* Officiell Tråd - HTC Touch Diamond *
3968 svar till detta ämne
Postad 19 juli 2008 - 18:57
ptp
-
ptp
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Har nån lyckats testa än om fjärrkontrollen RC E100 fungerar till Diamond?
Jag har köpt en, och den funkar kanon. Men jag bytte ut lurarna till ett SE inear variant.
Postad 19 juli 2008 - 19:21
ptp
-
ptp
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
..och en tjatig fråga: Kunde du surfa överhuvudtaget med ditt kort som följde med telefonen/abonnemanget? OM inte så var GPRS INTE aktiverat och då kan du inte ta emot/skicka MMS. Du skulle ju ringa in och kolla med kundtjänsten och kolla aktiveringen. Annars får vi hoppas att det "bara" var fel på kortet.
Inga problem med surfandet, bara MMS som strular. Jag har varit i kontakt med support och pratat med ett antal personer. När man nämner om aktiveringen så verkar dom knappt veta vad man menar...
Postad 19 juli 2008 - 19:55
ptp
-
ptp
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Nu kommer jag och tjatar om min mp3 igen =) Jag har gjort som jag fick tips om, att lägga musiken på minneskortet --> content ---> music. Detta funkar hur bra som helst, men bilderna till alla album hänger inte med av nån konstig anledning. Jag har ett album som heter around the fur, och där hänger bilden med. men tex till ett annat album, tillbaka till samtiden, så hänger det inte med. Jag kan inte se vad det är för skillnad på albumen. Om jag öppnar iTunes och väljer info på vilken som helst av låtarna så ser man klart och tydligt att där finns det en bild. Men det är bara bilderna till "gamla" album som hänger med, och inte dom nyuppdaterade. Är det nån som har en ide vad det är för fel? detta är väl egentligen inte något viktigt, men det stör mig att det blir ett utropstecken istället för en fancy bild!
mvh kristoffer
Hur stora är albumfilen (bilden) ? Jag har fått för mig att är dem större än 200x200pixlar så kan den inte visa den. Och döp den till folder.jpg. Jag ändrade mina till 150x150 pixlar och då fungerade det bra.
Redigerat av ptp, 19 juli 2008 - 20:23.
Postad 19 juli 2008 - 21:52
zuperzelda
-
zuperzelda
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
hej!
Här kommer det en fråga till.
jag kan ju koppla upp mig på mitt trådlösa här hemma med htc mobilen.
i mobilen står det att jag är uppkopplad! när jag nu tex går ut i explorer,google,youtube mm..hur vet jag om det går på mitt trådlösa eller ej? vill ju inte få en fet räkning ifrån min opratör?
Mvh Dane
Postad 19 juli 2008 - 21:52
joje20
-
joje20
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Det bästa sättet att få albumfiler att funka är att bädda in dom i mp3 filen. Texmed Mp3tag.. Läste om detta på XDA och för mig funkar det perfekt..
/Jocke
Postad 19 juli 2008 - 23:34
Dropkick Murphys
-
Dropkick Murphys
-
Rookie
-
7 inlägg
Köpte min Diamant igår och är hitills VÄLDIGT nöjd, dock har jag en liten undran som jag hoppas någon kan hjälpa mig med. När jag registrerat min hotmailadress på E-post fliken, kostar det mig då pengar för att kolla min mail?? Blev lite konfunderad då jag gick igenom inställningar och hittade "aktiva program" där jag upptäckte att hotmail var igång och hade förmodligen varit det hela dagen! Hittar heller ingenstans där jag kan stänga av hotmail utan den verkar ligga och köra i bakgrunden hela tiden. Undrar även om google maps kostar när man använder.
Tacksam för svar... förstår om ni tycker jag e lite trög he,he,.. men har bara använt mina gamla mobiler att ringa och skicka sms med så jag är lite ny på detta!
Postad 19 juli 2008 - 23:57
dream_theater_
-
dream_theater_
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Hur stora är albumfilen (bilden) ? Jag har fått för mig att är dem större än 200x200pixlar så kan den inte visa den. Och döp den till folder.jpg. Jag ändrade mina till 150x150 pixlar och då fungerade det bra.
Precis som jocke nedan skriver så har jag bilderna inbäddade i mp3-filen. Men nu upptäckte jag en sak. Om man trycker på "info" på filen i iTunes så kan man under en flik som heter "bildmaterial" se storleken på bilden och också ändra den. Grejen är nu bara att 95% av allt bildmaterial jag har är oversize, och nu måste jag hitta ett smidigt sätt att förminska allihopa på, utan att behöva ta en efter en...
Postad 19 juli 2008 - 23:57
zuperzelda
-
zuperzelda
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Är ni nöjda med batteritiden på era htc?
tycker min e lite kort..men kanske är för man pillar så mycket? hur många dagar bör den klara?
Postad 20 juli 2008 - 00:40
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
Är ni nöjda med batteritiden på era htc? tycker min e lite kort..men kanske är för man pillar så mycket? hur många dagar bör den klara?
om jag pillar o leker lite och pratar cirka 45 - 50min så håller min i 2 dagar... Ska hårdtesta med mp3 på måndag då jag får min handsfree med nya lurar  PS. Dock ska väl nämnas att med nyaste ROM (som jag har flashat) och "Lite" version så ökas batteritiden ganska bra... .ds
Postad 20 juli 2008 - 00:45
martin636
-
martin636
-
Användare
-
-
152 inlägg
Och du hade samma problem som oss före Nike iställningarna?
Hade samma problem innan att det ej gick at skicka MMS.
Postad 20 juli 2008 - 02:44
Mike T
-
Mike T
-
Användare
-
-
158 inlägg
Tack för alla svar på mina frågor. Blir till och beställa en idag när jag vaknar med fjärren :-)
Postad 20 juli 2008 - 02:52
Bikern
-
Bikern
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Hade samma problem innan att det ej gick at skicka MMS.
Hade du problem att ta emot MMS?? det är det som inte funkar för mig och nej "Nike" inställningarna funkade inte heller.
Postad 20 juli 2008 - 08:08
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Det bästa sättet att få albumfiler att funka är att bädda in dom i mp3 filen. Texmed Mp3tag.. Läste om detta på XDA och för mig funkar det perfekt..
/Jocke
Bra tips! Det funkar för mig med mp3tag.
Postad 20 juli 2008 - 09:34
dream_theater_
-
dream_theater_
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
/Jocke
Jag har bildmaterialet inbäddat i mina mp3-filer, men det är bara vissa som hänger med över när jag dropar ner dem i music-mappen. Jag har provat en massa olika sätt men jag har inte en blekaste om vad som är felet!
Postad 20 juli 2008 - 09:41
Unregistered8fa6290e
-
Unregistered8fa6290e
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Hur stänger man av program på rätt sätt? Jag har testat att stänga program på lite olika sätt, men sen när jag trycker uppe i högra hörnet är det fortfarande igång så jag får trycka på krysset där...
Postad 20 juli 2008 - 09:52
Mr_Empa
-
Mr_Empa
-
Veteran
-
-
1 742 inlägg
Hur stänger man av program på rätt sätt? Jag har testat att stänga program på lite olika sätt, men sen när jag trycker uppe i högra hörnet är det fortfarande igång så jag får trycka på krysset där...
Ja du kan välja i Start-> Inställningar ->System-> Taskmanager-> Button vad tryck på X ska göra. Ett tryck eller hålla inne för att stänga program. Jag har valt att stänga direkt så slipper man fundera på varför den blir seg. hej! Här kommer det en fråga till. jag kan ju koppla upp mig på mitt trådlösa här hemma med htc mobilen. i mobilen står det att jag är uppkopplad! när jag nu tex går ut i explorer,google,youtube mm..hur vet jag om det går på mitt trådlösa eller ej? vill ju inte få en fet räkning ifrån min opratör?
Mvh Dane
Stäng av Telefon i Comm manager?
Postad 20 juli 2008 - 09:58
pettat
-
pettat
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Då stängs väl all sändning av, inkl wifi? I statusraden högst upp på skärmen ser du om du är uppkopplad, i comm manager ser du ju också vad du är ansluten till, bara stänga av dataanslutning om den är på.
Redigerat av pettat, 20 juli 2008 - 09:59.
Postad 20 juli 2008 - 10:30
ptp
-
ptp
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Jag har lagt in fartkameror på TomTom 7. Hur lägger man in symboler för fartkameror i programmet. Symboler överhuvudtaget för POI's.
Nån som har en susning?
mvh peter
Postad 20 juli 2008 - 10:41
Mr_Empa
-
Mr_Empa
-
Veteran
-
-
1 742 inlägg
Då stängs väl all sändning av, inkl wifi? I statusraden högst upp på skärmen ser du om du är uppkopplad, i comm manager ser du ju också vad du är ansluten till, bara stänga av dataanslutning om den är på.
Nej, det beror på vad du stänger av, sätter du på Flight Mode så stängs allt av. Stänger du bara av Phone eller Telefon (ringa skicka sms, datatrafik osv) så ska WLAN fortfarande vara igång. Jag har lagt in fartkameror på TomTom 7. Hur lägger man in symboler för fartkameror i programmet. Symboler överhuvudtaget för POI's. Nån som har en susning?
mvh peter
Hmm har du lagt in några kamerafiler så borde det bara vara att gå in på Hantera IP, Larma om IP så ska de finnas där. Beroende på vart du fått dem ifrån då.
Postad 20 juli 2008 - 11:37
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
är väl inte svårt..används wifi har man den symbolen..används hsdpa/3g/gsm så finns de ju symboler för det eller?
Postad 20 juli 2008 - 11:40
zuperzelda
-
zuperzelda
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Ja du kan välja i Start-> Inställningar ->System-> Taskmanager-> Button vad tryck på X ska göra. Ett tryck eller hålla inne för att stänga program. Jag har valt att stänga direkt så slipper man fundera på varför den blir seg.
Toppen  funka kanon
Postad 20 juli 2008 - 11:49
dempa15
-
dempa15
-
Rookie
-
3 inlägg
har precis fått min diamond, riktigt nöjd med den men skulle vilja lägga in tomtom i den men ingen aning om hur man gör darför frågar jag er.
hur gör man från första punkt till sista punkt för att få in tomtom i diamonden?
tacksam för svar
fråga 2: hur stänger man av gprs? för jag får mail och så till telen och då betyder de antaligen att jag har gprs på för jag har inte wlan på och inte har jag någon internet tjänst heller så de kommer kosta massa pengar om de fortsätter såhär, någon som har ett bra svar ?
Redigerat av dempa15, 20 juli 2008 - 16:39.
Postad 20 juli 2008 - 12:53
yoniii
-
yoniii
-
Amatör
-
-
83 inlägg
har precis fått min diamond, riktigt nöjd med den men skulle vilja lägga in tomtom i den men ingen aning om hur man gör darför frågar jag er. hur gör man från första punkt till sista punkt för att få in tomtom i diamonden?
tacksam för svar 
Hjälp med TomTom skulle jag också uppskatta.. Har försökt hänga med i tråden, men inte riktigt fattat hur jag ska göra. Var hittar jag TomTom7 med svensk karta till att börja med..? Fråga 2: Jag försöker synca mina kontakter mellan mobilen och Outlook 2007, men får upp detta error meddelande:
kontaker.jpg 40,67K
2 Antal nerladdningarVad gör jag för fel?
Redigerat av yoniii, 20 juli 2008 - 13:37.
Postad 20 juli 2008 - 16:36
Unregistered5cab8372
-
Unregistered5cab8372
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Jag var å kollade Touch diamonden idag, jag tycker skärmen kändes lite plastig. Håller ni med mig?
Postad 20 juli 2008 - 16:39
Unregistered8fa6290e
-
Unregistered8fa6290e
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Jag var å kollade Touch diamonden idag, jag tycker skärmen kändes lite plastig. Håller ni med mig?
Jag håller tyvärr inte med dig :$
Postad 20 juli 2008 - 17:35
Bikern
-
Bikern
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Nej, verkligen inte! Förstår inte riktigt vad du menar om jag skall vara ärlig, menar du mjuk flexibel eller vad tänker du på?
Postad 20 juli 2008 - 17:40
zuperzelda
-
zuperzelda
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
kanske kikade på ett demo x som inte va riktig..vet att de har det så i vår tre butik här i stan iaf =) Annars vet jag inte vad du menar
Postad 20 juli 2008 - 17:43
Mellow_drink
-
Mellow_drink
-
Rookie
-
9 inlägg
Hejsan Har beställt en Diamant nu äntligen =)
Har lite undringar.
Vill lägga in Gps kartor så man slipper andvända sig av Google Maps som kostar skjortan att andvända
någon som har tips eller vet nån version av TomTom som fungerar bra ?
Gärna nåt ställe man kan få hem de "gratis" så att säga.. skicka gärna pm
Sen nåt ställe där man kan ladda hem Program åh spel till den här underbara telefonen.
Nån som vet om de kommit nån svensk rom ännu så man kan få sin telefon lite snabbare?
gärna tips på bra hemsidor där de står utförligt hur man flashar m.m
Tack på förhand....
Postad 20 juli 2008 - 17:44
Unregistered5cab8372
-
Unregistered5cab8372
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Nej, verkligen inte! Förstår inte riktigt vad du menar om jag skall vara ärlig, menar du mjuk flexibel eller vad tänker du på?
Jag "knackade" lite lätt skärmen, och det kändes som att skärmen trycktes in..
Postad 20 juli 2008 - 18:21
c0ol
-
c0ol
-
Användare
-
-
144 inlägg
Jag "knackade" lite lätt skärmen, och det kändes som att skärmen trycktes in..
Ja det är en touch skärm, finns olika tekniker på hur man tillverkar en sådan.
Postad 20 juli 2008 - 19:16
Unregistered964985b0
-
Unregistered964985b0
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Ja du kan välja i Start-> Inställningar ->System-> Taskmanager-> Button vad tryck på X ska göra. Ett tryck eller hålla inne för att stänga program. Jag har valt att stänga direkt så slipper man fundera på varför den blir seg.
Jag kan inte hitta "button" i taskmanager. Finns ju bara "Stoppa markerad" eller "Stoppa allt" att välja på. Var hittar jag button?
Postad 20 juli 2008 - 19:32
sektledaren
-
sektledaren
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Nån som kommit fram till hur man vidarebefodrar MMS/SMS ?
Postad 20 juli 2008 - 19:38
yoniii
-
yoniii
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Hejsan Har beställt en Diamant nu äntligen =)
Har lite undringar. Vill lägga in Gps kartor så man slipper andvända sig av Google Maps som kostar skjortan att andvända någon som har tips eller vet nån version av TomTom som fungerar bra ? Gärna nåt ställe man kan få hem de "gratis" så att säga.. skicka gärna pm Sen nåt ställe där man kan ladda hem Program åh spel till den här underbara telefonen.
Nån som vet om de kommit nån svensk rom ännu så man kan få sin telefon lite snabbare? gärna tips på bra hemsidor där de står utförligt hur man flashar m.m 
Tack på förhand....
Kostar det att köra Google Maps? Dras pengar från kontantkortet när man har GPS:en igång?
Postad 20 juli 2008 - 19:43
c0ol
-
c0ol
-
Användare
-
-
144 inlägg
Kostar det att köra Google Maps? Dras pengar från kontantkortet när man har GPS:en igång?
Kostar för datatrafik eftersom kartan laddas ner.
Postad 20 juli 2008 - 20:21
Mr_Empa
-
Mr_Empa
-
Veteran
-
-
1 742 inlägg
Jag kan inte hitta "button" i taskmanager. Finns ju bara "Stoppa markerad" eller "Stoppa allt" att välja på.
Var hittar jag button?
Har Engelska så jag vet inte riktigt vad det kan stå på Svenska. Flik 3 är på det på min iaf, någon annan kanske kan fylla i vad det står på Svenska?
Postad 20 juli 2008 - 20:30
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Det är väldigt ovanligt dom stora kockarna släpper på svenska.. Har sett typ en ROM som är släppt till många språk... Så vässa engelska om du ska flasha :-) Inte för att det är så mycket mer avancerat..
Redigerat av moparman, 20 juli 2008 - 20:31.
Postad 20 juli 2008 - 20:39
Dropkick Murphys
-
Dropkick Murphys
-
Rookie
-
7 inlägg
Hej.
Skulle verkligen uppskatta om någon kunde berätta hur man för över en avi fil till telefonen? (i detta fallet ett avsnitt av lost.) Det funkar ju bra att bara droppa den till internminnet men när jag ska spela upp den i media playern på telefonen kommer det ett meddelande att det ej går att spela upp, vad gör jag för fel? måste filen konverteras på något sätt?
Postad 20 juli 2008 - 20:45
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Man brukar vanligtvis konvertera till skärmens upplösning...
Sen beror de väl på vilka filer du vill spela upp..
Annars kan du ta hem Coreplayer..Den fixar H.264 (AVC), AVCHD, MKV, MPEG-1, MPEG-4 part 2 (ASP), DivX, XviD, WMV*, Theora*, Dirac*, MJPEG, MSVIDEO1
Postad 20 juli 2008 - 20:52
Bikern
-
Bikern
-
Amatör
-
-
55 inlägg
I vilken mapp skall man lägga kartor i TomTom Navigator 7?
Postad 20 juli 2008 - 20:59
Bikern
-
Bikern
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Det är väldigt ovanligt dom stora kockarna släpper på svenska..
Har sett typ en ROM som är släppt till många språk...
Så vässa engelska om du ska flasha :-) Inte för att det är så mycket mer avancerat..
De har ju gjort en Dansk, så varför inte en svensk, jag har legat på Tom och dutty om en svensk rom, om fler går in på xda-developers och visar sitt intresse för en svensk ROM så gör de en. speciellt om nån(några) donerar en 10-15 € till projektet. Hej.
Skulle verkligen uppskatta om någon kunde berätta hur man för över en avi fil till telefonen? (i detta fallet ett avsnitt av lost.) Det funkar ju bra att bara droppa den till internminnet men när jag ska spela upp den i media playern på telefonen kommer det ett meddelande att det ej går att spela upp, vad gör jag för fel? måste filen konverteras på något sätt?
1) Skaffa Coreplayer 2) Konverdera filen till en 640*480 DivX fil med ett program jag glömt vad det heter. 3) För över filen med drag n drop till valfri mapp på telefonen, förslagsvis "mina videos" 4) Leta reda apå filen från coreplayer och spela upp den, kanon bild, ljud o allt!
Redigerat av Bikern, 20 juli 2008 - 20:57.
Postad 20 juli 2008 - 21:13
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
Jag la en +1 Dude på forumet om svensk Project Diamond rom  från dutty o tom... nån hade föreslagit detta
Postad 20 juli 2008 - 21:14
Bikern
-
Bikern
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Jag la en +1 Dude på forumet om svensk Project Diamond rom från dutty o tom... nån hade föreslagit detta 
 Undrar vem?
Postad 20 juli 2008 - 21:29
qrojtz
-
qrojtz
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Skulle någon vänlig själ kunna ge mig en minut och kolla "HKCU\ControlPanel\Desktop\Wallpaper" och tala om vad det skall stå där där ursprungligen.
Var lite onykter igår och lyckades radera den och det stör mig att jag inte vet vad det skall stå där. Det är ju inget som påverkar telefonen men jag ogillar att inte ha koll.
Tack på förhand!
Postad 20 juli 2008 - 21:49
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Vist..Omöjligt är det knappast men...Verkar inte vara så svårt att lägga ut en version/språk
Gollum har släppt sin ROM till 12 språk..Till TyTn II
Han skriver så här
IF you like your language to be added post a link where I can download the original WM 6.1 update from htc then I will add your language
Så nåra donationer kanske gör sitt :-)
Postad 20 juli 2008 - 21:49
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
Undrar vem?
*kramar dig*
Postad 20 juli 2008 - 21:52
ptp
-
ptp
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Jag kan inte hitta "button" i taskmanager. Finns ju bara "Stoppa markerad" eller "Stoppa allt" att välja på.
Var hittar jag button?
I aktivitetshanteraren (taskmanager) har du olika flikar nertill, "körs", "exlusivt", "KNAPP" (button) och "övrigt".
Postad 21 juli 2008 - 07:42
pettat
-
pettat
-
Amatör
-
-
85 inlägg
*kramar dig*
Vilka olika roms har du provat? Märkt någon skillnad?
Postad 21 juli 2008 - 08:16
Mike T
-
Mike T
-
Användare
-
-
158 inlägg
Ja jag skulle också vilja veta vilka roms ni rekomenderar, och gärna varför "just den" är bättre än de andra
Postad 21 juli 2008 - 08:40
Stefaan
-
Stefaan
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Hej, jag har precis köpt en Diamond och undrar lite saker. Har googlat men har inte kommit fram till så mycket. Mina frågor är:
Programmet "SnabbGPS" i telefonen, är det gratis att använda, medens googlemaps kostar?
Är det gratis att uppdatera vädret?
Är det gratis att kolla på filmer på youtube?
MvH
Postad 21 juli 2008 - 08:54
Pax81
-
Pax81
-
Användare
-
-
158 inlägg
Någon som kommit på hur man skriver utropstecken och frågetecken på tangentbordet (det tänkt att användas med stylusen), eller är det helt enkelt inte möjligt? Skulle någon vänlig själ kunna ge mig en minut och kolla "HKCU\ControlPanel\Desktop\Wallpaper" och tala om vad det skall stå där där ursprungligen. Var lite onykter igår och lyckades radera den och det stör mig att jag inte vet vad det skall stå där. Det är ju inget som påverkar telefonen men jag ogillar att inte ha koll.
Tack på förhand!
Det ska stå "/Windows/Standard.2bp" Hej, jag har precis köpt en Diamond och undrar lite saker. Har googlat men har inte kommit fram till så mycket. Mina frågor är:
Programmet "SnabbGPS" i telefonen, är det gratis att använda, medens googlemaps kostar? Är det gratis att uppdatera vädret? Är det gratis att kolla på filmer på youtube?
MvH
Svaren finns nog redan i denna tråd. Eftersom alla tre ofrånkomligt involverar nedladdning av data så kostar det (beroende på abbonemang), men sedan är datamängden inte stor för SnabbGPS och väderuppdatering så kostaden för enskilda uppdateringar blir väldigt små där.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|