Såg precis del 1 av Mayweather - Mosley 24/7, snacka om att HBO kan konsten att trissa upp fighter. Man blev faktiskt lite sugen på roadwork när Floyd var ute och sprang. Den här fighten kommer bli sjuk! Mosley har ju riktigt snabba händer med klipp i, men PBF är ju kvick i fötterna och har en oslagbar (?) defensiv. Det blir nog tight som fasen, men Floyd borde ta det. Han är ju knapp favorit hos de amerikanska spelbolagen också (-130). Men det hade varit ruggigt kul om Mosley tog hem det... Trodde iofs att fighen mot JMM skulle bli jämn den också
Du har pm om Strikeforce förresten, bara för att jag ska kunna avleda din uppmärksamhet från mitt hatobjekt...
Hata är ett starkt ord, speciellt när vi pratar om en individ, en fanbärare, som på ett så nobelt sätt lyfter fram det ädla budskapet av mma till omvärlden
Skämt å sido...var bara tvungen inhandla den och hade jag inte hängt på denna forumtråd hade det nog aldrig skett. Jag är absolut inte en inbiten Bisping anhängare, dock så har jag en tendens hålla på europeer när de kampas mot amerikaner Sen tycker jag (av någon konstig anledning kanske) att han inte verkar så osympatisk som andra på forumet verkar tycka..kan i och för sig bero på att jag ibland har svårt för att höra vad han säger
Så som jag ser det så är det alltså "ert" fel jag "slösat" bort drygt 300:- plus frakt från England för denna tingest
Nu är det klart att Sonnen skall möta Anderson Silva. Eller som han själv säger: "They Called Me To Get Rid Of This Cancer Of The Company." läs mer här
Jag tycker att Mousasi ser ganska uttråkad ut, men han är en av mina favoritfighters. Väldigt talangfull och jag hoppas han klarar av King Mo.
Redigerat av Unregistered9d110ebc, 15 April 2010 - 11:48.
Jag vill se Silva mot Mir, Shogun, Rampage Jackson och Wanderlei Silva (i bra form).
Slår han Shogun kan han ju testa mot Mir, slår han Mir kan han ju.... testa Lesnar hehe...
GSP är för liten.
Där sticker du ut hakan lite, många GSP-fans som kommer bli galna för det där Finns ju de av hans hardcore fans som tror att han skulle klara sig i tungvikten!
Han skulle nog klara sig bra i mw, men inte alls så dominerande som i ww. tycker inte han förtjänar Silva direkt han borde få gå någon fight först. Gärna mot min favoritdvärg Palhares, så får vi se om GSP får behålla sina knän intakta:
Gegard Mousasi vs. Muhammed Lawalvar väl ingen höjdare.tycker att Mousasi gjorde en blek insats...Melendez VS Aoki tycker jag var en riktigt bra fight..Melendez hade i mitt tycke en riktigt bra gameplan som han också höll sig till....
Gegard Mousasi vs. Muhammed Lawalvar väl ingen höjdare.tycker att Mousasi gjorde en blek insats...Melendez VS Aoki tycker jag var en riktigt bra fight..Melendez hade i mitt tycke en riktigt bra gameplan som han också höll sig till....
Spoiler
joda jag har sett galan. Helt ok matcher, men dom hade nog inte hoppats på 3 st 5 ronds matcher. King Mo's dominanta brottning fick större betydelse än vad man trott. Båda 2 såg väldigt trötta ut efter 2 ronder, så resten av matchen var trist. Melendez hade som sagt var riktigt bra taktik, Aoki kunde inte använda rubberguard med huvudet mot buren. Han borde ha förberett sig på det, istället visste han inte vad han skulle hitta på. Buren är mycket större än ringen och Aoki såg vilsen ut i sin burdebut. Skall bli intressant att se dom mötas i Dream, matchen kan bli jämnare där. Shields imponerade otroligt mycket, men han har inte mycket krut i slagen. Men hans brottning och jj är ju bland dom bästa i branchen, Hendo såg trött ut efter andra ronden.
Idiotiskt att släppa in hela Cesar Gracies gangster-gäng i buren efter matchen, då vet man aldrig vad som kan hända. Dumt att släppa in Mayhem också, men reaktionen från Diaz-gangstrarna var något överdriven. Det var väl Nick som höll ner Mayhem, Nate som sparkade och ett par andra som slog mayhem. Mayhem borde givetvis ha väntat med sin kommentar, men frågan är hur det går med samarbetet mellan CBS och Strikeforce nu. Blir säkert avstängningar och böter för en del, förutom Nate som troligtvis får en bonus av Dana
Tyvärr så tyckte jag galan var relativt trist, skall dock tilläggas att jag bara hunnit se den som hastigast och med en del avbrott... Tre st 5ronders matcher gjorde inte galan nytta om vi säger så
Just sett Shields VS Henderson..Nja säger jag jag..
Trist att Henderson bara kör på i samma gamla spår..Han såg ut precis som i fighten mot Bisping.
Spoiler
Jo, men Shields är riktigt bra. Man får tänka på att han är en 170 pounds fighter, som i och för sig har bulkat på sig en del. Men han och Nick Diaz är väl dom enda utmaningarna som är kvar för GSP. Troligtvis är GSP för bra brottare för Shields, men hade varit intressant att se. Garanterad 5 ronds match hade det varit.
Nästan alla championship-matcher går 5 ronder numera, är väldigt sällan det blir korta matcher. Trist.
Har också sett galan nu (väntade på HD-versionen), det var faktiskt lite utav en besvikelse med alla fighter som gick till domslut.
Shields är ruggigt tråkig, men samtidigt har han fantastsisk kontroll på marken. Trodde absolut inte han skulle klara av att kväva Hendo på marken som han gjorde. Det var överraskande och imponerande! Jag tror Shields har bra chans mot GSP, Hendo är en minst lika bra brottare (möjligen att han nu börjar bli gammal och seg? Tyckte se lite dom tendenserna...). Jag började ana lite oråd på invägningen när Shields såg större (!!!) ut än Hendo, men intalade mig att det var en synvilla. Hur som helst, Shields är grym på att kontrollera fighterna men Hendo måste vara besviken på sin insats? Träffar med två granater utan att lyckas avsluta.
King Mo! King! Han gör precis den fighten man trodde och hoppades på. Mousasi kan nog släppa tjötet om att gå upp i tungvikt nu, han har en del kvar att jobba på. Jag tror han får vänta minst 4-5 år innan han fixar det, om han någonsin kommer klara det. Stående var han riktigt vass (vore kul att se mot Silva) men hans tdd är inte helt knivskarpt än. I alla fall inte mot en brottare av Lawals kaliber.
Aoki förlorade som väntat och precis som Fred säger så såg han osäker ut i buren. Hade också gärna sett en rematch i ring (föredrar ring framför bur) men misstänker att det blir samma resultat där.
Det var riktigt dumt att släppa in "Da Gracie Thugz" i buren men jag tror (faktiskt) att detta kan gynna Strikeforce om man får vara kvar på CBS! White Trash-beteende brukar ju gå hem, kolla bara på TUF när det är som värst i huset - då går tittarsiffrorna upp!
Trots det dumma beteendet kan jag inte annat än älska bröderna Diaz, allt är på så stort allvar för dessa herrar. Särskilt Nate!
Som sista kommentar kan jag tycka att man borde ändra hur man bedömer nedtagningar och "octagon control". Den senaste tidens fighter har ju varit nedtagning på nedtagning utan att skapa några farligheter, det tycker inte jag borde ge några poäng överhuvudtaget. Det enda som händer av det är att det blir händelsefattiga matcher. Inför bedömningssättet från Pride istället tack...
Har också sett galan nu (väntade på HD-versionen), det var faktiskt lite utav en besvikelse med alla fighter som gick till domslut.
Shields är ruggigt tråkig, men samtidigt har han fantastsisk kontroll på marken. Trodde absolut inte han skulle klara av att kväva Hendo på marken som han gjorde. Det var överraskande och imponerande! Jag tror Shields har bra chans mot GSP, Hendo är en minst lika bra brottare (möjligen att han nu börjar bli gammal och seg? Tyckte se lite dom tendenserna...). Jag började ana lite oråd på invägningen när Shields såg större (!!!) ut än Hendo, men intalade mig att det var en synvilla. Hur som helst, Shields är grym på att kontrollera fighterna men Hendo måste vara besviken på sin insats? Träffar med två granater utan att lyckas avsluta.
King Mo! King! Han gör precis den fighten man trodde och hoppades på. Mousasi kan nog släppa tjötet om att gå upp i tungvikt nu, han har en del kvar att jobba på. Jag tror han får vänta minst 4-5 år innan han fixar det, om han någonsin kommer klara det. Stående var han riktigt vass (vore kul att se mot Silva) men hans tdd är inte helt knivskarpt än. I alla fall inte mot en brottare av Lawals kaliber.
Aoki förlorade som väntat och precis som Fred säger så såg han osäker ut i buren. Hade också gärna sett en rematch i ring (föredrar ring framför bur) men misstänker att det blir samma resultat där.
Det var riktigt dumt att släppa in "Da Gracie Thugz" i buren men jag tror (faktiskt) att detta kan gynna Strikeforce om man får vara kvar på CBS! White Trash-beteende brukar ju gå hem, kolla bara på TUF när det är som värst i huset - då går tittarsiffrorna upp! Trots det dumma beteendet kan jag inte annat än älska bröderna Diaz, allt är på så stort allvar för dessa herrar. Särskilt Nate!
Som sista kommentar kan jag tycka att man borde ändra hur man bedömer nedtagningar och "octagon control". Den senaste tidens fighter har ju varit nedtagning på nedtagning utan att skapa några farligheter, det tycker inte jag borde ge några poäng överhuvudtaget. Det enda som händer av det är att det blir händelsefattiga matcher. Inför bedömningssättet från Pride istället tack...
Tveksamt om det blir positivt för Strikeforce. Den värsta som skulle hända för Strikeforce är att CBS backar ut, men det tror jag inte. Skall bli intressant att se hur många tittare Strikeforce Nashville hade, troligtvis gick det ganska bra. Diaz-bröderna är riktigt roliga, men det var nog inte rätt tillfälle att börja bråka. Blir nog stora böter för en del inblandade och nya regler om vilka som får vistas i buren. Jag undrar också hur det gick för Mayhem, han kan faktiskt ha blivit allvarligt skadad av gängmisshandeln. På presskonferensen visade en journalist upp en bild där Shields och Melendez båda greppar efter Mayhem med ena näven och andra näven höjd för ett slag. Scott Coker verkade inte så jätteglad när han fick se den bilden.
Aoki sa före matchen att det kommer bli första gången han går in i en bur i matchen mot Melendez, han borde kanske förberett sig bättre.
Ja just det takedowns och hur dom bedöms är ju ganska komiskt. Antagligen fick King Mo för mycket betalt för sina nedtagningar, men han vann ju ändå. När Shinya la sig ner i sin egen guard och Melendez ville oftast inte följa med, så ropar den dumskallen Frank Shamrock att Melendez fick ytterligare en suverän takedown. Dessutom pratar han länge om hur han tipsade och försökte träna Gilbert att slå Aoki på halsen, vilket är helt emot reglerna och skulle bli diskning om det upptäcks att han gjorde det med flit. Bort med dumskallen Frank Shamrock i fortsättningen...
Redigerat av Unregistered9d110ebc, 19 April 2010 - 08:42.
Tveksamt om det blir positivt för Strikeforce. Den värsta som skulle hända för Strikeforce är att CBS backar ut, men det tror jag inte. Skall bli intressant att se hur många tittare Strikeforce Nashville hade, troligtvis gick det ganska bra. Diaz-bröderna är riktigt roliga, men det var nog inte rätt tillfälle att börja bråka. Blir nog stora böter för en del inblandade och nya regler om vilka som får vistas i buren. Jag undrar också hur det gick för Mayhem, han kan faktiskt ha blivit allvarligt skadad av gängmisshandeln. På presskonferensen visade en journalist upp en bild där Shields och Melendez båda greppar efter Mayhem med ena näven och andra näven höjd för ett slag. Scott Coker verkade inte så jätteglad när han fick se den bilden.
Aoki sa före matchen att det kommer bli första gången han går in i en bur i matchen mot Melendez, han borde kanske förberett sig bättre.
Ja just det takedowns och hur dom bedöms är ju ganska komiskt. Antagligen fick King Mo för mycket betalt för sina nedtagningar, men han vann ju ändå. När Shinya la sig ner i sin egen guard och Melendez ville oftast inte följa med, så ropar den dumskallen Frank Shamrock att Melendez fick ytterligare en suverän takedown. Dessutom pratar han länge om hur han tipsade och försökte träna Gilbert att slå Aoki på halsen, vilket är helt emot reglerna och skulle bli diskning om det upptäcks att han gjorde det med flit. Bort med dumskallen Frank Shamrock i fortsättningen...
Ja bröderna Shamrock är exempel på två andra herrar som tar saker och ting på alldeles för stort allvar (särskilt Ken). Tyvärr så blir det inte lika komiskt med Shamrock-bröderna som det blir med Nick och Nate, i deras fall blir det mer tragiskt på något vis. Trots detta så skulle jag sitta som klistrad om Frank och Ken mot förmodan skulle mötas som dom pratade om.
Tragiskt uttalande av Frank, men vad väntar man sig av en kille med den tandställningen?
Shields-Jacare hade varit intressant, kan bli jämnt. Men jag tror att Shields är tillräckligt bra i BJJ för att inte bli submittad.
Shields gjorde dock sin sista match på sitt nuvarande kontrakt och kommer garanterad bli uppvaktad av UFC, så vi får väl se vad som händer.
Håller med, men jag tror att han får stryk stående mot Jacare. Och på marken är det fördel Jacare också (om det går dit), även om han kanske inte klarar att dra ut Shields. Mot GSP (en fight som det snackas om en del) så tror jag även där att han får stryk stående eftersom det inte finns någon anledning för GSP att ta ner honom. Han har för dåligt klipp i nävarna och GSP kommer plocka isär honom på fötterna, givetvis utan att kunna avsluta.
Två trista matchups för Shields! Men å andra sidan så trodde man ju att Hendo skulle slå honom sönder och samman också... Hörde något om en eventuell ryggskada på Hendo, det skulle kanske förklara att han såg tam ut. Kan lika gärna vara ursäkter också.
Grym gala i helgen får man säga. Trots att jag främst gillar tungvikten så kan man inte annat än imponeras av kämparna i WEC. För mig har det alltid varit så att WEC=Faber, och jag hoppades att han skulle kunna hota Aldo. Tyvärr är Aldo en talang i nivå med Silva, han är så jäkla bra att det liksom inte går att slå honom. Han manglade Urijah rejält med sina bensparkar, det var verkligen en total kross. Killen har makalöst bra timing i sin striking, kombinerat med att han är oerhört explosiv och har ruskig bjj. Vem kan hota? Några titelförsvar till, sen skulle jag vilja se Aldo i 155.
Faber visar i alla fall att han har ett psyke som är hårt som flinta. Först var det händerna som gick sönder tidigt mot Brown och nu är han en vandrande lårkaka. Ingen av gångerna ger han upp. Vad säger du om det Eddy Bengtsson?
Synd att Manny vann mot Brown, hoppas alltid han ska bli knockad. Men nu skulle jag vilja se honom mot Aldo, det vore intressant att se Aldo mot en sån "tank".
Synd att det var Rogan och Goldie som kommenterade, hade hoppats på att slippa Goldie för en gångs skull.
Oh yes en grym gala. Blev lite besviken över Henderson - Cerrone då jag hade hoppats på en lika intensiv fight som deras förra.
Men galans roligaste fight var ju definitivt Leonard Garcia mot Chan Sung Jung 2 brutna högerhänder säger väl allt.
Brown mot Manny tyckte jag också var synd hur den slutade. Brown verkade inte vara helt med i matchen.
Ja riktigt bra gala. Aldo är riktigt bra, säkert lika bra som Silva i standup men håller inte på med samma clowneri. Faber träffade väl knappt med något riktigt slag. Faber blev verkligen utklassad och jag vet inte riktigt vad han skall göra nu. Han har förlorat 3 titelmatcher i rad och måste nog byta viktklass nu.
Korean Zombie mot Garcia var riktigt rolig, även om kvaliten kanske inte var så jättehög. Zombien vann rond 1 och 3 så jag förstår inte hur 2 domare kunde ha Garcia som segrare.
Jag tycker Brown hade lite otur, han träffade med ett bra slag och blev själv träffad efter det. Aldo får en lätt match mot Manny, men å andra sidan är alla matcher lätta för honom.
Bästa matchen tycker jag var Brad Picket mot Johnsson, otrolig speed på Johnsson.
Kommentatorerna var som sagt var inte så bra, dom vanliga WEC-kommentatorerna är mycket bättre. Tyckte Joe Rogan var riktigt dålig i vissa kommentarer.
Skoj att se Dana Whites leende när kameran zoomade in honom och Jake Shields där dom kramade om varandra. Jake såg något besvärad ut, vet inte riktigt om det är något kontrakt klart med UFC ännu.
Ojoj såg Eddy Bengtssons match mot Aleksander Emelianenko. Herre gud vad gör han? Han måste ha bestämt sig för att han inte vill hålla på med MMA längre.
Redigerat av Unregistered9d110ebc, 26 April 2010 - 12:10.
Kanske måste Faber gå ner en viktklass, det vore nog det bästa för honom. Bantamvikten är ju ett getingbo det också, så det skulle nog kunna bli spännande att se. Det är inte helt enkelt för någon så liten att gå ner 5 kg heller... En fight mot Miguel Torres skulle jag gärna se om det blev aktuellt!
Eddy skämde ut sig fullständigt, men han upptäckte nog i den fighten att han inte har den killer instinct som krävs för den typen av idrott. Till och med min flickvän som satt och surfade bredvid mig i soffan skrattadetill när hon såg det.
Han meddelade väl att han slutar efter fighten, men jag skulle vilja ha svar på varför han filmade?
Kanske måste Faber gå ner en viktklass, det vore nog det bästa för honom. Bantamvikten är ju ett getingbo det också, så det skulle nog kunna bli spännande att se. Det är inte helt enkelt för någon så liten att gå ner 5 kg heller... En fight mot Miguel Torres skulle jag gärna se om det blev aktuellt!
Eddy skämde ut sig fullständigt, men han upptäckte nog i den fighten att han inte har den killer instinct som krävs för den typen av idrott. Till och med min flickvän som satt och surfade bredvid mig i soffan skrattadetill när hon såg det.
Han meddelade väl att han slutar efter fighten, men jag skulle vilja ha svar på varför han filmade?
Han påstod ju att han inte filmade utan att det bara snurrade. Aleksander Emelianenko såg tom förvånad ut, det är första gången jag sett Aleks visa en känsla. Denna filmen är ju inte så jättesnäll men det ser ju underligt ut efter att han har jabbats 1 gång (väldigt löst) torkar han först näsan och sedan faller han. Man ser inte det i videon, men det är precis i början av matchen och det är första gången som Aleks nuddar Eddy.
Redigerat av Unregistered9d110ebc, 26 April 2010 - 14:01.
Han påstod ju att han inte filmade utan att det bara snurrade. Aleksander Emelianenko såg tom förvånad ut, det är första gången jag sett Aleks visa en känsla. Denna filmen är ju inte så jättesnäll men det ser ju underligt ut efter att han har jabbats 1 gång (väldigt löst) torkar han först näsan och sedan faller han. Man ser inte det i videon, men det är precis i början av matchen och det är första gången som Aleks nuddar Eddy.
Lustig film det där
Nu är det dags för Mayweather-Mosley i helgen, är det någon mer som ska titta? Har följt de tre delarna av 24/7 och är riktigt taggad på att se hur det går.
Det troliga är Pretty Boy via domslut. Samtidigt så slår Mosley hårt och har snabbheten för att eventuellt få tag på Floyd. Lämnar PBF hakan ute tillräckligt så kommer han nog gå på en mina. Mosley känns som precis en sån motståndare som Floyd egentligen inte vill möta, han har ju trots allt undvikit en del motstånd genom åren. Men nu hade han väl inget val.
Med det sagt så tror jag att Mayweathers defensiva stil kommer gå segrande ur den här striden, han kommer klara av att undvika att bli träffad av Mosleys svingande och vinna på domslut. Floyd är helt enkelt för bra för alla andra i viktklassen, dessutom har han bäst cardio och kommer inte tröttna.
Nu är det dags för Mayweather-Mosley i helgen, är det någon mer som ska titta? Har följt de tre delarna av 24/7 och är riktigt taggad på att se hur det går.
Det troliga är Pretty Boy via domslut. Samtidigt så slår Mosley hårt och har snabbheten för att eventuellt få tag på Floyd. Lämnar PBF hakan ute tillräckligt så kommer han nog gå på en mina. Mosley känns som precis en sån motståndare som Floyd egentligen inte vill möta, han har ju trots allt undvikit en del motstånd genom åren. Men nu hade han väl inget val.
Med det sagt så tror jag att Mayweathers defensiva stil kommer gå segrande ur den här striden, han kommer klara av att undvika att bli träffad av Mosleys svingande och vinna på domslut. Floyd är helt enkelt för bra för alla andra i viktklassen, dessutom har han bäst cardio och kommer inte tröttna.
Jag har inte sett på 24/7-episoderna ännu, har inte haft tid. Skall försöka se på sista avsnittet innan matchen i alla fall. Jag tror det blir en ganska enkel seger för PBF, men det hade varit roligt om PBF blir knockad.
Mayweather imponerade som vanligt. Mosley såg helt ok i 4-5 ronder och hade ju en rejäl höjdpunkt i rond 2. Det var nära Floyd hamnade i backen, men tyvärr klarade han sig genom den ronden oskadd. Mayweather var mer offensiv och aggresiv än vad jag har sett honom tidigare. 2 domare hade bara andra ronden till Mosley, men en domare hade faktiskt Mosley som segrare i 2 av 12 ronder.
Hoppas nu dom kan komma överens med Pacman och att vi äntligen får se den matchen. Pacman går ju med på att göra alla tester som kommisionen bestämmer, så vi får väl se om kommisionen kan göra lite ändringar för att göra Floyd nöjd.
Pretty Boy överträffar mina förväntningar mot Mosley. Jag trodde att han eventuellt skulle bli lite pressad och därefter hålla sig på avstånd och säkra fighten, men det visade sig att Nazem Richardson hade rätt - Floyd blev till en eldsprutande drake efter att ha blivit träffad av Mosley. Äntligen får vi se Mayweather öppna upp sig lite, stundtals stod han ju till och med och sluggade med Shane även om han givetvis höll igen i vanlig ordning. Mosley blir totalt utklassad och hade inte en chans, det är synd för han har aldrig fått riktigt det erkännandet han förtjänar.
Floyd är på en helt annan nivå än någon annan kille inom rimliga viktklasser och kommer endast förlora om någon kille träffar klockrent och knockar honom. Det ser jag inte hur det ska kunna hända eftersom han är omöjlig att träffa och att det inte riktigt finns någon med sånt klipp i nävarna i viktklassen. Men skulle man lista egenskaper som skulle krävas för att rå på Floyd så får jag följande:
-Bättre fotarbete än Floyd (eller i alla fall lika bra, annars får man inte tag på honom)
-Snabbare händer
-Southpaw (är lite osäker på den här)
-ej för låg guard eftersom Floyd slår ruskigt mycket mot huvudet
-ett riktigt knockoutslag som kan skaka Mayweather REJÄLT med en träff
-bättre räckvidd än PBF för att eventuellt kunna frustrera honom i slagväxlingarna
Fighten mot Pac kan bli spännande, Pac har troligen lite snabbare händer och är southpaw samt är hyfsat nära i fotarbetet. Däremot är han ju mindre och har sämre räckvidd samt att han inte är lika atletisk. Därför tror jag det blir svårt för Pac eftersom han kommer behöva komma nära för att träffa. Jag tror att Floyd kommer dominera och vinna ett klart domslut. Vad tror du Fred?
Men frågan är OM det blir av, Paquiao vill ju inte gå med testerna... Svårt det där, jag kan tycka att det är onödigt med extra tester som det inte är krav på samtidigt som det är dumt av Pac att inte godta dom eftersom han framställs som en idiot som vägrar.
Jag tycker att Pacman skall gå med på dom extra testerna som Floyd vill ha, för att matchen skall bli av. Pacman går ju med på att testa sig som vanligt, så varför inte ta några extratest för att göra Floyd nöjd.
Jag tror att en match mellan dessa båda kan sluta hur som helst. Floyd är knapp favorit till att vinna matchen för mig, men det borde bli jämnt. Jag hoppas självklart på Manny, men det kan bli svårt att klara av Floyds snabbhet kombinerat med räckvidd. Så baserat på det tror jag också på en poängseger för Floyd.
Ja Floyd var mer och mer överlägsen ju längre matchen gick, men det var ändå skoj att se honom bli skakad i rond 2.
Mycket underhållande boxning, jag trodde faktiskt att Mosley skulle ha mera att säga till om, och i rond1&2 blixtrade han stundtals till, men det räckte ju inte hela vägen när Floyd började boxas.
Vad tror vi om helgens UFC-gala då? Mina gissningar:
Lyoto Machida vs. Mauricio Rua
Svårbedömt... Jag gillar båda oerhört mycket, men eftersom Shogun är en Pride-legend så klappar hjärtat lite extra för honom. I den här fighten kommer Machida förmodligen vara tvungen att attackera lite mer eftersom Shogun sparkar sönder benet på Machida om han står och avvaktar igen. Det är intressant eftersom Machida inte har tvingats anpassa sig särskilt mycket efter motståndaren hittills. Frågan är om Machida inte kommer öppna upp sig mer än vanligt när/om han går framåt? Jag tror faktiskt att Shogun tar det här via TKO. Men det kan lika gärna gå åt andra hållet! Fördel Shogun 55/45.
Josh Koscheck vs. Paul Daley
Fighter från valfritt land möter mot en störig engelsman, vem ska man hålla på...? Fightern som inte kommer från England såklart! Om Kos har en realistisk gameplan, dvs utnyttjar sin fina brottning så kommer han kontrollera Daley på marken och vinna via UD eller TKO lite beroende på hur stryktålig Daley är. Om han ska leka Van Damme och låta det bli en stående fight är inte utgången lika given eftersom risken finns att han blir träffad av Daleys enda bra slag och då är det gonatt. Jag tror iaf Kos fixar det även om han är dum nog att vilja stå, Daley är inte riktigt redo att möta killar i hans kaliber.
Sam Stout vs. Jeremy Stephens
Ointressant på pappret, Stout vinner förmodligen. Jag kommer nog snabbspola igenom den.
Kimbo Slice vs. Matt Mitrione
Heja Kimbo! Jag har underskattat dåren Meathead förr men här tror jag han får svårt. Kimbo är en bättre striker som dock får passa sig för Mitriones slagstyrka. Kimbo via TKO.
Patrick Côté vs. Alan Belcher
Efter att Cote gjorde en segergest efter att ha klarat 3 ronder mot en ointresserad Anderson Silva så kommer jag aldrig hålla på honom igen, så agerar inte en vinnarskalle i mina ögon. Men mot Belcher bör han väl klara att vinna via domslut tycker jag. Även den här fighten lutar det åt att jag snabbspolar mig igenom. Hoppas givetvis på förlust för Cote
Vad tror vi om helgens UFC-gala då? Mina gissningar:
Svårbedömt... Jag gillar båda oerhört mycket, men eftersom Shogun är en Pride-legend så klappar hjärtat lite extra för honom. I den här fighten kommer Machida förmodligen vara tvungen att attackera lite mer eftersom Shogun sparkar sönder benet på Machida om han står och avvaktar igen. Det är intressant eftersom Machida inte har tvingats anpassa sig särskilt mycket efter motståndaren hittills. Frågan är om Machida inte kommer öppna upp sig mer än vanligt när/om han går framåt? Jag tror faktiskt att Shogun tar det här via TKO. Men det kan lika gärna gå åt andra hållet! Fördel Shogun 55/45.
Fighter från valfritt land möter mot en störig engelsman, vem ska man hålla på...? Fightern som inte kommer från England såklart! Om Kos har en realistisk gameplan, dvs utnyttjar sin fina brottning så kommer han kontrollera Daley på marken och vinna via UD eller TKO lite beroende på hur stryktålig Daley är. Om han ska leka Van Damme och låta det bli en stående fight är inte utgången lika given eftersom risken finns att han blir träffad av Daleys enda bra slag och då är det gonatt. Jag tror iaf Kos fixar det även om han är dum nog att vilja stå, Daley är inte riktigt redo att möta killar i hans kaliber.
Ointressant på pappret, Stout vinner förmodligen. Jag kommer nog snabbspola igenom den.
Heja Kimbo! Jag har underskattat dåren Meathead förr men här tror jag han får svårt. Kimbo är en bättre striker som dock får passa sig för Mitriones slagstyrka. Kimbo via TKO.
Efter att Cote gjorde en segergest efter att ha klarat 3 ronder mot en ointresserad Anderson Silva så kommer jag aldrig hålla på honom igen, så agerar inte en vinnarskalle i mina ögon. Men mot Belcher bör han väl klara att vinna via domslut tycker jag. Även den här fighten lutar det åt att jag snabbspolar mig igenom. Hoppas givetvis på förlust för Cote
Lite småtråkig gala, med en riktigt stor match.
Tror också det blir jämnt, men tror att Lyoto är bättre förberedd denna gång och kommer variera sig på ett bättre sätt. Sist lyckades Shogun lura in Lyoto och kontra med bensparkar och sparkar mot magen, nu tror jag att Lyoto kommer vara bättre förberedd. Vet inte direkt vad han skall hitta på för att förhindra Shoguns offensiv.
Kos har själv sagt att han direkt kommer ta ner Daley på marken och köra GnP. Borde inte vara något större problem.
Ointressant...
Kimbo är alltid rolig, även om han inte är världens bäste fighter. Mitriones stil borde passa Kimbo.
Tycker Belcher är bra och en rolig fighter, tror på en liten skräll här.
Tror draken vinner...Fast det kan nog sluta vilket som .. Hoppas dock att Shogun krossar Draken
Blondie måste ju vinna över Paul iaf i teorin.... Men jag skulle inte alls bli förvånad om Blondie får för sig att han allt ska visa världen vilken bra striker han är och börja trada med Paul...
Men snacka om att de 2 snackar skit om varandra
paul sa att blondie var en fi**a och skulle ligga med huvudet ner å r*ven upp eller nått liknande
hehe.....Hittade detta också
Paul “Symtex” Daily was posting on the Mixed Martial Arts Under Ground Forum. This is what he had to say: “Heard Koscheck, talking a little….but a real man, can tell his chat is just a front….I can smell his pussy from here….Bitch For my Supporters, we are also running a competition to help Josh….we can all see he is in desperate need of some advice about what to do with his Blonde ‘Fro…..So PHOTOSHOP PEOPLE, Wining hair style will be handed to Josh at the pre fight press conference.”
Bilderna är lustiga, helt klart - det tyckte ju Kos också. Men det kommer inte vinna fighten åt Daley.
Jag vill se Kos mot GSP igen, där Kos är lite mer ödmjuk och ser GSPs brottning som ett hot. Senast hånskrattade han ju när GSP sa att han skulle använda nedtagningar mot honom och sa typ "ja har tränat brottning hela livet och kör knappt det längre, det sitter i ryggmärgen". Korkat av honom, men nu vet han. Det vore kul att se en Kos som är inställd på "a takedown clinic" från GSP:s sida.
Helgens gala är ganska mjäkig på pappret tycker jag, men huvudmatchen gör det hela till ett event jag ser fram emot.
Machida vs Shogun är en win-win situation för mig då jag tycker båda fighters är oerhört underhållande, Machida med sin Shotokan karate och Shogun med sin krispa Muay-thai. Mycket mer underhållande än valfri amerikansk brottning-baserad lay&pray fighter. Jag hoppas och tror att Shogun tar hem det den här gången.
Kommer nog inte sitta vaken denna gång, känner inte speciellt stor "sug" inför morgon nattens gala...dock hoppas jag "draken" torskar antingen övertygande eller genom att han blir stoppad innan matchtiden är ute...
Machida vs Shogun är en riktig drömfight. Dessutom börjar San Jose Sharks - Detroit Red Wings klockan 04 också. Så det blir till att växla emellan en del. Helt perfekt enligt mig.
1.5 liters Dr Pepper ...Chips..Ostbågar så kan de ju inte bli misslyckat
Dr pepper, var länge sedan..och säkert finns det en god grund till det Själv brukar det bli en proteindrink eller liknande
Är på g att bli seriöst förkyld så jag känner det är lika bra vila när man kan, knoddsen vill ju även dom ha uppmärksamhet när dom vaknar, vare sig pappa är förkyld eller inte..
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".