, då har man köpt spelet, kunde inte låta bli, blev så sugen när alla skrev hur bra det var. Har precis börjat spela men det verkar inte som spelet stöder Dual Shock ;)

Postad 31 January 2008 - 23:59

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0
Lämna tillbaka det... :)

Skitroligt spel, du kommer inte att ångra ditt köp!

Postad 01 February 2008 - 03:59

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

• 1716 inlägg
  • 0
Vilken sense har ni på kontrollerna i spelet (knäppt formulerat jag vet, men jag är trött och ni är smarta så ni vet nog vad jag menar)? Själv ligger jag på 4 men jag ska nog höja till 5 eller 6 nu i helgen.

Postad 01 February 2008 - 09:24

Unregistered1384
  • Unregistered1384
  • Beroende

• 1199 inlägg
  • 0

Vilken sense har ni på kontrollerna i spelet (knäppt formulerat jag vet, men jag är trött och ni är smarta så ni vet nog vad jag menar)? Själv ligger jag på 4 men jag ska nog höja till 5 eller 6 nu i helgen.

Sitter du o lirar 03:59? :)

Postad 01 February 2008 - 09:42

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Förstår inte att CoD4 kan vara så bra på konsoll? Verkar ju så enligt alla här. :)
Hur kan man spela ett så snabbt FPS spel på handkontroll? :rolleyes:
Det är nästan så man får skaffa det på PS3an med, och jämföra :D

Jag måste oxå bara säga att det är givetvis en vanesak(och vad man föredrar)att lira cod4 på ps3:an är det absolut skönaste jag någonsin varit med om, kontrollen är HELT perfekt och timingen/känslan är även den helt perfekt.

Ibland lirar jag lite cod4 hos en vän till mig på PC, där tycker jag inte att känslan är hälften så bra.

Om man kan hantera en handkontroll till 110% och det är detta man gillar så finns det inget bättre-enligt mig.

Ps3 och cod4 är i symbios.

/Mvh

Svårt att tro att det är bättre till Ps3an än till Pcn! :blink:

Ska till Bulgarien på lördag och åka skidor i en vecka, om jag får tid över och kolla i affärer, ska jag kolla om man kan köpa det till PS3an, och då ska här jämföras! hehe ;)

Postad 01 February 2008 - 10:49

h_z
  • h_z
  • Beroende

• 1112 inlägg
  • 0
Här är en länk till vapen, bla så klart de som finns i COD 4.
Om någon har intresse av att läsa lite historia.

Postad 01 February 2008 - 11:37

shaman958
  • shaman958
  • Användare

• 166 inlägg
  • 0

Trist game
:)

Usch, jag skulle lämnat direkt! :blink:

man är nöjd med 1:1 k/d ratio då:-)

Postad 01 February 2008 - 12:35

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0

Här är en länk till vapen, bla så klart de som finns i COD 4.
Om någon har intresse av att läsa lite historia.

Kul länk!

Postad 01 February 2008 - 13:05

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Såja nu dominera man igår ikväll/natt :blink:

Watch youre back :)

Postad 01 February 2008 - 13:45

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0

Såja nu dominera man igår ikväll/natt :rolleyes:

Watch youre back :blink:

Hmmmm.... :)

Postad 01 February 2008 - 16:17

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Heh..Nu vet jag inte vilken fantasi du har merger ;)

Vad jag menade var att jag låg 1 å 2:a flera matcher på rad :)

Postad 01 February 2008 - 17:26

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0
Låter som du får logga på ikväll och bevisa hur bra du är.... :)

Postad 01 February 2008 - 17:37

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Heh..Givetvis kommer jag att vara där :-)
Tyvärr så skulle jag tro att det var mest tur ;)

Eller så var det bara rookies..Fast nåra hade kring 50 i lvl..
Fast det ska väl sägas att visa var grymt bra och visa låg å fegade sig i mörkret i ett hörn å väntade..
Försöker ja mig själv på nå sånt så får ja en kniv i ryggen på en sek så sniper är nog inget yrke för mig såvida man inte lägger ut minor överallt :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.