![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
Postad 12 juli 2008 - 09:10
Postad 12 juli 2008 - 09:21
Är det någon som vet om man kan använda visual voicemail som det är nu så ringer den upp röstbrevlådan?
Telia har inte stöd för det ännu.
Postad 12 juli 2008 - 09:23
Redigerat av tommydl, 12 juli 2008 - 09:23.
Postad 12 juli 2008 - 09:24
Jag har ett "vanlig" POP/SMTP mail konto med dessa uppgifterna:
inloggningsnamn
lösenord
e-post adress
smtp-adress
pop-adress
I iPhonen ska man ju skriva in lösenord osv separat på pop och smtp:n, verkar mysko! Jag har ju inloggning och lösen till kontot i sig själv om jag förstår det rätt. Kanske inte stöds i iPhonen helt enkelt?
Och jag kör inte med något secure connection i Outlook, ifall det är något sådant krav i iPhonen. Tänkte iom att den klagar över certifikat.
Postad 12 juli 2008 - 09:28
Jag har exakt samma på min. Ganska störande synd att du påpeka detNågon annan än jag som har problem med lite lagg när man ska in i Kontakter? När jag trycker på knappen så kommer kontaktlistan upp direkt, men sedan tar det 2-4 sekunder innan jag kan välja någon kontakt eller börja scrolla i listan...

Postad 12 juli 2008 - 09:29
Men man har väl fortfarande kvar telia abbonemanget även om man har knäckt 2.0? Så den kostnaden är ju fortfarande kvar eller??Nästa vecka kommer nästa last. En per vecka till Sverige. Sen så kan man, som du säker redan vet, redan knäcka 2.0 så jag räknar iskallt med att man kan använda telefonen med en annan operatör inom en snar framtid.
Postad 12 juli 2008 - 09:58
Alternativet är att använda yahoo. De skall tydligen ha en specialtjänst för iphone med push.Jag undrar också lite om det här med push-mail. Jag har ett Hotmail-konto som jag har haft väldigt länge, men det verkar ju inte fungera med IPhone. Så om jag vill ha push-mail, måste jag då skaffa mobile.me och och byta adress eller kan jag byta till t.ex. Gmail bara eller hur ska ni göra, det måste ju vara fler än jag som har samma problem?
Jag vill ju gärna ha push-mail, så man slipper en massa krångel.
Postad 12 juli 2008 - 10:39
1) Starta iTunes
2) Leta upp låten du vill göra till en ringsignal
3) Lyssna på låten tills du hittar den sektionen du vill använda som ringsignal (om inte hela låten)
3) Skriv ner start- och stopp tid för den sektionen
5) Högerklicka på låten och välj "Get Info/Visa info"
6) Klicka på "Options/Alternativ"
7) Skriv in start- och stopptid för den sektionen du valde
8) Klicka OK
9) Högerklicka på låten och välj "Convert Selection to AAC/Konvertera markeringen till AAC". Då kommer en dubblett att skapas med längden som du valde.
10) Högerklicka på den skapade dubbletten och välj "Delete/Ta bort"
11) Klicka på "Keep files/Flytta till papperskorg"
12) Gå till papperskorgen och leta upp files du nyss tog bort och se till att den återställs. Därefter letar du upp den då den ligger under Mina dokument/Min musik/iTunes/iTunes Music/Artistens namn/Skivans namn. Den kommer ha en filändelse som är "m4a".
13) Byt filändelse till "m4r".
14) Dubbelklicka på filen. ITunes kommer nu att automatiskt lägga till filen bland dina ringsignaler i iTunes.
15) Anslut och synkronisera!
Vassego!

Postad 12 juli 2008 - 10:48
Jag måste först säga att GPS-funktionen fungerar långt över förväntan! Vaddå inte realtidsnavigering? Det är där ju! Jag sätter ut en rutt och den blåa pricken följer denna OCH kartan flyttar på sig hela tiden för att hålla den blåa pricken centrerad på kartan. Jag tycker det fungerar perfekt, helt hundra!
O just det, till er som säger att ni skulle vilja ha röstnavigering...orkar ni verkligen lyssna på en tröttsam röst som säger när ni ska svänga? Inte jag, jag har använt TomTom under lång tid tidigare och rösten har varit avstängd i 99% av tiden för man orkar ju inte med att lyssan på den.
Tack Apple, ni har lyckats.
Jag är inte helt hundra på vad du menar här men jag har stora problem med åtkomsten till 3G/HSDPA och jag bor i Malmö. Det är konstigt men så här agerar det :
1) Jag slår på 3G, den söker tjänst och hittar men det blir i stort sett ingen mottagning alls.
2) Jag slår av 3G, då hittar den GSM och ger mig max täckning samt att jag har tillgång till Edge.
What's the deal? Jag har använt mig av operatören Tre i Malmö under 4-5 års tid och har aldrig, och då menar jag aldrig, haft problem med 3G-täckningen.
Någon som upplever samma sak som mig?
Har samma problem skitdålig 3g täckning! Edge funkar kanon men inte 3g. Ska prova att byta SIM.kort
Redigerat av jespur, 12 juli 2008 - 10:51.
Postad 12 juli 2008 - 11:24
Men man har väl fortfarande kvar telia abbonemanget även om man har knäckt 2.0? Så den kostnaden är ju fortfarande kvar eller??
Jo abonemangskostnaden kommer du inte undan

Jag funderar dock på att skaffa en 16GB med billigaste abbet för 5500 sen jailbreaka den och köra med företagsabbet som jag gör nu.
Jag betalade 4000 för min 8GB Iphone så 5500 är inte så farligt för 3G samt 16GB flashminne tycker jag

Postad 12 juli 2008 - 11:45
Det mest markanta jag märk är ljudet, både högtalaren samt att när jag lyssnar med hörlurar. Mycket bättre på iPhone 3G.Jo abonemangskostnaden kommer du inte undan
Jag funderar dock på att skaffa en 16GB med billigaste abbet för 5500 sen jailbreaka den och köra med företagsabbet som jag gör nu.
Jag betalade 4000 för min 8GB Iphone så 5500 är inte så farligt för 3G samt 16GB flashminne tycker jag
Postad 12 juli 2008 - 12:17

Postad 12 juli 2008 - 12:23
Postad 12 juli 2008 - 12:27
Det mest markanta jag märk är ljudet, både högtalaren samt att när jag lyssnar med hörlurar. Mycket bättre på iPhone 3G.
Vill helst vänta på nästa version dock. 32GB och bättre kamera hade inte varit fel. Frågan är om man orkar vänta till nästa år
Postad 12 juli 2008 - 12:36
Vilka applikationer har ni laddat ner och vilka rekommenderar ni?
Remote är ett måste, light är rätt vettig och så har jag tankat ner Shazam, men den har jag inte testat särskilt mycket ännu.
Postad 12 juli 2008 - 12:36
Postad 12 juli 2008 - 12:47
Jag måste först säga att GPS-funktionen fungerar långt över förväntan! Vaddå inte realtidsnavigering? Det är där ju! Jag sätter ut en rutt och den blåa pricken följer denna OCH kartan flyttar på sig hela tiden för att hålla den blåa pricken centrerad på kartan. Jag tycker det fungerar perfekt, helt hundra!
O just det, till er som säger att ni skulle vilja ha röstnavigering...orkar ni verkligen lyssna på en tröttsam röst som säger när ni ska svänga? Inte jag, jag har använt TomTom under lång tid tidigare och rösten har varit avstängd i 99% av tiden för man orkar ju inte med att lyssan på den.
Tack Apple, ni har lyckats.
Jag är inte helt hundra på vad du menar här men jag har stora problem med åtkomsten till 3G/HSDPA och jag bor i Malmö. Det är konstigt men så här agerar det :
1) Jag slår på 3G, den söker tjänst och hittar men det blir i stort sett ingen mottagning alls.
2) Jag slår av 3G, då hittar den GSM och ger mig max täckning samt att jag har tillgång till Edge.
What's the deal? Jag har använt mig av operatören Tre i Malmö under 4-5 års tid och har aldrig, och då menar jag aldrig, haft problem med 3G-täckningen.
Någon som upplever samma sak som mig?
Du jag har letat men hur får amn så den punkten som man är är centrerad hela tiden när man kör?
Postad 12 juli 2008 - 13:21
Va? Inte kan man väl plocka bort stock-applikationerna såsåom Stocks och Weather? Är det inte samma som på 1.1.4 så man bara kan ta bort webclips? Och kanske också nedladdade apps?Håll i den ikonen i nåra sekunder så börjar allt skaka, då kan du ta bort de du inte vill ha =)
Vill bara tipsa om att man kan åtminstone göra så att när man trycker på "VisualVoice-mail"-knappen så kan man komma direkt till sin röstbrevlåda. Vet faktiskt inte om det funkar på 2.0 men på 1.1.4 gör det iaf. Testa!Är det någon som vet om man kan använda visual voicemail som det är nu så ringer den upp röstbrevlådan?

Skriv *5005*86*XXX# i Dialern men byt ut XXX till numret till röstbrevlådan, tex. 888. Tryck sen på "Call/Ring".
Kan man inte tanka Apps direkt i telefonen? Isf hur gör man?
Jo, via ikonen som heter "AppStore".
Någon som har skrivit upp sig för mobileme-trial och råkat ut för det här?
Postad 12 juli 2008 - 13:26
Kan man inte tanka Apps direkt i telefonen? Isf hur gör man?
jo det kan man, det funkar perfekt

mvh
Postad 12 juli 2008 - 13:38
EDIT: på min gamla mobil körde jag med en .mp3 som ringsignal är detta möjligt på Iphone 3g, har letat runt lite men hittar inget
Redigerat av Carlgren, 12 juli 2008 - 13:39.
Postad 12 juli 2008 - 14:14
Postad 12 juli 2008 - 14:43
Helt korrekt, endast webclips och nedladdade program går att ta bort från hemskärmen.Va? Inte kan man väl plocka bort stock-applikationerna såsåom Stocks och Weather? Är det inte samma som på 1.1.4 så man bara kan ta bort webclips? Och kanske också nedladdade apps?
Redan förinställt på telias lurar. Nu får vi bara hoppas på att Telia får tummen ur och installerar visual voice mailVill bara tipsa om att man kan åtminstone göra så att när man trycker på "VisualVoice-mail"-knappen så kan man komma direkt till sin röstbrevlåda. Vet faktiskt inte om det funkar på 2.0 men på 1.1.4 gör det iaf. Testa!
Skriv *5005*86*XXX# i Dialern men byt ut XXX till numret till röstbrevlådan, tex. 888. Tryck sen på "Call/Ring".
Jo, via ikonen som heter "AppStore".
Finns en post tidigare i tråden som beskrev hur man kan göra, rent principielt. Det finns många program som fixar det lite mer automatiskt om du googlar. Har du Mac så är det ännu enklare med garageband, importera mp3an redigera den som du vill ha, exportera som ringsignal.Ojj Ojj Ojj. Testade precis Remote fyfan va nice, nu kan man äntligen ligga o softa i soffan och byta musik när de kommer en dålig låt
EDIT: på min gamla mobil körde jag med en .mp3 som ringsignal är detta möjligt på Iphone 3g, har letat runt lite men hittar inget
Postad 12 juli 2008 - 14:58
Jag har bara ett bekymmer.. hur ska jag få in alla mina 772 mobilnr in i Iphonen?
Jag har gjort en 3Synk (operatören 3´s synkning av kontakter) och exporterat ut alla nr till en .vcf fil.
Jag har sett i iTunes att man kan synka kontakter från Outlook eller Windows adresser, men jag kan inte importera .vcf filen till outlook, den tar bara med den första kontakten..
Hur har ni andra gjort?
jag har en w880i om det har någon betydelse..
Tack tack om någon har en lösning.
/Ballybompa
Postad 12 juli 2008 - 15:09
Postad 12 juli 2008 - 15:21
Finns en post tidigare i tråden som beskrev hur man kan göra, rent principielt. Det finns många program som fixar det lite mer automatiskt om du googlar. Har du Mac så är det ännu enklare med garageband, importera mp3an redigera den som du vill ha, exportera som ringsignal.
Det finns inte många program som ordnar detta, till PC har jag inte hittat ett enda. Till Mac så finns ju, som du säger, GarageBand men det finns inte till PC.
Se mitt inlägg på förra sidan från kl 11.39, inlägg #1008. Det är många punkter men efter att du har gjort det en gång så ordnar du enkelt en ny ringsignal på en minut, hur smidigt som helst.
Postad 12 juli 2008 - 15:30
i inlägg 195 tipsade jag om några lösningar.Det finns inte många program som ordnar detta, till PC har jag inte hittat ett enda. Till Mac så finns ju, som du säger, GarageBand men det finns inte till PC.
Postad 12 juli 2008 - 15:36
Tjena alla Iphone fantaster..
Jag har bara ett bekymmer.. hur ska jag få in alla mina 772 mobilnr in i Iphonen?
Jag har gjort en 3Synk (operatören 3´s synkning av kontakter) och exporterat ut alla nr till en .vcf fil.
Jag har sett i iTunes att man kan synka kontakter från Outlook eller Windows adresser, men jag kan inte importera .vcf filen till outlook, den tar bara med den första kontakten..
Hur har ni andra gjort?
jag har en w880i om det har någon betydelse..
Tack tack om någon har en lösning.
/Ballybompa
Kan detta fungera tro!?
http://zyb.com/
De har iaf den nya Iphone 3g i sin lista över val av mobil. Berätta gärna hur det går.
Någon som har ett förflutet med Telia och vet vad som händer om man "råkar" betala in för mkt på en faktura? Gör de en återföring på överskottet eller sparar de överskottet till nästa faktura och sen nästa och nästa osv, som ett saldo typ?
Hej!
Mejla kundservice så betalar de tillbaks pengarna till ditt konto! Glöm inte att skriva ocr/fakturanr
Lycka till!
Postad 12 juli 2008 - 15:41
*/
Med prisavtalet Fastpris kan du känna dig helt trygg. Har du behov av att ofta surfa på internet både med mobiltelefonen och med din PC med mobilen som modem är detta prisavtalet för dig. För 199 kr/månad (199 kr/mån exkl. moms för företagskunder) får du surfa obegränsat inom Sverige. I Fastpris ingår dessutom alla Telias Surfzoner där du kan surfa via Homerun (wlan) med högre hastighet. Surfzonerna finns på utvalda platser, till exempel caféer, campingplatser, arenor, hotell, konferensanläggningar och telefonkiosker. Närmaste surfzon hittar du genom att skicka sms till 4499 med texten "homerun". /*
Postad 12 juli 2008 - 15:42

Finns det fortfarande ingen möjlighet att använda sitt iTunes-konto med AppStore utan att ange ett kredit/kontokort? Jag menar, alla har ju inte ett VISA-kort t ex (jag har precis tappat mitt och inte fått mitt nya) och dessa användare borde väl kunna nyttja sitt iTunes-konto för att ladda ner freeware från AppStore?
Någon som har tips?
Postad 12 juli 2008 - 16:22
Hej!
Mejla kundservice så betalar de tillbaks pengarna till ditt konto! Glöm inte att skriva ocr/fakturanr
Lycka till!
Tack för ditt svar, fast det var inte riktigt så jag menade

Postad 12 juli 2008 - 17:31
Bra där Phindus, dessa hade jag inte lyckats hitta
Dock känns det som att det tar lika lång tid att använda dessa programmen som att göra det själv utan tredjeparts-mjukvara så det går fint
Finns det fortfarande ingen möjlighet att använda sitt iTunes-konto med AppStore utan att ange ett kredit/kontokort? Jag menar, alla har ju inte ett VISA-kort t ex (jag har precis tappat mitt och inte fått mitt nya) och dessa användare borde väl kunna nyttja sitt iTunes-konto för att ladda ner freeware från AppStore?
Någon som har tips?
Du kan köpa sk giftcards i applebutiker.
Postad 12 juli 2008 - 17:37
jag svarade ja när kameran frågade om den fick använda gps eller vad det nu stod, tog lite kort och skickade över till datorn. Hur ser man vart kortet är taget sen? Förstår inte alls hur den funktionen fungerar.
Postad 12 juli 2008 - 17:43
Koordinaterna skall nog sparas ned i EXIF informationen. Sedan kan du typ gå in på google maps eller eniro och knappa in koordinaterna.Hur funkar geotagging?
jag svarade ja när kameran frågade om den fick använda gps eller vad det nu stod, tog lite kort och skickade över till datorn. Hur ser man vart kortet är taget sen? Förstår inte alls hur den funktionen fungerar.
Postad 12 juli 2008 - 18:10
Men jag verkar ha stoora problem att skicka mail. Står att det är fel på SMTP servern och okända adresser och allt möjligt. Känner någon annan också så med e-mail på iPhonen?
Sedan fungerar inte mitt WLAN här hemma mer än i 5 % av tiden typ. SSID:t försvinner och helt enkelt. När den väl är uppe så är signalstyrkan ok så det är inte det som är felet. Mycket märkligt och väldigt synd också.
Vet ju som sagt var inte var felet ligger dock. Men min laptop fungerar alltid bra med wlan till min router.
Kör med WPA - TKIP. I iPhonen kunde jag bara ställa in WPA och sedan fick jag slå in lösenordet direkt. Men antar att den kör med TKIP då ?!
Fungerar WLAN och e-post bra för er andra?
Postad 12 juli 2008 - 18:24
Postad 12 juli 2008 - 18:25
SMTP-servern kan ju vara låst med din ISP. Kör du med gmail eller någon "tredjeparts" SMTP så borde det fungera.Jag fick till importeringen av e-mail inställningarna ifrån Outlook! Väldigt smidigt också!
Men jag verkar ha stoora problem att skicka mail. Står att det är fel på SMTP servern och okända adresser och allt möjligt. Känner någon annan också så med e-mail på iPhonen?
Sedan fungerar inte mitt WLAN här hemma mer än i 5 % av tiden typ. SSID:t försvinner och helt enkelt. När den väl är uppe så är signalstyrkan ok så det är inte det som är felet. Mycket märkligt och väldigt synd också.
Vet ju som sagt var inte var felet ligger dock. Men min laptop fungerar alltid bra med wlan till min router.
Kör med WPA - TKIP. I iPhonen kunde jag bara ställa in WPA och sedan fick jag slå in lösenordet direkt. Men antar att den kör med TKIP då ?!
Fungerar WLAN och e-post bra för er andra?
Wlan fungerar bra för mig. Kör också WPA TKIP. Doch har det hänt mig förr med routrar att de har muppat sig med vissa prylar. Då har jag återställ routern och börjat om. Det är ju lite jobb så kanske inte första saken man testar.
Postad 12 juli 2008 - 18:26

Postad 12 juli 2008 - 19:40
Postad 12 juli 2008 - 20:03
Jag får inte min att synkronisera ringsignalen den står som ringsignal i itunes men det vill inte lägga sig på telefonen. Vet inte vad jag gör för fel?För alla er som vill ordna egna ringsignaler till iPhone av era egan ljudfiler, musik eller annat, så har jag ett tips. Innan ni följer punkterna här nedan så se till att ni har bokat för "Ringsignaler" i Inställningar/Allmänt i iTunes samt att ni naturligtvis ställer in så att ringsignaler också förs över vid sunkronisering.
1) Starta iTunes
2) Leta upp låten du vill göra till en ringsignal
3) Lyssna på låten tills du hittar den sektionen du vill använda som ringsignal (om inte hela låten)
3) Skriv ner start- och stopp tid för den sektionen
5) Högerklicka på låten och välj "Get Info/Visa info"
6) Klicka på "Options/Alternativ"
7) Skriv in start- och stopptid för den sektionen du valde
8) Klicka OK
9) Högerklicka på låten och välj "Convert Selection to AAC/Konvertera markeringen till AAC". Då kommer en dubblett att skapas med längden som du valde.
10) Högerklicka på den skapade dubbletten och välj "Delete/Ta bort"
11) Klicka på "Keep files/Flytta till papperskorg"
12) Gå till papperskorgen och leta upp files du nyss tog bort och se till att den återställs. Därefter letar du upp den då den ligger under Mina dokument/Min musik/iTunes/iTunes Music/Artistens namn/Skivans namn. Den kommer ha en filändelse som är "m4a".
13) Byt filändelse till "m4r".
14) Dubbelklicka på filen. ITunes kommer nu att automatiskt lägga till filen bland dina ringsignaler i iTunes.
15) Anslut och synkronisera!
Vassego!
Fixat nu. Jag fick välja att den skulle vara 30 sekunder lång
Redigerat av ReflEz, 12 juli 2008 - 20:14.
Postad 12 juli 2008 - 20:04
Är också vänsterhänt med upplever inte alls den som vass i kanterna:SÄr det någon mer än jag som upplever att telefonen har en del vassa kanter? Jag är vänsterhänt och känner en del obehag av vissa knappar. Exempelvis volymkontrollen och switchen för tyst läge är rätt vassa.
Postad 12 juli 2008 - 20:26
Jag har det. Signade up för trial igår och de reserverade direkt ca 1100kr på mitt Visakort

Tycker det är väldigt dåligt av Apple. Nu kan man givetvis känna sig säker på att snart få tillbaka pengarna eller att de släpper reserveringen, men det är störande ändå. Nu har jag visserligen pengar kvar på kontot så mig gör det inte så mycket. Men tänk om man bara hade haft dessa 1100kr, då hade man gått och varit pank hela helgen, snacka om att man hade varit sur då!
MobileMe verkar annars vara en helt ok tjänst, enda dåliga är att man idagsläget inte kan ställa in en annan sent-from adress (Men jag hoppas att de lägger till det snart).
Postad 12 juli 2008 - 20:34
1. Telefonen blir väldigt varm när man pratar i den.
2. Jag lyckas inte få fram svenskt tangentbord, trots att jag i inställningarna angett att jag vill använda mig av enbart Svenskt tangentbord.
Någon som har samma erfarenheter, eller har tips på någon inställning jag kan ha missat?
I övrigt - WOW!
Postad 12 juli 2008 - 20:36
Är också vänsterhänt med upplever inte alls den som vass i kanterna:S
Får gå in med den på Telia på måndag, jag kanske fick en som är lite mindre välbyggt än den borde vara.
Postad 12 juli 2008 - 20:37
Håll kvar fingret över A för att få fram å och ä, håll kvar fingret över O för att få fram Ö (:Har suttit med telefonen ett par timmar och konfigurerat upp saker och ting. Två synpunkter så här långt:
1. Telefonen blir väldigt varm när man pratar i den.
2. Jag lyckas inte få fram svenskt tangentbord, trots att jag i inställningarna angett att jag vill använda mig av enbart Svenskt tangentbord.
Någon som har samma erfarenheter, eller har tips på någon inställning jag kan ha missat?
I övrigt - WOW!
Postad 12 juli 2008 - 21:21
Eller bara skriv på. Den inbyggda ordboken har blivit bra mycket bättre nu när det finns en officiellHåll kvar fingret över A för att få fram å och ä, håll kvar fingret över O för att få fram Ö (:

Postad 12 juli 2008 - 21:29
Jo, men inte alltid de blir rätt trots att den funkar över fröväntan, så kan de ju bara bra veta hur man ska göra:)Eller bara skriv på. Den inbyggda ordboken har blivit bra mycket bättre nu när det finns en officiell
.,
Postad 12 juli 2008 - 22:08
1. Skulle inte batteriet vara full laddat från början? Mitt tog slut nästan direkt
2. Är det nån mer än jag som har märkt av att den silvriga ramen på framsida har lite vassa "flikar" på vissa ställen, millimeter små men ändå. Svårt att förklara men nästan som det inte är slipat ordentligt efter dom har skärt ur ramen.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar